Positieve draai aan geven: dat je houdt van uitdagingen en dat je dingen probeert, ook al passen ze niet helemaal in je straatje. Zoiets? Lijkt me wel rot. Ik ben er ook een beetje bang voor dat mij zoiets nog eens overkomt.quote:Op donderdag 3 maart 2011 16:58 schreef JL... het volgende:
Nou ik kan me ook weer melden...misschien kan men zich mij nog herinneren van een maand geleden.
Ik ben in mn proeftijd ontslagen. In principe werd binnen de functie al te veel van je verwacht en diende men al parate bedrijfseconomische kennis te hebben, aangezien ze niet iemand wilden gaan inwerken. Ik heb die kennis wel, maar die is van enige tijd geleden geweest...
Verder was het bedrijf alleen nationaal georiënteerd terwijl ik een internationale opleiding heb gedaan, en zelfs geruime tijd in het buitenland heb doorgebracht...
dat werkte allemaal gewoon niet...
vandaar dat ik nu weer zoek...het grote nadeel is wel het volgende:
hoe ga je aangeven dat je in de proefperiode ergens bent weggegaan? Het staat niet goed op je C.V. en in een sollicitatiebrief denk ik.
Je hoeft niet over alles eerlijk te zijn, een beetje liegen mag, dat doen bedrijven ook vaak zat, je zou deze ervaring er niet op kunnen zetten, of juist wel, en de reden gewoon veranderen en het in je voordeel draaien.quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Positieve draai aan geven: dat je houdt van uitdagingen en dat je dingen probeert, ook al passen ze niet helemaal in je straatje. Zoiets? Lijkt me wel rot. Ik ben er ook een beetje bang voor dat mij zoiets nog eens overkomt.
Als het heel kort heeft geduurd, kun je idd besluiten het er niet op te zetten. Maar als je voor die tijd ook al een hele tijd werkloos was... (en dat meen ik me te herinneren van deze user).quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hoeft niet over alles eerlijk te zijn, een beetje liegen mag, dat doen bedrijven ook vaak zat, je zou deze ervaring er niet op kunnen zetten, of juist wel, en de reden gewoon veranderen en het in je voordeel draaien.
Het hangt er beetje vanaf natuurlijk, maar als je het in je CV zet is het natuurlijk wel verstandig om bij een nieuwe sollicitatie er wat opheldering over te geven.quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als het heel kort heeft geduurd, kun je idd besluiten het er niet op te zetten. Maar als je voor die tijd ook al een hele tijd werkloos was... (en dat meen ik me te herinneren van deze user).
Dat klopt wel wat je zegt, ik ben van september tot januari werkzoekende geweest.quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als het heel kort heeft geduurd, kun je idd besluiten het er niet op te zetten. Maar als je voor die tijd ook al een hele tijd werkloos was... (en dat meen ik me te herinneren van deze user).
Hoeft je nieuwe werkgever toch niet te weten?quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:10 schreef JL... het volgende:
[..]
Dat klopt wel wat je zegt, ik ben van september tot januari werkzoekende geweest.
Ik heb wel nog voor mijn broertje (die een eigen zaak heeft) gewerkt, maar dat was vaak maar 1 dag in de week.
Nou, dan heb je toch gewoon gewerkt?quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:10 schreef JL... het volgende:
[..]
Dat klopt wel wat je zegt, ik ben van september tot januari werkzoekende geweest.
Ik heb wel nog voor mijn broertje (die een eigen zaak heeft) gewerkt, maar dat was vaak maar 1 dag in de week.
ik heb al contact gehad met hem, en hij heeft me aangegeven dat ik gewoon kan zeggen dat ik nog zo lang voor hem heb gewerk (dus ook de maand februari). Dat is in principe niet de waarheid, maar ja dit ontslag in proeftijd (puur en alleen omdat het toch niet de baan is die ik echt wil) wilde ik ook niet. Ik ben tijdens de proefperiode wel steeds op tijd geweest, heb alles van werk aangenomen enzo.quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoeft je nieuwe werkgever toch niet te weten?
Nooit twijfelen aan jezelf.quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:41 schreef _Arual_ het volgende:
![]()
Pfffft. Eerste keer dat ik op basis van een (overigens uiterst brutale) brief ben uitgenodigd voor een gesprek voor de functie van tekstschrijver. Tot nu toe vond ik al mijn baantjes via-via.
De kans is klein dat ik de baan daadwerkelijk krijg, ze hebben al een flinke reeks mensen afgewezen. Maar of ik die baan ga krijgen, dat maakt me niet eens zo heel veel uit: ik ben tenminste weer eens een keer uitgenodigd, en ik ga weer eens zo'n gesprek in.
Dit had ik zo nodig even: het is knap waardeloos als je als tekstschrijver niet in staat bent om dé brief te schrijven. Dan ga je toch twijfelen aan je capaciteiten.
Juist! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:41 schreef _Arual_ het volgende:
![]()
Pfffft. Eerste keer dat ik op basis van een (overigens uiterst brutale) brief ben uitgenodigd voor een gesprek voor de functie van tekstschrijver. Tot nu toe vond ik al mijn baantjes via-via.
De kans is klein dat ik de baan daadwerkelijk krijg, ze hebben al een flinke reeks mensen afgewezen. Maar of ik die baan ga krijgen, dat maakt me niet eens zo heel veel uit: ik ben tenminste weer eens een keer uitgenodigd, en ik ga weer eens zo'n gesprek in.
Dit had ik zo nodig even: het is knap waardeloos als je als tekstschrijver niet in staat bent om dé brief te schrijven. Dan ga je toch twijfelen aan je capaciteiten.
Dat is echt zo lastig. Dat hele sollicitatiegebeuren is heel slecht geweest voor mijn zelfvertrouwen. En als je dan in een baan onder je niveau ook nog steeds de uitspraak "ik kan niet geloven dat jij uni hebt gedaan" naar je hoofd geslingerd krijgt, dan helpt dat niet echt meequote:
Maar ik had de brief op zijn minst kunnen beginnen met beste meneer, mevrouw of zo. Ik had geen aanhefquote:Op donderdag 3 maart 2011 17:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Juist! Gefeliciteerd!. Brutalen hebben de halve wereld
.
Oh zo ver ga ik dan nog nietquote:Op donderdag 3 maart 2011 17:58 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Maar ik had de brief op zijn minst kunnen beginnen met beste meneer, mevrouw of zo. Ik had geen aanhef
Ik wil hem je wil mailen, maar pas na het gesprek. Hij is zó specifiek op deze functie geschreven/geknutseld dat ik hem zelf niet eens kan hergebruiken. Zelf vind ik dat ik betere brieven heb geschreven, deze was raar, maar dat is blijkbaar een voordeel.quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh zo ver ga ik dan nog niet.
Maar in ons wereldje moet je gewoon opvallen. Laten zien dat je durft, je creativiteit laten zien. En nu ben ik benieuwd naar jouw brief, maar jij moet hem ook lekker voor je houden en vaker gaan gebruiken
(gebruikte je hem nu voor het eerst?)
Ik heb twee reacties ontvangen op mijn brief (waaronder een uitnodiging voor een gesprek) en beide reacties waren positief: goeie brief, originele brief, met veel plezier gelezen. Dus.
Ok, alleen doen als je je er prettig bij voelt hoorquote:Op donderdag 3 maart 2011 18:04 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik wil hem je wil mailen, maar pas na het gesprek. Hij is zó specifiek op deze functie geschreven/geknutseld dat ik hem zelf niet eens kan hergebruiken. Zelf vind ik dat ik betere brieven heb geschreven, deze was raar, maar dat is blijkbaar een voordeel.
Ik wil alleen nog even voor me houden waar ik gesolliciteerd heb, dus heb nog even geduld.
Vind ik geen probleem hoor, hij is echt te specifiek voor hergebruik.quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ok, alleen doen als je je er prettig bij voelt hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |