Ik heb mijn telefoon redelijk centraal in de auto gepositioneerd en kan ook daarvanaf mailen/smsen. Ipod ligt in het handschoenvakje, gelinked aan de radio. Fijne features zijn het iddquote:Op zondag 20 februari 2011 23:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het klinkt in eerste instantie overbodig, maar die integratie van alle "eigen" dingen met je auto is voor onderweg buitengewoon handig. Bij BMW vind ik het al enorm fijn dat ik mijn MP3-speler gewoon in de USB-aansluiting kan stoppen en dan altijd muziek bij me heb, maar tegenwoordig kan je dat allemaal ook via bijv. een iPhone en Blackberry laten lopen + dat je je emails en berichten op de telefoon nu ook naar de auto kunt doorschakelen om ze via het scherm af te lezen.
En internet is gewoon retehandig omdat je dan altijd veel informatie ter beschikking hebt, vooral als je vaak ergens komt waar je niet bekend bent is het een uitkomst (nooit meer zoeken naar restaurants, parkeergarage's etc.).
Er zit tegenwoordig een knop "Open nieuw deel" hèquote:Op zondag 20 februari 2011 23:16 schreef Grielen het volgende:
Ik vergeet áltijd die quote tags weg te halen bij het maken van een nieuw autorij topic
quote:Op zondag 20 februari 2011 23:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Er zit tegenwoordig een knop "Open nieuw deel" hè
Moet je alleen de TT even aanpassen
Mij eerst ook niet, tot mensen me er op wezenquote:
Oh ja, in deze reeks wel jaquote:Dan moet je trouwens wel nog een ander plaatje en het "ziehier" zinnetje aanpassen
Heb ik gedaan toen ik nieuw deel moest openenquote:Op zondag 20 februari 2011 23:19 schreef von_Preussen het volgende:
Trouwens, waar is de spoiler met de vorige topics heen? Is dat bewust of per ongeluk gedaan?
Op dit moment te veel fouten in de OP om recht te zettenquote:Op zondag 20 februari 2011 23:19 schreef von_Preussen het volgende:
Trouwens, waar is de spoiler met de vorige topics heen? Is dat bewust of per ongeluk gedaan?
"Deze video is mobiel niet beschikbaar"quote:Op zondag 20 februari 2011 23:17 schreef von_Preussen het volgende:
Ik vind dit echt een buitengewoon gers nummer voor tijdens het autorijden:
Oquote:Op zondag 20 februari 2011 23:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb ik gedaan toen ik nieuw deel moest openenStaan toch allemaal in de statistieken, vond het nutteloos om dat steeds te moeten aanpassen
Sowieso, wie leest er nog terug
MaffiaWars ftw!quote:Op zondag 20 februari 2011 23:22 schreef Grielen het volgende:
[..]
Olaat me vorige post dan maar zitten, heb ik ook nog eens meer tijd voor Cityville op Facebook morgen
Dat kloptquote:Op zondag 20 februari 2011 23:21 schreef Bargehassus het volgende:
Ik zie overigens sommige namen in de op die ik hier nog nooit gezien heb en aan de andere kant (redelijk) veel voorkomende namen in de topics die niet in de op staan?
tijden geleden heb ik veel travian gespeeld... was ook geweldig! Kost alleen wel zeeën met tijd, die ik daar nu niet meer voor over heb.quote:
quote:
Ben al sinds tijden op Facebook, toen ik ging studeren kreeg ik een hele sloot buitenlandse vrienden die geen hyves hadden, dus toen ook maar een profiel aangelegd.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:28 schreef Grielen het volgende:
[..]
Cityville klinkt veel leuker
Ik begin dat Facebook na 2 jaar eindelijk een beetje uit te vinden. Kan ik m'n Italiaanse, Duitse en Noord-Amerikaanse vriendinnen mee op de hoogte houden van alles
Facebook doet het ook op mijn telefoon en Hyves niet. Maar ik ga toch een nieuwe telefoon nemen, deze valt om de haverklap uitquote:Op zondag 20 februari 2011 23:32 schreef Sjoegerd het volgende:
Facebook, begin er steeds vaker op te kijken..
Hoe staat het met sportief doen?quote:Op zondag 20 februari 2011 23:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Plus dat mijn bolle harsens er ook op staan, maar dat interesseert natuurlijk niemand.
Van mij hoeft het allemaal niet zo. Ik heb twitter, de rest van mn vrienden mail, sms of spreek ik welquote:Op zondag 20 februari 2011 23:32 schreef Sjoegerd het volgende:
Facebook, begin er steeds vaker op te kijken..
Hoe bedoel je?quote:
dat meende ik me te herinneren, dat je je had voorgenomen de komende tijd wat sportiever wilde gaan doenquote:Op zondag 20 februari 2011 23:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Ik ben zo sportief als een natte krant, dus een sportieve auto of de schietsport zijn het dichste wat erbij zou komen.
Ohja, LinkedIn heb ik ook inderdaad, al doe ik daar bijzonder weinig mee...quote:Op zondag 20 februari 2011 23:36 schreef Bargehassus het volgende:
Geen Facebook, geen Hyves, alleen LinkedIn...
Jaaaaa, nu je het zegt, alleen ben ik daar al weer van terug gekomen......moet mijn fiets nog steeds een laten repareren. Je hebt helemaal gelijk, erg slecht van mij, thumbs down.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:36 schreef L0we het volgende:
[..]
dat meende ik me te herinneren, dat je je had voorgenomen de komende tijd wat sportiever wilde gaan doen
Twitter gebruik ik niet. Meeste mensen gaat via msn maar Facebook/Hyves is lurkmateriaal en tijdvulling.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:35 schreef L0we het volgende:
[..]
Van mij hoeft het allemaal niet zo. Ik heb twitter, de rest van mn vrienden mail, sms of spreek ik wel
Het word weer mountainbikeweer hoop ikquote:Op zondag 20 februari 2011 23:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jaaaaa, nu je het zegt, alleen ben ik daar al weer van terug gekomen......moet mijn fiets nog steeds een laten repareren. Je hebt helemaal gelijk, erg slecht van mij, thumbs down.![]()
Maar ik ga nog wel regelmatig wandelen, al is het meer om mijn hoofd vrij te krijgen.
Ach, het begin is er!quote:Op zondag 20 februari 2011 23:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jaaaaa, nu je het zegt, alleen ben ik daar al weer van terug gekomen......moet mijn fiets nog steeds een laten repareren. Je hebt helemaal gelijk, erg slecht van mij, thumbs down.![]()
Maar ik ga nog wel regelmatig wandelen, al is het meer om mijn hoofd vrij te krijgen.
Neuh, ik eet gewoon heel veel de laatste tijd. Met z'n drieën ongeveer 11 liter lasagna in 2 dagen weggewerkt, waarvan ik, hoewel ik de kleinste en slankste van de 3 ben, het meeste eet.quote:
Klimmen ftw!quote:Op zondag 20 februari 2011 23:40 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Het word weer mountainbikeweer hoop ik.. Dat is mijn manier om mijn hoofd vrij te krijgen.
Hoogtevrees ftlquote:
Das wat minder inddquote:
Ik voel me op een keukentrapje al niet prettigquote:Op zondag 20 februari 2011 23:47 schreef L0we het volgende:
[..]
Das wat minder indd
Gelukkig heb ik daar geen last van, al is het best even wennen als je in de rosten een route van bijna 200 meter lang recht omhoog klimt
Ik lig hier nu ook met de wetenschap dat mijn wekker in minder dan 6 uur afgaatquote:
Goedemorgen! Alhoewel ik nog steeds niet helemaal wakker ben..quote:
En het is altijd maar de vraag of een maandagmorgen goed kan zijn...quote:Op maandag 21 februari 2011 11:38 schreef Purdey het volgende:
[..]
Goedemorgen! Alhoewel ik nog steeds niet helemaal wakker ben..
Nice jobquote:Op maandag 21 februari 2011 11:52 schreef L0we het volgende:
[..]
En het is altijd maar de vraag of een maandagmorgen goed kan zijn....
Vanmorgen had ik ook een automobilist met een humeurtje achter me zeg...
Ik reed achter een auto die bij mij op de teller 47 reed, in het echt zal dat iets onder de 45 zijn... Nu heb ik altijd de gewoonte om aardig wat afstand te houden, je schiet er toch niets mee op als je dr vlak achter gaat plakken, en het rijdt alleen maar relaxter vind ik.
Helaas dacht de auto achter me daar anders over. Inhalen kon hij niet, ivm doorgetrokken streep, en naderend stoplicht. Dus begon hij maar te kleven, te seinen en te claxonneren. Op de een of andere manier maakt dat gedrag het slechtste in me los.... Ik liet mn snelheid zakken tot 35-40. Mijnheer natuurlijk nog kwaaier, en probeerde in te halen. In een reflex geef ik volgas, waardoor hij niet meer kon inhalen voor het naderende stoplicht...
Gelukkig moest ik links, en hij rechtdoor.... Ik ben normaal helemaal niet zo, maar als je het bloed onder mn nagels vandaan haalt heb je een slechte aan mij...
Ja, meestal ben ik daar ook wel vrij gemakkelijk in. Hier had ik alleen wél last van!quote:Op maandag 21 februari 2011 12:01 schreef Breuls het volgende:
Automobilisten die lopen te kloten gaan hun gang maar, zo lang ik er geen last van heb.
En dat is precies de reden waarom ik altijd geniet van een overdaad aan vermogen, dan hoef je mensen zoals jouw niet te ergeren maar dan ga je er gewoon snel nog even langs. Jij blij, ik blij, iedereen blij.quote:Op maandag 21 februari 2011 11:52 schreef L0we het volgende:
[..]
En het is altijd maar de vraag of een maandagmorgen goed kan zijn....
Vanmorgen had ik ook een automobilist met een humeurtje achter me zeg...
Ik reed achter een auto die bij mij op de teller 47 reed, in het echt zal dat iets onder de 45 zijn... Nu heb ik altijd de gewoonte om aardig wat afstand te houden, je schiet er toch niets mee op als je dr vlak achter gaat plakken, en het rijdt alleen maar relaxter vind ik.
Helaas dacht de auto achter me daar anders over. Inhalen kon hij niet, ivm doorgetrokken streep, en naderend stoplicht. Dus begon hij maar te kleven, te seinen en te claxonneren. Op de een of andere manier maakt dat gedrag het slechtste in me los.... Ik liet mn snelheid zakken tot 35-40. Mijnheer natuurlijk nog kwaaier, en probeerde in te halen. In een reflex geef ik volgas, waardoor hij niet meer kon inhalen voor het naderende stoplicht...
Gelukkig moest ik links, en hij rechtdoor.... Ik ben normaal helemaal niet zo, maar als je het bloed onder mn nagels vandaan haalt heb je een slechte aan mij...
Als hij dr gelijk langs was geschoten zonder dat ik daar last van heb had ik hem hooguit versleten als aso. Maar als BMW-rijder zal je daar nu onderhand wel tegenkunnenquote:Op maandag 21 februari 2011 12:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En dat is precies de reden waarom ik altijd geniet van een overdaad aan vermogen, dan hoef je mensen zoals jouw niet te ergeren maar dan ga je er gewoon snel nog even langs. Jij blij, ik blij, iedereen blij.
Hier nog 1.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:26 schreef L0we het volgende:
[..]
tijden geleden heb ik veel travian gespeeld... was ook geweldig! Kost alleen wel zeeën met tijd, die ik daar nu niet meer voor over heb.
En voor je concentratie op je studie & werk...quote:Op maandag 21 februari 2011 14:25 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hier nog 1.
Leuk spel maar dodelijk voor je nachtrust!
En juist dit gedrag kan ik niet uitstaan. Dat jij achter iets wilt blijven plakken is prima, maar als ik niet weet dat er meters voor jou iemand met een bejaardengang zit te tuffen denk ik dat jij degene bent die de opstopping veroorzaakt. Dan wil ik je gewoon inhalen zonder gezeik en wat ik dan verder tegenkom is weer mijn probleem! Heel sociaal natuurlijk om de ander niet voor te laten.quote:Op maandag 21 februari 2011 11:52 schreef L0we het volgende:
[..]
En het is altijd maar de vraag of een maandagmorgen goed kan zijn....
Vanmorgen had ik ook een automobilist met een humeurtje achter me zeg...
Ik reed achter een auto die bij mij op de teller 47 reed, in het echt zal dat iets onder de 45 zijn... Nu heb ik altijd de gewoonte om aardig wat afstand te houden, je schiet er toch niets mee op als je dr vlak achter gaat plakken, en het rijdt alleen maar relaxter vind ik.
Helaas dacht de auto achter me daar anders over. Inhalen kon hij niet, ivm doorgetrokken streep, en naderend stoplicht. Dus begon hij maar te kleven, te seinen en te claxonneren. Op de een of andere manier maakt dat gedrag het slechtste in me los.... Ik liet mn snelheid zakken tot 35-40. Mijnheer natuurlijk nog kwaaier, en probeerde in te halen. In een reflex geef ik volgas, waardoor hij niet meer kon inhalen voor het naderende stoplicht...
Gelukkig moest ik links, en hij rechtdoor.... Ik ben normaal helemaal niet zo, maar als je het bloed onder mn nagels vandaan haalt heb je een slechte aan mij...
Mijn dual was gelukkig een nachtmens.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:55 schreef L0we het volgende:
[..]
En voor je concentratie op je studie & werk...
Ik reed er nog geen 10 sec achter. Als je je dan gelijk zo gedraagt kan je op weinig mededogen van mij rekenen. Zeker omdat hij nog op 20-30 meter voor het stoplicht, over het verdrijvingsvlak begon in te halen. Mijn inschatting was dat hij met geen mogelijkheid nog fatsoenlijk kon inhalenquote:Op maandag 21 februari 2011 15:04 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
En juist dit gedrag kan ik niet uitstaan. Dat jij achter iets wilt blijven plakken is prima, maar als ik niet weet dat er meters voor jou iemand met een bejaardengang zit te tuffen denk ik dat jij degene bent die de opstopping veroorzaakt. Dan wil ik je gewoon inhalen zonder gezeik en wat ik dan verder tegenkom is weer mijn probleem! Heel sociaal natuurlijk om de ander niet voor te laten.
Dat kan ik me ook wel goed voorstellen, maar dit was in de spits, binnen de bebouwde kom, en hij zat nog geen 10 sec achter me. Nogal een nuanceverschil he?quote:Nou snap ik in dit geval wel dat hij niet moest toeteren en seinen, maar je kon hem natuurlijk ook makkelijk ervoor langs laten. Ik kom dit echt heel vaak tegen als ik iemand wil inhalen die 60/65 op een 80 weg blijft plakken, komt het moment dat ik kan inhalen trappen ze als debielen op het gaspedaal om hun irritante ego te strelen en andermans humeur kapot te maken.
Zo!Ik hoef de komende week nergens meer naartoe te rijden, dus geen ergernissen meer.
Ik probeerde alles alleen te doen, niet handig!quote:Op maandag 21 februari 2011 15:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Mijn dual was gelukkig een nachtmens.
Ehm, de golf 5 gloednieuwquote:Op maandag 21 februari 2011 15:42 schreef Purdey het volgende:
Net een gloednieuwe, donkergrijze Golf 5 voor de deur, wat zijn die dingen toch tof..
Jammer dat de man in kwestie deurwaarder was
Precies, vandaar ook mijn tweede alineaquote:Op maandag 21 februari 2011 15:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik reed er nog geen 10 sec achter. Als je je dan gelijk zo gedraagt kan je op weinig mededogen van mij rekenen. Zeker omdat hij nog op 20-30 meter voor het stoplicht, over het verdrijvingsvlak begon in te halen. Mijn inschatting was dat hij met geen mogelijkheid nog fatsoenlijk kon inhalen.
[..]
Dat kan ik me ook wel goed voorstellen, maar dit was in de spits, binnen de bebouwde kom, en hij zat nog geen 10 sec achter me. Nogal een nuanceverschil he?
Golf 5 kun je nog steeds nieuw bestellen hoorquote:
Zoveel verschilt de 6 ook niet van de 5 toch?quote:Op maandag 21 februari 2011 15:51 schreef Purdey het volgende:
Golf 5 kun je nog steeds nieuw bestellen hoor
Golf 5 is een leuke auto, maakt niet uit of ie nieuw is. Heb je eventueel een kenteken? En heb je er zelf ook in gereden of is ie van iemand anders?quote:Op maandag 21 februari 2011 15:51 schreef Purdey het volgende:
[..]
Golf 5 kun je nog steeds nieuw bestellen hoor
Kenteken, JNR in het midden geloof ik.. En ik heb ooit wel in een golf gereden, maar die was dus van iemand andersquote:Op maandag 21 februari 2011 16:02 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Golf 5 is een leuke auto, maakt niet uit of ie nieuw is. Heb je eventueel een kenteken? En heb je er zelf ook in gereden of is ie van iemand anders?
Dan is'ie niet meer helemaal nieuw. De J-reeks is van 2009 geloof ik.quote:Op maandag 21 februari 2011 16:04 schreef Purdey het volgende:
Kenteken, JNR in het midden geloof ik.. En ik heb ooit wel in een golf gereden, maar die was dus van iemand anders
Hmm, ik weet niet precies of het dat was he?quote:Op maandag 21 februari 2011 16:23 schreef JDude het volgende:
[..]
Dan is'ie niet meer helemaal nieuw. De J-reeks is van 2009 geloof ik.
Dat wel jaquote:Op maandag 21 februari 2011 19:02 schreef Purdey het volgende:
Niemand anders daar last van? Dat een auto met een 'nieuw' kenteken in je gedachte ook meteen héél nieuw is?
Nee, ik zie meestal wel aan het type auto / details uit welke periode hij moet komen, ik weet alleen dat het nieuwe kenteken in mei 2008 is ingevoerd. Maar gelukkig kan ik altijd nog wel kentekens via mijn mobiel door de RDW-kentekencheck halen en dan allerlei gegevens over de desbetreffende auto opvragen.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:02 schreef Purdey het volgende:
[..]
Hmm, ik weet niet precies of het dat was he?
Ik ben nog steeds in de war met die nieuwe kentekens. Ik ben helemaal de draad kwijt van wanneer een auto nu is. Terwijl ik 'vroeger' best nog wel aardig kon gokken
Niemand anders daar last van? Dat een auto met een 'nieuw' kenteken in je gedachte ook meteen héél nieuw is?
ghehe geniaalquote:Op maandag 21 februari 2011 19:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, ik zie meestal wel aan het type auto / details uit welke periode hij moet komen, ik weet alleen dat het nieuwe kenteken in mei 2008 is ingevoerd. Maar gelukkig kan ik altijd nog wel kentekens via mijn mobiel door de RDW-kentekencheck halen en dan allerlei gegevens over de desbetreffende auto opvragen.
Btw, je zult in Duitsland maar zo een alcoholcontrole tegenkomen:
Valt me trouwens op dat je de laatste tijd een stortvloed aan oude Mercedessen van het type W124 ziet, allemaal op "nieuw" kenteken. Zal wel komen omdat het een onverwoestbare auto was die nu belastingvrij (?) is geworden.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:10 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik zie het ook aan het model uit welk tijdperk de auto komt.. Alleen zie je niet het verschil tussen import en niet import. Nu wel met die oude bakken met 'nieuw' kenteken.
Klopt, je ziet het ook regelmatig bij de Volvo 740. Zijn belastingvrij nog best aan de prijs trouwens.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Valt me trouwens op dat je de laatste tijd een stortvloed aan oude Mercedessen van het type W124 ziet, allemaal op "nieuw" kenteken. Zal wel komen omdat het een onverwoestbare auto was die nu belastingvrij (?) is geworden.
Deze:
[ afbeelding ]
Ja, ik vind ze wel vet.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Valt me trouwens op dat je de laatste tijd een stortvloed aan oude Mercedessen van het type W124 ziet, allemaal op "nieuw" kenteken. Zal wel komen omdat het een onverwoestbare auto was die nu belastingvrij (?) is geworden.
Deze:
[ afbeelding ]
Dat heb ik ook, in Nederland kan ik de prijzen totaal niet inschatten (Duitse prijzen daarentegen wel erg goed, ook qua motor / uitrusting etc.). Dus ik heb maar de formule duitse prijs + 30% is ongeveer de Nederlandse prijs.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:11 schreef Purdey het volgende:
Van types en modellen heb ik weer helemaal geen verstand.. En ik vergis me altijd in prijsklasse.
Ach sommige mensen zal het verschil tussen een Phase I en een Phase II S/V40 ook niet opvallenquote:Op maandag 21 februari 2011 19:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, in Nederland kan ik de prijzen totaal niet inschatten (Duitse prijzen daarentegen wel erg goed, ook qua motor / uitrusting etc.). Dus ik heb maar de formule duitse prijs + 30% is ongeveer de Nederlandse prijs.
Bij Audi / BMW / Mercedessen kan ik trouwens vaak aan bijv. uitlaten, grille etc. zien wat voor motor er waarschijnlijk in ligt.
Zo is bij de oude 5-serie 1 uitlaat een 4-cylinder (520i of 520d), een dubbele ovaal / platte uitlaat een 6-cylinder (523i, 525i, 530i, 525d, 530d) en twee ronde uitlaten een V8 of biturbo R6 (535i, 535d, 540i, 550i). En een blik op de toerenteller laat dan zien of het om een diesel of benzineversie gaat.
Of ik kan aan zulke sullige dingen als het knopje van de navigatie zien of een 5-serie uit de periode 2003 - 2005, 2005 - 2007, 2007 - 2009 of 2009 - 2010 komt.
Ja, ik weet het, ik ben een freak.
Voor de maffiaversie moet je minstens een oude S-klasse hebben:quote:Op maandag 21 februari 2011 19:15 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, ik vind ze wel vet.
Echt zo'n maffia wagen in het zwart
Die zijn ook vetquote:Op maandag 21 februari 2011 19:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Voor de maffiaversie moet je minstens een oude S-klasse hebben:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat je zegt ja. Ze zijn onverwoestbaar en ze zijn belastingvrij, of worden dat vrij snel.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Valt me trouwens op dat je de laatste tijd een stortvloed aan oude Mercedessen van het type W124 ziet, allemaal op "nieuw" kenteken. Zal wel komen omdat het een onverwoestbare auto was die nu belastingvrij (?) is geworden.
Deze:
[ afbeelding ]
Echt prachtbakken jaquote:Op maandag 21 februari 2011 19:34 schreef von_Preussen het volgende:
Ik vind deze versie toch echt zo'n dikke Gestapobak, ik zie mezelf al met een hoedje en lange zwarte leren jas daarin rondrijden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan de bijpassende kleding:
[ afbeelding ]
Jaaaaa, de BMW E38, mijn droomwagen. Mijn eerste liefde, die vergeet je nooit meer, ik zie hem nog pakweg 15 jaar geleden in het donkerblauw bij de buurman op de oprit staan.....ik was op slag verliefd.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:23 schreef D. het volgende:
Als het dan toch een Duitser moet zijn....
[ afbeelding ]
En nee, niet per se de 740, en sowieso geen L
Turbo af laten koelen. Komt omdat een turbo bij zijn oliekoeling afhankelijk is van het motortoerental. Zet jij na lekker blazen op de weg je motor in 1 keer uit, dan komt er dus geen olie bij de turbo en zegt ie sgggrrrrrgg.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:35 schreef Kadooosh het volgende:
Lees soms dat mensen hun motor even aan laten voordat ze hem uit zetten, waarom is dat eigenlijk goed en hangt dat ook van het soort ritje af.
Weet dat het met de temperatuur te maken heeft enzo.
Ook mijn favoquote:Op maandag 21 februari 2011 20:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jaaaaa, de BMW E38, mijn droomwagen. Mijn eerste liefde, die vergeet je nooit meer, ik zie hem nog pakweg 15 jaar geleden in het donkerblauw bij de buurman op de oprit staan.....ik was op slag verliefd.![]()
Ooit ga er nog eens een E38 komen, al is het maar als hobby-auto voor in de weekenden.
Alleen schaf wel een goede aan, bij eentje met achterstallig onderhoud loop je leeg op de kosten. En helaas zijn er in Nederland zo weinig goede te vinden, slechts zelden kom je echt een mooie tegen.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:48 schreef D. het volgende:
[..]
Ook mijn favo
Ik overweeg 'm eigenlijk al jaren, en als alles loopt zoals ik hoop/verwacht dan schaf ik er over een paar maanden eentje aan
En wat is een turbo precies?quote:Op maandag 21 februari 2011 20:47 schreef Grielen het volgende:
[..]
Turbo af laten koelen. Komt omdat een turbo bij zijn oliekoeling afhankelijk is van het motortoerental. Zet jij na lekker blazen op de weg je motor in 1 keer uit, dan komt er dus geen olie bij de turbo en zegt ie sgggrrrrrgg.
Op jouw polo zit geen turbo, als je al een turbo zou hebben dan zou het een G-lader zijn en heb je dus een GT-G40 in jouw geval -> redelijk zeldzaam en duurquote:Op maandag 21 februari 2011 20:53 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
En wat is een turbo precies?
Dit is dus wel aan te bevelen bij een oude polo uit 1990?
En nog 2 vragen, waar staat de liter van een motor eigenlijk voor, ik heb bv geloof ik een 1.3.
En de wegenbelasting betaal je normaal per kwartaal, nu heb ik 15 januari een auto op mijn naam gezet en heb nog steeds geen brief gekregen van de belastingdienst.
Kan het zo zijn dat de oude eigenaar het eerste kwartaal moet betalen en ik daarna pas?
Autohan was ik al tegengekomenquote:Op maandag 21 februari 2011 20:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alleen schaf wel een goede aan, bij eentje met achterstallig onderhoud loop je leeg op de kosten. En helaas zijn er in Nederland zo weinig goede te vinden, slechts zelden kom je echt een mooie tegen.
Wél bij zulke bedrijven, maar dan is de prijs er ook naar:
http://www.autohan.nl/aanbod/344/BMW-730d-EXE.html
De facelift is toch nog net weer een stukje mooier.![]()
Hoe wil jij er eentje gaan kopen, via marktplaats of heb je ergens een adresje?
Ben je nou serieus?quote:Op maandag 21 februari 2011 20:53 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
En wat is een turbo precies?
Dit is dus wel aan te bevelen bij een oude polo uit 1990?
En nog 2 vragen, waar staat de liter van een motor eigenlijk voor, ik heb bv geloof ik een 1.3.
En de wegenbelasting betaal je normaal per kwartaal, nu heb ik 15 januari een auto op mijn naam gezet en heb nog steeds geen brief gekregen van de belastingdienst.
Kan het zo zijn dat de oude eigenaar het eerste kwartaal moet betalen en ik daarna pas?
Jij betaalt een kwartaal min 2 wekenquote:Op maandag 21 februari 2011 20:53 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
En wat is een turbo precies?
Dit is dus wel aan te bevelen bij een oude polo uit 1990?
En nog 2 vragen, waar staat de liter van een motor eigenlijk voor, ik heb bv geloof ik een 1.3.
En de wegenbelasting betaal je normaal per kwartaal, nu heb ik 15 januari een auto op mijn naam gezet en heb nog steeds geen brief gekregen van de belastingdienst.
Kan het zo zijn dat de oude eigenaar het eerste kwartaal moet betalen en ik daarna pas?
Mooi ik kan hem dus gewoon gelijk uit zetten?quote:Op maandag 21 februari 2011 20:56 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Op jouw polo zit geen turbo, als je al een turbo zou hebben dan zou het een G-lader zijn en heb je dus een GT-G40 in jouw geval -> redelijk zeldzaam en duur![]()
Jij hebt een 1.3 ja..
Die brief krijg je vanzelf..
Vorige eigenaar betaald niet het eerste kwartaal
Ja ik ben serieus, heb echt geen verstand van auto's maar wil het wel leren..quote:Op maandag 21 februari 2011 20:57 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ben je nou serieus?
Wat een turbo is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Turbolader
Een 1.3 liter is 1300 cc, dit slaat op de inhoud van de cilinders
Ik heb mn wegenbelasting op maandelijks automatische incasso maar ik denk dat jij in het volgende kwartaal ook nog een rekening krijgt over het vorige? Geen idee..
W123quote:Op maandag 21 februari 2011 19:34 schreef von_Preussen het volgende:
Ik vind deze versie toch echt zo'n dikke Gestapobak, ik zie mezelf al met een hoedje en lange zwarte leren jas daarin rondrijden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan de bijpassende kleding:
[ afbeelding ]
Die komt uit Miami, hoe staat het met z'n roest? Trouwens wel een leuk prijsje als je nagaat dat de kosten voor het invoeren al betaald zijn (kunnen ook op ruim ¤3000 komen)quote:Op maandag 21 februari 2011 21:11 schreef Kriegel het volgende:
[..]
W123
Prachtige velgen ook op die bovenste en onderste, alleen daarom al zou ik er ooit zo'n eentje willen hebben. Onverwoestbare klasse en luxe.
Als iemand trouwens nog een vette maffia W124 zoekt:
http://link.marktplaats.nl/418907563
Zag ik vandaag toevallig. Geen S-klasse, maar toch.
Maar Miami is toch hartstikke vochtig?quote:Op maandag 21 februari 2011 21:31 schreef Kriegel het volgende:
Als ie uit Florida komt kan je er vanuit gaan dat de roest praktisch nihil is, dat is juist de reden dat er zoveel geïmporteerd wordt bij oudere auto's. Het is er eentje uit 1993 trouwens hè, die roesten sowieso al amper. Het aantal kilometers is wel vrij hoog (zijn mijlen), maar een goed onderhouden Mercedes haalt makkelijk de 4 ton.
De 3 auto's die ik nu heb toppen precies bij 220... Toeval?quote:Op maandag 21 februari 2011 22:16 schreef Marco001 het volgende:
Lowe, Ik heb nu inmiddels 2 dagen TDU 2, en het is echt supertof.
Vrij realistiche wegligging enzo(classic mustang is erg tailhappy, terwijl de Impreza STI als een rots op de weg ligt.
Welke auto's?quote:Op maandag 21 februari 2011 22:18 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
De 3 auto's die ik nu heb toppen precies bij 220... Toeval?
Ik dacht ff 'WTF', maar zie nu dat jullie het over een game hebbenquote:Op maandag 21 februari 2011 22:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Welke auto's?
Heb zelf
Delta (top iets boven 220)
Mustang, 180
Hummer, 200
Touareg, ...
Brera, 240 ofzo
en de Subaru: 269
Delta, Mito en de Range Rover.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Welke auto's?
Heb zelf
Delta (top iets boven 220)
Mustang, 180
Hummer, 200
Touareg, ...
Brera, 240 ofzo
en de Subaru: 269
Ziet dr leuk uit dat spel, maar ik ben helemaal niet into dat soort spellenquote:Op maandag 21 februari 2011 22:16 schreef Marco001 het volgende:
Lowe, Ik heb nu inmiddels 2 dagen TDU 2, en het is echt supertof.
Vrij realistiche wegligging enzo(classic mustang is erg tailhappy, terwijl de Impreza STI als een rots op de weg ligt.
Ik heb toevallig dat ik de laatste 3 keer tanken precies hetzelfde verbruik had. Op de tienden afquote:Op maandag 21 februari 2011 22:18 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
De 3 auto's die ik nu heb toppen precies bij 220... Toeval?
veeeeeeeel realistischer.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:35 schreef Grielen het volgende:
Wat zijn de grote verschillen tussen dat spel en de nieuwste NFS?
Ik weet wel dat je grote vrijheden hebt met NFS, heerlijk driften met die WRX STI, ik heb een ps2 controller op de computer aangesloten
Jij kan het blijkbaar weten, ik ben nog nooit in Miami geweest. Had zelf altijd de indruk dat het daar behoorlijk vaak droog is.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:47 schreef Grielen het volgende:
[..]
Maar Miami is toch hartstikke vochtig?
Ik ook niet, maar tropisch klimaat aan zee enzoquote:Op maandag 21 februari 2011 23:16 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Jij kan het blijkbaar weten, ik ben nog nooit in Miami geweest. Had zelf altijd de indruk dat het daar behoorlijk vaak droog is.
Nou ja, het zal het dan in ieder geval niet halen bij Texas en Arizona, daar komen de beste auto's vandaan wat roest betreft, al hebben die dan weer vaker last van droogtescheurtjes in het interieur.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:23 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar tropisch klimaat aan zee enzo
Eigenlijk moet er een speurtocht worden gehouden naar hét perfecte klimaat. Daar ga ik dan mn volgende auto halen.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:28 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nou ja, het zal het dan in ieder geval niet halen bij Texas en Arizona, daar komen de beste auto's vandaan wat roest betreft, al hebben die dan weer vaker last van droogtescheurtjes in het interieur.
Miami heeft toch wel een veel droger klimaat. Zelfs in de regentijd is het overdag zo warm dat je auto goed opdroogt. Als het hier koud is blijft het water weken of zelfs maanden staan in de holle ruimtes.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:27 schreef von_Preussen het volgende:
In Nederland lijkt me de kans op roest net zo groot, dus niet iets waar je je bivengemiddeld veel zorgen over zou moeten maken.
Zuid-Frankrijk of Spanje zonder twijfel... De renault 6 die ik heb heeft daar 40 jaar rondgereden, maar daar zit nog steeds de eerste uitlaat onder, en qua roest is hij nog steeds bijzonder goed!quote:Op maandag 21 februari 2011 23:31 schreef Grielen het volgende:
[..]
Eigenlijk moet er een speurtocht worden gehouden naar hét perfecte klimaat. Daar ga ik dan mn volgende auto halen.
Alhoewel, wat klaag ik.. mijn auto is 16.5 jaar oud en er is nauwelijks roest te bekennen op het chassis/carrosserie. De /originele/ uitlaat heeft natuurlijk wel wat bruine hel, maar dat is niet zo raar.
Volgens mij komt dat ook omdat de auto's in bijvoorbeeld Duitsland en Zwitserland veel vaker in een garage staan.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:06 schreef von_Preussen het volgende:
Ik ken een handelaar in klassieke Jaguar's, die haalt z'n wagens altijd uit Zwitserland omdat ze de auto daar goed verzorgen en er in de winter niet met zout strooien, wat schijnbaar de auto ten goede komt.
Dat kan je met een SUV ook, sterker nog, daarmee rij je in de berm zo de file voorbij (totdat je achter de volgende vangrail staat en de weg niet meer op komt, maar dat vertel ik er natuurlijk niet bij, dat snap je wel).quote:Op dinsdag 22 februari 2011 08:10 schreef Breuls het volgende:
Ik ben blij dat ik een kleine auto heb. Net voor mij op een rotonde waar ik op wilde rijden knalde er een niet-oplettende automobilist op haar voorganger, dus die stonden nog wel even stil, maar er was rechts nog ruimte dus ik kon er mooi langs kruipen.
Nouja, er kwam wel een bumper flink los te zitten.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 08:29 schreef JDude het volgende:
Die lullige rotonde-kopstaart-botsinkjes moeten gewoon zo gauw mogelijk naar het trottoir of de vluchtstrook. Van die sufkutten die midden op straat een schadeformulier gaan invullen voor drie krassen en een deuk.
True, dat is het handige van een SUV. Maar daar rij ik niet in.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 08:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat kan je met een SUV ook, sterker nog, daarmee rij je in de berm zo de file voorbij (totdat je achter de volgende vangrail staat en de weg niet meer op komt, maar dat vertel ik er natuurlijk niet bij, dat snap je wel).
Dat er een postbus51 spotje voor moest komen zegt genoegquote:Op dinsdag 22 februari 2011 08:29 schreef JDude het volgende:
Die lullige rotonde-kopstaart-botsinkjes moeten gewoon zo gauw mogelijk naar het trottoir of de vluchtstrook. Van die sufkutten die midden op straat een schadeformulier gaan invullen voor drie krassen en een deuk. Met als toppunt vorig jaar ergens, op de middelste rijstrook van de A2 in Eindhoven
.
Zelfde een paar maanden geleden op de middelste baan van de A12 ter hoogte van Gouda... Hoop zotten in deze wereld...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 08:29 schreef JDude het volgende:
Die lullige rotonde-kopstaart-botsinkjes moeten gewoon zo gauw mogelijk naar het trottoir of de vluchtstrook. Van die sufkutten die midden op straat een schadeformulier gaan invullen voor drie krassen en een deuk. Met als toppunt vorig jaar ergens, op de middelste rijstrook van de A2 in Eindhoven
.
Maar dan is het toch even samen afspreken waar je naar toe rijdt om het af te handelen, en weer veder rijden?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 08:42 schreef Breuls het volgende:
[..]
Nouja, er kwam wel een bumper flink los te zitten.
Doet me denken dat ik een keer ipv de afrit afreed de werkzaamheden inreed... Ik was even afgeleid door mn telefoon, waardoor ik als een kip zonder kop achter mn voorganger aanreed. Reden we daar met een hele sliert door de werkzaamheden heen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 08:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat kan je met een SUV ook, sterker nog, daarmee rij je in de berm zo de file voorbij (totdat je achter de volgende vangrail staat en de weg niet meer op komt, maar dat vertel ik er natuurlijk niet bij, dat snap je wel).
Wees blij dat je voorganger niet de verkeerde kant de snelweg is opgereden!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:41 schreef L0we het volgende:
Doet me denken dat ik een keer ipv de afrit afreed de werkzaamheden inreed... Ik was even afgeleid door mn telefoon, waardoor ik als een kip zonder kop achter mn voorganger aanreed. Reden we daar met een hele sliert door de werkzaamheden heen.![]()
Gelukkig 's avonds, dr was niemand meer aan het werk.
Haha, zoiets zou ik wel merken hoorquote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wees blij dat je voorganger niet de verkeerde kant de snelweg is opgereden!
Maar als je het dan merkt schrik je je eigen wel even de pleuris.
Ja, zo ongeveerquote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:25 schreef FalleNk810i het volgende:
Is iedereen hard aan het werk ofzo
niet hard genoeg als je blijkbaar toch nog de tijd hebt om Fok! te checkenquote:
Wat vind jij trouwens van de Audi A4, eerste seriequote:
Ja zeg, ik moet ook pauzerenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:10 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
niet hard genoeg als je blijkbaar toch nog de tijd hebt om Fok! te checken![]()
Je bedoelt de eerste versie van 1995 tot 2001?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:10 schreef FalleNk810i het volgende:
Wat vind jij trouwens van de Audi A4, eerste serie
quote:
Jup die bedoel ik ja.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:13 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je bedoelt de eerste versie van 1995 tot 2001?
Kon in die tijd nog niet aan het niveau van BMW en Mercedes tippen, maar het blijft nog steeds geen verkeerde auto. Veel meer kan ik je er helaas niet over vertellen omdat ik de ervaringen met die generatie Audi's niet heb.
Ik ben eindelijk thuis, en weer klaar met alles.. Gewerkt van 07:00 tot 17:30 op nieuwe, nog niet ingelopen werkschoenen. Ik ben ka-pótquote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:25 schreef FalleNk810i het volgende:
Is iedereen hard aan het werk ofzo
Jaaa, en als het kan (schuif)dakje los en genieten van het heerlijke weer.quote:
Hier is het juist omgekeerd, als het volk met vakantie is komen ze allemaal hierheenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:01 schreef von_Preussen het volgende:
Autorijden in Nederland kan wel degelijk nog genieten zijn, zolang het volk maar op vakantie is.
Een turbo is eenvoudig gezegd een pomp die meer vermogen uit je motor haalt dan standaard mogelijk is, een hulpstuk. Dat zul je in een bescheiden oude Polo niet gauw aantreffen, dus kun je je motor gewoon uitzetten zonder gevaar op schade. Als je een turbo hebt moet je inderdaad de motor nog een minuutje stationair laten draaien.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:53 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
En wat is een turbo precies?
Dit is dus wel aan te bevelen bij een oude polo uit 1990?
En nog 2 vragen, waar staat de liter van een motor eigenlijk voor, ik heb bv geloof ik een 1.3.
En de wegenbelasting betaal je normaal per kwartaal, nu heb ik 15 januari een auto op mijn naam gezet en heb nog steeds geen brief gekregen van de belastingdienst.
Kan het zo zijn dat de oude eigenaar het eerste kwartaal moet betalen en ik daarna pas?
Haha, nee joh volgens mij is dat ding toch veels te duurquote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:48 schreef von_Preussen het volgende:
Naar het schijnt is dat model nogal aanvallig voor computerstoringen, en die storingen kunnen maar door zeer weinig mensen / bedrijven worden uitgelezen, dus een crime om te onderhouden.
Sorry if I'm pissing on your parade, maar het is niet boos bedoelt.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:55 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Weet niet hoeveel zoiets moet kosten, maar dan koop ik liever een Audi van dat geld
Jammer dat je 'm eigenlijk alleen maar zien met foute velgen, en foute types achter het stuurquote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:47 schreef FalleNk810i het volgende:
Oh, deze zou ik wel willen als ik een bmw zou kopen![]()
[ afbeelding ]
Da's toch on-topic?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:06 schreef von_Preussen het volgende:
Mijn excuses, ik weet dat dit niet het topic is om te oreren over BMW.
Is onderhand ook al 2 jaar oudquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:16 schreef von_Preussen het volgende:
Sjoegerd, ik vind jouw onderschrift wel erg treffend, respect!
Restecp!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:16 schreef von_Preussen het volgende:
Sjoegerd, ik vind jouw onderschrift wel erg treffend, respect!
He ik had niet lang daarna wat met h2kquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:31 schreef Hyman het volgende:
2 jaar nadat ik dat gezegd heb, ben ik zelf ook nog steeds geen casanova
Jij wel ja! maar jij bent als pure seks voor het andere geslacht!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:35 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
He ik had niet lang daarna wat met h2k
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:36 schreef Hyman het volgende:
[..]
Jij wel ja! maar jij bent als pure seks voor het andere geslacht!![]()
Iets over je zusje zeker?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:40 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ik mis nog een typische Sjoerd opmerking.
That may be... but it doesn't change the exterior..quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
![]()
Die auto's zijn intussen redelijk zeldzaam aan het worden, dus ze zijn dan ook behoorlijk aan de prijs (fatsoenlijk exemplaar doet al ¤10.000 - ¤20.000 in Duitsland).
Daar kan je al heel andere leuke auto's voor kopen waarop je niet leegloopt, bijvoorbeeld een BMW 330i (2002 - 2004). Dat is eigenlijk het summum van Freude am Fahren, elk component van de auto (6 in lijn benzinemotor, 231pk, goddelijke sound, achterwielaandrijving) klopt dan gewoon. Die componenten vertegenwoordigen gewoon de oergenen van het merk.![]()
Mijn excuses, ik weet dat dit niet het topic is om te oreren over BMW.
Nu nog wel dusquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:45 schreef Hyman het volgende:
[..]
Sorry, over een maandje of 3 ben ik het niet meer.
Ach, zijn we ondertussen wel gewendquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
![]()
Die auto's zijn intussen redelijk zeldzaam aan het worden, dus ze zijn dan ook behoorlijk aan de prijs (fatsoenlijk exemplaar doet al ¤10.000 - ¤20.000 in Duitsland).
Daar kan je al heel andere leuke auto's voor kopen waarop je niet leegloopt, bijvoorbeeld een BMW 330i (2002 - 2004). Dat is eigenlijk het summum van Freude am Fahren, elk component van de auto (6 in lijn benzinemotor, 231pk, goddelijke sound, achterwielaandrijving) klopt dan gewoon. Die componenten vertegenwoordigen gewoon de oergenen van het merk.![]()
Mijn excuses, ik weet dat dit niet het topic is om te oreren over BMW.
Toch blijf ik de Kangoo leuk vindenquote:
Ook als je kon kiezenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:04 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Toch blijf ik de Kangoo leuk vinden![]()
Financieel is een Kangoo een stuk aantrekkelijker vergeleken met een Karmann Ghia.quote:
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:55 schreef Hyman het volgende:
[ afbeelding ]
Dit vind ik ook zo'n geweldige auto
Hoewel ik eigenlijk meer het type "gladde jongen in z'n snelle leasewagen" ben heb ik de laatste tijd toch wel een enorme crush gekregen op old- en youngtimers. En aangezien ik een gewezen verzamelaar ben kan dat niet veel goeds betekenen. Auto's waarop ik de laatste tijd een crush heb:quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:46 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
That may be... but it doesn't change the exterior..
Falco is Oostenrijker hoor!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:24 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik had ook niks anders verwacht dan alleen maar Duitsers
Je weet wat ik bedoelquote:
mijn opa heeft daar 2 van gehad, en een Corvette...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:55 schreef Hyman het volgende:
[ afbeelding ]
Dit vind ik ook zo'n geweldige auto
Geen ABS?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:16 schreef D. het volgende:
Ik heb vandaag een paar meter rubber neergelegd met een Jumper
Meh, die buitenkant is zo lelijk vind ikquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:55 schreef Marco001 het volgende:
http://link.marktplaats.nl/394923292
Drool...
Of deze, cabrio:
http://link.marktplaats.nl/422325953
Oh, en zelf heb ik veel liever een classic porsche dan zo'n "turken"BMW 9Duidend op die E38, enige autohandelaar die er hier wel eens 1 te koop heeft(atm een stuk of 4!) is de lokale turk/schapenslachter/ whatever..
Of zo-een:
http://link.marktplaats.nl/425582110![]()
Oeh, welke?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:50 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mijn opa heeft daar 2 van gehad, en een Corvette...
Dat 'turkenbak' is idd een nadeel, maar ik denk dat als jij een net exemplaar hebt, en je er zelf netjes uitziet die link niet zo snel gelegd wordt. En anders kan ik er ook niets aan doen. Zolang ik maar genietquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:55 schreef Marco001 het volgende:
http://link.marktplaats.nl/394923292
Drool...
Of deze, cabrio:
http://link.marktplaats.nl/422325953
Oh, en zelf heb ik veel liever een classic porsche dan zo'n "turken"BMW 9Duidend op die E38, enige autohandelaar die er hier wel eens 1 te koop heeft(atm een stuk of 4!) is de lokale turk/schapenslachter/ whatever..
Of zo-een:
http://link.marktplaats.nl/425582110![]()
Wat je zegt, mij zou het vermeende imago van Turkenbak ook weinig kunnen deren.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:18 schreef D. het volgende:
[..]
Dat 'turkenbak' is idd een nadeel, maar ik denk dat als jij een net exemplaar hebt, en je er zelf netjes uitziet die link niet zo snel gelegd wordt. En anders kan ik er ook niets aan doen. Zolang ik maar geniet
Zo'n gelikte leaserijder waar je het al over had?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat je zegt, mij zou het vermeende imago van Turkenbak ook weinig kunnen deren.
Op z'n laatst als ik uitstap weten de mensen wel met wat voor heerschap ze het te maken hebben.
Komt bij dat ik 'm graag origineel houd, en turken hun auto graag 'verfraaien'quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat je zegt, mij zou het vermeende imago van Turkenbak ook weinig kunnen deren.
Op z'n laatst als ik uitstap weten de mensen wel met wat voor heerschap ze het te maken hebben.
Ik vind verfraaien met onderdelen die niet af-fabriek worden aangeboden, los ervan welke auto je hebt, sowieso geen succes.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:28 schreef D. het volgende:
[..]
Komt bij dat ik 'm graag origineel houd, en turken hun auto graag 'verfraaien'
Fabrieksspulquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik vind verfraaien met onderdelen die niet af-fabriek worden aangeboden, los ervan welke auto je hebt, sowieso geen succes.
Nouja, ligt aan de onderdelenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik vind verfraaien met onderdelen die niet af-fabriek worden aangeboden, los ervan welke auto je hebt, sowieso geen succes.
Vind een V70/850 met een complete uitlaat van Ferrita of Simons ofzo wel kunnenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:42 schreef D. het volgende:
[..]
Nouja, ligt aan de onderdelen
Maar vooral velgen zie ik graag origineel. en geen stortkoker op de plek waar ooit een uitlaat zat
En dan heb ik het vooral over 'normale' auto's die men 'sportiever' wil doen lijken.
Op een sportauto mag een nette custom uitlaat wel
Toch?![]()
![]()
Die ken ik nietquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:44 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind een V70/850 met een complete uitlaat van Ferrita of Simons ofzo wel kunnen
Tja ligt ook maar net aan het merk auto. Bij de Volvo van die series zie je vaak dingen bij Ferrita of Simons vandaan komen qua uitlaat. Zelfde met chiptuning, gebeurd vaak bij Fasttech of Rica.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:47 schreef D. het volgende:
[..]
Die ken ik niet
Ik heb een uitlaat van EPS, custommade, met eindstukken van eigen ontwerp
Nouja, een Volvo zou ik sowieso niet willen, maar das persoonlijk. verder niets mis met een Volvo hoorquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:49 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tja ligt ook maar net aan het merk auto. Bij de Volvo van die series zie je vaak dingen bij Ferrita of Simons vandaan komen qua uitlaat. Zelfde met chiptuning, gebeurd vaak bij Fasttech of Rica.
Dat heb ik dus met BMW's en Volkswagensquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:51 schreef D. het volgende:
[..]
Nouja, een Volvo zou ik sowieso niet willen, maar das persoonlijk. verder niets mis met een Volvo hoor
Daar heb ik weer minder problemen mee. Zolang ze origineel zijnquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat heb ik dus met BMW's en Volkswagens..
Als ik dat nou eens wist... Zal wel een C3 zijn geweest..quote:
Wat is in dezen het verschil met de Turk?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:28 schreef von_Preussen het volgende:
Juist, zo eentje met gladde praatjes en een pot gel in z'n haar.
Neu, hier is wel duidelijk dat het door die pakketbezorger veroorzaakt is. Wel zorgen dat hij meetekent op het schadeformulier enzo.quote:Op woensdag 23 februari 2011 07:04 schreef Kadooosh het volgende:
Stel ik rij iemand aan die vanaf de andere kant dan komt, dan ben ik zeker aansprakelijk?
Volgens mij wel ja. Jouw auto is gewoon heel snel total-loss, door de lage dagwaarde.quote:En als hij mij aan had gereden en mijn auto(polo 2 1990) zou total loss zijn, krijg je dan alleen de dagwaarde er voor terug.
Is namelijk maar ¤100 volgens mijn verzekering.
Zou zomaar kunnen van wel, maar ik denk liever dat ik tegen een stilstaande auto aanrij, dan tegen een tegenligger die met 50km/h jou kant op komt.quote:Op woensdag 23 februari 2011 07:04 schreef Kadooosh het volgende:
Gisteren voor het eerst bijna aangereden door een tnt pakketbezorger die even dacht snel vanaf een uitrit te gaan... terwijl ik met 50km/u aan kom rijden.
Moest volop uitwijken naar de andere kant van de weg en op de remmen.
Stel ik rij iemand aan die vanaf de andere kant dan komt, dan ben ik zeker aansprakelijk?
Vaak ligt dat wat gecompliceerd. De dagwaarde wordt door de schade-expert bepaald aan de hand van de gemiddelde verkoopprijs van vergelijkbare modellen.quote:En als hij mij aan had gereden en mijn auto(polo 2 1990) zou total loss zijn, krijg je dan alleen de dagwaarde er voor terug.
Is namelijk maar ¤100 volgens mijn verzekering.
Bij die Aziatische auto's wel een keertje moeten gokken, maar dat pakte goed uit.quote:hebt 15 van de 15 vragen goed in -9,0 seconden
Is je score hoger dan 10,79? Dat betekent dat jij beter koplampen kan herkennen dan de gemiddelde deelnemer.
14/15, zat bij de Kia te twijfelen, heb daar helaas verkeerd gegokt..quote:
Precies, die Kia heb ik ook gegokt.quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:03 schreef Marco001 het volgende:
[..]
14/15, zat bij de Kia te twijfelen, heb daar helaas verkeerd gegokt..
Hij is leukquote:Op woensdag 23 februari 2011 12:14 schreef JDude het volgende:
Gespot in Google Maps:
[ afbeelding ]
Die laatste zin.
Wat moet je er allemaal mee doen dan?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:51 schreef Sjoegerd het volgende:
Tja ik krijg tig van die Sportages onder mijn neus.. Mag ik wel goed hebben natuurlijk.. Vandaag ook weer aan zo'n hok gewerkt.
Vandaag kwam t neer op aftanken, door de wasstraat, nalopen, vloeistoffen afvullen en trekhaak monteren. Onderhoudsbeurten, poetsen, etc komt ook voor.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:06 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Wat moet je er allemaal mee doen dan?
Wat voor opleiding volg je, aangezien je stageloopt bij een dealer?
Ik heb precies hetzelfde.. Vind het best een mooie auto op de achterkant na. Interieur vind ik wel geslaagdquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:13 schreef Breuls het volgende:
Ik ben wisselend positief over de nieuwe Sportage. Vanuit de ene hoek vind ik 'm cool, en soms zie ik er eentje waarvan ik denk "nah, doe toch maar de ix35".
Maar het is wel een verbetering tov de oudere modellen.
Ach, een Subarbie is ook ni allesquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:37 schreef Grielen het volgende:
Ik heb niks met Kia's... eigenlijk zijn het net zoals Hyundai's (de eigenaar van Kia) een beetje net niet auto's. Je kunt er mee rijden enzo, maar ik kan me niet voorstellen dat een Kia-eigenaar op een zonnige middag uit z'n raam naar de auto kijkt en denkt: "Ik ga jou vandaag eens even wassen en in de wax zetten!"
Edit: Wait, wtf, die zin was echt fout
Ah okay, maar je doet nog niet echt reparaties uitvoeren? Enkel rijklaar makenquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:41 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vandaag kwam t neer op aftanken, door de wasstraat, nalopen, vloeistoffen afvullen en trekhaak monteren. Onderhoudsbeurten, poetsen, etc komt ook voor.
Opleiding motorvoertuigentechniek
Ligt er aan wat voor reparaties.. Doe genoeg hoorquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:50 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ach, een Subarbie is ook ni alles
[..]
Ah okay, maar je doet nog niet echt reparaties uitvoeren? Enkel rijklaar maken![]()
Lijkt me wel leuk zo'n opleiding, de hele dag met auto's bezig zijn
Hij volstaatquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:50 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ach, een Subarbie is ook ni alles
Ik zou alleen vrij snel uitgekeken zijn als ik alleen maar simpele dingen mag kan doenquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:50 schreef FalleNk810i het volgende:
Ah okay, maar je doet nog niet echt reparaties uitvoeren? Enkel rijklaar maken![]()
Lijkt me wel leuk zo'n opleiding, de hele dag met auto's bezig zijn
En je kan hem altijd nog lekker wassen en waxen...quote:
Je moet ergens beginnen. Leuke van de simpele klusjes is dat je vanalles en nogwat doet.. Vind het al heel wat dat ze me gewoon een gloednieuwe auto toevertrouwen om af te tanken en te wassen.. Ding van vandaag had welgeteld 11 km op de tellerquote:Op woensdag 23 februari 2011 22:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou alleen vrij snel uitgekeken zijn als ik alleen maar simpele dingen mag kan doen
[..]
En je kan hem altijd nog lekker wassen en waxen...
Das wel heel cool inderdaadquote:Op woensdag 23 februari 2011 22:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen. Leuke van de simpele klusjes is dat je vanalles en nogwat doet.. Vind het al heel wat dat ze me gewoon een gloednieuwe auto toevertrouwen om af te tanken en te wassen.. Ding van vandaag had welgeteld 11 km op de teller
Jammer genoeg is het eigenlijk altijd een Sportage.. Dat verveeld welquote:
Dat zou wel erg gaaf zijn ja, maar dat zullen ze niet zomaar doen...quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:29 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Jammer genoeg is het eigenlijk altijd een Sportage.. Dat verveeld wel.. Zou wel eens een auto mee willen voor een langer stuk om te kijken of het echt een fijne auto is. Vrijdag mee naar Leiden ofzo
.
Nope.. Verder als Amersfoort/Harderwijk ben ik nog niet gekomen met een auto van daarquote:Op woensdag 23 februari 2011 22:36 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat zou wel erg gaaf zijn ja, maar dat zullen ze niet zomaar doen...
quote:Hoewel de 126 een typisch Italiaanse auto was, werd deze sinds 1973 in de steden Bielsko-Biaa en Tychy in Polen gebouwd, en daar verkocht als Polski Fiat 126p. Niet alleen uit politieke overwegingen, maar ook uit kostentechnische overwegingen. Het model was zeer populair in Polen, en bleef daar tot het jaar 2000 in productie.
Nee, vlakke weg met weinig wind en veel ruimte om de snelheid op te bouwen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:16 schreef Marco001 het volgende:
downhill zeker? Ik heb er op een recht stuk max 160-165 mee gereden op de teller... (ook een 206 1.4)
Had die toevallig wat meer gelopen?quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:16 schreef Marco001 het volgende:
downhill zeker? Ik heb er op een recht stuk max 160-165 mee gereden op de teller... (ook een 206 1.4)
Precies, en dan lekker met je chick erin overnachten terwijl je op reis bent.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:12 schreef Grielen het volgende:
Ik kan er natuurlijk een matras achter in keilen![]()
het is een gewichtsverlies van zo'n 5 procent. Dat zal je zeker merken jaquote:Op donderdag 24 februari 2011 16:12 schreef Grielen het volgende:
Ik heb mn auto lichter gemaakt, achterbank er uitgesloopt en overbodige rommel in de laadruimte weggehaald. Geloof het of niet, die 50 kg minder maakt hem sneller en mijn uitlaat resoneert niet meer zo veel als eerst
2-seater station
Ik kan er natuurlijk een matras achter in keilen![]()
Been there, done thatquote:Op donderdag 24 februari 2011 16:13 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Precies, en dan lekker met je chick erin overnachten terwijl je op reis bent.
Sticky chickie.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Sticky chickie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* L0we kan dr wel tegen hoor, als je goed oplet zal je me ook wel af en toe op een flauw grapje betrappen![]()
De keukentafel is technisch gezien eigenlijk een afgeschreven campingtafelquote:
Op dat soort mensen ben ik zo jaloers, die hoeven zich gewoon niet te bedwingen als ze wat lekkers zien.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:33 schreef Grielen het volgende:
Trouwens, sex in de keuken![]()
1 huisgenoot is áltijd in de keuken, heeft chronisch onstilbare honger. Dat joch komt ook absoluut niks maar dan ook niks aan. Ik heb hem wel eens om half 4 's nachts toen ik terug kwam uit de kroeg eieren zien bakken
4 menu's?!quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Op dat soort mensen ben ik zo jaloers, die hoeven zich gewoon niet te bedwingen als ze wat lekkers zien.
Nu we het toch over eten hebben, ooit had ik eens kortingsbonnen voor de McDonalds (2x BigMac Menu voor de prijs van 1) en toen heb 4 van die menu's tot mij genomen. Toen ik buiten liep kreeg ik ook spontaan last van zijsteken en zag allemaal sterretjes.![]()
Zeg maar, een soort dronkenheid alleen dan van fastfood. Dat doen we dus nooit meer, hoewel een patatje oorlog en frikandel speciaal er altijd ingaan. Of een Döner danwel kapsalon....
Eigenlijk wilde ik ook halverwege niet verder eten maar ik had zo iets van "nu heb ik eens ene koopje en dan wil ik er ook gebruik van maken".quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:04 schreef L0we het volgende:
[..]
4 menu's?!Kan me voorstellen dat je dan sterretjes gaat zien
.
minder zelfs: 80000.. maarvolgens autoweek gaan onze 206jes ook maar max 170.. en dat is uiteaard getest in de meest ideale omstandigheden..quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:13 schreef L0we het volgende:
[..]
Had die toevallig wat meer gelopen?
quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Eigenlijk wilde ik ook halverwege niet verder eten maar ik had zo iets van "nu heb ik eens ene koopje en dan wil ik er ook gebruik van maken".
Aan de voorkant dus?quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:39 schreef Kriegel het volgende:
Net een lekkere schaaf in m'n voorbumper getrokken. Dacht een nauwe bocht op een parkeerterrein vanuit stilstand wel even in één beweging te kunnen maken, maar met de waardeloze draaicirkel van desbetreffende wagen was dat niet zo'n geslaagd idee dus pok, met de schuine voorkant tegen een muurtje.
Zag er vrij kneuzig uit denk ik, maar ik begrijp dus echt niet hoe je in zo'n auto fatsoenlijk kunt manoeuvreren in dat soort toch vrij alledaagse situaties. In m'n lesauto ging het allemaal tien keer makkelijker, in dit kreng kom je niet eens netjes vooruit een parkeervak in als je geen ruimte voor een grote bocht hebt. Er achteruit weer uit steken is ook al een ramp.
Leeg terreintje zoeken en flink gaan oefenen denk ik maar... Wil niet dat het zometeen met m'n eigen wagen gebeurt. Gelukkig is het pa's crappy Daewoo maar die toch al onder de lakschade zit, maar blij zal ie niet worden vrees ik.
oefening baart kunst..quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:02 schreef Piles het volgende:
Sommige auto's hebben dat gewoon, onze Berlingo had dat ook. Echt vreselijk als je 10x moet steken om in te parkeren
Ach, shit happensquote:Op donderdag 24 februari 2011 17:50 schreef Kriegel het volgende:
Ja, ik maakte die bocht dus ook heel traag omdat ik al twijfelde of ik het wel zou halen, en heel even leek het erop maar ineens hoorde ik toch een klap. Gewoon een pure misrekening, ook omdat je die bumper (rechterkant) niet goed kunt zien uitsteken vanaf de bestuurdersstoel. Een dode hoek zeg maar, en dan is je auto dus net wat langer dan je denkt. Het scheelde ook maar centimeters.
Kapsalonquote:Op donderdag 24 februari 2011 16:36 schreef von_Preussen het volgende:
Of een Döner danwel kapsalon....
Ben altijd nog van plan om hem eens te proberenquote:Op donderdag 24 februari 2011 18:25 schreef JDude het volgende:
[..]
Kapsalon. Regelmatig onze vrijdagse lunch op 't werk.
Geloof me, deze niet.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:01 schreef Marco001 het volgende:
En dat met een Daewoo, die toch nog wel een redelijke draaicirkel heeft..
Tis heerlijk, alleen als je er eentje op hebt dan voel je gewoon dat je levensjaren met rasse schreden terug gaan.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:25 schreef JDude het volgende:
[..]
Kapsalon. Regelmatig onze vrijdagse lunch op 't werk.
Plastic rommelquote:Op donderdag 24 februari 2011 18:41 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Weet iemand wat draaicirkels betreft hoe het zit met de eerste generatie Hyundai Coupé (97-2002)? Ga er maandag eentje bekijken (van voor de facelift, prachtig ding), kan maar zo m'n eerste auto worden.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Eigenlijk wilde ik ook halverwege niet verder eten maar ik had zo iets van "nu heb ik eens ene koopje en dan wil ik er ook gebruik van maken".
Vanavond maar eens lekker sporten! Kijken of het andersom ook werkt,dat ik dr een paar jaar bij sprokkelquote:Op donderdag 24 februari 2011 18:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tis heerlijk, alleen als je er eentje op hebt dan voel je gewoon dat je levensjaren met rasse schreden terug gaan.
Precies, ik had het vanavond nog, na wekenlang (sinds December) echt dieetvreten te hebben gegeten heb ik nu voor mezelf kip Tandoori gemaakt en meteen 2 grote borden ervan opgegeten....zit nu voor pampus achter de computer.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:14 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat heb ik wel vaak met chinees halen, dat ik net zolang door blijf eten tot ik mezelf daarna van tafel moet rollen
Ik eet ontzettend slecht de laatste tijd, maar ik blijf er wel mee op gewicht doordat die slechte dingen bij elkaar weer precies oké is qua kcal. Gister om 14:30 pas lunch, met een oude plak cake die er nog lag op m'n werk omdat verder alles al was opgegetenquote:Op donderdag 24 februari 2011 19:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Precies, ik had het vanavond nog, na wekenlang (sinds December) echt dieetvreten te hebben gegeten heb ik nu voor mezelf kip Tandoori gemaakt en meteen 2 grote borden ervan opgegeten....zit nu voor pampus achter de computer.
Petjes-imago, dan liever een Prelude.quote:
Oerdegelijk natuurlijk, maar saai. Heeft ook geen greintje sportiviteit hè.quote:of een Toyota Corolla gaan.
Dat zijn gave auto's, maar volgens mij kan je wel redelijk leeglopen op die wankelmotors.quote:Als je wat meer geld er voor over hebt en een liefhebber bent: http://link.marktplaats.nl/417713357
Nou zo'n prelude is net zo erg, je ziet m alleen iets minder vaak.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:37 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Petjes-imago, dan liever een Prelude.Heb ik er laatst ook eentje van bekeken trouwens, goede staat, maar de lak was ontzettend slecht. Kan 'm wel gaan laten spuiten maar dat kost duizenden euro's.
Voor zulk soort situaties heb ik nou altijd yoghurt en muesli in huis. Best wel een verantwoordde maaltijdquote:Op donderdag 24 februari 2011 19:27 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik eet ontzettend slecht de laatste tijd, maar ik blijf er wel mee op gewicht doordat die slechte dingen bij elkaar weer precies oké is qua kcal. Gister om 14:30 pas lunch, met een oude plak cake die er nog lag op m'n werk omdat verder alles al was opgegetenEn 's Avonds ben ik vaak te moe, als ik net thuis ben om te eten, maar om 20:00 wel weer zin hebben in een snicker. Ach ja, ik ga het nooit meer leren geloof ik..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |