abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93503590
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:21 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

Mijn vriend kreeg dat helaas ook pas heel laat, met als gevolg dat ik een jaar lang voor jan l*l aan de clomid heb gezeten. Het probleem lag bij mij (geen eisprong) dus hebben ze manlief niet onderzocht. Beetje jammer dat anderhalf jaar later het probleem ook bij hem bleek te liggen. Oh, toen zijn we wel boos geweest... Kortom: gewoon vragen!
:o Dat wist ik niet eens, kan me heel goed voorstellen dat jullie daar boos om zijn geweest, zit je dan met je mooie eisprong, zonder zaadjes die goed zwemmen |:(

Groot gelijk Klumsy dat je morgen belt, better safe than sorry!
pi_93526319
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:17 schreef charmed_angel het volgende:
Het staat dus 2-2 met de HSG _O- hihihi

Nou ja ik moet het op me af laten komen denk ik.
Mijsje jij bent natuurlijk al wat verder. Ging het bij jou ook zo?

Inwendige echo, zaadonderzoek, bloed prikken,

Uitslag zaadonderzoek nog niet binnen en uitslag bloedprikken chlamydia ook niet. Mara het wel al hebben over eventueel een HSG?
bij mij ging het nog een beetje anders, ik rolde erin na een miskraam. maar mijn man kreeg ook vrij snel in de onderzoeksronde ook een zaadonderzoek. in die periode heb ik ook getemperatuurd...
maar omdanks dat een hcg pijnlijk was bij mij, ben ik wel blij dat ik hem had, anders had ik ook nooit geweten dat ik een gesloten eileider had... die is weer open gemaakt in een kijkoperatie...
pi_93528960
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:30 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

:o Dat wist ik niet eens, kan me heel goed voorstellen dat jullie daar boos om zijn geweest, zit je dan met je mooie eisprong, zonder zaadjes die goed zwemmen |:(

Groot gelijk Klumsy dat je morgen belt, better safe than sorry!
Dat is echt heel vervelend en frustrerend inderdaad, al die troep voor niks omdat je man ook iets mankeert! Maar dat zeiden ze bij ons zelf al, daarom doen we spermaonderzoek, just to be sure.

Hier net een echt plusje geplast in het ziekenhuis :o Verder een inwendige echo gehad en er iets te zien, zon 1,4 mm ;) maar het is nog te vroeg om te kunnen zien of het goed zit en op de juiste plaats.. dus over 1.5 week weer een echo. Gelukkig maakte de Primolut slikken niet uit omdat het nog zo pril is!

Ik ben wel gerustgesteld, maar nog wel erg terughoudend, het is nog zo pril (max 4 wk)..
dus komende tijd wel spannend en vooral afwachten en hopen..
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:00:41 #154
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_93529111
Een voorzichtig jompel dan maar *O* *O*
Be happy with the little things in life
pi_93530552
Ik doe even met droomvrouwtje mee *O*
pi_93531097
*O* Jipster wat een goed nieuws O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_93532953
O+ Jipster *O* ik duim voor je meid!
pi_93536689
Meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes! O+
Ik blijf nog even hier lezen en posten als dat oke is!

Ik hoop echt zo voor jullie allemaal dat al jullie wensen worden vervuld..! O+
pi_93536724
Klumsy al gebeld naar het zkh?
pi_93536908
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 13:33 schreef Jipster het volgende:
Klumsy al gebeld naar het zkh?
Ja. vanmorgen gebeld met de poli... De meid die daar zat vond het ook raar dat
mijn vriend niet getest is en zou het navragen bij de Gyn.
Ik zou aan het eind van de ochtend terug gebeld gaan worden,
maar de keer dat ze gaan bellen op het moment dat ze het zeggen moet nog gaan komen :')
Ik ga zo dus zelf nog maar even bellen :)
pi_93537062
Jipster wat een goed nieuws!! O+
Ook al is het nog zo pril, ik hoop dat dit het begin is van iets heel moois en dat de rest van vervelende behandelingen je bespaard mag blijven.
pi_93537176
Goed dat je geïnformeerd hebt Klumsy. Vreemd dat er niet eerder een zaadonderzoek is geweest, ben benieuwd wat ze daarover zeggen.
Hier moest mijn vriend ook meteen een potje inleveren bij het begin van de onderzoeken.
pi_93537390
Vervelend Klumsy dat ze steeds niet terugbellen, blijft er achteraan gaan hoor! Succes!
pi_93537690
Nou ik heb zelf maar even gebeld en ze was er nog niet aan toe gekomen om me terug te bellen...
Maar het leek de Gyn ook wel slim om mijn vriend inderdaad ook te testen.
Ben de discussie maar niet aan gegaan waarom dat nog niet eerder gebeurd is,
dat doe ik wel als ik daar weer moet komen voor een echo :)
Ze sturen de formulieren op en dan kunnen we een afspraak maken met het lab. om een potje in te leveren...
Ben erg blij dat ik even gebeld heb! Thanks voor het advies :*
pi_93537922
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 13:43 schreef Flienepien het volgende:
Hier moest mijn vriend ook meteen een potje inleveren bij het begin van de onderzoeken.
Hier ook. O+ heeft het alleen nog steeds niet gedaan }:| Hij heeft een nogal heftige ziekenhuisangst dus het is hem vergeven maar het moet nu wel gaan gebeuren voor we verder gaan.
pi_93538073
Misschien mag hij het ook thuis doen en alleen het potje afleveren? Of verminderd dat de angst niet? als je binnen een bepaalde tijd in het ziekenhuis kan zijn mag dat volgens mij thuis dus..
pi_93538365
Wij mogen het thuis doen en dan afleveren, maar dan moeten we wel binnen een uur
in het ziekenhuis zijn... Is voor ons net te doen, dus dat doen we dan ook gewoon maar,
want het lijkt me zo raar om daar in een kamertje te doen :P
pi_93538422
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 14:05 schreef Jipster het volgende:
Misschien mag hij het ook thuis doen en alleen het potje afleveren? Of verminderd dat de angst niet? als je binnen een bepaalde tijd in het ziekenhuis kan zijn mag dat volgens mij thuis dus..
Het mag gewoon thuis maar dat helpt niet heel veel. Het zal een dag moeten worden dat ik vrij ben zodat ik het zaakje af kan leveren maar daarvan schiet hij al enorm in de stress. Z'n angst is dusdanig sterk dat hij afgelopen maand drie nachten niet heeft geslapen omdat hij mee moest naar een simpele echo. Ik vind hem erg stoer dat hij heeft besloten dat hij dit hele traject in wil O+
pi_93538605
Mijn O+ heeft het wel in het ziekenhuis gedaan, verstand op nul en gaan zoals hij zelf zei.
Ik kon er ook niet bij zijn, en vanaf huis werd het krap om op tijd in zkh te zijn, en om er mee in de metro te gaan zag lief ook niet zo zitten ;)

Ik voelde me vanmorgen ook wel een beetje :X in de metro met een tupperware bakje ochtendurine... :D :D

Wow ophelia, dat is zeker wel stoer! Lijkt me wel lastig zo'n angst, want er kan je nog al wat bezoekjes te wachten staan helaas. Hopen dat ie zijn angst op den duur en stukje bij beetje wat overwint!
pi_93542416
Jipster *G*

Mijn man mocht het ook gewoon thuis doen.... was er ook niet bij, en we hadden ook gewoon een potje meegekregen. Wat hij binnen 1 uur moest inleveren, we wonen 5 minuten rijden van het ziekenhuis :)

Hier slecht nieuws..... }) }) }) zijn gearriveerd ;(
Waarom heb ik nog hoop elke maand :')
pi_93543489
Gefeliciteerd Jipster!

charmed_angel.... ;( -O- *en mompelt nog wat scheldwoorden erachteraan*...

[klaagmodus]
Ik heb hier even een behoorlijk dip te pakken. Werk is stom, huishouden is stom, buren zijn stom, ik ben stom, alles en iedereen is stom. Hoe zeurderig het ook klinkt, ik heb het gevoel dat nu pas bij me doordringt wat ons te wachten staat... Het liefst zou ik gaan slapen en niet meer wakker worden tot alles goed is...
[/klaagmodus]
pi_93545518
Heel herkenbaar GGB... ;(
pi_93548951
Gefeliciteerd, Jipster! Dat is nog eens een snelle aftocht uit dit topic. Fijn! Zo zou het altijd moeten zijn.

Goed dat je hebt gebeld om dat spermaonderzoek, klumsy. Heel raar dat ze dat standaar doen inderdaad.

Balen, C_A. Eigenlijk zou je die hoop af en toe wel willen uitzetten, he?

GGB, het is ook pittig om dat te beseffen. Logisch dat je een dip hebt. Wees maar extra lief voor jezelf.

Wij zijn vandaag weer voor een follikelmeting geweest: van de 14 follikels zijn er 7 goed doorgegroeid en van een mooie grootte. Op zich is dat een redelijke score, maar ik had op meer gehoopt. Ik vrees dat we uiteindelijk weer op een oogst van 5 follikels komen bij de punctie, waarna 2 embryos worden teruggeplaatst en de rest zich niet voldoende ontwikkelt. Ik had zo gehoopt op cryos deze poging, maar ik vrees dus dat dat er weer niet in zit. Nou ja, het is niet anders. Uiteindelijk hebben we er maar 1 nodig.
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_93550109
-O- wat jammer charmed_angel...
pi_93550172
GirlGoneBad, herkenbaar dat gevoel.... dat had ik vorige week toen ik hoorde
dat de clomid niet had gewerkt. :*
  donderdag 3 maart 2011 @ 16:07:26 #176
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_93595430
GGB... wat rot weer... -O-

Enne over die HSG; dan is het nu 2-3 :9~ ... ik vond het echt een hel :{w ... maar ik hoop heel erg voor je dat jij de ervaring van Leonieke gaat delen! :Y ^O^

Jipster: wat fijn! Ook hier alvast een voorzichtige felicitatie!! *O* :* *O*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_93626601
GGB hoe gaat het met je? Het is ook een achtbaan aan emoties als je te horen krijgt dat het wrs niet zonder ingrijpen lukt om zwanger te raken.. heel begrijpelijk dat je je zo voelt! Probeer, hoe moeilijk ook, positief te blijven en niet van het slechste uit te gaan.. :* voor jou!

Hoe is het met de andere dames?

[ Bericht 3% gewijzigd door Jipster op 04-03-2011 08:20:48 ]
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:00:14 #178
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_93642226
:@ Ik kom even binnenvallen, omdat ik nog even iets met jullie wil delen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:09:18 #179
61183 leonieke
Dan toch?
pi_93642623
Wat goed *O*
Naar welk ziekenhuis zijn ze geweest?

En ik weet niet hoe het precies zit met het KID-gedeelte, maar in Jette was er alleszins ook geen wachtlijst voor IUI.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:40:23 #180
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_93644026
Leuven (Life Leuven)... ze hadden een erg leuke en vlotte gyn en dus ook uitzicht op een vlotte behandeling... ben zo blij voor ze! :D
pi_93645063
Jose, wat fijn voor je vriendin! Ongelofelijk hoe snel het daar kan t.o.v. hier in Nederland!

Met mij gaat het nog steeds op en af. Heb nu ook nog eens blaasontsteking. En dan over wachtlijsten/wachten in de zorg gesproken...
Ik rij net even naar de apotheek om m'n antibiotica te halen, staan daar, ONGELOGEN, 40 man te wachten op hun medicijnen. Ben omgedraaid en naar huis gereden. Ik sprak daar een wat oudere dame die al een UUR op haar medicijnen zat te wachten! Gewoon schandalig.
Ik ga straks, even voor zessen wel even terug, dan zal het wel wat rustiger zijn.

Komend weekend ff lekker niet aan mezelf denken. Onze 20 dansmarietjes eisen alle aandacht tot dinsdag. En daarna weer verder sleutelen aan onze nieuwe racewagen, dus ik heb de eerstkomende anderhalve week weinig tijd om na te denken (en bij te lezen hier...)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 16:04:51 #182
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93645192
Allereerst een *O* voor Jipster, wat een fijn nieuws! Snap dat het nog heel eng is, maar het begin is er! Ik duim voor een fantastische vervolgecho!

Een dikke :* voor iedereen hier en ik gooi er een extra knuffel bij voor degenen die het moeilijk hebben. Ik denk vaak aan jullie meiden!

Jose wat een goed nieuws voor je vriendin en haar man! En wat goed dat het al zo snel kan *O*.

Ik maak er trouwens weer een gelijke stand van wat de HSG betreft (3-3 dus), want bij mij viel het ook heel erg mee. Zoveel mensen, zoveel ervaringen blijkt wel.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 17:07:42 #183
61183 leonieke
Dan toch?
pi_93648325
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:40 schreef Jose81 het volgende:
Leuven (Life Leuven)... ze hadden een erg leuke en vlotte gyn en dus ook uitzicht op een vlotte behandeling... ben zo blij voor ze! :D
Ik las bevalling :') Maar dat kan alleen maar positief zijn natuurlijk ;)
pi_93656422
Whooo Jipster, hier ook een voorzichtige jompel! *O* wat spannend!!

Klumsy, goed dat je vriend nu ook getest wordt! :Y beter alles maar in 1 keer..

Wat lastig Ophelia, dat je vriend zo'n ziekenhuis angst heeft, heeft hij een nare ervaring? Inderdaad wel stoer dat hij nu vind besloten heeft dat jullie het traject kunnen gaan vervolgen :Y

Charmed Angel -O- verdorrie.. en die hoop is normaal en heel menselijk (en ergens goed.. het zóu namelijk ooit zomaar een keer zomaar wél zo kunnen zijn..) maar wel weer een domper :*

Ahava, hmmm jammer dat het niet de hoeveelheid lijkt die je had gehoopt! Er is er maar 1 nodig, maar wat cryo's zou eens fijn zijn.. Gewoon nog wat extra kansen, zo bij de laatste betaalde poging! Ik heb goede hoop op de extra dingen die je bijslikt dit keer. En hoop stiekem dat je na de punctie verrast wordt met een prachtig aantal (zullen we gewoon gaan voor 10 ;) en dan 2 terug en een stuk of 6 invriezen.. Die 2 blijven plakken (minimaal 1) en uit de cryo's komt er dan nog een broertje of zusje :P dáár ga ik voor duimen!) O+ :*

GGB -O- het zit je niet mee.. en blaasonsteking sucks! Hopelijk slaat de antibiotica (heb je het binnen?) snel aan en voel je je sowieso snel wat beter..

Sproetje, hoest daar? Wanneer mag jij voor de eerste FM?

Vlindur, in de fijne wachtweken?

Hier nog rustig :) binnenkort gesprek bij de kliniek, ben benieuwd!

Werd hier laatst gevraagd naar leeftijden, ik ben 29 (over 2 weken 30 :X :D ) en mijn meneer is 35 :)

Dames, ik vind het hier te druk! Huppakee, er moeten binnenkort echt weer wat meiden naar Z&G hoor ;) *O*
pi_93719799
Ik ben misselijk en heb krampjes :o

Zou het? O-)

We gaan nu naar Limburg. Ik praat morgen verder bij.
Zou wat zijn als ik gewoon ziek werd zeg :X
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 6 maart 2011 @ 11:31:49 #186
313574 klumsy
Lola O+
pi_93720594
Oeh Vlindus spannend...!!!
Ik ga voor je in duimstand ^O^
Veel plezier in Limburg :*
pi_93723001
Ow Vlindur! Spannend! Veel plezier en *O*
pi_93732205
Spannend Vlinder!

Hier negen dagen na de provera nog steeds niet ongesteld.. :{
Zal ik gewoon afwachten of toch morgen even de gyn bellen?
In de bijsluiter staat dat er binnen 3 tot 7 dagen een bloeding zou moeten optreden.
pi_93733566
Flienepien, doe ook even een zwangerschapstest voor de zekerheid? En sowieso zou ik de gyn bellen!
  zondag 6 maart 2011 @ 18:02:03 #190
108648 cattie
lieve moeder
pi_93733943
Mag ik even binnensluipen met een vraagje?
Mijn schoonzus gaat het ivf traject in, met embryoselectie ivm een genetisch defect bij mijn zwager. Zij vertelde dat ze per keer minimaal 8 embryo's moet hebben, bij minder vinden ze het te weinig om te testen omdat de kans op een goed embryo maar 15% is.
Is 8 embryo's niet veel per poging? Hoeveel embryo's per keer is gemiddeld? Of wisselt dat erg sterk?
pi_93734563
Eerst even een :* voor alle dames hier. Ik post niet vaak, maar lees op de achtergrond stiekempjes mee.

Cattie, hier ook PGD gedaan ivm genetisch defect. Ik heb het in België gedaan en ze hebben wel gelijk dat ze minimaal 8 aanhouden hoor. Ze doen (in België) ICSI en daar zijn sowieso niet alle eitjes geschikt voor. Moeten ze goed rijp zijn e.d.. Vervolgens worden niet altijd alle eitjes bevrucht, niet alle bevruchte embryo's gaan goed groeien en omdat ze vervolgens in de embryo's gaan prikken om er 1 cel uit te halen kunnen ze daar ook van beschadigen en stoppen met groeien. Dan komt daar de selectie van goede en slechte nog eens overheen.

In mijn geval: 18 eitjes geoogst, 13 geschikt voor ICSI, 10 bevrucht en getest, 4 oké, 1 zonder diagnose, 5 niet oké.
Van de 4 die over waren hadden er 2 goede kwaliteit en 2 iets minder goede kwaliteit. Hiervan zijn de 2 beste teruggeplaatst en de 2 minder goede naar de wetenschap gegaan. Het gevolg hiervan dat ik hier nu een meisje van bijna 11 maanden heb rondhupsen. O+

Mochten je schoonzus en zwager vragen hebben... PM me maar voor m'n mailadres, er is namelijk bar weinig info te vinden over PGD behandelingen. Ik heb dat echt als een gemis ervaren, dus vandaar dat ik ook 'ervaringsdeskundige' ben voor het AZM als het om PGD behandelingen gaat.
  zondag 6 maart 2011 @ 19:41:48 #192
108648 cattie
lieve moeder
pi_93737326
Bedankt voor je antwoord! Het is een hele weg, zo te lezen. Is 18 eitjes een normaal aantal?
Wat fijn dat het gelukt is en je nu een meisje hebt. O+
Ik zal vragen of ze interesse heeft in lotgenotencontact. Bedankt voor het aanbod!
pi_93739496
Volgens mij is 12 het gemiddelde.
  zondag 6 maart 2011 @ 20:47:05 #194
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_93740965
Vraagje: als ik om 18 uur bloed zie, geldt dat dan als dag 1, of is morgen dan dag 1? :?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_93742597
GWS, bij ons is het zo dat je voor 13;00 bloed moet zien, anders is het pas de volgende dag dag 1.
pi_93749183
Vlindur, klinkt goed! Ik ga duimen.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_93757771
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 20:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Vraagje: als ik om 18 uur bloed zie, geldt dat dan als dag 1, of is morgen dan dag 1? :?
Ik zou even het ziekenhuis bellen om na te vragen, volgens mij verschilt het
per ziekenhuis hoe ze rekenen... en dan weet je het teminste zeker :)
pi_93757813
@ Flienepien, ik zou ook even bellen om het na te vragen :)
Ik word steeds op de 4e dag ongesteld na het slikken van de laatste Provera...

Ik word trouwens bijna niet ongesteld, en al helemaal niet alleen helder rod bloed...
Volgens de gyn komt dat omdat mijn slijmvlies ook heel dun is steeds, heb ook wel gelezen dat sommige meiden niet ongesteld worden omdat er niks af te stoten valt, maargoed of dat waar is weet ik niet... bellen is denk ik de enige optie, misschien dat je langs mag komen voor een echo :)
pi_93758126
Goedemorgen allemaal :*

Vlinder wat spannend zeg! Ik ga lekker duimen voor je!
GWS om 18:00 uur bloed geldt niet als dag 1 volgens mij ;)
Flienepien ik zou ook even de gyn bellen, ga je dat vandaag doen?

Vandaag wordt ik weer gebeld door de gyn, met als het goed is, de uitslag van het zaadonderzoek en de uitslag van het bloedonderzoek chlamydia.

Dus weer spannend. Mijn man zei van het weekend, ik weet gewoon zeker dat het aan mij ligt. Ik ben er van overtuigd. Ik hem nog geruststellen dat het ook aan mij kan liggen. Maar nee hij is er van overtuigd dat hij het is. (vroeger toen hij baby was, is zijn urineleider omgelegd, en op 13 jarige leeftijd is er ook iets met zijn ballen gedaan in het ziekenhuis, wat weet ik niet hoor)
pi_93758244
C-A spannend die uitslag, heb je zelf ook een voorgevoel? Mijn man heeft altijd hetzelfde gezegd als jouw man, hier klopte het maar ik hoop dat het bij jullie allemaal prima is. ( hoewel het soms ook wel fijn is om een reden te weten).
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')