abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93150733

Officiėle website: www.radiohead.com
Aktuele Radioheadsite: http://www.ateaseweb.com
Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Radiohead
Site nieuw album: http://www.thekingoflimbs.com
YouTube kanaal met veel Radiohead materiaal: http://www.youtube.com/user/austinbrock

Vorige delen:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

[ Bericht 25% gewijzigd door BoemBats op 22-02-2011 14:52:30 ]
Jellyfish float by.
pi_93150898
dingen
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 14:39:10 #3
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_93150922
Wat een originele TT :D
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_93151187
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 14:39 schreef Lips het volgende:
Ik wist zo niet even wat anders ;(
Jellyfish float by.
pi_93151349
http://robotanists.bandca(...)of-limbs-in-24-hours

Nogmaals de link naar de band die alle nummers al gecovered heeft. Dat ze het zo snel hebben weten af te krijgen is wel te horen.
Jellyfish float by.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 14:57:30 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_93151776
Track 8 O+
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 22 februari 2011 @ 15:08:32 #7
128220 Peter6000
pi_93152343
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:56 schreef Sequencial het volgende:
Binnen een week is er de aankondiging, de release en een shitload aan lofzangen en kritiek, ongeėvenaard voor een nieuw album in deze tijd. Knap.
Absoluut.

Alleen de allergrootste bands ter wereld kunnen zoiets veroorzaken.
pi_93152431
Wat is ie goed.

Ik wil nog meer.
pi_93152633
Ik zat net de andere albums op volgorde te luisteren, maar bij Kid A kon ik het niet meer laten om toch KOTL op te zetten.
Jellyfish float by.
pi_93153367
Lotus Flower _O_

Alhoewel nergens slecht moet ik nog aan de rest van het album wennen. Tot nu toe met ieder Radiohead album gehad dus dat verbaasd me niet. :P
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 februari 2011 @ 15:39:27 #11
862 Arcee
Look closer
pi_93153660
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 14:39 schreef Lips het volgende:
In ieder geval een veel beter OP dan de vorige. :+
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_93153939
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:15 schreef BoemBats het volgende:
Ik zat net de andere albums op volgorde te luisteren, maar bij Kid A kon ik het niet meer laten om toch KOTL op te zetten.
wat is KOTL? O-)

Radiohead *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_93154335
quote:
16s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:45 schreef Norrage het volgende:

[..]

wat is KOTL? O-)

TKOL
pi_93154587
quote:
16s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:45 schreef Norrage het volgende:

[..]

wat is KOTL? O-)

Radiohead *O*
Ik ben ermee in de war, ik denk steeds dat het King of The Limbs is |:(

Edit: Ik heb trouwens de link naar het YouTube kanaal van Austinbrock in de OP gezet. Daar staan een heleboel videos van optredens op en nog wat ander materiaal :)
Jellyfish float by.
pi_93154962
Mijn eerste gedachte was dat het voor Kings of Leon stond.

[ Bericht 0% gewijzigd door hallo-daar op 22-02-2011 16:12:48 ]
pi_93155159
daarom kappen met die domme afkortingen, het kost veel te veel tijd om te begrijpen wat de ander bedoelt.
Doe eens lief!
pi_93155427
cool TKOL the king of limbs, TKOL the kings of leon :o

Zou dat opzettelijk zijn ;)
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:52:35 #18
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_93157258
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:14 schreef OVchipkaart het volgende:

Oe, laten we speculeren over een geheim samenwerkingsverband :')
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_93157354
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:52 schreef Lips het volgende:

[..]

Oe, laten we speculeren over een geheim samenwerkingsverband :')
ja zullen we er gelijk ook wat tool fans bij halen
pi_93162025
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 16:14 schreef OVchipkaart het volgende:

Wat doen de kings in een radiohead topic? Ze mogen de veters van Thom nog niet strikken.
pi_93169749
Weer een nieuw deeltje :)
Ik moet zeggen dat het album langzaam op z'n plaats begint te vallen.

Ze hebben me weer weten te verrassen :)
Are you nuts??
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:14:22 #22
203493 Haarklip
įgętis byrjun
pi_93170731
Codex klinkt fijn, Lotus Flower ook. Verder is het nog even afwachten, maar dit album heeft denk ik langer de tijd nodig dan welk ander album van Radiohead dan ook.
ég gaf ykkur von sem varš aš vonbrigšum.. žetta er įgętis byrjun
pi_93171254
Hier ook. Nummers beginnen steeds beter te worden, maar toch ben ik niet zo van de Bloom-achtige nummers. Codex is een toppertje, Lotus Flower ook. Maar Give up the Ghost eigenlijk ook. :P
pi_93179894
Ik hoor net een sterke overeenkomst tussen "Reckoner" (vanaf 4:07) en "In Limbo" (duidelijk vanaf 3:02). Al bekend?
Stay on my arm, you little charmer
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:31:06 #25
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_93189763
Iemand dit gezien? Op de site van Marbecks (schijnbaar dé Nieuw-Zeelandse muziekwinkel) kun je The King of Limbs, beschikbaar op 28 maart, pre-orderen met de volgende tracklist:

1. The King of Limbs
2. Antipodes
3. The Daily Mail
4. Frose Up
5. Cntrl
6. Presentense
7. Give Up Ghost
8. Birds o' Prey
9. The Bells of Hom
10. U Follow Me Round
11. B2rn the Witch

http://www.marbecks.co.nz/detail/index.lsd?catalogID=616034
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:41:50 #26
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_93190134
Hela, dat zijn hele andere liedjes! :7
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_93190189
Zou wel wat zijn, dat dit gewoon een voorproefje was en dat dat het echte album is. Maar er staat wel bij dat het nog confirmed moet worden.
Jellyfish float by.
pi_93190354
Kan me niet voorstellen dat dat geen onzin is.
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:50:04 #29
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_93190400
Ik doe alvast een klein jubeltje *O*.
pi_93190593
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:48 schreef Xrenity het volgende:
Kan me niet voorstellen dat dat geen onzin is.
What's it going to be then, eh?
pi_93190599
Was dat niet die lijst die eerst ook op musicmeter stond?
En die namen lijken me niks voor radiohead :P
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:58:25 #32
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_93190655
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:56 schreef Xrenity het volgende:
Alleen die laatste 2 niet. De rest gaat wel.
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:59:22 #33
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_93190687
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:56 schreef Xrenity het volgende:
Nee, dat waren andere namen volgens mij.
pi_93191799
Door dit album krijg ik zin om Amnesiac O+ te luisteren.
pi_93192444
Wat een onzin zeg :')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_93194147
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:50 schreef Norrage het volgende:
Wat een onzin zeg :')
Het is toch echt zo.
pi_93194773
Hoe kan iets waarin iemand zin krijgt door naar iets te luisteren onzin zijn?
  woensdag 23 februari 2011 @ 12:47:05 #38
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_93194932
Volgens mij reageerde Norrage op de tracklist iets eerder, dat dat onzin is...
Maar ik kan het mis hebben ;)
Miauw
pi_93196109
Bloom en Feral klinken echt tien keer beter met een koptelefoon dan zonder.
Jellyfish float by.
pi_93196243
Erg interessante recensie dit, al ben ik het met de voorlaatste alinea niet eens, vind er geen enkel slecht nummer op staan. Maar alsnog enkele goede punten van de recensent;

quote:
Dank jullie feestelijk, Radiohead . Nee, echt. Dat kondigt vorige week maandag middels een even kort als gortdroog berichtje op hun website Dead Air Space ('Merci om te wachten, komt-ie dan') netjes aan dat de langverwachte nieuwe plaat 'The King of Limbs' helemaal klaar is, en dat voegt er in één moeite aan toe dat-ie vanaf zaterdag aldaar te downloaden is.

Op vrijdag, nadat bloggers en twitteraars zich al vier dagen het pleuris hebben geblogd en getwitterd ('Hoeveel songs zullen er opstaan?!', 'Meer gitaren of meer elektronica?!', 'Zat Thom Yorke dan wel Jonny Greenwood aan de stuurknuppel?!') en alle kranten en nieuwssites ter wereld de voorpret nog hebben aangezwengeld, zet de groep de bloedmooie zwart-witclip van 'Lotus Flower' op YouTube en meldt al even laconiek dat de release met één dag is vervroegd. Browsen, klikken, downloaden, onderdompelen. Van schuine blik tot orgasme in vier dagen: mogen al onze favoriete groepjes daar een voorbeeld aan nemen.

Anderzijds: fuck you feestelijk, Radiohead. Wij bespreken namelijk geen platen waarmee we niet eerst een tijdje gelééfd hebben. We moeten er, op volume 11, mee langs de E19 hebben kunnen scheuren, liefst bij valavond en in de regen. Hem drie keer na elkaar onder de koptelefoon hebben beluisterd, roerloos zittend in het donker. Hem door de speakers van onze laptop hebben gejaagd terwijl we nietszeggende tweets verstuurden en onze Facebook-vrienden de ene na de andere por verkochten. Alleen zo kunnen wij garanderen dat we, zoals sommige vakbroeders, nooit termen als 'heroriėntatie' of 'rijke geluidstextuur' zullen bezigen, of dat we die ene subsonische bastoon zullen aanwenden om het woord 'dubstep' in onze bespreking te smokkelen.

Om maar te zeggen: het is niet omdat Yorke en co. sinds hun vorige plaat 'In Rainbows' door het leven gaan als muzikale outlaws die alleen hun eigen interne klok gehoorzamen, dat wij hen kop over kont moeten bijbenen. Al die instantrecensies van 'The King of Limbs' die de voorbije dagen op het web verschenen, als een plotse uitbraak van ebola, zijn verwant aan dat kinderachtige spelletje onder internetverslaafden: onder elk bericht zo snel mogelijk 'first' posten, gewoon om de eerste te kunnen zijn. En dan?

Cut to the chase: Radiohead anno 2011 is minder een rockgroep dan een laboratorium met vijf vaste medewerkers (zes als we huisproducer Nigel Godrich meetellen, zeven met vormgever Stanley Donwood erbij). Sinds het baanbrekende 'Kid A', de plaat die ons in 2000 overstag deed gaan, grossieren ze niet in songs maar in wormgaten: fans van het eerste uur (zwaai eens als u ze volgt sinds 'Pablo Honey'!) worden meegetroond naar muzikale universa waar de zoem van een internetmodem, het gepruttel van een synthesizer of de elektrische melancholie van de ondes-Martinoteven hoog ingeschat worden als een gitaarriff die door een Marshall-versterker wordt gejaagd - de bewoners heten Autechre , Actress , Flying Lotus , Four Tet dan wel Modeselektor . Die aanpak leverde Radiohead, naast vier avontuurlijke platen en een handvol weergaloze songs (een greep: 'National Anthem', 'How To Disappear Completely', 'I Might Be Wrong', 'Idioteque', 'Where I End and You Begin', 'Reckoner') ook het etiket 'grillig' op. En de verwachting dat ze met elke nieuwe plaat de wereld op zijn kop zullen zetten. Of nee: móéten.

Geen idee welke verwachtingen u zoal koesterde van 'The King of Limbs', maar wij willen van Radiohead alleen dat ze ons minstens een paar keer in de onderbuik schoppen. Ons mainframe roodgloeiend zetten. Tot in onze dromen doordringen en ons, al was het maar voor een paar nanoseconden, van top tot teen in kippenvel verpakken. En reken maar van yes dat ze daarin zijn geslaagd. Met het eerder genoemde 'Lotus Flower' bijvoorbeeld, dat drijft op een hypnotische baslijn waarrond Yorke zijn lyrische kopstem drapeert. 'Slowly we unfurl / as lotus flowers': een toepasselijke metafoor voor de hele plaat. Met de heerlijke pianoballad 'Codex' ook: als je eenzaamheid door de klankentapper kon jagen, klonk het zo. 'Morning Mr. Magpie' is mathrock op zijn Radioheads, '15 Step' zonder Rilatine. In het broeierige 'Little by Little' dansen akoestische gitaren rond kletterende percussie: fuck, wat zouden we 'm graag live horen.

Bewandelde de groep op 'In Rainbows' met ingehouden adem de slappe koord tussen brein en hart, dan duiken ze hier met doodsverachting in de peilloze diepte. Het Grote Gebaar van 'No Surprises' of 'Karma Police' wordt vakkundig de grond in gestampt, de veelkantige dramatiek van 'Exit Music (For a Film)' of 'There There' verder aan flarden gereten. Dit zijn rauwe brokken van songs, nauwelijks ongepolijst en vol blinkende weerhaken. En dat is een compliment: wij verwachten van onze favoriete groepen niet dat ze met elke nieuwe plaat hun nieuwe en duurdere wapenarsenaal showen, wél dat ze zichzelf niet herhalen. Als ze zich daarbij in de voet schieten: so be it. En dat doen ze hier helaas met 'Feral' , een brok nerveuze ketelslagerij zonder kop of staart die wij elders al veel beter hebben gehoord. Ook het trage 'Give Up the Ghost' drukt bij ons allerhande knoppen in, maar helaas vooral de verkeerde. Idem voor het slotnummer 'Separator', een shuffle van drummer Phil Selway met wat voorzichtige gitaren die langzaam openbloeit, als een zondagse kater die wegebt. We hebben herhaaldelijk al onze deuren wagenwijd opengezet, één keer is-ie bijna binnengekomen, maar toen was hij alweer weg. Drie songs op acht die onze drempel niet halen: dat scheelt algauw als wij aan de meet met sterren goochelen.

Trouwens: over die sobere output (mįįr acht songs! Duurt mįįr 37 minuten!) circuleren nu al de wildste theorieėn. Dat de groep nog een stel songs achter de hand houdt, bijvoorbeeld. Móét wel: de bestelnummers voor de download begonnen met 'TKOL1', wat erop wijst dat er nog een 'TKOL2' komt. Toch? En luidt de allerlaatste tekstregel van 'Separator' niet 'If you think this is over, then you're wrong'? Aha! En zijn die twee vinylplaten die bij de luxebox zitten geen klein beetje royaal voor acht nummers? Niet echt (twee per kant en afspelen op 45 toeren, zeer gebruikelijk in de dance), maar kom. Van ons mogen ze. Graag zelfs.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_93198800
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 12:47 schreef Lips het volgende:
Uiteraard :P
  woensdag 23 februari 2011 @ 15:27:26 #42
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_93202720
Wel opvallend overigens dat Burn The Witch vijf keer voorkomt in het scratchbook op de site.

[ Bericht 0% gewijzigd door Haunter op 23-02-2011 15:32:38 ]
pi_93202902
Wat zijn de laatste 3 nummers heerlijk :) En de eerste 5 zijn ook wel te doen :)

Ken verder alleen in Rainbows en OK Computer, rest van de cd's ook maar luisteren.

Hoe vet als je Radiohead ontdekt, heb je zeker nog jaren plezier van voordat je alles uit je hoofd kent :)
pi_93203875
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 12:47 schreef Lips het volgende:
Ah oke. :)
pi_93204111
Zat even te denken welke albums ik Radioheads beste vind...
Dit is mijn lijst:

1. OK Computer
2. Kid A
3. Amnesiac
4. In Rainbows
5. Hail to the Thief
6. The Bends
7. Pablo Honey

Misschien niet een heel verrassend lijstje...

Nog geen idee waar The King of Limbs komt te staan, dat album heeft nog meer luisterbeurten nodig. Ik denk alleen niet dat-ie in de top 3 komt.
pi_93204271
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 15:30 schreef kreuk050 het volgende:
Wat zijn de laatste 3 nummers heerlijk :) En de eerste 5 zijn ook wel te doen :)

Ken verder alleen in Rainbows en OK Computer, rest van de cd's ook maar luisteren.

Hoe vet als je Radiohead ontdekt, heb je zeker nog jaren plezier van voordat je alles uit je hoofd kent :)
Ik wens je veel plezier.

Tip: Luister Kid A, Amnesiac en Hail to the Thief als laatst, want dat zijn de meer experimentelere albums en ik denk dat je ze mooier vindt als je eerst de andere albums luistert.
Jellyfish float by.
pi_93204537
Als je bekend bent met The King of Limbs, In Rainbows en OK Computer, zou ik juist een beetje opletten voor The Bends en Pablo Honey sowieso overslaan. The Bends is een goed album (Street Spirit is geniaal), maar wel een stap terug vergeleken met de andere albums. Ik zou juist Kid A aanraden. :)
pi_93204647
quote:
14s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:12 schreef BoemBats het volgende:
Bloom en Feral klinken echt tien keer beter met een koptelefoon dan zonder.
Haha dat wilde ik net posten. Dat zijn echt nummers die er veel beter doorkomen met koptelefoon. Gister ff afgespeel met koptelefoon en dan hoor je ineens tientallen 'bijgeluiden' wat ik met boxjes van de pc eerst niet eens gehoord had.

:P
pi_93204673
Mijn volgorde:

1. In Rainbows
2. OK Computer
3. Kid A
4. Amnesiac
5. Hail to the Thief
6. The Bends
7. Pablo Honey

Ik verwacht dat The King of Limbs zo rond de vijfde plek zal komen.
pi_93204712
Komisch eigenlijk dat in rainbows zo hoog gewaardeerd wordt door zo veel mensen

Voor mij is het eigenlijk KidA, Ok computer op de gedeelde eerste plek, de rest op de gedeelde 2de :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')