abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93100455
Het dreumestopic (1-2 jaar) Deel 116

De dreumesjes:

*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_93100519
Oeps...deed ik dat?????
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_93100543
De laatste posts gingen over het Fok! tuinbroekje! O+
En over muesli zonder teveel zoetigheid: Zonnatura (in mijn herinnering is Euroshopper-muesli ook heel sober).
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_93100566
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:01 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oeps...deed ik dat?????
Oh! Ik dacht dat je offline was! Maar je hebt je status verborgen :@
pi_93100665
Ik hou zelf niet van muesli, omdat hetn iet knapperig is. Ik vind het knapperige van cruesli dus fijner, maar het hoeft niet zoet. Iemand zoiets al eens gevonden? Hetb het idee dat cruesli altijd gesuikerd is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_93100693
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:02 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Oh! Ik dacht dat je offline was! Maar je hebt je status verborgen :@
:D wist niet eens dat dat kon

Maar goed dat je hem hebt geopend hoor, deze dwaas had niks door :P
pi_93101738
Heb net ff op de achterkant van het mueslipak hier gekeken en de stukjes fruit zijn gesuikerd. 't Is ook mierzoet. Maar vind het wel weer fijn dat er pitten, zaden en noten inzitten.

Oek, jij maakte toch wel eens amandelmelk? Hoe deed je dat ook alweer? Which reminds me dat ik binnenkort weer een kokosnoot ga halen; deze keer een die niet beschimmeld is. (De laatste keer had ik Lente de melk al gegeven -die prima smaakte overigens- voordat ik de noot had opengebroken; die bleek dus zwaar beschimmeld te zijn. Een uur later was ze dan ook zwaar aan de diarree.) Of zou kokosmelk sowieso erg laxerend werken?

Wat klinkt dat gezellig, Claudia, Ivan die zo lekker meekneutert. Ik moet mezelf er regelmatig aan herinneren om Lente ook wat taakjes te geven als ik zelf ergens mee bezig ben, vindt ze geweldig.
pi_93102224
Geen idee Ssserpente, maar als het niet goed was zou die diarree daar heel goed vandaan kunnen komen natuurlijk

Lars had gister de yogho van Meike te pakken, en na een slokje ervan te hebben gedronken had hij binnen een half uur een dikke poepluier.
Kon toeval zijn natuurlijk, dus vanmorgen heeft ie weer een beetje yogho gehad, en weer!

Conclusie: melk is nog niet zo'n goed idee. Weten we dat ook weer.
pi_93102272
He hallo allen! Ik ben weer terug van weggeweest! Hadden effe een weekje vakantie zonder internet en daarna ook effe weinig geinternet omdat de vakantie schijnbaar de perfecte tijd was om alledrie ziek te worden }:|

Ik heb een beetje bijgelezen, maar eigenlijk te weinig om nuttig commentaar te geven, dus alleen effe een WELKOM aan Simmu en Ravi, Hannah en Octo en Freecell en Florian (zo uit mijn hoofd de nieuwkomers?)

Vanaf nu doe ik weer mee :P
pi_93102276
Over dat meehelpen, leuk is dat!
Lars geniet ook echt wanneer hij in de winkel mag meehelpen, flessen in de automaat doen, spullen op de band leggen.
Zo grappig.
Dan worden het ineens wel echte mensjes ja.
pi_93102396
Ff Gegoogled; kokosmelk werkt idd laxerend, bestaat dan ook voor 22% uit olie.

Iets voor Amelie, Huup?

Da's idd makkelijk geconcludeerd zo, Karin. :D
pi_93105237
Iris ontbijt eigenlijk nog met een papfles, maar af en toe krijgt ze ook wat smacks met yoghurt. De ene keer heeft ze liever een stukje brood, de andere keer wat smacks. Ook zoete meuk, maar ik zit het zelf ook te eten met yoghurt en dan kijkt ze het zowat uit mn bord :o

Voor Mirte had ik een tijdje van die muesli vanaf 15 mnd van bambix, maar die heb ik hier in de supermarkt nog niet ontdekt... misschien eens bij een andere kijken...
Fake it till you make it...
pi_93105390
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Geen idee Ssserpente, maar als het niet goed was zou die diarree daar heel goed vandaan kunnen komen natuurlijk

Lars had gister de yogho van Meike te pakken, en na een slokje ervan te hebben gedronken had hij binnen een half uur een dikke poepluier.
Kon toeval zijn natuurlijk, dus vanmorgen heeft ie weer een beetje yogho gehad, en weer!

Conclusie: melk is nog niet zo'n goed idee. Weten we dat ook weer.
wel handig om te weten voor alstie verstopt zit!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93105498
Ik heb Linda2205 ook al een poosje niet gezien. Ligt dat aan mij? Ben benieuwd hoe het met Lotte gaat! (en met haar!)

Isabeau krijgt 's ochtends een papfles én daarna nog een boterham. De papfles krijgt ze als ze vroeg wakker is en daarna slaapt ze dan nog even. Als ze dan openieuw wakker is krijgt ze een boterham. Ze heeft dan ook echt nog trek. Maar soms krijgt ze ook wel eens yoghurt en een ei. (niet doorelkaar natuurlijk :') )
pi_93105828
Even een leuk filmpje van mijn kleine vriendje
(net uit bed, dus nog met out-of-bed-look)
Lars zingt van het molletje
  maandag 21 februari 2011 @ 16:05:19 #16
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93106035
Ooowwww Karin wat een lekker ventje O+

en wat ben jij leuk hihihih
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_93106556
Lars met die gebaren O+
pi_93106592
We hebben net gefietst. Dat had ik beloofd voor als ze geslapen had, dus dat was ook het eerste wat ze zei toen ik de kamerdeur opendeed toen ze wakker was: tietsuh!
Een blokje om, want het was best koud. Even naar de Wibra alwaar mevrouw een Hello Kitty knuffel heeft gescoord waar ze momenteel onafscheidelijk mee is O+ En even langs kruidvat voor wat speldjes, want speldjes zijn ineens helemaal hot. Was het tot voor kort lastig om iets in haar haar te doen en onmogelijk om het daar langer dan 2 minuten te laten zitten, vanmorgen hadden we een klein drama omdat ik zei (nadat ze 4 keer plagend weggelopen was als ik haar wilde oppakken) dat ze dan vandaag geen speldjes kreeg :o'Niets veranderlijker dan een (zelfs heel jonge) vrouw :')
pi_93106696
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:17 schreef miss_sly het volgende:
Even naar de Wibra alwaar mevrouw een Hello Kitty knuffel heeft gescoord waar ze momenteel onafscheidelijk mee is O+
Ah, gelukkig. Ik maakte me al zorgen of ze die wel zou krijgen :P Iedere keer als ik bij de Wibra kom zie ik ze daar liggen. Ze roepen gewoon "SENNAAAAAAAAAA"
pi_93107355
Ja, de Wibra is de andere kant op, maar ik had het wel in mijn oren geknoopt dat je dat had gezegd, Sorbootje :Y Senna is je ontzettend dankbaar O+ :D
  maandag 21 februari 2011 @ 16:45:22 #21
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_93108104
Haai :)

Ik ben gisteren vergeten Simmu en Ravi welkom te heten! :@ o|O Alsnog heel erg gefeliciteerd :* :* Leuk dat jullie er weer bijzijn! En eind van de week volgt Happy ook met Daan, last ik net op Twitter. Yay! *O*

Vanmorgen om half vijf hoorde ik heel hard *BRUL* en toen ik vervolgens mijn ogen even had geknipperd was het half zeven :o Ik had eerder hier moeten klagen! :o Hij heeft heel even gehuild en daarna nog heel even gespeeld in bed, en nu is hij weer heel vrolijk. Ik heb net met gevaar voor eigen vingers nog eens in zijn mond gevoeld omdat ik reeds het vermoeden had dat er weer iets op springen staat, en ja hoor: de twee bovenste hoektanden veroorzaken dikke bulten en aan één kant een blauw plekje in het tandvlees. Niet gek dus, dat het kind weer aan het spoken is, arme drommel. Als ik het zo eens bekijk heeft hij, als deze twee door zijn, volgens míj nog maar iets van 2 of 3 kiezen te gaan ofzo (het melkgebit heeft maar 8 kiezen toch?).. En daarvan is dus eigenlijk het meeste wel doorgekomen in de afgelopen 2,5 maand :') Zou hij na deze gebitsmarathon misschien weer leren uitslapen?

Anyway, hij heeft vanmiddag lekker bij opa en oma gespeeld, hij noemt mijn vader nu 'pa' O+ We stapten uit de auto, hij wees naar de gevel van hun huis en riep 'pa!' en toen mijn vader hem oppakte weer :) Later wees hij hem ook nog aan op een foto en zei het ook weer, echt heel lief :)

Senna met haar Hello Kitty-knuffel O+ O+ Ik heb geen enkele reden om zulke dingen te kopen, maar ik vind ze zó schattig O+ En dan met zo'n snoezig meisje eraan vast.. O+

Twinks, mijn hemel, wat een rotnacht weer zeg! :* :* Ik kan je alleen maar vertellen dat als Stef echt goed last van doorkomende gebitsbandieten heeft, pcm bij hem ook niet meer helpt. Niks helpt dan, eigenlijk. Ik zou het heel naar vinden voor Niels als hij er ook zo vreselijk last van heeft, arme :* :*

Ssserpente, zo staat Stef tegenwoordig ook onder de douche :D En dan wil hij zichzelf het liefst ook zelf wassen, maar als we hem zijn zeep geven gaat hij zich éérst wel wassen, maar neemt daarna snelsnel nog even een hap uit het stuk zeep :') Toch jammer van je zeepje van ¤ 5,nogwat per 100 gram :') Ik vind het er heel volwassen uitzien, ook met dat hoofdje zo een beetje gebogen.

Claudia, grappig hoe dat dan gaat he, echt mert van die sprongetjes :)
3!
  maandag 21 februari 2011 @ 16:49:08 #22
95408 Incantrix
pi_93108315
Ohja, en hij heeft vandaag van mij een Tombliboo-knuffel gekregen waar het broekje van aan- en uitkan en er zit ook een dekentje bij, zodat je hem in bed kunt leggen O+ Als ik hier zo'n beetje lees dat hij over een tijdje wellicht meer interesse zal krijgen voor rollenspellen een schot in de roos dus! Wel grappig, bij mijn ouders ging hij er ook meteen helemaal mee knuffelen enzo O+ En mijn mijn vader noemt het een Tombiboy :D
3!
pi_93108714
Dit dus:

Dora kijken met Kitty O+

[ Bericht 32% gewijzigd door Jippie op 20-06-2023 13:44:16 ]
  maandag 21 februari 2011 @ 17:00:23 #24
95408 Incantrix
pi_93108850
O+
3!
pi_93109048
Ahhh, wat zoet, met d'r Kitty. O+

Ik gooi er een filmpje in van Ivan & Otto:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93109170
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:49 schreef Incantrix het volgende:
Ohja, en hij heeft vandaag van mij een Tombliboo-knuffel gekregen waar het broekje van aan- en uitkan en er zit ook een dekentje bij, zodat je hem in bed kunt leggen O+ Als ik hier zo'n beetje lees dat hij over een tijdje wellicht meer interesse zal krijgen voor rollenspellen een schot in de roos dus! Wel grappig, bij mijn ouders ging hij er ook meteen helemaal mee knuffelen enzo O+ En mijn mijn vader noemt het een Tombiboy :D
waar haal je die knuffels?

seleentje vind in de droomtuin geweldig (die staat dan ook nu naast me tloontuin! te roepen. zizi!)
pi_93109359
Senna lekker op de bank met je Hello Kitty O+

Ivan O+ wat een heerlijk lachje!
  maandag 21 februari 2011 @ 17:15:23 #28
95408 Incantrix
pi_93109476
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:08 schreef simmu het volgende:

[..]

waar haal je die knuffels?

seleentje vind in de droomtuin geweldig (die staat dan ook nu naast me tloontuin! te roepen. zizi!)
Oh, wat lief! O+ Ze hadden ze hier bij de blokker.. Ik had ze een week geleden al gezien bij de blokker bij mijn werk, maar daar waren ze ¤ 20,= en dat vond ik een bizar bedrag. Nu kwam ik toevallig in de blokker hier verderop en daar waren ze afgeprijsd, ¤ 5,= per stuk! Ze hadden alleen niet zo veel keuze meer, ik heb nu de oranje met groene Tombliboo voor Stef en daar lag er nog 1 van, en er lag nog een Tombliboo roze met geel. Er lagen ook kleinere knuffeltjes, daar hadden ze nog Upsy Daisy, Makka Pakka en Iggle Piggle van voor ¤ 2,50 per stuk, maar bij deze grotere kan het broekje uit en zat er een dekentje bij en dat vond ik leuker.. Ik ben donderdag ook vrij, dan kan ik wel even voor je gaan kijken als je dat wil? :)
3!
pi_93109891
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:01 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Even een leuk filmpje van mijn kleine vriendje
(net uit bed, dus nog met out-of-bed-look)
Lars zingt van het molletje
Wat is 'ie enorm schattig! Maar ehm, zing jij niet vooral van het molletje? :D

Hij doet echt al die gebaren mee, he? Heb je dat zelf bedacht of hoort dat ook bij het molletje?
pi_93110084
Incantrix, wat heerlijk dat Stef jullie ineens wat fijne ochtenden bezorgt! Ivan was pas trouwens een uur zoet in bed met het verschoningskussen. Misschien eens proberen? :+

Die gebitsmarathon klinkt ongelooflijk. Ik vind het trouwens knap dat je die blauwe plekken kunt zien. Bij Ivan kan ik alleen in zijn mond gluren als hij heel hard huilt.

Oh, en ik ben ookal een tijdje aan het nadenken aan een pop of zo voor Ivan. Hij heeft er een bij mijn schoonouders liggen en geeft de pop ook drinken en zo. Zo'n knuffel is wel een goed idee!
pi_93110087
Lars O+ wat doet hij schattig mee O+

Ivan O+ geweldig hoe hij helemaal in een deuk ligt om het geluidje erbij O+

Senna zei op de fiets ook, toen het tijd was om naar huis te gaan, dat Tikkie honger had :D
En ze heeft iets nieuws: ezeggel...dat betekent gezellig en dan kijkt ze je aan, lacht, trekt haar schouders een beetje op en zegt "ezeggel" O+
pi_93110143
Ezeggel. _O-

Klinkt als een personage uit de Bijbel.
pi_93110279
haha ja, ik moest ook de eerste paar keer even denken wat ze bedoelde, maar toen ze mijn 'gezellig' soort van 'herhaalde' dus, begreep ik het :D
  maandag 21 februari 2011 @ 17:35:06 #34
95408 Incantrix
pi_93110359
Senna, haha, wat cúte!! O+ Ezeggel :D

Claudia, dat voelen en zien is ook iets dat zeg maar ééns in de maand een keertje lukt hoor ;) Ik weet ook niet met zekerheid te zeggen hoeveel er nu precies wel en niet door is, beide onderste hoektanden ben ik redelijk zeker van, van 5 kiezen ook tamelijk zeker, de 6e is een twijfelgeval (maar ik vermoed van wel), misschien dat er al meer door zijn maar dat weet ik gewoon niet. Dentinox geef ik in elk geval niet meer, dat is zowat niet te doen, overal zitten nu scherpe kiezen en tanden en hij heeft een mooie pitbull-act :')
3!
  maandag 21 februari 2011 @ 17:35:51 #35
95408 Incantrix
pi_93110399
Ow, en dat verschoningskussen hou ik erin, dank voor de tip :D

Een pop wilde ik idd ook al een tijdje, ik had eigenlijk die van Dille & Kamille op het oog, die zijn zo lief O+ Maar ik kom daar nooit in de buurt, dus ik vergeet dat altijd. Deze vond ik wel een goeie tussenvorm, hij zit er nu ook mee op de bank naar In the Nightgarden te kijken O+
3!
pi_93110721
Incantrix wat super dat Stef nu toch alweer twee ochtenden wat langer geslapen heeft *O*

Ivan O+! Dat kuiltje in zijn wang is te schattig.
Niels doet dat nog niet, die geeft ons wel eten en drinken en hij trekt de slaapzak van zijn knuffel uit en dan moeten wij die steeds opnieuw weer aantrekken, maar echt fantasiespel herken ik er nog niet in.

Ohh Lars O+ die bewegingen zijn te cute.

Senna, wat zit je daar ezeggel met je Hello Kitty O+ :D
pi_93110833
Kobus en ik zijn vandaag bij Amelie en Elin op bezoek geweest! *O*
Ik ben totaal niet bijgelezen, we zijn net thuis, maar Amelie en Ko hebben zo leuk samen gespeeld! Ik vond haar zo groot en knap! :D
En Elin, och och, wat een droppie-poppie. Ik heb er heerlijk lang mee in mijn armen gezeten en besnuffeld. O+

Nu gaan we even uitrusten van de lange reis, maar gelukkig ging het supergoed, 1 uur en 45 min was het met 4 overstappen. Maar Ko bleef lekker op mijn rug en viel natuurlijk pas in slaap een kwartier voor aankomst. :')
Op de terugweg is hij even uit de boba geweest en zat hij lekker tegenover me in de coupe rozijntjes te eten. Wat was hij groot! :D O+
Ik ben helemaal blij dat het zo goed ging.

Vanavond ga ik even bijlezen en reageren, nu even snel koken. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_93110955
Ohhh wat leuk oeke!! O+ Ik ben jaloers, lekker Elin geknuffeld! :D
Wat fijn dat de treinreis zo goed ging, ondanks dat hij moe was. Ik ben benieuwd naar de eventuele foto's!
pi_93111621
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 15:54 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb Linda2205 ook al een poosje niet gezien. Ligt dat aan mij? Ben benieuwd hoe het met Lotte gaat! (en met haar!)
/lurker in/
Ze heeft pas geleden gepost, maar dat ging alleen over warm voedsel in de koelkast laten afkoelen :P

/lurker out/
;)
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_93111833
Hallo,

Wij mogen hier nu ook zijn :D

Ik ben Robin en al 3 dagen 1 jaar

Hoera
pi_93112154
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:47 schreef Twinkly het volgende:
Ohhh wat leuk oeke!! O+ Ik ben jaloers, lekker Elin geknuffeld! :D
Wat fijn dat de treinreis zo goed ging, ondanks dat hij moe was. Ik ben benieuwd naar de eventuele foto's!
Er zijn niet heel veel foto's gemaakt :D
of nja, wel gemaakt, niet gelukt :+ ik ben niet zo'n goeie fotograaf. Er zijn er nog twee van Oeke met Elin maar k weet niet of ik die mag plaatsen, dus die stuur ik wel naar Oeks en dan kan ze zelf keuren en kijken of ze ze wil plaatsen of niet ;)

Ze hebben zich vermaakt met theezakjes en achter elkaar aan hollen :D keileuk! Het is zo leuk om ze samen zo bezig te zien enzo <3

Fijn dat het zo goed ging de terugreis Oeke! Wat is ie groot en leuk je Ko.
Ik raak echt steeds maar niet bij gelezen hier, en als ik eindelijk bijgelezen ben dan zit ik weer met mn handen vol kinders waardoor reageren niet gaat :P
Ik leef mee en ik lach mee en meer van zulks maar reageren pffffrt...

Cool gefeliciteerd met je meisje! *O*
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93113433
Ezeggel O+

Robin welkom

Amelie en Ko op de foto O+

Iris wilde vanavond geholpen worden met haar toetje, oftewel met veel geluid en gekheid haar voeren.
Maar dat mocht mama niet doen "neeeej nietuh" werd er luid geprotesteerd toen ik het wilde doen.
Even later "papa biefffff" *insert puppy eyes* O+ wel heel schattig.
pi_93113956
Oh wat een leuke foto's Huup! Het plezier straalt ervan af!
Ik moest ook erg lachen om Amelie die haar broodkorstjes aan Ko gaf die ze vol adoratie opat. Terwijl hij thuis alle broodkorsten weigert. :D
En dat Ko probeerde Amelie te knuffelen, maar die rende er snel vandoor. Heeft Ko vast van Senna geleerd. ;)

Welkom Cool, gefeliciteerd met Robin! *O*
pi_93114668
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:15 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Oh, wat lief! O+ Ze hadden ze hier bij de blokker.. Ik had ze een week geleden al gezien bij de blokker bij mijn werk, maar daar waren ze ¤ 20,= en dat vond ik een bizar bedrag. Nu kwam ik toevallig in de blokker hier verderop en daar waren ze afgeprijsd, ¤ 5,= per stuk! Ze hadden alleen niet zo veel keuze meer, ik heb nu de oranje met groene Tombliboo voor Stef en daar lag er nog 1 van, en er lag nog een Tombliboo roze met geel. Er lagen ook kleinere knuffeltjes, daar hadden ze nog Upsy Daisy, Makka Pakka en Iggle Piggle van voor ¤ 2,50 per stuk, maar bij deze grotere kan het broekje uit en zat er een dekentje bij en dat vond ik leuker.. Ik ben donderdag ook vrij, dan kan ik wel even voor je gaan kijken als je dat wil? :)
oh, als je dat zou willen doen! vooral iggle piggle is hier favoriet! met upsy daisy als goede runnerup
pi_93116349
Wat een leuke foto's! En oeke lekker geknuffeld met Elin, fijn!
Knuffelen is fijn, Ko weet dat al, nu Amélie nog :D

haha Nijna, wat schattig dat ze al doorheeft hoe ze haar zinnetje kan krijgen O+

Cool gefeliciteerd en welkom *O*

twinkly, dat zegt ze ook idd dan tegen kitty: ezeggel O+
pi_93116578
Jullie gaan nèt teg snel.... -O-
Wel toffe foto's! *O*
pi_93117537
Hihi, ezeggel c_/

Amélietje en Ko, wat een leukerds samen *;

Ik zag ook nog Senna lief op de bank met haar pop en een schaterende Ivan met zijn pop. Hier heeft Hannah ook een pop (een die naar je fluit als je op zijn buik drukt :') ) en ze moet er telkens om giebelen als de pop haar een kusje geeft.

Co_OL, welkom met Robin. Wel wat meer posten hoor o|O
pi_93118480
Filmpjes O+
Foto's O+

Echt genieten als die voorbij komen in dit topic :)
Hier ook een favo knuffel, poes en ze heet lilo, net als een van onze eigen poezen, alhoewel zij noemt allerdrie onze poezen lilo en de honden van mijn ouders ook, kortom alles met 4 pootjes is lilo! Maar onder het eten moet Lilo een hapje en zij een hapje en zo eigenlijk met alles :)
Vanmiddag lekker bij opa en oma geweest, lekker in de tuin gespeeld, maar het was wel koud! Twee grote meiden waren daar aan het touwtje springen en dat kon ze ook dwz het touwtje in de handen nemen en je handen heen en weer... Dat je dan moet draaien en springen maakt neit uit, ze had het goed geobserveerd en bgreep het principe :) Daarna nog maar even gevoetbalt maar dat doen we met de handen, dus ze is meer een keeperstype :)
Nu keimoe lekker in bed, nadat ze mijn buik en daarmee haar zusje een kusje had gegeven O+
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_93119299
Pfff, daar ging dan alweer met mijn bijhoudt-voornemen... Effe niet zo'n handig dagje.

Maaaarrrrr: Wat een schattige filmpjes O+ en die fotootjes!!! O+ Zo te zien heeft Ko heel gezellig gespeeld bij Amélie! En Senna, wat heb jij een mooie pop van mama gekregen! Goed knuffelen hoor!

Cool, welkom hier met Robin! En nog van harte gefeliciteerd met haar verjaardag!

Nou ja, mijn muppie is dus echt goed ziek... manlief is met haar naar de ha geweest, ze bleek vanmiddag ook flinke koorts (39,7) te hebben en het snot bleef stromen en ze was erg hangerig en huilerig... nou daar hebben we dus een goede oorzaak voor: dubbele oorontsteking, verkoudheid + uitslag op gezicht nog van al het zwemmen afgelopen week. Dus nu hebben we AB-kuurtje, creme en neusspray... Hopelijk knapt ze snel een beetje op. Op aanraden het bedje ook maar even wat opgehoogd aan een kant (hoop dat ze ook aan die kant blijft liggen met haar hoofd, want ze gaat normaal het hele bed door per nacht) met een paar handdoeken, want had geen boeken. Als klap op de vuurpijl heeft ze ook nog een snee in haar vinger die is gaan ontsteken, dus daarvoor morgen maar even een soda-badje maken en lekker weken. Heb al wel een beetje pus eruit kunnen duwen zonder huilen, mijn bikkeltje! O+ ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_93119719
Arme Minke! Ze ziet er wel heel zielig uit zo.

Hier ook een half zieke, vandaag toch maar naar de HA geweest en ook een oorontsteking. Hij lijkt er niet heel veel last van te hebben, maar soms huilt hij wel heel zielig en hij slaapt overdag bijna niet meer. Net met pcm op bed gelegd, hij was doodmoe.
pi_93119815
Nooooh ;( Die eerste foto!
Echt sneutje!
pi_93119844
aah Ivan, wat lach jij geweldig leuk zeg!!!
Wat grappig zeg!

En Senna met Hello Kitty, ze is helemaal gelukkig he!

Cool gefeliciteerd met je meisje!

Amélie en Ko....wat een leuk stel!!
Ze is mooi Huup! En dat lachje van Ko erbij...echt so sweet!!
Fijn dat je zo makkelijk met Ko kunt reizen!
pi_93120420
*plof*
Was ik vanochtend nog zo blij met de pufjes..die blijdschap is echt helemaal over. Ik werd om een uurtje of drie gebeld door het kdv dat Driekus zo benauwd was of ie meer puf mocht. Ja, dat mag. Ik hoorde em gewoon op de achtergrond, compleet overstuur en maar hoesten en piepen. Dus na een kwartiertje teruggebeld, het zat me niet lekker. Ja, het ging wel beter, maar niet van harte. En na lang twijfelen en het uitzitten van een vergadering toch even de huisarts gebeld of we echt wel zo vaak mochten puffen. Nee dus. Dus halsoverkop naar huis, Driekus van het kdv halen en om kwart over vijf hijgend en puffend (ik dus, want ik had em moeten dragen, geen buggy in de buurt) bij de huisarts binnenlopen.
Het goede nieuws: geen bronchitis, geen longontsteking. Het minder goede nieuws: dit lijkt verdacht veel op astma. Nou mogen ze die conclusie onder de 2 jaar niet trekken, dus het is nu erg geprikkelde luchtwegen. Nu andere medicijnen (ontstekingsremmers), morgen weer terug, komende weken veel naar de huisarts voor controle en waarschijnlijk komende winter onder controle weer aan deze ontstekingsremmer. Het fijne is wel dat we die andere pufjes dan mogen afbouwen, zodat we uiteindelijk maar 2 pufmomenten over gaan houden.

Sorry voor het lange verhaal...tis niet dat ik er echt van geschrokken ben, maar leuk is anders.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_93120939
Zo en nu ben ik bijgelezen: ik las iets over cruesli. Wij eten van die ontbijtflakes van de AH, ik had ze zonder fruit, maar daar gooide ik zelf suiker bij want niet te eten. Nu dus maar weer die met fruit en Driekus krijgt die ook bij het ontbijt.
Wij ontbijten nu al dik een maand met of boterham of fruit en dan in combi met water omdat Driekus geen pap of melk krijgt ivm slijmvorming. Hij is er helemaal aan gewend en weet niet beter. De papfles 's avonds is bij ons nu ook gewoon water en ook dat gaat prima. Hij krijgt dan normaal wel yoghurt na het eten.

Die foto's van Ko en Amélie, de schatjes! Wat lief!

Dentinox geef ik nog wel, maar het is met gevaar voor eigen vingers ja. Hij bijt er gewoon op. Geen idee hoe ik em dat afleer, maar goed. Hij weet wel dat het spul helpt en is dus blij als het potje tevoorschijn komt. Maar ik mag meestal wel voelen, kijken lukt me niet.

Minke, heb je zoveel gezwommen meisje? Was het water fijn? Lijnloos, wij smeren Driekus na het zwemmen in met cetomacrogol. Lekker vet, helpt goed tegen uitdroging.

Cool, welkom!

En zag ik nou een goede nacht voor Stef? Wauw!

En Lente onder de douche. Driekus wil altijd zitten bij ons onder de douche, maar gaat nog liever in een laagje water in bad. Hij vind de sproeier niet erg, maar speelt gewoon liever in het bad.
pi_93121025
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:04 schreef Fannie het volgende:

[..]

/lurker in/
Ze heeft pas geleden gepost, maar dat ging alleen over warm voedsel in de koelkast laten afkoelen :P

/lurker out/
;)
:W

Ik heb het idee dat ik niet zoveel mee te kletsen heb op het moment... :@ Ik mis heel veel van Lotte omdat ik 35u per week werk en onze weekenden zien er min of meer hetzelfde uit.

Ze ontwikkelt wel super. Waar ik me een tijdje geleden nog zorgen maakte, loopt ze ondertussen meer dan goed (vooruit, achteruit, snel, langzaam) en gaat ze steeds meer woorden zeggen (papa, mama, emma, aai, oma, auto, ja, nee, dank, cacao (met dank aan papa...) enz.). Ze begrijpt een heleboel, voert kleine opdrachtjes uit, heeft het knuffelen en boekjes lezen ontdekt en is gewoon een heerlijk grietje op het moment.

Slapen gaat hier super (scusi voor de anderen :@ ) Rond 18.30 gaat ze erin en meestal moet ik haar rond 07:30 wakker maken omdat we anders te laat komen. Ze heeft het enorm naar dr zin op het kdv, op vrijdagavond is het huilen als we gaan, want dan kan ze niet meer bij haar favo leidster blijven en maandagochtend moet ik dr echt meesleuren naar het kapstokje op dr schoentjes en jas uit te trekken, omdat ze dan alweer om haar benen hangt.

Ze mist haar papa wel heel veel. Als we in het weekend met zn tweetjes zijn zegt ze steeds heel hoopvol papa als ze een van de buren hoort thuiskomen en als papa even belt om te horen hoe het gaat, kijkt ze stralend naar de telefoon en gaat zwaaien.

Eten gaat redelijk. Boterhammen dubbelgeklapt uit het vuistje gaat goed, in stukjes in voor baby's. Avondeten is prima als het een prutje is (spaghetti, stamppot, rijstmengsel) maar aardappels en groente resulteert in een aardappelvreetfestijn, waarbij de groente met grote precisie aan de kant wordt geschoven. Uit ervaring weet ik nu dat chili con carne heerlijk is, voor Lotte, maar voor mama niet zo leuk (7 poepluiers, de dag erna). Wel heel schattig, ze zat windjes te laten daardoor en trok iedere keer haar trui omhoog, wees naar haar buik en zei: oh-oh.
Sowieso is alles oh-oh, of het nou expres gaat of per ongeluk.

Zo, kleine update over mn mupke. Ik lees nog steeds al jullie belevingen, maar ik heb, zoals ik al zei, niet het idee dat ik heel erg veel kan toevoegen op het moment. Sorry :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lotte!
Noah!
pi_93121358
:W Linda!
Wat is Lotte groot geworden ineens!
Wat ik me afvraag, praat je nou Nederlands of Duits met haar? En wat praat zij? Fijn dat ze zo goed slaapt en eet, daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen, tis toch gewoon fijn.
pi_93121446
Oef Mef, dat is schrikken zeg! Het lijkt me heel beangstigend als het enige middel dat je hebt, je niet vaker mag toedienen, ook al is het nodig. Gelukkig maar dat de huisarts nog iets anders had.

Grote Lotte! Fijn toch dat het lekker gaat?
pi_93121476
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:02 schreef mefke79 het volgende:
:W Linda!
Wat is Lotte groot geworden ineens!
Wat ik me afvraag, praat je nou Nederlands of Duits met haar? En wat praat zij? Fijn dat ze zo goed slaapt en eet, daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen, tis toch gewoon fijn.
Ik praat Nederlands (tenzij op vistite bij Duitsers, dan vind ik het een beetje aso), Ronny praat Duits. Ze verstaat ons allebei prima (mij ook als ik Duits praat) en ze luistert naar allebei even goed. De woordjes die ze zegt zijn eigenlijk woorden die in beide talen (redelijk) gelijk zijn, dus daar is nog geen verschil in te merken (of misschien pakt ze juist daarom die woorden sneller op..)
Lotte!
Noah!
pi_93121529
Linda, wat heerlijk dat het zo goed gaat met Lotte *O* Hoe is het verder met jou?
Ze ziet er echt als een peutertje uit met haar rugzakje.

Mefke, kan me voorstellen dat je bent geschrokken. Ik hoop zo dat Driekus snel over zijn ademperikelen heen groeit. Trek jij het nog een beetje met je zwangere lijf?
pi_93121642
Jeumig mefke, kan me voorstellen dat je je rot schrikt! Wel fijn dat jullie nu kunnen afbouwen met de pufjes en dat er nu in elk geval al een voorzichtige conclusie is getrokken... niet leuk, maar in elk geval wat duidelijkheid (voor nu). :*

quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:55 schreef mefke79 het volgende:
..

Minke, heb je zoveel gezwommen meisje? Was het water fijn? Lijnloos, wij smeren Driekus na het zwemmen in met cetomacrogol. Lekker vet, helpt goed tegen uitdroging.

..

Ze vond het zwemmen geweldig! Eerst in de band en daarmee door de stroomversnelling en zo en af en toe even uit de band, maar toen was dat al niet meer interessant, want toen moest er echt gezwommen worden. En vanaf de kant in onze armen springen! Zelfs kopje-onder ging best goed!

Lotte, wat ben je groot geworden meis! Fijn Linda, dat het zo goed met haar gaat! Best zwaar of niet, dat ze papa zo weinig ziet? Leuk even een update te lezen! Mag je best vaker doen hoor, zonder meteen op iedereen te hoeven reageren!
pi_93121800
Minke-meisje wat zie je er zielig uit. Beterschap :*

mef, pff, klinkt niet fijn, maar dan heb je iig wel een idee waar je aan moet gaan denken.

Linda :W Leuk even te lezen hoe het met jullie gaat!
pi_93122063
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:06 schreef Lijnloos het volgende:

Lotte, wat ben je groot geworden meis! Fijn Linda, dat het zo goed met haar gaat! Best zwaar of niet, dat ze papa zo weinig ziet? Leuk even een update te lezen! Mag je best vaker doen hoor, zonder meteen op iedereen te hoeven reageren!
Nouja, dan voel ik me altijd een beetje lullig, maar het is zoveel in 1x dan om op te reageren...

Dinsdag en woensdag zijn Ronny's vrije dagen, dan gaat Lotte tot na het middagslaapje naar het kdv en daarna is het echt feest. Gaan ze samen wandelen naar de supermarkt, wat dan de halve middag duurt (stukje van 5 minuten...) en waarbij Lotte altijd gruwelijk verwent wordt. Lekker drinken, of snoepjes. En daar genieten ze dan allebei van. De ochtenden in het weekend vind ze ook heerlijk, ze wil dan ook de hele tijd bij hem zijn. Waar ze bij mij rustig even alleen kan spelen, wil ze bij hem geen seconde missen van de tijd dat hij er is. Hij gaat rond 11u weg en de minuten tot het middagslaapje tel ik dan echt af, ze is niet te genieten dan. Na het slapen gaat het meestal wel weer.

Octo, lief dat je het vraagt. Met mij gaat het redelijk. Ik heb het naar mn zin op het werk, mar het is wel veel alles bij elkaar. 35u werken, 2u reistijd per dag, een huishouden en een kind en dan ook nog zwanger dus niet top-fit. Het huishouden schiet er dus ook als eerste bij in, plus het zorgen voor mezelf. Alles wat dan nog extra "moet" is dan ook een ding teveel. Ronny's vrije dagen zijn niet alleen voor Lotte heel fijn, ook mij geeft het rust, te weten dat ik niet ren-vlieg naar het kdv moet, een kind van eten moet voorzien en op tijd in bed moet krijgen, maar dat ze al gewoon lekker thuis is en het fijn heeft met papa. Vrijdag gaan we voor een ruime week naar NL, daar ben ik echt even aan toe. Niks aan mn hoofd en alleen maar leuke dingen doen met Lotte.
Lotte!
Noah!
pi_93122174
Pff, Lin, pittig, hoor!
pi_93122511
Druk druk druk Linda, geniet van jullie weekje NL. En wat een heerlijk grietje!

Mefke, dat is toch eigenlijk wat je niet wilde horen, maar hopelijk helpen de nieuwe medicijnen! Althans in zoverre dat hij het niet meer zo benauwd krijgt, dat lijkt me zo sneu.
pi_93122603
Linda, klinkt vrij zwaar ja. Lekker uitrusten dan komende week! Even bijtanken.

Ik moet eerlijk zeggen dat deze conclusie van de huisarts me meer rust geeft dan elke keer de angst dat ie weer een bronchitis of longontsteking oploopt. En hopelijk kan ie dan straks ook weer lekker melk drinken want hij vindt het heerlijk.
Mijn zwangere lijf past zich trouwens aan aan de hoestbuien van Driekus. Tis oordoppen in (tja, sorry anders slaap ik echt niet) wakker worden van huilen, opstaan, puf geven, plassen, doppen in en slapen maar.
  maandag 21 februari 2011 @ 21:45:28 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93124373
Ravi, wat goed! *O*

Kiek Lente dan onder de douche O+

Arme Niels, maar vooral ook arme jullie! :*

Jaël, Harry blieft ook niet zo heel graag pindakaas of amandelpasta :N

Wolf aan de Chinees! :D Kind naar mijn mans hart ;)

Fijn dat alles goed is met Morris Memmel.
En hoe is het met mama?

Ssserpente, biobim heeft ook babymuesli.

miss, wat jammer dat het slapen niet gelukt is...

och arme Ivan met zijn doorkomende kies :{
En wat leuk dat ie zo helpt O+

Lijnloos zijn jullie weer opgeknapt?

Misschien is kokosmelk dan iets voor Amélie?

De rest moet ik nog bijlezen, maar er meldt zich iemand nogal luidruchtig :{
  maandag 21 februari 2011 @ 21:45:56 #67
95408 Incantrix
pi_93124416
Linda, wat fijn om even van je te horen! :* :* Het klinkt heel erg druk voor jullie, en best wel zwaar.toch fijn dat je ff je grote ( :o ) meisje komt laten zien.. Mag best vaker inderdaad!

Pfff, Mefke, dat is toch best even slikken zeg :'( Een volslagen verassing is het misschien niet, maar toch.. Dikke knuf!

En hiero is het feest begonnen hoor.. Stef wilde niet eten en is nu bijna constant aan het huilen en kermen in zijn slaap. Ik heb nóg een keer mogen voelen daarstraks en één van de hoektanden is zelfs al door, de ander is dus de blauwe plek en die doet erg zeer volgens mij. De manier waarop hij in zijn mondje graait doet me zelfs vermoeden dat er misschien ook nog een kies rommelt, maar dat kan ik bijna niet geloven, het zou toch niet? Hij heeft uiteindelijk alleen een bakje druiven gegeten en wat yoghurt, sinaspril hielp niet en dentinox kreeg een nieuwe toepassing (op de ribbels van het dopje kun je fijn knagen als je tandjespijn hebt) dus het is wel echt pijnlijk.. Heb echt met hem te doen wel, ergens hoop ik wel dat die kies er ook bijzit, dan zijn we nu echt snel van die ellende af :{

Ohja, Simmu, ik ga kijken! Liever die kleine popjes dus?

[ Bericht 12% gewijzigd door Incantrix op 21-02-2011 21:54:01 ]
3!
pi_93125010
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:45 schreef Asyniur het volgende:

Misschien is kokosmelk dan iets voor Amélie?

huh wat? :o
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93125178
Oe Incantrix, dat klinkt niet fijn...
Geven jullie de ukken wel paracetamol bij tandpijn? Ik begin altijd met dentinox, maar moet zeggen dat ik voor de nacht liever ook wat paracetamol geef. Halve dosis dan. Heb het idee dat dat beter werkt bij Driekus.

Huup, kokosmelk schijnt laxerend te werken, vandaar...
pi_93125491
och Trixie... wat sneu dat Stef zo gebukt gaat onder die doorkomende kiezen en tanden. Wat een pech dat ze ook allemaal zo snel achter elkaar komen... bah! Dikke :* voor hem (en jullie natuurlijk) heb echt met jullie te doen!

Asy :N Helaas... wij wel, maar Minke is goed ziek :(
pi_93125875
He verdorie Lijnloos, hopelijk knapt ze nu snel op. Als ik iets gezien heb de laatste tijd is dat ze en razendsnel ziek kunnen worden, maar ook net zo snel weer opknappen.
pi_93126076
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:03 schreef mefke79 het volgende:
He verdorie Lijnloos, hopelijk knapt ze nu snel op. Als ik iets gezien heb de laatste tijd is dat ze en razendsnel ziek kunnen worden, maar ook net zo snel weer opknappen.
Ik hoop dat de AB snel aanslaat en dat ze ook een beetje rap van de onderliggende verkoudheid af is, dan zijn we al een heel end. :{
  maandag 21 februari 2011 @ 22:08:03 #73
95408 Incantrix
pi_93126233
Thnx girls :* Vind het vooral sneu voor mijn ventje, ik vind het niks zo hangerig als hij nu is, en dan bij het eten alleen maar in zijn mondje graaien en huilen..

Mefke, wij zijn de laatte tijd makkelijker geworden met het geven van pcm dan dat me eigenlijk lief is.. Maar van onze nachten blijft niks over als we hem op nachten als deze niks geven en dentinox doet weinig. Als Stef slecht slaapt gedurende een paar nachten betekent dat nog best een tijd ellende met zijn slaapritme en dat is het me niet waard, dus nouja.. Dan krijgt hij het dus wel ja.
3!
pi_93126301
AB slaat of snel aan of niet, toch? Wij zagen na drie keer een dosis al een flinke verbetering toen. Dus dat was dan na iets meer dan een halve dag (nacht in ons geval). Ik hoop dat het bij jullie ook zo snel gaat.

Ik duik zo mijn bedje in, ik reken toch maar weer op minimaal 1 keer eruit vannacht.
  maandag 21 februari 2011 @ 22:09:25 #75
95408 Incantrix
pi_93126358
Oh, en Minke, arme! :o Dat vingertje ook, au! >_< Beterschap liefje! :*
3!
pi_93126448
Trix, voel je nou niet schuldig door mijn vraag! Ik heb juist het idee dat ik er heel makkelijk mee ben, maar ja, ons mam zegt altijd dat het geen kwaad kan en dat het juist voorkomt dat ze heel erg ziek worden. Zit ook wat in denk ik dan. En inderdaad, Driekus kan ik makkelijk uit zijn ritme halen, die verstoor je niet zomaar, maar als dat bij jullie anders is, groot gelijk!
pi_93126536
Och arme minke, ziek! En dat vingertje ziet er ook akelig uit zeg, sterkte ermee!
En dan Stef met de tandenellende.... Zielig zeg.
Mefke, wat sneu dat hij steeds zoooo benauwd is, een akelig gevoel.....

Claudia, Lars zingt natuurlijk met zijn vrouwenstemmetje hè ;-)
Ik heb nog een filmpje waarop hij wel zingt, die kan ik morgen wel even uppen hier.
de gebaren horen erbij, alleen lars' uitvoering is net even anders
pi_93126562
Oh, wat ziet Minke er ontzettend sneu uit. Ik heb echt met d'r te doen.

Goed dat je de huisarts nog hebt gebeld, mefke! Ik vind het ook voor Driekus allemaal erg sneu. Ik vind dat je er heel moedig onder blijft, met zo'n 'hup, de schouders eronder!'-houding. Benauwdheid lijkt me gewoon heel naar om mee te maken bij je kind.

Linda, goed om te horen hoe het daar gaat! Ik vind het best erg om te lezen dat Lotte haar vader zo mist, maar de momenten die ze samen hebben klinken heel fijn.

Ach nee, arme Stef. ;( Ik hoop dat jullie de nacht goed doorkomen, Incantrix. :* Mijn neefje heeft trouwens net een zoontje gekregen en heeft hem Stef genoemd! Ik vind het zo leuk.
pi_93126767
O ja, toen ik de laatste x met Lars bij het cb was zei de arts dat alle tanden op doorbreken stonden en dat we hem er echt PCM voor konden geven.
Ze had alleen geen gelijk, want hij heeft nog maar 6 tanden.
Maar moraal van het verhaal....PCM mag best
pi_93126821
Ik ben redelijk voorzichtig met pcm, of voorzichtig is niet echt het goede woord. het moet gewoon echt flink rot zijn voor ik het geef. Ik geef de schuld aan mijn eigen opvoeding, bij ons in huis was het altijd de stelling "eerst proberen en als het echt niet gaat mag je naar huis/naar dokter/pcm"... Ik merk (vooral nu de laatste dagen) dat ik dat onbewust ook bij Minke doe en dat mijn man veel sneller richting hulpmiddelen grijpt. En maar goed ook hoor, want ik denk dat het bij mij nog even had geduurd eer ik de ha had gebeld. Ben veel te bang dat ze me een pieperd/zeur vinden. Terwijl ik stiekum best weet dat het wel mee valt, maar toch. Afgelopen week ook, we waren in het zwembad en Minke liep iets voor me uit en gleed uit. Effe huilen dus ik pik haar van de grond met de mededeling dat het wel meevalt en dat ze gewoon door kan lopen. Kijk ik even later, knie onder het bloed }:| Echt soms hoor ik gewoon mijn moeder in mezelf terug, ook op de momenten dat ik het eigenlijk echt niet wil en dan voel ik me zo schuldig ten opzichte van Minke... o|O
pi_93126933
Ik ben juist heel makkelijk geworden met paracetamol. Het is hier niet vaak nodig, maar als ik ook maar enigszins pijn vermoed geef ik het. Ik wil niet dat 'ie pijn lijdt als ik er iets is wat (mogelijk) helpt.
pi_93127192
Lijnloos, dat met de huisarts heb ik ook hoor, maar ja, ben de vorige keer goed gewaarschuwd dat we eerder moesten komen, dus dat doe je dan maar.
SPOILER
En ja, schouders eronder, ik moet wat. Ik kan me zelf gewoon iets te goed voorstellen hoe het is om benauwd te zijn. Dus ik doe er veel voor om dat te voorkomen. Ik mag dit spul nu zelf niet proberen (want zwanger) maar de normale puf heb ik ook geprobeerd om te kijken wat het doet. En daarna nog wel eens gepakt als ik het goed benauwd had...
pi_93127502
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:45 schreef Incantrix het volgende:
Linda, wat fijn om even van je te horen! :* :* Het klinkt heel erg druk voor jullie, en best wel zwaar.toch fijn dat je ff je grote ( :o ) meisje komt laten zien.. Mag best vaker inderdaad!

Pfff, Mefke, dat is toch best even slikken zeg :'( Een volslagen verassing is het misschien niet, maar toch.. Dikke knuf!

En hiero is het feest begonnen hoor.. Stef wilde niet eten en is nu bijna constant aan het huilen en kermen in zijn slaap. Ik heb nóg een keer mogen voelen daarstraks en één van de hoektanden is zelfs al door, de ander is dus de blauwe plek en die doet erg zeer volgens mij. De manier waarop hij in zijn mondje graait doet me zelfs vermoeden dat er misschien ook nog een kies rommelt, maar dat kan ik bijna niet geloven, het zou toch niet? Hij heeft uiteindelijk alleen een bakje druiven gegeten en wat yoghurt, sinaspril hielp niet en dentinox kreeg een nieuwe toepassing (op de ribbels van het dopje kun je fijn knagen als je tandjespijn hebt) dus het is wel echt pijnlijk.. Heb echt met hem te doen wel, ergens hoop ik wel dat die kies er ook bijzit, dan zijn we nu echt snel van die ellende af :{

Ohja, Simmu, ik ga kijken! Liever die kleine popjes dus?
jup!

onwijs lief van je O+

tandenpijns sucks :'( ik zie ellende aankomen, aangezien ravi nog geeneen tand heeft :N
  maandag 21 februari 2011 @ 22:28:05 #84
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93127945
Zo en weer verder:

molletje Lars O+

wispelturige Senna :D met Kitty op de bank O+

Inca, fijn dat het slapen beter gaat! *O*
Arme Stef ook al last van zijn tanden :{

En wat kan Ivan heerlijk lachen O+

oeke, fijn dat de treintrip zo goed ging :Y
En wat leuk dat Amélie en Ko zo leuk gespeeld hebben. Kijk ze dan met die theezakjes O+

Robin, welkom hier! En nog gefeliciteerd! *O*

Iris weet wat ze wil :D

Och wat een sneue Minke. En die snee :o

Thomas ook ziek. Beterschap joh!

och jee mefke, dat is ook schrikken zeg! Meestal hoef je met de ontstekingsremmers minder vaak de luchtwegverwijders te gebruiken. :Y

Linda, fijn dat het zo goed gaat bij jullie! En dat oh-oh: heel herkenbaar :Y
En het klinkt als heel pittig, jullie (werk)weken...

Inca, dat klinkt wel heel erg sneu...

Huup, vanwege de laexerende werking ervan. Ik moest meteen aan Amélie denken. Hoe is het met haar?

Och arme Minke toch. Snel beter worden hoor! :*

Ik geef ook niet supersnel een pcm maar wel als ik denk dat het verlichting geeft. Hij hoeft zich ook niet vreselijk te voelen als het niet nodig is...
pi_93128263
beterschap zieken :*
het ziet er zo sneu uit en het klinkt ook allemaal zo sneu ;( ik denk dat iedereen inmiddels wel met smart op die lente wacht!
pi_93128286
asy, dat is het doel ja, dit ipv de luchtwegverwijders....
  maandag 21 februari 2011 @ 22:37:03 #87
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93128687
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:32 schreef mefke79 het volgende:
asy, dat is het doel ja, dit ipv de luchtwegverwijders....
Ik heb het ook ooit gehad. Ik was wel (veel) ouder, maar eigenlijk heb ik het niet lang hoeven gebruiken, de ontstekingsremmers. Ik ben toen zelf weer gaan minderen. Gevolg was wel weer iets meer gebruik van de verwijders, maar uiteindelijk heb ik die nu bijna nooit meer nodig...

Kindlief slaapt een beetje moeilijk vanavond. Ik ga maar weer naar boven en dan blijf ik zelf ook in bed.

Truste dames (en enkele heer?)
pi_93131906
Kokosnoten zijn dus ook geen ideaal overlevingsvoedsel wanneer je op een onbewoond eiland strandt. :')

Linda, ik kan me voorstellen dat het best zwaar is. Ik vind het soms al zwaar met mijn 32 urige werkweek, een vent die ook 32 uur werkt en een niet-zwanger lijf. Het huishouden is dan niet zo belangrijk. Veel plezier met je weekje NL :*

Dat doorkomende tandjes toch voor zoveel ellende kunnen zorgen had ik echt niet van te voren bedacht. Volgens mij staan er hier ook 2 tandjes op doorbreken, maar ik mag niet kijken van mevrouw. Dentinox wrijf ik trouwens over het tandvlees met een doordrenkt wattenstaafje. Hannah vindt het spul lekker en gaat dan zuigen op het watje, dus ik denk dat haar tong ook verdoofd is dan _O-

PCM geef ik vooral wanneer ik 's nachts een huilend meisje in mijn armen heb. Dan is het echt wel duidelijk dat ze pijn heeft, vermoedelijk van oortjes. Ik geloof dat ik wel redelijk pro-pijnstilling ben sinds de bevalling :')
pi_93138243
oh op die fiets, ik had t even gemist van het laxerend. Maar nèh, het gaat goed met de forlax, we houden het hierbij ;) het is vooral belangrijk dat ze gewoon normaal eet zonder al te veel "extra's" of juist dingen te ontzeggen enzo, anders is het einde straks zoek voor ons.

Het gaat goed met haar, de forlax helpt enorm en ik merk dat ze zich ook weer flink ontwikkeld nu, ik geniet enorm van haar en de interactie met haar kleine zusje, ze lijkt in een klap zo groot gelijk :D maar als ze bij me komt knuffelen is ze echt nog even mn kleine meisje O+ heerlijk!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93138410
Huups O+

Wat een boel sneue en zieke kindjes...
Tandjes kunnen zo zeer doen! Dat moet hier allemaal nog :X (nouja, er zijn er 2, maar dat zijn de makkelijksten!)

Ik ben ook vrij makkelijk met pcm. Bij mezlef inmiddels ook trouwens. Word ik wakker met hoofdpijn: pcm! Anders ben ik niet te genieten en dat is sneu voor de kinders :)
En bij F ook. Sowieso kan pcm niet veel kwaad als je je aan de dosering houdt en het kan ze zoveel beter laten voelen.

Hummel voelt zich prima nu, en gisteren en eergisteren ook, al spuugt hij af en toe wel wat... Zometeen maar eens weer een fles melk aanbieden en dan een week lang twee flessen vervangen door 'echte' melk. Eens kijken of meneer dat trekt ;)
pi_93138564
Wat een schattig filmpje, Karin. Je hebt een mooie stem als je zingt. ik weet niet hoe hij klinkt als je praat :P

Oooh, zielige Minke. Wat een vervelend sneetje in je vinger. Dat kan heel zeer doen.

Verder veel beterschap voor alle zieke kindjes. :*

Hier gaat alles goed; ze ontwikkeld zich erg goed. Is nu steeds bezig met zich overal aan het optrekken en aan twee handjes te lopen. Het is een heel relaxed meisje, leuk om te zien. O+
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 07:56:46 #92
95408 Incantrix
pi_93138591
Spannend Free, ik hoop dat het goed gaat :)

Mef, ik schaam me er op zich niet voor dat we daar makkelijk in zijn geworden hoor, maar doordat dit al een paar maanden speelt krijgt Stef de afgelopen maanden voor mijn gevoel wel veel pcm.. Net zoals Claudia en Free ook zeggen, als je kind er baat bij lijkt te hebben en het is er, waarom niet? Toen hij nog heel klein was deed ik dat heel anders, maar nu kies ik liever eieren voor mijn geld.. Het verschil tussen het kind dat zich na 10 minuten weer opkrult en in slaap valt en het kind dat van 1 uur tot half 5 huilt is mij te groot ;) Keerzijde is wel dat als de pcm dan eens niet werkt, zoals gisteravond, dat ik me dan ook meteen heel onrustig voel, want mijn 'last resort' zet ik tegenwoordig dus al heel vlot in..

Nouja, vannacht ging redelijk, we merkten het vanzelf wanneer de pcm uitgewerkt was en met een nieuwe dosis sliep hij wel, maar wel heel onrustig. Veel huiltjes en kermpjes en zuchten.. Hij heeft daarentegen wel weer geslapen tot bijna 7 uur en kwam vervolgens zijn bed uit met een hoofd alsof hij de hele nacht niet geslapen had. Dat hij daarnaast ook nog iets onder de leden heeft is me wel duidelijk, sinds ik gisteravond ook begon met overgeven en vanochtend aan alle kanten leegliep :') Ik zit nu thuis even te wachten tot mijn darmen wat gekalmeerd zijn en dan fiets ik naar mijn werk.

Huup, wat fijn dat Amélie het zo goed doet op haar nieuwe medicijnen, ben zo blij voor jullie! :*
3!
pi_93138623
Beterschap Trix!
Wij hebben een wonderlijke nacht achter de rug waarin driekus wel onrustig was, maar stukken minder benauwd. Zo naar de huisarts, ben benieuwd.
Huup

O+
pi_93138909
Goedemorgen allemaal! Wat is het hier weer ezeggel geweest gisteravond! ;)

Linda, fijn even iets van je te lezen. Je hoeft hier niet altijd daadwerkelijk iets bij te dragen hoor. 't Is gewoon leuk als je af en toe eens meekletst :) Ik had je in elk geval gemist!

Trix, balen dat je je zo ellendig voelt! Hopelijk knap je snel op.

En Mefke, schrikken zeg, als je dan ineens toch de term astma hoort... :*

Huup, fijn dat het zo goed gaat met Ameliefje. Ik vind dat ze er ook echt heel blij en goed uitziet op je foto's. Niet dat ze er eerst slecht uitzag trouwens :D

Vanmorgen was Isabeau heel vrolijk, totdat we het terrein van het KDV opliepen. Ze begon vreselijk te huilen. Pas toen ze binnen aan tafel met boerderijdiertjes aan het spelen was kalmeerde ze. Ik heb geen idee wat er was.. Zo raar! Maar toen ze eenmaal aan het spelen was zwaaide ze en zei ze: "Doei mama" Ik kon zonder drama's vertrekken. Echt vreemd...
pi_93138956
Beterschap vppr de niet fitte kindjes!

Huup, goed om te lezen dat ze zich nu weer zo lekker ontwikkeld!

Isabeau :* lekker spelen maar!

Wij gaan zo papa zijn brood maar even achter hem aanbrengen, de slimmerd is het vergeten...
Opa komt straks, maar die kan er gelukkig zelf in want heeft de sleutel ;)
pi_93139013
Isabeau :D Dat is raar! Misschien had ze gewoon een keertje niet zoveel zin ;)

Ik ben een beetje WRhaaaaaaah!
Vanmorgen dus een fles melk gegeven. Zegt Tara nog: nu dus even héél goed uitkijken met ei en soja, anders weten we nog niks. Inderdaad zeg ik, Leander heeft nu een beker sokamelk, maar daarna even niet meer. Even uit de buurt houden. Dus beker zo op tafel neergezet dat L er wel bij kon en F absoluut niet.
Ga ik douchen, kom ik beneden, zit TARA achter de laptop aan tafel.
En naast diezelfde tafel, een meter verderop zit een dreumesje vrolijk IN een PLAS sojamelk :|W

Gil!

En hij helemaal verbaasd dat hij het niet gemerkt had |:(

Echt, hoe moeilijk is het?

En nu heb ik echt een rothumeur en ik was zo vrolijk en daar baal ik ook van.
pi_93139089
adem in adem uit... zennnnnnn

en SMILE!
pi_93139138
brrr free, da's gewoon een WRAAAAH!!!!-moment dan! even ontploffen en dan laten gaan....
:*

*stuurt zenmolecuultjes*

ik heb trouwens voor ravi een bijtwortel besteld, ik ben benieuwd :)
pi_93139183
Ja...nee, meneer moest naar zijn werk, hielp nog snel even dweilen en liet mij met twee krijsende kinderen in huis dus ik kan wel wraah doen, maar niet tegen hem }:|

tuuuut }:|
pi_93139319
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 05:54 schreef huuphuup het volgende:
oh op die fiets, ik had t even gemist van het laxerend. Maar nèh, het gaat goed met de forlax, we houden het hierbij ;) het is vooral belangrijk dat ze gewoon normaal eet zonder al te veel "extra's" of juist dingen te ontzeggen enzo, anders is het einde straks zoek voor ons.

Het gaat goed met haar, de forlax helpt enorm en ik merk dat ze zich ook weer flink ontwikkeld nu, ik geniet enorm van haar en de interactie met haar kleine zusje, ze lijkt in een klap zo groot gelijk :D maar als ze bij me komt knuffelen is ze echt nog even mn kleine meisje O+ heerlijk!
Vind je niet dat Amelie nu opeens een hele grote lompe kont heeft? Ik had dat heel erg toen Leyla er net was. Dan sta je zo'n kleine frummel in een maatje 1 te proppen en dan komen die grote peuterbillen opeens een stuk groter over. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_93139326
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 08:56 schreef freecell het volgende:
Ja...nee, meneer moest naar zijn werk, hielp nog snel even dweilen en liet mij met twee krijsende kinderen in huis dus ik kan wel wraah doen, maar niet tegen hem }:|

tuuuut }:|
bah :(

vlot een tv momentje inlassen zodat jij ff bij kan komen? wij gaan zo allemaal samen een zandkasteeldvd kijken (stomme zeppelin met stomme vakanties ;( ) ravi in de blokstoel, selene op de bank, ik ertussen en allemaal een bakje fruit :) ik ben weer aan het experimenteren met stukjes voor rravi. gister heeft hij wel anderhalve druif op! *O*
pi_93139373
Ja, wat is er aan de hand met Zappelin? Ik had net voor elke dag de Teletubbies ingeprogrammeerd, worden ze niet meer uitgezonden. Nou ja, gelukkig kan ik Ivan gerust telkens dezelfde uitzending voorschotelen. :+
pi_93139542
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, wat is er aan de hand met Zappelin? Ik had net voor elke dag de Teletubbies ingeprogrammeerd, worden ze niet meer uitgezonden. Nou ja, gelukkig kan ik Ivan gerust telkens dezelfde uitzending voorschotelen. :+
Vakantie, de grote kinderen willen tv :D
Gelukkig hebben wij geen tv :P

Maar ze zitten nu op de grond met een kartonnen door en een doosje vetkrijtjes heel blij te zijn en ik trek behoorlijk bij ;)
pi_93139597
Mefke -O- arme Driekus :*

Huup, wat fijn dat het zo goed gaat met Amélie!!
Ik vind haar er zo groot uitzien met dat grote-meisjes-kapsel, ze kan gewoon al een staartje!

Beterschap Incantrix :*
Gelukkig werkte de pcm vannacht wel redelijk goed bij Stef. Hopelijk zijn jullie snel van het tandjesleed verlost!

Free, ik kan me je frustratie goed voorstellen!! :X o|O

Och arme Minke :'( Beterschap :*

Jeetje, dat het bloed bij Ivan uit zijn mond liep door een kiesje. Wel fijn dat hij gewoon slaapt 's nachts!

Beterschap Thomas! :*

Misschien dat Isabeau nu echt beseft dat je weggaat als je haar naar het kdv brengt? Maar volgens mij had ze dat al veel langer door he...

Vannacht ging redelijk, Niels werd maar 3 keer wakker en ging snel weer slapen na wat gedronken te hebben.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93139616
Da's op zijn zachts gezegd niet zo handig van Tara. Maar je hebt F. nu aan de gewone melk om te testen of hij hier ook op reageert begrijp ik?
Enne, hebben jullie echt geen tv? :o

Ik zou niet weten waar ik onder het eten koken zou moeten zijn zonder tv. Overdag staat hij hier uit maar om 17.00 uur is het tv-tijd.

Zappelin heeft deze week vakantiedienstregeling :+ . Gisteren ook een hele andere invulling dan normaal. Lekker voor kindjes die zitten te wachten op hun favo-serie.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_93139676
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vind je niet dat Amelie nu opeens een hele grote lompe kont heeft? Ik had dat heel erg toen Leyla er net was. Dan sta je zo'n kleine frummel in een maatje 1 te proppen en dan komen die grote peuterbillen opeens een stuk groter over. :D
hahaha ja en een groot hoofd! :P
en zwáár! :o boh! tijdens de kraamweek heb ik alleen Elin getild, toen ik Amélie weer tilde vertilde ik me echt even. Idioot is dat haha hoe de komst van zo'n kleintje je perceptie van groot/klein zwaar/licht enz gelijk beinvloedt.
Maar t went wel snel want nu zie ik het niet meer.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93139931
Jeumig Free, da's lekker handig inderdaad... Gelukkig zijn ze nu weer gezellig, maar fijn is/was anders natuurlijk.

Twinkly fijn dat de nacht redelijk is gegaan... ik heb even gemist wat er was, maar kennelijk niet lekker met Niels? :*

Tv kijken doen we weinig (overdag) maar als ik inderdaad effe mijn handen vrij wil hebben om te koken of iets dergelijks dan slinger ik Bumba aan, hebben zo'n harddisk-media speler met 5 dvd's met Bumba erop... geweldig!

Sorbootje, Isabeau heeft het echt door zeg, maar wel lief dat ze uiteindelijk je gewoon wegwuifde en je kon gaan.

Wij hadden een onrustige maar redelijke nacht. Beetje jammer dat de AB om 23.00 uur gegeven moet worden, dan slaapt ze net lekker, kan ik haar weer wakker maken. En dan ook gewoon weigeren, tot de eerste drup in der mond zit, toen was het wel goed maar vond mevrouw slapen weer geen optie... nou ja, hopelijk ishet ergste leed snel achter de rug.
pi_93139982
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:20 schreef flowerbox het volgende:
Da's op zijn zachts gezegd niet zo handig van Tara. Maar je hebt F. nu aan de gewone melk om te testen of hij hier ook op reageert begrijp ik?
Enne, hebben jullie echt geen tv? :o

Ik zou niet weten waar ik onder het eten koken zou moeten zijn zonder tv. Overdag staat hij hier uit maar om 17.00 uur is het tv-tijd.

Zappelin heeft deze week vakantiedienstregeling :+ . Gisteren ook een hele andere invulling dan normaal. Lekker voor kindjes die zitten te wachten op hun favo-serie.
Wij geven hem een week lang 2x per week melk. Eens kijken of melk het probleem is :) Hij reageert wel op iets, maar of het nou melk, ei of soja is, dat is de vraag ;)
Maarja, ik heb nu een erg verdrietige en piepende dreumes en nu zijn er weer 3 opties: schuld van de melk, schuld van de soja of toeval ;) Ik vond 2 opties genoeg...

Wij hebben wel een beeldbuis ;) En DVD's en video's maar geen signaal.
En ik parkeer de kinderen wel voor een DVDtje, maar dan weet ik precies wat ze kijken :)
pi_93140081
rapley --> faal

echt he. iemand tips? want als het niet geprakt is moettie het niet (koek in alle vorm uitgezonderd :( )
pi_93140143
Prakken :)
Hij is nog maar net één én hij is natuurlijk geen standaard kindje :)
Lekker naar je kind kijken en hem gezonde dingen geven die hij wel eet ;) prakken dus.

En dan steeds grover :)
pi_93140149
Lijnloos is zo'n medicijn-fup niet wat dan? of slaapt minke niet met een speentje?

http://www.hagamedical.nl/prod02.html

was babyproduct van het jaar ofzo, ik heb geen idee hoe het in de praktijk werkt maar t zag er wel handig uit.

Amélie vindt bumba ook helemaal leuk ja. Komt er op ketnet ook niets van kinderprogramma's?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93140200
Lijnloos, lastig zeg dat die AB zo laat nog gegeven moet worden.

Niels heeft gisteren zelf een verjaardagskaart voor zijn papa uitgekozen!

De kaart is enorm (20x20 cm) en op de auto's zitten glitters :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93140228
Haha ze snapt al veel langer dat ik wegga. Vindt ze nooit zo'n punt :') Ach nou ja, ze was in elk geval weer vrolijk toen ik vertrok
  Moderator dinsdag 22 februari 2011 @ 09:46:54 #114
5428 crew  miss_sly
pi_93140242
Ow lijnloos, stom is dat he, die AB om 23 uur :{ Vond ik ook echt heel onhandig. Bij ons werkte het echt al na anderhalve dag ofzo, dus ik hoop voor Minke en voor jullie dat dat bij jullie ook zo is :*

free :X fijn begin van de dag.

Wat raar van Isabeau, Sorbootje. Gelukkig was het geen drama met achterlaten, maar het blijft vreemd.

Schaap had vanochtend een gesprekje met Senna. Ik dacht dat hij te veel verwachtte, maar nee.
Schaap: wie komen er dadelijk?
Senna: opa A en omi N *O*
Schaap: en wat komen die doen
stilte (ik dacht echt: nu vraag je iets waar ze gewoon nog geen antwoord op heeft).
Senna: oppassen *O*
Schaap: op wie komen ze oppassen?
Senna: tuus (truus, andere oma).
Schaap: nee toch...op wie?
Senna: Nenna :D

Knap vind ik dat!
pi_93140262
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:43 schreef huuphuup het volgende:
Lijnloos is zo'n medicijn-fup niet wat dan? of slaapt minke niet met een speentje?

http://www.hagamedical.nl/prod02.html

was babyproduct van het jaar ofzo, ik heb geen idee hoe het in de praktijk werkt maar t zag er wel handig uit.

Amélie vindt bumba ook helemaal leuk ja. Komt er op ketnet ook niets van kinderprogramma's?
Hmm, goeie! Minke heeft inderdaad een speen als ze slaapt, dus da's zeker een optie. Straks es checken of ze die hier bij de apotheek hebben toevallig... Dat zou wel schelen, effe speentje uit, speentje in, spuiten, speen uit, speen in en klaar is mama!
pi_93140282
Senna! :o Ik blijf me echt verbazen over hoeveel jullie kleine meiske al begrijpt en zelf praat!
pi_93140288
Gave kaart!! :D

gisteren in de supermarkt trouwens weer van verbazing onder mijn karretje gerold.. Isabeau riep bij de olijvenafdeling: "Olij? Olij? Ja?" en even verderop bij de kaas: "Kaas? Kaas? Ja?". Mijn fijnproevertje vindt echt dezelfde dingen lekker als ik! :D

Ja? betekent trouwens gewoon: "Mama doe dat NU in de kar!"
pi_93140327
En over Isabeau verbaas ik me helemaal *flauwval-smiley* :D
pi_93140332
Wow knap zeg Senna!!

Oppassen is zo'n vaag begrip, knap dat ze dat begrijpt!
pi_93140347
Twinky, ik vind de kaart ook mooi! 8-)

Wat knap van Senna al!

Florian begint wat te praten (papa, mama dahag en Tata (poes)) zaten al in zijn systeem, maar nu herhaalt hij steeds het belangrijkste woord uit je zin :D Das ook wel lollig.

Kom, we gaan daarheen!
F wijst: haheen!
Ja, precies, daarheen!

En dan glimt hij helemaal O+
pi_93140365
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:49 schreef Twinkly het volgende:
En over Isabeau verbaas ik me helemaal *flauwval-smiley* :D
;)

Wat vind je van deze?

*Isabeau rukt afstandsbediening uit mijn handen*
"Deze mij! }:| "
pi_93140381
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:48 schreef Sorbootje het volgende:
Gave kaart!! :D

gisteren in de supermarkt trouwens weer van verbazing onder mijn karretje gerold.. Isabeau riep bij de olijvenafdeling: "Olij? Olij? Ja?" en even verderop bij de kaas: "Kaas? Kaas? Ja?". Mijn fijnproevertje vindt echt dezelfde dingen lekker als ik! :D

Ja? betekent trouwens gewoon: "Mama doe dat NU in de kar!"
Whehehe :D
Klinkt als mijn oudste op de leeftijd :D

Ik vind het ergens echt jammer dat F nu geen melk, ei en soja mag... Ik mis echt het 'alles even laten proeven' wat ik bij Leander deed... Nu is het eerst verpakking checken en dan mag hij het 80% van de tijd niet.
pi_93140409
steeds grover faalt ook ;(

we zijn sinds een paar weken over van flesje pap naar bordje pap 's ochtends en sindsdien zit hij te vol voor zn fruit 's ochtends. dus ik had bedacht dat dat een goed momentje is om te proberen met stukken fruit (hij's dol op fruit). en het gaat zo raar. hij pakt het aan, het mondje gaat open en dan.... faal. dan gooit hij snel alles weg (de fruit gaat geprakt in de herhaling na zn fles van 12 uur zodat hij wel alles binnenkrijgt hoor).

dus nu zit er een tevreden ventje naast me omringd door 2 stukjes manderijn, 3 reepjes peer en een bonk banaan

hij wil echt nog steeds enkel flesjes en prakkies. hij zit nog steeds op 4 flesjes poedermelk en weigert brood. vandaar dus het bordje pap 's ochtends, want anders krijgt hij te weinig granen binnen. ah well; ik herken het ook wel van de periode van selene zo tussen de 10 en de 14 maanden. het rare is alleen dat het cb het bij haar allemaal prima vond, maar nu bij ravi willen ze perse dat hij eet als een echte dreumes. naja. ik blijf gewoon stug volhouden met wel aanbieden en niet afdwingen, ik hoopte op de gouden tip hier!
pi_93140429
Dat is echt jammer Free. Want ik kan daar ook zo van genieten. Als ik aan het koken ben, zit Isabeau op de barkruk. Soms delen we een paar olijfjes. Ze proeft hapjes van wat ik maak (steevast zwaait ze dan zo naast haar hoofd en zegt ze MMMmmmmmm!) Da's genieten. Maar gelukkig kun je ook op heel andere manieren met je kind van samen dingen doen genieten.
pi_93140435
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:50 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

;)

Wat vind je van deze?

*Isabeau rukt afstandsbediening uit mijn handen*
"Deze mij! }:| "
Nu zie ik gewoon een halve puber voor me, onderuitgezakt op de bank, met haar benen op tafel en zappen maar :D

Bij Niels gaat dat zo:
"nee, nee, niet!" Niels pakt de afstandbediening "hihihihi" Niels rent weg.
pi_93140449
Haha het resultaat is hetzelfde Twinkly :D
pi_93140455
Haha, wat een heerlijke kletskousen die Senna en Isabeau! Ik vind het echt otnzettend knap hoor, wow! :o
Minke zegt nog niet heel veel, maar ze begrijpt wel een stuk meer dan ik had gedacht. Zo gingen we zondag even wandelen en zei ik tegen Minke dat we de jas aan gingen doen... kind staat op uit haar stoeltje, pakt haar jas uit de wagen en komt die naar me toe brengen, draait zich om en steekt haar arm uit... ik zat nog :o
pi_93140501
Heerlijk hoe ze je versteld kunnen doen staan Lijnloos!

Het favoriete (fantasie)woord van Isabeau is momenteel Sjoemmmmmmm. Dat betekent sjaal.
pi_93140523
Hahaha :D
Briljant hoeveel ze dan begrijpen hè?

Sorbo: lekker mee doorgaan! Als ik nu vanuit de keuken roep 'even paprika snijden hoor!'
Staat L héél snel naast me om een halve paprika te halen :o
Daar heb ik dus ook altijd samen mee gekookt :D

En ik mis ovenschotels :+ Want Florian eet mee en ik weet geen ovenschotel zonder kaas en zonder ei... :P
pi_93140524
:o Ze begrijpen echt veel meer dan we denken he....
pi_93140630
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:16 schreef freecell het volgende:

[..]

Vakantie, de grote kinderen willen tv :D
De kleine kinderen willen ook tv. :(

pi_93140639
:Y Ze hebben ons door!
pi_93140665
Ja dat valt me sowieso keer op keer op. Zoals gisteren, toen hadden B. en ik het over opa en oma tegen Isabeau. Zegt Isabeau: "Kain Joop!" Ja, Karin en Joop wonen in hetzelfde huis als opa en oma. Ze legt dat verband dus meteen.

Dat vind ik dan zo knap!
pi_93140901
hmz. ik zit wat te google-en mbt mondtrauma, en ik stuit enkel maar op verhalen van prematuurkindjes die geen brood en stukken willen eten. doorgaans krijgt men dan het advies vooral blijven aanbieden maar niet dwingen. dat is wat ik al doe, maar ik ben wel een beetje nijdig aan het worden op de artsenrataplan om ons heen die steeds piepen dattie boterhammen moet eten.

enfin; mondtrauma bij ravi zou dus best kunnen!
pi_93141021
Hij krijgt alle eseentiele dingen toch binnen?
Nou, voor hij 8 is, zal hij ook vast wel een broodje eten :)
pi_93141060
Dan piepen ze maar Simmu, kinderen en MOETEN eten gaat toch niet samen.
pi_93141080
Hmm, als er een serieus mondtrauma is dan kan het op 8 jarige leeftijd ook nog wel eens problemen geven. Daar heb ik eens een documentaire over gezien. Maar ik denk dat het niet heel ernstig zal zijn als hij wel koek wil eten.
Arwen van Evenstar heeft er ook last van geloof ik. Omdat ze telkens ziek werd door eten.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:15 schreef Sorbootje het volgende:
Dan piepen ze maar Simmu, kinderen en MOETEN eten gaat toch niet samen.
Nee, precies. Daardoor bereik je alleen maar het tegenovergestelde effect.
pi_93141118
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:09 schreef simmu het volgende:
hmz. ik zit wat te google-en mbt mondtrauma, en ik stuit enkel maar op verhalen van prematuurkindjes die geen brood en stukken willen eten. doorgaans krijgt men dan het advies vooral blijven aanbieden maar niet dwingen. dat is wat ik al doe, maar ik ben wel een beetje nijdig aan het worden op de artsenrataplan om ons heen die steeds piepen dattie boterhammen moet eten.

enfin; mondtrauma bij ravi zou dus best kunnen!
Is daar niet iets mee te doen?
pi_93141163
Oww wat een heerlijke kletstantes Isabeau en Senna :D

Dyon zegt ook niet zoveel, alleen papa en mama. Hij kan wel zingen trouwens "lalalalalalala" en barbapapa zong hij van de week ook mee "papapapapapa" :P
pi_93141322
Mondtrauma was ook een beetje mijn gedacht Simmu. Ik heb er verder geen verstand van.

Wat een knappe kinders hebben we toch O+ Ik verbaas me er ook over hoeveel Hannah al lijkt te begrijpen en hoe ze reageert op bepaalde dingen. Ze kan nog maar een paar woorden echt goed uitspreken maar de toon kan ze feilloos nabootsen! Als eh eh zeg als ze niet aan de plant mag komen, of ik doe zo'n bouwvakkersfluitje dan kan ze dat echt goed nadoen met toonhoogtes. Net een papegaaitje.
pi_93141416
oh, het komt vanzelf goed hoor, daar heb ik alle vertrouwen in. het is alleen met dingen als medicijnen toedienen een probleem.

als je kijkt naar zonet: hij had zowaar een hapje peer genomen (ik laat hem mij voeren en naar selene kijken) en dan blijft die hap dus in zn mond zitten. dus dan moet ik toeren uithalen om die hap uit zn mond te vissen voordat ik hem liggend op de grond leg (voordat hij zich verslikt! dan zijn we nog verder van huis)

volgende keer als ze bij het cb of vanuit de ka zeiken weiger ik danwel moeten ze maar beginnen met logopedie (alhoewel ik denk dat geduldig blijven aanbieden meer uithaalt)
pi_93141544
Ik denk dat een prelogopedist jullie goed zou kunnen helpen Simmu, die zijn gespecialiseerd in dit soort problemen. En in mijn ervaring zijn juist voor rustig en geduldig aan blijven bieden, maar dan op verschillende manieren en met bepaalde truukjes.
pi_93141861
Hier net even een grappig voorval. Ik was het wc papier aan het aanvullen en zei tegen Jaël doe die rol maar in de wc (heeft ze vaker gedaan ook samen en wist toen hoe het moest). Ga ik kijken of ze het goed gedaan heeft, heeft ze letterlijk gedaan wat ik zei, de hele rol in de wc-pot. Ik moest er wel om lachen en zij deed met haar handje voor haar mond, owhhh...
pi_93142330
Jemig zeg, Senna en Isabeau, ik blijf me verbazen over jullie woordenschat, zó knap! _O_ Werkwoorden, abstracte concepten, een hele trits namen, zinnetjes, echt wow!

@Simmu, mijn kind is een hele slechte eter, maar sinds kort gaat het gelukkig steeds beter. Maar toen ze net één was, wilde ze ook echt geen brood eten hoor, hooguit een of twee stukjes. En fruit in stukjes heeft ook erg lang geduurd voor ze daar aan wilde. Uiteindelijk is het hier iig gewoon uit zichzelf goed gekomen, inmiddels eet ze zomaar ineens brood en fruit en aardappelen en stukjes vlees en groente *O*
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_93142776
och, ravi is een hele goede eter! zolang het maar een flesje melk of prut-door-de-staafmixer is ;) hij krijgt nog 3 en een halve fles aan nr 2 melk, 2 stuks fruit en een normale avondmaaltijd. voor een kindje van 10 maanden is dat prima
pi_93142795
Even niet bijgelezen, maar wil wel even reageren op Simmu wat betreft het moeten.

Ik heb ook al een paar keer discussies gehad met oa. consultatiebureau en leidsters peuterspeelzaal/ukkiegroep, zij vond dat Finn van alles moest. Ik heb toen ook heel duidelijk gemaakt dat Finn van mij helemaal niks moet. Het woord moeten komt bij ons niet voor en ik gebruik het ook niet naar Finn toe.

Ik heb zelf als het om eten gaat hele drama's vroeger thuis meegemaakt met mijn broertje en daar wil ik gewoon niet aan. Hij is nu nogsteeds een slechte eter.

Fijn dat je er zelf ook luchtig over denkt en zoals je al zegt, het komt vast wel goed!
pi_93143109
Oh wat fijn Innepin! En zo zal het bij de meeste kinderen wel goedkomen. Soms hebben ze natuurlijk wel wat hulp nodig, maar dwang... :N Kansloos!

Wat ik zo grappig vind aan de taalontwikkeling van Isabeau is de verbeteringen die ze constant aanbrengt. Vorige week begon ze 'omen' te roepen als ze wilde dat ik de speelgoedkist open maakte. Na een paar dagen reageren met "Isabeau, wil je dat ik de kist oPen maak?" zegt ze 'Open!' Normaal natuurlijk, maar leuk om te zien dat het werkt!
pi_93143177
Alleen een beetje jammer dat op, af en uit allemaal 'uit' zijn bij Isabeau. Dan wil ze op de barkruk, roept ze 385 keer 'uit!' en tilt haar ene been dan naar achteren.
  Moderator dinsdag 22 februari 2011 @ 11:22:21 #149
5428 crew  miss_sly
pi_93143371
haha, ja Sorbootje, dat zie ik bij Senna ook. Sommige dingen gaan wel goed, zoals 'achter'. Maar ze zegt nu bijvoorbeeld de hele tijd 'ik wil (nou ja, vul maar wat in)'. Alleen bedoelt ze niet altijd 'ik wil' maar ook 'ik ga/kan/doe/ben bezig met'. Het is dus even zoeken of ze nu iets van me wil, of dat ze me iets aan het vertellen is.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 12:10:41 #150
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_93145155
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:35 schreef Lijnloos het volgende:
.
Wij hadden een onrustige maar redelijke nacht. Beetje jammer dat de AB om 23.00 uur gegeven moet worden, dan slaapt ze net lekker, kan ik haar weer wakker maken. En dan ook gewoon weigeren, tot de eerste drup in der mond zit, toen was het wel goed maar vond mevrouw slapen weer geen optie... nou ja, hopelijk ishet ergste leed snel achter de rug.
Lukt het niet om te geven als ze slaapt?
Roy krijgt ook nog een "late"medicatie ronde, en vaak ligt hij dan ook al op bed, we gaan dan zachtjes naar boven zetten het lichtje op heel zachtjes, halen Roy uit bed en al slapend geven wij de 2 spuitjes medicijn.Roy is er niet echt wakker van geworden en kunnen we zo terug in bed leggen en hij slaapt verder.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_93145332
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:17 schreef Sorbootje het volgende:
Alleen een beetje jammer dat op, af en uit allemaal 'uit' zijn bij Isabeau. Dan wil ze op de barkruk, roept ze 385 keer 'uit!' en tilt haar ene been dan naar achteren.
Dat blijft vrij lang zo :D
pi_93146635
Ik sla het er gewoon UIT!
pi_93147105
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:10 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Lukt het niet om te geven als ze slaapt?
Roy krijgt ook nog een "late"medicatie ronde, en vaak ligt hij dan ook al op bed, we gaan dan zachtjes naar boven zetten het lichtje op heel zachtjes, halen Roy uit bed en al slapend geven wij de 2 spuitjes medicijn.Roy is er niet echt wakker van geworden en kunnen we zo terug in bed leggen en hij slaapt verder.
Tja, op het moment dat ik haar uit bed tilde was ze meteen wel wakker en mokkig (niet gek als je je niet lekker voelt en net lekker ligt te slapen...) En vervolgens de worsteling om dat spuitje in haar mond te krijgen (ze wilde echt echt ECHT! niet)... dus toen duurde het even voor ze uiteindelijk toch maar wel weer wilde slapen.
pi_93147490
Hier is ook alles 'UIT', Sorbo. Ook aan is 'UIT'. :') En verder af, dicht, op, enz.
pi_93147582
Misschien hebben onze kinderen wel gewoon gelijk en zijn wij degenen die moeilijk doen met al die verschillende woorden :D
  dinsdag 22 februari 2011 @ 14:11:20 #156
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_93149789
Even Inbreken: Lijn, wij hebben 2 spuitjes voor de ab. 1 voor in Emma's knuistje, leeg, en de andere voor mij, gevuld met AB.
Ik zet haar in de kinderstoel, zing het 'hap hap hap' liedje van het KDV en zo gaat het redelijk makkelijk naar binnen!
Wij hebben trouwens geen vaste tijden meegekregen? 't moet hier drie keer per dag.

Simmu, mondtrauma zou heel goed kunnen. Een logopediste kan idd praktische tips geven. Ik kom er vanavond even op terug! Kan Ravi zitten btw?

Zo, Ik ga weer verder treinen!
A grand adventure has begun.
pi_93150372
keshet: hij kan in de kinderstoel goed zitten, in de box nog (net) niet. selene had tussen de 10 en de 14 maanden ook het probleem dat ze geen brood wilde eten, maar dat was omdat ze niet zo lang in de kinderstoel wilde. dat heb ik toen opgelost door haar gewoon lekker zelf in de box te laten klooien met boterhammen.

ik zie nog plenty dingen die ik kan doen hoor :) wat bijvoorbeeld wel goed lukt is selene iets laten geven aan ravi. dan stopt hij het wel in zijn mond (er daadwerkelijk van eten is nog een brugje te ver, maar toch! het gaat het mondje in). zodra hij echt merendeels zit en niet meer ligt laat ik hem lekker zelf klooien in de box met een bordje boterhammen. ravi trekt het bv ook (nog) niet om op te blijven tot wij avondeten, terwijl voor mijn gevoel gezamelijk eten erg belangrijk (en heilzaam) is. voorlopig bied ik gewoon nu en dan heel vrijblijvend aan, liefst dingen die selene ook krijgt. dat geef ik anderhalve maand de kans en dan bespreken we dingen op het cb (ofwel niet zeuren, ofwel pre logopedie)

lijnloos: ravi moest een tijdje terug ook ab, dat hoefde ook niet op vaste tijden. dat is geloof ik afhankelijk van welk type ab. het spuitje was een drama bij ravi, uiteindelijk sloeg een gouden tip van hier aan: eerst een miniflesje maken met 30 cc + medicijn, daarna een grote fles
pi_93150449
Ik schrijf de woordjes die Niels zegt af en toe op:

quote:
28-12-10

-nee
-niet
-jaaaa (alleen nazeggen)
-kak/kaik (kijk)
-daa (daar)
-dit/dat
-mama
-papa
-ba (bal) (1 keer gezegd)
-uit! (1 keer gezegd)
-jaaaa, jaaaa (hoog gillend = miauw miauw)
-baf, baf (waf waf)
-bbwwwmmmm (broem broem)

Roept de hele dag (en nacht :P) dit/dat, daa, kaik! inclusief wijzend vingertje. Wil dan weten wat het is.

15-02-11

-kaaaa (klaar)
-uit (als het licht uit is, als hij op een knopje drukt, als hij uit de stoel wil of uit je armen)
-aan (licht of knopjes)
-ap(pel)
-aai aai incl. gebaar
-bzzz (bijtje)
-bam (boterham)
-hap
-kaas (kaas en pindakaas)
-mama, papa en nee nu echt met betekenis
-mehh (dierengeluid, zoals een schaap)
-kak kak (kwak kwak: wat zegt een kikkertje/ eendje)
-naaijn (nijntje)
-tie tie tie (hoog gillend = piep piep piep van een muis)

21-02-11
-op (eten of drinken is op of dop ergens op)
-eet(ah) (eten)
pi_93150529
Sorry, verkeerde topic.
pi_93150704
Knappe Niels! Ik vind bzzzzzz wel erg grappig!
pi_93151420
Leuk, die lijstjes! Ook grappig om te zien dat Niels een andere vocabulaire heeft dan Ivan.

Simmu: eten jullie nu overdag wel samen boterhammen?
pi_93151828
we eten overdag altijd samen boterhammen maar niet aan de eettafel (alhoewel we dat wel een weekje of 2 geprobeerd hebben). de andere maaltijden gaan allemaal aan de gedekte eettafel. meestal eten we zelfs van hetzelfde bord :P
pi_93152206
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 14:50 schreef Claudia_x het volgende:
Leuk, die lijstjes! Ook grappig om te zien dat Niels een andere vocabulaire heeft dan Ivan.
Nu ben ik wel benieuwd!

Ik vind het grappig dat Niels weigert de naam van een dier te zeggen, hij zegt alleen maar wat voor geluid een dier maakt.

Oh ik vergeet steeds te vertellen dat Niels ook op commando kan klappen.
Ik wilde met hem tellen, zoals jij doet met Ivan. De eerste paar keren telde hij braaf mee en klapte ik naderhand voor hem. Nu wacht hij tot ik klaar ben met tellen en dan krijg ik een applausje :') Nou moe!
pi_93152295
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 14:11 schreef Keshet het volgende:
Even Inbreken: Lijn, wij hebben 2 spuitjes voor de ab. 1 voor in Emma's knuistje, leeg, en de andere voor mij, gevuld met AB.
Ik zet haar in de kinderstoel, zing het 'hap hap hap' liedje van het KDV en zo gaat het redelijk makkelijk naar binnen!
Wij hebben trouwens geen vaste tijden meegekregen? 't moet hier drie keer per dag.

Simmu, mondtrauma zou heel goed kunnen. Een logopediste kan idd praktische tips geven. Ik kom er vanavond even op terug! Kan Ravi zitten btw?

Zo, Ik ga weer verder treinen!
Keshet, :* Thanks, maar overdag is het geen probleem hoor, dan zuigt ze dat spuitje meteen leeg. Het is meer snachts. Op de gebruiksaanwijzingen en van de dokter dus ook explicuiet die tijden gekregen... 7, 15 en 23 uur... lekker handig dus. Maar het gaat om het eindresultaat!

Twinkly, wat kan ie al veel woordjes! :o Goed hoor Niels!!!
pi_93153584
Wat een woordenschat al, Twinkly!

Lijnloos, succes met de AB. Ik hoop dat je wat aan de tips hebt.

Ik heb zojuist een op consumententv een docu gezien over melk. Daar werd eigenlijk wel bevestigd wat ik vermoedde: dat koemelk helemaal niet gezond is. Ik ben nu sinds een paar weken braaf mijn kind aan de koemelk laten wennen, maar daar ga ik toch maar mee stoppen. Ze krijgt nog wel elke dag yoghurt en smeerkaas dus dat lijkt me dan wel weer genoeg zuivel op een dag.
pi_93154026
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:05 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Nu ben ik wel benieuwd!
- ja
- nee
- die
- papa
- mama
- Nena (= Lena)
- di (= dicht, maar ook open)
- oe-oe (= woefwoef = hond)
- boe (= koe)
- au (= miauw = poes)
- drie (een... twee... en dan zegt hij 'drie'!)
- twee (vandaag voor het eerst gezegd, bij het tevoorschijn springen van de Teletubbies)
- jam (= lekker/eten)
- nain (= Nijntje of een ander konijn)
- ba (= bah = vies)
- ba (= bal)
- dieda (= weet ik nog steeds niet)

Dit zijn de woorden die actief gebruikt worden en regelmatig terugkomen. Er zijn ook woorden die twijfelachtiger zijn (bijv. 'opa' en 'oma', heb ik nooit gehoord maar oma zweert dat hij het zegt) en woorden die wel eens voorbij flitsen maar ik daarna nooit meer hoor (bijv. andere dierengeluiden).

Deze woorden gebruikt hij al een hele tijd. Hij heeft dus niet echt meer iets nieuws gezegd, op 'twee' na. Wel begrijpt hij ongelooflijk veel, bijvoorbeeld als ik de lichaamsdelen benoem waarop ik een kusje ga geven ('ik ga een kusje op je voet geven!').
pi_93154215
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:37 schreef octopussy het volgende:
Ik heb zojuist een op consumententv een docu gezien over melk. Daar werd eigenlijk wel bevestigd wat ik vermoedde: dat koemelk helemaal niet gezond is. Ik ben nu sinds een paar weken braaf mijn kind aan de koemelk laten wennen, maar daar ga ik toch maar mee stoppen. Ze krijgt nog wel elke dag yoghurt en smeerkaas dus dat lijkt me dan wel weer genoeg zuivel op een dag.
Wat was dan de strekking van het verhaal?
  Moderator dinsdag 22 februari 2011 @ 15:59:08 #168
5428 crew  miss_sly
pi_93154631
Volgens mij had Sserpente deze al eens gepost.

De uitzending op consumententv ken ik niet, maar die is vast terug te vinden op uitzendinggemist?
pi_93156392
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 13:09 schreef Ssserpente het volgende:
Hier is ook alles 'UIT', Sorbo. Ook aan is 'UIT'. :') En verder af, dicht, op, enz.
Haha, grappig! Ik heb hier net een buurmeisje op bezoek. Drie jaar, een Turks meisje dat nu Nederlands begint te leren, en die vraagt mij net of de muziek uit mag (aan dus :P ). :D
pi_93156427
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat was dan de strekking van het verhaal?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn dame is vreselijk allergisch voor koemelk en heeft dus afgezien van mijn borstvoeding en het provoceren nooit koemelk gehad. Ik heb steeds in mijn achterhoofd een stemmetje dat ze wat 'mist' in haar voeding.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  Moderator dinsdag 22 februari 2011 @ 17:02:10 #171
5428 crew  miss_sly
pi_93157807
Ze krijgt toch goed uitgebalanceerd en gevarieerd te eten? Koemelk lijkt me geen noodzakelijkheid. Hele volkstammen die er allergisch voor izjn of toch iig een intolerantie hebben en die doen het ook prima!
pi_93158773
10% Van de Nederlandse bevolking is lactose intolerant. Calcium uit melk is anders dan calcium uit bv broccoli en wordt niet goed opgenomen door het lichaam. Verder wordt een grote melkconsumptie in verband gebracht met een hoger risico op prostaatkanker, borstkanker en obesitas. Aldus de geïnterviewde voedseldeskundigen, biologen en nog wat deskundigen.
De enige reden waarom 'men' in Nederland zoveel melk drinkt is omdat we vanuit huis meekrijgen dat het gezond is en overheidscampagnes het stimuleren. Die overheidscampagnes (melk de witte motor anyone?) die bedoeld zijn om het melkoverschot in Nederland weg te werken. Zelfs de melkboeren vonden de overheidscampagne van Gerda Verburg onzinnig.

Ik ben nooit zo goed in het samenvatten dus pin me er niet precies op vast. Ik ga eens kijken of ik de aflevering ergens online kan terugvinden.
  Moderator dinsdag 22 februari 2011 @ 17:22:19 #173
5428 crew  miss_sly
pi_93158844
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 17:21 schreef octopussy het volgende:
10% Van de Nederlandse bevolking is lactose intolerant. Calcium uit melk is anders dan calcium uit bv broccoli en wordt niet goed opgenomen door het lichaam. Verder wordt een grote melkconsumptie in verband gebracht met een hoger risico op prostaatkanker, borstkanker en obesitas. Aldus de geïnterviewde voedseldeskundigen, biologen en nog wat deskundigen.
De enige reden waarom 'men' in Nederland zoveel melk drinkt is omdat we vanuit huis meekrijgen dat het gezond is en overheidscampagnes het stimuleren. Die overheidscampagnes (melk de witte motor anyone?) die bedoeld zijn om het melkoverschot in Nederland weg te werken. Zelfs de melkboeren vonden de overheidscampagne van Gerda Verburg onzinnig.

Ik ben nooit zo goed in het samenvatten dus pin me er niet precies op vast. Ik ga eens kijken of ik de aflevering ergens online kan terugvinden.
Dat is idd dezelfde info ongeveer als in de link die ik postte!
pi_93158967
Ah, op uitzendgemist kan je het bekijken: Koopkracht over melk
pi_93163663
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 17:21 schreef octopussy het volgende:
10% Van de Nederlandse bevolking is lactose intolerant. Calcium uit melk is anders dan calcium uit bv broccoli en wordt niet goed opgenomen door het lichaam. Verder wordt een grote melkconsumptie in verband gebracht met een hoger risico op prostaatkanker, borstkanker en obesitas.
Ah, dat riedeltje ken ik wel. Ik heb begrepen dat de wetenschap er nog niet over uit is. Dat wil zeggen, het is wel duidelijk dat melk niet voor iedereen goed is en dat er andere (betere) bronnen van calcium zijn, maar juist de risico's waar je het over hebt staan volgens mij ernstig ter discussie. Dat wil zeggen, de laatste keer dat ik me erin heb verdiept was daar nog geen duidelijk bewijs voor.

Bedankt voor de link! Ga ik kijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 22-02-2011 19:10:33 ]
pi_93164528
Octo, wat ik van de kinderarts begreep telt dat inderdaad voor volwassenen en voor kinderen die 'gespeend' zijn, dus op natuurlijke wijze van de borst of fles af.

Bij Leander probeer ik het dus niet eens met melk ;) Maar bij Florian nog wel, hij heeft het nog nodig om van te groeien :)
pi_93165318
Aan de ene kant is het natuurlijk raar dat wij als mensen melk drinken, lang nadat we het niet meer bij onze moeder drinken, van een ander dier. Maar aan de andere kant doen mensen het al een jaar of 8000 en als het echt leidde tot allerlei soorten kanker dan hadden we toch niet overleefd?
pi_93165781
En je moet toch uiteindelijk ergens aan overlijden... Er is steeds wel weer iets van voeding wat in opspraak komt omdat het niet goed zou zijn zus of niet goed zou zijn zo...
Ik ben helemaal niet zo'n melkdrinker, als het zomers heel warm is en de melk ijskoud dan vind ik het wel lekker. Maar doe mij maar een bakje yoghurt en dat is dat...
pi_93165865
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:41 schreef Ticootje het volgende:
Aan de ene kant is het natuurlijk raar dat wij als mensen melk drinken, lang nadat we het niet meer bij onze moeder drinken, van een ander dier. Maar aan de andere kant doen mensen het al een jaar of 8000 en als het echt leidde tot allerlei soorten kanker dan hadden we toch niet overleefd?
Naja, dat het de kans op kanker vergroot, hoeft natuurlijk nog niet direct te betekenen dat we erdoor uitsterven. Bovendien fokken we als konijnen om dat te compenseren.

Lente drinkt ook melk hoor, volle. Ze vindt het heerlijk; komt er zelfs speciaal om vragen. En vind ik het ool erg lekker, vooral echte verse van de boer.

Maar ik betwijfel of het gezond is. Merk het zelf ook aan m'n darmen als ik te veel heb gedronken.

[ Bericht 41% gewijzigd door Ssserpente op 22-02-2011 19:57:49 ]
pi_93165966
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:50 schreef Nijna het volgende:
En je moet toch uiteindelijk ergens aan overlijden... Er is steeds wel weer iets van voeding wat in opspraak komt omdat het niet goed zou zijn zus of niet goed zou zijn zo... Ik ben helemaal niet zo'n melkdrinker, als het zomers heel warm is en de melk ijskoud dan vind ik het wel lekker. Maar doe mij maar een bakje yoghurt en dat is dat...
Maar da's toch geen argument om waarschuwingen dan maar naast je neer te leggen? De wetenschap komt niet met nieuwe onderzoeksresultaten om de consument te pesten. Voortschrijdend inzicht heet dat.
pi_93166041
Haha, Nijna, is lees nu je eerste zin pas goed. Meen je dat nou serieus?
pi_93166321
Nou ja, wat voor mij meetelt is het volgende:

- Er zijn wel onderzoeken die uitwijzen dat melk verhoogde risico's op nare dingen met zich meebrengt, maar er zijn ook onderzoeken waar dat niet uit blijkt.
- Dat er verhoogde risico's zijn betekent niet dat die risico's groot zijn.
- Kinderen groeien op melk. Dat is normaliter gewoon borstvoeding, maar kinderen die geen borstvoeding krijgen hebben ook melk nodig. De vraag is alleen hoelang ze melk horen te krijgen en wat voor hoeveelheden. Daar heb ik nog steeds niet een zinvol antwoord op kunnen vinden, en dus houd ik maar het advies van het consultatiebureau aan.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 20:01:11 #183
95408 Incantrix
pi_93166391
Hullo :) Ik stond vandaag net met mijn jas aan op mijn werk om ziek naar huis te gaan toen het KDV belde: Stef had dik 39 graden koorts en heeft de hele ochtend afwisselend geslapen en naast de tafel heeft gestaan :') Dus maar meteen opgehaald, lief is ook eerder naar huis gekomen, dat was wel fijn want ik spuug nogal. Hij was echt heel zielig vanmiddag, ik hoop echt dat het morgen beter gaat, hoewel hij nu weer net zo onrustig slaapt als afgelopen avond.

Overigens geloof ik best dat melk in elk geval niet per sé iets is dat wij als mensen nodig hebben.. Ik vind het alleen zó lekker, ik drink eigenlijk alleen melk, thee en water en zou dit niet kunnen opgeven. Het is dan toch een soort van gewoonte om het dan ook aan hem te geven, ofzo.
3!
pi_93166459
die onderzoeken zijn zelden eenduidig. daarnaast is mij ook altijd onduidelijk over hoeveel we het nu hebben. het maakt denk ik nogal uit of je een bordje pap of een anderhalf liter pak wegslaat op een dag. die onderzoeken zijn ook daar zelden duidelijk en eenduidig in.
pi_93166540
Inderdaad, simmu. Ik vond het heel verhelderend om eens in een artikel te lezen dat zelfs brood kankerverwekkend is. Als je maar een paar duizend boterhammen per dag eet.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 20:29:03 #186
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93167967
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:59 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij had Sserpente deze al eens gepost.

De uitzending op consumententv ken ik niet, maar die is vast terug te vinden op uitzendinggemist?
In deze link staat ook dat het drinken van sojamelk niet gewenst is (helemaal onderaan).

Ik geloof in alles met mate, dus zolang je per dag geen liters melk drinkt of kilo's brood (of andere voedingsmiddelen) zal het allemaal wel meevallen...
pi_93168193
Keshet :W , waarom heeft Emma Ab? Krijgt ze dat standaard, of heeft ze wat onder de leden?

Simmu, ik zou hem lekker zijn hapjes blijven geven, en tussendoor misschien een keer een stukje fruit, en dan beginnen met zacht fruit. :Y
Eet hij al wel rozijntjes oid?

Flower, je was benieuwd naar mijn stem?
ik heb nog een filmpje van Lars, waarin ikzelf praat.
En LARS ZINGT (een beetje) :D :P Lars, gewoon lief <---KLIK!

Incantrix, beterschap! Het is een heftig griepje he!
en ziek zijn en een ziek kind verzorgen is geen goeie combi...
Hoe doe je het morgen? :*

Free, hoe is het verder gegaan met F? Qua reactie op het melk/soja gebeuren? :* Balen he, dat etiketten lezen steeds....been there done that.... :{

Haha Jael! _O_ De hele wcrol in de plee gemikt. Wel grappig dat ze zelf doorhad dat dat niet helemaal de bedoeling was.

Senna en Isabeau zijn zulke lekkere kletsers! Hebben ze al eens met elkaar gekletst???
Een kippenhok zou er niks bij zijn geloof ik! ;)

Minke die haar AB makkelijk wegslobbert ^O^

Grappig om te lezen dat meerdere kinderen het woord UIT bij meerdere betekenissen gebruiken. Lars doet dat ook, maar dan met het woord bah.
Dat betekent zowel bal, als bah (in zijn luier) als op! :)
En hij zegt ineens Neeeej!
"lars? Ben je lief?" schudt hoofd en zegt "neeeej" 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door XXXKarinXXX op 22-02-2011 20:52:43 ]
pi_93168916
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De kleine kinderen willen ook tv. :(

[ afbeelding ]
héé, die pyjama heeft Thijs ook :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_93169211
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:55 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, Nijna, is lees nu je eerste zin pas goed. Meen je dat nou serieus?
SPOILER
Kijk als er gewaarschuwd wordt dat iets slecht voor je is, dan wil ik daar best wat mee doen.
Maar het lijkt soms ook gewoon eens in de zoveel tijd op te duiken, dat er dingen niet gezond zijn.
Zonder dat daar echt bewijs voor is, maar omdat een of andere pipo dat heeft geroepen.
Dus ik neem het niet altijd even serieus, dat bedoelde ik meer.
pi_93169516
Maar er is wel bewijs voor, Nijna, er is alleen (nog) geen consensus. En da's gewoon vrij lastig voor ons consumenten.
pi_93169736
Ik wil ook best geloven dat liters melk niet goed voor je is. Maar ik kan me ook voorstellen dat ze wel dingen uit de melk nodig hebben. Je zal melk best kunnen compenseren door andere voedingsmiddelen, maar zijn die dan zo gezond? Over melk is al veel te doen geweest en is dus al veel onderzoek gedaan. Naar andere voedingsmiddelen waarschijnlijk minder.
pi_93170234
Vandaag ben ik een nieuw project begonnen, en die eerste dag is altijd erg vermoeiend, in die zin dat er nu dus niks meer uit mij komt. :')
Ik lees lekker mee en geniet van alle verhalen over jullie kindjes.

En omdat het over melk gaat herinner ik me deze vraag weer:
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:29 schreef Ssserpente het volgende:
Oek, jij maakte toch wel eens amandelmelk? Hoe deed je dat ook alweer?
14 gewone ongebrande amandelen, met zo'n bruin velletje in een kommetje doen. Kokend water erop gieten en 10 minuten laten staan. Dan afgieten en de velletjes eraf halen, gaat erg makkelijk.
De amandelen in de blender doen, grote beker water erbij en lekker lang laten blenderen, op hoge stand. Klaar!
Eventueel kun je het nog door een theezeefje doen, dan haal je de pulp eruit.
En je kunt er eventueel nog wat ahornsiroop doorheen doen om het wat zoeter te maken. Maar dat is misschien iets teveel biowinkel voor je. ;)
Ik vind het erg lekker bij musli. En P. gooit er vaak nog een appel bij (of een peer en een banaan en 4 dadels als je wil) en dan heb je een heerlijke fruitshake zonder koemelk.
Ko vind het heerlijk.
  Moderator dinsdag 22 februari 2011 @ 21:10:35 #193
5428 crew  miss_sly
pi_93170479
Senna drinkt geen melk, want ze lust het niet. Ze krijgt boter op brood en yoghurt als toetje en soms (geiten)kaas. Ik ga ook geen moeite doen om haar wel aan de melk te krijgen, want ik denk dat ze met de zuivelprodukten die ze wel krijgt en de verder gevarieerde voeding van alles voldoende binnenkrijgt.
pi_93170736
Tja, ik denk dat wanneer je kind volwaardig met de pot mee-eet dat melk geen noodzaak meer is. De voedingsstoffen komen dan uit brood, fruit, groenten en vlees of vleesvervangers. En de discussie over het verband tussen het drinken van melk en allerlei ziektes is misschien ook geen reden om direct te roepen dat het puur slecht voor je is. Maar het feit dat er zoveel mensen aantoonbaar niet tegen melk kunnen, doet mij vermoeden dat misschien wel meer mensen er in mindere mate last van hebben.
pi_93170838
Wolf vindt koude melk niet lekker, zal wel zijn omdat hij het natuurlijk altijd warm gewend is.
Hij drinkt helaas ook (nog) geen shakes.
Die amandelmelk lijkt me de moeite van het uitproberen wel weer eens waard, sowieso zal ik het zelf wel lusten.
Dank voor het receptje Oeke!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_93170946
Snap ik, Claudia.
Het is zo dat ik soms een beetje "moe" wordt van al die kreten e.d. Niet alles is even goed onderbouwd. En ik kan me er ook niet zo heel druk om maken.
Misschien laconiek, maar ik wik en weeg al genoeg zonder me om dat soort dingen ook nog druk te maken, beetje struisvogelpolitiek ;)
pi_93171129
Hier net zo Nijna, tis dat Lars er niet tegen kan, anders had hij ook wel melk gekregen.
Tegenwoordig zit in zoveel voeding blijkbaar slechte stoffen, kunnen we haast beter niet meer eten ;)
pi_93171289
Weet je Nijna, ik merk bij mezelf dat ik ook steeds meer zo wordt. Nou ja, op zwangerschapsgebied iig wel.

Wij hebben begin dit jaar overleg gehad met het cb over wel of geen melk geven. Driekus is dol op melk, karnemelk, kaas, smeerkaas, yoghurt noem maar op. Maar hij krijgt alleen de harde vormen en de vloeibare alleen als ie niet zo hoest. Volgens het cb kon het geen kwaad om em zo weinig te geven, maar het voelt niet echt goed. Toen ik vanochtend bij de huisarts was heb ik dan ook gevraagd of ie, als de nieuwe medicijnen aanslaan, weer melk mag. En ja, dat mag en moet dan ook geen probleem meer zijn. Dus dat gaan we doen.

Zelf drink ik vooral veel karnemelk, in mijn kraamtijd meer dan een liter per dag, tegenwoordig een hele grote mok in de ochtend. Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat het heel slecht voor me is en anders...inderdaad Nijna, je moet ergens aan doodgaan (al stel ik dat heeeel graag nog een jaar of 60 uit)
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:23:26 #199
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93171387
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:14 schreef octopussy het volgende:
Tja, ik denk dat wanneer je kind volwaardig met de pot mee-eet dat melk geen noodzaak meer is. De voedingsstoffen komen dan uit brood, fruit, groenten en vlees of vleesvervangers. En de discussie over het verband tussen het drinken van melk en allerlei ziektes is misschien ook geen reden om direct te roepen dat het puur slecht voor je is. Maar het feit dat er zoveel mensen aantoonbaar niet tegen melk kunnen, doet mij vermoeden dat misschien wel meer mensen er in mindere mate last van hebben.
Maar een groot deel van de vleesvervangers is ook gebaseerd op zuivel en in brood zit ook melk. Hoe ga je dat oplossen dan?

Ow simmu, ik vergat op jou te reageren: Harry eet ook het liefst pap. Eten geef ik vaak geprakt, maar soms ook losse stukjes. De ene dag worden die eruit gewerkt, de andere dag kauwt hij gewoon en slikt het door (hoewel hij er een handje van heeft om minimaal te kauwen en dan te kijken of het al door zijn keel past ;) ).
Als je eens begint met iets wat makkelijk plet en prut in zijn mond? Bijv een stukje gekookte bloemige aardappel? Of erg gaar gekookte bloemkool of zoiets?
pi_93171617
oja, ik las iets over ab geven...tip van de dag; vraag even na of je het mag oplossen in whatever wat. Zo ja, dan oplossen dan geven. Met een spuitje was hier een drama, in de fles geen enkel probleem. En, om mijn zusje te quoten: " hoe denk jij dat we het bij demente bejaarden naar binnen krijgen? Gewoon in de vla hoor" :) Tja, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Paracetamol en hoestdrank gaan hier trouwens naar binnen met van die dopje met ml aanduiding die ook op die flessen zitten. Die van Bisolvon gebruiken we ook voor de Sinaspril, heeft dezelfde maataanduiding en je kan er lekker van afslobberen (aldus Driekus).
pi_93171657
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:17 schreef Nijna het volgende:
Snap ik, Claudia.
Het is zo dat ik soms een beetje "moe" wordt van al die kreten e.d. Niet alles is even goed onderbouwd. En ik kan me er ook niet zo heel druk om maken.
Misschien laconiek, maar ik wik en weeg al genoeg zonder me om dat soort dingen ook nog druk te maken, beetje struisvogelpolitiek ;)
Nou, het is vaak waan van de dag, vooral als je dit soort dingen in korte nieuwsberichten leest. In die context vind ik je houding meer dan begrijpelijk. Ik heb zelf zo'n grote afkeer van waan van de dag dat ik niet eens naar het journaal kijk. Maar ik vind goed onderbouwde wetenschappelijke programma's, actuele boeken of stukken in wetenschappelijke bijlages van kranten wel weer erg interessant.
pi_93171787
Oeke, geweldig, dat amandelprutje! Ga ik hier ook proberen.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:29:19 #203
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93171882
och ja mef, tuurlijk! Of met een klein beetje limonade(siroop)!

Ow en Lijnloos: ik zou morgen even de HA bellen of het echt nodig is dat de laatste om 23 uur gegeven wordt. Volgens mij is het gewoon belangrijk dat het 3x per dag gegeven wordt.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het zo nauw komt met de AB.
Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat een van onze (dementerende) bejaarden wordt wakker gemaakt voor AB. Wel voor slaapmedicatie :')
pi_93172769
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:23 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Maar een groot deel van de vleesvervangers is ook gebaseerd op zuivel en in brood zit ook melk. Hoe ga je dat oplossen dan?

Ow simmu, ik vergat op jou te reageren: Harry eet ook het liefst pap. Eten geef ik vaak geprakt, maar soms ook losse stukjes. De ene dag worden die eruit gewerkt, de andere dag kauwt hij gewoon en slikt het door (hoewel hij er een handje van heeft om minimaal te kauwen en dan te kijken of het al door zijn keel past ;) ).
Als je eens begint met iets wat makkelijk plet en prut in zijn mond? Bijv een stukje gekookte bloemige aardappel? Of erg gaar gekookte bloemkool of zoiets?
Hannah krijgt gewoon vlees (voor zover ze het lust en kan eten). Ze eet dan inderdaad nog wel smeerkaas, boter en yoghurt. Maar juist omdat ze die zuivel al wel binnenkrijgt is koemelk ernaast misschien toch 'dubbelop'. Ik dacht ook dat lactose per zuivelproduct nog wel veel verschilt.
pi_93172774
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:29 schreef Asyniur het volgende:

Ow en Lijnloos: ik zou morgen even de HA bellen of het echt nodig is dat de laatste om 23 uur gegeven wordt. Volgens mij is het gewoon belangrijk dat het 3x per dag gegeven wordt.
Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat een van onze (dementerende) bejaarden wordt wakker gemaakt voor AB. Wel voor slaapmedicatie :')
ik krijg bij Amber ook de ab. van 23.00 uur er niet in, dus die laat ik maar voor wat het is.. Ik ga geen strijd aan rond middernacht om een paar ml. ab.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_93172935
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:17 schreef Nijna het volgende:
Snap ik, Claudia.
ik ook hoor...

Tess en Amber is gek op melk. Ze krijgt 's ochtends een flesje melk, overdag een beker chocomelk gewone melk met een klein beetje chocopoeder en meestal bij het eten een beker melk of een beker water. Ze staat bij de koelkast te roepen om mek of ciekemek met lietje O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator dinsdag 22 februari 2011 @ 21:59:06 #207
5428 crew  miss_sly
pi_93173856
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:29 schreef Asyniur het volgende:

Het ligt erg aan de soort AB. De AB die Senna had, moest ook echt om de 8 uur gegeven worden, dus idd ook een keer terwijl ze al sliep. Dat mocht echt niet anders.
pi_93174302
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het ligt erg aan de soort AB. De AB die Senna had, moest ook echt om de 8 uur gegeven worden, dus idd ook een keer terwijl ze al sliep. Dat mocht echt niet anders.
dat was met die van Amber ook maar ik kreeg het er echt niet in. Ik was al blij dat ik er 2x ab. in kreeg. De ha. was er ook van op de hoogte en die vond het geen drama.

maar een extra keer navragen is ook wel slim :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_93187061
Goeiemorgen!
De AB gisteravond ging al een heel stuk beter, Minke lag toevallig ook met haar gezicht naar boven dus heb haar niet eens uit bed hoeven halen en ik geloof niet dat ze haar ogen open heeft gehad. Het spul doet duidelijk zijn werk, ze is iets rustiger dan normaal maar begint wel langzaam weer haar oude zelfje te worden. De verkoudheid begint ook in kracht af te nemen wat wel prettig is, want haar neus begon gisteren al helemaal te bloeden van het schrale stukje.

Hoe is het met de andere zieken en tandjes-slachtoffers? :*
pi_93187115
morgen! Fijn dat de ab veel makkelijker ging lijnloos.
Ik durf toch wel zeggen dat de nieuwe medicijnen aan slaan. Hij hoest nog veel maar zonder benauwd te zijn en hij komt er zelf weer uit. Wel heeft hij enorm onrustig geslapen, praten, kreunen, neurien hij deed het allemaal vannacht. En nu ligt ie in bed te kletsen en zingen, dus ik ben moed aan het verzamelen om op te staan. Ben zelf niet helemaal lekker namelijk.
Fijne dag iedereen!
  woensdag 23 februari 2011 @ 08:28:33 #211
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93187548
Ooh, voorzichtig goed nieuws dus voor Minke en Driekus O+

Beterschap mefke!
pi_93188358
Fijn dat het gemakkelijker ging met Minke, Lijnloos!
En Driekus ook wat beter, hoewel nog onrutig. Beterschap voor jouzelf, mef!

Onze avond en nacht stonden in het teken van Senna. Slapen lukte niet, een drama iedere keer als we haar in bed legden, dikke tranen, weer gaan staan (dat doet ze al heel lang niet meer) en heel hard en verdrietig huilen. Uiteindelijk zijn we met z'n drieeen om half 11 naaar bed gegaan, ons bed dus, en daar sliep ze binnen een paar minuten. Ik denk dat ze echt heel erg bezig is met dat schaap weg is geweest en er weer is. Ze was veel blijer en enthousiaster dan ze anders is toen hij thuiskwam uit zijn werk. Toen ik met haa rop haar kamertje zat, zei ze een paar keer "papa binnen" en in de huiskamer zei ze vaak "papa thuis". Toen ik voorstelde om in het grote bed te gaan liggen, en schaap zei: ik kom zo, zei Senna "papa mee bed".

Ik denk dat het al met al veel meer indruk heeft gemaakt dan wij dachten. En volgende week is hij weer weg -O- We blijven maar duidelijk zeggen dat papa nu werken is met de auto en vanmiddag thuiskomt en dan moeten we maandag maar duidelijk afscheid nemen en zeggen dat papa gaat werken met het vliegtuig en langer wegblijvt, maar altijd terugkomt!
pi_93188585
Wat fijn dat het beter gaat met Driekus en Minke :*

Och, arme Senna :'( het is ook zo verwarrend. Dat is wel het nadeel van deze fase waarin ze meer begrijpt, maar nog niet alles.
  woensdag 23 februari 2011 @ 09:43:34 #214
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_93188650
Miss, ik heb voor de kinderen toen wij weg waren een aftelkalender gemaakt. Misschien zou je dat ook kunnen proberen voor Senna? Misschien is ze ook nog wat te jong, maar het is het proberen waard. Ik geloof ook niet dat ze op zo'n leeftijd al echt besef van tijdsduur hebben. Weg is weg; of dat nu een dag of een week is. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze gewoon een papa-fase ingaat en dat ze hem op dit moment interessanter vindt dan jou. Dat gebeurt ook.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_93188832
Haha memmel, dat zeg je subtiel van die papa-fase :D maar je hebt gelijk, dat kan natuurlijk ook. Of dat die getriggerd wordt door zijn afwezigheid. Ik was iig wel van plan om er iets meer werk van te maken, bijv door wat foto's van schaap uit te printen. Die aftelkalender is ook een goed idee! Misschien snapt ze het niet, prima, maar misschien helpt het een klein beetje! dus bewuster ermee bezig zijn, ervan uitgaande dat ze papa toch wel heel erg mist, en niet zoals eerder het gewoon als feit accepteerde dat hij er even niet was.
  woensdag 23 februari 2011 @ 09:59:49 #216
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_93189051
Nou, wat ik dus doe als mijn man weg is (nu niet meer, maar toen Anna nog kleiner was iig), is dus juist géén foto's uitprinten, skypen, aan de telefoon en dergelijke. Weg is weg. Dat klinkt misschien raar, maar maakt het wel duidelijk. Als ze hem namelijk aan de telefoon had, dan was ze volledig van slag daarna. Want papa is er niet en toch hoort ze hem. Beetje dat verhaal.

Mijn man is in maart veel weg voor meerdere dagen. Anna mag 'm dan gewoon bellen en dergelijke, maar die snapt het. Morris snapt het nog niet helemaal (en zal het eigenlijk ook een zorg wezen...zo is ie dan ook weer).
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_93189144
Niet skypen en geen telefoon snap ik wel, maar foto's? Senna kijkt nu ook regelmatig foto's van'de grootouders, neefjes, nichtjes, vriendjes, etc. Snapt ze wel dat die er niet zij, heb ik het idee. Zou ze dat bij papa ook niet zo kunnen hebben? Niet skypen en bellen is wel het proberen waard, iig. Bewegend beeld en geluid is misschien wat te veel voor zo'n klein mensje.
pi_93189553
Miss, aftelkalender wilde ik ook opperen. Volgens mij is het best een pienter meiske die Senna. Wie weet geeft het haar toch enige houvast. BE had laatst ook een kalender gemaakt met vliegtuigjes enzo erop. Ik denk dat het het proberen waard is.
En je zou kunnen kijken hoe het gaat zonder skype/bellen. Foto's, ik zou niet ineens als papa weg is met foto's gaan strooien, maar als je een boekje hebt met foto's dan kan je daar best wat van papa en dan zou ik ook mama en Senna er bij in doen. Kan ze het misschien zelf pakken als ze dat wil. Ik denk dat het een kwestie is van proberen en zoeken wat voor Senna het overzichtelijkst is.
En met dat slapen, ik snap wel dat ze graag bij jullie wil liggen. Het is ook eigenlijk hardstikke lief, maar het lijkt me niet zo lekker slapen O+ :*.

Iris is met haar grote zus wennen op het KDV (nou ja, kleinschalig KDV, 6 kindjes max). Ze vond het niet zo'n goed idee dat ik weg ging, maar ik hoop dat ze inmiddels lekker aan het spelen is.
Over een uurtje ga ik ze ook alweer halen.
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:33:01 #219
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_93189832
Sly, wat betreft die foto's bedoel ik het zoals Nijna zegt. Niet dat je ineens alle foto's moet gaan afdekken natuurlijk. Ik zou denk ik niet teveel de nadruk leggen op zijn afwezigheid.
pi_93189979
Och, arme Senna!
Blijft Schaap daarna wel een tijd gewoon thuis?

Mijn dreumes doet 'daaaa!' en wijst dan waar hij heen wil :') Wat meestal iets is als 'de bank op' oid :D

Ow en sinds vanmorgen steekt hij zijn hand uit naar de vuilnisbak, zegt eh-eh, schudt zijn hoofd en gaat weer weg.
Dat scheelt mij weer :+
pi_93190109
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:37 schreef freecell het volgende:
Ow en sinds vanmorgen steekt hij zijn hand uit naar de vuilnisbak, zegt eh-eh, schudt zijn hoofd en gaat weer weg.
Dat scheelt mij weer :+
Kan hij dat niet even aan Niels leren }:| zijn nieuwste hobby is de vuilnisbak leeghalen...
pi_93190396
Handig Free, hier wordt alles vakkundig in de prullenbak gekieperd.
Drinkbeker leeg? Hup, in de prullenbak ermee.....

Miss, misschien tijdens zijn afwezigheid een foto van hem op haar kamertje zetten? Dan is papa bij Senna als ze slaapt? Verder, lastig...en sneu.

nijna, spannend! Had je er veel moeite mee dat ze huilde tijdens het afscheid?
Het is een lastige keeftijd om te wennen op een kdv, geef het de tijd.

Lars was voor half 2 vannacht al drie keer huilend wakker geworden, dus na die derde keer maar een zetpil gedaan, en hem de hele nacht niet weer gehoord. Ik ben wel benieuwd waar hij nou last van had...nu is er niks meer aan de hand.

Enne, voordat ik mezelf ga opsluiten wegens sneuigheid, wil er iemand even reageren op mijn filmpje van Lars????
(die postte ik gister al...en niet 1 reactie! }:| :P )
En LARS ZINGT (een beetje) :D :P Lars, gewoon lief <---KLIK!
pi_93190443
selene had het vorig jaar toen sangdrax op conferentie was helemaal niet (merkbaar) in de gaten. moet ik er wel bijzeggen dat ik hier de primair verzorger ben. we maakten er weinig poeha van. we hebben hem samen naar het station gebracht en uitgelegd dat papa met een paar daagjes weer thuis zou komen en dat was dat.
pi_93190614
en ravi gaat snel ineens! waar hij eerst langzaam en aarzelend kroop (zondag) gaat hij nu al razendsnel naar de andere kant van de kamer! we hebben besloten om zachtjes aan te doen met vast voedsel. dus boterhammen hebben we geschrapt hij krijgt zat granen (vol bordje pap 's ochtends) en groenten en fruit via prakjes, dus dat is geen probleem.

het ventje is eigenlijk pas 10 maanden tenslotte! dus de nadruk ligt nu op dingen geven en hem daar gewoon mee laten spelen zodat het niet meer zo eng is. daarnaast krijgt hij wat vaker dingen als ligakoek en rijstewafeltjes (dat lukt wel omdat het smelt in zn mondje) die hij niet eng vindt en mag hij van alles wat selene krijgt ook als hij wil. volkoren meergranen dingesbrood incluus, want hij *mag* wel zowat alles al (qua wat zn inwendige aankan zeg maar). dat kijken we gewoon rustigjes ff aan en dan zien we wel ;)
pi_93190844
Ik heb ook nog nooit met mijn kinderen gebeld. Ik heb ook altijd nadrukkelijk gezegd tegen de oppas dat ze niet moesten zeggen dat ik het was als ik even zou bellen om te vragen hoe het ging.

Ik vind trouwens foto's laten zien van opa's en oma's enzo wezenlijk anders dan foto's laten zien van iemand waar je normaal mee in huis woont. Ik zou het ook niet doen.

Hoe slim Senna misschien ook is, besef van verleden en toekomst (van tijd) is echt nog maar heel minimaal op die leeftijd.

Ik heb bij S nu het gevoel dat ze echt goed snapt dat ik wegga, weer terugkom, waar ik ben in de tussentijd en wanneer ik ongeveer terugkom. Ik zeg ook altijd 's ochtends of ik haar die dag na de boterham kom halen of na het middagdutje (dat ze op het kdv nog wel doet) en daar stelt ze zich volgens de leidsters dan ook echt op in. Ik zou haar nu wel aan de lijn kunnen hebben als ik weg ben. Maar we hebben het nog niet geprobeerd.
pi_93190857
Wat leuk dat hij het kruipen ineens helemaal doorheeft Simmu! O+

Awh Lars O+ Wat een lekker ventje is het toch. Wat knap dat hij al aardbei kan zeggen, moeilijk woord!
pi_93190859
Miss, wat rottig dat Senna zo van slag lijkt, maar hopelijk trekt ze snel weer bij, voor hij weer weg moet. Die kalender lijkt me ook wel wat, al is het maar een extra houvast voor haar. Wie weet helpt het. :*

Simmu, wat goed van Ravi! *O* en lekker dat je nu voor jezelf een duidelijk standpunt hebt ingenomen! You Go GIRL!

Karin, wat is Lars toch een heetlijk beertje om te zien, zo lekker kneuteren met het fruit en zingen! O+
pi_93191789
Niels had geen honger meer en wilde van tafel. Een paar minuten later trof ik hem zo aan:

pi_93191932
Niels :D Zo is eten natuurlijk nog leuker he ;)

Lars, wat een leuk filmpje van een knap mannetje O+
pi_93192547
Dan zet ik hier ook lekker een filmpje neer :P Dyon was vanmorgen aan het dansen.

woensdag 23 februari 2011 @ 11:53:33 #231
265732 Keshet
pi_93192579
Karin, ik ga straks even je filmpje kijken!

Lijnloos, fijn dat Minke al opknapt! Ik zet Emma trouwens om 11 uur 's avonds gewoon in haar kinderstoel voor de AB hoor. :D

Niels, wat lijk je al groot zo jochie! Smaakte het? :D

Sly, ik zou zelf proberen om zo min mogelijk nadruk te leggen op de afwezigheid van Schaap. Wij zijn zelf ook regelmatig een paar dagen weg voor ons werk. Bij het afscheid nemen doe ik hetzelfde als ik elke dag doe, hooguit een extra knuffel omdat ik die dan zelf even nodig heb. ;) Skypen doen we meestal als Emma al in bed ligt. Als D. degene is die weg is gaat het hetzelfde.
Maar ja, dit klinkt allemaal leuk en aardig maar gisteren was D. wat later thuis dan normaal en toen heeft Emma tijdens en na het eten alleen maar zo gezeten: 'papapapapapa? papapaa? PAPAPAPAAAA! }:| *SNIK* papapapaaaaaaa?'
Dus ja, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. :D
Blijf vooral je gevoel volgen. :*

Ravi! Wat ga je goed ventje! *O*
Om nog even op het eten terug te komen; ik heb laatst van de logopediste geleerd dat kindjes beter om kunnen gaan met stukjes eten als ze echt goed kunnen zitten. Hun adamsappel zakt dan namelijk, waardoor de kokhalfreflex verder naar achter schuift. Een kwartiertje per dag je kind rechtop houden geeft niet hetzelfde effect trouwens. 8-)
Wij hebben als tip gekregen om tijdens het tandenpoetsen wat extra over de kaken te gaan, daar waar je kiezen zitten. Ook met brood geven stoppen we daar af en toe een stukje brood. Dit zorgt ervoor dat ze zich meer bewust wordt van dat stuk van haar mond en dat ze getriggerd word om te kauwen.
Maar, het belangrijkste advies daar was ook: Niks forceren, gewoon veel aanbieden en maar zien wat er gebeurt. Hij/zij is nog maar 10 maanden. ;)

Verder heb ik niet echt bijgelezen, het is hier even wat druk.
Emma had weer een beginnende longontsteking te pakken, daar heeft ze ab voor.

Enne, Emma is gisteravond 5 keer gaan staan in haar box! *O* *O* *O*
pi_93192810
beterschap emma!

en ze staat *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_93193262
Jeetje Emma, gelukkig op tijd aan de AB. Beterschap :*

Maar woeiiii wat goed, Emma staat!! *O*
pi_93193407
tis trouwens bij ravi echt een mentaal probleem hoor. ventje heeft al eens zonder kokken een boterham gegeten. en prakjes maak ik ook expres met wat minder vocht en meer stukjes zodat hij moet kauwen, is ook geen probleem! tis een combi van gevoerd willen worden en het eng vinden.
pi_93193471
Emma staat *O*!!! En wat is ze pienter dat ze al op haar papa roept als die te laat is!

Dyon O+! Wat enorm schattig, dansen op die wankele pootjes :D En wat heeft hij een super leuke outfit aan.
  woensdag 23 februari 2011 @ 12:27:15 #236
265732 Keshet
pi_93194054
Twinkly, ze roept ook papapapapapaaa tegen de Sophie de Giraf lamp die we van FOK! gekregen hebben hoor. :+ Maar dat gaat toch op een nét iets anders melodietje. :D

Simmu, ik had tegen Emma verteld dat Ravi al kan kruipen. Motiveren enzo, misschien werkt het. Daarna ging ze dus staan. Misschien kun jij Ravi weer even inlichten? _O-

Vraagje aan de ervaren dreumesmama's: De prikjes die ze rond 11 maanden krijgen, hebben ze daar veel last van achteraf?

Lars & Dyon, ik heb jullie filmpjes bekeken! Cute! O+
Maar, echt, ik ben nog niet toe aan een lopende dreumes hoor! Ik zat hier achter de laptop: 'Lars! Kijk uit! Je valt van dat krukje! :o ' en 'Dyon! Die muuuuur! Kijk nou uit! :o '
Je groeit erin mee toch? Toch? :D
pi_93194150
Whaaahhh Keshet :D Ja je groeit er zeker in mee, met bulten en al :P ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Meimeltje op 23-02-2011 12:47:15 ]
pi_93194191
Keshet, wat goed van Emma :)
Hier heeft Mart helemaal geen last van die prikken gehad. :)
Ben benieuwd hoe het met de prikken van 14 maanden (BMR) gaat.
pi_93194286
Niels heeft alleen na de eerste prik (of was het de tweede?) wat verhoging gehad. Van de BMR heeft hij helemaal geen last gehad.
pi_93194852
Hier ook nooit last van de prikken gehad, de oudste ook niet. Behalve dat ze die dag altijd erg veel sliepen. Dyon krijgt vrijdag z'n 14 maanden prik.
pi_93194999
De 11-maandenprik reageerde Hannah wel meer op dan de eerdere prikken. Ze is een paar dagen lang wat slomer en slaperiger geweest.
Wat goed dat Emma zo gemakkelijk kan staan *O* Maar Keshet, bij mijn muppet ging het daarna heel snel naar stappen rond de tafel en aan de hand. Nu klimt ze de trap op als je 2 seconden het traphekje laat openstaan (en valt vervolgens van de tweede tree :X :'( ) of ze gooit zich van de bank af met haar kop tegen de tafel :X of klapt met haar kin tegen de rand wanneer ze aan de tafel staat :X :X Mijn wildebrasje heeft het te verduren.

Gisterenavond rond 23.00 uur kwam haar halfverteerde yoghurt er weer uit toen we haar uit bed tilde na dat ze zo'n 4 keer huilend wakker was geworden :r En dan vond ik gewone yoghurt al zuur. Daarna heeft ze wel heerlijk geslapen dus het zat kennelijk dwars.

Oh en Karin, ik had je filmpje van Lars wel gezien, maar nog niet op gereageerd. Wat een heerlijk knulletje O+ En Dyon van Meimeltje :D geweldig dansje ^O^
pi_93195335
Hier stond Mart straks aan de tafel. Met één knie er al op.
:D Ik hou mijn hart vast.
pi_93195367
Och bah Octo. Dat is inderdaad heel vies.
pi_93195732
:|W

ik en mijn zorgen soms ook. raad eens wie er blij van een (grofvolkoren met zaadjes/pitjes/dingetjes) boterham met boterhammenworst heeft gegeten?

kompleet opvoedkundig onverantwoord (had hem op de bank tussen mijn benen, selene aan mijn voeten en een stapel boterhammen voor ons allemaal ertussen en dan zo voor de tv) maar het ventje vond het lekker! ik voerde hem kleine stukjes (alleen als het mondje echt opengaat, vooral niks dwingen) terwijl hij het eerste kwartier zwaaide met een korst en selene hem vanalles aangaf. na een half uurtje durfde hij de korst (met zaadjes) zelf in zijn mondje te doen *O*

misschien dat de papa en de oma vorige week toch gewoon een beetje teveel geforceerd hebben :? want dit ging prima! enfin. boterhammen wil dus wel nu :P andere dingen nog niet, dus we houden gewoon vol met plan A

nu ligtie blij zelf zn na-fles te drinken. ons aller schema wordt dus aangepast: voorlopig lekker allemaal saampjes voor de tv boterhammen eten *O*
pi_93195853
Emma *O* wat goed!!

Bah octo, dat is vies. Niet goed gevallen de yoghurt, vervelend.

Geen aandacht besteden aan zijn afwezigheid lukt niet, want dat doet ze uit zichzelf al. Skypen hebben we ook maar 3 keer gedaan ofzo, want door het tijdsverschil ging dat niet eens. Maar goed, we zien wel. Aftelkalender vind ik een goede en verder doen we het maar zoals het komt.
Komt vast goed :)
pi_93195895
Mart loopt echt de hele dag door.
Hij wilt niet meer kruipen of gedragen worden, alleen maar lopen. En gaat echt goed ook.
Alleen buiten niet :D

Binnen loopt hij meestal op blote voeten (vloerverwarming) maar nu moet ik toch langzaam gaan kijken naar schoenen. Maar wat ik tot nu toe heb gezien is in de 80 euro. Vind ik wel een beetje veel eigenlijk!

Waar kopen jullie de schoenen voor de kids?
pi_93195960
Ravi aan de boterham *O* *O*
pi_93196047
Wat goed van Ravi! Knap hoor. Niks geforceerd, en een beetje afgeleid. Fijn!

En Emma! Wat goed van jou!

Karin, ik wil wel naar je filmpje kijken, maar ik heb geen geluid op de PC, dus sorry ik kan Lars niet horen.

Fijn Mef, dat de medicijnen aan lijken te slaan.

Ymme, Thomas' eerste schoentjes waren 45 euro, en ik vind dat eigenlijk ook wel zat, hij is er toch zo uit. Hele soepele zool. Waar ik ze heb gekocht? Eindhoven, volgens mij is dat niet echt in de buurt voor jou ;)

Hier nog steeds en half ziek mannetje. Hij slaapt slecht overdag, hoewel ik hem nu toch wakker hoor worden na 1,5 uur! Dus dat is prima. En hij zei net 'eend' toen ik het drie keer zei (we waren buiten bij de eendjes) Dus hij hoort me toch *O* . Misschien komt het dan toch vanzelf. Vandeweek zei hij 'his' tegen zijn vis-boekje

oja, en twinkly, leuk broekje, heeft Thomas ook

[ Bericht 2% gewijzigd door Aoraki op 23-02-2011 13:19:49 ]
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:14:34 #249
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93196206
*O* Ravi en Emma

Karin, Lars is zo O+. Wat een knuffelbeer, zo heerlijk lief jongetje!

Mefke, fijn dat de medicijnen lijken te werken :*

En Dyon, wat een ritmegevoel al, en helemaal plezier :D

Aoraki, beterschap met je ventje!

Ymme, ehmz hier idem dito in E'hoven gekocht :P
Alexa en Seth zijn lief
pi_93196579
Karin, het gaat niet zo lekker weg als ze zo huilt, maar ik weet ook dat het vaak gauw over is. Laatste 2 keer bij de buren was het even verdriet en daarna was het goed. En wat ik hoorde ging dat nu ook zo. En als ze dan aan het spelen is dan is het goed, maar als ze me ziet is het wel weer gelijk MAMA!!!! Dit is volgens mij wat dat betreft niet de makkelijkste leeftijd, maar ik denk dat het ook helemaal niet verkeerd is voor haar... ;) (en voor mij :P)

Ik zag een dansende Dyon O+

Emma die kan staan *O*

Niels die nog even wat stukjes brood ging staan snoepen :Y)
pi_93201203
Dyon O+

Hier wel reactie op de 11 maanden prik, pas na een dag of 2, maar toen wel een dag of 2 a 3 koorts en wat huidslag (leek op waterpokken maar dit waren het niet).
pi_93202344
*trots is*

Mijn dochter riep net: mammaaaaaa plaaaassuuuhhh toen ze in de badkamer stond. M heeft dr luier uitgedaan en ze heeft 10m op de wc gezeten. Geen plas helaas maar toch ben ik trots :) O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_93202718
Voor Ravi en Emma een *O*

Fijn dat de AB aanslaat bij Minke

Wow Vicky! Misschien al wel een klein begin met besef van zindelijk worden

Wat een pienter ding is Senna al! Wat sneu dat ze verdrietig leek doordat papa weggeweest was

Niels, straks val je, doe niet zo eng! Wat een vrolijke kledingcombi heeft hij aan O+

aaah Dyon aan het dansen is echt mega lief! Die buigende dans beentjes O+ O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_93202909
Dat kan best poppejans. Ze zegt ook steeds boetuhbah of bah en grijpt dan naar haar luier. 9 van de 10 keer heeft ze een vieze luier
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_93203503
Wat goed Vicky! Terecht trots :Y

Filmpjes kijk ik vanavond als het lukt. OP kantoor geen geluid, dat is jammer bij zulke leuke dingen :)
pi_93204386
Pfffrrrrt, even mijn ei kwijt hoor...

SPOILER
Zoooo, tralalala... :P
pi_93204706
Groofsken, dat klinkt als een gesprek dat wij hier in huis heel vaak voeren:

Ik: "Ik heb je al twee keer geroepen!" }:|
Hij: "Ik zat op het balkon. / Ik was muziek aan het luisteren. / Ik hoorde je niet. / Ik kwam er al aan." :?
Ik: "Ja, nou, ik heb je al twee keer geroepen!" :(

Ik weet ook niet zo goed waarom ik het in de verwijtvorm giet. Het is gewoon vervelend als je verwacht dat iemand er is en meteen reageert en dat niet gebeurt. Kortom... nou ja, ik weet niet goed wat ik ermee wil zeggen.
pi_93204890
Ja, maar als wij op de fiets naar vrienden waren dan kon ik moeilijk iets horen toch. Ik zou niet eens op het idee komen om ergens verwijtend aan te bellen als mijn dochter daar had aangeklopt en er deed niemand open. Ik zou er vanuit gaan dat mensen er niet zijn of het niet horen.

Ik vind het echt belachelijk eigenlijk en ik kan er erg slecht tegen als ik mezelf moet verantwoorden.
pi_93204933
Groof, het zou mij een beklemmend gevoel geven, maar misschien bedoelde ze het niet zo?
pi_93205020
ps: Ik zag haar zelfs kijken naar onze auto, zo van 'je was helemaal niet weg'....

Ik zou gewoon nooit liegen over dat soort dingen en ik vind dat wantrouwende gewoon echt beledigend.

Nee, ik ga voorlopig ook nog maar uit van het goede. We hebben ook nogal een grote taalbarrière dus wellicht dat het toch daar aan is te wijten.
pi_93205202
Ik ken de context natuurlijk niet... hoe goed jullie elkaar kennen, of ze speciaal daarvoor naar de deur kwam, of ze pms heeft. Ik zou zeggen: van je af laten glijden en als je het gevoel vaker krijgt dan er eens over proberen te praten.

Ik kan me in ieder geval voorstellen dat je het vervelend vindt. Ik moet er al niet aan denken het gevoel te krijgen dat ik in de gaten word gehouden.
pi_93205360
Had ze me maar juist wat beter in de gaten gehouden. Dan had ze ten minste gewoon gezien dat we op de fiets wegwaren :P .
pi_93205386
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Had ze me maar juist wat beter in de gaten gehouden. Dan had ze ten minste gewoon gezien dat we op de fiets wegwaren :P .
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:27:07 #264
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93205858
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:13 schreef Claudia_x het volgende:
... of ze pms heeft.
Alexa en Seth zijn lief
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:36:21 #265
95408 Incantrix
pi_93212015
Vicky, wat briljant! *O* Te gek zeg :D

Oei, Groofs, dat is typisch zo ding waar ik dan op het moment zelf nog in mee zou gaan ook, om me vervolgens later te bedenken "wat dénkt dat mens eigenlijk wel niet??" en me er dan nog uren over op te vreten.. Ik hoop dat het uiteindelijk wel aan de taalbarriere lag hoor, maar hoe dan ook, het blijft irritant :*

Zo, het kind slaapt. En ik vind het eigenlijk best eng, daarnet bij het eten viel ons al op dat Stef van die zichtbare vaatjes had op zijn armen (later bij het verschonen bleek ook op zijn benen), zeg maar dat je alle vaten ziet lopen als een soort van spinneweb onder de huid. Toen vervolgens na het verschonen keek bij het tanden poetsen waren ze weg en had hij juist weer knalrode wangen en toen ik in zijn nek voelde was hij echt loeiheet, terwijl lief vlak daarvoor zei dat hij verhoging of net aan koorts leek te hebben.. Enfin, 5 minuten later zag ik die vaatjes weer op zijn handjes en toen ik weer voelde was hij ineens weer afgekoeld, en bij het in bed leggen was hij dus weer heet :o Ik ben dan echt bang voor een koortsstuip ofzo, het wisselde zichzelf zó snel af, niet normaal! We hebben hem een pcm-zetpil gegeven (vloeibaar weigerde hij in alle toonaarden), dus ik hoop maar dat dat de ergste schommelingen opvangt, maar brr.. Ik denk dat ik vanavond nog wel een paar keer in zijn bedje sta te turen :{

En dan ga ik nu zelf ook maar weer even liggen met mijn brakke hoofd :')
3!
pi_93212580
ander vannacht nog een zetpilletje geven Inca om het pcm-niveau op peil te houden.
Beterschap voor Stef!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:48:31 #267
95408 Incantrix
pi_93212627
Had ik ook bedacht inderdaad, we hebben nu ook echt heel goed onthouden hoe laat hij 'm gekregen heeft zodat we op tijd de volgende kunnen geven. En dank je wel :*
3!
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:14:10 #268
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93214021
Lars en Dyon O+
En Niels met zijn alternatieve manier van eten :Y)

Arme Senna die papa zo gemist heeft. En die hem volgende week weer moet missen... :*

Emma ziek. Beterschap hoor meisje! :*

Ow en hier geen reactie op de 11 mnd prik :N

Vicky, terecht trots hoor! :Y

Groof, wat vervelend dat het je zo'n naar gevoel geeft. Misschien nog eens met haar over hebben?

Oei inca, dat klinkt inderdaad niet alsof je een rustige nacht tegemoet gaat (al is het maar je eigen gemoedsrust). Hopelijk is de koorts straks gezakt. Beterschap ook voor jezelf :*
pi_93214066
inca, anders bel je toch gewoon ff naar de huisartspost en vraag je het hun? ik vind dat gemarmerde niet fijn klinken eigenlijk :@ ik wil je niet ongerust maken, maar ik zou er iig wel ff voor bellen, zoniet naar de hap
pi_93214784
trix, dat klinkt niet fijn. kan me voorstellen dat het je niet lekker zit. Goed in de gaten houden, op tijd weer pcm geven en als het je echt niet lekker zit, idd de hap bellen. Al is het maar voor advies! Doen hoor :*
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:26:48 #271
95408 Incantrix
pi_93214848
Simmu, dat was wel gek he? Ik ga zo ook even kijken bij hem, moet het alleen even goed timen, hij kermt en kreunt weer lekker in zijn slaap en ik wil hem niet wakker maken.. Hmmm.. Ik ga even overleggen met mijn lief, thnx :*

En Asy, jij ook thnx :* En misschien heb ik eroverheen gelezen hoor, maar hoe is het met je kabouter vandaag? O+

Thnx Miss, ga ik inderdaad doen! :*
3!
pi_93215407
Incantrix, een gemarmerd huidje is volgens mij niet echt iets om je zorgen over te maken. De temperatuurschommelingen vind ik wel raar. Wat miss_sly zegt : even bellen kan nooit kwaad!

Hopelijk slaapt Stefje lekker en is het euvel snel verholpen.
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:39:36 #273
95408 Incantrix
pi_93215618
Ah, ik heb toch even mijn grote vriend google aangezwengeld en ik denk dat ik een soort van wel begrijp waarmee die zichtbare adertjes iets te maken kunnen hebben. Wanneer je koorts hebt vertraagt je hartslag en wordt er dus minder (snel) bloed door je lichaam gepompt. Je hartslag wordt 'bestuurd' door het autonome zenuwstelsel, dat uit twee delen bestaat, het ene deel gaat over ontspanning (daarbij wordt de hartslag ook trager) en het andere gaat over inspanning (snellere hartslag). Nu zijn temperatuur dus schommelde wordt waarschijnlijk (denk ik) ook beurtelings het ene, dan weer het andere deel van dat zenuwstelsel geactiveerd, hetgeen de doorbloeding dan beïnvloed, en dat zou wellicht terug te zien kunnen zijn in o.a. zijn gelaatskleur en de zichtbaarheid van zijn aderen. Of zoiets. Hij heeft in elk geval wel een redelijk gevoelig, doorzichtig huidje (heeft hij van mama :')), dus ik denk dat dat wel ok is. Nu is mijn enige kennis van de werking van het menselijk lichaam opgedaan tijdens mijn opleiding zo'n 12 jaar geleden, maar het klinkt me wel redelijk logisch in de oren dat temperatuurschommelingen ook de doorbloeding kunnen beïnvloeden..
3!
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:39:57 #274
95408 Incantrix
pi_93215634
Oh, Octo, haha, dat dus, thnx :*
3!
pi_93215640
Incantrix, ik zou ook bellen meis. Het is niks om zo met zorgen de nacht in te gaan.

Oh, ik lees nu dat je toch enigszins gerustgesteld bent. :*
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:42:17 #276
95408 Incantrix
pi_93215759
Toch thnx, Groofs :* Het is toch fijn hier even mijn ei kwijt te kunnen O+ En met hoge koorts maak ik me altijd wel zorgen hoor, net als iedere mama ongetwijfeld heeft, maar ik vertrouw maar gewoon op de pcm, dat slaat altijd wel erg goed aan bij Stef. Zo gewoon even checken en om 10 uur wakkermaken voor een zetpil/vloeibare dosis pcm :)
3!
pi_93216101
Ik heb nog niet bijgelezen, maar ik kom hier eerst even verzuchten hoe blij ik ben dat Isabeau in bed ligt. Erg he?!

Isabeau heeft net een driftbui van een uur die begon vanwege het niet aan mogen trekken van de jas en eindigde met verbolgenheid over het niet mogen eten van rozijnen na een uitgebreide maaltijd achter de rug. Tussentijds kwamen de onderwerpen 'niet met koksmes mogen spelen', 'niet alle boeken uit de kast mogen trekken' en 'niet om half 8 's avonds naar buiten mogen om bij de eendjes te kijken' nog aan bod.

Ik ben ook een draak van een moeder. :')
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:50:20 #278
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93216192
En het is wat je zegt: zijn aders komen zichtbaar boven te liggen om juist af te koelen. Dan koelt hij af en dan worden de aders weer minder zichtbaar, waarna koorts weer toeneemt...
Maar bij twijfel gewoon even bellen hoor! Daar zijn ze voor :Y
Beter 1x teveel gebeld dan 1x te weinig :*

Met kabouter is alles goed. Eten blijft matig. Vanmorgen bordje pap van 180cc bv, verder bijna niks overdag behalve een halve beker thee en 100cc bv (2 happen brood en half bakje fruitprut) en vanavond schuif ik dus een hele berg spaghetti naar binnen en nog zo'n 40cc bv. DUs hij zal zich straks nog wel eens melden ;)

Verder rent het hier door de kamer O+
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:51:43 #279
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93216267
Sorbo, wat ben je toch een nare moeder! Waarom mag Isabeaus niet met een koksmes spelen? :? o|O
blergh, kan me voorstellen dat je blij bent dat ze in bed ligt hoor :*
pi_93216308
Sorboo :D Pfff het klinkt ook enorm vermoeiend!!
pi_93216431
Ze was idd echt woest dat ze niet met mijn japanse superscherpe mes mocht spelen :D

Maar het feest is nog niet voorbij, want ze ligt nu in bed te krijsen. Ze is bek- en bekaf, dus ze bekijkt het maar even. Ik ga nu mijn inmiddels afgekoelde maaltijd opeten, zonder een krijsend kind aan mijn been.
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:57:11 #282
95408 Incantrix
pi_93216564
Sorbo, zulke dagen/avonden zijn echt killing inderdaad :* Ik ken dat wel, zeker sinds Stef zich de afgelopen twee weken ofzo ineens de kunst eigen heeft gemaakt zijn hele lichaam, temidden een krijsbui, slap te laten worden en zich dramatisch ter aarde te doen storten :') Die peuterpuberteit he.. Ik schijt nu al zeven kleuren ;)

Asy, dat rennen is zo schattig ja! O+ Wel een bummer dat hij nog altijd niet zo'n trek heeft in eten.. Komt vanzelf goed, toch, vast wel? :*
3!
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:59:06 #283
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_93216662
Sorbo wat flauw zeg! Isabeau mag ook niks! ;)

Ik ga m'n meisje ff badderen en naar bed brengen.
Na een dikke week goed ziek te zijn geweest, at ze de laatste dagen eindelijk weer eens wat. Maar sinds vandaag is het weer over. ;( Ze kwijlt er op los, er hangen steeds van die kermit de kikkers uit haar neus :') en ze heeft rode 'tandjeswangen'. Hoektand 2 is er door, kies 2 staat op springen, dus er zal nog wel wat zitten te duwen.

En net ging ze ff lopen van mama naar papa en weer terug. Tenminste, dat was de bedoeling. Viel ze met haar hoofd tegen de punt van het tafeltje. :'( Megabult, blauw en een rood streepie erin.

Sorry, verder niet echt bijgelezen. Zal ik later vanavond of morgen doen! :*
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:59:44 #284
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93216693
ja hoor, dat eten komt wel goed :Y

ow ja, jullie hebben nog een filmpje tegoed van een boze krijsende Harry...
Filmpje opsnorren en bewerken gaat...
Herstel: manlief heeft de laptop dus ik kan niks opsnorren en bewerken }:|

Och Tirza sneuke.... :*
  woensdag 23 februari 2011 @ 20:01:43 #285
95408 Incantrix
pi_93216807
Elmo, bah, toch schrikken dan, op zo'n moment he? En wat ik je al eeuwen wil vragen, maat telkens vergeet: ben jij dat zelf, op de foto van je ava? Is dat het Gotcha-logo? [edit] Hmmmm, nevermind, het Gotcha-popje is heel anders.. Maar waar ken ik het dan van?[/edit]

En gooi maar op, die boze Harry :D
3!
  woensdag 23 februari 2011 @ 20:12:28 #286
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93217507
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:01 schreef Incantrix het volgende:
Elmo, bah, toch schrikken dan, op zo'n moment he? En wat ik je al eeuwen wil vragen, maat telkens vergeet: ben jij dat zelf, op de foto van je ava? Is dat het Gotcha-logo? [edit] Hmmmm, nevermind, het Gotcha-popje is heel anders.. Maar waar ken ik het dan van?[/edit]
das Elmo d'r rug met het Pearl Jam logo
pi_93217562
Ik bedankt even voor boze Harry, het is hier net 2 seconden stil :P

Ik vergeet door het laatste uur bijna hoe geweldig het was toen B. en ik haar samen ophaalden van 't kdv. De leidster vertelde dat Isabeau alle namen van de kinderen kent :D en was zo gezellig aan het kletsen. Toen we weggingen zwaaide ze naar een jongentje: "Doei Thijs!" Leidster zei: "Nee toch Isabeau, dat is Ties!"
Isabeau: "Doei Ties!"
<3

Toen we naar de auto liepen begon ze "Huis, na huis!" te roepen. "Doei huis, ga slapen!"
pi_93217581
Verrek! Pearl jam was het! :D
pi_93217632
Hè, door hier even trots te doen ebt mijn frustratie over het afgelopen uur een beetje weg.
pi_93217641
D'n onze ligt er al in sinds 18:00. Hij was zo moe en ziek. Hij heeft nog steeds last van een oorontsteking en nu heeft hij ook een dikke bult in zijn kaak van kiesje 1. Hij was niet echt blij, maar ik neem het hem niet kwalijk (ben wel opgelucht dat ie er inligt...)
pi_93217666
Join the club der opgeluchten Aoraki
  woensdag 23 februari 2011 @ 20:15:55 #292
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_93217704
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 20:01 schreef Incantrix het volgende:

Het was idd schrikken! Maar ze lijkt er zelf niet al teveel last van te hebben gelukkig! Ik zal straks kijken of ik een foto er op zet.

En op die ava ben ik idd zelf met op m'n rug de Stickman van Pearl Jam. :-D
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_93217734
Bwaaaaah, dreumes kan niet door haar neus ademen, dus niet spenen en valt dus niet zo makkelijk in slaap :{ en ligt te huilen nu. Ben al 2 keer geweest en wederhelft zit een stom online spel te doen dus ik ben de bok vanavond, aaaargh.

Inca, wat een schommeling. Kan me voorstellen dat je huiverig bent voor een koortsstuip.
Daar komen ze over het algemeen ook gewoon weer uit. Je kan eventueel helpen door zn kleertjes uit te doen en evt wat te deppen met nat washandje, zodat hij af kan koelen. :*
pi_93217779
ow ik ook trots: hij heeft vandaag alle figuurtjes van de vormenstoof goed erdoorheen gekregen. Bijna allemaal in 1 keer. Ik denk dat ik hem maar alvast opgeef voor een technische universiteit... Dat praten wordt toch niks, dan maar een nerd :')
pi_93217787
Nijna, geef man een (flinke) schop en doe het samen.
pi_93217814
Da's ook wat, ben ik mijn agressie op jóuw man aan het botvieren :D
pi_93217871
Ik zou ff de aardlekschakelaar aan en uit doen, Nijna })
pi_93217941
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:18 schreef Aoraki het volgende:
Ik zou ff de aardlekschakelaar aan en uit doen, Nijna })
whaha jij bent gemeen :D

Tess was net ook aan het murmelen, manlief was bezig met iets maar ik heb m naar Tess dr kamer geschopt, met als voorwaarde dat ik koffie zou zetten :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 23 februari 2011 @ 20:20:30 #299
95408 Incantrix
pi_93217969
Ohja, Pearl Jam, duh! :|W Nouja, het is niet helemáál my cup of tea zeg maar het is me te sloom :@ , dus het zij me vast vergeven dat ik alleen wist dát ik het kende he? ;) Ennuhm, nouja, in elk geval fijn dat ze er zelf niet echt last van had, maar dat is meestal he? Sta je zelf nog een kwartier te bibberen, terwijl het kind in kwestie onverstoorbaar verderspeelt :P

Haha, Sorbo, je gaat lekker he? Wel súperstoer dat Isabeau al die namen kent! :o Wat knap!! Je meisje is zo leuk O+

Aoraki, bluh ;( Wat sneu.. Stef lag ook om die tijd, zal morgen wel weer vroeg ochtend zijn dan.. :P

Nijna, maar dat zet hij dan niet even op pauze om bij zijn kleine te kijken? Da's ook wat o|O

Nou, Stef ligt redelijk rustig, in zijn normale slaappositie, met zijn poesje (Sabine, Poesje de Tweede hoor! Hij is geaccepteerd :D) in zijn arm geklemd O+
3!
pi_93217989
:o Mijn vent speelt bijna elke avond wel Wow, maar wij gaan in principe altijd omstebeurten wanneer Hannah iets heeft. Anders zou ik dus altijd het bokje zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')