quote:Bof
Neem het voorbehoud bij medische informatie in acht.
Raadpleeg bij gezondheidsklachten een arts.
Bof
5-jarig jongetje met de bof
ICD-10 B26
ICD-9 072
DiseasesDB 8449
MedlinePlus 001557
eMedicine emerg/324
Portaal Geneeskunde
Herstellen van de bof
Bof (parotitis epidemica, ook wel dikoor genoemd) is een meestal onschuldige virale kinderziekte die wordt veroorzaakt door een paramyxovirus.
Inhoud [verbergen]
1 Kenmerken
2 Complicaties
2.1 Onvruchtbaarheid
3 Vaccinatie
4 Epidemie
5 Externe links
6 Bronnen, noten en/of referenties
[bewerken]Kenmerken
De ziekte wordt overgedragen via de lucht of speeksel en heeft een incubatietijd van 14 tot 21 dagen. Klinisch is de parotitis met de zwelling van de grote speekselklier het meest in het oog springend. De wang kan hierdoor flink dik worden. Het is pijnlijk om te eten en om te slikken.
Tijdens de kindertijd is de infectie echter vaak subklinisch (30% van de kinderen heeft geen enkel symptoom) of is er slechts sprake van een bovenste luchtweginfectie. Deze kinderen zijn echter wel besmettelijk voor anderen.
[bewerken]Complicaties
De bof kan leiden tot de volgende complicaties:
hersenvliesontsteking (meningitis)
hersenontsteking (encefalitis)
ontsteking van de eileider (oöphoritis)
ontsteking van de testikel (orchitis)
ontsteking van de alvleesklier (pancreatitis).
blindheid
doofheid
Bij kinderen wordt meningitis in 0,4-1,0% van de gevallen gezien. De andere complicaties treden zelden op. De prognose van de complicaties is gunstig.
[bewerken]Onvruchtbaarheid
Wanneer iemand na de kindertijd de bof krijgt, heeft hij of zij een hogere kans op complicaties.
25% van de mannen die na hun puberteit de bof krijgen, krijgen last van orchitis. Hierbij kan er onvruchtbaarheid ontstaan, maar dit is uiterst zeldzaam, ook al omdat het doorgaans een eenzijdige orchitis betreft; bij een op de zes patiënten raken beide zaadleiders ontstoken en zelfs dan leidt het zelden tot steriliteit. In grote onderzoeken van steriele mannen komt bof ook nauwelijks als onderliggende oorzaak naar voren. Zowel bij artsen als publiek staat deze onterechte zorg toch vaak voorop en blijkt moeilijk te sussen.
[bewerken]Vaccinatie
De bof kwam veel als kinderziekte in Nederland voor totdat het BMR-vaccin (bof, mazelen en rodehond) werd geïntroduceerd (1987). Kinderen krijgen deze vaccinatie op de leeftijd van 14 maanden en van 9 jaar oud.[1] In België wordt de eerste BMR gegeven met 14 maanden en de tweede BMR bij kinderen van 10-13 jaar. De tweede vaccinatie wordt gegeven om kinderen die de eerste keer niet zijn geweest een tweede mogelijkheid te geven, omdat bij een klein deel (ca. 5%) na 1 vaccinatie nog onvoldoende antilichamen worden aangemaakt en om de kans op een langere bescherming te vergroten. De vaccinatie geeft bij minder mensen een goede immuunrespons dan bij de natuurlijke bof-infectie maar het is meer dan voldoende om epidemieën te voorkomen met alle nadelen die daar bij horen.
[bewerken]Epidemie
In 2008 trad een bof-epidemie op in de Nederlandse Bijbelgordel, waar minder mensen gevaccineerd zijn tegen bof. [2][3] Een deel van deze patiënten heeft wel beide vaccinaties tegen bof ontvangen, maar het vaccin biedt geen volledige bescherming. De omvang van de epidemie bleef onduidelijk, omdat artsen geen meldingsplicht hadden voor kinderen met de bof. Vanaf 1 december 2008 geldt in Nederland wel een meldplicht voor de bof. Dit houdt verband met de invoering van de nieuwe Wet publieke gezondheid op 1 december 2008.
[bewerken]
quote:Jeugd en vroege politieke carrière
Wilders is van oorsprong rooms-katholiek, maar hij liet zich uitschrijven uit de kerkelijke registers toen hij meerderjarig werd, en is nu een agnost.[1][2][3][4] Zijn vader werd geboren te Maasbree, zijn moeder was geboren te Soekaboemi (toenmalig Nederlands-Indië) en haar moeder is telg van de katholieke[bron?] Indisch-Nederlandse familie Meijer.[5] Dit maakt Wilders conform de definities die worden gehanteerd door het CBS tot tweede-generatie westerse allochtoon.[6] Met zijn broer Paul heeft hij nauwelijks contact.[7]
Homoquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:10 schreef NrTH het volgende:
Feyenoord.
Uggs.
Feyenoorders met Uggs.²
Wat een faalhaasquote:Stijnen ook actief op forum van SC Heerenveen
22 februari 2011
Stijn Stijnen was de afgelopen jaren niet alleen anoniem actief op Belgische internetfora. De bij Club Brugge aan de kant geschoven doelman zette in 2008 ook enkele berichten op een supportersforum van SC Heerenveen, de club waar zijn oud-trainer Trond Sollied destijds werkte.
Onder de naam Piop probeerde hij via internet een transfer naar de Friezen te bewerkstelligen. "In België doet het gerucht de ronde dat Sollied absoluut Stijnen wil halen, ze kennen elkaar van bij FC Brugge... Stijnen is de nationale doelman van België, ben even gaan kijken op YouTube... nou, van mag 'ie hoor", schrijft Piop op 21 juli 2008.
De interesse van Heerenveen in Tim Krul zit de Belg niet lekker, zo blijkt uit een ander bericht: "Nou, die Krul lijkt me nog wat groen, geef mij maar die Stijnen van FC Brugge, veel ervaring en kent Sollied."
In totaal schreef Piop, de naam die hij ook gebruikte op het forum van Club Brugge, vier berichten. Alle 'posts' bleken te zijn verstuurd via de computer van de doelman. De vriendin en broer van Stijnen namen de verantwoordelijkheid op zich.
Ze kunnen nu al niets met hun voetenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:37 schreef staticdata het volgende:
Uggs
Heb je behoefte aan geld, ga je de spelers dit soort meuk laten dragen. Wat ook nog eens slecht voor je voeten is.
Had'et gelezen jah.. Mooie actie, respect voorquote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:30 schreef jpjedi het volgende:
@Keltie: interessant stukje http://goo.gl/fb/a2uTe
Respect voor die kerel. Knap dat hij dat kan tegen de man die 28 familieleden van hem heeft vermoord.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:30 schreef jpjedi het volgende:
@Keltie: interessant stukje http://goo.gl/fb/a2uTe
Tja wat kun je er verder mee, behalve dan dat die man zekerheid heeft over wie de dader is.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:51 schreef Keltie het volgende:
Had'et gelezen jah.. Mooie actie, respect voor
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:43 schreef staticdata het volgende:
[..]
Kom op. Zien er niet uit die dingen.
quote:
quote:Op woensdag 23 februari 2011 08:33 schreef jpjedi het volgende:
Nu alweer problemen met je nieuwe mokkel ofwa?
quote:Op woensdag 23 februari 2011 08:25 schreef Morpheus2002 het volgende:
Problemen met het SAN hier. Nu kunnen we helemaal niks meer doen. Oh, wacht...
Speel het maar eens dan! In het donker met het geluid hard of een 5.1 surround koptelefoon op.quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:42 schreef jpjedi het volgende:
Sorry hoor maar sinds dat ik bang was bij spelletjes of films ben ik toch al minstens een meter gegroeid.
Vooral schrikken maar als je constant mensen keihard hoort gillen, uit het niets beesten op je afspringen kan dat best eng zijn. Denk dat dat een beter woord is... of spannend.quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:53 schreef jpjedi het volgende:
Heb je het nu over "schrikken" of "bang zijn"?
Bang worden van spellen is dan meer dat je een trauma van krijgt oid. Schrikken kan ik me voorstellen. Bij bang dan durf je het spel niet meer op te starten en krijg je nachtmerries en heeft het ook effect op de werkelijkheid.quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:23 schreef jpjedi het volgende:
Ik geen beleving bij spellen? Man ik kan genieten van Assassins creed en Unchartered 2. Bij Doom 2 vroeger kon ik echt bang zijn trouwens.
Maar bang worden van games is me nooit overkomen als volwassene. Dat is wat anders dan beleving imo.
quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:59 schreef Morpheus2002 het volgende:
Battlefield 3 screenshots verschijnen
*fap*fap*fap*quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:59 schreef Morpheus2002 het volgende:
Battlefield 3 screenshots verschijnen
quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:27 schreef ursel het volgende:
Toch aardig van de Jumbo.![]()
[ afbeelding ]
Ik kom er 3x in de week ofzo.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:13 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]Morgen ff halen in Barendrecht
Thanks
www.goedkoopbier.nl zeker?
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:15 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Vandaag de sleutel ontvangen van me nieuwe woning
1 krasje in een raam, welke ze morgen gaan herstellen en verder is alles helemaal in orde
Als jij hulp nodig hebt hoor ik t welquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:58 schreef ursel het volgende:
Gefeliciteerd
Als je hulp nodig hebt, moet je bij Kev wezen
Sorry, niet nodig nee. Kan het wel gebruiken, maar tis niet echt nodigquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:58 schreef FJD het volgende:
[..]
Als jij hulp nodig hebt hoor ik t wel
En terecht ook!quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:55 schreef jpjedi het volgende:
Voetbal is een simpel spelletje van elf tegen elf. En aan het eind winnen de Duitsers...
Word een duur jaarquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:50 schreef Morpheus2002 het volgende:
Gefeliciteerd Jorrit! Veel klusplezier!
20 september komt Gears of War 3 uit4 player online co-op
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:15 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Vandaag de sleutel ontvangen van me nieuwe woning
1 krasje in een raam, welke ze morgen gaan herstellen en verder is alles helemaal in orde
Relaxed!quote:Op donderdag 24 februari 2011 07:43 schreef Keltie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Ik mag dinsdag tekenen voor de verkoop en krijg op 01-06 de sleutel van ons nieuwe paleisje.. 01-06, dat is BBQ tijd
Wie gaat er nu zijn haar BBQ'enquote:Op donderdag 24 februari 2011 07:58 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Relaxed!
BBQ![]()
6 maart heb ik de eerste BBQ van het haar
Toch nog je huis weten te verkopen dus?quote:Op donderdag 24 februari 2011 07:43 schreef Keltie het volgende:
Gefeliciteerd
Ik mag dinsdag tekenen voor de verkoop en krijg op 01-06 de sleutel van ons nieuwe paleisje.. 01-06, dat is BBQ tijd
Er was een SSX gerucht... Daar kijk ik al jaren naar uit!quote:Op donderdag 24 februari 2011 07:13 schreef Keltie het volgende:
[..]
Word een duur jaar
De nieuwe Mortal Kombat (waar ze terug gaan naar de basics van MK1).
Duke Nukem Forever.. Na zolang wachten moet ik hem hebben
Battlefield 3 (al heb ik daar nog vvv-bonnen van het werk voor)
En GoW 3
Komt er ook nog een geniaal snowboard spel uit of dat niet?
SSX vallen voor mij niet onder de geniale snowboardspellen maar onder de arcade-rommelquote:Op donderdag 24 februari 2011 09:58 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Er was een SSX gerucht... Daar kijk ik al jaren naar uit!
Feli met verkoop en Jorrit met sleutel!
@Frank: Bayern inderdaad terechte winnaar al viel de tweede helft me zwaar tegen. Die goal had half uur voor tijd moeten vallen.
Appartement gaat dinsdag definitief van m'n hand.quote:Op donderdag 24 februari 2011 08:53 schreef FJD het volgende:
[..]
Toch nog je huis weten te verkopen dus?Dat nieuwbouw ding is t niet meer geworden dan? Toch een appartement op Zuid?
Mooiste snowboardspel dat er ooit is geweest! Voor realisme hebben we de real world.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:06 schreef Keltie het volgende:
[..]
SSX vallen voor mij niet onder de geniale snowboardspellen maar onder de arcade-rommel
In m'n boxershort de berg af, dat doe ik liever via een consolequote:Op donderdag 24 februari 2011 10:10 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Mooiste snowboardspel dat er ooit is geweest! Voor realisme hebben we de real world.
Mooi huis zegquote:Op donderdag 24 februari 2011 10:10 schreef Keltie het volgende:
[..]
Appartement gaat dinsdag definitief van m'n hand.
Huis van m'n vriendin staat nu te koop (http://www.funda.nl/koop/(...)232-notarisappel-43/).
Nieuwbouw is het inderdaad niet meer geworden, er bleek in Geldermalsen nog een mooie 2-onder-1-kapper te koop te staan uit 2004/2005
Deze is het geworden: http://www.funda.nl/koop/(...)94266-de-bouwing-69/
EDIT:
Wat een kutfoto's heeft die makelaar eigenlijk gemaakt
Dat vonden wij ook jah.quote:
Nicequote:Op donderdag 24 februari 2011 10:16 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dat vonden wij ook jah.
Aan de prijs, maar de tuin is okey. Het huis is tof (lekker veel licht enzo). de afwerking is perfect (huidige eigenaar is schilder). enz enz enz
Jepquote:Op donderdag 24 februari 2011 10:17 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
NiceGroooote woonkamer, mooie keuken en een lekker groot bad
Alleen heb je het gekocht van zwarte kousen want ik zie geen TV?
Welke spelvorm speel je dan?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:54 schreef FJD het volgende:
FIFA 11Geniaal seizoen met Luc gedraaid dus nu magtie naar Barca
Career mode en dan player only oid, zitten wel paar vreemde randjes aan maar als je die eenmaal weet te omzeilen ist wel gaaf. Meest zure is nog dat je een wedstrijd niet mag spelen als je niet wordt opgesteld wat dan ook weer de enige reden was dat Feyenoord niet kampioen werdquote:
Dan speel je toch met gezichtspunt vanuit de speler? Vind ik lastig en vaak loop ik dan doelloos rondquote:Op donderdag 24 februari 2011 10:41 schreef FJD het volgende:
[..]
Career mode en dan player only oid, zitten wel paar vreemde randjes aan maar als je die eenmaal weet te omzeilen ist wel gaaf. Meest zure is nog dat je een wedstrijd niet mag spelen als je niet wordt opgesteld wat dan ook weer de enige reden was dat Feyenoord niet kampioen werdWel de beker gewonnen
Luc
Je kunt volgens mij de camera gewoon op teleview zetten...quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:50 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dan speel je toch met gezichtspunt vanuit de speler? Vind ik lastig en vaak loop ik dan doelloos rond
Als je te snel doordrukt zit je idd op die view maar net daarvoor kun je selecteren dat je de hele squad bestuurt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:50 schreef jpjedi het volgende:
Dan speel je toch met gezichtspunt vanuit de speler? Vind ik lastig en vaak loop ik dan doelloos rond
We weten allemaal dat je bang bent voor mensenquote:Op donderdag 24 februari 2011 10:14 schreef Morpheus2002 het volgende:
Mooi huis zegStukken beter dan een appartement op Zuid imho
Niks ten nadele van jou hoor Fer
niet blindstaren op de vraagprijsquote:Op donderdag 24 februari 2011 10:57 schreef FJD het volgende:
[..]
We weten allemaal dat je bang bent voor mensen
T mag ook wel wat beter zijn als het letterlijk drie keer zoveel kost
quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:57 schreef FJD het volgende:
[..]
We weten allemaal dat je bang bent voor mensen
T mag ook wel wat beter zijn als het letterlijk drie keer zoveel kost
Ieder z'n ding gelukkigquote:Op donderdag 24 februari 2011 11:08 schreef Morpheus2002 het volgende:
Nee, ik wil gewoon niet in zo'n drukke stad wonen, net er buiten vind ik ideaal
Jij zit wat dat betreft ook op een dood punt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:11 schreef FJD het volgende:
[..]
Ieder z'n ding gelukkigOverigens verbaast bijna iedereen zich erover hoe rustig het bij mij is. In de zomer krijg je niets mee van de stad oid, terwijl ik op een ruim kwartier lopen van t centrum woon
Vanaf Fer? Nee manquote:Op donderdag 24 februari 2011 11:19 schreef ursel het volgende:
[..]
Jij zit wat dat betreft ook op een dood punt.
Om de stad uit te komen ben je ook wel ff bezig.
Idd. Zo ben ik in een kwartier bij Zuidpleinquote:Op donderdag 24 februari 2011 11:11 schreef FJD het volgende:
[..]
Ieder z'n ding gelukkigOverigens verbaast bijna iedereen zich erover hoe rustig het bij mij is. In de zomer krijg je niets mee van de stad oid, terwijl ik op een ruim kwartier lopen van t centrum woon
Bij Fer? Man ik ben in 35mins thuis! Alleen die fokking boete elke keer als ik over die brug rijdquote:Op donderdag 24 februari 2011 11:19 schreef ursel het volgende:
[..]
Jij zit wat dat betreft ook op een dood punt.
Om de stad uit te komen ben je ook wel ff bezig.
Zuidpleinquote:Op donderdag 24 februari 2011 11:27 schreef Morpheus2002 het volgende:
Idd. Zo ben ik in een kwartier bij ZuidpleinMet de auto weliswaar
Leuke terrasjes in Rotterdamquote:Op donderdag 24 februari 2011 11:50 schreef FJD het volgende:
[..]
ZuidpleinHet toonbeeld van sfeer! Leuke terrasjes om in de zomer lekker te genieten van de ondergaande zon ook!
Voor Urs ist natuurlijk vervelender omdat ie precies vd verkeerde kant komt. Je bent een kwartier kwijt om de stad door te komen en daarna ben je in een kwartier in Den Haag
Niets mis met hoogbouw.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:54 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Leuke terrasjes in RotterdamOude Haven misschien, verder is het een stad met enkel hoogbouw en veel winkels. Voor gezellige terrasjes kun je beter naar Amsterdam gaan.
Zuidplein is prima om te winkelen though
Toch vind ik Rotterdam best sfeerloos, zeker t.o.v. Amsterdam. Iets met een bom in WWII.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:37 schreef staticdata het volgende:
[..]
Niets mis met hoogbouw.
En je hebt ook nog scheepsvaartkwartier waar je lekker wat kan drinken.
Probleem van R'dam is dat het allemaal niet gecentreerd ligt, maar op verschillende plekken. Zelfde met Restaurants. Zitten gewoon door heel de stad. Niets mis.
En ik zou best willen wonen waar Fer woont hoor. Wat hij zegt. Rustig en je zit zo in de stad. Als ik die locatie zou hebben geweten paar jaar geleden was dat ook zeker wel een goede kandidaat geweest om te gaan wonen.
Het is niet sfeerloos, het is een andere sfeerquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:49 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Toch vind ik Rotterdam best sfeerloos, zeker t.o.v. Amsterdam. Iets met een bom in WWII.
Ik vind het gezellig om bij Fer op bezoek te gaan maar er wonen, dat nooit. Waar hij woont is het inderdaad prima maar daarom heen is het best verpauperd...
Rotterdam is zoooo dope, als je de plekjes kent...quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:49 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Toch vind ik Rotterdam best sfeerloos, zeker t.o.v. Amsterdam. Iets met een bom in WWII.
Ik vind het gezellig om bij Fer op bezoek te gaan maar er wonen, dat nooit. Waar hij woont is het inderdaad prima maar daarom heen is het best verpauperd...
Ik vind hoogbouw nou niet echt sfeer uitstralen. Ik vind het wel gaaf om te zien.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:51 schreef Keltie het volgende:
[..]
Het is niet sfeerloos, het is een andere sfeer
quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:53 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Rotterdam is zoooo dope, als je de plekjes kent...
Dat is inderdaad wel lastig. Timessquare NY ziet er gaaf uit, maar sfeer is er dan minder.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:53 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ik vind hoogbouw nou niet echt sfeer uitstralen. Ik vind het wel gaaf om te zien.
Mooie foto! Alleen de urlquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:39 schreef Keltie het volgende:
Frank, onderstaande foto geeft voor mij goed weer wat het mooie van Rotterdam is
[ afbeelding ]
Een opel kadet? goed van binnen rot van buiten?quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:39 schreef Keltie het volgende:
Frank, onderstaande foto geeft voor mij goed weer wat het mooie van Rotterdam is
[ afbeelding ]
Brabantse eierkoekenquote:Op donderdag 24 februari 2011 18:21 schreef Sickert het volgende:
[..]
Een opel kadet? goed van binnen rot van buiten?
Hmmm
Inderdaadquote:Op donderdag 24 februari 2011 17:34 schreef Morpheus2002 het volgende:
Mooie foto! Alleen de urlPappe gay
quote:
die is en blijft goedquote:Op donderdag 24 februari 2011 19:30 schreef FJD het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Morgen op wintersport
http://www.dumpert.nl/med(...)smith_unplugged.html
Heb je per ongeluk geen harde eierkoeken op?quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:17 schreef Sickert het volgende:
[..]
Droge meuk! waarschijnlijk moet je daar ook bier bij drinken! dat doen die lui allemaal zo graag
Ik kreeg er een slappe vanquote:Op donderdag 24 februari 2011 20:27 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Heb je per ongeluk geen harde eierkoeken op?
Carnaval is traditioneel dan ook nadat de eerste eierkoeken v/h jaar gebakken zijnquote:Op donderdag 24 februari 2011 20:17 schreef Sickert het volgende:
Droge meuk! waarschijnlijk moet je daar ook bier bij drinken! dat doen die lui allemaal zo graag
Mjah, zo heet dat restaurant volgens mijquote:Op donderdag 24 februari 2011 17:34 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Mooie foto! Alleen de urlPappe gay
Maar dit maakt voor mij Rotterdam mooi. Moderne hoogbouw met prachtige oude pandjes ertussen verborgen.quote:Het Schielandshuis vormt samen met De Dubbelde Palmboom (in Delfshaven) en de Atlas Van Stolk het Museum Rotterdam. Het Schielandshuis is het enige bewaard gebleven gebouw uit de 17e eeuw in het Rotterdamse centrum, het staat aan de Korte Hoogstraat. Het werd gebouwd tussen 1662 en 1665 in opdracht van het hoogheemraadschap Schieland.
Geschiedenis
Het stadspaleis zou bijna anderhalve eeuw dienst doen als onderkomen van het polderbestuur. De architect was vermoedelijk Pieter Post, een autoriteit op het gebied van het Hollands classicisme. Post is onder meer verantwoordelijk voor het stadhuis van Maastricht, de waaggebouwen in Leiden en Gouda. Samen met Jacob van Campen ontwierp hij het Mauritshuis en Huis ten Bosch.
Er zijn aanwijzingen dat Jacob Lois (ca. 1620-1676), blauwverver van beroep en gepassioneerd amateur-bouwkundige, 'als opsiender van de nieuwe timmeragie' het concept van Post heeft uitgewerkt. Het beeldhouwwerk is uitgevoerd door de uit Brugge afkomstige Rotterdamse beeldhouwer Pieter Rijcx (ca. 1630-1674). Hoe het precies zit, is niet meer te achterhalen: bij een uitslaande brand in 1864 zijn belangrijke documenten verloren gegaan. Ook de schilderijencollectie van verzamelaar Boijmans, die sinds 1849 in het Schielandshuis was ondergebracht, ging bijna geheel in vlammen op.
In 1841 kocht de gemeente Rotterdam het pand om het als een museum in te richten. Men had echter niet veel om te laten zien, er kwam toen een toezegging vanuit Utrecht dat de verzamelaar F.J.O. Boymans zijn collectie wilde legateren aan de gemeente Rotterdam mits zijn naam aan het museum gegeven zou worden en aldus werd besloten. In 1849 werd in het Schielandshuis het Museum Boijmans geopend.
In 1867, drie jaar na de brand, werd het gebouw heropend voor het gemeentearchief en museum Boijmans. Maar de slordig uitgevoerde restauratie had van het elegante stadspaleis een grauwe, dichtgepleisterde steenmassa gemaakt.
Het gemeentearchief had in het Schielandshuis een Antiquiteitenkamer, die ook voorwerpen die voor de stad belangrijk waren geweest, verzamelde. In 1904 werd de Antiquiteitenkamer omgedoopt tot Museum van Oudheden. Daarmee werd de basis gelegd voor het Historisch Museum der Stad Rotterdam.
Uit de nalatenschap van D.G. van Beuningen (1877-1955) werd de collectie aanzienlijk uitgebreid.
Met twee musea in één pand groeide de verzameling explosief. Het Schielandshuis werd te klein voor twee afzonderlijke instituten. Museum Boymans verhuisde in 1938 naar een nieuw gebouw waar het tot op heden is gevestigd als Museum Boijmans Van Beuningen.
Er waren in die tijd plannen het Schielandshuis te restaureren. De oorlog en de wederopbouwperiode doorkruisten die voornemens. Hoewel het pand bij het bombardement van mei 1940 werd gespaard, was de staat van onderhoud zo slecht, dat het in de jaren zestig op last van de brandweer werd gesloten.
In 1978 nam de gemeenteraad het besluit het Schielandshuis in 17e-eeuwse trant te laten restaureren. In 1986 werd het museum feestelijk heropend. Sinds die tijd heeft het museum veel nieuwe en vooral hoge buren gekregen. Het gebouw spiegelt zich tegenwoordig in de glazen gevels van de omliggende hoogbouw. In 2011 wijzigde het museum de naam in Museum Rotterdam om te benadrukken dat het onderwerp de stad is en niet alleen het verleden.
Tegenover het museum staat het standbeeld van de vermoorde politicus Pim Fortuyn.
[bewerken]Tentoonstellingen
Het museum vertelt de verhalen van de stad op een afwisselende en originele manier zoals in de vaste opstelling van de stadsgeschiedenis 'Stad van Rotterdammers'. Een enorme projectie toont de groei van de stad sinds 1340, verderop wandelt de bezoeker door 100 jaar Rotterdamse geschiedenis en aan het einde kunnen de veranderingen van de laatste tien jaar voor diverse Rotterdamse families gevolgd worden.
Naast de vaste opstelling van de stadsgeschiedenis presenteert Museum Rotterdam tentoonstellingen over wisselende onderwerpen. Ook exposeert de Atlas Van Stolk in het Schielandshuis werk uit de omvangrijke collectie tekeningen, (land)kaarten en foto's. De totale collectie van Museum Rotterdam telt meer dan honderdduizend voorwerpen van de meest uiteenlopende aard, van schilderijen tot aan ondergoed, van Barbie tot aan arrenslee.
[bewerken]Heren XVII
De Heren 17, genoemd naar het centrale bestuur van de Vereenigde Oostindische Compagnie, is in dit verband een gezelschap van zeventien heren die geld verzamelden voor de restauratie van het Schielandshuis. De Heren XVII werd op 31 januari 1987 opgericht onder auspiciën van de Stichting Vrienden van het Schielandhuis.
[bewerken]Bezoek
De Franse keizer Napoleon I verbleef van 25 tot 27 oktober 1811 in het Schielandshuis, samen met zijn vrouw Marie Louise en een gevolg. Speciaal voor dit bezoek werd al jaren eerder het smeedijzeren hek verwijderd. De reden hiervoor was om het mogelijk te maken dat de koetsen op het voorplein konden voorrijden, vijftien jaar later werd er een nieuw hek geplaatst.
Tsaar Alexander I van Rusland bezocht enkele jaren later het Schielandshuis, hij weigerde de kamer te betreden waar Napoleon had geslapen.
In 1949 bezocht koningin Wilhelmina het Schielandshuis.
[bewerken]
1780.
Heden.
Eerlijk gezegd wist ik ook niet wat ik zagquote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:46 schreef Diamond3d het volgende:
Zwaargewicht in de goal
Opmerkelijk beeld na de pauze: Maarten Stekelenburg bleef met liesklachten in de kleedkamer, tussen de palen bij Ajax kwam ene Jeroen Verhoeven, 103 kg nat aan de haak. De zwaargewicht, die meer weg had van de uitbater van een frietkraam dan van een doelman, werd nauwelijks op de proef gesteld. Offensief bracht Anderlecht er zo goed als niks van terecht. Lukaku stond op een eiland, Suarez wroette hard maar vruchteloos, Kanu gaf simpelweg niet thuis.
Aldus een belgische krant.
Amsterdam..quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:11 schreef RudyCarell het volgende:
Oja! Kan Jan Mulder vliegen? Gisteren om 20.15 bij DWDD... Even later op de grasmat in Anderlecht?!
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:42 schreef Morpheus2002 het volgende:
Dat is wel een mooie prijsVoor de Xbox 360?
Wat denk je zelfquote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:42 schreef Morpheus2002 het volgende:
Dat is wel een mooie prijsVoor de Xbox 360?
Ohnee wacht, jij gaat in je eentje op de PC spelenquote:
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:46 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ohnee wacht, jij gaat met al je vrienden op de PC spelen
quote:Het YouTube-account ajax is beëindigd omdat we meerdere meldingen van derden hebben ontvangen wegens auteursrechtschendingen van eisers als:
UEFA
UEFA
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:06 schreef RudyCarell het volgende:
HAHAHAHAHAHA!
http://www.youtube.com/ajax
[..]
Heb je eigenlijk al je jaarlijks beklag gedaan in een carnavalstopic?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:46 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ohnee wacht, jij gaat in je eentje op de PC spelen
ouwe twitter spam-hoer.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:01 schreef jpjedi het volgende:
Morguh!
Sjoerdje heeft weer eens gelijk.. Dramatische situatie eigenlijk.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t=4d68bec090884973,0
Mooie pistes, mooie busrit, lekker aan de whisky nu, wel compleet gesloopt. Zon busreis is wel redelijk killing voor je nachtrustquote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:58 schreef jpjedi het volgende:
Of lag het aan het allo-allo engels?
Veel sneeuw daaro?
Oneerlijk spelletje he, dat voetbal.quote:Op zondag 27 februari 2011 04:06 schreef Morpheus2002 het volgende:
NAC! Wat een geluk! Twee 100% penalty's voor Ado niet gegeven en die rode kaart
Psv...quote:Op zondag 27 februari 2011 16:25 schreef jpjedi het volgende:
Feli Feyenoord fans. Heb nog niets gezien maar uitslag zal opluchting zijn.
Psv had moeten winnen vandaag. Jammer dat Ajax al snel vond dat gelijkspel het maximaal haalbare was. Stekelenburg man if the match.. Zegt genoeg.
Douglas volgende week geschorst
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 27 februari 2011 16:25 schreef jpjedi het volgende:
Feli Feyenoord fans. Heb nog niets gezien maar uitslag zal opluchting zijn.
Psv had moeten winnen vandaag. Jammer dat Ajax al snel vond dat gelijkspel het maximaal haalbare was. Stekelenburg man if the match.. Zegt genoeg.
Douglas volgende week geschorst
[ afbeelding ]
Ik hoorde toch echt met name PSV in de tweede helft. Uitvak had ook weinig reden om te zingen vandaag.quote:Op zondag 27 februari 2011 16:56 schreef Diamond3d het volgende:
[..]
Psv...Wat een publiek joh... de 2e helft heb ik 45m lang het uit-publiek gehoord. Datzelfde was overigens tijdens psv-nac totdat de wedstrijd omsloeg.
Nou sorry hoor het enige wat ik hoorde was "su-per-jo-den oleoleole oleoleole oleoleole su-per-jo-den oleoleole oleoleole oleoleole... Heel orgineel maar toch.quote:Op zondag 27 februari 2011 19:09 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik hoorde toch echt met name PSV in de tweede helft. Uitvak had ook weinig reden om te zingen vandaag.
Posten tussen t zuipen doorquote:
Wat? Heb ik niet gedaan maar ik vind het wel een goede actiequote:
iets met hypocriet en dergelijke bedoel jequote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:03 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Wat? Heb ik niet gedaan maar ik vind het wel een goede actie
Downloaden is legaalIk download alleen geen games maar wel eens een serie zoals 24 bijv.
Nu komen de reacties hoor
Dat bedoel jijquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:37 schreef staticdata het volgende:
[..]
iets met hypocriet en dergelijke bedoel je
Dat geef ik zonder mee toe! Ik denk overigens dat downloaden altijd wel interessant blijft en ook nooit zal verdwijnen. Is er één weg, dan volgen er weer 5 nieuwe,quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:59 schreef jpjedi het volgende:
Frankie door de bocht met flexibele principes. Ik koop ook altijd wat ik heb gedownload.In de bajes zitten allemaal onschuldigen heb ik wel eens gehoord.
Zeg gewoon dat je ook download en dat je terdege beseft dat je bijdraagt aan het verminderde opbrengsten van de muziek en filmindustrie. Je kan er bijvoorbeeld bij vermelden dat je verwacht dat ook die markt met zijn tijd mee gaat en op markt niveau gaat aanbieden. Je vindt het waarschijnlijk ook erg onhandig dat muziek en films in fase worden gepubliceerd over de verschillende continenten. Mocht de industrie zich kunnen aanpassen aan de huidige markteisen dan voorzie jij dat downloaden niet interessant meer is.
Wel balen dat Brein plat ligt.. dat is mijn startpagina!
Aja, rightquote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:12 schreef FJD het volgende:
Downloaden![]()
"Al dat gezeur over met de tijd meegaan en marktconform is gelul."
"~plus een legaal alternatief tegen een redelijk tarief"
In mijn beleving was de actie van Toivonen een bewuste elleboogslag van bovenaf en Vertonghen maakte eerder een gebaar om iemand van zich af te werpen die volledig in zijn nek hing. Dit een bewuste vuistslag noemen vind ik dan zwaar overtrokken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:43 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Hmmm, ligt het aan mij of is het een raar clubje bij de KNVB???
Toivonen vier duels aan de kant, Vertonghen niet vervolgd
Toivonen heeft 4 duels schorsing, waar het bij mij leek op een duw in de rug en niet een echte elleboog, maar goed Toivonen accepteert het en dus zal het wel een echte zijn geweest. Prima 4 duels schorsing.
Maar waarom vertonghen niks krijgt is mij echt een raadsel. Je ziet zo duidelijk dat hij een vuistslag uitdeelt. Dit moet toch gewoon voor 6 wedstrijden wegwezen of niet dan?
Maar goed ik ga me er niet druk overmaken, aan het einde van het seizoen zullen we wel zien wie er kampioen is, Ajax zal het niet worden.
Hij tracht'em 2 keer in z'n onderbuik te slaan?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:13 schreef jpjedi het volgende:
[..]
In mijn beleving was de actie van Toivonen een bewuste elleboogslag van bovenaf en Vertonghen maakte eerder een gebaar om iemand van zich af te werpen die volledig in zijn nek hing. Dit een bewuste vuistslag noemen vind ik dan zwaar overtrokken.
Iedereen weet dat als je hoogte wilt krijgen met springen je daarbij je armen moet gebruiken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:13 schreef jpjedi het volgende:
[..]
In mijn beleving was de actie van Toivonen een bewuste elleboogslag van bovenaf en Vertonghen maakte eerder een gebaar om iemand van zich af te werpen die volledig in zijn nek hing. Dit een bewuste vuistslag noemen vind ik dan zwaar overtrokken.
Niet op een manier dat je iemand een elleboog geeftquote:Op woensdag 2 maart 2011 13:00 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Iedereen weet dat als je hoogte wilt krijgen met springen je daarbij je armen moet gebruiken.
En als je iemand van je af wilt duwen, gebruik je geen gebalde vuist.
De keeper is de enige die kan rechtvaardigen dat hij een gebalde vuist gebruikt.
Eens, maar je kan dan wel beter afzettenquote:Op woensdag 2 maart 2011 13:08 schreef Keltie het volgende:
[..]
Niet op een manier dat je iemand een elleboog geeft
quote:
Klopt, maar dan gaan je ellebogen omhoog en niet van voor naar achterenquote:Op woensdag 2 maart 2011 14:16 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Eens, maar je kan dan wel beter afzetten
http://nl.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#Hardwarespecificatiesquote:Op woensdag 2 maart 2011 15:28 schreef ursel het volgende:
[..]
![]()
Is er al een beetje bekend wat de specs zijn?
quote:Op woensdag 2 maart 2011 15:30 schreef Keltie het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#Hardwarespecificaties
Het onderwerp is BF3, niet xboxquote:Op woensdag 2 maart 2011 15:30 schreef Keltie het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 maart 2011 15:30 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dus... SOS signalen? Nou ja lekker boeiend... Het zal allemaal welquote:
Toch maar even de moeite genomen... Gefeli JP en Lies! Maar is het voor jullie dan zo moeilijk dat gewoon te zeggenquote:Op donderdag 3 maart 2011 10:06 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Dus... SOS signalen? Nou ja lekker boeiend... Het zal allemaal welEn Twitter doe ik niet aan...
quote:Leonardo de Vitor S.: De Man Van Weinig Waarde
Gepubliceerd op 03 maart 2011 - 11:00
Denk je alles te hebben gehad, heeft Leonardo de Vitor Santiago ook nog iets melden. In de krant nog wel. Over Van Hooijdonk. Want dat is een vieze profiteur. En een papegaai. Aldus meneer De Vitor Santiago.
Ach ja, Leonardo
Vroeger, goeie ouwe tijd, vonden we het nog wel een leuk knulletje. Beetje verwend door beschermheer Van den Herik (die herkende er minstens 12% rendement in), maar een waanzinnig talent. Eentje van ons. Van Feyenoord. Lastig, maar goed. We hebben er -eerlijk is eerlijk- dan ook van genoten, die keren dat ie in het eerste meedeed. Tot ie zn been brak, eindeloos revalideerde en -eenmaal weer fris en fruitig- doodleuk richting NAC en, enige tijd later, de aartsvijand vertrok. Hoe schandalig! Leonardo de Vitor Santiago, door Feyenoord uit de armoede gehaald en grootgebracht op Varkenoord, naar De Arena stank voor dank was het, hoogverraad pur sang. We waren er definitief klaar mee.
Niet geheel verbazingwekkend ontdekten ook zijn nieuwe werkgevers al snel, dat het gewezen talent Leonardo de Vitor Santiago vooral een lastig mannetje is. Een verwend kind. Altijd wat. Veel gejammer, weinig rendement. En dus zit Leonardo de Vitor Santiago, die altijd meende de wereldtop wel even te zullen halen, tegenwoordig doodleuk op de tribune van provincieclub NAC weg te kwijnen. Maar wel een grote mond in de krant natuurlijk. Nota bene over Van Hooijdonk iemand die wél het maximale uit zijn carriere haalde. Hoe zielig!
Tijd voor een fijnbesnaarde reactie:
Leonardo, zonder Feyenoord woonde heel je familie nog onder de godvergeten golfplaten, waren jullie helemaal nergens in het leven. Dank ben je ons evenwel niet verschuldigd. Bespaar ons gewoon je sneue gejammer. Vertrek gewoon met stille trom uit Nederland, bij voorkeur via de achterdeur. Als voetballer en als mens heb je hopeloos gefaald. De mensen zullen je niet missen.
quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:52 schreef staticdata het volgende:
Benieuwd of ie volgende week nog lam thuis gaat komen door het carnaval
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 3 maart 2011 13:27 schreef jpjedi het volgende:
Senna is gisteravond om 23:13 geboren en ze weegt 1420 gram. Ze ligt nu op de IC in Antwerpen en heeft nog hulp nodig met ademen. Het is allemaal nog erg spannend maar het is een pittig meisje dus we hebben er alle vertrouwen in dat ze snel kracht wint. Ze moet nog 8 weken in het ZH blijven.
Mama heeft het zwaar gehad maar is herstellende.
Carnaval hoop ik nog wel wat van mee te pikken zodra ik weet dat Senna stabiel is.
mooi ventje eyquote:@Keltie: http://www.bsiderats.nl/2011/03/nog-meer-opmerkingen-van-leo/![]()
Strik erom en aan een arabier weggeven. Gisteren heeft hij ook al de selectie van NAC en Feyenoord door het slijk gehaald. Pannekoek.
Nogmaals gefeliciteerd! Een 2e BattleLies! Ik zeg een neiuwe member bij de Fok!Clan voor Battlefield 10!quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:27 schreef jpjedi het volgende:
Senna is gisteravond om 23:13 geboren en ze weegt 1420 gram. Ze ligt nu op de IC in Antwerpen en heeft nog hulp nodig met ademen. Het is allemaal nog erg spannend maar het is een pittig meisje dus we hebben er alle vertrouwen in dat ze snel kracht wint. Ze moet nog 8 weken in het ZH blijven.
Carnaval hoop ik nog wel wat van mee te pikken zodra ik weet dat Senna stabiel is.
@Keltie: http://www.bsiderats.nl/2011/03/nog-meer-opmerkingen-van-leo/![]()
Strik erom en aan een arabier weggeven. Gisteren heeft hij ook al de selectie van NAC en Feyenoord door het slijk gehaald. Pannekoek.
Heel erg gefeliciteerd JP en Lies met jullie Senna.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:27 schreef jpjedi het volgende:
@Keltie: http://www.bsiderats.nl/2011/03/nog-meer-opmerkingen-van-leo/![]()
Tis niet echt toepasselijk op Senna.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:54 schreef jpjedi het volgende:
Tnx boyzzz
Om Senna toch al wat van Carnaval mee te geven draai ik deze maar:
quote:Maar eens dan komt de tijd,
Waarop wij allen wachten.
Dan gaan we naar de grens,
Om Belgen af te slachten.
Dan schiet de zeven-veld
Met welgemikte schoten,
dat godvergeten tuig
kartetsen voor de kloten.
De kerels hakken wij
De lullen van de lijven
En 's avonds in't kwartier
Schofferen wij de wijven.
En mocht er onverhoopt
Nog kinderen van komen
Dan hangen wij dat tuig
Aan de allerhoogste bomen
Brabant ligt met name in Belgie en is net als Limburg een gedeelde landstreek met Vlaanderenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:52 schreef ursel het volgende:
[..]
Tis niet echt toepasselijk op Senna.
[edit]
Ben je op zoek naar een belgenlied, kom je dit tegen
[..]
Hmm.. Er heeft er 1 het licht gezien..quote:Minecraft-ontwikkelaar: 'Piraterij is geen diefstal'
4 mrt. 2011 11:57 / Gewijzigd 4 mrt. 2011 11:57 / Door: Game Solutions / 3 reacties / Bron: CVG
Piraterij is geen diefstal. Dat stelt Markus Persson, bedenker van Minecraft, op de Indie Games Summit tijdens de Game Developers Conference.
"Piraterij is geen diefstal. Als je een auto steelt, gaat het origineel verloren. Als je een game kopieert dan zijn er simpelweg meer van in de wereld", legt Persson uit. "Er is niet zoiets als een 'misgelopen verkoop'. Veroorzaakt een review dan misgelopen verkoop? Of een gemiste verscheepdatum?"
Persson vindt dat ontwikkelaars piraterij niet als iets slechts moeten zien, maar als een alternatieve manier om klanten te bereiken. Games moeten volgens hem worden gezien als een service, niet als producten die éénmalig gekocht worden. "Zorg ervoor dat een game langer houdbaar is dan een week. Een online account is niet gevoelig voor piraterij."
Minecraft
Persson volgt dit model bij Minecraft ook. Een bètaversie van het spel is momenteel te koop en deze wordt door Perssons studio Mojang Specifications regelmatig voorzien van updates die nieuwe functionaliteiten toevoegen en de game verbeteren. Begin dit jaar werd bekend dat het spel inmiddels bijna een miljoen keer is verkocht.
Dat is net zo'n groot raadsel als dat Toivonen bewust op iemand zijn tenen mag staan en niet wordt geschorst. Of Jansen die enkele maanden geleden Schaars in zijn ballen kneep waarvoor hij ook niet geschorst werd. Dit mag allemaal blijkbaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:43 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Hmmm, ligt het aan mij of is het een raar clubje bij de KNVB???
Toivonen vier duels aan de kant, Vertonghen niet vervolgd
Toivonen heeft 4 duels schorsing, waar het bij mij leek op een duw in de rug en niet een echte elleboog, maar goed Toivonen accepteert het en dus zal het wel een echte zijn geweest. Prima 4 duels schorsing.
Maar waarom vertonghen niks krijgt is mij echt een raadsel. Je ziet zo duidelijk dat hij een vuistslag uitdeelt. Dit moet toch gewoon voor 6 wedstrijden wegwezen of niet dan?
Maar goed ik ga me er niet druk overmaken, aan het einde van het seizoen zullen we wel zien wie er kampioen is, Ajax zal het niet worden.
Strik erom en wegwezen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:13 schreef ursel het volgende:
De Boer zet El Hamdaoui uit de selectie
Daar zal die wel ziek van zijn denk ik
Dit misbaksel is Ajax niet eens waardigquote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:16 schreef Diamond3d het volgende:
[..]
Touw om zn nek + Molensteen en dumpen op de bodem van de zee
quote:Op zondag 6 maart 2011 20:29 schreef jpjedi het volgende:
Senna is sinds gisteren stabiel en was vanmorgen zelfs al even van adem hulp af
quote:
quote:Op maandag 7 maart 2011 13:13 schreef jpjedi het volgende:
http://www.gamer.nl/nieuw(...)er.nl+-+Headlines%29
Komt omdat dat te langzaam gaatquote:
Als ik terug lees kwam jij als eerste met een verband tussen een game en klaarkomen; Urs doet kwijlen over BF3 beelden en jij vraagt oftie klaar komt pipoquote:
Ik wachtte al op je reactiequote:Op maandag 7 maart 2011 15:48 schreef FJD het volgende:
[..]
Als ik terug lees kwam jij als eerste met een verband tussen een game en klaarkomen; Urs doet kwijlen over BF3 beelden en jij vraagt oftie klaar komt pipo
Die 2 liggen dan idd ook mijlenver uit elkaar.quote:Op maandag 7 maart 2011 15:51 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ik wachtte al op je reactieDat ligt dichter bij elkaar dan klaarkomen en FIFA 11 wat mij betreft
Klopt ja want BF3 is tenminste een echt gaaf spelquote:Op maandag 7 maart 2011 15:51 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik wachtte al op je reactieDat ligt dichter bij elkaar dan klaarkomen en FIFA 11 wat mij betreft
Tof spel idd maar kan niet tippen aan Call of Duty vind ikquote:Op maandag 7 maart 2011 16:05 schreef FJD het volgende:
[..]
Klopt ja want BF3 is tenminste een echt gaaf spel
Ik had wel een erg goede Ferdi gedaan zegquote:
Begint weer heerlijk weer te worden.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:20 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik had wel een erg goede Ferdi gedaan zeg![]()
Vanavond voetbalVanmiddag fietsen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Dat je dat nu al weet terwijl bf3 nog niet uit is.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:10 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Tof spel idd maar kan niet tippen aan Call of Duty vind ik
Goed hè! Omdat het concept in grote delen hetzelfde is gebleven en ik Call of Duty een beter spel vindquote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:47 schreef staticdata het volgende:
[..]
Dat je dat nu al weet terwijl bf3 nog niet uit is.
Geeft niet hoor Frankie, dat hebben al die mensen die in franse auto's rijden.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:44 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Goed hè! Omdat het concept in grote delen hetzelfde is gebleven en ik Call of Duty een beter spel vind
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Narf!
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:56 schreef Sickert het volgende:
[..]
Geeft niet hoor Frankie, dat hebben al die mensen die in franse auto's rijden.
Iets wat het net niet is helemaal geweldig vindenSlopelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
Ik vind Franse auto's ook baggerquote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:33 schreef Sickert het volgende:
[..]
Jep! and damn proud of it!
Franse Bagger
Duitse degelijkheid
107. In zowel de 107, Aygo & C1 zit een Toyota motorquote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:36 schreef Sickert het volgende:
Jij had toch een Baguette?
Of vertrouwen die Fransen zelfs hun eigen motoren niet meer?
Ohjah dat was zo'n Coop projectjequote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:37 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
107. In zowel de 107, Aygo & C1 zit een Toyota motor
C'eed station. Past de fiets gemakkelijk inquote:
Tyfusbakken, tenminste.. Een familielid heeft zo'n ding wat alleen maar bij de garage staat.. Vandaar die 7 jaar garage :' )quote:
Nergens last van, een kameraad ook niet. Althans als die netjes naar de leeftijd van zijn distributieriem had gekeken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 08:11 schreef Keltie het volgende:
[..]
Tyfusbakken, tenminste.. Een familielid heeft zo'n ding wat alleen maar bij de garage staat.. Vandaar die 7 jaar garage :' )
Was toch iets met de remmen van Toyota en niet de motor?quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:45 schreef ursel het volgende:
[..]
Nergens last van, een kameraad ook niet. Althans als die netjes naar de leeftijd van zijn distributieriem had gekeken.
Daarnaast, elk product dat gemaakt wordt heeft wel eens een misproductie. Kijk maar naar het afgeven hier op franse auto's. Frankie die zo blij is met zijn Toyota motor, terwijl er al echt tig miljoene auto's van Toyota terug geroepen zijn.
Zelfs Top Gear heeft de C'eed bestempeld als de beste/meeste auto voor het minste geld.![]()
Hangend gaspendaal en isolatiemateriaal bij de gordel wat kon ontbranden bij een ongeluk.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:50 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Was toch iets met de remmen van Toyota en niet de motor?
Tegenwoordig worden alle auto's heel snel teruggeroepen puur om de marktwaarde van het merk te behouden. Ze willen niet hetzelfde als Toyota meemaken + alle rechtzaken waar ze in de US mee te maken krijgen helpt ook niet mee.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:45 schreef ursel het volgende:
[..]
Frankie die zo blij is met zijn Toyota motor, terwijl er al echt tig miljoene auto's van Toyota terug geroepen zijn.
Rubin Kazan de broer vanquote:Op donderdag 10 maart 2011 09:50 schreef jpjedi het volgende:
Moet je die hugo borst zien in dit filmpje. Vooral laatste 30 seconden
http://www.elfvoetbal.nl/(...)nds+voetbalnieuws%29
Als hij bij jullie al niet slaagt, slaagt hij bij Ajax ook niet. Dat is in het verleden al gebleken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:28 schreef jpjedi het volgende:
@Keltie: http://www.derat.nl/int/nl/nieuws/nieuwsitemnieuw.asp?id=17102
Ik vind het eigenlijk wel wat als vervanging voor die mocrospits bij Ajax.
Ja klopt, ik verwacht ook niet van iemand als jou dat je dit werkelijk serieus bedoelde. Maar soms reageer ik te serieus of het nu een geintje is of nietquote:
Heerenveen was afgelopen weekend ook beter. Zo zeker zou ik dus niet zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:02 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ajax speelt erg goedZe vergeten alleen te scoren maar komt nog wel denk ik!
Wanneer weer ponyen?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:37 schreef Keltie het volgende:
Xbox verkocht aan een collega
Vanmiddag de nieuwe kopen
Stiller, minder stroomverbruik (schijnbaar), grotere harde schijf (250 GB), WiFi onboard (evenals draadaansluiting), meer USB poorten .. Zo ongeveer denk ik..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:58 schreef staticdata het volgende:
En wat is het voordeel van een nieuwe xbox?
Inderdaadquote:
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:10 schreef Keltie het volgende:
Ow, en er zit een optische poort onboard.. Makkelijk voor de headset, heb ik die componentkabel (meen ik?) niet meer nodig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |