abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93444520
Jammer GirlGoneBad, maar hopelijk volgende week wel goed nieuws!

Ik mag morgen m'n laatste Provera, dus dan zal ik denk ik zaterdag ongesteld worden.
Tot nu toe steeds de 4e dag :) dus volgende week dan weer Clomid en hopelijk dan eind
maart een echo met goed nieuws!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_93444989
He jammer GGB! Duimen omhoog voor maandag!

Ik net gebeld naar het ziekenhuis, en moet me woe ochtend met een tupperware bakje ochtendurine melden :D

Ik wilde meedoen aan een onderzoek, CoPPer Studie, en daar hadden ze me voor gebeld, om een eerste glucosetolerantie test te doen voordat je zwanger bent.. en dan volgen ze je gedurende de zwangerschap tot paar weken na bevalling. Nu zei ik dat ik 2x een positieve test in handen had vandaag en toen bood ze aan om nog in ziekenhuis een test te doen en te kijken naar wat die Prmolut evt. voor invloed heeft gehad. Dus spannend en op naar woensdag..
pi_93445015
Succes Klumsy, ik duim voor je dat deze dosis aanslaat!
pi_93452438
Jipster, wat spannend! Ik hoop dat je gelijk weer afscheid van dit topic kunt nemen.

Ik ben overigens 30 en vriendlief is 43.
pi_93455793
@jipster, nee geen acedemisch ziekenhuis, het medisch centrum Alkmaar. En de wachtlijst is daar drama, de dag dat ze een afspraak hadden ingepland kwam mij niet zo goed uit, ik bellen of het een andere dag kon (dat was dus ongeveer anderhalve maand/ twee maanden voor de afspraak) en toen kon ik hem niet verzetten, als ik dan niet kon moest ik weer op de wachtlijst voor de volgende maand. Pfffff.

@GGB geeft niks hoor, post ook niet zo actief mee, wil zelf ook wel eens vergeten dat ik in het lijstje sta. Jammer dat er geen nieuws is!

@GWS, dat komt voor jou wel goed uit zo in Beverwijk, ik ben blij dat je daar wel snel terecht kon.

Ik ben 27 en mijn man is 31, nog heeeel jong dus en alle tijd nog :D
pi_93460650
quote:
17s.gif Op maandag 28 februari 2011 13:56 schreef charmed_angel het volgende:
Ik hoorde al dat dat erg pijnlijk is :'(
Bij mij helemaal niet. :)
Ik had van tevoren twee ibu's geslikt en vond het alleen een beetje ongemakkelijk voor ongeveer een halve minuut lang.
Piece of cake, ik zou het zo weer doen. :Y
En het zijn mooie beelden, prachtig om te zien.
pi_93460776
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:34 schreef Jipster het volgende:
En volgens mij is Flienepien de volgende in rij van de malle molen.. heb jij al effect gemerkt van jou opwekkers?
Ja klopt :) Ik ben nog aan het wachten op mijn menstruatie na de provera kuur. Maar ik merk nog niets..
En dan de clomid!
Natuurlijk niet leuk dat we met zovelen in hetzelfde schuitje zitten, maar wel fijn om ervaringen te delen hier.

Jipster, ik vind het zo spannend voor je! Zou toch geweldig zijn.. maar ik snap dat je nog voorzichtig bent.
pi_93460999
Spannend Jipster!

quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:00 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Ik had van tevoren twee ibu's geslikt en vond het alleen een beetje ongemakkelijk voor ongeveer een halve minuut lang.
Nou... ik heb echt wel vrij veel pijn gehad en ben echt geen zeikerd. Die hsg zou ik niet graag over doen, maar als het achter de rug is is de pijn vrij snel weer voorbij. Het ligt aan heel veel dingen of het erg pijn doet. Mijn gyn deed het geloof ik nog op de ouderwetse manier, dat schijnt ook niet te helpen. Maar ja, gewoon doen. Bevallen is erger. ;)
pi_93462519
quote:
17s.gif Op maandag 28 februari 2011 13:56 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik hoorde al dat dat erg pijnlijk is :'(
Het hangt echt af van persoon tot persoon heb ik al vernomen. Bij mij was het zo goed als pijnloos. Even een pijnscheut toen ze de vloeistof inspoten (ik deed mee aan een pijnonderzoek en noteerde tijdens de hsg per onderdeel op een schaal hoeveel pijn ik had), maar dat was dan weer vlug voorbij. Een 10tal seconden leek het wel (althans, zo herinner ik het mij).

Maar het scheelt natuurlijk wel dat ik een knappe dokter had ;) (die dan, bleek later, ook nog mijn bevalling heeft gedaan :D pijnloos, zeg ik je :+ )
pi_93465825
Leo, je weet het goed te verkopen. :+
pi_93471544
Hier ook de pech dat de HSG pijnlijk was... Het is echt per persoon zo anders, je weet het echt niet tot je het zelf voelt...

Jipster, ik duim nog even goed voor je! Het zou zo mooi zijn, de molen weer uit voor je er echt goed bent ingeweest... ^O^

Ik ben trouwens 32 en mijn man is 30... Opvallend dat er meer zijn waarbij de man jonger is dan de vrouw... Ik dacht dat ik bij een behoorlijke minderheid hoorde hiermee, maar dat valt dus wel mee... ;)
pi_93486576
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:00 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Ow je stelt me wel een beetje gerust O+

Maar heb zo'n gevoel dat alles door elkaar loopt met onderzoeken ....
Ik dacht dat de man eerst werd onderzocht? En dan pas de vrouw?

Gisteren zat ik diep in het putje en zat ik me af te vragen, wil ik dit wel? Ik ben zooooo bang voor ziekenhuizen :') Maar goed ik wil zoooooo graag een kindje, dat ik me verstand op 0 moet zetten geloof ik.

Ik blijf wel ontzettend bang
pi_93486738
Het staat dus 2-2 met de HSG _O- hihihi

Nou ja ik moet het op me af laten komen denk ik.
Mijsje jij bent natuurlijk al wat verder. Ging het bij jou ook zo?

Inwendige echo, zaadonderzoek, bloed prikken,

Uitslag zaadonderzoek nog niet binnen en uitslag bloedprikken chlamydia ook niet. Mara het wel al hebben over eventueel een HSG?
pi_93487396
Mijn vriend heeft helemaal geen zaadonderzoek gehad,
denk dat ze dat pas gaan doen als ik wel een eisprong krijg en niet zwanger word :?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:41:00 #140
61183 leonieke
Dan toch?
pi_93487745
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:17 schreef charmed_angel het volgende:
Het staat dus 2-2 met de HSG _O- hihihi

Nou ja ik moet het op me af laten komen denk ik.
Mijsje jij bent natuurlijk al wat verder. Ging het bij jou ook zo?

Inwendige echo, zaadonderzoek, bloed prikken,

Uitslag zaadonderzoek nog niet binnen en uitslag bloedprikken chlamydia ook niet. Mara het wel al hebben over eventueel een HSG?
Nah, niet op je laten afkomen, gewoon een knappe dokter vragen ;)

@klumsy: bij ons hoorde het zaadonderzoek bij de intake-testen. Kwestie van geen behandelingen op te starten die geen kans maken op slagen en een totaalbeeld krijgen van de situatie.
(wij waren eerst in behandeling bij een gewone gyn en daar hebben we gevraagd om het zaadonderzoek uit te voeren vooraleer ik aan een behandeling begon, om dezelfde reden)
pi_93489098
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:33 schreef klumsy het volgende:
denk dat ze dat pas gaan doen als ik wel een eisprong krijg en niet zwanger word :?
Ow wat raar? Ik heb juist gehoord dat dat het eerste is wat ze doen?

Daarom snap ik het ook allemaal niet meer :')
pi_93489131
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:41 schreef leonieke het volgende:

[..]

Nah, niet op je laten afkomen, gewoon een knappe dokter vragen ;)
die hebben wij niet :N
pi_93489474
Als ik eind van de week of begin volgende week ga bellen om een afspraak te maken
voor een echo, dan zal ik het gelijk eens navragen!
Vind het wel een fijn idee dat ik niet voor jan l** aan de medicijnen zit....
straks heb ik een eisprong en komen we er daarna pas achter dat het bij m'n
vriend ook niet goed zit, vreemd dat ze die test niet standaard aan het begin doen :?
pi_93490064
Bij ons zit het zaad onderzoek ook bij de standaard intake procedure. Bij Rienk moest het en hij heeft het nu weer in moeten leveren :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:13:07 #145
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_93491590
Hier was het ook een van de eerste dingen die gedaan werden. Ik zou niet weten waarom het niet gedaan zou worden want voor hetzelfde geld heb je beiden een probleem...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_93496880
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier was het ook een van de eerste dingen die gedaan werden. Ik zou niet weten waarom het niet gedaan zou worden want voor hetzelfde geld heb je beiden een probleem...
Klopt! Dit was bij ons ook zo! Want straks start je behandelingen op die inderdaad geen eens kunnen werken..

Hier ook geen HSG gehad, wel 3x inwendig onderzoek en inwendige echo, bloed (9 buisjes!) prikken en vriendlief zaad inleveren.

Verder moet ik morgenochtend me om 8.30u melden met ochtendurine voor een zw. test... :D
Als het zo is, dan ga ik gelijk vragen wat nu en hoe het met die geslikte Primolut en evt. schadelijkheid zit.. Ook is het dan nog zo pril (4 wk?)...
pi_93497755
Misschien dat ik morgen maar probeer te bellen om te informeren...
De afdeling was maar tot half 5 bereikbaar, en om dat nou te gaan vragen als ik in een
volle trein zit vind ik ook zo wat :P

Spannend Jipster, gaan ze dan gelijk testen of word je gebeld met de uitslag?
pi_93500169
Ahava; het verschil ligt dus in het lange of korte protocol. Wel fijn dat korte protocol, scheelt een hele lading hormonen 8)7

Jipster; jij maakt het spannend! Ik duim voor je dat het echt raak is en niet een of ander toeval.
En mijn man en ik zijn allebei 30.

Vlindur; een *O* voor de goed benutte uren, hihi.

C_a; Fijn om te weten dat je in ieder geval een eisprong hebt! Ik neem aan dat die uitslag er toch wel al moet zijn, kan me niet voorstellen dat je (8> zijn zaad nog ergens in een bakje zit te wachten, dan ist namelijk hartstikke dood nu. En lekker vragen hier, genoeg dames die je voor zijn gegaan en het een en ander kunnen vertellen.

GGB; helaas nog geen nieuws, hopelijk volgende week goed nieuws!

Twistleweed; volgende week is jullie afspraak, spannend hoor!

Klumsy; wel raar hoor dat er nooit een zaadonderzoek is geweest. Ik zou het toch wel laten checken hoor. Ik ben nooit verder gekomen dan drie inwendige echo's tot nu toe. Tijdens een intakegesprek waarbij net als bij iedereen ook bloed onderzoek en zaadonderzoek werd gedaan. Vervolgens zou mijn cyclus gevolgd gaan worden, echter hoorden wij bij de eerste meting dat er geen zaadcellen waren. Toen heb ik alle onderzoeken wat mij betreft stop gezet. Mijn redenatie was dat we toch aan de ivf/icsi moesten en dat het daarvoor geen drol uitmaakt of ik een mooie cyclus en vrije eileiders heb. Er is ook nooit over gesproken, dus ik heb nog niets 'geleden' en ben fris en fruitig begonnen met de behandeling.

Hier gaat het verder goed, had ik vorige week nog last van misselijkheid, dat is sinds zondag helemaal weg. Het gaat me makkelijk af en kijk uit naar de volgende stap volgende week. Moet nog wel ff ongesteld worden, maar alle tekenen dat deze nadert zijn er dus zal wel niet lang meer duren.
pi_93503089
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:33 schreef klumsy het volgende:
Mijn vriend kreeg dat helaas ook pas heel laat, met als gevolg dat ik een jaar lang voor jan l*l aan de clomid heb gezeten. Het probleem lag bij mij (geen eisprong) dus hebben ze manlief niet onderzocht. Beetje jammer dat anderhalf jaar later het probleem ook bij hem bleek te liggen. Oh, toen zijn we wel boos geweest... Kortom: gewoon vragen!
pi_93503519
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:21 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

Mijn vriend kreeg dat helaas ook pas heel laat, met als gevolg dat ik een jaar lang voor jan l*l aan de clomid heb gezeten. Het probleem lag bij mij (geen eisprong) dus hebben ze manlief niet onderzocht. Beetje jammer dat anderhalf jaar later het probleem ook bij hem bleek te liggen. Oh, toen zijn we wel boos geweest... Kortom: gewoon vragen!
Ja dat ga ik dus ook zeker doen!
Ga morgen gelijk eens bellen om te vragen waarom ze hem niet testen en dat ik dat toch
wel wil...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')