abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:54:58 #101
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_93329454
-edit: doe normaal-

[ Bericht 97% gewijzigd door Mike op 25-02-2011 22:59:35 ]
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:10:40 #102
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_93333313
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:
werd meteen weer herinnerd waarom ik na 1 jaar de universiteit (...) En natuurlijk stikt het op de universititeit van de lekkere wijven daar.... Ooit op een universiteit geweest? Nee? Nou ik kan je verzekeren dat het overgrote deel van de vrouwen daar ontzettend saai en lelijk zijn.
Eigen schuld, moet je maar niet naar een TU gaan. :+

Anyways: ik heb The Mechanic (2011) gezien. Aan de duur van de film (+/- 90 min.) kun je vaak al afleiden dat ze flink hebben lopen schaven om het een enigszins aangename film te maken, en dat is het ook maar net, imo. Jason Statham is de stoere silent assassin die sinds de openingsscene vergeet dat hij 'silent' moet zijn - de rest van de film is dan ook rechttoe, rechtaan, brute actie. Vermakelijk, maar er is geen enkele reden om deze film ooit nog te onthouden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb laatst ook Death Race 2 gezien, waar Statham niet in meespeelde (itt het eerste deel), en ik bedacht me net dat ik Death Race 2 zonder Statham eigenlijk leuker vond dan deze film met Statham. Terwijl Death Race 2 een direct-to-dvd B film is...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_93336154
Net gezien op Comedy Central: Good Morning, Vietnam (1987)

Tijdens de reclames voor deze film op Comedy Central zat ik al telkens mee te blèren met John Williams Gooooooooodmorning Vietnam! dus ik moest ik ook wel zien. Goede keus.
John zet hier een overtuigende en amusante rol neer van radio-DJ Adrian Cronauer tijdens de oorlog. Met zijn grappen (let eens op de man achter het glas in een van de eerste scenes in de studio _O- ), muziek en houding is hij immens populair bij de soldaten in het veld maar niet gewild bij de legerleiding.

De eerste 5 kwartier is een grappig stuk maar dan begint de serieuze ondertoon een rol te spelen.
Overige rollen zijn voor o.a. Forest Whitaker en Bruno Kirby als de hoger in rang staande Lt. Steven Hauk (heel pijnlijke opmerking: Sir, in my heart, I know I'm funny. :') ). Ook erg leuke en passende muziek.

IMDB geeft een 7.2, ik vind 'm meer waard, een 8. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 26-02-2011 01:25:42 ]
pi_93338779
Ik kan even niet mijn post editten vanaf mobiel maar de scènes met de muziek van Louis Armstrong - What a wonderful world is heel apart; qua muziek en beeld zo verschillend. Ook als je bedenkt dat dit ook echt gebeurde, én gebeurd! :{

EDIT: dit stuk dus:

[ Bericht 44% gewijzigd door Iemand91 op 26-02-2011 15:37:10 ]
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:38:32 #105
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_93344107
Closer
Ik vond dit een ietwat eigenaardige film. Vier volwassenen (Law, Owen, Portman en Roberts) dralen om elkaar heen en doen eigenlijk maar wat op liefdesgebied. Regisseur Mike Nichols schotelt de kijker lang uitgerekte scenes op en veel meer gebeurt er eigenlijk niet. De scenes met Natalie Portman vond ik verreweg het interessantst, maar de rest van de film kent ook zijn momenten. Menigmaal ligt men op knallende ramkoers met elkaar. Al met al prima acteerwerk in een verder solide film. Het einde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfer: 8

Ghost Rider
Wat een lamme bende is Ghost Rider. Nicolas Cage schittert in al zijn suffigheid in dit prutswerkje, wat nergens maar speciaal wil worden. Cijfer: 5

I Love Dries
Gedverredemme, wat een ranzige film. Dries Roelvink wordt gekidnapt door twee Tokkies, die zijn zaad opeisen. Alle facetten van viezigheid komen voorbij: van teennagels knippen via Roelvink copulerend met een walvis tot en met goedkope blikken bier. Je moet je zelf wel heel erg haten om in dit soort films te verschijnen. Dries Roelvink en zelfspot? Het zal best, maar maak er tenminste nog een leuke film van, dit was echt tenenkrommend smerig. Cijfer: 3

Blow
Redelijke biopic die adequaat in elkaar gezet is. Het verhaal van cokebaas George Jung is vrij stereotiep (rise-and-fall), maar met het volgen van leipe snuivers en handelaars is niks mis mee. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_93344201
Closer is geniaal, schitterende herinneringen aan, ging een keer met de trein naar een vriend, 3 uur verderop, keek ik die film op de laptop, kwam een meisje bij me zitten en heeft hele film meegekeken, prachtige film.

8,5.

Blow mag wel wat hoger dan een 7 hoor ;)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:42:28 #107
286575 Roces18
Chef de party
pi_93344240

Ik had gehoopt op een vette comic-film maar helaas, hij viel nogal tegen. De film was erg lang 2 uur en 40 minuten en ik zat nog steeds met vragen die niet werden beantwoord. Hij was ook erg langdradig en veel scenes waren gewoon niet boeiend. Het verhaal steekt gewoon zo slecht in elkaar, en op het einde komt dan wat filosofisch gebrabbel wat nergens overgaat.

De beelden daarentegen zijn erg geslaagd, alle shots,details en op sommige momenten stukjes in slow motion zijn een pareltje voor het oog. Hieronder gooien ze nog een steengoede soundtrack van o.a. Nena en Jimi Hendrix.

Daarom geef ik deze film een 5,5. Voor de beelden en soundtrack zal ik hem zeker aanraden maar niet voor het verhaal..

EDIT: En wie moet die linkergast voorstellen op mijn afbeelding een mislukte batman :')

[ Bericht 10% gewijzigd door Roces18 op 26-02-2011 15:08:10 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 26 februari 2011 @ 13:47:01 #108
75556 erkel
back from Dagestan
pi_93346267
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:42 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik had gehoopt op een vette comic-film maar helaas, hij viel nogal tegen. De film was erg lang 2 uur en 40 minuten en ik zat nog steeds met vragen die niet werden beantwoord. Hij was ook erg langdradig en veel scenes waren gewoon niet boeiend. Het verhaal steekt gewoon zo slecht in elkaar, en op het einde komt dan wat filosofisch gebrabbel wat nergens overgaat.

De beelden daarentegen zijn erg geslaagd, alle shots,details en op sommige momenten stukjes in slow motion zijn een pareltje voor het oog. Hieronder gooien ze nog een steengoede soundtrack van o.a. Nena en Jimi Hendrix.

Daarom geef ik deze film een 5,5. Voor de beelden en soundtrack zal ik hem zeker aanraden maar niet voor het verhaal..
Ik vond dit juist een erg sterke film. Heerlijke sfeer wordt er neergezet en het verhaal zit juist goed in elkaar. Binnenkort zal ik 'm weer eens kijken, terwijl ik bijna nooit een film herkijk.
Weisst
pi_93349914
Drive Angry 3D: mislukte grindhousefilm van Patrick Lussier. De film is niet grappig. Nicolas Cage is weer op de automatische piloot. Pluspunten voor Amber Heard.
127 Hours: ik ben toch wel onder de indruk van deze film. Ik vind alles prima uitgewerkt, vooral het ritme van de film. Als het hoofdpersonage eenmaal klem zit, gaat de vaart uit de film, gaat de volumeknop omlaag etc. Karakter is goed uitgewerkt en James Franco doet het prima (ik ben trouwens benieuwd hoe hij het gaat doen als filmregisseur).
  zaterdag 26 februari 2011 @ 16:59:46 #110
286575 Roces18
Chef de party
pi_93353937

In het voorjaar van 2008 breekt er in Schotland een dodelijk, besmettelijk virus uit dat snel om zich heen grijpt. Om de rest van Groot-Brittannië te beschermen wordt het noorden van het eiland van de buitenwereld afgesloten door een soort nieuwe Muur van Hadrianus. Als baby wordt Eden als een van de laatste geëvacueerd naar het zuiden terwijl haar moeder achterblijft. Dertig jaar later breekt het virus opeens in Londen uit en wordt Eden, nu een geharde politieagente, opgedragen om zich met een team militairen achter de muur te begeven, overlevenden te vinden en terug te keren met een remedie die de Britse samenleving moet redden.

Een best aardige film hoewel 99% is gejat van jaren ''80 films. Het begin is goed maar naarmate de film vordert word het een beetje een freakshow. Het is zeker geen top film maar ik heb me er prima mee vermaakt om het kort te houden. Vandaar geef ik het een 6,5
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 26 februari 2011 @ 17:41:04 #111
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_93355904
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:47 schreef erkel het volgende:

[..]

Ik vond dit juist een erg sterke film. Heerlijke sfeer wordt er neergezet en het verhaal zit juist goed in elkaar. Binnenkort zal ik 'm weer eens kijken, terwijl ik bijna nooit een film herkijk.
Dan kan ik je zeker de graphic novel aanraden. De film vond ik namelijk goed (rond de 8), maar het boek is een meesterwerk. Waar in de film nog wel eens e.e.a. wordt vergeten en het wat onduidelijk overkomt, wordt dit in de graphic novel wel goed verwerkt. Dit was natuurlijk ook het risico van zo'n legendarische grapic novel, maar qua sfeer, beelden en muziek is er fantastisch werk geleverd.
pi_93357821
The King's Speach

Nadat zijn broer aftreedt wordt George nogal ongewild de nieuwe Koning van Engeland en gaat door het leven als George VI. Helaas stottert hij, wat niet echt Koninklijk overkomt. Hiervoor schakelt hij de hulp in van de onorthodoxe spraaktherapeut Lionel Logue wat resulteert in een reeks ongewone technieken en een bijzondere vriendschap.

Wat een film!
de sobere setting is heel bepalend en de gehele sfeer in deze film is gewoon
ontzettend mooi neergezet. :)
De oscar gaat wat mij betreft naar Geoffrey Rush :)

9,0
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:47:59 #113
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_93363797
47. Killer's Kiss (Stanley Kubrick, 1955) :: 6.9

Qua verhaal is deze vroege Kubrick weliswaar niet zo bijzonder, dit kwam pas later goed op gang bij de meester. Qua visuele stijl is de kunde zonder meer wel direct zichtbaar en dat is waar deze film de punten mee scoort. Hierdoor wint de achtervolgingsscène bijvoorbeeld aan kracht, wordt je als kijker in het boksgevecht gezogen en is het genieten geblazen van de achterbuurten van New York.

Helaas is de montage rommelig, net als het geluid en de nasynchronisatie. Ook de acteurs zijn niet de meest talentvolle, met name Irene Kane in de vrouwelijke hoofdrol speelt bijzonder matig. Naar mijn mening is Killer's Kiss dan ook weinig meer dan een leuk stukje verdieping in het beginnende werk van meester Kubrick dat het vooral van het visuele aspect moet hebben.

48. The Big Lebowski (Ethan Coen, Joel Coen, 1998) :: 8.5

The Dude abides.

zaterdag 26 februari 2011 @ 21:12:04 #114
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_93364918
Ik had The Shining gedownload maar halverwege weer uitgezet. Wordt de film nog wel echt goed/spannend of istie een beetje overrated?
My mama didn't raise no fool
pi_93365061
ik vind m erg vet, maar als je m halverwege al uit hebt gezet laat m dan maar uit. hij wordt wel spannender ja, maar hij is van begin tot eind goed :P
pi_93365740
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:12 schreef La_Vita het volgende:
Ik had The Shining gedownload maar halverwege weer uitgezet. Wordt de film nog wel echt goed/spannend of istie een beetje overrated?
Hij wordt veel beter in de 2e helft imo, maar je moet er wel van houden..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_93367336
Kopps

Zweden / Denemarken
Actie / Komedie
90 minuten

geregisseerd door Josef Fares
met Fares Fares, Torkel Pettersson en Eva Röse

In het Zweedse dorpje Hogbodorna bestaan de belangrijkste activiteiten van de plaatselijke politie uit eten en koffie drinken. De oorzaak hiervan: een volledig gebrek aan misdaad. Terwijl de agenten zelf heel tevreden zijn met hun rustige leventje, zien de autoriteiten hierin een goede reden om de politiepost op te heffen. In een poging om hun baan te redden, besluiten de agenten van Hogbodorna om de misdaadstatistieken dan maar eigenhandig op te krikken.

Leuke toffe film die lekker wegkijkt!, zitten een aantal erg leuke grappige momenten in. Alleen jammer dat er niet meer van dat soort momenten in de film zaten. Toch heb ik me er erg mee vermaakt en is het zeker een leuke film om een keer te zien.
een 6.5

PS. ik zou heel graag ook de andere film van dezelfde regiseur zien: JAlla jalla - weet iemand waar ik die voor een leuk prijsje kan kopen??
pi_93368925

Verhaal:
In de verre toekomst is Jake Sully een soldaat, die het werk van zijn overleden wetenschapper-broer overneemt. Dat werk bestaat uit: op de planeet Pandora, bezaait met planten en blauwe aliens, met de aliens in contact te komen via een lichaam genaamd een Avatar. Die lijken precies op aliens, maar zijn dan bestuurd door mensen. Eigenlijk moet hij van zijn kolonel de aliens uit hun omgeving verdrijven omdat er iets kostbaars in de grond zit, maar hij wordt verliefd op een alienmeisje en sluit zich bij hen aan.
Beoordeling:
In het kort: Pocahontas met aliens. Ik begrijp wel dat het supercool was met al die special effects enzo, maar ze deden er zo lang over dat het eigenlijk tegenviel. Als je films kijkt om de graphics, moet je deze beslist zien. Doe je het voor het verhaal, actie of voor je plezier: Verspil je tijd lekker aan de Expendables, want hoewel die nog slechter is, zit Stallone er in.
Cijfer: 5,4 voor de moeite
IMDB: 8,2
pi_93369487
The Reader
Post-WWII Germany: Nearly a decade after his affair with an older woman came to a mysterious end, law student Michael Berg re-encounters his former lover as she defends herself in a war-crime trial.

Indrukwekkend drama, met een geweldige hoofdrol van Kate Winslet. Het begint aardig, maar zodra het proces begint komt het verhaal echt los en werd ik meegezogen in alle drama die zich rond het karakter van Winslet afspeelt.

IMDb: 7,7
Mijn cijfer: 8,0
pi_93369594
The King's Speech (2010)

Verhaal: Albert (Colin Firth) is de tweede zoon van koning George de Vijfde van Engeland (Michael Gambon). Hij heeft een probleem: hij stottert. Als voorbereiding op zijn speeches meldt zijn vrouw (Helena Bonham Carter) hem aan bij een stottertherapeut: Lionel Logue (Geoffrey Rush). Met zijn omstreden methodes helpt hij Albert niet alleen van zijn stotterprobleem af, maar helpt hem ook opboksen tegen zijn oudere broer.
Beoordeling: Een goed verhaal, Oscarwaardig. Er zit ook een sterrencast bij, dus moet het wel goed gaan. Voor de actie hoef je het niet te doen, maar liefhebbers van goede films zonder geweld: Ik zeg: Doen!
Cijfer: 9
IMDB: 8,4
pi_93371230
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:13 schreef casper019 het volgende:
Kopps

[ afbeelding ]

Zweden / Denemarken
Actie / Komedie
90 minuten

geregisseerd door Josef Fares
met Fares Fares, Torkel Pettersson en Eva Röse

In het Zweedse dorpje Hogbodorna bestaan de belangrijkste activiteiten van de plaatselijke politie uit eten en koffie drinken. De oorzaak hiervan: een volledig gebrek aan misdaad. Terwijl de agenten zelf heel tevreden zijn met hun rustige leventje, zien de autoriteiten hierin een goede reden om de politiepost op te heffen. In een poging om hun baan te redden, besluiten de agenten van Hogbodorna om de misdaadstatistieken dan maar eigenhandig op te krikken.

Leuke toffe film die lekker wegkijkt!, zitten een aantal erg leuke grappige momenten in. Alleen jammer dat er niet meer van dat soort momenten in de film zaten. Toch heb ik me er erg mee vermaakt en is het zeker een leuke film om een keer te zien.
een 6.5

PS. ik zou heel graag ook de andere film van dezelfde regiseur zien: JAlla jalla - weet iemand waar ik die voor een leuk prijsje kan kopen??
Die film ziet er wel komisch uit. :D
ROBODEMONS..................|:(
pi_93376409
Ik weet niet op deze al voorbij is gekomen maar ik vond het een geweldige film _O_

THE EXPERIMENT

Deze film laat zien wat er kan gebeuren als je de ''verkeerde'' mensen macht geeft

zeer indrukwekkend en al geef ik nooit cijfers, deze geef ik gewoon een 10 :+

pi_93380519
Twee posts achter elkaar op een dag die, als de hele wereld er al wat over gezegd heeft, hun stukje beginnen met een samenvatting van The King's Speech. En dan vervolgens schrijven: voor de actie hoef je het niet te doen.

Het is allemaal onopgemerkt gebleven.
Graag op anoniem
pi_93382222
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 23:41 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Die film ziet er wel komisch uit. :D
Is ie ook zeker, ooit op aanraden van de jongen bij de videotheek gehuurd, zeer om kunnen lachen.

Voor mij was ie meer een 7,5 dan een 6,5.
pi_93386707
Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)

Verhaal:
Frodo, een Hobbit, krijgt een Ring in zijn bezit, die aan de machtige, kwaadaardige Sauron toebehoort. Hij moet hem vernietigen in de Mount Doom, in Mordor, Saurons woonplaats. Die gevaarlijke reis onderneemt hij niet in zijn eentje: Samen met medehobbits Sam, Pippin en Merry, de tovenaar Gandalf, de twee mensen Aragorn en Boromir, de elf Legolas en de dwerg Gimli hoopt hij maar dat het goed afloopt, omdat het het lot van zijn wereld zal bepalen.
Beoordeling: Een klassieker. Niet alleen door de mooie wereld, gefilmd in Nieuw-Zeeland, maar ook door het verhaal, de special effects en het avontuur is dit simpelweg een meesterwerk geworden. Wel duurt het een beetje lang, maar de tijd betaalt zich uit.
Cijfer: 9,2
IMDB: 8,8

Lord of the Rings: The Two Towers (2002)

Verhaal:

Het reisgenootschap is opgebroken. Daardoor zijn er nu drie verhaallijnen: Frodo en Sam gaan verder met de Ring, en krijgen hulp van het listige schepsel Gollem, dat aan schizofrenie lijdt. Merry en Pippin zijn gevangen genomen door orks, en de taak is aan Aragorn, Legolas en Gimli om ze te bevrijden.
Beoordeling: Meesterlijk deel twee. Gollem is echt goed uitgewerkt. Helaas niet beter dan deel een. Het duurt wel langer dan deel een, en nu begonnen we met twijfels aan deel drie: Moesten we de marathon afmaken? We hadden ze al vaak gezien, nu werden ze toch wel saai. Maar ze blijven toch goed.
Cijfer: 8,5
IMDB: 8,7

Lord of the Rings: The Return of The King (2002)

Verhaal:

De laatste etappe naar Mordor begint voor Frodo en Sam. Kunnen ze Gollem wel vertrouwen? En ondertussen gaan de andere helden van het ex-genootschap Midden-Aarde helpen verdedigen, met vele veldslagen.
Beoordeling: We hebben deze film niet afgekeken, want mijn lenzen vielen haast uit van twaalf uur lang naar het beeld staren. We wisten wel hoe hij afliep. De veldslagen zijn mooi en spannend, en de scene met de reuzenspin ook, maar ik was blij toen we hem uitzetten. Deze is beter dan deel twee, maar ik ben nu een beetje kritisch vanwege mijn vermoeidheid. Een tip: Kijk de films apart, en niet allemaal achter elkaar!
Cijfer: 9
IMDB: 8,8

Crocodile Dundee in Los Angeles (2001)

Verhaal:

Nadat de Australische Crocodile Dundee in deel 2 New York op stelten zette, vertrekt hij nu met zijn vrouw en kind naar LA. Er is een kunstroof bezig, en de Crocodile Dundee gaat het oplossen. Daarnaast maakt hij het een en ander mee, wat natuurlijk leidt tot hilarische grappen.
Beoordeling: Kijk deze film niet in het Duits, of nog beter, kijk hem helemaal niet. Hoe goed deel 1 en 2 ook waren, deze is bar slecht.
Cijfer: 4
IMDB: 4,6

Zo, daar heb ik even alle vakantiefilms op een rijtje gezet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')