Ah! Wie gaat er vanmiddag naar Ridderkerk?quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:24 schreef Klaudias het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)-in-Ridderkerk.dhtml
Precies en ondertussen maar vergaderen terwijl er mensen sterven met bij ons gekochte wapens. We zouden echt eens moeten kijken naar de verkoop van wapens aan dictaturen, want zo schiet het niet op.quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daar wordt over gepraat nu. Verwacht over 3 weken een nietszeggende uitspraak
quote:Seen anti aircraft shell casings on streets in benghazi #libya. Damage on nearby buildings shows they were widely used.
quote:Phones and email not working. Can only send and receive text messages.
quote:Camp site set up at benghazi. Large anti-ghadaffi demo here. Effigies of him hanging from looted govt buildings.
quote:Amazing scenes in yard of ransacked police hq in benghazi. Massive armoury looted from barracks by defecting troops
quote:Air force major tells me of witnessing 4k african mercenaries arriving from feb 14 'that's why we turned against them'
Twitteraar die via The Guardian wordt gevolgd in Libie.quote:Mass defection of the military here. Beyond a critical mass.
quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:53 schreef remlof het volgende:
NSlayton Nicholas Slayton
Saif #Gaddafi just blamed #Canada for chaos. I think that's the first time someone's blamed Canada for war outside of South Park. #libya
21 Feb
Ah mooi, zo te zien een van de eerste betrouwbare journalisten die echt aanwezig is.quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Twitteraar die via The Guardian wordt gevolgd in Libie.
Khadaffi zou 4000 huurlingen hebben? ... en het leger loopt dus over, mede daarom.
Wordt totale oorlog straks
Wel boeiend om te lezen, ik wist wel dat hij belangen had in o.a. Fiat en Juventus. Maar het is een stuk erger dan ik had verwacht, een enorm spinnenweb aan belangen overal.quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:24 schreef Klaudias het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)-in-Ridderkerk.dhtml
84 jaar, die man zal ook wel een deze dagen de pijp uitgaan...quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:09 schreef Cobra4 het volgende:
Castro zinspeelt op NAVO-invasie Libi
HAVANA - Fidel Castro, de voormalige leider van Cuba en een goede vriend van de Libische dictator Muammar Kaddafi, verwacht dat de NAVO op korte termijn een invasie zal uitvoeren in Libi. De regering van de Verenigde Staten zal niet twijfelen om de NAVO opdracht te geven om dat rijke land binnen te vallen, mogelijk in de komende uren of dagen, zo citeerde de Arabische nieuwszender al-Arabiya woensdag uitspraken van Castro in Cubaanse staatsmedia.
De 84-jarige Castro stelt dat nog moet worden afgewacht of berichten in internationale media over slachtingen door het bewind in Libi kloppen of leugens zijn. Het is voor mij absoluut duidelijk dat de regering van de VS niet genteresseerd is in vrede in Libi, aldus Castro, die nog altijd leider is van de communistische partij op Cuba.
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:33 schreef Insane- het volgende:
Heeft iemand een samenvatting wat er gisteravond en vandaag gebeurd is. Ik heb gehoord dat het oosten vrij is ofzo.
Volgens mij heeft hij alleen zondag gesproken. Gisteren was wel aangekondigd dat Saif zou spreken, maar toen was het die andere kerel toch?quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:37 schreef raistlin6 het volgende:
Ik heb geen speech van het zwaard gemist toch?
quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:36 schreef raistlin6 het volgende:
Sarkozy wil EU-sancties tegen Libi
De Franse president Nicolas Sarkozy wil dat de Europese Unie sancties oplegt aan Libi. Volgens Sarkozy 'kan de internationale gemeenschap niet werkloos blijven toekijken bij deze massale schendingen van de mensenrechten'.
Sarkozy vindt dat sancties moeten worden getroffen. Zo moet degenen die bij het geweld tegen de betogers in Libi betrokken zijn de toegang tot de Europese Unie worden ontzegd en moet hun financile reilen en zeilen nauwlettend in de gaten worden gehouden.
Ook wil de president dat onderzocht wordt of de EU de economische, commercile en financile banden met Libi kan opschorten.
Ook maar even onder bericht geplaatstquote:
Top.quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:42 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ook maar even onder bericht geplaatst
quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij alleen zondag gesproken. Gisteren was wel aangekondigd dat Saif zou spreken, maar toen was het die andere kerel toch?
Anders heb ik ook iets gemist.
Wat zei die andere kerel trouwens (en hoe heet hij)? Iets met hervormingen en dreigementen??
Welke andere kerel? Wanneer? In welke hoedanigheid? Iedereen zegt iets over hervormingen en dreigementen in Libi namelijk.quote:
Die gisterenavond die speech hield (achter een katheder in een zaaltje) ipv Saif.quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:45 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Welke andere kerel? Wanneer? In welke hoedanigheid? Iedereen zegt iets over hervormingen en dreigementen in Libi namelijk.
Kusje.quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:46 schreef anti-vseu het volgende:
Khaddafi moet de agent provocateurs nog harder aanpakken met jets, helicopters en dergelijke. Libie moet geen Islamitische staat worden, dat is alleen maar in het voordeel van de vs/navo en eu.
wtfquote:Op woensdag 23 februari 2011 12:46 schreef anti-vseu het volgende:
Khaddafi moet de agent provocateurs nog harder aanpakken met jets, helicopters en dergelijke. Libie moet geen Islamitische staat worden, dat is alleen maar in het voordeel van de vs/navo en eu.
Je bedoelt die minister?quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die gisterenavond die speech hield (achter een katheder in een zaaltje) ipv Saif.
Of een kusje geven.quote:
Wij hebben in Nederland makkelijk praten. Denk dat de Italianen zich terecht zorgen maken.quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:53 schreef Klaudias het volgende:
Er zijn nu toch wel ergere dingen aan de hand dan vluchtelingenstromen of ben ik nou erg naief ...
Die afgetreden is bedoel ik iig niet. Maar misschien was het een andere.quote:
Dit dus.quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Wij hebben in Nederland makkelijk praten. Denk dat de Italianen zich terecht zorgen maken.
Moeilijk om te beantwoorden dan, bedoel je die kale knul met een soort van beige jasje aan?quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die afgetreden is bedoel ik iig niet. Maar misschien was het een andere.
Was een persco van Saif aangekondigd. In plaats daarvan kwam er een speech van een andere kerel in een zaaltje (waar ook nog mensen op een bank en aan tafel zaten). Die kondigde volgens mij iets van hervormingen aan en dreigde nog wat. Maar ik heb het niete helemaal goed gevolgd, dus ik weet zijn naam niet en ken de exacte inhoud van die speech niet![]()
![]()
quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die afgetreden is bedoel ik iig niet. Maar misschien was het een andere.
Was een persco van Saif aangekondigd. In plaats daarvan kwam er een speech van een andere kerel in een zaaltje (waar ook nog mensen op een bank en aan tafel zaten). Die kondigde volgens mij iets van hervormingen aan en dreigde nog wat. Maar ik heb het niete helemaal goed gevolgd, dus ik weet zijn naam niet en ken de exacte inhoud van die speech niet![]()
![]()
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:44 schreef yavanna het volgende:
De man op de staats tv is dat
Mohamed Bel Qasim, the Secretary General of the People's Committee is considered to be the second in command after Gaddafi. #Libya
Mohamed Bel Qasim: We will introduce new reforms, a Civil Society Law, a new Media Law, all spearheaded by Saif Al Islam Gaddafi. #Libya
Volgens mij was hij wel kalig, maar dat jasje weet ik ook niet meer. Hij was iig in burgerkleding (niet in militaire kleding). Ik weet nog dat iemand hier postte: : wie zitten er op die banken dan"?quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:57 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Moeilijk om te beantwoorden dan, bedoel je die kale knul met een soort van beige jasje aan?
Ah, grootmacht Peru verbreekt even de banden. Nou komt de climax hoorquote:Op woensdag 23 februari 2011 12:58 schreef raistlin6 het volgende:
Peru verbreekt diplomatieke banden Libi
Peru heeft alle diplomatieke banden met Libi tot nader order verbroken uit protest tegen het buitensporig geweld door aanhangers van de Libische leider Moammar Gadhafi tegen antiregeringsdemonstranten.
Tevens zal Peru de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties vragen om het Libische luchtruim tot verboden terrein te verklaren 'om te voorkomen dat het land oorlogsvliegtuigen inzet tegen de bevolking', aldus een verklaring van president Alan Garcia.
Zuid- en Midden-Amerika is de enige regio waar nog een soort van steun te vinden is voor Gadhafi. Nicaragua heeft aangegeven de Libische leider te steunen in zijn strijd, en Cuba en Venezuela houden zich nog op de vlakte. Zij willen eerst een onderzoek naar alle geruchten.
DAT volgens mij ja, je bent een held!!quote:
Ik denk te weten wat je bedoelt, als het klopt wat ik denk heeft hij eigenlijk alleen de woorden van de twee Gadhafi's herhaald.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij was hij wel kalig, maar dat jasje weet ik ook niet meer. Hij was iig in burgerkleding (niet in militaire kleding). Ik weet nog dat iemand hier postte: : wie zitten er op die banken dan"?
Ik zou bijna gaan denken dat ik het gedroomd heb, want ook hier http://www.volkskrant.nl/(...)uut-tot-minuut.dhtml staat NIETS over die speech.
Ik vind het heel erg groot nieuws, ze zijn het eerste land dat dit doet EN sancties komen eindelijk op de agenda.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:02 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ah, grootmacht Peru verbreekt even de banden. Nou komt de climax hoor
Waarom maken ze zich zorgen? Om het feit dat ze aan land komen of om he feit dat economische vluchtelingn toch geen asiel kunnen krijgen?quote:
Inderdaad!quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:02 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik denk te weten wat je bedoelt, als het klopt wat ik denk heeft hij eigenlijk alleen de woorden van de twee Gadhafi's herhaald.
Jullie krijgen alle hervormingen die jullie willen, maar dan moeten jullie wel eerst stoppen met demonstreren, want anders...
Volgens mij had ik daar gisteren/vannacht al iets over gehoord. Kan dat?quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:03 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik vind het heel erg groot nieuws, ze zijn het eerste land dat dit doet EN sancties komen eindelijk op de agenda.
Ja, dat kan, afhankelijk van welk deel je bedoelt.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij had ik daar gisteren/vannacht al iets over gehoord. Kan dat?
Praat me er niet van, heb het ook zo vaak. Kraten en TV open minimaa 24 uur achter. Volgens mij laten ze nog steeds oude beelden uit Bahrein zien.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Inderdaad!
Mohammed Bel Quasim dus(zie post MangoTree).
Gelukkig maar, bewijs dat ik niet gedroomd heb..![]()
Wel raar dat ik er verder nergens iets over lees
Nee, Peru bedoelde ik (V-raad ook natuurlijk)quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:10 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ja, dat kan, afhankelijk van welk deel je bedoelt.
Peru is vrij nieuw, sancties van de V-raad hoopte men gisteren op, maar er kwam alleen een scherpe veroordeling en een eis om te stoppen met geweld. Ze hielden wel de deur open om vandaag met sancties te kunnen komen, maar hebben het onderwerp niet zelf benoemd, wat nu dus wel moet gaan gebeuren, wanneer Peru het aankaart.
Ok Peru is voor zover ik weet deze ochtend pas bekend geworden. Veroordeling van geweld zullen ze denk ik wel al eerder hebben gedaan, banden verbreken niet.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, Peru bedoelde ik (V-raad ook natuurlijk)
Ja hequote:Op woensdag 23 februari 2011 13:12 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Praat me er niet van, heb het ook zo vaak. Kraten en TV open minimaa 24 uur achter. Volgens mij laten ze nog steeds oude beelden uit Bahrein zien.
Met wat geluk gaat dat veranderen:quote:
Hoop dat 'ie oppast voor zijn eigen veiligheidquote:Op woensdag 23 februari 2011 13:15 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Met wat geluk gaat dat veranderen:
HILVERSUM (ANP) - Verslaggever Hans Jaap Melissen van de Wereldomroep (RNW) is woensdag als eerste Nederlandse journalist aangekomen in Libi. Op Radio 1 bij de NOS liet hij weten in de stad Benghazi te zijn aangekomen, na een ,,lange nachtelijke rit''.
Volgens Melissen is het stil in de stad en zijn de meeste rolluiken naar beneden. Veel gebouwen en monumenten zijn afgebrand. ,,Er heerst een gespannen sfeer.'' Of de journalist de hoofdstad Tripoli kan bereiken, is nog onduidelijk. Melissen deed voor de Wereldomroep ook verslag van de volksopstand in Egypte.
Vredige demonstraties in Tobruk op AJE.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:17 schreef Dance99Vv het volgende:
Nog wat gebeurd vanochtend in libie? tune net in
Jij was vannacht toch tot vrij laat op he?quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:17 schreef Dance99Vv het volgende:
Nog wat gebeurd vanochtend in libie? tune net in
er werd inderdaad vannacht al over gesproken cq gemeldquote:Op woensdag 23 februari 2011 13:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij was vannacht toch tot vrij laat op he?
Heb het idee dat er vannacht al berichten waren over Peru, wat zeg jij?
quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:20 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
er werd inderdaad vannacht al over gesproken cq gemeld
Nee, ik had het hier over zijn speech op de staatstelevisie gisteren (ipv Saif, althans, ik heb Saif niet gezien). Dat is nergens terug te vinden in de media, en hier wist men eerst ook zo gauw niet waar ik het over had.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:24 schreef Dance99Vv het volgende:
Mohammed Bel Quasim haalt alles van internet retweet of maak er een eigen tweet van niet altijd even betrouwbaar, wat hij meldt wordt meestal ergens anders al vermeld
die kale in grijs colbert, hoopt bla bla maar weinig inhuodelijkquote:Op woensdag 23 februari 2011 13:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, ik had het hier over zijn speech op de staatstelevisie gisteren (ipv Saif, althans, ik heb Saif niet gezien). Dat is nergens terug te vinden in de media, en hier wist men eerst ook zo gauw niet waar ik het over had.
Ja, die kale achter een katheder in een zaaltje (waar ook nog banken en tafels en stoelen stonden)quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:26 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
die kale in grijs colbert, hoopt bla bla maar weinig inhuodelijk
oke bevestigd dusquote:Op woensdag 23 februari 2011 13:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, die kale achter een katheder in een zaaltje (waar ook nog banken en tafels en stoelen stonden)
Thanksquote:Op woensdag 23 februari 2011 13:32 schreef raistlin6 het volgende:
Whiskers, very nice! Goed geheugen.
Sorry dat ik zo laat ben, was druk met Egypte-nieuws checken voordat ik het kon plaatsen.
Weet dat het geen kritiek was, maar kritiek is daarnaast niet negatief hoor. Ik schrijf berichten voor de fp, dus wil erg graag scherp gehouden worden als ik iets te veel naast m'n schoenen ga lopen en het allemaal wel denk te weten.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Thanks![]()
Was trouwens geen kritiek hoor, ik vroeg het me gewoon oprecht af![]()
Maar ik ben stiekem (hoewel: stiekem?) wl erg blij dat mijn geheugen het nog doet...
check check dubbel checkquote:Op woensdag 23 februari 2011 13:38 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Weet dat het geen kritiek was, maar kritiek is daarnaast niet negatief hoor. Ik schrijf berichten voor de fp, dus wil erg graag scherp gehouden worden als ik iets te veel naast m'n schoenen ga lopen en het allemaal wel denk te weten.
Niet?quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:41 schreef Dance99Vv het volgende:
niet gebeurd: demonstranten aangevallen met gevechtvliegtuigen, barghazi aangevallen door marine schepen
bron?quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:41 schreef Dance99Vv het volgende:
niet gebeurd: demonstranten aangevallen met gevechtvliegtuigen, barghazi aangevallen door marine schepen
Volgens AJE waren er shells gevonden toch? Misschien bedoelt hij dat er niet gebombardeert is, wel geschotenquote:Op woensdag 23 februari 2011 13:43 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
bron?
Dat Benghazi niet is aangevallen door marineschepen geloof ik wel, heb dat ook niet in de nieuwsberichten gegooid. Maar dat van gevechtsvliegtuigen ook niet?
Die twee piloten die naar Malta zijn gevlogen hadden ook de opdracht om burgers te beschieten. Dat weigerden ze dus.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:41 schreef Dance99Vv het volgende:
Het was nog niet geheel zeker dat die twee ook echt uit Libi kwamen toch?quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Die twee piloten die naar Malta zijn gevlogen hadden ook de opdracht om burgers te beschieten. Dat weigerden ze dus.
Dat wel dacht ik, maar hun beweringen zijn natuurlijk nog niet te bewijzen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:46 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Het was nog niet geheel zeker dat die twee ook echt uit Libi kwamen toch?
Het waren in ieder geval Libische Mirages. Waar moeten die anders vandaan komen? Van de Dassault-fabriek in Frankrijk?quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:46 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Het was nog niet geheel zeker dat die twee ook echt uit Libi kwamen toch?
quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Het waren in ieder geval Libische Mirages. Waar moeten die anders vandaan komen? Van de Dassault-fabriek in Frankrijk?
Dance?quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:43 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
bron?
Dat Benghazi niet is aangevallen door marineschepen geloof ik wel, heb dat ook niet in de nieuwsberichten gegooid. Maar dat van gevechtsvliegtuigen ook niet?
die shells(groot kaliber) werden gevonden , waren afkomstig van AA van rondrijdende voertuigen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Volgens AJE waren er shells gevonden toch? Misschien bedoelt hij dat er niet gebombardeert is, wel geschoten
Snap het niet?quote:
Ok, dus eigenlijk zeg je niet dat het niet gebeurd is, maar meer dat dat niet bewezen is toch?quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:48 schreef Dance99Vv het volgende:
het werd gemeld dat dat gebeurde maar later kwamen er tweets die het tegenspraken, verder was er geen bewijs voor te vinden
,
[..]
die shells(groot kaliber) werden gevonden , waren afkomstig van AA van rondrijdende voertuigen.
zeker weet ik niks , weet wel dat er wat betrouwbare tweets waren die het tegenspraken.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:49 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ok, dus eigenlijk zeg je niet dat het niet gebeurd is, maar meer dat dat niet bewezen is toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |