Misschien laat Gerd wel vieze windjes.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:09 schreef feeling_sinister het volgende:
Vreemde tafelschikking vanavond, drie aan de ene kant, en één aan de andere kant.
En wat kan Bert Koenders doen dan?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:21 schreef von_Preussen het volgende:
Doet me denken aan het uiteenvallen van Joegoeslavie in de jaren 90, de westerse politici roepen allemaal foei maar uiteindelijk blijven er gewoon dodenv allen.
Geen ene zak, maar dan vervolgens ook geen verhalen gaan zitten ophangen van "dit en dat moet er gebeuren want Ghadaffi is zo vreselijk" en vervolgens hebben zitten zeiken toen de VS precies zo een figuur in 2003 in Irak hebben verwijderd.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:22 schreef feeling_sinister het volgende:
[..]
En wat kan Bert Koenders doen dan?
Precies, en dan krijg je juist vanuit de Arabische wereld weer het vijandbeeld dat het westen zich overal inmengt en overal invloed probeert te verkrijgen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:24 schreef Ronaldsen het volgende:
Wel ergelijk dat zo'n Libische meteen weer begint over het Westen doet niks.
Wat moet er dan gebeuren, een invasie van Europese legers en Amerikanen? Dan gaat het ook helemaal mis
Daarom ben ik blij dat zowel de VS als Europa terughoudend is. Het is tragisch voor de slachtoffers momenteel, maar het ziet er naar uit dat het regime van Khadaffi sowieso wel gaat vallen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Precies, en dan krijg je juist vanuit de Arabische wereld weer het vijandbeeld dat het westen zich overal inmengt en overal invloed probeert te verkrijgen.
Het hoeft niet over een invasie te gaan. Hoe vaak gebeurt dat nu daadwerkelijk? Nooit. Maar als we eens wat voorzichtiger zijn met wat economisch opportunistisch gedrag als het om dat soort landen, nemen we al een flinke stap.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:24 schreef Ronaldsen het volgende:
Wel ergelijk dat zo'n Libische meteen weer begint over het Westen doet niks.
Wat moet er dan gebeuren, een invasie van Europese legers en Amerikanen? Dan gaat het ook helemaal mis
Zouden we dan ook meer afstand t.o.v. China moeten nemen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:32 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Het hoeft niet over een invasie te gaan. Hoe vaak gebeurt dat nu daadwerkelijk? Nooit. Maar als we eens wat voorzichtiger zijn met wat economisch opportunistisch gedrag als het om dat soort landen, nemen we al een flinke stap.
Wat een kul argument zeg. Ten eerste is Irak niet met Libie te vergelijken omdat het nu om een vanuit het volk opgezette revolutie gaat enin Irak was dit niet het geval. Daarnaast zou het uitspreken van afschuw, het afkondigen van sancties en het droppen van voedsel en medicijnen echt geen negatief effect hebben op hoe men naar het Westen kijkt. Sterker nog, zelfs alle Arabische leiders hebben hun steun voor Khadaffi laten vallen, dus ik denk dat zelfs wanneer Westerse strijdkrachten Libische straaljagers neerhalen die onschulidge burgers bombarderen dit niet negatief zal worden ontvangen. Maar goed, laten we maar vooral niets doen en nog duizenden mensen onnodig laten afslachten en kapot laten schieten en bombarderen 'omdat Khadaffi sowieso wel zal vallen' en we niet willen dat sommige mensen boos op ons worden... Bah wat een verwerpelijk standpunt!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:28 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Daarom ben ik blij dat zowel de VS als Europa terughoudend is. Het is tragisch voor de slachtoffers momenteel, maar het ziet er naar uit dat het regime van Khadaffi sowieso wel gaat vallen.
Als de Chinezen en masse de straat op gaan en door hun eigen leiders kapot worden geschoten dan denk ik dat wij die demonstranten alle mogelijke steun moeten geven ja.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zouden we dan ook meer afstand t.o.v. China moeten nemen?
Of zijn we toch al een beetje te afhankelijk van hun?
Als het allemaal zo simpel was dan was er overal vrede. Het betreft een primitief land met allerlei stammen die helemaal niks met het westen hebben.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:38 schreef Don_Gurgen het volgende:
[..]
Wat een kul argument zeg. Ten eerste is Irak niet met Libie te vergelijken omdat het nu om een vanuit het volk opgezette revolutie gaat enin Irak was dit niet het geval. Daarnaast zou het uitspreken van afschuw, het afkondigen van sancties en het droppen van voedsel en medicijnen echt geen negatief effect hebben op hoe men naar het Westen kijkt. Sterker nog, zelfs alle Arabische leiders hebben hun steun voor Khadaffi laten vallen, dus ik denk dat zelfs wanneer Westerse strijdkrachten Libische straaljagers neerhalen die onschulidge burgers bombarderen dit niet negatief zal worden ontvangen. Maar goed, laten we maar vooral niets doen en nog duizenden mensen onnodig laten afslachten en kapot laten schieten en bombarderen 'omdat Khadaffi sowieso wel zal vallen' en we niet willen dat sommige mensen boos op ons worden... Bah wat een verwerpelijk standpunt!
Oh sorry, ja je hebt gelijk, primitieve mensen met een vrijheidswens zijn minder belangrijk en mogen met velen tegelijk door milities e.d. vermoord worden... Misschien dat het die houding is waarom 'die stammen' niks met 'ons' hebben...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:40 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Als het allemaal zo simpel was dan was er overal vrede. Het betreft het primitief land met allerlei stammen die helemaal niks met het westen hebben.
Ach ja lees er maar in wat je wil, er mogen best sancties worden opgelegd. Maar militair ingrijpen gaat echt compleet fout.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:42 schreef Don_Gurgen het volgende:
[..]
Oh sorry, ja je hebt gelijk, primitieve mensen met een vrijheidswens zijn minder belangrijk en mogen met velen tegelijk door milities e.d. vermoord worden... Misschien dat het die houding is waarom 'die stammen' niks met 'ons' hebben...
Pragmatisch afwachten wanneer mensen op grote schaal worden afgemaakt vind ik eerder wereldvreemd, maar goed jij bent waarschijnlijk ook nooit in die landen geweest en hebt daar geen vrienden... Dus sorry als ik je niet als expert serieus neem. Het aftreden van Younes is indd hoopgevend, maar de speech van Khadaffi (die 41 jaar aan de macht is...) was niet bepaald geruststellend en vereist extreem duidelijke taal van het Westen en vooral geen afwachtendheid zoals jij predikt. Dat is echt heel realistisch en heeft maar zeer beperkt met idealisme te maken.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:45 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ach ja lees er maar in wat je wil, er mogen best sancties worden opgelegd. Maar militair ingrijpen gaat echt compleet fout.
Maar geloof gerust in een ideale wereld.
Ik hoop zelf dat het khadaffi regime snel valt en dat lijkt te gaan gebeuren als zelfs de 2e man al afstand heeft genomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |