abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:06:22 #101
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_93531171
Ik zie idd ook veel banen waar HBO wordt gevraagd terwijl als je naar de functie kijkt denk je waarom? Ik heb bij mijn vorige werkgever zeer brede ervaring opgedaan maar bedrijven zoeken allemaal mensen met specifieke ervaring. Ik kan dingen zeer snel aanleren maar als een bedrijf ook een sollicitant heeft die de kennis al heeft dan zit ik ernaast.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_93531768
Dat heb ik dus ook, vroeger hielp het nog wel als je zei dat je dingen snel oppikt, maar tegenwoordig boeit dat helemaal niets, geen papiertje is geen werk.

Ik ergerde me nog het meest aan 3 vacatures waar ik op reageerde omdat ik een beetje wanhopig werd:

1. Helpdeskmedewerker, mensen bellen je en je moet ze helpen, zit een hele cursus bij, toch was ik niet geschikt want ik had geen ITIL ofzo en geen ervaring op een callcentre. WTF?

2. Administratief werk, nummertjes invoeren, ik doe momenteel af en toe als het druk is bij een bedrijf hier in de buurt veel ingewikkelder werk met complete administratie pakketten, maar ik had geen relevante opleiding.

3. Koerier, heb bijna 5 jaar als bezorger van auto's gewerkt bij de autoverhuur, maar niet aangenomen want ik had geen ervaring als chauffeur (voor spullen).

De meest simpele dingen waar je als bijbaantje vroeger zo aan de slag kon krijg ik nu niet eens de kans voor een gesprek.
pi_93531896
De meeste bedrijven e.d. raden je aan om weer te gaan studeren, maarja ik zit met een onverkoopbaar huis, ben volgende maand 29 en zo'n thuis studie is ook niks, ik zit eraan te denken om mijn huis te verhuren of een deel te verhuren (illegaal, nouja gedoogd, mag officieel niet van mijn hypotheek, maar in deze tijd doen ze minder moeilijk hoorde ik) en weer naar school te gaan en de kosten te betalen van een bijbaan ofzo, welke ook niet makkelijk te vinden zal zijn. Zal 60uur per week werken en leren worden.
  woensdag 2 maart 2011 @ 15:51:07 #104
154407 Rucky
pi_93542205
quote:
Geachte heer Rucky,

Wij hebben u een uitnodiging gestuurd voor as. donderdag 3 maart.
Helaas is xxxxxx verhindert en kan de gemaakte afspraak niet doorgaan.
Wij zullen zo spoedig mogelijk een nieuwe afspraak met u maken.
Sorry voor het ongemak.
Godverdomme
-O-
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  woensdag 2 maart 2011 @ 16:00:46 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93542667
Aah, dat sucks, Rucky...

Ook weer een afwijzing binnen gehad, maar wel een persoonlijk verhaaltje (teveel werkervaring, bang dat je niet genoeg uitdaging in deze baan zult vinden etc). Kreeg nog complimenten voor m'n originele brief, dus die houd ik erin: tot nu toe twee keer een reactie gehad op een sollicitatie waarbij ik die brief gebruikte en beide keren kreeg ik een compliment ^O^. Hoop dat de andere reacties ook positief zijn en zullen leiden tot een gesprek. Want daar gaat het tenslotte om :).

Verder even een reminder gestuurd nav een andere sollicitatie en bericht teruggekregen dat ik daar nog meer van hoor. Dus ik ben benieuwd!
Niet meer actief op Fok!
pi_93542829
"verhindert" :') Waarom hebben dat soort mensen wel een baan? :P Wel jammer, maar het gaat in ieder geval nog door!

Ik zit nu even thuis zielig te zijn met een dikke wang (bezoekje aan de kaakchirurg gebracht), maar heb wel weer twee leuke en (voor mij haalbare) vacatures gevonden, dus als ik hier toch zit te niksen moet ik daar maar even op reageren. Samen met 300 anderen, waarschijnlijk :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  woensdag 2 maart 2011 @ 16:11:19 #107
154407 Rucky
pi_93543219
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:04 schreef pussywillow het volgende:
"verhindert" :') Waarom hebben dat soort mensen wel een baan? :P Wel jammer, maar het gaat in ieder geval nog door!

Ik zit nu even thuis zielig te zijn met een dikke wang (bezoekje aan de kaakchirurg gebracht), maar heb wel weer twee leuke en (voor mij haalbare) vacatures gevonden, dus als ik hier toch zit te niksen moet ik daar maar even op reageren. Samen met 300 anderen, waarschijnlijk :P
Ik heb ze erop gewezen. _O- _O- _O-
  woensdag 2 maart 2011 @ 16:15:01 #108
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93543414
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:11 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik heb ze erop gewezen. _O- _O- _O-
En er moet nog een gesprek komen? Had ik niet gedaan. Wijsneusjes worden niet zo op prijs gesteld, denk ik.

Ik kom ook wel eens op de site van een communicatiebureau waar een paar storende taalfouten op staan, maar ik wil er mogelijk nog eens solliciteren, dus ik houd mijn mond :X.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 2 maart 2011 @ 16:27:47 #109
154407 Rucky
pi_93544073
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En er moet nog een gesprek komen? Had ik niet gedaan. Wijsneusjes worden niet zo op prijs gesteld, denk ik.

Ik kom ook wel eens op de site van een communicatiebureau waar een paar storende taalfouten op staan, maar ik wil er mogelijk nog eens solliciteren, dus ik houd mijn mond :X.
Je hebt gelijk.
Soms ben ik idd een wijsneusje maar dat heeft mijn vorige werkgever enkele tonnen aan kosten bespaard, ik heb daar nooit een dank je wel gehoord. De hufter
pi_93546297
quote:
Onlangs solliciteerde ik naar vacature *** en ontving daarop een afwijzing. Heeft u voor mij een goede tip waardoor ik in het vervolg meer kans maak?
Zou ik dit zo naar de werkgever kunnen sturen?

Als ik zo op het forum van carrieretijger rondkijk, valt me trouwens op hoe kort de meeste brieven zijn. Ben ik nu zo lang van stof met mn hele a4 :P ?

[ Bericht 31% gewijzigd door das_phantom op 02-03-2011 17:22:55 ]
  donderdag 3 maart 2011 @ 10:13:18 #111
154407 Rucky
pi_93582371
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:11 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Als ik zo op het forum van carrieretijger rondkijk, valt me trouwens op hoe kort de meeste brieven zijn. Ben ik nu zo lang van stof met mn hele a4 :P ?
Als ik afgewezen word en ik weet de reden niet neem ik wel even contact met ze op over waarom ik afgewezen ben. Maar meestal zeggen ze de reden er wel bij.
pi_93585287
Hoe de meeste uitzendbureaus überhaupt kunnen blijven bestaan is mij een raadsel. Ik laat toch zeer regelmatig overal mijn gezicht zien, maar krijg altijd te horen "we hebben helaas niks voor je, het is een beetje een rustige periode nu".

De uitzendmarkt groeit volgens alle nieuwsberichten. Waarom merk ik daar niks van? Of zit ik gewoon echt aan de verkeerde kant van het land?
pi_93585373
quote:
5s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:40 schreef Balisto het volgende:
Hoe de meeste uitzendbureaus überhaupt kunnen blijven bestaan is mij een raadsel. Ik laat toch zeer regelmatig overal mijn gezicht zien, maar krijg altijd te horen "we hebben helaas niks voor je, het is een beetje een rustige periode nu".

De uitzendmarkt groeit volgens alle nieuwsberichten. Waarom merk ik daar niks van? Of zit ik gewoon echt aan de verkeerde kant van het land?
Ik heb hier precies hetzelfde, "momenteel hebben we niks, maar er komt wel af en toe wat binnen. Je staat in ieder geval in het systeem, je hoort van ons."

Nooit dus. Ik zit trouwens in Emmen, Drenthe. Wil hier graag weg als ergens anders wel werk is, maar ik zit met mijn koophuis die ik niet kwijt kan. Vorige week is er een makelaar geweest en die schatte dat ik bij verkoop bleef zitten met een restschuld van 15.000 euro.
pi_93586138
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:43 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik heb hier precies hetzelfde, "momenteel hebben we niks, maar er komt wel af en toe wat binnen. Je staat in ieder geval in het systeem, je hoort van ons."
Dat zinnetje wordt er vanaf les 1 van de intercedentencursus ingeramd. _O-
quote:
Nooit dus. Ik zit trouwens in Emmen, Drenthe. Wil hier graag weg als ergens anders wel werk is, maar ik zit met mijn koophuis die ik niet kwijt kan. Vorige week is er een makelaar geweest en die schatte dat ik bij verkoop bleef zitten met een restschuld van 15.000 euro.
Lastig. Ik woon zelf nog in mijn studentenkamer, maar verhuizen is ook voor mij geen optie. Het heeft geen zin om woonruimte te zoeken zonder zekerheid van inkomsten, en het heeft geen zin om te solliciteren zonder zekerheid van woonruimte.
pi_93586817
Hmm wat dat betreft ben ik blij dat ik in de buurt woon van Amsterdam. Het lijkt me ontzettend lastig om in Drenthe een baan te vinden?

Ben nu trouwens bezig met mn tweede brief, soortgelijke vacature maar helemaal opnieuw geschreven :X
  donderdag 3 maart 2011 @ 12:27:10 #116
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93586915
Het ironische is dat ik van Groningen ben verhuisd naar de Randstad en al enkele interessante vacatures in het noorden (die moeilijk vervuld werden) aan m'n neus voorbij heb moeten laten gaan, terwijl ik juist onder meer vanwege de werkgelegenheid naar de Randstad ben verhuisd :'). Maar overall zijn hier wel veel meer vacatures :). Ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat er zoveel vacatures in mijn buurt waren waar ik op kon reageren.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 3 maart 2011 @ 12:42:52 #117
154407 Rucky
pi_93587426
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:27 schreef Viking84 het volgende:
Het ironische is dat ik van Groningen ben verhuisd naar de Randstad en al enkele interessante vacatures in het noorden (die moeilijk vervuld werden) aan m'n neus voorbij heb moeten laten gaan, terwijl ik juist onder meer vanwege de werkgelegenheid naar de Randstad ben verhuisd :'). Maar overall zijn hier wel veel meer vacatures :). Ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat er zoveel vacatures in mijn buurt waren waar ik op kon reageren.
Dat viel mij ook al op. Ik had een mooie passende facature gezien bleek het nog net niet in de Waddenzee te liggen. :D
(en ik zocht regio Utrecht)
pi_93587479
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:27 schreef Viking84 het volgende:
Had je al werk in de Randstad gevonden voordat je ging verhuizen?
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:38:55 #119
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93589575
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:44 schreef Balisto het volgende:

[..]

Had je al werk in de Randstad gevonden voordat je ging verhuizen?
Ja en heb maar een week in een hotel hoeven bivakkeren voor ik prachtige woonruimte had. Pure mazzel O+.

Oh wow, krijg net een vacature doorgestuurd waarbij ik voldoe aan alle eisen én alle pré's! :o. Zeldzaam!
Niet meer actief op Fok!
pi_93590278
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:11 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Met alle respect, maar brieven schrijven is wel heel erg 1991, de meeste bedrijven hebben veel liever dat je een fatsoenlijke mail stuurt, en belangrijker nog, een goed opgemaakt CV in Word.

Zorg dat je een aantal varianten hebt die niet al te standaard zijn, en bekijk ook even per sollicitatie of de "tone of voice" goed is, ik deed altijd de sollicitaties voor me partner, en op 1 dag ramde ik er 60 sollicitaties uit, waarvan ongeveer een kwart positief reageerde.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_93590337
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 10:13 schreef Rucky het volgende:

[..]

Als ik afgewezen word en ik weet de reden niet neem ik wel even contact met ze op over waarom ik afgewezen ben. Maar meestal zeggen ze de reden er wel bij.
Altijd verstandig om te doen, tevens kan je dan gelijk aangeven dat je open staat om in toekomst eventuele vacatures te vervullen, het is belangrijk dat je naam blijft hangen, en dat je gemotiveerd overkomt.
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:57:16 #122
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93590348
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Met alle respect, maar brieven schrijven is wel heel erg 1991, de meeste bedrijven hebben veel liever dat je een fatsoenlijke mail stuurt, en belangrijker nog, een goed opgemaakt CV in Word.

Zorg dat je een aantal varianten hebt die niet al te standaard zijn, en bekijk ook even per sollicitatie of de "tone of voice" goed is, ik deed altijd de sollicitaties voor me partner, en op 1 dag ramde ik er 60 sollicitaties uit, waarvan ongeveer een kwart positief reageerde.
Aangezien ik 'm'n' ipv 'me' schrijf, moet ik daar dus wel een hogere respons uit kunnen halen ^O^.

CV in Word? Hmmm, dat moet anno 2011 toch ook in .pdf kunnen...
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:58:24 #123
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93590393
Ik stuur ook altijd nog even een mailtje terug, vooral als ze me een persoonlijke mail hebben gestuurd :). Als ik een onsamenhangende standaardmail vol fouten krijg, dan hoef ik er niet eens te werken :).
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:01:06 #124
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93590489
Roepen dat brieven overrated zijn is bovendien meeloopgedrag. Met een goeie brief kun je wel degelijk het verschil maken.
Niet meer actief op Fok!
pi_93590659
Ik heb een CV in PDF, netjes opgemaakt met kopjes, strak lettertype en hier en daar een grijstintje.

Met een Word bestand heb je toch altijd de kans dat hij er bij hun op het scherm anders uit ziet dan bij jou.
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:08:28 #126
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93590730
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:06 schreef JDx het volgende:
Ik heb een CV in PDF, netjes opgemaakt met kopjes, strak lettertype en hier en daar een grijstintje.

Met een Word bestand heb je toch altijd de kans dat hij er bij hun op het scherm anders uit ziet dan bij jou.
Precies. Een andere marge en de opmaak is gefucked, waardoor het lijkt alsof jij geen fatsoenlijk opgemaakte brieven kunt tikken (weinig mensen zullen meteen de link leggen met een andere marge).
Niet meer actief op Fok!
pi_93591059
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:01 schreef Viking84 het volgende:
Roepen dat brieven overrated zijn is bovendien meeloopgedrag. Met een goeie brief kun je wel degelijk het verschil maken.
Heb je enig idee hoe het gaat op een HR afdeling? Die werken met elektronische systemen, waarin ze snel de gegevens van een sollicitant willen kunnen invoeren, en dan hebben geen zin om alles van een brief over te tikken. Nog maar niet te spreken als ze je mail willen forwarden.
pi_93591120
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Precies. Een andere marge en de opmaak is gefucked, waardoor het lijkt alsof jij geen fatsoenlijk opgemaakte brieven kunt tikken (weinig mensen zullen meteen de link leggen met een andere marge).
Je kunt voor de zekerheid natuurlijk ook voor beiden opties gaan, dus zowel een word als een PDF CV meesturen. In de wat meer highend sectoren is het overigens al vrij normaal als je helemaal geen CV meer meestuurt, maar een link naar je LinkedIN profiel meestuurt, uiteraard moet je wel zorgen dat deze netjes uptodate is :)
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:20:45 #129
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93591223
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoe het gaat op een HR afdeling? Die werken met elektronische systemen, waarin ze snel de gegevens van een sollicitant willen kunnen invoeren, en dan hebben geen zin om alles van een brief over te tikken. Nog maar niet te spreken als ze je mail willen forwarden.
Ik krijg anders veel positieve feedback op mijn brieven. Blijkbaar heb jij het over andere sectoren dan ik :). Ik word dus een beetje moe van mensen zoals jij die te pas en te onpas met dit riedeltje aan komen zetten. Het is al honderd maal gezegd.
Niet meer actief op Fok!
pi_93591285
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik krijg anders veel positieve feedback op mijn brieven. Blijkbaar heb jij het over andere sectoren dan ik :). Ik word dus een beetje moe van mensen zoals jij die te pas en te onpas met dit riedeltje aan komen zetten. Het is al honderd maal gezegd.
Wat jij wilt, je kan natuurlijk het bedrijf ook bellen wat hun voorkeur heeft.
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:27:34 #131
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93591531
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat jij wilt, je kan natuurlijk het bedrijf ook bellen wat hun voorkeur heeft.
Alles kan.
Niet meer actief op Fok!
pi_93591558
Hmm, volgens mij is hier wat verwarring ontstaan. Met brief bedoelde ik een brief in .doc / .pdf en dan uiteraard per e-mail / website verzenden. :P

Overigens vind ik 60 "brieven" per dag wel veel zeg. Kom ik aan met m'n ene per dag :@
pi_93591759
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:28 schreef das_phantom het volgende:
Hmm, volgens mij is hier wat verwarring ontstaan. Met brief bedoelde ik een brief in .doc / .pdf en dan uiteraard per e-mail / website verzenden. :P

Overigens vind ik 60 "brieven" per dag wel veel zeg. Kom ik aan met m'n ene per dag :@
Hoezo? Met hagel schieten werkt heel goed :s) :s) :s)
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:35:26 #134
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93591860
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoezo? Met hagel schieten werkt heel goed :s) :s) :s)
Het enige wat je dan gedaan kunt hebben is een standaardbrief pakken, namen veranderen en opsturen. Je kunt je brief dus onmogelijk aangepast hebben aan het bedrijf en uiteindelijk gaat het om kwaliteit en niet om kwantiteit.

Ik stuur liever 2 echt goede brieven per dag, dan 10 standaardbrieven waarvan ook echt duidelijk is dat ik me niet in het bedrijf verdiept heb :).
Niet meer actief op Fok!
pi_93592069
Pfff, als mensen zo gaan doen, logisch dat je dan overal 1 van de 150 brieven bent. Stuur liever gewoon een paar gerichte brieven per week.
pi_93592093
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Het enige wat je dan gedaan kunt hebben is een standaardbrief pakken, namen veranderen en opsturen. Je kunt je brief dus onmogelijk aangepast hebben aan het bedrijf en uiteindelijk gaat het om kwaliteit en niet om kwantiteit.

Ik stuur liever 2 echt goede brieven per dag, dan 10 standaardbrieven waarvan ook echt duidelijk is dat ik me niet in het bedrijf verdiept heb :).
Je moet er ook voor zorgen dat je meerdere "briefen" hebt. Mag ik vragen in wat voor sector je solliciteerd?
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:45:48 #137
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93592297
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je moet er ook voor zorgen dat je meerdere "briefen" hebt. Mag ik vragen in wat voor sector je solliciteerd?
Ik solliciteer op 'schrijfbanen', dus heel breed ;). Dan moet je wel echt met een originele, foutloze brief aan komen zetten en volgens mij ziet een bedrijf het meteen als je een standaardbrief stuurt. Als je cv niet passend (genoeg) is, maakt een brief weinig uit, maar als er meerdere mensen zijn met een passend cv (zoals in mijn geval), dan moet je er met je brief uit weten te springen en dan kom je er echt niet met 'geachte heer, mevrouw, op die en die datum las ik daar en daar uw vacature voor die en die baan'. Sollicitatiebrieven schrijven is een kunst, iets wat je moet leren.

Ik ben echt een beetje flabbergasted dat jij zo even 60 brieven per dag de deur uitdoet (sowieso verwonderlijk dat er voor de sector waarin jij solliciteerde 60 vacatures per dag zijn) en denkt dat je brieven ook nog echt van goede kwaliteit zijn.
Niet meer actief op Fok!
pi_93592324
quote:
Op donderdag 3 maart 2011 14:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

solliciteert en één brief, twee brieven. En die dienen zonder taalfouten te zijn, zeker als het er 60 op een dag zijn.
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:50:15 #139
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93592493
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:46 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

solliciteert en één brief, twee brieven. En die dienen zonder taalfouten te zijn, zeker als het er 60 op een dag zijn.
Ach ja, het schijnt dat je in veel sectoren tegenwoordig al opvalt als een foutloze brief kunt schrijven :).
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:19:06 #140
154407 Rucky
pi_93593597
Zie ik net een leuke vacature waarnaar ik kan bellen voor extra informatie. Ik bellen nemen ze op met een toon van wat moet jij nou weer?
-O-
pi_93593650
Haha, dat heb ik ook een keer gehad hier in de buurt, belde ik op: JA? Ik alles uitleggen, nou kom maar langs, morgen 10uur.

Was ik daar... zoek je iets? Ja ik had een afspraak... een afspraak? Waarvoor dat?

Dat zulke bedrijven een advertentie op werk.nl krijgen zeg.
pi_93593790
Hmm, toch goed dat ik heb gevraagd waarom ze mij hebben afgewezen. Blijkt niet te liggen aan mijn cv of brief, maar aan regels van de overheid.

@ Rucky: das ook een onaangename verrassing zeg. Heb je er nog wel iets van kunnen maken?
pi_93593977
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik solliciteer op 'schrijfbanen', dus heel breed ;). Dan moet je wel echt met een originele, foutloze brief aan komen zetten en volgens mij ziet een bedrijf het meteen als je een standaardbrief stuurt. Als je cv niet passend (genoeg) is, maakt een brief weinig uit, maar als er meerdere mensen zijn met een passend cv (zoals in mijn geval), dan moet je er met je brief uit weten te springen en dan kom je er echt niet met 'geachte heer, mevrouw, op die en die datum las ik daar en daar uw vacature voor die en die baan'. Sollicitatiebrieven schrijven is een kunst, iets wat je moet leren.

Ik ben echt een beetje flabbergasted dat jij zo even 60 brieven per dag de deur uitdoet (sowieso verwonderlijk dat er voor de sector waarin jij solliciteerde 60 vacatures per dag zijn) en denkt dat je brieven ook nog echt van goede kwaliteit zijn.
Het was niet voor mezelf maar voor mijn vriend, en dat betrof Horeca. Zelf zit ik over een maand of 4 alweer 10 jaar bij zelfde baas :)

Edit: Met schrijfbanen, bedoel je dan copywriter?
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:34:49 #144
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93594172
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het was niet voor mezelf maar voor mijn vriend, en dat betrof Horeca. Zelf zit ik over een maand of 4 alweer 10 jaar bij zelfde baas :)

Edit: Met schrijfbanen, bedoel je dan copywriter?
Ja, copywriter, tekstschrijver, communicatiemedewerker, redacteur... zoiets :). Niet per se fulltime schrijven, maar wel iig voor een deel ;).
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:35:35 #145
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93594199
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:25 schreef das_phantom het volgende:
Hmm, toch goed dat ik heb gevraagd waarom ze mij hebben afgewezen. Blijkt niet te liggen aan mijn cv of brief, maar aan regels van de overheid.
Huh? Leg dat eens uit?

quote:
@ Rucky: das ook een onaangename verrassing zeg. Heb je er nog wel iets van kunnen maken?
Ben ik ook benieuwd naar :).

@JDx: wat raar!
Niet meer actief op Fok!
pi_93594337
Ik solliciteer voor een duale opleidingsplek. Aangezien ik al een eerste studie heb afgerond, moet de werkgever voor mij instellingsgeld ipv collegegeld betalen (daar zij mijn opleiding betalen). Daar instellingsgeld vele malen meer is dan collegegeld, ben ik voor hen te duur.

Of dit klopt is een tweede, dat ben ik nu aan het uitzoeken :P
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:41:51 #147
154407 Rucky
pi_93594437
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:25 schreef das_phantom het volgende:

Het is via een bemiddelingsbureau en het was een vacature die goed bij me paste. Maar het is mij onduidelijk waar de oopdrachtgever zit. Ze hadden in de facature neergezet Gouda/Utrecht maar of daar de werkgever of dat bureau daar zit. Ik wacht het wel af. Natuurlijk wel gesolliciteerd.
pi_93594469
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:34 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, copywriter, tekstschrijver, communicatiemedewerker, redacteur... zoiets :). Niet per se fulltime schrijven, maar wel iig voor een deel ;).
Ok, wij hebben hier net onze eerste copywriter aangenomen, ik hoorde idd dat het nogal een lastige sector is. Heb je toevallig nog bepaalde sectoren waar je qua kennis affiniteit mee hebt?
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:51:01 #149
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93594791
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ok, wij hebben hier net onze eerste copywriter aangenomen, ik hoorde idd dat het nogal een lastige sector is. Heb je toevallig nog bepaalde sectoren waar je qua kennis affiniteit mee hebt?
Het is idd een lastige sector ;). Heb het 3 jaar geleden ook al geprobeerd en uiteindelijk ben ik toch maar iets anders gaan doen. Nu heb ik net een nieuwe brief (die aanslaat, gezien de reacties) en ik heb nieuwe mogelijkheden ontdekt, dus ik ben wel weer optimistisch :).
Maar vandaar dat ik me ook niet specifiek op fulltime schrijfbanen richt :). Onderwijs, ICT (incl social media) en hoorzorg zijn thema's waar ik goed mee uit te voeten kan :). Met de agrarische sector en financiële sector heb ik helemaal niks :).
Niet meer actief op Fok!
pi_93597480
Nou ik kan me ook weer melden...misschien kan men zich mij nog herinneren van een maand geleden.

Ik ben in mn proeftijd ontslagen. In principe werd binnen de functie al te veel van je verwacht en diende men al parate bedrijfseconomische kennis te hebben, aangezien ze niet iemand wilden gaan inwerken. Ik heb die kennis wel, maar die is van enige tijd geleden geweest...
Verder was het bedrijf alleen nationaal georiënteerd terwijl ik een internationale opleiding heb gedaan, en zelfs geruime tijd in het buitenland heb doorgebracht...

dat werkte allemaal gewoon niet...

vandaar dat ik nu weer zoek...het grote nadeel is wel het volgende:

hoe ga je aangeven dat je in de proefperiode ergens bent weggegaan? Het staat niet goed op je C.V. en in een sollicitatiebrief denk ik.
  donderdag 3 maart 2011 @ 17:03:54 #151
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93597667
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:58 schreef JL... het volgende:
Nou ik kan me ook weer melden...misschien kan men zich mij nog herinneren van een maand geleden.

Ik ben in mn proeftijd ontslagen. In principe werd binnen de functie al te veel van je verwacht en diende men al parate bedrijfseconomische kennis te hebben, aangezien ze niet iemand wilden gaan inwerken. Ik heb die kennis wel, maar die is van enige tijd geleden geweest...
Verder was het bedrijf alleen nationaal georiënteerd terwijl ik een internationale opleiding heb gedaan, en zelfs geruime tijd in het buitenland heb doorgebracht...

dat werkte allemaal gewoon niet...

vandaar dat ik nu weer zoek...het grote nadeel is wel het volgende:

hoe ga je aangeven dat je in de proefperiode ergens bent weggegaan? Het staat niet goed op je C.V. en in een sollicitatiebrief denk ik.
Positieve draai aan geven: dat je houdt van uitdagingen en dat je dingen probeert, ook al passen ze niet helemaal in je straatje. Zoiets? Lijkt me wel rot. Ik ben er ook een beetje bang voor dat mij zoiets nog eens overkomt.
Niet meer actief op Fok!
pi_93597727
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Positieve draai aan geven: dat je houdt van uitdagingen en dat je dingen probeert, ook al passen ze niet helemaal in je straatje. Zoiets? Lijkt me wel rot. Ik ben er ook een beetje bang voor dat mij zoiets nog eens overkomt.
Je hoeft niet over alles eerlijk te zijn, een beetje liegen mag, dat doen bedrijven ook vaak zat, je zou deze ervaring er niet op kunnen zetten, of juist wel, en de reden gewoon veranderen en het in je voordeel draaien.
  donderdag 3 maart 2011 @ 17:06:52 #153
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93597771
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je hoeft niet over alles eerlijk te zijn, een beetje liegen mag, dat doen bedrijven ook vaak zat, je zou deze ervaring er niet op kunnen zetten, of juist wel, en de reden gewoon veranderen en het in je voordeel draaien.
Als het heel kort heeft geduurd, kun je idd besluiten het er niet op te zetten. Maar als je voor die tijd ook al een hele tijd werkloos was... (en dat meen ik me te herinneren van deze user).
Niet meer actief op Fok!
pi_93597814
Ja, ik zag het eigenlijk al aankomen voor de laatste twee weken, en heb er eerlijk gezegd geen nacht slechter door geslapen. Ik denk zelfs dat het beter is dat ik er weg ben. Ik zat al soms met momenten dat ik er echt geen zin in had, en dat in een proeftijd.

Het enige nadeel is hoe ik het dien uit te leggen in de volgende sollicitatiebrieven/c.v.'s/gesprekken.
Weet iemand meer raad?
pi_93597831
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als het heel kort heeft geduurd, kun je idd besluiten het er niet op te zetten. Maar als je voor die tijd ook al een hele tijd werkloos was... (en dat meen ik me te herinneren van deze user).
Het hangt er beetje vanaf natuurlijk, maar als je het in je CV zet is het natuurlijk wel verstandig om bij een nieuwe sollicitatie er wat opheldering over te geven.
  donderdag 3 maart 2011 @ 17:09:24 #156
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93597855
Ik vind dat JL... legitieme redenen geeft :).
Niet meer actief op Fok!
pi_93597892
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat klopt wel wat je zegt, ik ben van september tot januari werkzoekende geweest.
Ik heb wel nog voor mijn broertje (die een eigen zaak heeft) gewerkt, maar dat was vaak maar 1 dag in de week.
  donderdag 3 maart 2011 @ 17:12:05 #158
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93597943
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:10 schreef JL... het volgende:

[..]

Dat klopt wel wat je zegt, ik ben van september tot januari werkzoekende geweest.
Ik heb wel nog voor mijn broertje (die een eigen zaak heeft) gewerkt, maar dat was vaak maar 1 dag in de week.
Hoeft je nieuwe werkgever toch niet te weten? >:)
Niet meer actief op Fok!
pi_93597984
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:10 schreef JL... het volgende:

[..]

Nou, dan heb je toch gewoon gewerkt?
1 dag per week of 5 dagen per week, dat maakt echt niet uit, hoor.
Liej
pi_93598023
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hoeft je nieuwe werkgever toch niet te weten? >:)
ik heb al contact gehad met hem, en hij heeft me aangegeven dat ik gewoon kan zeggen dat ik nog zo lang voor hem heb gewerk (dus ook de maand februari). Dat is in principe niet de waarheid, maar ja dit ontslag in proeftijd (puur en alleen omdat het toch niet de baan is die ik echt wil) wilde ik ook niet. Ik ben tijdens de proefperiode wel steeds op tijd geweest, heb alles van werk aangenomen enzo.
  donderdag 3 maart 2011 @ 17:20:41 #161
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93598282
Je schrijft gewoon op je cv: functie X bij bedrijf Y van datum tot datum.
Niemand schrijft erbij voor hoeveel uren / dagen het was.
Niet meer actief op Fok!
pi_93598376
jezus...ik zie zelfs dat al direct de dag van vandaag is genomen als datum voor uitdienst-treding als ik inlog op de website van het bedrijf. Daar zijn ze dan ook snel mee, dat afhandelen.

In principe had ik nog contract tot komende dinsdag...maar zal ik dus voor vrij-, maan- en dinsdag natuurlijk geen loon ontvangen. Ik had nog die drie dagen kunnen doorwerken, maar ja daar heeft niemand zin in.
pi_93598542
en nog meer jezus:

ik zie zelfs al op de website van het bedrijf de vacature staan voor mijn functie...
pi_93598713
Ik heb het zelf overigens 1 keer in me leven gehad dat ik er in me proeftijd uit vloog, heeft me zelfvertrouwen destijds best een knauw gegeven, en ben toen paar jaar voor mezelf gaan werken, er niet rijk van geworden, maar wel een dosis ervaring op kunnen doen, en daarna een prima baan gevonden.
pi_93598749
Als je trouwens echt evil je CV wilt oppoetsen, vul gewoon referenties in van bedrijven die failliet zijn ~O> ~O>
pi_93599162
*O*

Pfffft. Eerste keer dat ik op basis van een (overigens uiterst brutale) brief ben uitgenodigd voor een gesprek voor de functie van tekstschrijver. Tot nu toe vond ik al mijn baantjes via-via.

De kans is klein dat ik de baan daadwerkelijk krijg, ze hebben al een flinke reeks mensen afgewezen. Maar of ik die baan ga krijgen, dat maakt me niet eens zo heel veel uit: ik ben tenminste weer eens een keer uitgenodigd, en ik ga weer eens zo'n gesprek in.

Dit had ik zo nodig even: het is knap waardeloos als je als tekstschrijver niet in staat bent om dé brief te schrijven. Dan ga je toch twijfelen aan je capaciteiten.

*O*
  donderdag 3 maart 2011 @ 17:49:57 #167
154407 Rucky
pi_93599503
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:41 schreef _Arual_ het volgende:
*O*

Pfffft. Eerste keer dat ik op basis van een (overigens uiterst brutale) brief ben uitgenodigd voor een gesprek voor de functie van tekstschrijver. Tot nu toe vond ik al mijn baantjes via-via.

De kans is klein dat ik de baan daadwerkelijk krijg, ze hebben al een flinke reeks mensen afgewezen. Maar of ik die baan ga krijgen, dat maakt me niet eens zo heel veel uit: ik ben tenminste weer eens een keer uitgenodigd, en ik ga weer eens zo'n gesprek in.

Dit had ik zo nodig even: het is knap waardeloos als je als tekstschrijver niet in staat bent om dé brief te schrijven. Dan ga je toch twijfelen aan je capaciteiten.

*O*
Nooit twijfelen aan jezelf.
  donderdag 3 maart 2011 @ 17:50:38 #168
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93599534
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:41 schreef _Arual_ het volgende:
*O*

*O*
Juist! Gefeliciteerd! *O*. Brutalen hebben de halve wereld :).

Ik heb net ontdekt dat ik aan één eis niet voldoe van de vacature die ik vanmiddag niet doe: wb aantal jaren werkervaring :'). Maar ik ga het toch proberen en ik ben nu niet meer bang om m'n brutale brief in te zetten. Je zult maar eens afgewezen worden vanwege je brief voor een functie die echt 100 % aansluit op wat jij kunt en weet.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator donderdag 3 maart 2011 @ 17:55:46 #169
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_93599744
Gewoon sturen gewoon sturen gewoooooon sturen }:| !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_93599795
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:49 schreef Rucky het volgende:

[..]

Nooit twijfelen aan jezelf.
Dat is echt zo lastig. Dat hele sollicitatiegebeuren is heel slecht geweest voor mijn zelfvertrouwen. En als je dan in een baan onder je niveau ook nog steeds de uitspraak "ik kan niet geloven dat jij uni hebt gedaan" naar je hoofd geslingerd krijgt, dan helpt dat niet echt mee :')
pi_93599837
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Juist! Gefeliciteerd! *O*. Brutalen hebben de halve wereld :).

Maar ik had de brief op zijn minst kunnen beginnen met beste meneer, mevrouw of zo. Ik had geen aanhef _O-
  donderdag 3 maart 2011 @ 18:00:02 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93599907
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:58 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Maar ik had de brief op zijn minst kunnen beginnen met beste meneer, mevrouw of zo. Ik had geen aanhef _O-
Oh zo ver ga ik dan nog niet :D.

Maar in ons wereldje moet je gewoon opvallen. Laten zien dat je durft, je creativiteit laten zien :). En nu ben ik benieuwd naar jouw brief, maar jij moet hem ook lekker voor je houden en vaker gaan gebruiken :) (gebruikte je hem nu voor het eerst?)

Ik heb twee reacties ontvangen op mijn brief (waaronder een uitnodiging voor een gesprek) en beide reacties waren positief: goeie brief, originele brief, met veel plezier gelezen. Dus :).
Niet meer actief op Fok!
pi_93600131
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh zo ver ga ik dan nog niet :D.

Maar in ons wereldje moet je gewoon opvallen. Laten zien dat je durft, je creativiteit laten zien :). En nu ben ik benieuwd naar jouw brief, maar jij moet hem ook lekker voor je houden en vaker gaan gebruiken :) (gebruikte je hem nu voor het eerst?)

Ik heb twee reacties ontvangen op mijn brief (waaronder een uitnodiging voor een gesprek) en beide reacties waren positief: goeie brief, originele brief, met veel plezier gelezen. Dus :).
Ik wil hem je wil mailen, maar pas na het gesprek. Hij is zó specifiek op deze functie geschreven/geknutseld dat ik hem zelf niet eens kan hergebruiken. Zelf vind ik dat ik betere brieven heb geschreven, deze was raar, maar dat is blijkbaar een voordeel.

Ik wil alleen nog even voor me houden waar ik gesolliciteerd heb, dus heb nog even geduld.
  donderdag 3 maart 2011 @ 18:08:39 #174
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93600327
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:04 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik wil hem je wil mailen, maar pas na het gesprek. Hij is zó specifiek op deze functie geschreven/geknutseld dat ik hem zelf niet eens kan hergebruiken. Zelf vind ik dat ik betere brieven heb geschreven, deze was raar, maar dat is blijkbaar een voordeel.

Ik wil alleen nog even voor me houden waar ik gesolliciteerd heb, dus heb nog even geduld.
Ok, alleen doen als je je er prettig bij voelt hoor ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_93600534
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ok, alleen doen als je je er prettig bij voelt hoor ;).
Vind ik geen probleem hoor, hij is echt te specifiek voor hergebruik.

Tenzij ze tijdens het gesprek melden dat ze de brief niks vonden, maar me op basis van mijn cv maar het voordeel van de twijfel hebben gegeven. Dan durf ik niet meer.
  donderdag 3 maart 2011 @ 18:31:29 #176
154407 Rucky
pi_93601266
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:57 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dat is echt zo lastig. Dat hele sollicitatiegebeuren is heel slecht geweest voor mijn zelfvertrouwen. En als je dan in een baan onder je niveau ook nog steeds de uitspraak "ik kan niet geloven dat jij uni hebt gedaan" naar je hoofd geslingerd krijgt, dan helpt dat niet echt mee :')
Ik ken dat. :Y
Ik heb voor de:

Getekend. :Y
Maar voor het tekenen van een frisdrankmachine heb ik te weinig ervaring volgens het bedrijf waar ik solliciteeer.
pi_93602429
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:31 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik ken dat. :Y
Ik heb voor de:
[ afbeelding ]
Getekend. :Y
Maar voor het tekenen van een frisdrankmachine heb ik te weinig ervaring volgens het bedrijf waar ik solliciteeer.
Dat is wel heel erg!

Ik schreef tijdens mijn studie twee informatieve boeken, en toen ik ging solliciteren, kreeg ik letterlijk te horen dat dat toch wel erg weinig was voor iemand van 22. Als ik nu een 22-jarige zou ontmoeten die hetzelfde had gedaan, zou ik er denk ik van onder de indruk zijn.

Nou ja, nu eens dit gesprek afwachten. Ik zit niet op de schopstoel dus als het niks wordt, jammer, maardan heb ik in ieder geval weer wat solliciteerervaring.
pi_93602537
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:57 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een heel grove opmerking :N .

Is trouwens de zinsnede "Ik weet zeker dat" te arrogant? Ik twijfel steeds tussen zelfvertrouwen uitstralen en arrogantie :P
pi_93602648
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 19:01 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een heel grove opmerking :N .
Het komt van één persoon. Als meerdere mensen het gingen roepen, dan ging ik me pas echt zorgen maken. Maar het blijft hard.
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:04:12 #180
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93602664
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:59 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg!

Ik schreef tijdens mijn studie twee informatieve boeken, en toen ik ging solliciteren, kreeg ik letterlijk te horen dat dat toch wel erg weinig was voor iemand van 22. Als ik nu een 22-jarige zou ontmoeten die hetzelfde had gedaan, zou ik er denk ik van onder de indruk zijn.

Nou ja, nu eens dit gesprek afwachten. Ik zit niet op de schopstoel dus als het niks wordt, jammer, maardan heb ik in ieder geval weer wat solliciteerervaring.
Ja wow! :o.
Niet meer actief op Fok!
pi_93602861
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:31 schreef raptorix het volgende:
Als je trouwens echt evil je CV wilt oppoetsen, vul gewoon referenties in van bedrijven die failliet zijn ~O> ~O>
De 2 bedrijven waar ik hiervoor het langste heb gewerkt bestaan beide niet meer. En de derde is overgenomen door een ander bedrijf, bestaat op papier dus ook niet meer.
pi_93620084
Vanmiddag gebeld door een uitzendbureau of ik als tijdelijke vaste baan bij een bedrijf wil schoonmaken. Anderhalf uur per dag, 's avonds op een verlaten industrieterrein aan de andere kant van de stad.
Ik heb gezegd dat ik erover na zou denken, maar ik vind het eigenlijk de moeite niet waard voor die 7,5 uur per week.
pi_93620247
Bah van die halve flutbaantjes, ik heb Maart, April en half Mei nog, zie er al tegen op dat ik straks in de bijstand ook alles moet aannemen wat ik tegen kom, als het echt zo ver komt, dan verhuur ik mijn huis wel en ga ik naar school.
pi_93633905
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:32 schreef Balisto het volgende:
Vanmiddag gebeld door een uitzendbureau of ik als tijdelijke vaste baan bij een bedrijf wil schoonmaken. Anderhalf uur per dag, 's avonds op een verlaten industrieterrein aan de andere kant van de stad.
Ik heb gezegd dat ik erover na zou denken, maar ik vind het eigenlijk de moeite niet waard voor die 7,5 uur per week.
Mijn vriendin heeft dat ook eens gedaan. Dik halfuur heen fietsen, uur en driekwartier schoonmaken en dan nog dik halfuur terug fietsen. Ze kreeg geen loonheffingskorting vanwege een andere baan. Kwam uit op een 10tje per dag waar ze bijna 3 uur uur voor bezig was. Heeft dan ook niet lang geduurd.
pi_93633954
Lijkt me niet de moeite waarde idd, tenzij je echt hoge nood hebt.
pi_93635139
Nou, de eerste sollicitaties zijn alweer de deur uit...
Voelt echt klote aan, om weer na een maand op straat gezet te zijn, en weer te moeten solliciteren. Daarnaast breekt vandaag in het zuiden de carnaval aan, en zullen de maan- en dinsdag en waarschijnlijk ook de rest van volgende week weinig gaan brengen.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:31:57 #187
154407 Rucky
pi_93635642
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:18 schreef JL... het volgende:
Nou, de eerste sollicitaties zijn alweer de deur uit...
Voelt echt klote aan, om weer na een maand op straat gezet te zijn, en weer te moeten solliciteren. Daarnaast breekt vandaag in het zuiden de carnaval aan, en zullen de maan- en dinsdag en waarschijnlijk ook de rest van volgende week weinig gaan brengen.
Ik ben na 10 jaar ineens ontslagen dat voelt ook klote. :Y
Ik heb net gebeld naar een bedrijf waar ik 2 weken geleden gesolliciteerd heb. Ik ben nog niet afgewezen en binnen 1,5 week krijg ik bericht. Terwijl er ook bedrijven vroegen of ik meteen kon langskomen. Ik begin ondertussen wel een beetje sollicitatiemoe te worden.
pi_93635937
Dat kan ik goed begrijpen...

Ik vind het ook zo mooi om al op vacatures mijn oude functie te zien staan...tsja een zijn dood is de ander zijn brood.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:49:45 #189
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93636351
En weer een uitnodiging voor een gesprek binnen! Voor een redacteursfunctie waar enórm veel reacties op waren gekomen (tja, Villamedia hè), dus ik dacht dat het wel niks zou worden, maar mijn nieuwe brief heeft wonderen verricht :). Er zijn nog steeds veel kandidaten over, maar het is al een hele boost voor m'n zelfvertrouwen dat ik word uitgenodigd voor een gesprek :). Ben nu ook zo benieuwd wat er van de andere sollicitaties zal komen!
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:50:11 #190
154407 Rucky
pi_93636367
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:39 schreef JL... het volgende:
Dat kan ik goed begrijpen...

Ik vind het ook zo mooi om al op vacatures mijn oude functie te zien staan...tsja een zijn dood is de ander zijn brood.
Ik kan er ook niets aandoen dat ze te weinig werk hadden maar de schofterigheid waarop je er dan uitgezet wordt is beneden alle peil.
Maar ik heb ook goed nieuws, ik ben net uitgenodigd voor een gesprek komende dinsdag. *O*
pi_93636413
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:49 schreef Viking84 het volgende:
En weer een uitnodiging voor een gesprek binnen! Voor een redacteursfunctie waar enórm veel reacties op waren gekomen (tja, Villamedia hè), dus ik dacht dat het wel niks zou worden, maar mijn nieuwe brief heeft wonderen verricht :). Er zijn nog steeds veel kandidaten over, maar het is al een hele boost voor m'n zelfvertrouwen dat ik word uitgenodigd voor een gesprek :). Ben nu ook zo benieuwd wat er van de andere sollicitaties zal komen!
Succes! Heb je eigenlijk al eerder in het vak gewerkt?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:55:08 #192
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93636582
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:51 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Succes! Heb je eigenlijk al eerder in het vak gewerkt?
Nee, niet als in een vaste baan (beetje vrijwilligerswerk hier en daar), dus het gaat nog lastig worden, want op dit soort vacatures komen doorgaans > 200 reacties binnen waaronder vast ook reacties van mensen die meer ervaring hebben dan ik. Denk dus ook niet dat ik het ga worden, maar ik ben er wel van overtuigd dat ik dankzij mijn brief uitgenodigd ben (niet dankzij mijn cv nml :P) en ik raak er ook steeds meer van overtuigd dat het binnenkort wel echt goed gaat komen :). Iig een boost voor m'n zelfvertrouwen dat ik toch op gesprek mag komen :).

Hoop vandaag ook nog iets te horen over mijn gesprek van vorige week. Anders neem ik maandag even contact op.
Niet meer actief op Fok!
pi_93636810
Succes op de gesprekken allebei!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:01:06 #194
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93636828
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:31 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik ben na 10 jaar ineens ontslagen dat voelt ook klote. :Y
Ik heb net gebeld naar een bedrijf waar ik 2 weken geleden gesolliciteerd heb. Ik ben nog niet afgewezen en binnen 1,5 week krijg ik bericht. Terwijl er ook bedrijven vroegen of ik meteen kon langskomen. Ik begin ondertussen wel een beetje sollicitatiemoe te worden.
Ja, ik ook :P. Ik ben sinds half januari ongeveer écht bezig, maar ik heb het nu al wel gezien, eigenlijk. Heb sinds begin december een stuk of 30 sollicitaties de deur uitgedaan. Van een aantal heb ik niks gehoord, ik ben een paar keer afgewezen en een aantal lopen nog.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:01:26 #195
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93636839
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:50 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik kan er ook niets aandoen dat ze te weinig werk hadden maar de schofterigheid waarop je er dan uitgezet wordt is beneden alle peil.
Maar ik heb ook goed nieuws, ik ben net uitgenodigd voor een gesprek komende dinsdag. *O*
Woei! *O*. Succes!
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:07:10 #196
154407 Rucky
pi_93637074
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:01 schreef Viking84 het volgende:
Woei! *O*. Succes!
Dank je, jij ook natuurlijk. De werkzaamheden die ik daar moet doen ligt redelijk in het verlengde van wat ik gedaan heb. Alleen de reistijd is een nadeel omdat ik nog van het ov afhankelijk ben. Maarja dat is mijn probleem.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:09:16 #197
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93637165
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:07 schreef Rucky het volgende:

[..]

Dank je, jij ook natuurlijk. De werkzaamheden die ik daar moet doen ligt redelijk in het verlengde van wat ik gedaan heb. Alleen de reistijd is een nadeel omdat ik nog van het ov afhankelijk ben. Maarja dat is mijn probleem.
Ik zou een grote uitdaging tegemoet gaan! Dat is wel heel spannend!
Niet meer actief op Fok!
pi_93638316
Zojuist telefoon gekregen van m'n uitzendbureau en ben het niet geworden.
Het ging uiteindelijk tussen mij en iemand die intern gesolliciteerd had, toen kreeg ik al een gevoel dat ik het niet zou worden.
We waren qua vaardigheden gelijk alleen die andere persoon had meer ervaring..dan leg je het als starter sowieso af.
Straks maar weer eens vacatures door gaan kijken, zal niet zo heel veel werk zijn omdat er gewoon heel weinig is. :')
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:56:11 #199
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93642045
En net gehoord dat de - voor zover ik weet - enige andere kandidaat voor een andere baan waar ik op heb gereageerd een andere baan heeft geaccepteerd, dus hopelijk komt daar nog iets positiefs uit voor mij!
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:56:32 #200
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93642058
quote:
8s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:34 schreef karton het volgende:
Zojuist telefoon gekregen van m'n uitzendbureau en ben het niet geworden.
Het ging uiteindelijk tussen mij en iemand die intern gesolliciteerd had, toen kreeg ik al een gevoel dat ik het niet zou worden.
We waren qua vaardigheden gelijk alleen die andere persoon had meer ervaring..dan leg je het als starter sowieso af.
Straks maar weer eens vacatures door gaan kijken, zal niet zo heel veel werk zijn omdat er gewoon heel weinig is. :')
Jammer, maar het zat er al aan te komen.
Wat zoek je eigenlijk?
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')