Corsendonk ! Bruin is niet aan mij besteed en de tripel moet ik nog eens proberen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:54 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
Haha eveneens goed bezig! Ik had laatst ook een Corsendonck, die beviel me héél goed. Kwam ik vanmiddag bij de slijter, zei het meiske daar dat ze het niet meer inkochten, omdat elke keer als ze een kistje hadden ze het weg konden flikkeren omdat het over datum werd. Leeuwarders hebben geen smaak ofzo. (oei nu krijgen we 't)
Ik werk aan de collectie glazen, die is nog niet heel indrukwekkend. Tot nog toe twee Duvel glazen; een Maredsous kelk, twee Keizer Karel glaasjes en 't Chouffe glaasje. We komen d'r wel.
Als ik zo es hun website check ziet dat er zeker niet verkeerd uit nee! *noteert*quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:42 schreef n8n het volgende:
Bij mijn favoriete kafe bestel ik regelmatig een willekeurig biertje, de Lupulus van donderdag was een pareltje
Haha precies de goeie tijdquote:Op donderdag 31 maart 2011 11:10 schreef rubje het volgende:
Nu ergens in den landeeen moment van pauze met dit drankje. (wel vroeg voor een donderdagochtend vind je niet?)
![]()
Die heb ik van het weekend nog op de kaart zien staan maar helaas niet aan toegekomen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:42 schreef n8n het volgende:
Bij mijn favoriete kafe bestel ik regelmatig een willekeurig biertje, de Lupulus van donderdag was een pareltje
Die is primaquote:Op donderdag 31 maart 2011 11:10 schreef rubje het volgende:
Nu ergens in den landeeen moment van pauze met dit drankje. (wel vroeg voor een donderdagochtend vind je niet?)
![]()
Oneens, héééérlijk speciaalbiertje. Iets bitterder bier dan normaal, met een lichte nasmaak.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:31 schreef avw1982 het volgende:
Gulpener Chateau Neubourg
Erg aparte pilsener. Smaakte en rook erg naar weed. Niet iets om nog een keer te drinken.
Dat is de hopquote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:31 schreef avw1982 het volgende:
Van het weekend voor het eerst deze bieren op:
Gulpener Chateau Neubourg
Erg aparte pilsener. Smaakte en rook erg naar weed. Niet iets om nog een keer te drinken.
Speciaalbierwinkel?quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:31 schreef nattermann het volgende:
[..]
Oneens, héééérlijk speciaalbiertje. Iets bitterder bier dan normaal, met een lichte nasmaak.
Andere vraag: iemand enig idee waar ik Duvelglazen kan krijgen? Dacht zelf al aan de Makro, maar als het kan heb ik liever een andere zaak waar ik ze per stuk kan kopen, aangezien ik bij de Makro waarschijnlijk minimaal 6 glazen moet kopen.
Klinkt logisch.quote:Op vrijdag 1 april 2011 02:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is de hop
[..]
Speciaalbierwinkel?
Dat is niet wat ik in gedachten had bij een speciaalbierwinkelquote:Op vrijdag 1 april 2011 02:09 schreef nattermann het volgende:
[..]
Klinkt logisch.misschien maar eens naar de Gall & Gall.
Altijd nog goedkoper dan elke dag een omweg te moeten makenquote:Op woensdag 6 april 2011 18:02 schreef The6thgate het volgende:
Net een St. Bernardus wit uit de koelkast gevist. Lekker
Het is voor de portmonnee echt klote om een speciaalbierwinkel op de route van werk naar huis te hebben
Nouja ik fiets er langsquote:Op woensdag 6 april 2011 18:28 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Altijd nog goedkoper dan elke dag een omweg te moeten maken
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 23:49 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
[..]
Als ik zo es hun website check ziet dat er zeker niet verkeerd uit nee! *noteert*
volgende gelegenheid proberen, ik was er meteen van onder de indruk. Ergens zou het tof zijn als jullie het niks vinden en een nog betere aanradenquote:Op donderdag 31 maart 2011 12:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Die heb ik van het weekend nog op de kaart zien staan maar helaas niet aan toegekomen.
Helaas. Niet dat de Lupulus geen enkel bier voor zich hoeft te dulden op welke manier dan ook, maar smaken verschillen nu eenmaal. Dus we gaan ons niet wagen aan het aanraden van 'betere' bierenquote:Op vrijdag 8 april 2011 23:27 schreef n8n het volgende:
[..]
[..]
volgende gelegenheid proberen, ik was er meteen van onder de indruk. Ergens zou het tof zijn als jullie het niks vinden en een nog betere aanraden
Dat ga ik even in de gaten houden. Helaas is het voor mij heel ver wegquote:
Bij lange na niet zo ver weg als voor mij.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:57 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat ga ik even in de gaten houden. Helaas is het voor mij heel ver weg
Nee, maar dat is appels met koeien vergelijkenquote:Op zondag 10 april 2011 12:05 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Bij lange na niet zo ver weg als voor mij.
Daar heb je een punt, iets wat vergelijkbaar is qua smaak danquote:Op zaterdag 9 april 2011 09:15 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Helaas. Niet dat de Lupulus geen enkel bier voor zich hoeft te dulden op welke manier dan ook, maar smaken verschillen nu eenmaal. Dus we gaan ons niet wagen aan het aanraden van 'betere' bieren
Voor mij op fietsafstandquote:Op zaterdag 9 april 2011 12:57 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat ga ik even in de gaten houden. Helaas is het voor mij heel ver weg
quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:14 schreef PluisigNijntje het volgende:
en als zonde nog een rosébiertje
Een lekkere Wittekerke!quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:19 schreef Chielus het volgende:
[..](maar dan toch wel de orgineel & niet het copieerwerk van WW of Hoegaarden)
Ik prefereer Weihenstephaner.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:51 schreef HenkvonAnnie het volgende:
Nog fans van Duitse speciaalbiertjes hier? En dan doel ik voornamelijk op de Weizen.
Persoonlijk blijft de Erdinger toch favoriet
Bij voorkeur een donkere of gerookte weizen, hoewel de lichtere er ook wel goed in gaan. Franzis, Leikeim, Weihenstephan...quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:51 schreef HenkvonAnnie het volgende:
Nog fans van Duitse speciaalbiertjes hier? En dan doel ik voornamelijk op de Weizen.
Persoonlijk blijft de Erdinger toch favoriet
Vandaag een Lupulus Tripel gekocht(0,75) in Utrechtquote:Op vrijdag 8 april 2011 23:27 schreef n8n het volgende:
[..]
[..]
volgende gelegenheid proberen, ik was er meteen van onder de indruk. Ergens zou het tof zijn als jullie het niks vinden en een nog betere aanraden
Dat kan. Kijk maar eens bij de ingredienten van een Saison Du Buffquote:Op woensdag 4 mei 2011 17:59 schreef Curchulain het volgende:
Afgelopen zaterdag een feestje gehad, met wat Catalaanse bieren:
• Agullons Setembre
• Les Clandestines 4 Maltes
• Les Clandestines Espelta
• Les Clandestines Farigola
• Les Clandestines Rossa
Zonder twijfel blijft de Setembre het beste Spaanse bier dat ik tot nu toe heb geprobeerd. De Farigola is een verrekte vreemd brouwsel. Het smaakt echt sterk naar thijm (farigola in het Catalaans).
quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:55 schreef Rory78 het volgende:
Iemand al eens ANCHOR STEAM gehad?
Een bier uit San Francisco dat mijn stamkroeg sinds kort schenkt..
Best lekker!
Correctie: je moet de Old Foghorn Ale van ze eens proberen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zowel in SF and in NY en "gewoon" hier te verkrijgen bij De Man Van Drank in Rotterdam.
Ik vind het inderdaad wel okay. Je moet de Humming Ale van ze eens proberen.
Correctie: je moet ze allebei eens proberen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:53 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Correctie: je moet de Old Foghorn Ale van ze eens proberen.
Maar Steam is inderdaad niet verkeerd. Net als hun Liberty Ale en hun Porter.
Touchéquote:Op donderdag 5 mei 2011 12:19 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Correctie: je moet ze allebei eens proberen.
Vrienden van mij zijn in een speciaalbiercafe in NYC geweest maar ik weet niet welke. Kan ik wel even vragen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:48 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Touché![]()
Overigens ga ik over een weekje of drie een paar dagen naar New York... nog verdere aanraders voor Amerikaanse bieren? Ik kan wel op de ratings van RateBeer afgaan, maar misschien dat er hier wat meer hands-on ervaring is. Bij voorkeur donkere bieren plz...
Voor een café zit ik op The Blind Tiger te azen. Ik ga voor een conferentie die bij NYU wordt gehouden, en die kroeg zit vrijwel om de hoek. En hun bierlijst staat me wel aan (http://www.blindtigeralehouse.com/draught-list en http://www.blindtigeralehouse.com/bottle-list)quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:37 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Vrienden van mij zijn in een speciaalbiercafe in NYC geweest maar ik weet niet welke. Kan ik wel even vragen.
Stone, Dogfish Head en Victory... vorig jaar heb ik me in San Diego nogal tegoed gedaan aan bieren van Stone, en ook deze keer wil ik me een beetje aan de lokale brouwsels gaan houden. Met bieren uit New York, New Jersey en New England moet ik toch al een aardig eind komen. En met een beetje smokkelen kan Dogfish Head dan ook welquote:Ik vind zelf dus de Saison du Buff erg lekker(kan van 3 verschillende brouwerijen zijn) maar verder eigenlijk geen tips. Sowieso zou ik wel wat andere Dogfishhead-bieren proberen.
Mooie lijst. Je kan wel een aardig kostenplaatje verwachen trouwensquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:17 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Voor een café zit ik op The Blind Tiger te azen. Ik ga voor een conferentie die bij NYU wordt gehouden, en die kroeg zit vrijwel om de hoek. En hun bierlijst staat me wel aan (http://www.blindtigeralehouse.com/draught-list en http://www.blindtigeralehouse.com/bottle-list)
Yep... bier is een dure hobbyquote:Op maandag 9 mei 2011 14:26 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Mooie lijst. Je kan wel een aardig kostenplaatje verwachen trouwens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |