Oh! Ik dacht dat je offline was! Maar je hebt je status verborgenquote:
quote:Op maandag 21 februari 2011 14:02 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Oh! Ik dacht dat je offline was! Maar je hebt je status verborgen
wel handig om te weten voor alstie verstopt zit!quote:Op maandag 21 februari 2011 14:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Geen idee Ssserpente, maar als het niet goed was zou die diarree daar heel goed vandaan kunnen komen natuurlijk
Lars had gister de yogho van Meike te pakken, en na een slokje ervan te hebben gedronken had hij binnen een half uur een dikke poepluier.
Kon toeval zijn natuurlijk, dus vanmorgen heeft ie weer een beetje yogho gehad, en weer!
Conclusie: melk is nog niet zo'n goed idee. Weten we dat ook weer.
Ah, gelukkig. Ik maakte me al zorgen of ze die wel zou krijgenquote:Op maandag 21 februari 2011 16:17 schreef miss_sly het volgende:
Even naar de Wibra alwaar mevrouw een Hello Kitty knuffel heeft gescoord waar ze momenteel onafscheidelijk mee is![]()
waar haal je die knuffels?quote:Op maandag 21 februari 2011 16:49 schreef Incantrix het volgende:
Ohja, en hij heeft vandaag van mij een Tombliboo-knuffel gekregen waar het broekje van aan- en uitkan en er zit ook een dekentje bij, zodat je hem in bed kunt leggenAls ik hier zo'n beetje lees dat hij over een tijdje wellicht meer interesse zal krijgen voor rollenspellen een schot in de roos dus! Wel grappig, bij mijn ouders ging hij er ook meteen helemaal mee knuffelen enzo
En mijn mijn vader noemt het een Tombiboy
Oh, wat lief!quote:Op maandag 21 februari 2011 17:08 schreef simmu het volgende:
[..]
waar haal je die knuffels?
seleentje vind in de droomtuin geweldig (die staat dan ook nu naast me tloontuin! te roepen. zizi!)
Wat is 'ie enorm schattig! Maar ehm, zing jij niet vooral van het molletje?quote:Op maandag 21 februari 2011 16:01 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Even een leuk filmpje van mijn kleine vriendje
(net uit bed, dus nog met out-of-bed-look)
Lars zingt van het molletje
/lurker in/quote:Op maandag 21 februari 2011 15:54 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb Linda2205 ook al een poosje niet gezien. Ligt dat aan mij? Ben benieuwd hoe het met Lotte gaat! (en met haar!)
Er zijn niet heel veel foto's gemaaktquote:Op maandag 21 februari 2011 17:47 schreef Twinkly het volgende:
Ohhh wat leuk oeke!!Ik ben jaloers, lekker Elin geknuffeld!
Wat fijn dat de treinreis zo goed ging, ondanks dat hij moe was. Ik ben benieuwd naar de eventuele foto's!
oh, als je dat zou willen doen! vooral iggle piggle is hier favoriet! met upsy daisy als goede runnerupquote:Op maandag 21 februari 2011 17:15 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Oh, wat lief!Ze hadden ze hier bij de blokker.. Ik had ze een week geleden al gezien bij de blokker bij mijn werk, maar daar waren ze ¤ 20,= en dat vond ik een bizar bedrag. Nu kwam ik toevallig in de blokker hier verderop en daar waren ze afgeprijsd, ¤ 5,= per stuk! Ze hadden alleen niet zo veel keuze meer, ik heb nu de oranje met groene Tombliboo voor Stef en daar lag er nog 1 van, en er lag nog een Tombliboo roze met geel. Er lagen ook kleinere knuffeltjes, daar hadden ze nog Upsy Daisy, Makka Pakka en Iggle Piggle van voor ¤ 2,50 per stuk, maar bij deze grotere kan het broekje uit en zat er een dekentje bij en dat vond ik leuker.. Ik ben donderdag ook vrij, dan kan ik wel even voor je gaan kijken als je dat wil?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 februari 2011 18:04 schreef Fannie het volgende:
[..]
/lurker in/
Ze heeft pas geleden gepost, maar dat ging alleen over warm voedsel in de koelkast laten afkoelen![]()
Het dreumestopic (1-2 jaar) Deel 116
/lurker out/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lotte!
Noah!
Ik praat Nederlands (tenzij op vistite bij Duitsers, dan vind ik het een beetje aso), Ronny praat Duits. Ze verstaat ons allebei prima (mij ook als ik Duits praat) en ze luistert naar allebei even goed. De woordjes die ze zegt zijn eigenlijk woorden die in beide talen (redelijk) gelijk zijn, dus daar is nog geen verschil in te merken (of misschien pakt ze juist daarom die woorden sneller op..)quote:Op maandag 21 februari 2011 21:02 schreef mefke79 het volgende:
Linda!
Wat is Lotte groot geworden ineens!
Wat ik me afvraag, praat je nou Nederlands of Duits met haar? En wat praat zij? Fijn dat ze zo goed slaapt en eet, daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen, tis toch gewoon fijn.
Ze vond het zwemmen geweldig! Eerst in de band en daarmee door de stroomversnelling en zo en af en toe even uit de band, maar toen was dat al niet meer interessant, want toen moest er echt gezwommen worden. En vanaf de kant in onze armen springen! Zelfs kopje-onder ging best goed!quote:Op maandag 21 februari 2011 20:55 schreef mefke79 het volgende:
..
Minke, heb je zoveel gezwommen meisje? Was het water fijn? Lijnloos, wij smeren Driekus na het zwemmen in met cetomacrogol. Lekker vet, helpt goed tegen uitdroging.
..
Nouja, dan voel ik me altijd een beetje lullig, maar het is zoveel in 1x dan om op te reageren...quote:Op maandag 21 februari 2011 21:06 schreef Lijnloos het volgende:
Lotte, wat ben je groot geworden meis! Fijn Linda, dat het zo goed met haar gaat! Best zwaar of niet, dat ze papa zo weinig ziet? Leuk even een update te lezen! Mag je best vaker doen hoor, zonder meteen op iedereen te hoeven reageren!
huh wat?quote:Op maandag 21 februari 2011 21:45 schreef Asyniur het volgende:
Misschien is kokosmelk dan iets voor Amélie?
Ik hoop dat de AB snel aanslaat en dat ze ook een beetje rap van de onderliggende verkoudheid af is, dan zijn we al een heel end.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:03 schreef mefke79 het volgende:
He verdorie Lijnloos, hopelijk knapt ze nu snel op. Als ik iets gezien heb de laatste tijd is dat ze en razendsnel ziek kunnen worden, maar ook net zo snel weer opknappen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ja, schouders eronder, ik moet wat. Ik kan me zelf gewoon iets te goed voorstellen hoe het is om benauwd te zijn. Dus ik doe er veel voor om dat te voorkomen. Ik mag dit spul nu zelf niet proberen (want zwanger) maar de normale puf heb ik ook geprobeerd om te kijken wat het doet. En daarna nog wel eens gepakt als ik het goed benauwd had...* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
jup!quote:Op maandag 21 februari 2011 21:45 schreef Incantrix het volgende:
Linda, wat fijn om even van je te horen!![]()
Het klinkt heel erg druk voor jullie, en best wel zwaar.toch fijn dat je ff je grote (
) meisje komt laten zien.. Mag best vaker inderdaad!
Pfff, Mefke, dat is toch best even slikken zegEen volslagen verassing is het misschien niet, maar toch.. Dikke knuf!
En hiero is het feest begonnen hoor.. Stef wilde niet eten en is nu bijna constant aan het huilen en kermen in zijn slaap. Ik heb nóg een keer mogen voelen daarstraks en één van de hoektanden is zelfs al door, de ander is dus de blauwe plek en die doet erg zeer volgens mij. De manier waarop hij in zijn mondje graait doet me zelfs vermoeden dat er misschien ook nog een kies rommelt, maar dat kan ik bijna niet geloven, het zou toch niet? Hij heeft uiteindelijk alleen een bakje druiven gegeten en wat yoghurt, sinaspril hielp niet en dentinox kreeg een nieuwe toepassing (op de ribbels van het dopje kun je fijn knagen als je tandjespijn hebt) dus het is wel echt pijnlijk.. Heb echt met hem te doen wel, ergens hoop ik wel dat die kies er ook bijzit, dan zijn we nu echt snel van die ellende af
Ohja, Simmu, ik ga kijken! Liever die kleine popjes dus?
Ik heb het ook ooit gehad. Ik was wel (veel) ouder, maar eigenlijk heb ik het niet lang hoeven gebruiken, de ontstekingsremmers. Ik ben toen zelf weer gaan minderen. Gevolg was wel weer iets meer gebruik van de verwijders, maar uiteindelijk heb ik die nu bijna nooit meer nodig...quote:Op maandag 21 februari 2011 22:32 schreef mefke79 het volgende:
asy, dat is het doel ja, dit ipv de luchtwegverwijders....
Vind je niet dat Amelie nu opeens een hele grote lompe kont heeft? Ik had dat heel erg toen Leyla er net was. Dan sta je zo'n kleine frummel in een maatje 1 te proppen en dan komen die grote peuterbillen opeens een stuk groter over.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 05:54 schreef huuphuup het volgende:
oh op die fiets, ik had t even gemist van het laxerend. Maar nèh, het gaat goed met de forlax, we houden het hierbijhet is vooral belangrijk dat ze gewoon normaal eet zonder al te veel "extra's" of juist dingen te ontzeggen enzo, anders is het einde straks zoek voor ons.
Het gaat goed met haar, de forlax helpt enorm en ik merk dat ze zich ook weer flink ontwikkeld nu, ik geniet enorm van haar en de interactie met haar kleine zusje, ze lijkt in een klap zo groot gelijkmaar als ze bij me komt knuffelen is ze echt nog even mn kleine meisje
heerlijk!
bahquote:Op dinsdag 22 februari 2011 08:56 schreef freecell het volgende:
Ja...nee, meneer moest naar zijn werk, hielp nog snel even dweilen en liet mij met twee krijsende kinderen in huis dus ik kan wel wraah doen, maar niet tegen hem
tuuuut
Vakantie, de grote kinderen willen tvquote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, wat is er aan de hand met Zappelin? Ik had net voor elke dag de Teletubbies ingeprogrammeerd, worden ze niet meer uitgezonden. Nou ja, gelukkig kan ik Ivan gerust telkens dezelfde uitzending voorschotelen.
hahaha ja en een groot hoofd!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vind je niet dat Amelie nu opeens een hele grote lompe kont heeft? Ik had dat heel erg toen Leyla er net was. Dan sta je zo'n kleine frummel in een maatje 1 te proppen en dan komen die grote peuterbillen opeens een stuk groter over.
Wij geven hem een week lang 2x per week melk. Eens kijken of melk het probleem isquote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:20 schreef flowerbox het volgende:
Da's op zijn zachts gezegd niet zo handig van Tara. Maar je hebt F. nu aan de gewone melk om te testen of hij hier ook op reageert begrijp ik?
Enne, hebben jullie echt geen tv?![]()
Ik zou niet weten waar ik onder het eten koken zou moeten zijn zonder tv. Overdag staat hij hier uit maar om 17.00 uur is het tv-tijd.
Zappelin heeft deze week vakantiedienstregeling. Gisteren ook een hele andere invulling dan normaal. Lekker voor kindjes die zitten te wachten op hun favo-serie.
Hmm, goeie! Minke heeft inderdaad een speen als ze slaapt, dus da's zeker een optie. Straks es checken of ze die hier bij de apotheek hebben toevallig... Dat zou wel schelen, effe speentje uit, speentje in, spuiten, speen uit, speen in en klaar is mama!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:43 schreef huuphuup het volgende:
Lijnloos is zo'n medicijn-fup niet wat dan? of slaapt minke niet met een speentje?
http://www.hagamedical.nl/prod02.html
was babyproduct van het jaar ofzo, ik heb geen idee hoe het in de praktijk werkt maar t zag er wel handig uit.
Amélie vindt bumba ook helemaal leuk ja. Komt er op ketnet ook niets van kinderprogramma's?
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:49 schreef Twinkly het volgende:
En over Isabeau verbaas ik me helemaal *flauwval-smiley*
Whehehequote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:48 schreef Sorbootje het volgende:
Gave kaart!!
gisteren in de supermarkt trouwens weer van verbazing onder mijn karretje gerold.. Isabeau riep bij de olijvenafdeling: "Olij? Olij? Ja?" en even verderop bij de kaas: "Kaas? Kaas? Ja?". Mijn fijnproevertje vindt echt dezelfde dingen lekker als ik!
Ja? betekent trouwens gewoon: "Mama doe dat NU in de kar!"
Nu zie ik gewoon een halve puber voor me, onderuitgezakt op de bank, met haar benen op tafel en zappen maarquote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:50 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Wat vind je van deze?
*Isabeau rukt afstandsbediening uit mijn handen*
"Deze mij!"
De kleine kinderen willen ook tv.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Vakantie, de grote kinderen willen tv
Nee, precies. Daardoor bereik je alleen maar het tegenovergestelde effect.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:15 schreef Sorbootje het volgende:
Dan piepen ze maar Simmu, kinderen en MOETEN eten gaat toch niet samen.
Is daar niet iets mee te doen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:09 schreef simmu het volgende:
hmz. ik zit wat te google-en mbt mondtrauma, en ik stuit enkel maar op verhalen van prematuurkindjes die geen brood en stukken willen eten. doorgaans krijgt men dan het advies vooral blijven aanbieden maar niet dwingen. dat is wat ik al doe, maar ik ben wel een beetje nijdig aan het worden op de artsenrataplan om ons heen die steeds piepen dattie boterhammen moet eten.
enfin; mondtrauma bij ravi zou dus best kunnen!
Lukt het niet om te geven als ze slaapt?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:35 schreef Lijnloos het volgende:
.
Wij hadden een onrustige maar redelijke nacht. Beetje jammer dat de AB om 23.00 uur gegeven moet worden, dan slaapt ze net lekker, kan ik haar weer wakker maken. En dan ook gewoon weigeren, tot de eerste drup in der mond zit, toen was het wel goed maar vond mevrouw slapen weer geen optie... nou ja, hopelijk ishet ergste leed snel achter de rug.
Dat blijft vrij lang zoquote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:17 schreef Sorbootje het volgende:
Alleen een beetje jammer dat op, af en uit allemaal 'uit' zijn bij Isabeau. Dan wil ze op de barkruk, roept ze 385 keer 'uit!' en tilt haar ene been dan naar achteren.
Tja, op het moment dat ik haar uit bed tilde was ze meteen wel wakker en mokkig (niet gek als je je niet lekker voelt en net lekker ligt te slapen...) En vervolgens de worsteling om dat spuitje in haar mond te krijgen (ze wilde echt echt ECHT! niet)... dus toen duurde het even voor ze uiteindelijk toch maar wel weer wilde slapen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:10 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Lukt het niet om te geven als ze slaapt?
Roy krijgt ook nog een "late"medicatie ronde, en vaak ligt hij dan ook al op bed, we gaan dan zachtjes naar boven zetten het lichtje op heel zachtjes, halen Roy uit bed en al slapend geven wij de 2 spuitjes medicijn.Roy is er niet echt wakker van geworden en kunnen we zo terug in bed leggen en hij slaapt verder.
quote:28-12-10
-nee
-niet
-jaaaa (alleen nazeggen)
-kak/kaik (kijk)
-daa (daar)
-dit/dat
-mama
-papa
-ba (bal) (1 keer gezegd)
-uit! (1 keer gezegd)
-jaaaa, jaaaa (hoog gillend = miauw miauw)
-baf, baf (waf waf)
-bbwwwmmmm (broem broem)
Roept de hele dag (en nacht) dit/dat, daa, kaik! inclusief wijzend vingertje. Wil dan weten wat het is.
15-02-11
-kaaaa (klaar)
-uit (als het licht uit is, als hij op een knopje drukt, als hij uit de stoel wil of uit je armen)
-aan (licht of knopjes)
-ap(pel)
-aai aai incl. gebaar
-bzzz (bijtje)
-bam (boterham)
-hap
-kaas (kaas en pindakaas)
-mama, papa en nee nu echt met betekenis
-mehh (dierengeluid, zoals een schaap)
-kak kak (kwak kwak: wat zegt een kikkertje/ eendje)
-naaijn (nijntje)
-tie tie tie (hoog gillend = piep piep piep van een muis)
21-02-11
-op (eten of drinken is op of dop ergens op)
-eet(ah) (eten)
Nu ben ik wel benieuwd!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:50 schreef Claudia_x het volgende:
Leuk, die lijstjes! Ook grappig om te zien dat Niels een andere vocabulaire heeft dan Ivan.
Keshet,quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:11 schreef Keshet het volgende:
Even Inbreken: Lijn, wij hebben 2 spuitjes voor de ab. 1 voor in Emma's knuistje, leeg, en de andere voor mij, gevuld met AB.
Ik zet haar in de kinderstoel, zing het 'hap hap hap' liedje van het KDV en zo gaat het redelijk makkelijk naar binnen!
Wij hebben trouwens geen vaste tijden meegekregen? 't moet hier drie keer per dag.
Simmu, mondtrauma zou heel goed kunnen. Een logopediste kan idd praktische tips geven. Ik kom er vanavond even op terug! Kan Ravi zitten btw?
Zo, Ik ga weer verder treinen!
- jaquote:
Wat was dan de strekking van het verhaal?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:37 schreef octopussy het volgende:
Ik heb zojuist een op consumententv een docu gezien over melk. Daar werd eigenlijk wel bevestigd wat ik vermoedde: dat koemelk helemaal niet gezond is. Ik ben nu sinds een paar weken braaf mijn kind aan de koemelk laten wennen, maar daar ga ik toch maar mee stoppen. Ze krijgt nog wel elke dag yoghurt en smeerkaas dus dat lijkt me dan wel weer genoeg zuivel op een dag.
Haha, grappig! Ik heb hier net een buurmeisje op bezoek. Drie jaar, een Turks meisje dat nu Nederlands begint te leren, en die vraagt mij net of de muziek uit mag (aan dusquote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:09 schreef Ssserpente het volgende:
Hier is ook alles 'UIT', Sorbo. Ook aan is 'UIT'.En verder af, dicht, op, enz.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn dame is vreselijk allergisch voor koemelk en heeft dus afgezien van mijn borstvoeding en het provoceren nooit koemelk gehad. Ik heb steeds in mijn achterhoofd een stemmetje dat ze wat 'mist' in haar voeding.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat was dan de strekking van het verhaal?
Dat is idd dezelfde info ongeveer als in de link die ik postte!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:21 schreef octopussy het volgende:
10% Van de Nederlandse bevolking is lactose intolerant. Calcium uit melk is anders dan calcium uit bv broccoli en wordt niet goed opgenomen door het lichaam. Verder wordt een grote melkconsumptie in verband gebracht met een hoger risico op prostaatkanker, borstkanker en obesitas. Aldus de geïnterviewde voedseldeskundigen, biologen en nog wat deskundigen.
De enige reden waarom 'men' in Nederland zoveel melk drinkt is omdat we vanuit huis meekrijgen dat het gezond is en overheidscampagnes het stimuleren. Die overheidscampagnes (melk de witte motor anyone?) die bedoeld zijn om het melkoverschot in Nederland weg te werken. Zelfs de melkboeren vonden de overheidscampagne van Gerda Verburg onzinnig.
Ik ben nooit zo goed in het samenvatten dus pin me er niet precies op vast. Ik ga eens kijken of ik de aflevering ergens online kan terugvinden.
Ah, dat riedeltje ken ik wel. Ik heb begrepen dat de wetenschap er nog niet over uit is. Dat wil zeggen, het is wel duidelijk dat melk niet voor iedereen goed is en dat er andere (betere) bronnen van calcium zijn, maar juist de risico's waar je het over hebt staan volgens mij ernstig ter discussie. Dat wil zeggen, de laatste keer dat ik me erin heb verdiept was daar nog geen duidelijk bewijs voor.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:21 schreef octopussy het volgende:
10% Van de Nederlandse bevolking is lactose intolerant. Calcium uit melk is anders dan calcium uit bv broccoli en wordt niet goed opgenomen door het lichaam. Verder wordt een grote melkconsumptie in verband gebracht met een hoger risico op prostaatkanker, borstkanker en obesitas.
Naja, dat het de kans op kanker vergroot, hoeft natuurlijk nog niet direct te betekenen dat we erdoor uitsterven. Bovendien fokken we als konijnen om dat te compenseren.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:41 schreef Ticootje het volgende:
Aan de ene kant is het natuurlijk raar dat wij als mensen melk drinken, lang nadat we het niet meer bij onze moeder drinken, van een ander dier. Maar aan de andere kant doen mensen het al een jaar of 8000 en als het echt leidde tot allerlei soorten kanker dan hadden we toch niet overleefd?
Maar da's toch geen argument om waarschuwingen dan maar naast je neer te leggen? De wetenschap komt niet met nieuwe onderzoeksresultaten om de consument te pesten. Voortschrijdend inzicht heet dat.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:50 schreef Nijna het volgende:
En je moet toch uiteindelijk ergens aan overlijden... Er is steeds wel weer iets van voeding wat in opspraak komt omdat het niet goed zou zijn zus of niet goed zou zijn zo... Ik ben helemaal niet zo'n melkdrinker, als het zomers heel warm is en de melk ijskoud dan vind ik het wel lekker. Maar doe mij maar een bakje yoghurt en dat is dat...
In deze link staat ook dat het drinken van sojamelk niet gewenst is (helemaal onderaan).quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:59 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij had Sserpente deze al eens gepost.
De uitzending op consumententv ken ik niet, maar die is vast terug te vinden op uitzendinggemist?
héé, die pyjama heeft Thijs ookquote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De kleine kinderen willen ook tv.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:55 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, Nijna, is lees nu je eerste zin pas goed. Meen je dat nou serieus?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kijk als er gewaarschuwd wordt dat iets slecht voor je is, dan wil ik daar best wat mee doen.
Maar het lijkt soms ook gewoon eens in de zoveel tijd op te duiken, dat er dingen niet gezond zijn.
Zonder dat daar echt bewijs voor is, maar omdat een of andere pipo dat heeft geroepen.
Dus ik neem het niet altijd even serieus, dat bedoelde ik meer.Fake it till you make it...
14 gewone ongebrande amandelen, met zo'n bruin velletje in een kommetje doen. Kokend water erop gieten en 10 minuten laten staan. Dan afgieten en de velletjes eraf halen, gaat erg makkelijk.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:29 schreef Ssserpente het volgende:
Oek, jij maakte toch wel eens amandelmelk? Hoe deed je dat ook alweer?
Maar een groot deel van de vleesvervangers is ook gebaseerd op zuivel en in brood zit ook melk. Hoe ga je dat oplossen dan?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:14 schreef octopussy het volgende:
Tja, ik denk dat wanneer je kind volwaardig met de pot mee-eet dat melk geen noodzaak meer is. De voedingsstoffen komen dan uit brood, fruit, groenten en vlees of vleesvervangers. En de discussie over het verband tussen het drinken van melk en allerlei ziektes is misschien ook geen reden om direct te roepen dat het puur slecht voor je is. Maar het feit dat er zoveel mensen aantoonbaar niet tegen melk kunnen, doet mij vermoeden dat misschien wel meer mensen er in mindere mate last van hebben.
Nou, het is vaak waan van de dag, vooral als je dit soort dingen in korte nieuwsberichten leest. In die context vind ik je houding meer dan begrijpelijk. Ik heb zelf zo'n grote afkeer van waan van de dag dat ik niet eens naar het journaal kijk. Maar ik vind goed onderbouwde wetenschappelijke programma's, actuele boeken of stukken in wetenschappelijke bijlages van kranten wel weer erg interessant.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:17 schreef Nijna het volgende:
Snap ik, Claudia.
Het is zo dat ik soms een beetje "moe" wordt van al die kreten e.d. Niet alles is even goed onderbouwd. En ik kan me er ook niet zo heel druk om maken.
Misschien laconiek, maar ik wik en weeg al genoeg zonder me om dat soort dingen ook nog druk te maken, beetje struisvogelpolitiek
Hannah krijgt gewoon vlees (voor zover ze het lust en kan eten). Ze eet dan inderdaad nog wel smeerkaas, boter en yoghurt. Maar juist omdat ze die zuivel al wel binnenkrijgt is koemelk ernaast misschien toch 'dubbelop'. Ik dacht ook dat lactose per zuivelproduct nog wel veel verschilt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:23 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar een groot deel van de vleesvervangers is ook gebaseerd op zuivel en in brood zit ook melk. Hoe ga je dat oplossen dan?
Ow simmu, ik vergat op jou te reageren: Harry eet ook het liefst pap. Eten geef ik vaak geprakt, maar soms ook losse stukjes. De ene dag worden die eruit gewerkt, de andere dag kauwt hij gewoon en slikt het door (hoewel hij er een handje van heeft om minimaal te kauwen en dan te kijken of het al door zijn keel past).
Als je eens begint met iets wat makkelijk plet en prut in zijn mond? Bijv een stukje gekookte bloemige aardappel? Of erg gaar gekookte bloemkool of zoiets?
ik krijg bij Amber ook de ab. van 23.00 uur er niet in, dus die laat ik maar voor wat het is.. Ik ga geen strijd aan rond middernacht om een paar ml. ab.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:29 schreef Asyniur het volgende:
och ja mef, tuurlijk! Of met een klein beetje limonade(siroop)!
Ow en Lijnloos: ik zou morgen even de HA bellen of het echt nodig is dat de laatste om 23 uur gegeven wordt. Volgens mij is het gewoon belangrijk dat het 3x per dag gegeven wordt.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het zo nauw komt met de AB.
Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat een van onze (dementerende) bejaarden wordt wakker gemaakt voor AB. Wel voor slaapmedicatie![]()
ik ook hoor...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:17 schreef Nijna het volgende:
Snap ik, Claudia.
Het is zo dat ik soms een beetje "moe" wordt van al die kreten e.d. Niet alles is even goed onderbouwd. En ik kan me er ook niet zo heel druk om maken.
Misschien laconiek, maar ik wik en weeg al genoeg zonder me om dat soort dingen ook nog druk te maken, beetje struisvogelpolitiek
Het ligt erg aan de soort AB. De AB die Senna had, moest ook echt om de 8 uur gegeven worden, dus idd ook een keer terwijl ze al sliep. Dat mocht echt niet anders.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:29 schreef Asyniur het volgende:
och ja mef, tuurlijk! Of met een klein beetje limonade(siroop)!
Ow en Lijnloos: ik zou morgen even de HA bellen of het echt nodig is dat de laatste om 23 uur gegeven wordt. Volgens mij is het gewoon belangrijk dat het 3x per dag gegeven wordt.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het zo nauw komt met de AB.
Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat een van onze (dementerende) bejaarden wordt wakker gemaakt voor AB. Wel voor slaapmedicatie![]()
dat was met die van Amber ook maar ik kreeg het er echt niet in. Ik was al blij dat ik er 2x ab. in kreeg. De ha. was er ook van op de hoogte en die vond het geen drama.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het ligt erg aan de soort AB. De AB die Senna had, moest ook echt om de 8 uur gegeven worden, dus idd ook een keer terwijl ze al sliep. Dat mocht echt niet anders.
Kan hij dat niet even aan Niels lerenquote:Op woensdag 23 februari 2011 10:37 schreef freecell het volgende:
Ow en sinds vanmorgen steekt hij zijn hand uit naar de vuilnisbak, zegt eh-eh, schudt zijn hoofd en gaat weer weg.
Dat scheelt mij weer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoooo, tralalala...![]()
quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Had ze me maar juist wat beter in de gaten gehouden. Dan had ze ten minste gewoon gezien dat we op de fiets wegwaren.
das Elmo d'r rug met het Pearl Jam logoquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:01 schreef Incantrix het volgende:
Elmo, bah, toch schrikken dan, op zo'n moment he? En wat ik je al eeuwen wil vragen, maat telkens vergeet: ben jij dat zelf, op de foto van je ava? Is dat het Gotcha-logo? [edit] Hmmmm, nevermind, het Gotcha-popje is heel anders.. Maar waar ken ik het dan van?[/edit]
Het was idd schrikken! Maar ze lijkt er zelf niet al teveel last van te hebben gelukkig! Ik zal straks kijken of ik een foto er op zet.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:01 schreef Incantrix het volgende:
Elmo, bah, toch schrikken dan, op zo'n moment he? En wat ik je al eeuwen wil vragen, maat telkens vergeet: ben jij dat zelf, op de foto van je ava? Is dat het Gotcha-logo? [edit] Hmmmm, nevermind, het Gotcha-popje is heel anders.. Maar waar ken ik het dan van?[/edit]
whaha jij bent gemeenquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:18 schreef Aoraki het volgende:
Ik zou ff de aardlekschakelaar aan en uit doen, Nijna
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |