Naast dat ze beide erg goed zijn, zijn ze totaal niet met elkaar te vergelijken?quote:Op donderdag 3 maart 2011 16:37 schreef Gitaarmat het volgende:
De nieuwe van Elbow werd vandaag in de Volkskrant vergeleken met Kid A.
Gedurfde uitspraak.
Ik vind HTTT een geniaal album en alles wat je zegt kan ik me wel in vinden.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:55 schreef Norrage het volgende:
HTTT vind ik samen met In Rainbows bij verre het beste album. HTTT is het meest veelzijdige album van RH als je het mij vraagt. Er zit geniale gitaarrock in (There There), Neil Young-esque jams (Punchup), electronummers als Sit Down en Sail en backdrifts, vreemde originele nummers als Suck Young Blood, een geniaal Where I End And You Begin in een andere stijl dan de rest, een fantastisch Amnesiac-esque Wolf at the door...en ik kan nog wel even doorgaan...
Als er iets is wat dit album minder goed maakt is het misschien juist de veelzijdigheid. Het is nauwelijks een geheel. Maar het is al sinds de eerste keer dat ik heb het gehoord mijn favoriete album en ik luister ook vaak gewoon keer op keer de losse nummers van het album. Het is een soort Greatest Hits, maar dan met nieuwe hits
Geniaal, hoe verzint die user het.quote:Op maandag 7 maart 2011 02:23 schreef Culthit. het volgende:
Theorie over de volgorde van de nummers (het album als codex):
http://www.oesquema.com.b(...)ex.htm#comment-21810
Het is in het Portugees, dus even vertalen is misschien wel handig.
De volgorde van TKOL zou dan zo zijn:
1) “Lotus Flower”
2) “Feral”
3) “Little By Little”
4) “Codex”
5) “Give Up the Ghost”
6) “Morning Mr Magpie”
7) “Bloom”
8) “Separator”
[ afbeelding ]
Nou, zo spannend vind ik het niet; je album in een andere volgorde. Ik kan me ook niet voorstellen dat Thom Yorke dit een "revolutionaire" manier van een album uitbrengen vindt.quote:Op maandag 7 maart 2011 02:23 schreef Culthit. het volgende:
Theorie over de volgorde van de nummers (het album als codex):
http://www.oesquema.com.b(...)ex.htm#comment-21810
Het is in het Portugees, dus even vertalen is misschien wel handig.
De volgorde van TKOL zou dan zo zijn:
1) “Lotus Flower”
2) “Feral”
3) “Little By Little”
4) “Codex”
5) “Give Up the Ghost”
6) “Morning Mr Magpie”
7) “Bloom”
8) “Separator”
[ afbeelding ]
het slaat toch werkelijk waar nergens opquote:Op maandag 7 maart 2011 10:47 schreef Haunter het volgende:
[..]
Nou, zo spannend vind ik het niet; je album in een andere volgorde. Ik kan me ook niet voorstellen dat Thom Yorke dit een "revolutionaire" manier van een album uitbrengen vindt.
Snap je nu mijn vergelijking met BoC-fanboys?quote:Op maandag 7 maart 2011 11:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
het slaat toch werkelijk waar nergens op
Ja dit is wel heel erg. Nog erger dan dat in volgorde luisteren van In Rainbows en OKC gedoe, alhoewel dat nog tenminste leuk is om uit te proberen.quote:Op maandag 7 maart 2011 11:39 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Snap je nu mijn vergelijking met BoC-fanboys?
Misschien valt Album 2 hier weer omheen :pquote:Op maandag 7 maart 2011 11:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja dit is wel heel erg. Nog erger dan dat in volgorde luisteren van In Rainbows en OKC gedoe, alhoewel dat nog tenminste leuk is om uit te proberen.
Nee, ik ook niet. Heb wel naar de alternatieve volgorde geluisterd en vind de eerste 3 nummers wel erg goed op elkaar aansluiten.quote:Op maandag 7 maart 2011 10:47 schreef Haunter het volgende:
[..]
Nou, zo spannend vind ik het niet; je album in een andere volgorde. Ik kan me ook niet voorstellen dat Thom Yorke dit een "revolutionaire" manier van een album uitbrengen vindt.
Die volgorde heb ik ook ooit eens geprobeerd, maar vond er niet veel aan. Kid 17 was een leukere ervaring.quote:Op maandag 7 maart 2011 11:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja dit is wel heel erg. Nog erger dan dat in volgorde luisteren van In Rainbows en OKC gedoe, alhoewel dat nog tenminste leuk is om uit te proberen.
http://camplands.wordpres(...)n-the-king-of-limbs/quote:Thom Yorke reveals the truth on The King Of Limbs
March 9th, 2011 § Leave a Comment
Thom Yorke has declared yesterday that the title of Radiohead’s last album, launched a few days ago, actually makes reference to the British Secret Service MI6, frequently blaming them for excessive interference in many developing countries’ politics. “Some years ago someone said that Hail To The Thief was a rant against George W. Bush: today I want to state that was definitely untrue, that was just a poetic daydream image of a very inspired album. You see, there is this tacit agreement between British artists to move into politics only when we have no idea of what to write about. That’s why Paul McCartney & Wings have been the most political British band of all time“ says the artist that remarks how the lyrics “We will sink and be quiet as mice / While the cat is away and do what we want / Do what we want” from Lotus Flower certainly speak of revolution, whereas “There’s an empty space inside my heart” is just a crappy chorus necessary to sell some million copies.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:21 schreef Arn0 het volgende:
Gisterenavond DJ-set van Thom Yorke in LA![]()
http://andintothenight.tumblr.com/post/3761133873
quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:31 schreef Arn0 het volgende:
http://www.ateaseweb.com/(...)ymous-fan-tells-all/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |