Ik moet zeggen dat ik dat ook wel had hoor. Maar dat kwam omdat ik OK Computer al wel vaak heb geprobeerd te luisteren omdat het zogenaamd zo goed is, maar ik dat nou gewoon niet zo'n heel goed album vind. Bovendien was er zelfs een tijd dat ik gewoon alles automatisch kut vond omdat het indie genoemd werd. Zeker indiebands die zo enorm gehyped werden/worden als Radiohead.quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:16 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik ontdekte ze ook pas na In Rainbows, ik werd gek van al die Radiohead junkies die ze zo briljant vonden.
Inderdaad, ik ookquote:Op woensdag 23 februari 2011 23:36 schreef Arn0 het volgende:
Toen ik vorige week de deluxe-editie van het nieuwe album blind bestelde zonder ook maar iets van het album gehoord te hebben besefte ik me dat ik een Radiohead fanboy geworden was, terwijl ik me daar vroeger aan ergerde. Best grappig
Hoe de fuck kunnen ze radiohead indie noemen eigenlijkquote:Op woensdag 23 februari 2011 23:24 schreef Norrage het volgende:
. Bovendien was er zelfs een tijd dat ik gewoon alles automatisch kut vond omdat het indie genoemd werd.
Ik heb ze altijd, en doe dat eigenlijk nog steeds, als dé indieband gezien...Onterecht uiteraard, en waarschijnlijk is de alternatieve band een betere benaming, maar toch vind ik het wel bij ze passenquote:Op woensdag 23 februari 2011 23:41 schreef OVchipkaart het volgende:
[..]
Hoe de fuck kunnen ze radiohead indie noemen eigenlijkZe hebben vanaf het begin bij een grote platenmaatschappij gezeten.
Maar dan staat indie niet meer voor independent...quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:45 schreef Arn0 het volgende:
Mwah, indie-bands kunnen wat mij betreft gewoon op grote labels zitten. Al vind ik Radiohead net iets te briljant om het onder de term indie te scharen, maar goed
Tja, maar er zijn toch zoveel bands die als indie gezien worden die eigenlijk helemaal niet independent zijn? Ik denk bijvoorbeeld aan de Arctic Monkeys.quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:48 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Maar dan staat indie niet meer voor independent...
Hmm ja, daar doelde ik ook een beetje op. Vandaar dat ik Radiohead gewoon te goed vind voor dat genrequote:Op woensdag 23 februari 2011 23:51 schreef Culthit. het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat het in die gevallen indie als genrenaam gebruikt wordt.
Ik denk dat het in die gevallen indie als genrenaam gebruikt wordt.quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:50 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Tja, maar er zijn toch zoveel bands die als indie gezien worden die eigenlijk helemaal niet independent zijn? Ik denk bijvoorbeeld aan de Arctic Monkeys.
Ja, er is soms wat verwarring wat indie nou is. Indie als genre of moet je het heel strikt nemen en kijken bij welke platenmaatschappij ze zitten?quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:53 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Hmm ja, daar doelde ik ook een beetje op. Vandaar dat ik Radiohead gewoon te goed vind voor dat genre
Ik kan me we redelijk vinden in de review. Gelukkig gaan ze in de tweede helft tenminste ook een beetje in op de muziek zelf. Dat vergeten ze nog wel eens ooit bij Pitchfork.quote:Op donderdag 24 februari 2011 08:40 schreef Norrage het volgende:
En Pitchfork is er nu bij met een review: een 7.9
http://pitchfork.com/reviews/albums/15149-the-king-of-limbs/
Wel een terecht cijfer dunkt me. Hoog maar lager dan hun andere albums. En ja, ik hecht ergens toch wel waarde aan pitchfork reviews, al is het om me binnen het repertoire van een artiest een volgorde te laten bepalen.
Dat cijfer geeft ook precies mijn gevoel weer, zeker als je ziet dat Radiohead eigenlijk alleen maar negens en tienen krijgt van PF. Nog even mijn lijstje, omdat ik die gisteren gemist hebquote:Op donderdag 24 februari 2011 08:40 schreef Norrage het volgende:
En Pitchfork is er nu bij met een review: een 7.9
http://pitchfork.com/reviews/albums/15149-the-king-of-limbs/
Wel een terecht cijfer dunkt me. Hoog maar lager dan hun andere albums. En ja, ik hecht ergens toch wel waarde aan pitchfork reviews, al is het om me binnen het repertoire van een artiest een volgorde te laten bepalen.
Ja, mijn gevoel dus ook wel. Ik heb het nu ondertussen zo vaak gehoord dat ik toch niet echt heel erg positief meer ben..Vind het een mooi album maar ik vind het niks echt speciaals hebben. Ik zie het eigenlijk gewoon meer als 1 nummer wat heel goed is, maar niet als een album...quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:01 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat cijfer geeft ook precies mijn gevoel weer, zeker als je ziet dat Radiohead eigenlijk alleen maar negens en tienen krijgt van PF. Nog even mijn lijstje, omdat ik die gisteren gemist heb:
1. Amnesiac
2. OK Computer
3. Hail to to Thief
4. Kid A
5. The Bends
6. In Rainbows.
7. Pablo Honey
KOL wacht ik nog even mee, maar zal op 7 komen waarschijnlijk.
Beter laat dan nooit Seamquote:Op woensdag 23 februari 2011 23:16 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik ontdekte ze ook pas na In Rainbows, ik werd gek van al die Radiohead junkies die ze zo briljant vonden.
Dat had ik een paar dagen geleden ook! Nu is het hier weer ff Codex.quote:
De 2e helft van t nummer vooral, alles wat samenkomt..quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat had ik een paar dagen geleden ook! Nu is het hier weer ff Codex.
Dat heb ik bij dit album ook. Eigenlijk heb ik dat bij veel 'minimale', gedetailleerde muziek (het album van Nicolaas Jaar bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:10 schreef Norrage het volgende:
Leuk artikel inderdaad. Vooral die laatste alinea kan ik me zeer in vinden. Het is gewoon kunst, maar om er nou dolenthousiast van te worden...dat nog niet.
Dat is onder andere toch het bijzondere van Radiohead.quote:The funny part is that they basically trained the world into this, by spending their career moving in the opposite direction from most of their peers. Most bands like this start off as something marginal, then grow into popularity. Radiohead kicked off by proving they were a good big rock band then started pulling their many fans, some of them kicking and screaming, off into new places. They taught people how to enjoy that. They made music good enough to satisfy their left-field music-geek peers and their everyday fans at the same time. Their main emotional register which sits somewhere between abject world-weariness and a kind of itching, wriggling-in-your-skin discomfort has turned out to be more relatable, to more people, than anyone would have guessed. And their election as the arty rock group of consensus means we get to watch something really rare and amazing: A band that can do whatever it wants, and do it really well, and have it matter on a big scale. Maybe it's a little arbitrary that this band is Radiohead, who are far from the only musicians doing things that are high-minded or sonically inventive but it's a very cool thing to have one act like this be "big."
Hier ook.quote:
Doet me aan Pyramide Song denken.quote:Just dragonflies,
Flying to the side.
No one gets hurt,
You're doing nothing wrong.
Vergeet niet dat ik toen ook nog maar 17 was hequote:
Same herequote:Op donderdag 24 februari 2011 23:24 schreef Ian_Nick het volgende:
En ook ik ben nu 24/7 Radiohead aan het luisteren... Dankzij King of Limbs
Geen favoriet album, gewoon alles + shuffle...
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 13:56 schreef Shogo het volgende:
2 wallpapers over de clip van Lotus Flower.
http://wallbase.net/wallpaper/947408
http://wallbase.net/wallpaper/947412
Ik ook vanaf mijn 17e. Een jaar nadat OK Computer was uitgekomen. Ik weet het nog als de dag van gisteren...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 02:52 schreef Seam het volgende:
Vergeet niet dat ik toen ook nog maar 17 was heVanaf die leeftijd ben ik pas echte muziek gaan ontdekken
quote:
Inderdaad erg sterk artikel.quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:06 schreef Culthit. het volgende:
Interessant stuk
http://nymag.com/daily/en(...)_of_limbs_revie.html
IF YOU THINK THIS IS OVER THEN YOU'RE WROHOONG!quote:http://www.thekingoflimbspart2.com/
Interessante site met wat 'bewijzen' voor een nieuw album of een deel 2.
Klinkt heel aannemelijk allemaal!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:19 schreef BoemBats het volgende:
http://www.thekingoflimbspart2.com/
Interessante site met wat 'bewijzen' voor een nieuw album of een deel 2.
Gaaf nummer!!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:19 schreef TUFKAL het volgende:
Is You Never Wash Up After Yourself al genoemd?
quote:Op maandag 28 februari 2011 10:48 schreef Norrage het volgende:
Wat zijn eigenlijk de beste Radiohead bootlegs (en waar zou ik ze kunnen vinden?). Ik heb voorlopig alleen de bootleg van Golden Gate Park San Francisco Outside lands festival, en die is wel aardig. Maar er zijn er vast wel een paar waar unaniem over gezegd wordt dat het de beste is? (Liefst eentje rond de In Rainbows tour trouwens)
Ik ken ook weinig teksten. Maar volgens mij zijn die eerlijk gezegd ook niet heel geniaal...quote:Op maandag 28 februari 2011 21:44 schreef Norrage het volgende:
Is het trouwens de bedoeling dat je de teksten van Radiohead nummers moet kunnen verstaan? Ik heb volgens mij van 90% van hun nummers nog nooit iets kunnen verstaan, wat ik toch stiekem wel een beetje jammer vind aan deze band....
Als je ze niet kent, kan je daar geen oordeel over vellenquote:Op maandag 28 februari 2011 21:56 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik ken ook weinig teksten. Maar volgens mij zijn die eerlijk gezegd ook niet heel geniaal...
Je mist HTTT nog! En je moet amnesiac nog maar even luisteren als je In Rainbows en Kid A wel goed vindquote:Op maandag 28 februari 2011 22:04 schreef Gitaarmat het volgende:
Tot nu toe
Pablo Honey: Nee
Amnesiac: Niet echt goed
The Bends: te gek!
In Rainbows: Wow!
Kid A:Geweldig
OK Computer:
King of the Limbs:x1/2
Ja, beetje tegenstrijdig inderdaad. Ik bedoelde eigenlijk dat welke teksten ik ken, dat ik die niet zo bijzonder vindquote:Op maandag 28 februari 2011 21:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Als je ze niet kent, kan je daar geen oordeel over vellen.
Klopt HTTT ben ik nog niet aan toegekomen.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je mist HTTT nog! En je moet amnesiac nog maar even luisteren als je In Rainbows en Kid A wel goed vind![]()
Ik ben nu The Eraser aan het luisteren. Toch wel erg fijn maar ook wel erg King of Limbs zeg
En waarom heb je juist die overgeslagen????quote:Op maandag 28 februari 2011 22:16 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Klopt HTTT ben ik nog niet aan toegekomen.
Geweldig basloopje.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:17 schreef Culthit. het volgende:
Door TKOL en het tournamenttopic ben ik (weer!) erachter gekomen wat voor goed nummer Bones is
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:58 schreef Gillingham het volgende:
Ik voorspel 2013, of later.
In ieder geval op een dag waarop Saturnus, Aarde en Mars op één lijn staan in een jaar waarin de Elfstedentocht verreden zal worden.
Kom op...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:53 schreef Gillingham het volgende:
Bones vind ik juist één van de mindere post-Pablo Honey albumnummers. Het had zo op Pablo Honey kunnen staan. En dat is voor een Radioheadnummer ondermaats.
Moet eerlijk bekennen dat ik deze ook pas vorige maand "ontdekt" heb.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
En waarom heb je juist die overgeslagen????
Volgens mij stamt Bones ook nog uit de tijd rond Pablo Honey. High and Dry is ook niet heel bijzonder. Verder vind ik Creep niet onder doen voor de meeste nummers op The Bends. Street Spirit steekt er overigens wel met kop en schouders bovenuit en is nog steeds één van de beste nummers van Radiohead.quote:Op woensdag 2 maart 2011 02:41 schreef DO2 het volgende:
[..]
Kom op...
Echt elk nummer op The Bends staat in kwaliteit en creativiteit ver boven elk nummer op Pablo Honey.
Ik bedoel,
Pablo Honey staat tot The Bends als een plastic driewieler tot een professionele mountainbike.
Ik bedoel... dat verschil is toch vrij duidelijk, dacht ik zo.
Meen je, ik vind dat de minste Radiohead plaat. Hij is natuurlijk steengoed, maar Radiohead kan beter.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:19 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Moet eerlijk bekennen dat ik deze ook pas vorige maand "ontdekt" heb.
Wat een geniale plaat is dat zeg. Behoorde na 2 luisterbeurten al tot m'n één van m'n favorieten.
Ja, ik vind Kid A en Amnesiac minder dan HTTT. Ik trek die andere 2 wat moeilijker. Maar dat zal nog wel veranderen als ik er beter naar ga luisteren.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:51 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Meen je, ik vind dat de minste Radiohead plaat. Hij is natuurlijk steengoed, maar Radiohead kan beter.
Veel b-sides hadden zo maar op het album kunnen staan, zo goed zijn ze.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:44 schreef Agiath het volgende:
Zoals ik lees moet ik nog even achter wat b-sides gaan
Codex is trouwens echt mooi van het nieuwe album
Ben het nieuwe album van Elbow op dit moment aan het luisteren, maar ik snap die vergelijking niet echt.quote:Op donderdag 3 maart 2011 16:37 schreef Gitaarmat het volgende:
De nieuwe van Elbow werd vandaag in de Volkskrant vergeleken met Kid A.
Gedurfde uitspraak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |