Mijn universiteit heeft geen aandeelhouders, sterker nog, mijn onderzoek wordt gefinancieerd door de nalatenschap van een erg rijk (dood) persoon. Welke aandeelhouders of persoon moet ik pleasen?quote:Op maandag 7 maart 2011 07:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Huidige wetenschap is naar de bekende weg onderzoeken met als permissie er moet iets uitkomen wat de aandeelhouders pleased.....
Das idd duidelijk ja. Geen argumenten (meer) enzo...quote:
Ze kunnen wel de resultaten manipuleren, het plaatje beter presenteren dan het in werkelijkheid is. Dit gebeurt dan ook. Bijwerkingen achterhouden, resultaten totaal verdraaien.quote:Op maandag 7 maart 2011 08:35 schreef Re het volgende:
[..]
nee hoor, elke klinische studie moet geregistreerd worden in het openbaar en ook de resultaten van negatieve studies moeten gepubliceerd worden tegenwoordig
[..]
http://www.bmj.com/content/327/7429/1459.longquote:Parachute use to prevent death and major trauma related to gravitational challenge: systematic review of randomised controlled trials.
Smith GC, Pell JP.
Department of Obstetrics and Gynaecology, Cambridge University, Cambridge CB2 2QQ. gcss2@cam.ac.uk
Republished in:
Int J Prosthodont. 2006 Mar-Apr;19(2):126-8.
Abstract
OBJECTIVES: To determine whether parachutes are effective in preventing major trauma related to gravitational challenge.
DESIGN: Systematic review of randomised controlled trials.
DATA SOURCES: Medline, Web of Science, Embase, and the Cochrane Library databases; appropriate internet sites and citation lists.
STUDY SELECTION: Studies showing the effects of using a parachute during free fall.
MAIN OUTCOME MEASURE: Death or major trauma, defined as an injury severity score > 15.
RESULTS: We were unable to identify any randomised controlled trials of parachute intervention.
CONCLUSIONS: As with many interventions intended to prevent ill health, the effectiveness of parachutes has not been subjected to rigorous evaluation by using randomised controlled trials. Advocates of evidence based medicine have criticised the adoption of interventions evaluated by using only observational data. We think that everyone might benefit if the most radical protagonists of evidence based medicine organised and participated in a double blind, randomised, placebo controlled, crossover trial of the parachute.
tuurlijk gebeurt dat wel eens maar lang niet zo vaak als men denkt hoor, denk aan de miljarden claims die hieruit volgen. De regels zijn hiervoor erg verscherptquote:Op maandag 7 maart 2011 15:43 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ze kunnen wel de resultaten manipuleren, het plaatje beter presenteren dan het in werkelijkheid is. Dit gebeurt dan ook. Bijwerkingen achterhouden, resultaten totaal verdraaien.
hier heb je het denk ik over klok en klepel. Phase I studies worden gedaan in gezonde vrijwilligers of kleine groepen patienten juist om de veiligheid van een medicijn te testen en de effectieve dosis te bepalen, deze worden absolut niet gebruikt voor goedkeuring, dat zijn de zogenaamde Phase II en Phase III klinische studies waar effectiviteit en veiligheid worden getest in grtere klinische studies in patienten. Nadat een medicijn is goedgekeurd gaat het Phase IV in en worden alle bijwerkingen geraporteerd over een lange periode zodat trends gevonden kunnen worden die misschien uit klinische studies niet aanwezig waren (en dan ook in gewone patienten die meestal niet alleen maar 1 ziekte hebben maar ook andere comorbiditeiten), als er een signaal gevonden wordt wat duidt op een schadelijke bijwerking dan wordt of het medicijn van de markt gehaald of er komt een zogenaamde black box warningquote:Ook schijnt men in de testen op mensen met nieuwe medicatie, voornamelijk niet kritische personen uit te nodigen. En de testen, voor goedkeuring, zijn maar kort, de werkelijke schadelijkheid blijkt pas als de patient het middel gaat gebruiken. Jarenlang, en soms levenslang.
directe reclame mag idd niet in Nederland, maar wel in de VS, waarbij het stukje over mogelijke bijwerkingen en contraindicaties vaak nog een stuk langer is als de reclame zelfquote:Zo mooi is het allemaal nieten men mag geen reclame maken voor het middel, wat gebeurt er, er word reclame gemaakt voor de ziekte
Het is eerder een uitzonderlijk uitzondering dat het wel echt wetenschappelijk en oprecht gebeurd. En dat het ook nog eens effectiever is dan placebo.quote:Op maandag 7 maart 2011 16:16 schreef Re het volgende:
[..]
tuurlijk gebeurt dat wel eens maar lang niet zo vaak als men denkt hoor, denk aan de miljarden claims die hieruit volgen. De regels zijn hiervoor erg verscherpt
Ahhh zo is Vioxx.,Des en 100den andere rommel er door gedramd.quote:[..]
hier heb je het denk ik over klok en klepel. Phase I studies worden gedaan in gezonde vrijwilligers of kleine groepen patienten juist om de veiligheid van een medicijn te testen en de effectieve dosis te bepalen, deze worden absolut niet gebruikt voor goedkeuring, dat zijn de zogenaamde Phase II en Phase III klinische studies waar effectiviteit en veiligheid worden getest in grtere klinische studies in patienten. Nadat een medicijn is goedgekeurd gaat het Phase IV in en worden alle bijwerkingen geraporteerd over een lange periode zodat trends gevonden kunnen worden die misschien uit klinische studies niet aanwezig waren (en dan ook in gewone patienten die meestal niet alleen maar 1 ziekte hebben maar ook andere comorbiditeiten), als er een signaal gevonden wordt wat duidt op een schadelijke bijwerking dan wordt of het medicijn van de markt gehaald of er komt een zogenaamde black box warning
Boeit niet ze praten ziektes aan praten of creëren het zoals HSDD.quote:[..]
directe reclame mag idd niet in Nederland, maar wel in de VS, waarbij het stukje over mogelijke bijwerkingen en contraindicaties vaak nog een stuk langer is als de reclame zelf
Ah ja, Vioxxquote:Op maandag 7 maart 2011 18:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is eerder een uitzonderlijk uitzondering dat het wel echt wetenschappelijk en oprecht gebeurd. En dat het ook nog eens effectiever is dan placebo.
Het geld wat er binnen is gehaald is wederom extreem gestegen.
[..]
Ahhh zo is Vioxx.,Des en 100den andere rommel er door gedramd.
Direct van de markt gehaald, dat betwijfel ik en als het dan toch gebeurd als met Vioxx dan is Nederland steevast een van de laatste landen die daar aangehoor geeft. Neem het Vioxx voorbeeld.
[..]
Boeit niet ze praten ziektes aan praten of creëren het zoals HSDD.
ja jij probeert je in alle bochten te wringen om de schoften te verdedigen. Je zou Steur-Jansen nog de hemel in prijzen.quote:Op maandag 7 maart 2011 22:07 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ah ja, VioxxDat heb ik je wel eens eerder uit proberen te leggen, weet je nog?
Wat moet ik wat vinden over dat wiki-stub?quote:En, wat vind je nou van die journal?
vioxx was gewoon een best groot schandaal hoor, heeft ook aardig wat schade aangericht voor het imago, en zo zijn er nog wel een paar andere voorbeelden (Avandia, seroquel etc.) er zijn altijd rotte appels zoals ik al zei, daar kan geen enkele industrie iets aan doenquote:Op maandag 7 maart 2011 22:07 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ah ja, VioxxDat heb ik je wel eens eerder uit proberen te leggen, weet je nog?
En, wat vind je nou van die journal?
Fouten zijn menselijk, men zou het zelfs als indicatie kunnen zien dat die industrie niet zo corrupt is als sommige mensen denken; zulke fouten zouden anders niet naar buiten komen en zouden de proefpersonen geliquideer worden en zulks......quote:Op dinsdag 8 maart 2011 08:38 schreef Re het volgende:
[..]
vioxx was gewoon een best groot schandaal hoor, heeft ook aardig wat schade aangericht voor het imago, en zo zijn er nog wel een paar andere voorbeelden (Avandia, seroquel etc.) er zijn altijd rotte appels zoals ik al zei, daar kan geen enkele industrie iets aan doen
Idd, dat is niet onder de pet gehouden, gewoon naar buiten gecommuniceerd.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:26 schreef .SP. het volgende:
[..]
Fouten zijn menselijk, men zou het zelfs als indicatie kunnen zien dat die industrie niet zo corrupt is als sommige mensen denken; zulke fouten zouden anders niet naar buiten komen en zouden de proefpersonen geliquideer worden en zulks......
Tuurlijk was het een schandaal. Ik zou alleen de publieke opinie niet zomaar als leidraad nemen om te bepalen hoe ernstig het precies wasquote:Op dinsdag 8 maart 2011 08:38 schreef Re het volgende:
[..]
vioxx was gewoon een best groot schandaal hoor, heeft ook aardig wat schade aangericht voor het imago, en zo zijn er nog wel een paar andere voorbeelden (Avandia, seroquel etc.) er zijn altijd rotte appels zoals ik al zei, daar kan geen enkele industrie iets aan doen
Wiki-stub? Ik heb het hier over:quote:Op dinsdag 8 maart 2011 08:00 schreef Lambiekje het volgende:
...
Wat moet ik wat vinden over dat wiki-stub?
Pikant detail is dan weer dat de door Lambiekje zo vaak verguisde FDA in Amerika het op de markt brengen van Softenon weigerde, en zo dus duizenden baby's (onbewust) behoed heeft voor ernstige misvormingen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Idd, dat is niet onder de pet gehouden, gewoon naar buiten gecommuniceerd.
Oh ja, toch wel heel netjes van de FDAquote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:48 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Pikant detail is dan weer dat de door Lambiekje zo vaak verguisde FDA in Amerika het op de markt brengen van Softenon weigerde, en zo dus duizenden baby's (onbewust) behoed heeft voor ernstige misvormingen.
nou ja, redelijk ernstig, als men bewust informatie achterhoud dat ze wisten dat er bepaalde ernstige bijwerkingen zouden zijn maar het niet nodig vonden de informatie vrij te geven ondanks het feit dat er flink wat mensen aan overleden.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:39 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Tuurlijk was het een schandaal. Ik zou alleen de publieke opinie niet zomaar als leidraad nemen om te bepalen hoe ernstig het precies was
Reclame voor ADHD, op scholen, vind ik onmenselijk.quote:Op maandag 7 maart 2011 16:16 schreef Re het volgende:
[..]
directe reclame mag idd niet in Nederland, maar wel in de VS, waarbij het stukje over mogelijke bijwerkingen en contraindicaties vaak nog een stuk langer is als de reclame zelf
Die eerste zin is op zijn hoogst half waar. Zelf doe ik onderzoek om een AIO zijn thesis te vervolmaken, al besef ik dat dat op zich niets zeker maakt.quote:Op maandag 7 maart 2011 18:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is eerder een uitzonderlijk uitzondering dat het wel echt wetenschappelijk en oprecht gebeurd. En dat het ook nog eens effectiever is dan placebo.
Over Vioxx heb ik al eerder uitgebreid uitleg gegeven. De tragedie die uit dit debacle voortkwam heeft het beleid positief beïnvloed, om herhaling te voorkomen. Haal niet langer oude koeien uit de sloot; ga met je tijd mee.quote:Het geld wat er binnen is gehaald is wederom extreem gestegen.
[..]
Ahhh zo is Vioxx.,Des en 100den andere rommel er door gedramd.
Direct van de markt gehaald, dat betwijfel ik en als het dan toch gebeurd als met Vioxx dan is Nederland steevast een van de laatste landen die daar aangehoor geeft. Neem het Vioxx voorbeeld.
[..]
Boeit niet ze praten ziektes aan praten of creëren het zoals HSDD.
Zodra je pretendeerd de oorzaak en genezing van Alzheimer te hebben ontdekt, schrijf je geen filosofische tekst!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:20 schreef ScarFace- het volgende:
@hierboven
Zo'n filosofische tekst kun je niet omrekenen natuurlijk.
Wat "is eigenlijk het ding"/"mankeert" of valt er dan aan te merken op Seroquel?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 08:38 schreef Re het volgende:
[..]
http://www.portfolio.com/(...)-seroquel-marketing/quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:38 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Wat "is eigenlijk het ding"/"mankeert" of valt er dan aan te merken op Seroquel?
Is 1 van de mildere AP toch? Ik snap de AP sowieso nog niet helemaal maar volgens mij word je of heel suf/slaperig(-pines)of heel dom/afgevlakt(-dones en oudere middelen "typische" whatever maar er vallen ook weer wat oudere middelen in de categorie slaapverwekkend)
omdat voorheen werd vastgesteld dat lage doseringen niet hielpen voor deze specifieke chemo, in deze specifieke soort kanker en ze daarna op zoek zijn gegaan naar de maximale dosis voor deze specifieke chemo in deze specifieke kanker en die bleek wel effectief. Deze studie toont dus aan dat de dosis misschien omlaag kan voor deze specifieke chemo in deze specifieke kanker. Alleen maar goed natuurijk, minder bijwerkingen en dezelfde resultaten... in deze specifieke groep patienten danquote:Op donderdag 17 maart 2011 07:24 schreef ToT het volgende:
Leukemiepatiënten krijgen al 20 jaar een 10x te hoge dosering chemokuur.
---
Dus in het begin kreeg men 1/30e deel van wat men de laatste 20 jaar krijgt. Op een bepaald moment moeten ze toch langs de gewoon werkende dosering terecht zijn gekomen. Waarom het dan nog steeds verder opschroeven? En dan nog wel 10x zo hoog als werkelijk moet?!?
Ik wil niet weer over Kava beginnen maar de testen die een afbraak aan hebben getoond waren ook rondom bloedkanker.quote:
Bronnetjequote:Colombiaan maakt vaccin tegen 500 ziektes BOGOTA -
De Colombiaanse immunoloog Manuel Elkin Patarroyo heeft belangrijke vooruitgang geboekt in de ontwikkeling van een vaccin tegen meer dan vijfhonderd infectieziektes. Dat meldden Colombiaanse media maandag op basis van de publicatie van zijn onderzoek in een wetenschappelijk tijdschrift.
De Colombiaan heeft ontrafeld hoe de micro-organismen die infectieziekten veroorzaken het immuunsysteem van de mens uitschakelen, waardoor een patiënt onvoldoende weerstand heeft en ziek wordt. Ook zouden Patarroyo en zijn team hebben kunnen achterhalen welke micro-organismen precies verantwoordelijk zijn voor de schade.
De onderzoekers maakten de bewuste micro-organismen na, maar met dat verschil dat het menselijk lichaam deze kan herkennen en afweermechanismen ontwikkelt. Bij proeven op apen is gebleken dat het vaccin voor 90 procent werkt. Nu moet het op mensen worden getest, verklaarde de immunoloog.
Het bijzondere van de vondst van Patarroyo is dat het vaccin moet werken tegen honderden ziektes. Ook zouden de synthetische vaccins gemakkelijk op grote schaal te maken zijn in elk wetenschappelijk laboratorium. Dat drukt de prijs en maakt ze toegankelijker voor patiënten.
Patarroyo is in Colombia vooral bekend vanwege zijn zoektocht, al meer dan 30 jaar, naar een vaccin tegen malaria. In 1986 ontwikkelde hij een preventief middel dat in 30 tot 50 procent van de gevallen effectief was.
Dat is toch fantastisch? Hoop dat het vaccin snel gebruikt gaat worden. Goedkoop en werkzaam tegen vele ziektes, klinkt bijna té mooi.quote:
Verliezen 'ze' wel veel inkomsten als je met 1 vaccin een heleboel ziekten kan tackelen. Vermoedelijk verkoop je liever losse vaccins, specifiek voor een ziekte.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is toch fantastisch? Hoop dat het vaccin snel gebruikt gaat worden. Goedkoop en werkzaam tegen vele ziektes, klinkt bijna té mooi.
Het is weer zo'n typisch klein nieuwsberichtje, als de man verongelukt zal het ws het nieuws niet eens halen en is het voorlopig van de baan.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:41 schreef ToT het volgende:
Zal deze man ook plotseling een ongeluk of een hartaanval krijgen?
Of zal hij hevig zwetend en stamelend "toegeven" dat het toch niet voor mensen werkt?
Ik kan me niet voorstellen dat deze doorbraak de markt op geslingerd gaat worden.
waarom zouden ze dat tegenhouden? Als het werkt zullen ze in een veel kortere tijd de methode 100x verbeteren en er nog veel betere virusremmers uit halen...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:19 schreef Bastard het volgende:
Natuurlijk, het zal eerst getest moeten gaan worden op mensen, daar gaan nog zeker jaren overheen eer er wat uit gaat komen.
Wat ik mij afvraag, stel dat de bigpharma industrie een stel geldwolven zouden wezen, in hoeverre zijn ze dan bij machten om een dergelijk vaccin tegen te gaan houden.
Zullen we helaas nooit te weten komen, zonder klokkenluiders dan.
Zoals ik al zei, losse verkoop per vaccin levert meer op.. ik denk even in de geest van BNW en hoop dat we niet in een dergelijk verderfelijke wereld wonen natuurlijk waar geld verdienen boven mensenlevens gaat.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:21 schreef Re het volgende:
[..]
waarom zouden ze dat tegenhouden? Als het werkt zullen ze in een veel kortere tijd de methode 100x verbeteren en er nog veel betere virusremmers uit halen...
en hoe zou je deze oplossing willen verkopen dan, links of rechtsom blijft het een vaccin, humanly genetically modified, dat welquote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:25 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, losse verkoop per vaccin levert meer op.. ik denk even in de geest van BNW en hoop dat we niet in een dergelijk verderfelijke wereld wonen natuurlijk waar geld verdienen boven mensenlevens gaat.
lolquote:Op donderdag 7 april 2011 09:43 schreef truepositive het volgende:
http://www.naturalnews.com/
boom bap
ahahah schaamteloos:quote:Refusing to comply with state-sanctioned protocols for cancer treatment -- even when they cause immense pain and suffering, and possibly even a more rapid death -- can get you tried for murder if a loved-one under your care with cancer ends up dying.
adhd medicatie is inderdaad net zoiets als de kinderarbeid en slavernij vroeger bij de african americansquote:We're ashamed that exploitation of children for profit was once tolerated in America: such as children as young as five shackled to machines while working 16-hour days in factories, or black children auctioned and sold as slaves. Yet future generations will look back on our era too with shame: a time when labeling kids with fictitious mental disorders and hooking them on drugs was a multi-billion dollar business.
About 10 percent of U.S children - over five million - are said to have Attention Deficit Hyperactivity Disorder, a mental illness treated with drugs.
een losse vaccin kost gemiddeld 7 euro oid, en daar valt geen stuiver op te verdienenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:25 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, losse verkoop per vaccin levert meer op.. ik denk even in de geest van BNW en hoop dat we niet in een dergelijk verderfelijke wereld wonen natuurlijk waar geld verdienen boven mensenlevens gaat.
Hoe zit het dan met al de combinatie vaccinaties?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:25 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zo lekker makkelijk gezegd natuurlijk, onafhankelijk van wat? Bigpharma, de overheid, private instellingen? Niemand is onafhankelijk, niemandquote:Op donderdag 7 april 2011 20:45 schreef ScarFace- het volgende:
Op iTunes staat een interessante podcast over dit onderwerp onder gezondheid>kritisch denken genaamd "Medicijntesten moeten onafhankelijk"
Logistiek gezien juist weer heel voordelig.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met al de combinatie vaccinaties?
Nee maar bij de medicatie rommel is men extreem afhankelijk.quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:11 schreef Re het volgende:
[..]
Zo lekker makkelijk gezegd natuurlijk, onafhankelijk van wat? Bigpharma, de overheid, private instellingen? Niemand is onafhankelijk, niemand
Die hoop kun je opgeven. Wij Nederland leven in de meest verderfelijk land te wereld. Zonder twijfel. Met naïef corrupte wetenschappers, achterlijke nietsnut docenten, incestueuze perverse rechtssysteem, onkundige en USA hielenlikkende politici en flutonderwerp schrijfende media.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:25 schreef Bastard het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:11 schreef Re het volgende:
[..]
Zo lekker makkelijk gezegd natuurlijk, onafhankelijk van wat? Bigpharma, de overheid, private instellingen? Niemand is onafhankelijk, niemand
door wie dan wel?... de overheid?quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:10 schreef ScarFace- het volgende:
De tests moeten niet door de farmaceutische industrie gefinancierd worden bedoelen ze want dan krijg je corrupte resultaten. Keer op keer weer.
[..]
Een onafhankelijke partij. Of neem de concurrent.quote:
waarom mogen dergelijke bedrijven geen winst maken?... Dat is nou eenmaal realiteit dat bedrijven winst moeten maken. En onafhankelijk? wie is er onafhankelijk en wie is dan de concurrent?quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Een onafhankelijke partij. Of neem de concurrent.
Waar het echte probleem zit is... winstmaximalisatie. Dergelijk bedrijven zouden GEEN winst mogen maken. Winst corrumpeert.
Geen winst mogen maken, omdat je dan zeker weet dat men de kwalen echt zo snel mogelijk en zo efficiënt mogelijk wil gaan aanpakken. Als ze wel winst mogen maken zijn ze er meer bij gebaat dat je hun medicatie je hele leven lang blijft gebruiken.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:32 schreef Re het volgende:
[..]
waarom mogen dergelijke bedrijven geen winst maken?... Dat is nou eenmaal realiteit dat bedrijven winst moeten maken. En onafhankelijk? wie is er onafhankelijk en wie is dan de concurrent?
Jezus Lambiekje, moet dat nou. Zo kun je toch geen discussie voeren .quote:Op vrijdag 8 april 2011 07:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Die hoop kun je opgeven. Wij Nederland leven in de meest verderfelijk land te wereld. Zonder twijfel. Met naïef corrupte wetenschappers, achterlijke nietsnut docenten, incestueuze perverse rechtssysteem, onkundige en USA hielenlikkende politici en flutonderwerp schrijfende media.
en hoe wilde je dat dan gaan financieren ... ROI komt meestal pas na 17-18 jaar op een patent van 20 jaar, waarna andere bedrijven er met jouw succes winst op makenquote:Op vrijdag 8 april 2011 09:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Geen winst mogen maken, omdat je dan zeker weet dat men de kwalen echt zo snel mogelijk en zo efficiënt mogelijk wil gaan aanpakken. Als ze wel winst mogen maken zijn ze er meer bij gebaat dat je hun medicatie je hele leven lang blijft gebruiken.
wat zei ik nu ... winst maken zou niet moeten mogen in die branche.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:58 schreef Re het volgende:
[..]
en hoe wilde je dat dan gaan financieren ... ROI komt meestal pas na 17-18 jaar op een patent van 20 jaar, waarna andere bedrijven er met jouw succes winst op maken
Daarom staat ook de medische wereld bekend als The Decease Industryquote:Op vrijdag 8 april 2011 09:32 schreef Re het volgende:
[..]
waarom mogen dergelijke bedrijven geen winst maken?... Dat is nou eenmaal realiteit dat bedrijven winst moeten maken. En onafhankelijk? wie is er onafhankelijk en wie is dan de concurrent?
en wat zei ik nuquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wat zei ik nu ... winst maken zou niet moeten mogen in die branche.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |