Eigen schuld, moet je maar niet naar een TU gaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:
werd meteen weer herinnerd waarom ik na 1 jaar de universiteit (...) En natuurlijk stikt het op de universititeit van de lekkere wijven daar.... Ooit op een universiteit geweest? Nee? Nou ik kan je verzekeren dat het overgrote deel van de vrouwen daar ontzettend saai en lelijk zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb laatst ook Death Race 2 gezien, waar Statham niet in meespeelde (itt het eerste deel), en ik bedacht me net dat ik Death Race 2 zonder Statham eigenlijk leuker vond dan deze film met Statham. Terwijl Death Race 2 een direct-to-dvd B film is...So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Cijfer: 8
Ghost Rider
Wat een lamme bende is Ghost Rider. Nicolas Cage schittert in al zijn suffigheid in dit prutswerkje, wat nergens maar speciaal wil worden. Cijfer: 5
I Love Dries
Gedverredemme, wat een ranzige film. Dries Roelvink wordt gekidnapt door twee Tokkies, die zijn zaad opeisen. Alle facetten van viezigheid komen voorbij: van teennagels knippen via Roelvink copulerend met een walvis tot en met goedkope blikken bier. Je moet je zelf wel heel erg haten om in dit soort films te verschijnen. Dries Roelvink en zelfspot? Het zal best, maar maak er tenminste nog een leuke film van, dit was echt tenenkrommend smerig. Cijfer: 3
Blow
Redelijke biopic die adequaat in elkaar gezet is. Het verhaal van cokebaas George Jung is vrij stereotiep (rise-and-fall), maar met het volgen van leipe snuivers en handelaars is niks mis mee. Cijfer: 7<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
Ik vond dit juist een erg sterke film. Heerlijke sfeer wordt er neergezet en het verhaal zit juist goed in elkaar. Binnenkort zal ik 'm weer eens kijken, terwijl ik bijna nooit een film herkijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:42 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had gehoopt op een vette comic-film maar helaas, hij viel nogal tegen. De film was erg lang 2 uur en 40 minuten en ik zat nog steeds met vragen die niet werden beantwoord. Hij was ook erg langdradig en veel scenes waren gewoon niet boeiend. Het verhaal steekt gewoon zo slecht in elkaar, en op het einde komt dan wat filosofisch gebrabbel wat nergens overgaat.
De beelden daarentegen zijn erg geslaagd, alle shots,details en op sommige momenten stukjes in slow motion zijn een pareltje voor het oog. Hieronder gooien ze nog een steengoede soundtrack van o.a. Nena en Jimi Hendrix.
Daarom geef ik deze film een 5,5. Voor de beelden en soundtrack zal ik hem zeker aanraden maar niet voor het verhaal..
Dan kan ik je zeker de graphic novel aanraden. De film vond ik namelijk goed (rond de 8), maar het boek is een meesterwerk. Waar in de film nog wel eens e.e.a. wordt vergeten en het wat onduidelijk overkomt, wordt dit in de graphic novel wel goed verwerkt. Dit was natuurlijk ook het risico van zo'n legendarische grapic novel, maar qua sfeer, beelden en muziek is er fantastisch werk geleverd.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:47 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik vond dit juist een erg sterke film. Heerlijke sfeer wordt er neergezet en het verhaal zit juist goed in elkaar. Binnenkort zal ik 'm weer eens kijken, terwijl ik bijna nooit een film herkijk.
Hij wordt veel beter in de 2e helft imo, maar je moet er wel van houden..quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:12 schreef La_Vita het volgende:
Ik had The Shining gedownload maar halverwege weer uitgezet. Wordt de film nog wel echt goed/spannend of istie een beetje overrated?
Die film ziet er wel komisch uit.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:13 schreef casper019 het volgende:
Kopps
[ afbeelding ]
Zweden / Denemarken
Actie / Komedie
90 minuten
geregisseerd door Josef Fares
met Fares Fares, Torkel Pettersson en Eva Röse
In het Zweedse dorpje Hogbodorna bestaan de belangrijkste activiteiten van de plaatselijke politie uit eten en koffie drinken. De oorzaak hiervan: een volledig gebrek aan misdaad. Terwijl de agenten zelf heel tevreden zijn met hun rustige leventje, zien de autoriteiten hierin een goede reden om de politiepost op te heffen. In een poging om hun baan te redden, besluiten de agenten van Hogbodorna om de misdaadstatistieken dan maar eigenhandig op te krikken.
Leuke toffe film die lekker wegkijkt!, zitten een aantal erg leuke grappige momenten in. Alleen jammer dat er niet meer van dat soort momenten in de film zaten. Toch heb ik me er erg mee vermaakt en is het zeker een leuke film om een keer te zien.
een 6.5
PS. ik zou heel graag ook de andere film van dezelfde regiseur zien: JAlla jalla - weet iemand waar ik die voor een leuk prijsje kan kopen??
Is ie ook zeker, ooit op aanraden van de jongen bij de videotheek gehuurd, zeer om kunnen lachen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:41 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Die film ziet er wel komisch uit.
Die is goed, inderdaad! Gaf hem 8.quote:Op zondag 27 februari 2011 01:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik weet niet op deze al voorbij is gekomen maar ik vond het een geweldige film![]()
THE EXPERIMENT
Deze film laat zien wat er kan gebeuren als je de ''verkeerde'' mensen macht geeft
zeer indrukwekkend en al geef ik nooit cijfers, deze geef ik gewoon een 10![]()
Fox is inderdaad soms gewoon eng om te zien. Niet een zender om neutrale info te zien.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:21 schreef rubje het volgende:
Niet echt een film,meer een documentaire:
OutFoxed (2004?)
Vond dit een goeie film.quote:Op zondag 27 februari 2011 16:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Van deze film kreeg ik echt de zenuwen![]()
verder geen commentaar
Dat is positief neem ik aan? Ik vond hem ook echt vet.quote:Op zondag 27 februari 2011 16:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Van deze film kreeg ik echt de zenuwen![]()
verder geen commentaar
Ja, deel 2 zijn ze al mee bezig. Gaaf is hij he?quote:Op zondag 27 februari 2011 21:52 schreef Alexxxxx het volgende:
Ook dankzij dit topic gekeken: Kick-Ass. ERG gaafKomt er een deel 2? Ja denk ik?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDB geeft een 7.1, ik ga voor een 7.5.
[ Bericht 19% gewijzigd door Iemand91 op 27-02-2011 23:00:26 ]
Ik erger me bovendien kapot aan zo'n opmerking, maar misschien lees ik er te veel in. Komt erg misplaatst elitair op me over.quote:Op zondag 27 februari 2011 07:37 schreef Mainport het volgende:
Twee posts achter elkaar op een dag die, als de hele wereld er al wat over gezegd heeft, hun stukje beginnen met een samenvatting van The King's Speech. En dan vervolgens schrijven: voor de actie hoef je het niet te doen.
Het is allemaal onopgemerkt gebleven.
Aardig? Man, dit is een van de beste Vietnam films die er zijn. Met een briljante sgt Hartman die zichzelf speelt.quote:Op zondag 27 februari 2011 22:26 schreef SnuggLe het volgende:
29. [ afbeelding ] Full Metal Jacket (Stanley Kubrick, 1987) :: 8.0
Weer verder met de poging alle IMDB top 250 films te zien, deze moest ook nog. Kubrick's klassieker. Aardig, ook vanwege de goede muziek, maar niet hoog-hoogstaand. Geeft wel een zeer goed beeld van de Vietnamoorlog.
Mwoah, iets van inhoud mag je toch wel verwachten hier. Of nou ja, er op hopen.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:31 schreef kingmob het volgende:
Ik erger me bovendien kapot aan zo'n opmerking, maar misschien lees ik er te veel in. Komt erg misplaatst elitair op me over.
Het gaat me er om dat zo'n zinnetje als "Voor de actie hoef je het niet te doen, maar liefhebbers van goede films zonder geweld: Ik zeg: Doen!" Meer lijkt te zeggen dan er staat. Dat er geen geweld in een film zit is natuurlijk een aanprijzing noch bijzonder. Wmb net zoiets als zeggen "De film is wellicht te moeilijk voor sommigen", ook zo'n jeukzin die je vaak ziet. Er zijn meerdere manieren om een dergelijke boodschap uit te dragenquote:Op maandag 28 februari 2011 10:53 schreef macondo het volgende:
Mwoah, iets van inhoud mag je toch wel verwachten hier. Of nou ja, er op hopen.
Geweldige rol inderdaad, erg van genoten. Hij speelt trouwens ook in Apocalypse Now, als een piloot!quote:Op maandag 28 februari 2011 10:53 schreef macondo het volgende:
[..]
Aardig? Man, dit is een van de beste Vietnam films die er zijn. Met een briljante sgt Hartman die zichzelf speelt.
Ook gezien gister, nou ja met een half oog terwijl ik dozen aan het uitpakken was op de logeerkamer. Daar is ie prima voor en dan stoort de reclame niet zo erg (wat tegenwoordig inderdaad ellende is, laatst op sbs6 ieder 20 minuten een blok van 6-8 minuten...). Daarna ook nog een stuk van Snake Eyes. En hoewel die iets beter is zijn beide goede voorbeelden van de vele slechte rollen die Cage speelt. En heel soms een goeie (zoals Lord of War).quote:Op maandag 28 februari 2011 11:35 schreef planethugo het volgende:
Gone in Sixty Seconds
[ afbeelding ]
Na Con Air, Face/Off, The Rock, Bad Boys en Armageddon was ik een fan van de lekkere actiefilms van Nicolas Cage en/of Jerry Bruckheimer maar deze viel me in 2000 in de bioscoop al tegen. En ook nu, 11 jaar later, op tv wist ik weer waarom: idioot verhaal, weinig spanning, overgedramatiseerde dialogen en beslissingen en een paar agenten die hun naam niet waard zijn. Of zoals een andere agent terecht opmerkt: who gives a fuck about car theft. Ook de uiteindelijke climax is niet bepaald spannend. Toch kijkt ie wel lekker weg door de mooie beelden, 'spannende' muziek en de niet misselijke cast (Cage, Ribisi, Vinnie Jones, Jolie, Olyphant, Delroy Lindo en Robert Duvall).
6.5
Alhoewel, lekker wegkijkt? Ik weet ook weer meteen waarom ik al jaren nog amper films kijk op tv. Elke 25 minuten reclame is gewoon irritant om maar niet te spreken van de vele aankondigingen van andere programma's tijdens de film.
Leaving Las Vegas.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:11 schreef jimjim1983 het volgende:
ik snap ook absoluut niet dat nicolas cage zo vaak voor die heldenrollen gecast wordt. hij is op zn best als ie een of andere low-life speelt die aan drugs/alcohol verslaafd is
Gone in sixty seconds was wel nog in de periode dat Cage garant stond voor een knallende actiefilm waarvoor men naar de bioscoop ging en die hem ook groot gebracht hebben als actieheld. Alleen was die film een stuk minder dan bijv the rock of con air. En 11 jaar later was mijn ervaring hetzelfdequote:Op maandag 28 februari 2011 13:05 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ook gezien gister, nou ja met een half oog terwijl ik dozen aan het uitpakken was op de logeerkamer. Daar is ie prima voor en dan stoort de reclame niet zo erg (wat tegenwoordig inderdaad ellende is, laatst op sbs6 ieder 20 minuten een blok van 6-8 minuten...). Daarna ook nog een stuk van Snake Eyes. En hoewel die iets beter is zijn beide goede voorbeelden van de vele slechte rollen die Cage speelt. En heel soms een goeie (zoals Lord of War).
Zie je dan niets?quote:
Die lijstjes van andere filmliefhebbers zeggen mij heel wat meer dan jouw infantiele geneuzel.quote:
En ik maar denken, waar heb ik die kerel vaker gezienquote:Op maandag 28 februari 2011 12:58 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Geweldige rol inderdaad, erg van genoten. Hij speelt trouwens ook in Apocalypse Now, als een piloot!
Niet iedereen is een autist zoals jij die geilt op lijstjes en nummertjes. Sommige (normale) mensen hier willen graag gewoon een echte review zien, ipv dat slappe geneuzel met die lijstjes.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:04 schreef macondo het volgende:
[..]
Die lijstjes van andere filmliefhebbers zeggen mij heel wat meer dan jouw infantiele geneuzel.
Wow! Wat een boeiende statistieken! Ik zat op het puntje van mn stoel toen ik ze doorlasquote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:04 schreef macondo het volgende:
Statistieken
Totaal 14 films (maandgemiddelde: 14.5) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 13.
Totale speelduur: 1496 min.
Aantal films / series herzien: 1.
Best beoordeeld: Brokeback Mountain (8.5, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Tombstone (6.7).
Media-verdeling
[ afbeelding ] 2.
[ afbeelding ] 12.
Dat dus. Dat ik daar even heel kort zeg dat we daar niets mee kunnen kon ik misschien beter verwoord hebben: ik bedoelde dus wat hij zegt. En als je dit topic doorleest kom je ook gewoon reviews van mijn kant tegen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 01:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Niet iedereen is een autist zoals jij die geilt op lijstjes en nummertjes. Sommige (normale) mensen hier willen graag gewoon een echte review zien, ipv dat slappe geneuzel met die lijstjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even serieus dan maar. Wat is in hemelsnaam het voordeel om je films allemaal op te slaan in zo'n lijstje? En vind je het daadwerkelijk interessant om elke maand die lijstjes voorbij te zien komen? Volgens mij slaat iedereen die gewoon over bij het lezen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 07:42 schreef SnuggLe het volgende:
Wordt het niet een keer tijd voor een eigen 'groep' op WhatiWatch? Al eens eerder daar gevraagd, maar kwam toen geen reactie op. Nog een keer proberen?
Dit is geen tweakers, als mensen het daar over willen hebben, hebben ze het daar over.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:23 schreef Gorro het volgende:
Gaan we nou elke maand deze discussie doen? Ik hoop van niet. Nog vervelender dan die lijstjes elke maand te zien, is de herhalende discussie erover. De ene helft heeft behoefte aan die lijstjes, de andere niet. Accepteer dat. Deze discussie is al vaak gevoerd en leidt nergens heen.
Traditie, Gorro, traditiequote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:23 schreef Gorro het volgende:
Gaan we nou elke maand deze discussie doen? Ik hoop van niet. Nog vervelender dan die lijstjes elke maand te zien, is de herhalende discussie erover. De ene helft heeft behoefte aan die lijstjes, de andere niet. Accepteer dat. Deze discussie is al vaak gevoerd en leidt nergens heen.
Het staat je vrij de lijstjes over te slaan. Zelf sla ik ook veel bijdragen van anderen over, en sommige anderen lees ik met meer interesse (ik noem bv Matador, Gorro, Hulkio, Snuggle, Timo20, Hovenier, Robby87). Als ik met iemand een zeker overlapt ontdek in filmsmaak, ben ik benieuwd wat hij/zij nog méér goede films vindt.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:19 schreef kingmob het volgende:
Even serieus dan maar. Wat is in hemelsnaam het voordeel om je films allemaal op te slaan in zo'n lijstje? En vind je het daadwerkelijk interessant om elke maand die lijstjes voorbij te zien komen? Volgens mij slaat iedereen die gewoon over bij het lezen.
Het was een vraag uit interesse, geen beschuldiging. Ik zie de toegevoegde waarde namelijk echt niet (ook niet voor de persoon zelf dus), het is geen kwestie van niet gedeelde interesse of zo.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:31 schreef macondo het volgende:
[..]
Het staat je vrij de lijstjes over te slaan. Zelf sla ik ook veel bijdragen van anderen over, en sommige anderen lees ik met meer interesse (ik noem bv Matador, Gorro, Hulkio, Snuggle, Timo20, Hovenier, Robby87). Als ik met iemand een zeker overlapt ontdek in filmsmaak, ben ik benieuwd wat hij/zij nog méér goede films vindt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 6 januari 2011 23:31 schreef Chillerd het volgende:
O ja. Op FOK is iedereen perfect.
Niemand heeft behoefte aan die lijstjes behalve degenen die ze posten. Zoals eerder gezegd, ze worden niet bekeken door anderen. Het is net zoals met advertenties waar je blind voor bent. Ze vullen alleen maar het topic zonder inhoud.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:23 schreef Gorro het volgende:
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:51 schreef planethugo het volgende:
hej kingmobSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
Ja, die wil ik ook nog graag zien.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:36 schreef Tim86 het volgende:
[ afbeelding ]
Hereafter (2010)
Drie verschillende verhaallijnen in deze film die in elkaar overlopen, zoals bijv. bij Crash. In dit geval zijn de dood, het hiernamaals en het omgaan met verlies de hoofdthema's die in iedere verhaallijn terugkomen. Ik zal er verder niet teveel over vertellen, maar ik vond het een vermakelijke en interessante film. Prima acteerwerk (met Matt Damon als meest bekende naam) en ondanks de speelduur van ruim 2 uur verveelde hij geen moment, ook wel omdat dit soort films met diverse verhaallijnen me altijd wel kunnen boeien. 7.1 op IMDB en daar sluit ik me bij aan, afgerond een 7.
Maakt het uit of je het in een goede videokwaliteit ziet of niet? Dus of het wat uitmaakt als ik het in een dvd versie of in een blu-ray versie zie.quote:Op maandag 28 februari 2011 16:22 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
How to train your dragon (2010)
Tekenfilms zijn niet mijn ding, en draken en tovenaars al helemáál niet. Dus met frisse tegenzin begonnen aan HTTYD, en wow - wat een leuke film. Oprecht grappig, en bovendien wordt er een goed verhaal verteld. Hiccup is een outcast in een kolonie Vikings, met als voornaamste hobby draken doden. Welnu, Hiccup pakt het iets anders aan. Aanrader, en terecht in de Top 250.
8/10
IMDB 8,2/10
Welk talent?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:22 schreef Gorro het volgende:
[ afbeelding ]
Gulliver's Travels (Rob Letterman, 2010)
Nogal slechte uitvoering/variant van/op het bekende boek van Jonathan Swift. Gewoon niet grappig genoeg en het talent blijft onbenut. *½
Die mensen ook die hun e-penis proberen te laten groeien door een zo lang mogelijk rijtje te laten zienquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:12 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Niemand heeft behoefte aan die lijstjes behalve degenen die ze posten. Zoals eerder gezegd, ze worden niet bekeken door anderen. Het is net zoals met advertenties waar je blind voor bent. Ze vullen alleen maar het topic zonder inhoud.
Ik heb het niet alleen over Jack Black. Jack Black heeft prima films gemaakt (School of Rock, Tenacious D) waar hij wel op één stijl leunt, maar dat leuk doet. Hier werkt dat niet, doordat het gewoon een leeg personage is. Verder is Amanda Peet soms ook best leuk, die krijgt hier gewoon niets te doen. Mag in het begin er even zijn en op het einde nog even opdraven voor het verhaal, maar krijgt geen scenes waar ze meer doet dan er bij staan. Emily Blunt is een prima actrice (leuk in Wild Target, goed in My Summer Is Love), maar krijgt hier ook niets te doen dan heel overdreven de domme princes uithangen, etc. Dat bedoel ik met onbenut talent.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:49 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Welk talent?Hij is serieus een slechte acteur
Ik had na het zien van de trailer best wel hoge verwachtingen van deze film maar ik vond er echt helemaal niks aan. Er gebeurt voornamelijk in het middenstuk naar mijn mening te weinig dat echt boeiend is. Heel het verhaal van het Franse vrouwtje vond ik niet interessant en uit dat van Matt Damon had wel wat meer gehaald kunnen worden. De verhaallijn van het jongetje was voor mij nog de redding van de film waardoor ik hem uiteindelijk niet helemaal met tegenzin heb afgekeken. Het eind van de film vond ik dan ook weer wel iets teveel met toevalligheden aan elkaar hangen. Heel de film lijkt er ook naar een soort van grootse ontmoeting tussen Matt Damon en de Franse dame worden toegewerkt maar dit blijft dan uiteindelijk ook uit. Met Clint Eastwood als regisseur had ik er gewoon meer van verwacht.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:36 schreef Tim86 het volgende:
[ afbeelding ]
Hereafter (2010)
Drie verschillende verhaallijnen in deze film die in elkaar overlopen, zoals bijv. bij Crash. In dit geval zijn de dood, het hiernamaals en het omgaan met verlies de hoofdthema's die in iedere verhaallijn terugkomen. Ik zal er verder niet teveel over vertellen, maar ik vond het een vermakelijke en interessante film. Prima acteerwerk (met Matt Damon als meest bekende naam) en ondanks de speelduur van ruim 2 uur verveelde hij geen moment, ook wel omdat dit soort films met diverse verhaallijnen me altijd wel kunnen boeien. 7.1 op IMDB en daar sluit ik me bij aan, afgerond een 7.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |