Inderdaad erg sterk artikel.quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:06 schreef Culthit. het volgende:
Interessant stuk
http://nymag.com/daily/en(...)_of_limbs_revie.html
IF YOU THINK THIS IS OVER THEN YOU'RE WROHOONG!quote:http://www.thekingoflimbspart2.com/
Interessante site met wat 'bewijzen' voor een nieuw album of een deel 2.
Klinkt heel aannemelijk allemaal!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:19 schreef BoemBats het volgende:
http://www.thekingoflimbspart2.com/
Interessante site met wat 'bewijzen' voor een nieuw album of een deel 2.
Gaaf nummer!!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:19 schreef TUFKAL het volgende:
Is You Never Wash Up After Yourself al genoemd?
quote:Op maandag 28 februari 2011 10:48 schreef Norrage het volgende:
Wat zijn eigenlijk de beste Radiohead bootlegs (en waar zou ik ze kunnen vinden?). Ik heb voorlopig alleen de bootleg van Golden Gate Park San Francisco Outside lands festival, en die is wel aardig. Maar er zijn er vast wel een paar waar unaniem over gezegd wordt dat het de beste is? (Liefst eentje rond de In Rainbows tour trouwens)
Ik ken ook weinig teksten. Maar volgens mij zijn die eerlijk gezegd ook niet heel geniaal...quote:Op maandag 28 februari 2011 21:44 schreef Norrage het volgende:
Is het trouwens de bedoeling dat je de teksten van Radiohead nummers moet kunnen verstaan? Ik heb volgens mij van 90% van hun nummers nog nooit iets kunnen verstaan, wat ik toch stiekem wel een beetje jammer vind aan deze band....
Als je ze niet kent, kan je daar geen oordeel over vellenquote:Op maandag 28 februari 2011 21:56 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik ken ook weinig teksten. Maar volgens mij zijn die eerlijk gezegd ook niet heel geniaal...
Je mist HTTT nog! En je moet amnesiac nog maar even luisteren als je In Rainbows en Kid A wel goed vindquote:Op maandag 28 februari 2011 22:04 schreef Gitaarmat het volgende:
Tot nu toe
Pablo Honey: Nee
Amnesiac: Niet echt goed
The Bends: te gek!
In Rainbows: Wow!
Kid A:Geweldig
OK Computer:
King of the Limbs:x1/2
Ja, beetje tegenstrijdig inderdaad. Ik bedoelde eigenlijk dat welke teksten ik ken, dat ik die niet zo bijzonder vindquote:Op maandag 28 februari 2011 21:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Als je ze niet kent, kan je daar geen oordeel over vellen.
Klopt HTTT ben ik nog niet aan toegekomen.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je mist HTTT nog! En je moet amnesiac nog maar even luisteren als je In Rainbows en Kid A wel goed vind![]()
Ik ben nu The Eraser aan het luisteren. Toch wel erg fijn maar ook wel erg King of Limbs zeg
En waarom heb je juist die overgeslagen????quote:Op maandag 28 februari 2011 22:16 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Klopt HTTT ben ik nog niet aan toegekomen.
Geweldig basloopje.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:17 schreef Culthit. het volgende:
Door TKOL en het tournamenttopic ben ik (weer!) erachter gekomen wat voor goed nummer Bones is
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:58 schreef Gillingham het volgende:
Ik voorspel 2013, of later.
In ieder geval op een dag waarop Saturnus, Aarde en Mars op één lijn staan in een jaar waarin de Elfstedentocht verreden zal worden.
Kom op...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:53 schreef Gillingham het volgende:
Bones vind ik juist één van de mindere post-Pablo Honey albumnummers. Het had zo op Pablo Honey kunnen staan. En dat is voor een Radioheadnummer ondermaats.
Moet eerlijk bekennen dat ik deze ook pas vorige maand "ontdekt" heb.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
En waarom heb je juist die overgeslagen????
Volgens mij stamt Bones ook nog uit de tijd rond Pablo Honey. High and Dry is ook niet heel bijzonder. Verder vind ik Creep niet onder doen voor de meeste nummers op The Bends. Street Spirit steekt er overigens wel met kop en schouders bovenuit en is nog steeds één van de beste nummers van Radiohead.quote:Op woensdag 2 maart 2011 02:41 schreef DO2 het volgende:
[..]
Kom op...
Echt elk nummer op The Bends staat in kwaliteit en creativiteit ver boven elk nummer op Pablo Honey.
Ik bedoel,
Pablo Honey staat tot The Bends als een plastic driewieler tot een professionele mountainbike.
Ik bedoel... dat verschil is toch vrij duidelijk, dacht ik zo.
Meen je, ik vind dat de minste Radiohead plaat. Hij is natuurlijk steengoed, maar Radiohead kan beter.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:19 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Moet eerlijk bekennen dat ik deze ook pas vorige maand "ontdekt" heb.
Wat een geniale plaat is dat zeg. Behoorde na 2 luisterbeurten al tot m'n één van m'n favorieten.
Ja, ik vind Kid A en Amnesiac minder dan HTTT. Ik trek die andere 2 wat moeilijker. Maar dat zal nog wel veranderen als ik er beter naar ga luisteren.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:51 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Meen je, ik vind dat de minste Radiohead plaat. Hij is natuurlijk steengoed, maar Radiohead kan beter.
Veel b-sides hadden zo maar op het album kunnen staan, zo goed zijn ze.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:44 schreef Agiath het volgende:
Zoals ik lees moet ik nog even achter wat b-sides gaan
Codex is trouwens echt mooi van het nieuwe album
Ben het nieuwe album van Elbow op dit moment aan het luisteren, maar ik snap die vergelijking niet echt.quote:Op donderdag 3 maart 2011 16:37 schreef Gitaarmat het volgende:
De nieuwe van Elbow werd vandaag in de Volkskrant vergeleken met Kid A.
Gedurfde uitspraak.
Naast dat ze beide erg goed zijn, zijn ze totaal niet met elkaar te vergelijken?quote:Op donderdag 3 maart 2011 16:37 schreef Gitaarmat het volgende:
De nieuwe van Elbow werd vandaag in de Volkskrant vergeleken met Kid A.
Gedurfde uitspraak.
Ik vind HTTT een geniaal album en alles wat je zegt kan ik me wel in vinden.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:55 schreef Norrage het volgende:
HTTT vind ik samen met In Rainbows bij verre het beste album. HTTT is het meest veelzijdige album van RH als je het mij vraagt. Er zit geniale gitaarrock in (There There), Neil Young-esque jams (Punchup), electronummers als Sit Down en Sail en backdrifts, vreemde originele nummers als Suck Young Blood, een geniaal Where I End And You Begin in een andere stijl dan de rest, een fantastisch Amnesiac-esque Wolf at the door...en ik kan nog wel even doorgaan...
Als er iets is wat dit album minder goed maakt is het misschien juist de veelzijdigheid. Het is nauwelijks een geheel. Maar het is al sinds de eerste keer dat ik heb het gehoord mijn favoriete album en ik luister ook vaak gewoon keer op keer de losse nummers van het album. Het is een soort Greatest Hits, maar dan met nieuwe hits
Geniaal, hoe verzint die user het.quote:Op maandag 7 maart 2011 02:23 schreef Culthit. het volgende:
Theorie over de volgorde van de nummers (het album als codex):
http://www.oesquema.com.b(...)ex.htm#comment-21810
Het is in het Portugees, dus even vertalen is misschien wel handig.
De volgorde van TKOL zou dan zo zijn:
1) “Lotus Flower”
2) “Feral”
3) “Little By Little”
4) “Codex”
5) “Give Up the Ghost”
6) “Morning Mr Magpie”
7) “Bloom”
8) “Separator”
[ afbeelding ]
Nou, zo spannend vind ik het niet; je album in een andere volgorde. Ik kan me ook niet voorstellen dat Thom Yorke dit een "revolutionaire" manier van een album uitbrengen vindt.quote:Op maandag 7 maart 2011 02:23 schreef Culthit. het volgende:
Theorie over de volgorde van de nummers (het album als codex):
http://www.oesquema.com.b(...)ex.htm#comment-21810
Het is in het Portugees, dus even vertalen is misschien wel handig.
De volgorde van TKOL zou dan zo zijn:
1) “Lotus Flower”
2) “Feral”
3) “Little By Little”
4) “Codex”
5) “Give Up the Ghost”
6) “Morning Mr Magpie”
7) “Bloom”
8) “Separator”
[ afbeelding ]
het slaat toch werkelijk waar nergens opquote:Op maandag 7 maart 2011 10:47 schreef Haunter het volgende:
[..]
Nou, zo spannend vind ik het niet; je album in een andere volgorde. Ik kan me ook niet voorstellen dat Thom Yorke dit een "revolutionaire" manier van een album uitbrengen vindt.
Snap je nu mijn vergelijking met BoC-fanboys?quote:Op maandag 7 maart 2011 11:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
het slaat toch werkelijk waar nergens op
Ja dit is wel heel erg. Nog erger dan dat in volgorde luisteren van In Rainbows en OKC gedoe, alhoewel dat nog tenminste leuk is om uit te proberen.quote:Op maandag 7 maart 2011 11:39 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Snap je nu mijn vergelijking met BoC-fanboys?
Misschien valt Album 2 hier weer omheen :pquote:Op maandag 7 maart 2011 11:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja dit is wel heel erg. Nog erger dan dat in volgorde luisteren van In Rainbows en OKC gedoe, alhoewel dat nog tenminste leuk is om uit te proberen.
Nee, ik ook niet. Heb wel naar de alternatieve volgorde geluisterd en vind de eerste 3 nummers wel erg goed op elkaar aansluiten.quote:Op maandag 7 maart 2011 10:47 schreef Haunter het volgende:
[..]
Nou, zo spannend vind ik het niet; je album in een andere volgorde. Ik kan me ook niet voorstellen dat Thom Yorke dit een "revolutionaire" manier van een album uitbrengen vindt.
Die volgorde heb ik ook ooit eens geprobeerd, maar vond er niet veel aan. Kid 17 was een leukere ervaring.quote:Op maandag 7 maart 2011 11:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja dit is wel heel erg. Nog erger dan dat in volgorde luisteren van In Rainbows en OKC gedoe, alhoewel dat nog tenminste leuk is om uit te proberen.
http://camplands.wordpres(...)n-the-king-of-limbs/quote:Thom Yorke reveals the truth on The King Of Limbs
March 9th, 2011 § Leave a Comment
Thom Yorke has declared yesterday that the title of Radiohead’s last album, launched a few days ago, actually makes reference to the British Secret Service MI6, frequently blaming them for excessive interference in many developing countries’ politics. “Some years ago someone said that Hail To The Thief was a rant against George W. Bush: today I want to state that was definitely untrue, that was just a poetic daydream image of a very inspired album. You see, there is this tacit agreement between British artists to move into politics only when we have no idea of what to write about. That’s why Paul McCartney & Wings have been the most political British band of all time“ says the artist that remarks how the lyrics “We will sink and be quiet as mice / While the cat is away and do what we want / Do what we want” from Lotus Flower certainly speak of revolution, whereas “There’s an empty space inside my heart” is just a crappy chorus necessary to sell some million copies.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:21 schreef Arn0 het volgende:
Gisterenavond DJ-set van Thom Yorke in LA![]()
http://andintothenight.tumblr.com/post/3761133873
quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:31 schreef Arn0 het volgende:
http://www.ateaseweb.com/(...)ymous-fan-tells-all/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |