http://arabicspeaker.blog(...)letter-is-dhaal.htmlquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:02 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Klopt, maar er is helemaal geen sprake van een D.
Ik ga slapen, denk ik.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:06 schreef Dance99Vv het volgende:
waar we wachten op zoon zijn speech...
doe dat zal weer een hoop gel#l zijnquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ga slapen, denk ik.
1 bakkie koffie nog.
Die doet ie pas als ie terug is van het stappen, ladderzat en onder de cokequote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:06 schreef Dance99Vv het volgende:
Ze houden geen schoenen over zo.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:06 schreef Dance99Vv het volgende:
geen pillen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Die doet ie pas als ie terug is van het stappen, ladderzat en onder de coke
In de Libische uitspraak wel, volgens Wikipedia. In het Standaardarabisch zou het een dh-klank zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:02 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Klopt, maar er is helemaal geen sprake van een D.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze houden geen schoenen over zo.
En iedereen weet over wie je het hebt. Dat is het mooie van taal en dus een beetje zinloze discussie werd er gehouden.quote:
Ja het was idd zinloos,quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:08 schreef Staal het volgende:
[..]
En iedereen weet over wie je het hebt. Dat is het mooie van taal en dus een beetje zinloze discussie werd er gehouden.
Okequote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:10 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
daar waar iedereen uitgemoord is wel ....
Het zal zeker niet rustig zijn. Alleen hebben we geen nieuws meer. En komt er nog een speech.quote:
Thnx, dat wilde ik weten. Aangezien er nergens updates te vinden zijnquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:13 schreef Staal het volgende:
[..]
Het zal zeker niet rustig zijn. Alleen hebben we geen nieuws meer. En komt er nog een speech.
We horen weinig uit dat land, terwijl beloofd was door het regime dat journalisten naar binnen konden.quote:
topquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:15 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik heb de oude 'laatste nieuws'-sectie in de OP vervangen door deze samenvatting van Kaddafi's toespraak van raistlin6.
Oke, we wachten af..quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We horen weinig uit dat land, terwijl beloofd was door het regime dat journalisten naar binnen konden.
tenminste, dat zei gisteren iemand van het regime die klaagde dat de anchor hem niet serieus genoeg nam. uiteindelijk hing ze op.
Thnx!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:15 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik heb de oude 'laatste nieuws'-sectie in de OP vervangen door deze samenvatting van Kaddafi's toespraak van raistlin6.
Aha, daar komt het dus vandaan. Als ik snel Google, dan lees ik dan deze letter ook als Dz wordt uitgesproken.....lol hoe verwarrend.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:06 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
http://arabicspeaker.blog(...)letter-is-dhaal.html
Nogmaals...... alle grote kranten en tijdschriften zoals TIME of de New Yorkse of Londonse kranten gebruiken de naam Gaddafiquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:18 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Aha, daar komt het dus vandaan. Als ik snel Google, dan lees ik dan deze letter ook als Dz wordt uitgesproken.....lol hoe verwarrend.
bijzaakquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:20 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Zijn jullie serieus nog steeds bezig over zijn naam?
Het is vrij rustig op twit,FBquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:20 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Zijn jullie serieus nog steeds bezig over zijn naam?
pro of con?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:22 schreef yavanna het volgende:
feb17voices Feb 17 voices
by monaeltahawy
AJA Caller: Abdlhakim Walidi: "We [tribes of Warfala] have organized a convey of Anger and launched towards Tripoli" #feb17 #libya
We noemen hem gewoon allen Fi vanaf nuquote:
Jup, ze bleken van de user bokaal te zijn, die ik nu ook even heb gecredit. Tevens de ontbrekende laatste twee video's van de speech toegevoegd.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:15 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
En ik heb de youtube-video's van Saif Kaddafi's toespraak vervangen door youtube-video's van Moammar al-Kaddafi's recente toespraak. Die waren ook gepload door een Fok!ker meen ik.
Gaait Saif ook weer praten?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:24 schreef Bartholomaeus het volgende:
Hoop dat die zoon niet lang op zich laat wachten.Wil vanavond wel wat eerder op bed dan gister.
herhalingen genoeg anders youtube...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:24 schreef Bartholomaeus het volgende:
Hoop dat die zoon niet lang op zich laat wachten.Wil vanavond wel wat eerder op bed dan gister.
Hoe heet zijn eigen tribe?quote:
Haha!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:25 schreef -jos- het volgende:
AliLePointe Jibreel
by elmurabit
This is awesome! A #protester was shot at but the #Quran in his pocket saved his life! #GOD IS WITH THE
Nee.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Is er trouwens wel overeenstemming over de schrijfwijze van zijn voornaam?
Klopt, hoop voor 12 uur, anders ga ik slapen.quote:
Wil het wel live zien.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:24 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
herhalingen genoeg anders youtube...
Dank! Zie ik daar een parallel met zijn achternaam??quote:
Qadaffi van de Qadaffaquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank! Zie ik daar een parallel met zijn achternaam??
wel ik wil zeggen doe jezelf geen geweld aan hequote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:27 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Klopt, hoop voor 12 uur, anders ga ik slapen.
[..]
Wil het wel live zien.
Handigquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:26 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Nee.
De eerste klinker kan geschreven worden als O of U.
Je kunt een apostrof schrijven na die klinker, of de apostrof weglaten.
Daarna kun je n M schrijven, of twee.
Daarna volgt een A of een E.
En ik ben vast nog iets vergeten.
Econoom, architect, universitair geschooldquote:
Die is leven dankbaar aan God.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:25 schreef -jos- het volgende:
AliLePointe Jibreel
by elmurabit
This is awesome! A #protester was shot at but the #Quran in his pocket saved his life! #GOD IS WITH THE
Persconf. nog wel. Ben benieuwd of de journos dan ook aan het woord komen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:29 schreef Bartholomaeus het volgende:
HillaryHoward
#GADDAFI'S SON SAIF AL-ISLAM TO HOLD PRESS CONFERENCE IN #TRIPOLI -- REUTERS WITNESS #Libya
quote:
Hoe weet je dit zo zeker? Warfallah is altijd een belangrijke bondgenoot geweest van Khadaffi.quote:
vond moebi simpathieker in zijn speechesquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vond het wel een stevige toespraak van Gaddafi.
Saif al-Islam komt beter over dan zijn vader. Hij wordt niet voor niets ingezet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:30 schreef yavanna het volgende:
[..]
Persconf. nog wel. Ben benieuwd of de journos dan ook aan het woord komen.
Was op Al Jazeera niet lang geleden, uurtje ofzo. Dit is de grootste tribe ook naar het schijnt, gewoon gigantische familie dus. Of ze vroeger bondgenooit waren weet ik niet, alleen dat ze nu tegen Gadafi zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:30 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
[..]
Hoe weet je dit zo zeker? Warfallah is altijd een belangrijke bondgenoot geweest van Khadaffi.
Zijn eigen stam behoort trouwens tot een van de kleinste stammen van Libie.
Je hebt de laatste speech van Saif niet gezien en de reactie's daarop?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Saif al-Islam komt beter over dan zijn vader. Hij wordt niet voor niets ingezet.
Grapje, toch? Zowel qua vorm als qua inhoud sloeg die toespraak helemaal nergens op. Wat je verder ook van zijn beleid vind, die speech was shit.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vond het wel een stevige toespraak van Gaddafi.
Is wel groot nieuws dan, als dit waar is, veel topmensen in het regime zijn Warfalla.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:33 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Was op Al Jazeera niet lang geleden, uurtje ofzo. Dit is de grootste tribe ook naar het schijnt, gewoon gigantische familie dus. Of ze vroeger bondgenooit waren weet ik niet, alleen dat ze nu tegen Gadafi zijn.
Ja een titel meer, zoals je zegt. Zwaard van Islam, hoewel ook namen zijn overigens.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:33 schreef alors het volgende:
Dat Al-Islam van Saifske, is dat een zelfbenoemde naam? Een beetje zoals de Zonnekoning en de Geliefde Leider? Of is het echt?
Jeroen Snel heeft als enige Nederlander Moammar genterviewd. Hij vond hem sympathiek.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:32 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
vond moebi simpathieker in zijn speeches
was een pers. mening t.o.v. gadafiquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jeroen Snel heeft als enige Nederlander Moammar genterviewd. Hij vond hem sympathiek.
Saif Al-Islam kwam eerder wel heel positief over, kwam altijd vrij pro-democratisch over. Ook in interviews met Westerse media.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:33 schreef yavanna het volgende:
[..]
Je hebt de laatste speech van Saif niet gezien en de reactie's daarop?
ik ken hem niet persoonlijk heb hem nooit gesproken lolquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:35 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
was een pers. mening t.o.v. gadafi
Jawel. Hij is de meest rustige en meest slimme zoon. Maar schuwt geweld ook niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:33 schreef yavanna het volgende:
[..]
Je hebt de laatste speech van Saif niet gezien en de reactie's daarop?
Ja ze zeiden dat het een stam van bijna een miljoen was? Maar ik vraag mij af of dat hele stammen verhaal niet verkeerd wordt opgevangen hier in het Westen. Zeker, Libie kent altijd veel bedoeienen zoals andere Arabische landen dat minder kennen maar 1 miljoen warfallah stamleden klinkt als primitieve bedoeienen terwijl je het meer als grote families moet zien gebonden door geschiedenis, identiteit etc. Zeker als ze al generaties in steden wonen als Tripoli is dat tribal leventje meer geschiedenis en identiteit dan dagelijkse realiteit.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:34 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Is wel groot nieuws dan, als dit waar is, veel topmensen in het regime zijn Warfalla.
zo vader ...zo zoonquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jawel. Hij is de meest rustige en meest slimme zoon. Maar schuwt geweld ook niet.
Volgens mij heb je iets gemist.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Serieus?. De oorlog tegen Irak was een oorlog om uiteindelijk olie
Dat denk ik ook. In dat interview kwam hij ook sympathiek over, ik begrijp de reactie van Snel wel.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:35 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
was een pers. mening t.o.v. gadafi
quote:kellycdb RT @iyad_elbaghdadi: BREAKING: Wurfla, #Libya's largest tribe, issues a war declaration and states its men are marching on #Tripoli to liberate it. #Feb17
quote:ruby_hanem RT @AliLePointe: Contact in Misrata: Benwalid & Tawargha tribes just came through Misrata headed for #tripoli 2 help the people Allahu Akbar the end is near!
het is maar of hun onslag aanvaard wordt?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Zijn de opgestapte ministers eigenlijk vervangen door pro-regime-ministers? Of zijn die posten nu gewoon open (cq. het regime ontkent dat de ministers zijn opgestapt)?
Is de olieprijs voor Amerika dan geen goede reden om in te grijpen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij heb je iets gemist.
[ afbeelding ]
olieprijs
Als je consistent bent en Amerika grijpt nu in, dan noem je dat ook alleen een oorlog om olie.
Meer geslepen, net zo evil.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En toch lijkt mij het een heel ander type.
De leden die nu in de grote steden wonen zullen idd vast weinig binding meer hebben met de stam. Maar de stamleden uit de oorspronkelijke gebieden die nu dus onderweg zouden zijn naar Tripoli zullen vast nog een redelijke eenheid vormen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:37 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ja ze zeiden dat het een stam van bijna een miljoen was? Maar ik vraag mij af of dat hele stammen verhaal niet verkeerd wordt opgevangen hier in het Westen. Zeker, Libie kent altijd veel bedoeienen zoals andere Arabische landen dat minder kennen maar 1 miljoen warfallah stamleden klinkt als primitieve bedoeienen terwijl je het meer als grote families moet zien gebonden door geschiedenis, identiteit etc. Zeker als ze al generaties in steden wonen als Tripoli is dat tribal leventje meer geschiedenis en identiteit dan dagelijkse realiteit.
Kaddafi heeft weinig keus lijkt me, want hij wil natuurlijk geen tegenstanders in zijn regering hebben. Tenzij je met 'niet aanvaarden' bedoelt dat ze worden gexecuteerd.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:41 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
het is maar of hun onslag aanvaard wordt?
Nee, behalve een discussie over de schrijfwijze van zijn naam.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:42 schreef LeaderRoel het volgende:
Ik ben even na de speech van Gaddafi wat uurtjes weggeweest, heb ik wat gemist?
zoiets ja ,daar zijn roddels over jaquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:43 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Kaddafi heeft weinig keus lijkt me, want hij wil natuurlijk geen tegenstanders in zijn regering hebben. Tenzij je met 'niet aanvaarden' bedoelt dat ze worden gexecuteerd.
Dat zou kunnen. Hij is volgens mij een strateeg en schijnt een sterk onderhandelaar te zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:42 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Meer geslepen, net zo evil.
moebi had nog iets menselijks integenstelling tot gadaffiquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:46 schreef LeaderRoel het volgende:
Mubarak is een softie vergeleken met deze geschifte dictator
quote:150 lijken gevonden van politie in Benghazi. Zouden geweigerd hebben op demonstranten te schieten.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:47 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
moebi had nog iets menselijks integenstelling tot gadaffi
Zijn er ministers die hun ontslag hebben ingediend en waarvan vervolgens niets meer is vernomen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:44 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
zoiets ja ,daar zijn roddels over ja
niet op aje englishquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:47 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
AJA op dit moment vuurgevechten in tripoli
ja min. of interiorquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:48 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Zijn er ministers die hun ontslag hebben ingediend en waarvan vervolgens niets meer is vernomen?
Mubarak is inderdaad een pussy. Vrijwillig gaat Khadaffi absoluut niet vertrekken. Hij oogde tijdens zijn speech behoorlijk strijdbaar. Ik denk dat hij dit wel wint.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:46 schreef LeaderRoel het volgende:
Mubarak is een softie vergeleken met deze geschifte dictator
Iets vernemen doet men altijd. In het slechtste geval ontvangt de familie nog 'n pot met as en de rekening van de crematie.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:48 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Zijn er ministers die hun ontslag hebben ingediend en waarvan vervolgens niets meer is vernomen?
maar verliest veel aanzien(wat al broos was)quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mubarak is inderdaad een pussy. Vrijwillig gaat Khadaffi absoluut niet vertrekken. Hij oogde tijdens zijn speech behoorlijk strijdbaar. Ik denk dat hij dit wel wint.
Humor heeft die welquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:47 schreef MangoTree het volgende:
[ afbeelding ]
Hier stond hij bij zijn speech vandaag?
Dat interesseert hem helemaal niets.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:49 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
maar verliest veel aanzien(wat al broos was)
Fi? hou het bij gadverdaffiquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:51 schreef remlof het volgende:
Dat die Abdul Fatah Younis opstapt is wel heel goed nieuws
Behalve voor Fi natuurlijk.
http://www.guardian.co.uk(...)eaction-live-updatesquote:
die hebben meer goede artikelenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
http://www.guardian.co.uk(...)eaction-live-updates
6.54 PM
Absoluut! hij gaat Afrika en Zuid-Amerika veroveren. Zelfs Claudia de Brij vond hem geloofwaardig overkomen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mubarak is inderdaad een pussy. Vrijwillig gaat Khadaffi absoluut niet vertrekken. Hij oogde tijdens zijn speech behoorlijk strijdbaar. Ik denk dat hij dit wel wint.
Onmogelijk, er is een onwerkbare situatie gecreerd waar geen weg meer voor open staat om dit te kunnen herstellen. Het is of aftreden of afgezet worden. Op het moment dat het leger de kant van de burger kiest, is het gedaan.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Obama: Obiequote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:51 schreef remlof het volgende:
Dat die Abdul Fatah Younis opstapt is wel heel goed nieuws
Behalve voor Fi natuurlijk.
Een hond zul je bedoelen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:53 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
ok maak ik er Fifi van klinkt als een hondje
Hij heeft die ambitie helemaal niet. Overleven in eigen land is het enige waar hij voor gaat.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Absoluut! hij gaat Afrika en Zuid-Amerika veroveren. Zelfs Claudia de Brij vond hem geloofwaardig overkomen.
Remlof = Remmiequote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:53 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Obama: Obie
Mubarak: Moebie
Sadam Hussein: Hoesie
Suleiman: Sulie
Khaddafi = Fi
Graag aanvullingen
Ja, weet iemand waar dat is eigenlijk?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:47 schreef MangoTree het volgende:
[ afbeelding ]
Hier stond hij bij zijn speech vandaag?
De buren zijn dan ook landen die net een dictator verwijderd hebben. Die zijn niet onbevooroordeeldquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:55 schreef Dance99Vv het volgende:
waar ik ook naar benieuwd ben is hoe de buren van libia hier op reageren, ook die spreken er schande van
inderdaad bv egypte...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
De buren zijn dan ook landen die net een dictator verwijderd hebben. Die zijn niet onbevooroordeeld
Bin Laden = Binniequote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Remlof = Remmie
Netanyahu = Bibi
Abdullah = Appie
Volgens mij is dat dat huis dat door Reagan gebombardeerd is en waar zijn geadopteerde dochter in 1986 is omgekomen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:57 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Ja, weet iemand waar dat is eigenlijk?
De Arabische bevolking staat heus wel achter het Libische volk. De leiders daarentegen zijn zelf in veel gevallen dictators, die schijten nu dus in hun broek.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:55 schreef Dance99Vv het volgende:
waar ik ook naar benieuwd ben is hoe de buren van libia hier op reageren, ook die spreken er schande van
He spoke on state TV from behind a podium in the entrance of his bombed-out Tripoli residence hit by U.S. airstrikes in the 1980s and left unrepaired as a monument of defiance.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:49 schreef StephanL het volgende:
[..]
Humor heeft die welFantastisch kunstwerk
Idd, werd eerder al bevestigd. Is nu een museum ofzoquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Volgens mij is dat dat huis dat door Reagan gebombardeerd is en waar zijn geadopteerde dochter in 1986 is omgekomen.
Volgens hemzelf zijn door de VS gebombardeerde huis toch (waar zijn geadopteerde dochter is overleden) toch??quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:57 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Ja, weet iemand waar dat is eigenlijk?
Staat weer tegenover dat ze een schijthekel aan Khadaffi hebben, dus echt erg zullen ze het ook niet vinden als hij verdwijnt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:58 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
De Arabische bevolking staat heus wel achter het Libische volk. De leiders daarentegen zijn zelf in veel gevallen dictators, die schijten nu dus in hun broek.
Heb je een artikel wat over dat bombardement gaat? Kan er niks over vinden?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens hemzelf zijn door de VS gebombardeerde huis toch (waar zijn geadopteerde dochter is overleden) toch??
Wel! Heb je zijn speech gemist?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij heeft die ambitie helemaal niet. Overleven in eigen land is het enige waar hij voor gaat.
lol dat ook idd. Zelfs opperdictator Abdullah van SA moet niets van hem hebben.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
Staat weer tegenover dat ze een schijthekel aan Khadaffi hebben, dus echt erg zullen ze het ook niet vinden als hij verdwijnt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Muammar_al-Gaddafiquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:00 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Heb je een artikel wat over dat bombardement gaat? Kan er niks over vinden?
http://en.wikipedia.org/wiki/Bombing_of_Libyaquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:00 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Heb je een artikel wat over dat bombardement gaat? Kan er niks over vinden?
Dat ligt wel voor de hand na nog zo'n toespraak.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:41 schreef no1uknow het volgende:
All hell breaks loose vanavond/vannacht! Als die twitter berichten waar zijn iig.
Like i give a shit...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:00 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
lol dat ook idd. Zelfs opperdictator Abdullah van SA moet niets van hem hebben.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Volgens mij is dat dat huis dat door Reagan gebombardeerd is en waar zijn geadopteerde dochter in 1986 is omgekomen.
Aha, in Tripoli ?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:58 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Idd, werd eerder al bevestigd. Is nu een museum ofzo
alleen in international verbandquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:04 schreef yavanna het volgende:
nickkristof: Genocide Intervention Network calls for nations to invoke "responsibility to protect" and impose no fly zone on #Libya....
Is quite normal when a great speaker makes a speech!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:05 schreef Dance99Vv het volgende:
Demonstraties in Libi #17: waar Kaddafi's speech eindelijk voorbij is
maar tig keer herhaald wordt en uitgeplozen
wel kadaafi heeft in ieder geval een fok-accountquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:06 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
[..]
Is quite normal when a great speaker makes a speech!
Every hero has one!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:07 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
wel kadaafi heeft in ieder geval een fok-account
Hey Khaddafi.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:06 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
[..]
Is quite normal when a great speaker makes a speech!
Zijn AK-hulzenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:06 schreef yavanna het volgende:
[ afbeelding ]
Live ammunition against the demonstrators in Benghazi #libya #feb17
I'm happy for that! To take up the guns I have Africans that can't even read, so it's good to hear that Dutch people are supporting me in good times and in bad times.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:09 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
I support you in voor en tegenspoed Fi!
verraderquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:09 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
I support you in voor en tegenspoed Fi!
That's easy to say behind your computer!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:13 schreef vergezocht het volgende:
![]()
![]()
![]()
Bij het kijken van dat eerste filmpje kon ik niet stoppen met lachen !
De kerel doet zich voor als een wijze bergaap in een mantel
and you in a shelter/bunkerquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:13 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
[..]
That's easy to say behind your computer!
hope you diequote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:16 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
[..]
Later today I will pick up my gun and join my people!
den haag nog een optie?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:16 schreef TLC het volgende:
Er zijn 2 plaatsen waar kadhafi thuishoort ;
bij de galg of voor een vuurpeleton.
Nee, hij heeft vele andere mensen ook geen tweede kans gegeven, en dat waren nog onschuldige mensen. Dus opzouten met een rechtszaak.quote:
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:16 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
Later today I will pick up my gun and join my people!
Die speech was live nog veel verbazingwekkender. Vertalers die vermoeid zuchten uit onmacht het geraaskal goed te vertalen en uiteindelijk vervangen worden door andere vertalers die met frisse moed nog meer onsamenhangend geschreeuw moeten vertalen. Onwerkelijk gewoon.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:15 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Echt verbazingwekkend als je de speech van vanmiddag van Khadaffi, globaal op Nieuwsuur zag. Wat een onnozel gedrocht is deze persoon.
damn die link lijdt naar een inlog schermquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:18 schreef -jos- het volgende:
Hier een Libie twitterlijst, er gebeurd nog genoeg:
http://twitter.com/list/DutchPaparazzi/libya-live-coverage
.. ik wil hem wel voor een internationaal tribunaal zien. Schandpaal. Dat lijkt me voor zo'n machtsbeluste idioot als K'fi een veel betere straf.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:16 schreef TLC het volgende:
Er zijn 2 plaatsen waar kadhafi thuishoort ;
bij de galg of voor een vuurpeleton.
Deze dan:quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:18 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
damn die link lijdt naar een inlog scherm
Om het 20 jaar lang uit te stellen zoals bij de gemiddelde oorlogsmisdadiger?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:18 schreef starsailor het volgende:
[..]
.. ik wil hem wel voor een internationaal tribunaal zien. Schandpaal. Dat lijkt me voor zo'n machtsbeluste idioot als K'fi een veel betere straf.
dankquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:20 schreef -jos- het volgende:
[..]
Deze dan:
http://twitter.com/DutchPaparazzi/libya-live-coverage
of
http://homepage.tudelft.nl/w1y4c/libya/
I paid for that!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:22 schreef TLC het volgende:
Deze rekening staat ook nog open ;
[ afbeelding ]
Hij verdient het niet om levend gepakt te worden.
Bedankt voor het posten. Ben gewoon niet thuis in twitter.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:20 schreef -jos- het volgende:
[..]
Deze dan:
http://twitter.com/DutchPaparazzi/libya-live-coverage
of
http://homepage.tudelft.nl/w1y4c/libya/
Moet je je tegenwoordig aanmelden?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:18 schreef -jos- het volgende:
Hier een Libie twitterlijst, er gebeurd nog genoeg:
http://twitter.com/list/DutchPaparazzi/libya-live-coverage
zie even verderquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Moet je je tegenwoordig aanmelden?
You should take an airplane to my wonderful country. It's nice over here and if you like some action, you'll enjoy your stay here!quote:
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:25 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
[..]
You should take an airplane to my wonderful country. It's nice over here and if you like some action, you'll enjoy your stay here!
Leuk joh, -> ONZquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:25 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
[..]
You should take an airplane to my wonderful country. It's nice over here and if you like some action, you'll enjoy your stay here!
Kon het niet laten.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:03 schreef Frutsel het volgende:
My new boss is still in Tripoli, Libya is still doing fine, nothing going on here...
is dat nog niet gebeurd dan gezien onze regering met pvv?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:25 schreef Breekfast het volgende:
Kunnen we niet de Ambassadeur uit Libie in Den Haag niet op het matje roepen?
Niet dat het iets verandert, maar laat hem maar mooi zweten voor de 2e kamer....
I don't think it's fair to move this topic about an interesting happening in my country to the bullshit-section.quote:
Die andere link werkt wel. Maar of dat alles geeft? Geen idee.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Moet je je tegenwoordig aanmelden?
of is die ook gevlogenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:27 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
is dat nog niet gebeurd dan gezien onze regering met pvv?
BLEGHADIFADADI WEGNAHALA BLEGHWE HALILI ELEBLEWEGHEquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:25 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
[..]
Uncle Geert called me. To help the Libyan people, he wants to send a some thousand North African people to Libya. I told him to wait. It's a lot cheaper to wait a little and send some more ships a couple of days later.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:27 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
is dat nog niet gebeurd dan gezien onze regering met pvv?
Te laat, nu heb ik al een account.quote:
nog een paar?: #Libya #tripoli probeer ook de andere steden met een #quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:28 schreef Staal het volgende:
[..]
Die andere link werkt wel. Maar of dat alles geeft? Geen idee.
What are you planning to do tonight ?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:29 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
[..]
Uncle Geert called me. To help the Libyan people, he wants to send a some thousand North African people to Libya. I told him to wait. It's a lot cheaper to wait a little and send some more ships a couple of days later.
I will eat some grapefruits, do some excercises, take my dog for a walk and after that clean my favorite gun and join my people!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:31 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
What are you planning to do tonight ?
*Grijns*quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:27 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
[..]
I don't think it's fair to move this topic about an interesting happening in my country to the bullshit-section.
geert zou wel wat tuig sturen dus je lult hij wil hier een joods christelijke basis , vooral joods , islam is toch een gruwel maar genoeg onz mijn excuses voor de rest of geintreseerden . ik zie het als humorquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:29 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
[..]
Uncle Geert called me. To help the Libyan people, he wants to send a some thousand North African people to Libya. I told him to wait. It's a lot cheaper to wait a little and send some more ships a couple of days later.
Opzouten graag naar Onzin voor je leven!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:32 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
[..]
I will eat some grapefruits, do some excercises, take my dog for a walk and after that clean my favorite gun and join my people!
I'm not that kind of person that gives up easily! I stand for something and I fight for it. I think Dutch people should do that a little more.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:32 schreef Staal het volgende:
[..]
*Grijns*
Dit is dan wel weer een treffende overeenkomst. Nauwelijks iemand die het leuk vindt en toch even zo vrolijk doorgaan.
Ik heb er geen last van hoor. Je doet maar. Kijk voor jezelf wel even uit dat het je geen bannetje oplevert.
I think he'll see it as a tumor.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:32 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
geert zou wel wat tuig sturen dus je lult hij wil hier een joods christelijke basis , vooral joods , islam is toch een gruwel maar genoeg onz mijn excuses voor de rest of geintreseerden . ik zie het als humor
we ignore (al heb ik daar op dit moment effe moeite mee lol)quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:33 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
[..]
I'm not that kind of person that gives up easily! I stand for something and I fight for it. I think Dutch people should do that a little more.
moebi had cancer and you?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:34 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
[..]
I think he'll see it as a tumor.
Bedankt. Misschien toch ook maar een accountje reggen. Niet eerder gedaan omdat ik niet zo interessant ben om elke poep en scheet te willen melden.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:30 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
nog een paar?: #Libya #tripoli probeer ook de andere steden met een #
ik wil het wel volgen maar een account nou nog effe nietquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:35 schreef Staal het volgende:
[..]
Bedankt. Misschien toch ook maar een accountje reggen. Niet eerder gedaan omdat ik niet zo interessant ben om elke poep en scheet te willen melden.
yeah your heart isnt it , you told in your speed , warning the young pplquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:36 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
[..]
Little problems like this have a very healthy effect on me!
A warned man counts for two is an old Dutch saying, right?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:38 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
yeah your heart isnt it , you told in your speed , warning the young ppl
this isnt twitter foolquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:38 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
That's why I don't like my people to join useless things like Twitter and post some rubbish there...
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:38 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
That's why I don't like my people to join useless things like Twitter and post some rubbish there...
Actually I called my mate to ask him for some good ho's. After some heavy action, I can't catch a sleep that easy.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:39 schreef t-8one het volgende:
Volgens nieuwsuur heeft Gadaffi gebeld met Berlusconi na z toespraak.
om Khadafi te kunnen raken moet je van binnenin infiltreren. Hij is letterlijk onvindbaar en al vind je hem moet je echt met oorlogsmateriaal aan komen zetten.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:40 schreef Dance99Vv het volgende:
No attack from planes , no just from hired thugs, and heli's?
I prefer my people to do something useful instead of jerking in front of the camera or posting shit on Twitter.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:42 schreef Dance99Vv het volgende:
Volgens mij is er in libie nog minder internet dan bv de 20% in egypte , is het bekent hoeveel mensen internet hebben in libie gezien de beperkte groote van de tot bevolking?
Your hour of fun will soon end, your dictatorship fails:quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:41 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
[..]
Actually I called my mate to ask him for some good ho's. After some heavy action, I can't catch a sleep that easy.
playing COD 4 of Black Ops oke?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:43 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
[..]
I prefer my people to do something useful instead of jerking in front of the camera or posting shit on Twitter.
Volgens Internet world stats: 5.5% = 353,900.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:42 schreef Dance99Vv het volgende:
Volgens mij is er in libie nog minder internet dan bv de 20% in egypte , is het bekent hoeveel mensen internet hebben in libie gezien de beperkte groote van de tot bevolking?
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:42 schreef Dance99Vv het volgende:
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Communications_in_Libyaquote:Internet and telecommunications are mainly run by the government through a semi-private telecommunication company Libya Telecom & Technology. The company moderates and controls the use of the Internet in Libya.
The Four ISP's in Libya are:
AlFalak
Bayt Al Shams (BsISP)
Libya Telecom & Technology (LTT)
Modern World Telecom
On 18 February 2011, during the 2011 Libyan protests, Libya appeared to have withdrawn all of its BGP prefix announcements from the Internet for a short period, cutting it off from the rest of the global Internet. The prefix were re-advertised six hours later.
Internet Service Providers (ISPs): 4 (2005)
Internet users: 205,000 (2005)
dat is beperkt dus?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:44 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Volgens Internet world stats: 5.5% = 353,900.
I guess you have that behaviour of some former NSB-relatives...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:43 schreef -jos- het volgende:
[..]
Your hour of fun will soon end, your dictatorship fails:
MO Feedback
dank, bijde trouwens.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:45 schreef vergezocht het volgende:
[..]
[..]
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Communications_in_Libya
Ga gewoon ergens anders spelen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:45 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
[..]
I guess you have that behaviour of some former NSB-relatives...
2e kamer heeft hem geen vragen te stellen. Ministerie van Buitenlandse zaken, 2e Kamer niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:25 schreef Breekfast het volgende:
Kunnen we niet de Ambassadeur uit Libie in Den Haag niet op het matje roepen?
Niet dat het iets verandert, maar laat hem maar mooi zweten voor de 2e kamer....
Mooi man, nu kan je morgen weer een stoer verhaal vertellen op school.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:45 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
[..]
I guess you have that behaviour of some former NSB-relatives...
I hope tomorrow it won't be a smoking ashtrash!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:47 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Mooi man, nu kan je morgen weer een stoer verhaal vertellen op school.
You should join Sylvio and me when we called some ho's, are smoking some cigares and drinking some bottles of whiskey. It's big fun!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:49 schreef vergezocht het volgende:
The real Ghadafi has NO sense of humor....
FAKE!!!
dat verklaart de schaarse activiteit op www vanuit libiequote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:49 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Het laagst in heel Noord-Afrika. 5,5% over een bevoking van ongeveer 6,5mil......
Dus ben je in overtreding van de islam. Vieze zwijn!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:49 schreef Kolonel_Khadaffi het volgende:
[..]
You should join Sylvio and me when we called some ho's, are smoking some cigares and drinking some bottles of whiskey. It's big fun!
Like a give a shit.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:50 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Dus ben je in overtreding van de islam. Vieze zwijn!
My people did some cleaning jobquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:52 schreef Dance99Vv het volgende:
interresant intervieuw op AJE, en het schijnt ineens rustig te zijn in tripoli
Heftige roep om hulp; genoeg gepraat over hoe slecht ie was, doe iets!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:52 schreef Dance99Vv het volgende:
interresant intervieuw op AJE, en het schijnt ineens rustig te zijn in tripoli
Komt vanzelf weer goed.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:55 schreef yavanna het volgende:
Jammer dat het nu meer een onzin topic lijkt te worden.
ja daar zaten we op te wachtenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gaat die gladiool (Saif) nou nog wat zeggen of niet??
Tsja, waarom pas na 42 jaar vraag ik mij dan af.quote:BRUSSEL - EU-buitenlandchef Catherine Ashton moet het initiatief nemen om Libi het lidmaatschap te ontnemen van de Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties.
D66-Europarlementarir Marietje Schaake heeft Ashton dinsdag in schriftelijke vragen hiertoe opgeroepen.
Volgens Schaake kan ''een land met een verschrikkelijke mensenrechtengeschiedenis als Libi'' geen lid zijn van de Mensenrechtenraad.
De afgelopen jaren was al veel kritiek op de verlenging van het lidmaatschap van het Arabische land. ''Het brute geweld dat de autoriteiten het afgelopen weekend tegen demonstranten gebruikten, bewijst dat het lidmaatschap onmiddellijk beindigd moet worden'', aldus Schaake.
Omdat ze zonder echt in te grijpen toch iets moeten verkopen aan ons de burgers.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:01 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Tsja, waarom pas na 42 jaar vraag ik mij dan af.
zijn speech maar dat was een en al gelul en driegenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:00 schreef grindfreakje het volgende:
Goed ik heb dus net Zeven uur over zitten werken en heb dit de hele dag niet kunnen volgen.
Ik begrijp dat er eigenlijk niet echt iets is gebeurd behalve een wereld die nog steeds praat en te weinig doet, een Marineschip bij Malta, geen vliegtuigen toegelaten, Khadaffi is nog gekker geworden en steeds meer van het land komt in handen van de goeden.
Heb ik nog iets essentieels gemist?
Ja daar kijk ik nu een samenvatting van, maar zelfs stoned ben ik vroeger nooit zo de werkelijkheid kwijtgeraakt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:02 schreef Dance99Vv het volgende:
Oh prachtig hoe hij dat zegt he : dat tie wil doodgaan daar....
[..]
zijn speech maar dat was een en al gelul en driegen
ja eeeh jouw computer en auto draaien niet op de zon of op je poep, ze moeten het toch ergens kopen he.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:01 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Tsja, waarom pas na 42 jaar vraag ik mij dan af.
niet jouw werkelijkheid ....de zijnequote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:02 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Ja daar kijk ik nu een samenvatting van, maar zelfs stoned ben ik vroeger nooit zo de werkelijkheid kwijtgeraakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |