abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:54:58 #101
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_93329454
-edit: doe normaal-

[ Bericht 97% gewijzigd door Mike op 25-02-2011 22:59:35 ]
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:10:40 #102
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_93333313
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:
werd meteen weer herinnerd waarom ik na 1 jaar de universiteit (...) En natuurlijk stikt het op de universititeit van de lekkere wijven daar.... Ooit op een universiteit geweest? Nee? Nou ik kan je verzekeren dat het overgrote deel van de vrouwen daar ontzettend saai en lelijk zijn.
Eigen schuld, moet je maar niet naar een TU gaan. :+

Anyways: ik heb The Mechanic (2011) gezien. Aan de duur van de film (+/- 90 min.) kun je vaak al afleiden dat ze flink hebben lopen schaven om het een enigszins aangename film te maken, en dat is het ook maar net, imo. Jason Statham is de stoere silent assassin die sinds de openingsscene vergeet dat hij 'silent' moet zijn - de rest van de film is dan ook rechttoe, rechtaan, brute actie. Vermakelijk, maar er is geen enkele reden om deze film ooit nog te onthouden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb laatst ook Death Race 2 gezien, waar Statham niet in meespeelde (itt het eerste deel), en ik bedacht me net dat ik Death Race 2 zonder Statham eigenlijk leuker vond dan deze film met Statham. Terwijl Death Race 2 een direct-to-dvd B film is...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_93336154
Net gezien op Comedy Central: Good Morning, Vietnam (1987)

Tijdens de reclames voor deze film op Comedy Central zat ik al telkens mee te blèren met John Williams Gooooooooodmorning Vietnam! dus ik moest ik ook wel zien. Goede keus.
John zet hier een overtuigende en amusante rol neer van radio-DJ Adrian Cronauer tijdens de oorlog. Met zijn grappen (let eens op de man achter het glas in een van de eerste scenes in de studio _O- ), muziek en houding is hij immens populair bij de soldaten in het veld maar niet gewild bij de legerleiding.

De eerste 5 kwartier is een grappig stuk maar dan begint de serieuze ondertoon een rol te spelen.
Overige rollen zijn voor o.a. Forest Whitaker en Bruno Kirby als de hoger in rang staande Lt. Steven Hauk (heel pijnlijke opmerking: Sir, in my heart, I know I'm funny. :') ). Ook erg leuke en passende muziek.

IMDB geeft een 7.2, ik vind 'm meer waard, een 8. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 26-02-2011 01:25:42 ]
pi_93338779
Ik kan even niet mijn post editten vanaf mobiel maar de scènes met de muziek van Louis Armstrong - What a wonderful world is heel apart; qua muziek en beeld zo verschillend. Ook als je bedenkt dat dit ook echt gebeurde, én gebeurd! :{

EDIT: dit stuk dus:

[ Bericht 44% gewijzigd door Iemand91 op 26-02-2011 15:37:10 ]
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:38:32 #105
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_93344107
Closer
Ik vond dit een ietwat eigenaardige film. Vier volwassenen (Law, Owen, Portman en Roberts) dralen om elkaar heen en doen eigenlijk maar wat op liefdesgebied. Regisseur Mike Nichols schotelt de kijker lang uitgerekte scenes op en veel meer gebeurt er eigenlijk niet. De scenes met Natalie Portman vond ik verreweg het interessantst, maar de rest van de film kent ook zijn momenten. Menigmaal ligt men op knallende ramkoers met elkaar. Al met al prima acteerwerk in een verder solide film. Het einde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfer: 8

Ghost Rider
Wat een lamme bende is Ghost Rider. Nicolas Cage schittert in al zijn suffigheid in dit prutswerkje, wat nergens maar speciaal wil worden. Cijfer: 5

I Love Dries
Gedverredemme, wat een ranzige film. Dries Roelvink wordt gekidnapt door twee Tokkies, die zijn zaad opeisen. Alle facetten van viezigheid komen voorbij: van teennagels knippen via Roelvink copulerend met een walvis tot en met goedkope blikken bier. Je moet je zelf wel heel erg haten om in dit soort films te verschijnen. Dries Roelvink en zelfspot? Het zal best, maar maak er tenminste nog een leuke film van, dit was echt tenenkrommend smerig. Cijfer: 3

Blow
Redelijke biopic die adequaat in elkaar gezet is. Het verhaal van cokebaas George Jung is vrij stereotiep (rise-and-fall), maar met het volgen van leipe snuivers en handelaars is niks mis mee. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_93344201
Closer is geniaal, schitterende herinneringen aan, ging een keer met de trein naar een vriend, 3 uur verderop, keek ik die film op de laptop, kwam een meisje bij me zitten en heeft hele film meegekeken, prachtige film.

8,5.

Blow mag wel wat hoger dan een 7 hoor ;)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:42:28 #107
286575 Roces18
Chef de party
pi_93344240

Ik had gehoopt op een vette comic-film maar helaas, hij viel nogal tegen. De film was erg lang 2 uur en 40 minuten en ik zat nog steeds met vragen die niet werden beantwoord. Hij was ook erg langdradig en veel scenes waren gewoon niet boeiend. Het verhaal steekt gewoon zo slecht in elkaar, en op het einde komt dan wat filosofisch gebrabbel wat nergens overgaat.

De beelden daarentegen zijn erg geslaagd, alle shots,details en op sommige momenten stukjes in slow motion zijn een pareltje voor het oog. Hieronder gooien ze nog een steengoede soundtrack van o.a. Nena en Jimi Hendrix.

Daarom geef ik deze film een 5,5. Voor de beelden en soundtrack zal ik hem zeker aanraden maar niet voor het verhaal..

EDIT: En wie moet die linkergast voorstellen op mijn afbeelding een mislukte batman :')

[ Bericht 10% gewijzigd door Roces18 op 26-02-2011 15:08:10 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 26 februari 2011 @ 13:47:01 #108
75556 erkel
back from Dagestan
pi_93346267
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:42 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik had gehoopt op een vette comic-film maar helaas, hij viel nogal tegen. De film was erg lang 2 uur en 40 minuten en ik zat nog steeds met vragen die niet werden beantwoord. Hij was ook erg langdradig en veel scenes waren gewoon niet boeiend. Het verhaal steekt gewoon zo slecht in elkaar, en op het einde komt dan wat filosofisch gebrabbel wat nergens overgaat.

De beelden daarentegen zijn erg geslaagd, alle shots,details en op sommige momenten stukjes in slow motion zijn een pareltje voor het oog. Hieronder gooien ze nog een steengoede soundtrack van o.a. Nena en Jimi Hendrix.

Daarom geef ik deze film een 5,5. Voor de beelden en soundtrack zal ik hem zeker aanraden maar niet voor het verhaal..
Ik vond dit juist een erg sterke film. Heerlijke sfeer wordt er neergezet en het verhaal zit juist goed in elkaar. Binnenkort zal ik 'm weer eens kijken, terwijl ik bijna nooit een film herkijk.
Weisst
pi_93349914
Drive Angry 3D: mislukte grindhousefilm van Patrick Lussier. De film is niet grappig. Nicolas Cage is weer op de automatische piloot. Pluspunten voor Amber Heard.
127 Hours: ik ben toch wel onder de indruk van deze film. Ik vind alles prima uitgewerkt, vooral het ritme van de film. Als het hoofdpersonage eenmaal klem zit, gaat de vaart uit de film, gaat de volumeknop omlaag etc. Karakter is goed uitgewerkt en James Franco doet het prima (ik ben trouwens benieuwd hoe hij het gaat doen als filmregisseur).
  zaterdag 26 februari 2011 @ 16:59:46 #110
286575 Roces18
Chef de party
pi_93353937

In het voorjaar van 2008 breekt er in Schotland een dodelijk, besmettelijk virus uit dat snel om zich heen grijpt. Om de rest van Groot-Brittannië te beschermen wordt het noorden van het eiland van de buitenwereld afgesloten door een soort nieuwe Muur van Hadrianus. Als baby wordt Eden als een van de laatste geëvacueerd naar het zuiden terwijl haar moeder achterblijft. Dertig jaar later breekt het virus opeens in Londen uit en wordt Eden, nu een geharde politieagente, opgedragen om zich met een team militairen achter de muur te begeven, overlevenden te vinden en terug te keren met een remedie die de Britse samenleving moet redden.

Een best aardige film hoewel 99% is gejat van jaren ''80 films. Het begin is goed maar naarmate de film vordert word het een beetje een freakshow. Het is zeker geen top film maar ik heb me er prima mee vermaakt om het kort te houden. Vandaar geef ik het een 6,5
  zaterdag 26 februari 2011 @ 17:41:04 #111
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_93355904
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:47 schreef erkel het volgende:

[..]

Ik vond dit juist een erg sterke film. Heerlijke sfeer wordt er neergezet en het verhaal zit juist goed in elkaar. Binnenkort zal ik 'm weer eens kijken, terwijl ik bijna nooit een film herkijk.
Dan kan ik je zeker de graphic novel aanraden. De film vond ik namelijk goed (rond de 8), maar het boek is een meesterwerk. Waar in de film nog wel eens e.e.a. wordt vergeten en het wat onduidelijk overkomt, wordt dit in de graphic novel wel goed verwerkt. Dit was natuurlijk ook het risico van zo'n legendarische grapic novel, maar qua sfeer, beelden en muziek is er fantastisch werk geleverd.
pi_93357821
The King's Speach

Nadat zijn broer aftreedt wordt George nogal ongewild de nieuwe Koning van Engeland en gaat door het leven als George VI. Helaas stottert hij, wat niet echt Koninklijk overkomt. Hiervoor schakelt hij de hulp in van de onorthodoxe spraaktherapeut Lionel Logue wat resulteert in een reeks ongewone technieken en een bijzondere vriendschap.

Wat een film!
de sobere setting is heel bepalend en de gehele sfeer in deze film is gewoon
ontzettend mooi neergezet. :)
De oscar gaat wat mij betreft naar Geoffrey Rush :)

9,0
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:47:59 #113
313219 vinnypassy
pi_93363797
47. Killer's Kiss (Stanley Kubrick, 1955) :: 6.9

Qua verhaal is deze vroege Kubrick weliswaar niet zo bijzonder, dit kwam pas later goed op gang bij de meester. Qua visuele stijl is de kunde zonder meer wel direct zichtbaar en dat is waar deze film de punten mee scoort. Hierdoor wint de achtervolgingsscène bijvoorbeeld aan kracht, wordt je als kijker in het boksgevecht gezogen en is het genieten geblazen van de achterbuurten van New York.

Helaas is de montage rommelig, net als het geluid en de nasynchronisatie. Ook de acteurs zijn niet de meest talentvolle, met name Irene Kane in de vrouwelijke hoofdrol speelt bijzonder matig. Naar mijn mening is Killer's Kiss dan ook weinig meer dan een leuk stukje verdieping in het beginnende werk van meester Kubrick dat het vooral van het visuele aspect moet hebben.

48. The Big Lebowski (Ethan Coen, Joel Coen, 1998) :: 8.5

The Dude abides.

zaterdag 26 februari 2011 @ 21:12:04 #114
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_93364918
Ik had The Shining gedownload maar halverwege weer uitgezet. Wordt de film nog wel echt goed/spannend of istie een beetje overrated?
My mama didn't raise no fool
pi_93365061
ik vind m erg vet, maar als je m halverwege al uit hebt gezet laat m dan maar uit. hij wordt wel spannender ja, maar hij is van begin tot eind goed :P
pi_93365740
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:12 schreef La_Vita het volgende:
Ik had The Shining gedownload maar halverwege weer uitgezet. Wordt de film nog wel echt goed/spannend of istie een beetje overrated?
Hij wordt veel beter in de 2e helft imo, maar je moet er wel van houden..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_93367336
Kopps

Zweden / Denemarken
Actie / Komedie
90 minuten

geregisseerd door Josef Fares
met Fares Fares, Torkel Pettersson en Eva Röse

In het Zweedse dorpje Hogbodorna bestaan de belangrijkste activiteiten van de plaatselijke politie uit eten en koffie drinken. De oorzaak hiervan: een volledig gebrek aan misdaad. Terwijl de agenten zelf heel tevreden zijn met hun rustige leventje, zien de autoriteiten hierin een goede reden om de politiepost op te heffen. In een poging om hun baan te redden, besluiten de agenten van Hogbodorna om de misdaadstatistieken dan maar eigenhandig op te krikken.

Leuke toffe film die lekker wegkijkt!, zitten een aantal erg leuke grappige momenten in. Alleen jammer dat er niet meer van dat soort momenten in de film zaten. Toch heb ik me er erg mee vermaakt en is het zeker een leuke film om een keer te zien.
een 6.5

PS. ik zou heel graag ook de andere film van dezelfde regiseur zien: JAlla jalla - weet iemand waar ik die voor een leuk prijsje kan kopen??
pi_93368925

Verhaal:
In de verre toekomst is Jake Sully een soldaat, die het werk van zijn overleden wetenschapper-broer overneemt. Dat werk bestaat uit: op de planeet Pandora, bezaait met planten en blauwe aliens, met de aliens in contact te komen via een lichaam genaamd een Avatar. Die lijken precies op aliens, maar zijn dan bestuurd door mensen. Eigenlijk moet hij van zijn kolonel de aliens uit hun omgeving verdrijven omdat er iets kostbaars in de grond zit, maar hij wordt verliefd op een alienmeisje en sluit zich bij hen aan.
Beoordeling:
In het kort: Pocahontas met aliens. Ik begrijp wel dat het supercool was met al die special effects enzo, maar ze deden er zo lang over dat het eigenlijk tegenviel. Als je films kijkt om de graphics, moet je deze beslist zien. Doe je het voor het verhaal, actie of voor je plezier: Verspil je tijd lekker aan de Expendables, want hoewel die nog slechter is, zit Stallone er in.
Cijfer: 5,4 voor de moeite
IMDB: 8,2
pi_93369487
The Reader
Post-WWII Germany: Nearly a decade after his affair with an older woman came to a mysterious end, law student Michael Berg re-encounters his former lover as she defends herself in a war-crime trial.

Indrukwekkend drama, met een geweldige hoofdrol van Kate Winslet. Het begint aardig, maar zodra het proces begint komt het verhaal echt los en werd ik meegezogen in alle drama die zich rond het karakter van Winslet afspeelt.

IMDb: 7,7
Mijn cijfer: 8,0
pi_93369594
The King's Speech (2010)

Verhaal: Albert (Colin Firth) is de tweede zoon van koning George de Vijfde van Engeland (Michael Gambon). Hij heeft een probleem: hij stottert. Als voorbereiding op zijn speeches meldt zijn vrouw (Helena Bonham Carter) hem aan bij een stottertherapeut: Lionel Logue (Geoffrey Rush). Met zijn omstreden methodes helpt hij Albert niet alleen van zijn stotterprobleem af, maar helpt hem ook opboksen tegen zijn oudere broer.
Beoordeling: Een goed verhaal, Oscarwaardig. Er zit ook een sterrencast bij, dus moet het wel goed gaan. Voor de actie hoef je het niet te doen, maar liefhebbers van goede films zonder geweld: Ik zeg: Doen!
Cijfer: 9
IMDB: 8,4
pi_93371230
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:13 schreef casper019 het volgende:
Kopps

[ afbeelding ]

Zweden / Denemarken
Actie / Komedie
90 minuten

geregisseerd door Josef Fares
met Fares Fares, Torkel Pettersson en Eva Röse

In het Zweedse dorpje Hogbodorna bestaan de belangrijkste activiteiten van de plaatselijke politie uit eten en koffie drinken. De oorzaak hiervan: een volledig gebrek aan misdaad. Terwijl de agenten zelf heel tevreden zijn met hun rustige leventje, zien de autoriteiten hierin een goede reden om de politiepost op te heffen. In een poging om hun baan te redden, besluiten de agenten van Hogbodorna om de misdaadstatistieken dan maar eigenhandig op te krikken.

Leuke toffe film die lekker wegkijkt!, zitten een aantal erg leuke grappige momenten in. Alleen jammer dat er niet meer van dat soort momenten in de film zaten. Toch heb ik me er erg mee vermaakt en is het zeker een leuke film om een keer te zien.
een 6.5

PS. ik zou heel graag ook de andere film van dezelfde regiseur zien: JAlla jalla - weet iemand waar ik die voor een leuk prijsje kan kopen??
Die film ziet er wel komisch uit. :D
ROBODEMONS..................|:(
pi_93376409
Ik weet niet op deze al voorbij is gekomen maar ik vond het een geweldige film _O_

THE EXPERIMENT

Deze film laat zien wat er kan gebeuren als je de ''verkeerde'' mensen macht geeft

zeer indrukwekkend en al geef ik nooit cijfers, deze geef ik gewoon een 10 :+

pi_93380519
Twee posts achter elkaar op een dag die, als de hele wereld er al wat over gezegd heeft, hun stukje beginnen met een samenvatting van The King's Speech. En dan vervolgens schrijven: voor de actie hoef je het niet te doen.

Het is allemaal onopgemerkt gebleven.
Graag op anoniem
pi_93382222
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 23:41 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Die film ziet er wel komisch uit. :D
Is ie ook zeker, ooit op aanraden van de jongen bij de videotheek gehuurd, zeer om kunnen lachen.

Voor mij was ie meer een 7,5 dan een 6,5.
pi_93386707
Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)

Verhaal:
Frodo, een Hobbit, krijgt een Ring in zijn bezit, die aan de machtige, kwaadaardige Sauron toebehoort. Hij moet hem vernietigen in de Mount Doom, in Mordor, Saurons woonplaats. Die gevaarlijke reis onderneemt hij niet in zijn eentje: Samen met medehobbits Sam, Pippin en Merry, de tovenaar Gandalf, de twee mensen Aragorn en Boromir, de elf Legolas en de dwerg Gimli hoopt hij maar dat het goed afloopt, omdat het het lot van zijn wereld zal bepalen.
Beoordeling: Een klassieker. Niet alleen door de mooie wereld, gefilmd in Nieuw-Zeeland, maar ook door het verhaal, de special effects en het avontuur is dit simpelweg een meesterwerk geworden. Wel duurt het een beetje lang, maar de tijd betaalt zich uit.
Cijfer: 9,2
IMDB: 8,8

Lord of the Rings: The Two Towers (2002)

Verhaal:

Het reisgenootschap is opgebroken. Daardoor zijn er nu drie verhaallijnen: Frodo en Sam gaan verder met de Ring, en krijgen hulp van het listige schepsel Gollem, dat aan schizofrenie lijdt. Merry en Pippin zijn gevangen genomen door orks, en de taak is aan Aragorn, Legolas en Gimli om ze te bevrijden.
Beoordeling: Meesterlijk deel twee. Gollem is echt goed uitgewerkt. Helaas niet beter dan deel een. Het duurt wel langer dan deel een, en nu begonnen we met twijfels aan deel drie: Moesten we de marathon afmaken? We hadden ze al vaak gezien, nu werden ze toch wel saai. Maar ze blijven toch goed.
Cijfer: 8,5
IMDB: 8,7

Lord of the Rings: The Return of The King (2002)

Verhaal:

De laatste etappe naar Mordor begint voor Frodo en Sam. Kunnen ze Gollem wel vertrouwen? En ondertussen gaan de andere helden van het ex-genootschap Midden-Aarde helpen verdedigen, met vele veldslagen.
Beoordeling: We hebben deze film niet afgekeken, want mijn lenzen vielen haast uit van twaalf uur lang naar het beeld staren. We wisten wel hoe hij afliep. De veldslagen zijn mooi en spannend, en de scene met de reuzenspin ook, maar ik was blij toen we hem uitzetten. Deze is beter dan deel twee, maar ik ben nu een beetje kritisch vanwege mijn vermoeidheid. Een tip: Kijk de films apart, en niet allemaal achter elkaar!
Cijfer: 9
IMDB: 8,8

Crocodile Dundee in Los Angeles (2001)

Verhaal:

Nadat de Australische Crocodile Dundee in deel 2 New York op stelten zette, vertrekt hij nu met zijn vrouw en kind naar LA. Er is een kunstroof bezig, en de Crocodile Dundee gaat het oplossen. Daarnaast maakt hij het een en ander mee, wat natuurlijk leidt tot hilarische grappen.
Beoordeling: Kijk deze film niet in het Duits, of nog beter, kijk hem helemaal niet. Hoe goed deel 1 en 2 ook waren, deze is bar slecht.
Cijfer: 4
IMDB: 4,6

Zo, daar heb ik even alle vakantiefilms op een rijtje gezet :)
pi_93386749
Niet echt een film,meer een documentaire:

OutFoxed (2004?)

Verhaal:

"Fair and Balanced" luidt de slogan van het Fox News Network, een van Amerikas grootste nieuwszenders. De nieuwszender geeft hiermee aan de deugd van de neutraliteit hoog in het vaandel te dragen. In Outfoxed wordt de zeepbel van zelfverklaarde objectiviteit echter stevig doorgeprikt.

De film onderzoekt Rupert Murdochs media macht en wat het voor een maatschappij betekent wanneer een groot deel van de media gecontroleerd wordt door één persoon. Outfoxed zet Foxnews neer als een rechtse nieuwsmanipulator die misinformatie verspreidt en daarbij zover gaat dat de democratie in het gedrang lijkt te komen.

Aan de hand van Foxfragmenten en gesprekken met media-experts, medewerkers en voormalige medewerkers wordt de impact die Fox heeft op de Amerikaanse maatschappij in beeld gebracht. Voormalige producers, verslaggevers, schrijvers en researchers vertellen hoe zij door Fox gedwongen werden om rechtse standpunten uit te dragen, of anders dreigden ontslagen te worden.

Beoordeling:
Uitstekend weergegeven in details en iig wel fair and balanced :Y
Cijfer
: 8
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zondag 27 februari 2011 @ 13:27:35 #127
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_93387061

http://www.imdb.com/title/tt0472399/

Redelijke standaard actiefilm, wat leuke vechtscenes met den blote vuist en pistolen e.d. maar toch een zwak en voorspelbaar verhaal, hoewel je dat van tevoren eigenlijk wel weet met dit soort films. Dit is echt zo een film die je met je maten kijkt, terwijl je aan het blowen / bierzuipen bent en eigenlijk geen fuck te doen hebt.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_93387084
quote:
14s.gif Op zondag 27 februari 2011 01:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik weet niet op deze al voorbij is gekomen maar ik vond het een geweldige film _O_

THE EXPERIMENT

Deze film laat zien wat er kan gebeuren als je de ''verkeerde'' mensen macht geeft

zeer indrukwekkend en al geef ik nooit cijfers, deze geef ik gewoon een 10 :+

Die is goed, inderdaad! Gaf hem 8.

--

Gister The Box gezien.

Cameron Diaz en haar man krijgen een pakje thuis, met daarin een rode knop. Als ze er op drukken krijgen ze 1 miljoen dollar én gaat er één iemand, wie ze niet kennen, dood.

De eerste helft van de film is prima en makkelijk te volgen. De tweede helft van de film is echter een ongeregeld zooitje. Het is maar de vraag hoe alles precies in elkaar zit. Verder ziet het 'personeel' er matig uit. Het lijken wel robots.

Ik: 6,0
IMDb: 5,8

zondag 27 februari 2011 @ 13:39:28 #129
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_93387618
The King's Speech
Jaja, ik zie deze film veel Oscars winnen en snap ook wel waarom. The King's Speech ziet er erg mooi sober en authentiek uit. Het verhaal van een stotterende koning, die van zijn probleem af wil, is typisch Oscaraas, en tsja ik trapte er zelf ook in. Het is gewoonweg een prima meeslepend drama, dat me steeds meer begon te grijpen. Colin Firth speelt zijn rol namelijk bijzonder goed. Je ziet hem onzeker en gebukt gaan door zijn probleem en hem opleven wanneer hij het stotteren overwint. Erg knap acteerwerk, dat hij maar de Oscar voor beste acteur mag winnen :Y. Cijfer: 8

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 27-02-2011 17:40:08 (huh vage grammatica) ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 27 februari 2011 @ 16:20:11 #130
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_93395363
Wat oscar-genomineerde docu's gekeken.

Restrepo
Man met camera volgt wat troepen in Afghanistan. Dat is de korte samenvatting en veel meer gebeurt er dan ook niet. Wel interessant om gezien te hebben, maar het doel van de docu ontgaat me. Op zich geen probleem dat je enkel wil documenteren en geen mening wil opdringen, maar één of andere vorm van insteek mag toch wel, dit was gewoon een losse verzameling fragmenten zonder enige samenhang.

GasLand
De Halliburtons van deze wereld hebben door dat de olie begint op te raken en gaan nu voor natuurlijk gas dat ze in de VS zelf kunnen terugvinden. De vraag is echter of dit allemaal wel goed is voor het lokale drinkwater. Tuurlijk zijn de resultaten shockerend en is de nodige verontwaardiging over de vrijbrieven die deze maatschappijen van de Amerikaanse overheid krijgen op zijn plaats, maar de docu zelf vond ik soms vrij saai. De bedoeling is goed, maar het is allemaal knullig in elkaar gestoken, zonder al te veel kennis over het medium documentaire. Leuk, maar geen oscarwinnaar.

Inside Job
Met gemak de professioneelste van deze 3 docu's (wie kan anders Matt Damon als voiceover betalen, aangevuld met interviews met een hoop ministers uit diverse landen). De eerste helft is het sterkst, daar weet men op relatief heldere wijze uit te leggen wat er allemaal is misgelopen. Daarna loopt het een beetje mis, want dan gaat men schuldigen zoeken en daar wordt het allemaal wat eenzijdig, met het bijhorende makkelijk scoren door wat selectief quotes te gebruiken (een Michael Moore doen eigenlijk), net iets te drammerig.

Al bij al was de laatste wel de beste van deze 3, maar eigenlijk vond ik geen enkele van hen echt Exit Through the Gift Shop benaderen en dat had ik wel verwacht bij Inside Job.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_93395475
The Green Hornet

Net zoals The Mechanic gewoon een leuk actiefilmpje, je hoeft hem niet gezien te hebben maar ik raad hem ook niet af ofzo. Gewoon een 7.
pi_93395551

Van deze film kreeg ik echt de zenuwen :')

verder geen commentaar :P
pi_93395821
quote:
6s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:21 schreef rubje het volgende:
Niet echt een film,meer een documentaire:

OutFoxed (2004?)

Fox is inderdaad soms gewoon eng om te zien. Niet een zender om neutrale info te zien.
  zondag 27 februari 2011 @ 16:38:43 #134
334872 guitargirl84
Love to play guitar :)
pi_93396431
Black Swan
Oefenen maakt beter!
pi_93399865
Dankzij dit topic bekeken:

Eternal Sunshine of the Spotless mind

hele mooie film O+: Jim Carrey in een serieuze rol, en hij doet het verrekte goed.. En Kate Winslet... speelt wel ongeveer mijn type vrouw :@

Ik geef hem een 8.3
pi_93412035
Hele mooie film ja, heb hem zelf 3 keer gekeken ofzo, iedereen verteld hoe mooi hij was, veel uitgeleend en zwerft nog ergens tussen oude klasgenoten helaas. Had speciaal het origineel gekocht toen, omdat ie zo mooi was.

Vanavond heb ik The Next Three Days gekeken. Eindelijk weer eens een film die beter was dan gewoon leuk. De laatste tijd veel 7tjes gezien, deze...

8.
  zondag 27 februari 2011 @ 21:28:08 #137
313219 vinnypassy
pi_93412377
ESOTSM. Prachtig film ja, standaard mijn nummer één als ik het beste script ooit aan mag wijzen. Pas moest ik op een niet-filmgerelateerd forum nog een betoog schrijven over hoe belachelijk het was dat deze film niet eens bij de laatste 32 kwam bij een toernooi voor beste film van de jaren 2000. Kan ik inkomen als deze tegenover een film als Requiem for a Dream of Pan's Labyrinth staat, maar tegen freaking Bourne Identity. Goede film hoor, maar winnen van Eternal Sunshine? Nooit. Ik word weer helemaal wild. :P

49. Jean de Florette (Claude Berri, 1986) :: 8.3

Prachtig ingetogen geschoten film met veel aandacht voor de mooie Franse landschappen, zoals ik ze zelf ook heb mogen ervaren toen ik geregeld dichtbij de Pyreneeën in een klein dorpje op vakantie ging. Het realisme spat er dankzij deze ervaring vanaf, met de knorrige, oude petanque spelende dorpse mannen.

De acteurs spelen stuk voor stuk prima rollen en de muziek is op een prachtige manier aanwezig, bijvoorbeeld om de passie van de bochel extra cachet te geven. Helaas is het verhaal erg zwart-wit als het gaat om goed-slecht en natuurlijk weet je al snel wat er zal gaan gebeuren, helemaal met het vervolg van deze film in het achterhoofd. Gelukkig stoort dit nimmer en is dit simpelweg een prachtig ingetogen plaatje over jaloezie en goed vs. kwaad.

50. Manon des sources (Claude Berri, 1986) :: 8.4

Waar Jean de Florette je van het begin af aan toch te pakken had, duurt dit bij Manon des Sources duidelijk een stukje langer. Eenmaal op gang is de film echter wel een kleine klasse beter dan deel 1. Alles wat in het eerste deel al zo goed was, is nu net zo goed of zelfs net iets beter. Met name het acteerwerk heeft er niet onder geleden en de toevoeging van de beeldschone Manon (Emmanuele Béart) legt de film ook bepaald geen windeieren.

De strijd goed vs. kwaad die in het eerste deel plaatsvond en iets te zwart-wit werd vormgegeven heeft inmiddels plaatsgemaakt voor berouw en wraakgevoelens, wat voor een meer gebalanceerd geheel zorgt. Het mooie slot met de prachtige en gevoelige monoloog van Yves Montand geeft dit alles nog wat extra emotie mee en zorgt voor een passend slot van dit schitterende tweeluik.
pi_93413477
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 16:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Vond dit een goeie film.
pi_93414228
Ook dankzij dit topic gekeken: Kick-Ass. ERG gaaf :D Komt er een deel 2? Ja denk ik?
pi_93416533
Gnomeo & Juliet

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Animatie
84 minuten

geregisseerd door Kelly Asbury
met de stemmen van Emily Blunt, James McAvoy en Jason Statham

Het wereldberoemde verhaal van 'Romeo and Juliet' van William Shakespeare's toneelstuk. Dit keer verteld aan de hand van binnen- en buiten-kabouters. Wanneer de mensen (bewoners) van hun huizen weg zijn, is het voor twee rivaliserende kaboutergroepen elke keer weer een kans om tegen elkaar te strijden. Twee geliefden, genaamd Gnomeo en Juliet durven de liefde voor elkaar niet uit te dragen uit angst voor wat er met de eeuwig rivaliserende kaboutergroepen gebeurt

k vond het een aardige film, heb me er prima mee vermaakt en kijkt lekker weg.
Maar k miste wel een beetje de humor, die in de betere animatiefilms zit!
gewoon leuk een keer gezien te hebben
een 6
  zondag 27 februari 2011 @ 22:26:31 #141
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_93416836
KOPPS is gaaaaf! Zo mooi, als hij die deur van die auto 3x achter elkaar dichtdoet. LOL! Flauwe zondagmiddag film.

28. Love and Other Drugs (Edward Zwick, 2010) :: 7.0
Aardige 'romcom' met Jake Gyllenhaal en de wonderschone Anne Hathaway . Grappig, onderhoudend, leuk om 'even weg te kijken'. Dat Viagra lag er wel iets te dik en fout bovenop.

29. Full Metal Jacket (Stanley Kubrick, 1987) :: 8.0
Weer verder met de poging alle IMDB top 250 films te zien, deze moest ook nog. Kubrick's klassieker. Aardig, ook vanwege de goede muziek, maar niet hoog-hoogstaand. Geeft wel een zeer goed beeld van de Vietnamoorlog.
  zondag 27 februari 2011 @ 22:30:04 #142
36326 Freezor
Cold as stone
pi_93417130
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 16:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Dat is positief neem ik aan? Ik vond hem ook echt vet. _O_
Something for your mind, your body and your soul.
  zondag 27 februari 2011 @ 22:32:42 #143
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_93417384
quote:
14s.gif Op zondag 27 februari 2011 21:52 schreef Alexxxxx het volgende:
Ook dankzij dit topic gekeken: Kick-Ass. ERG gaaf :D Komt er een deel 2? Ja denk ik?
Ja, deel 2 zijn ze al mee bezig. Gaaf is hij he? :)
Smell the flowers while you can....
pi_93417639
Vanavond op BBC gezien (hulde trouwens voor BBC voor geen reclame's tussendoor): The Terminal (2004).

Verhaal is bekend, tijdens zijn reis naar New York breekt in het land Krakhosia een oorlog uit waardoor Viktor Navorski (Tom Hanks) in de internationale zone van het vliegveld moet blijven.

Film heb ik eerder gezien maar ik keek hem nou nog met even veel plezier. Verhaal is misschien wat geromantiseerd en Tom Hanks wordt hier een beetje dom neer gezet maar ja, dat is Hollywood. Ik mag Tom Hanks wel; The Green Mile, Forrest Gump, series als Band of Brothers,The Pacific). Verder is de film zeker te pruimen.

Leuke stukje:
SPOILER
IMDB geeft een 7.1, ik ga voor een 7.5.

[ Bericht 19% gewijzigd door Iemand91 op 27-02-2011 23:00:26 ]
  zondag 27 februari 2011 @ 23:40:54 #145
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_93421481
True Grit
Vanmiddag gezien in het Filmhuis: damn wat een film. _O_ Geweldige rollen van Bridges en Hailee Steinfeld. Heb echt dik anderhalf uur zitten genieten in de bios. Mooie beelden, toffe dialogen en veel humor. De eindscene met het paard tegen de nachtelijke achtergrond is ook prachtig (en heftig) in beeld gebracht.
De opmerkingen over een abrupt einde snap ik niet. A Serious Man had een abrupt einde, maar deze film heeft toch gewoon een afgerond verhaal? De epiloog vond ik ook goed op z'n plaats. Het laat zien wat de impact is geweest op de volwassen Mattie, maar ook dat het Wilde Westen er niet meer is en dat ruige types zoals Rooster uiteindelijk terecht kwamen in Wild West shows ter vermaak.

9

Sonny Boy

Ik snap dat het verhaal verteld moest worden, want een belangrijk en heftig verhaal is het zeker. Het is allemaal goed en ambachtelijk in beeld gebracht. Maar maakt dat het een goede film? Volgens mij niet. Het probleem is dat het verhaal te chronologisch verteld is. Het kabbelt maar voort en stapelt zich op met als gevolg dat je tegen het einde helemaal murw geslagen bent van alle ellende. Even cru gezegd: film is ook entertainment, en een goede film weet meer met je te doen dan keihard in je gezicht schreeuwen "WAT ERG HE EN KIJK NU WORDT HET NOG ERGER EN NOG ERGER EN ....".
Ik heb zelf het idee dat het verhaal beter gewerkt zou hebben als het was opgehangen aan een ander persoon, bijv. de zoon van Waldemar en Rika die 60 jaar na data onderzoek doet naar wat er met zijn vader is gebeurd. Dan je dmv flashbacks een interessante raamvertelling creëren waar het mysterie 'wat is er precies gebeurd?' ook kan zorgen voor de noodzakelijk drive.
Het is ook absoluut geen slechte film overigens. Maar te braaf en duidelijk het werk van een scenarist en/of regisseur die geen raad weet met een verhaal van deze omvang.

6
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 28 februari 2011 @ 10:31:36 #146
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93431200
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 07:37 schreef Mainport het volgende:
Twee posts achter elkaar op een dag die, als de hele wereld er al wat over gezegd heeft, hun stukje beginnen met een samenvatting van The King's Speech. En dan vervolgens schrijven: voor de actie hoef je het niet te doen.

Het is allemaal onopgemerkt gebleven.
Ik erger me bovendien kapot aan zo'n opmerking, maar misschien lees ik er te veel in. Komt erg misplaatst elitair op me over.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 28 februari 2011 @ 10:53:36 #147
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_93431815
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 22:26 schreef SnuggLe het volgende:

29. [ afbeelding ] Full Metal Jacket (Stanley Kubrick, 1987) :: 8.0
Weer verder met de poging alle IMDB top 250 films te zien, deze moest ook nog. Kubrick's klassieker. Aardig, ook vanwege de goede muziek, maar niet hoog-hoogstaand. Geeft wel een zeer goed beeld van de Vietnamoorlog.
Aardig? Man, dit is een van de beste Vietnam films die er zijn. Met een briljante sgt Hartman die zichzelf speelt.

quote:
19s.gif Op maandag 28 februari 2011 10:31 schreef kingmob het volgende:
Ik erger me bovendien kapot aan zo'n opmerking, maar misschien lees ik er te veel in. Komt erg misplaatst elitair op me over.
Mwoah, iets van inhoud mag je toch wel verwachten hier. Of nou ja, er op hopen.
Overal verstand van.
  maandag 28 februari 2011 @ 11:33:56 #148
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93432990
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 10:53 schreef macondo het volgende:

Mwoah, iets van inhoud mag je toch wel verwachten hier. Of nou ja, er op hopen.
Het gaat me er om dat zo'n zinnetje als "Voor de actie hoef je het niet te doen, maar liefhebbers van goede films zonder geweld: Ik zeg: Doen!" Meer lijkt te zeggen dan er staat. Dat er geen geweld in een film zit is natuurlijk een aanprijzing noch bijzonder. Wmb net zoiets als zeggen "De film is wellicht te moeilijk voor sommigen", ook zo'n jeukzin die je vaak ziet. Er zijn meerdere manieren om een dergelijke boodschap uit te dragen ;)

Ik vind het in dit geval bovendien ironisch omdat dergelijke oscarbait nou niet bepaald het toonbeeld van creativiteit of kunstzinnigheid is als je het mij vraagt.
pi_93433051
Gone in Sixty Seconds

Na Con Air, Face/Off, The Rock, Bad Boys en Armageddon was ik een fan van de lekkere actiefilms van Nicolas Cage en/of Jerry Bruckheimer maar deze viel me in 2000 in de bioscoop al tegen. En ook nu, 11 jaar later, op tv wist ik weer waarom: idioot verhaal, weinig spanning, overgedramatiseerde dialogen en beslissingen en een paar agenten die hun naam niet waard zijn. Of zoals een andere agent terecht opmerkt: who gives a fuck about car theft. Ook de uiteindelijke climax is niet bepaald spannend. Toch kijkt ie wel lekker weg door de mooie beelden, 'spannende' muziek en de niet misselijke cast (Cage, Ribisi, Vinnie Jones, Jolie, Olyphant, Delroy Lindo en Robert Duvall).
6.5

Alhoewel, lekker wegkijkt? Ik weet ook weer meteen waarom ik al jaren nog amper films kijk op tv. Elke 25 minuten reclame is gewoon irritant om maar niet te spreken van de vele aankondigingen van andere programma's tijdens de film.
  maandag 28 februari 2011 @ 11:45:22 #150
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93433339
Zwartboek

http://www.imdb.com/title/tt0389557/

NL-e 2eWO flick, met een :9 - hoofdrolspeelster... weliswaar aan het einde beetje afgeraffeld naar mijn mening met her en der een plotholletje maar verder een vermakelijke film...
Een 7.5...

IMDB 8
Mai pben rai~!
pi_93436098
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 10:53 schreef macondo het volgende:

[..]

Aardig? Man, dit is een van de beste Vietnam films die er zijn. Met een briljante sgt Hartman die zichzelf speelt.

Geweldige rol inderdaad, erg van genoten. Hij speelt trouwens ook in Apocalypse Now, als een piloot! :D
pi_93436365
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:35 schreef planethugo het volgende:
Gone in Sixty Seconds
[ afbeelding ]
Na Con Air, Face/Off, The Rock, Bad Boys en Armageddon was ik een fan van de lekkere actiefilms van Nicolas Cage en/of Jerry Bruckheimer maar deze viel me in 2000 in de bioscoop al tegen. En ook nu, 11 jaar later, op tv wist ik weer waarom: idioot verhaal, weinig spanning, overgedramatiseerde dialogen en beslissingen en een paar agenten die hun naam niet waard zijn. Of zoals een andere agent terecht opmerkt: who gives a fuck about car theft. Ook de uiteindelijke climax is niet bepaald spannend. Toch kijkt ie wel lekker weg door de mooie beelden, 'spannende' muziek en de niet misselijke cast (Cage, Ribisi, Vinnie Jones, Jolie, Olyphant, Delroy Lindo en Robert Duvall).
6.5

Alhoewel, lekker wegkijkt? Ik weet ook weer meteen waarom ik al jaren nog amper films kijk op tv. Elke 25 minuten reclame is gewoon irritant om maar niet te spreken van de vele aankondigingen van andere programma's tijdens de film.
Ook gezien gister, nou ja met een half oog terwijl ik dozen aan het uitpakken was op de logeerkamer. Daar is ie prima voor en dan stoort de reclame niet zo erg (wat tegenwoordig inderdaad ellende is, laatst op sbs6 ieder 20 minuten een blok van 6-8 minuten...). Daarna ook nog een stuk van Snake Eyes. En hoewel die iets beter is zijn beide goede voorbeelden van de vele slechte rollen die Cage speelt. En heel soms een goeie (zoals Lord of War).
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_93436550
ik snap ook absoluut niet dat nicolas cage zo vaak voor die heldenrollen gecast wordt. hij is op zn best als ie een of andere low-life speelt die aan drugs/alcohol verslaafd is :P
  maandag 28 februari 2011 @ 13:41:04 #154
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_93437726
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 13:11 schreef jimjim1983 het volgende:
ik snap ook absoluut niet dat nicolas cage zo vaak voor die heldenrollen gecast wordt. hij is op zn best als ie een of andere low-life speelt die aan drugs/alcohol verslaafd is :P
Leaving Las Vegas. O+
pi_93440900
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 13:05 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ook gezien gister, nou ja met een half oog terwijl ik dozen aan het uitpakken was op de logeerkamer. Daar is ie prima voor en dan stoort de reclame niet zo erg (wat tegenwoordig inderdaad ellende is, laatst op sbs6 ieder 20 minuten een blok van 6-8 minuten...). Daarna ook nog een stuk van Snake Eyes. En hoewel die iets beter is zijn beide goede voorbeelden van de vele slechte rollen die Cage speelt. En heel soms een goeie (zoals Lord of War).
Gone in sixty seconds was wel nog in de periode dat Cage garant stond voor een knallende actiefilm waarvoor men naar de bioscoop ging en die hem ook groot gebracht hebben als actieheld. Alleen was die film een stuk minder dan bijv the rock of con air. En 11 jaar later was mijn ervaring hetzelfde :P
  maandag 28 februari 2011 @ 16:22:24 #157
57047 macondo
pi_93444538

How to train your dragon (2010)
Tekenfilms zijn niet mijn ding, en draken en tovenaars al helemáál niet. Dus met frisse tegenzin begonnen aan HTTYD, en wow - wat een leuke film. Oprecht grappig, en bovendien wordt er een goed verhaal verteld. Hiccup is een outcast in een kolonie Vikings, met als voornaamste hobby draken doden. Welnu, Hiccup pakt het iets anders aan. Aanrader, en terecht in de Top 250.
8/10
IMDB 8,2/10
Overal verstand van.
pi_93457954
Fifty Pills (2006)
Nogal slechte comedy over 50 XTCpillen, maar door het bekende onderwerp, wel aardig om te zien. En weer wordt duidelijk wat een hekel ik aan filmnerds heb... Scott Pilgrim was ook al zo'n drama
6.2/10 (IMDB: 4.9/10)

Groove (2000)
Beetje docu-achtige film ook over XTC. Door het thema; illegale feesten organiseren een lekker filmpje voor ons. En vette muziek! Maar het verhaal is erg mager, helaas. Wel lekker kaasfilmpje.
7.0/10 (IMDB: 6.0/10)

Les rivières pourpres - The Crimson Rivers (2000)
Franse actiefilm met Jean Reno en Vincent Cassel. Mooie beelden, lekker spannend verhaaltje en goeie actie. Niet heel hoogstaand, maar gewoon lekker.
7.8/10 (IMDB: 6.8/10)

Army of Darkness (1993)
Enorm melige slapstickachtige comedy-historisch filmpje. Beetje stijl van Monty Python, maar niet zo leuk. Wel heel dramatische special effects en een nogal slap einde.
Had hem aangeschaft naar aanleiding van de filmlocatie, mijn bekende veldwerkgebied O+
6.8/10 (IMDB: 7.6/10)

The Fountain (2006)
Een avondje The Fountain kijken. Dat is een moment, dat is genieten, daar kijk je naar uit. Wederom bevestigd waarom dit mijn allerfavorietste film allertijden is. ALLES is perfect aan de film; de beelden, de muziek, de thematiek, de herkenning, de ongelooflijke verbanden, diepere lagen, verwijzingen, voortreffelijke cast, en een supermooi verhaal. Een waar meesterwerk dat je in je stoel (kies liever een (hippie)bank...) doet trillen. Groot beeld, goed geluid, eventueel een kaasje erbij en je geniet (slechts) 96 minuten van een meeslepende stroom trippende beelden... Verreweg de beste van geniale regisseur Darren Aronofsky.
10/10 (IMDB: 7.6/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_93460206
Hier alvast mijn lijstje

Februari
Films
29. Diary of a Wimpy Kid (Thor Freudenthal, 2010) :: 5.9
30. Océans (Jacques Cluzaud, Jacques Perrin, 2009) :: 6.7
31. Die (Dominic James, 2010) :: 5.6
32. Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole (Zack Snyder, 2010) :: 6.8
33. The Fountain (Darren Aronofsky, 2006) :: 9.3
34. Death Race 2 (Roel Reiné, 2010) :: 5.8
35. Wolf (Rik Daniëls, Stef Desmyter, 2010) :: 6.5
36. Due Date (Todd Phillips, 2010) :: 8.5
37. Virus X (Ryan Stevens Harris, 2010) :: 4.4
38. Little Fockers (Paul Weitz, 2010) :: 7.1
39. Red (Robert Schwentke, 2010) :: 6.2
40. Shank (Mo Ali, 2010) :: 5.4
41. Don't Look Up (Fruit Chan, 2009) :: 3.7
42. The Resident (Antti Jokinen, 2011) :: 6.3
43. Trolljegeren (André Øvredal, 2010) :: 8.2
44. 127 Hours (Danny Boyle, 2010) :: 6.6
45. De parelvissers (Tom Lenaerts, Michel Vanhove, 2006) :: 8.7
46. Beneath Hill 60 (Jeremy Sims, 2010) :: 7.5
47. Flipped (Rob Reiner, 2010) :: 8.4
48. Wild Target (Jonathan Lynn, 2010) :: 7.7
49. When in Rome (Mark Steven Johnson, 2010) :: 5.2
50. Faster (George Tillman Jr., 2010) :: 7.4
51. Dinner for Schmucks (Jay Roach, 2010) :: 7.5
52. Going the Distance (Nanette Burstein, 2010) :: 6.8
53. Ondine (Neil Jordan, 2009) :: 7.2

Series
54. Alles kan beter - Seizoen 1 (Jan Eelen, 1998): Aflevering 1 t/m 13 :: 7.3
55. Basta - Seizoen 1 (Jelle De Beule, Jonas Geirnaert, Koen De Poorter, Lieven Scheire, 2011): Aflevering 1 t/m 6 :: 6.4
56. The Big Bang Theory - Seizoen 4 (Chuck Lorre, Bill Prady, 2010): Aflevering 12 t/m 15 (nog niet af gezien)
57. New Kids - Seizoen 1 (Steffen Haars, 2007) : Aflevering 1 t/m 9 :: 5.9
58. New Kids - Seizoen 2 (Steffen Haars, 2008) : Aflevering 1 t/m 7 :: 6.0
59. New Kids - Seizoen 3 (Steffen Haars, 2009) : Aflevering 1 t/m 19 :: 7.4

Statistieken
Totaal 25 films (maandgemiddelde: 25.5) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 25.

Totaal 58 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 3572 min.
Aantal films / series herzien: 4.

Best beoordeeld: The Fountain (9.3, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Don't Look Up (3.7).

Media-verdeling
31.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_93460641
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:53 schreef banaantjeEE het volgende:
Hier alvast mijn lijstje

ah, hier kunnen we wat mee... :')
pi_93460956
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:00 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Zie je dan niets?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_93465707
Ghost World

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Komedie / Drama
111 minuten

geregisseerd door Terry Zwigoff
met Thora Birch, Scarlett Johansson en Steve Buscemi

Ghost World is een film over de eigenzinnige tieners Enid en Rebecca. Na het afstuderen zijn zij ervan overtuigd dat zij hun idealen zullen waarmaken. Zij hebben genoeg van het moderne Amerika met winkelcentra en massale eetgelegenheden. Met hun cynisme sparen ze niemand en denken ze klaar te zijn voor de volwassen wereld. Hun leven ziet er echter niet geweldig uit. Ranzige baantjes worden afgewisseld met hopeloze liefdes. Rebecca wordt serveerster bij de lokale coffee shop om haar huur te kunnen betalen. Enid komt in contact met de eigenaardige Seymour en stort zich in een opmerkelijke liefdesrelatie. In de strijd om het mysterie van volwassenheid te ontrafelen, worstelen Enid en Rebecca met hun identiteit en de beloftes die zij lang geleden aan elkaar hebben gedaan.

Beste aardige drama komedie, film kijkt lekker weg en heb me er prima mee vermaakt.
gewoon een leuke film om een keer gezien te hebben.
een 6.5
  maandag 28 februari 2011 @ 22:51:32 #163
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_93468023
Na een weekendje Disney land nog even in de Disney stemming gebleven:

Sleeping Beauty (Doornroosje)
Voor Disney begrippen is deze klassieker qua sfeer nogal donker te noemen en wat dat aan gaat misschien ook niet echt aan te raden voor kinderen.
De animaties zijn prachtig en mooi gestyleerd en uiteindelijk is de moraal natuurlijk wel uber-Disney.
Nog steeds genieten geblazen.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_93470896
Alice in Wonderland (2010)

Mooie maar wat doorsnee Burton bewerking van het klassieke verhaal van Lewis Carroll. Mooie beelden, solide maar misschien wat plichtmatig spel van Bonham Carter en Hathaway (die eigenlijk best eng is in het wit) en een licht ondermaatse Johnny Depp. Mia Wasikowska is wel sterk en heel ontwapenend als Alice. Ben benieuwd hoe ze het als Jane Eyre gaat doen,

Prima dromerige film voor de maandagavond, 7.
Whiskyplankje
pi_93471113

Leuke film uit 1954 over een kolonie reuzenmieren die moet worden gestopt door een professor en zijn dochter voordat ze kolonien stichten over heel Amerika en zo de uitroeiing van de mensch bewerkstestelligen.
Children of the night. What music they make.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 00:04:56 #166
57047 macondo
pi_93471899
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:00 schreef Iemand91 het volgende:
Die lijstjes van andere filmliefhebbers zeggen mij heel wat meer dan jouw infantiele geneuzel.

quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:58 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Geweldige rol inderdaad, erg van genoten. Hij speelt trouwens ook in Apocalypse Now, als een piloot! :D
En ik maar denken, waar heb ik die kerel vaker gezien ;) (Je avatar, en mijn film van de avond)

Februari
Films
16. Tombstone (George P. Cosmatos, 1993) :: 6.7
17. The Westerner (William Wyler, 1940) :: 7.6
18. Black Swan (Darren Aronofsky, 2010) :: 7.2
19. Záhrada (Martin Sulík, 1995) :: 8.0
20. Cross of Iron (Sam Peckinpah, 1977) :: 7.0
21. Shane (George Stevens, 1953) :: 8.0
22. The War Game (Peter Watkins, 1965) :: 7.0
23. Tropa de Elite 2 - O Inimigo Agora É Outro (José Padilha, 2010) :: 7.0
24. True Grit (Ethan Coen, Joel Coen, 2010) :: 7.5
25. Dawn of the Dead (George A. Romero, 1978) :: 8.0
26. Modern Times (Charles Chaplin, 1936) :: 7.5
27. Brokeback Mountain (Ang Lee, 2005) :: 8.5
28. How to Train Your Dragon (Dean DeBlois, Chris Sanders, 2010) :: 7.5
29. Touch of Evil (Orson Welles, 1958) :: 7.5

Statistieken
Totaal 14 films (maandgemiddelde: 14.5) gekeken:
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 13.

Totale speelduur: 1496 min.
Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: Brokeback Mountain (8.5, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Tombstone (6.7).

Media-verdeling
2.
12.
Overal verstand van.
pi_93475028
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 00:04 schreef macondo het volgende:

[..]

Die lijstjes van andere filmliefhebbers zeggen mij heel wat meer dan jouw infantiele geneuzel.
Niet iedereen is een autist zoals jij die geilt op lijstjes en nummertjes. Sommige (normale) mensen hier willen graag gewoon een echte review zien, ipv dat slappe geneuzel met die lijstjes.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_93475055
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 00:04 schreef macondo het volgende:
Statistieken
Totaal 14 films (maandgemiddelde: 14.5) gekeken:
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 13.

Totale speelduur: 1496 min.
Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: Brokeback Mountain (8.5, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Tombstone (6.7).

Media-verdeling
[ afbeelding ] 2.
[ afbeelding ] 12.
Wow! Wat een boeiende statistieken! Ik zat op het puntje van mn stoel toen ik ze doorlas :')
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_93475065
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 01:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Niet iedereen is een autist zoals jij die geilt op lijstjes en nummertjes. Sommige (normale) mensen hier willen graag gewoon een echte review zien, ipv dat slappe geneuzel met die lijstjes.
Dat dus. Dat ik daar even heel kort zeg dat we daar niets mee kunnen kon ik misschien beter verwoord hebben: ik bedoelde dus wat hij zegt. En als je dit topic doorleest kom je ook gewoon reviews van mijn kant tegen.

Maar ik wil niet katten dus laten we vrolijk verder gaan! :* *O*
pi_93475143

Wel leuke maar niet echt indrukwekkende film over een groep Amerikaanse soldaten die in het geheim een ritueel bijwonen in India (??) van een sekte die gelooft dat mensen in slangen kunnen veranderen en andersom. Eenmaal terug in de US of A gaan ze 1 voor 1 op mysterieuze wijze dood.
Children of the night. What music they make.
pi_93476584
Februari
Films
1. The Fountain (Darren Aronofsky, 2006) :: 10.0
2. Antichrist (Lars von Trier, 2009) :: 9.4
3. Black Swan (Darren Aronofsky, 2010) :: 9.4
4. The Tripper (David Arquette, 2006) :: 9.4
5. The Dark Knight (Christopher Nolan, 2008) :: 8.9
6. The Imaginarium of Doctor Parnassus (Terry Gilliam, 2009) :: 8.6
7. X-Men (Bryan Singer, 2000) :: 8.6
8. Death Race (Paul W.S. Anderson, 2008) :: 8.5
9. Exit Through the Gift Shop (Banksy, 2010) :: 8.4
10. The Escapist (Rupert Wyatt, 2008) :: 8.3
11. The Quiet Earth (Geoff Murphy, 1985) :: 8.2
12. Signs (Patrick Hughes, 2008) :: 8.2
13. Van God Los (Pieter Kuijpers, 2003) :: 8.2
14. Edward Scissorhands (Tim Burton, 1990) :: 8.1
15. Les rivières pourpres (Mathieu Kassovitz, 2000) :: 7.8
16. Food, Inc. (Robert Kenner, 2008) :: 7.0
17. Groove (Greg Harrison, 2000) :: 7.0
18. Army of Darkness (Sam Raimi, 1993) :: 6.8
19. Fifty Pills (Theo Avgerinos, 2006) :: 6.2
20. In Absentia (Stephen Quay, Timothy Quay, 2000) :: 5.0

Statistieken
Totaal 20 films (maandgemiddelde: 30.0) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 2.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 18.

Totale speelduur: 1831 min.
Aantal films / series herzien: 4.

Best beoordeeld: The Fountain (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: In Absentia (5.0).

Media-verdeling
1.
4.
1.
14.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 1 maart 2011 @ 07:42:25 #172
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_93477638
Wordt het niet een keer tijd voor een eigen 'groep' op WhatiWatch? Al eens eerder daar gevraagd, maar kwam toen geen reactie op. Nog een keer proberen?

Februari
Films
15. Black Swan (Darren Aronofsky, 2010) :: 8.5
16. Exit Through the Gift Shop (Banksy, 2010) :: 8.3
17. Låt den rätte komma in (Tomas Alfredson, 2008) :: 8.2
18. Man on Wire (James Marsh, 2008) :: 8.2
19. Full Metal Jacket (Stanley Kubrick, 1987) :: 8.0
20. The Next Three Days (Paul Haggis, 2010) :: 8.0
21. Somewhere (Sofia Coppola, 2010) :: 8.0
22. Burlesque (Steve Antin, 2010) :: 7.0
23. Love and Other Drugs (Edward Zwick, 2010) :: 7.0
24. 127 Hours (Danny Boyle, 2010) :: 6.5
25. The Tourist (Florian Henckel von Donnersmarck, 2010) :: 6.5
26. Faster (George Tillman Jr., 2010) :: 6.2
27. The Killer Inside Me (Michael Winterbottom, 2010) :: 5.8
28. Hell Ride (Larry Bishop, 2008) :: 5.4
29. It's Kind of a Funny Story (Anna Boden, Ryan Fleck, 2010) :: 4.0
pi_93478632
Back to the Future (Robert Zemeckis, 1985)
Tot mijn grote schaamte moet ik bekennen dat ik deze film nog nooit had gezien... Heb me er in elk geval prima mee vermaakt, maar het had voor mij dus niet iets nostalgisch wat het voor velen waarschijnlijk wel heeft. Veel verwijzingen in de film en leuke rollen van Michael J. Fox en Christopher Lloyd. Binnenkort ook maar de andere twee delen eens kijken. 7.6

Network (Sidney Lumet, 1976)
Prima film die zijn tijd aardig vooruit was. Bij vlagen wel wat langdradig, de relatie tussen Faye Dunaway en William Holden had wat mij betreft bijna geheel weggelaten kunnen worden. 7.8

Februari
Films
25. Due Date (Todd Phillips, 2010) :: 7.3
26. A Single Man (Tom Ford, 2009) :: 7.8
27. In the Electric Mist (Bertrand Tavernier, 2008) :: 7.0
28. Jacco's film (Daan Bakker, 2009) :: 7.5
29. Somewhere (Sofia Coppola, 2010) :: 8.0
30. Incendies (Denis Villeneuve, 2010) :: 8.3
31. The King's Speech (Tom Hooper, 2010) :: 8.0
32. Black Butterflies (Paula van der Oest, 2011) :: 4.0
33. 127 Hours (Danny Boyle, 2010) :: 7.5
34. Micmacs à tire-larigot (Jean-Pierre Jeunet, 2009) :: 7.3
35. Surrogates (Jonathan Mostow, 2009) :: 6.8
36. Green Zone (Paul Greengrass, 2010) :: 8.0
37. True Grit (Ethan Coen, Joel Coen, 2010) :: 7.8
38. Twin Peaks: Fire Walk with Me (David Lynch, 1992) :: 7.5
39. The American President (Rob Reiner, 1995) :: 7.0
40. Back to the Future (Robert Zemeckis, 1985) :: 7.6
41. Network (Sidney Lumet, 1976) :: 7.8

Series
42. Friday Night Lights - Seizoen 5 (Peter Berg, 2006) :: 7.8
43. Twin Peaks - Seizoen 2 (Mark Frost, David Lynch, 1990) :: 8.0
pi_93478993
127 hours
Over die bergbeklimmer die vast komt te zitten..
vond m wel leuk, geen moment verveeld ook al gebeuren er totaal geen onverwachte dingen. film zit goed in elkaar en het einde is ook best mooi gedaan.
vind de 8.0 op imdb wel wat aan de hoge kant.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 09:34:16 #175
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_93479191
Afgelopen weekend gezien:

The American

Bweuh. Niet vooruit te branden, geen memorabele personages en nauwelijks een verhaal. All style and no substance en zó geweldig was die style nou ook weer niet.
Ik heb 'm eerst een 4 gegeven op IMDb, maar even later toch een 5. De reden staat in de spoiler.
SPOILER
pi_93479233

Hereafter (2010)
Drie verschillende verhaallijnen in deze film die in elkaar overlopen, zoals bijv. bij Crash. In dit geval zijn de dood, het hiernamaals en het omgaan met verlies de hoofdthema's die in iedere verhaallijn terugkomen. Ik zal er verder niet teveel over vertellen, maar ik vond het een vermakelijke en interessante film. Prima acteerwerk (met Matt Damon als meest bekende naam) en ondanks de speelduur van ruim 2 uur verveelde hij geen moment, ook wel omdat dit soort films met diverse verhaallijnen me altijd wel kunnen boeien. 7.1 op IMDB en daar sluit ik me bij aan, afgerond een 7.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:19:29 #177
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93480298
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 07:42 schreef SnuggLe het volgende:
Wordt het niet een keer tijd voor een eigen 'groep' op WhatiWatch? Al eens eerder daar gevraagd, maar kwam toen geen reactie op. Nog een keer proberen?

Even serieus dan maar. Wat is in hemelsnaam het voordeel om je films allemaal op te slaan in zo'n lijstje? En vind je het daadwerkelijk interessant om elke maand die lijstjes voorbij te zien komen? Volgens mij slaat iedereen die gewoon over bij het lezen.

Het komt idd licht autistisch over, nofi :7
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:23:54 #178
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_93480436
Gaan we nou elke maand deze discussie doen? Ik hoop van niet. Nog vervelender dan die lijstjes elke maand te zien, is de herhalende discussie erover. De ene helft heeft behoefte aan die lijstjes, de andere niet. Accepteer dat. Deze discussie is al vaak gevoerd en leidt nergens heen.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:29:24 #179
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93480582
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:23 schreef Gorro het volgende:
Gaan we nou elke maand deze discussie doen? Ik hoop van niet. Nog vervelender dan die lijstjes elke maand te zien, is de herhalende discussie erover. De ene helft heeft behoefte aan die lijstjes, de andere niet. Accepteer dat. Deze discussie is al vaak gevoerd en leidt nergens heen.
Dit is geen tweakers, als mensen het daar over willen hebben, hebben ze het daar over.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:31:44 #180
57047 macondo
pi_93480659
quote:
Traditie, Gorro, traditie ;) De ene helft irriteert zich aan nietszeggende bijdragen ("blabla is een actiefilm. ik geef hem een 7,1") en de andere helft irriteert zich aan lijstjes ("stom, wil ik niet zien!"). En zo zal het altijd blijven.

quote:
19s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:19 schreef kingmob het volgende:
Even serieus dan maar. Wat is in hemelsnaam het voordeel om je films allemaal op te slaan in zo'n lijstje? En vind je het daadwerkelijk interessant om elke maand die lijstjes voorbij te zien komen? Volgens mij slaat iedereen die gewoon over bij het lezen.
Het staat je vrij de lijstjes over te slaan. Zelf sla ik ook veel bijdragen van anderen over, en sommige anderen lees ik met meer interesse (ik noem bv Matador, Gorro, Hulkio, Snuggle, Timo20, Hovenier, Robby87). Als ik met iemand een zeker overlapt ontdek in filmsmaak, ben ik benieuwd wat hij/zij nog méér goede films vindt.

[ Bericht 32% gewijzigd door macondo op 01-03-2011 10:40:05 ]
Overal verstand van.
pi_93480924
Tangled

Wat een leuke film! Gewoon echte leuke leuk film :') hoe noem je dat, feel-good haha, dat zocht ik. Heel af en toe zit er wel een stukje in wat echt voor kinderen is misschien, maar het totaalplaatje is prima te doen voor volwassenen, vond het leuker dan bijvoorbeeld Shrek. Denk meer vergelijkbaar met How to Train your Dragon.

Twijfel tussen een 7.5 of een 8... nouja een 8 dan maar vanwege de leuke Kameleon en dat paard _O-
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:48:30 #182
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93481086
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:31 schreef macondo het volgende:

[..]
Het staat je vrij de lijstjes over te slaan. Zelf sla ik ook veel bijdragen van anderen over, en sommige anderen lees ik met meer interesse (ik noem bv Matador, Gorro, Hulkio, Snuggle, Timo20, Hovenier, Robby87). Als ik met iemand een zeker overlapt ontdek in filmsmaak, ben ik benieuwd wat hij/zij nog méér goede films vindt.
Het was een vraag uit interesse, geen beschuldiging. Ik zie de toegevoegde waarde namelijk echt niet (ook niet voor de persoon zelf dus), het is geen kwestie van niet gedeelde interesse of zo.
De enige 'angle' die ik zie is "check mij eens veel films kijken", maar dat lijkt me nauwelijks van waarde voor wie dan ook ):O
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:51:22 #183
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_93481172
hej kingmob

SPOILER
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:59:33 #184
205549 daruk
Honten,kadden en caffia's
pi_93481434
Ja ik doe ook mee, leuk filmmaandje, met toch wel als uitblinker het terugkijken van de matrix films. Ook Green Zone, Shutter Island en Body of Lies zijn mij prima bevallen.

SPOILER
Op donderdag 6 januari 2011 23:31 schreef Chillerd het volgende:
O ja. Op FOK is iedereen perfect.
pi_93481655
Enter the Void _O_

Wat een visueel spektakel & sfeer in deze film, dat ik 'm nog niet eerder gezien had ^O^ 9/10
pi_93481841
quote:
Niemand heeft behoefte aan die lijstjes behalve degenen die ze posten. Zoals eerder gezegd, ze worden niet bekeken door anderen. Het is net zoals met advertenties waar je blind voor bent. Ze vullen alleen maar het topic zonder inhoud. :Z
pi_93482155
Is het nou verdomme een keer klaar met die overloze discussie over die lijstjes. Het is iedere maand hetzelfde gezeik. Als je die lijstjes niet wil zien dat scroll je toch gewoon over die paar posts heen in plaats van per topic anderhalve pagina aan verbale diaree te produceren waar de rest van ons last van heeft. :( :( :(
Whiskyplankje
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:55:37 #188
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93485830
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:51 schreef planethugo het volgende:
hej kingmob

SPOILER
:(
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:22:52 #189
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_93486955

127 Hours (Danny Boyle, 2010)
Toffe film van Boyle over een avontuurlijke gast die vast komt te zitten. De koele manier waarop de hoofdpersoon reageerde op zijn situatie vond ik mooi in beeld gebracht. De transformatie die hij doormaakt, doordat hij gedwongen wordt stil te staan bij waar hij nu eigenlijk mee bezig is en hoe dat zijn omgeving beïnvloed, vormt het boeiende hart van de film. ****

Saw 3D (Kevin Greutert, 2010)
Duidelijk de slechtste film uit de reeks. In het begin dacht ik nog dat ze er een leuke twist aan gaven door de vallen in het openbaar te plaatsen, maar dat blijkt totaal los te staan van de rest van de film. Een rommelig allegaardje. **

La maman et la putaine (Jean Eustache, 1973)
Veel geprezen klassieker van Eustache. Hij gaat over een pseudo-intellectuele nietsnut die zijn dagen vult met het ontmoeten van vrouwen. Tijdens deze ontmoetingen houdt hij er vooral van pseudo-intellectuele conversaties te voeren over van alles en zich vooral belangrijker en interessanter voor te doen dan hij eigenlijk is. Dat blijft best lang boeiend, zeker in het laatste uur als de vrouwen hem steeds meer dwingen dingen van zichzelf te tonen die hij niet wil. Helaas komt dat laatste uur na twee-en-een-half uur en was toen mijn aandachtsspanne al danig ingezakt. De film is gewoon te lang voor wat hij te bieden heeft. ***½

Gulliver's Travels (Rob Letterman, 2010)
Nogal slechte uitvoering/variant van/op het bekende boek van Jonathan Swift. Gewoon niet grappig genoeg en het talent blijft onbenut. *½

High Plains Drifter (Clint Eastwood, 1973)
Coole western van/met Clint Eastwood. Hij speelt weer de typische naamloze anti-held, die deze keer door een klein dorpje ingezet wordt om de komende drie bandieten een warm onthaal te geven. Hoe hij misbruik maakt van deze situatie is erg vermakelijk en de transformatie van het dorpje levert een memorabel decor op voor de climax. Het geheim wat hij bij zich draagt geeft nog een toffe extra dimensie aan de film, waar je ook nog over kunt discussiëren. ****
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:45:49 #190
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_93487957
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 09:36 schreef Tim86 het volgende:
[ afbeelding ]
Hereafter (2010)
Drie verschillende verhaallijnen in deze film die in elkaar overlopen, zoals bijv. bij Crash. In dit geval zijn de dood, het hiernamaals en het omgaan met verlies de hoofdthema's die in iedere verhaallijn terugkomen. Ik zal er verder niet teveel over vertellen, maar ik vond het een vermakelijke en interessante film. Prima acteerwerk (met Matt Damon als meest bekende naam) en ondanks de speelduur van ruim 2 uur verveelde hij geen moment, ook wel omdat dit soort films met diverse verhaallijnen me altijd wel kunnen boeien. 7.1 op IMDB en daar sluit ik me bij aan, afgerond een 7.
Ja, die wil ik ook nog graag zien. :)
pi_93489598
Het is goed als er een beetje discussie komt. Je post hier niet voor jezelf. De teugels mogen best wat strakker aangehaald worden, het niveau is zo laag de laatste tijd. Alle coole users zijn verdwenen en vervangen door idioten. Verbieden die kutlijstjes
Graag op anoniem
  dinsdag 1 maart 2011 @ 14:28:19 #192
333374 Lithia
Too serious
pi_93489698
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:22 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
How to train your dragon (2010)
Tekenfilms zijn niet mijn ding, en draken en tovenaars al helemáál niet. Dus met frisse tegenzin begonnen aan HTTYD, en wow - wat een leuke film. Oprecht grappig, en bovendien wordt er een goed verhaal verteld. Hiccup is een outcast in een kolonie Vikings, met als voornaamste hobby draken doden. Welnu, Hiccup pakt het iets anders aan. Aanrader, en terecht in de Top 250.
8/10
IMDB 8,2/10
Maakt het uit of je het in een goede videokwaliteit ziet of niet? Dus of het wat uitmaakt als ik het in een dvd versie of in een blu-ray versie zie.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  dinsdag 1 maart 2011 @ 14:49:55 #193
286575 Roces18
Chef de party
pi_93490668
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:22 schreef Gorro het volgende:

[ afbeelding ]
Gulliver's Travels (Rob Letterman, 2010)
Nogal slechte uitvoering/variant van/op het bekende boek van Jonathan Swift. Gewoon niet grappig genoeg en het talent blijft onbenut. *½
Welk talent? :') Hij is serieus een slechte acteur
pi_93491112
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:12 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Niemand heeft behoefte aan die lijstjes behalve degenen die ze posten. Zoals eerder gezegd, ze worden niet bekeken door anderen. Het is net zoals met advertenties waar je blind voor bent. Ze vullen alleen maar het topic zonder inhoud. :Z
Die mensen ook die hun e-penis proberen te laten groeien door een zo lang mogelijk rijtje te laten zien :') Ik vind het ook nietszeggend, liever gewoon 1 of 2 films met een kort verhaaltje erbij.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:04:41 #195
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_93491276
...en vooral door blijven gaan. :O
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:26:48 #196
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_93492119
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:49 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Welk talent? :') Hij is serieus een slechte acteur
Ik heb het niet alleen over Jack Black. Jack Black heeft prima films gemaakt (School of Rock, Tenacious D) waar hij wel op één stijl leunt, maar dat leuk doet. Hier werkt dat niet, doordat het gewoon een leeg personage is. Verder is Amanda Peet soms ook best leuk, die krijgt hier gewoon niets te doen. Mag in het begin er even zijn en op het einde nog even opdraven voor het verhaal, maar krijgt geen scenes waar ze meer doet dan er bij staan. Emily Blunt is een prima actrice (leuk in Wild Target, goed in My Summer Is Love), maar krijgt hier ook niets te doen dan heel overdreven de domme princes uithangen, etc. Dat bedoel ik met onbenut talent.
pi_93493718
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 09:36 schreef Tim86 het volgende:
[ afbeelding ]
Hereafter (2010)
Ik had na het zien van de trailer best wel hoge verwachtingen van deze film maar ik vond er echt helemaal niks aan. Er gebeurt voornamelijk in het middenstuk naar mijn mening te weinig dat echt boeiend is. Heel het verhaal van het Franse vrouwtje vond ik niet interessant en uit dat van Matt Damon had wel wat meer gehaald kunnen worden. De verhaallijn van het jongetje was voor mij nog de redding van de film waardoor ik hem uiteindelijk niet helemaal met tegenzin heb afgekeken. Het eind van de film vond ik dan ook weer wel iets teveel met toevalligheden aan elkaar hangen. Heel de film lijkt er ook naar een soort van grootse ontmoeting tussen Matt Damon en de Franse dame worden toegewerkt maar dit blijft dan uiteindelijk ook uit. Met Clint Eastwood als regisseur had ik er gewoon meer van verwacht.
pi_93495456
Kunnen we dan niet gewoon 2 topic's doen? Een met reviews en een met lijstjes, iedereen tevreden en discussie kan dan voorbij zijn toch? Ik stem voor! ^O^

Gisteravond op sbs gezien (ja slechte zender om überhaupt te kijken): Ocean's Eleven (2001).
Iedereen kent het verhaal en ik zal bij deze film kort houden; ^O^
Gewoon een leuke film, moreel gezien zou je die mensen de cel in trappen maar door het sfeertje (muziek, manier van acteren, kleding, omgeving etc.) krijg je zowaar sympathie voor die mensen en het is leuk oogvoer. Toch een beetje apart dat Bernie Mac niet meer in ons midden is... :{

IMDB geeft een 7.6, ik sluit me daar bij aan.

Vanavond misschien maar 'ns Changeling (2008) op rtl8 kijken, kan best interessant zijn. :9

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 01-03-2011 17:14:38 ]
pi_93496534
127 Hours:D
leuke film
juistja
  dinsdag 1 maart 2011 @ 17:08:36 #200
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_93496764
Wat een gezever over die lijstjes zeg. Ga wenen bij de mama hé
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')