Ik heb mijn telefoon redelijk centraal in de auto gepositioneerd en kan ook daarvanaf mailen/smsen. Ipod ligt in het handschoenvakje, gelinked aan de radio. Fijne features zijn het iddquote:Op zondag 20 februari 2011 23:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het klinkt in eerste instantie overbodig, maar die integratie van alle "eigen" dingen met je auto is voor onderweg buitengewoon handig. Bij BMW vind ik het al enorm fijn dat ik mijn MP3-speler gewoon in de USB-aansluiting kan stoppen en dan altijd muziek bij me heb, maar tegenwoordig kan je dat allemaal ook via bijv. een iPhone en Blackberry laten lopen + dat je je emails en berichten op de telefoon nu ook naar de auto kunt doorschakelen om ze via het scherm af te lezen.
En internet is gewoon retehandig omdat je dan altijd veel informatie ter beschikking hebt, vooral als je vaak ergens komt waar je niet bekend bent is het een uitkomst (nooit meer zoeken naar restaurants, parkeergarage's etc.).
Er zit tegenwoordig een knop "Open nieuw deel" hèquote:Op zondag 20 februari 2011 23:16 schreef Grielen het volgende:
Ik vergeet áltijd die quote tags weg te halen bij het maken van een nieuw autorij topic
quote:Op zondag 20 februari 2011 23:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Er zit tegenwoordig een knop "Open nieuw deel" hè
Moet je alleen de TT even aanpassen
Mij eerst ook niet, tot mensen me er op wezenquote:
Oh ja, in deze reeks wel jaquote:Dan moet je trouwens wel nog een ander plaatje en het "ziehier" zinnetje aanpassen
Heb ik gedaan toen ik nieuw deel moest openenquote:Op zondag 20 februari 2011 23:19 schreef von_Preussen het volgende:
Trouwens, waar is de spoiler met de vorige topics heen? Is dat bewust of per ongeluk gedaan?
Op dit moment te veel fouten in de OP om recht te zettenquote:Op zondag 20 februari 2011 23:19 schreef von_Preussen het volgende:
Trouwens, waar is de spoiler met de vorige topics heen? Is dat bewust of per ongeluk gedaan?
"Deze video is mobiel niet beschikbaar"quote:Op zondag 20 februari 2011 23:17 schreef von_Preussen het volgende:
Ik vind dit echt een buitengewoon gers nummer voor tijdens het autorijden:
Oquote:Op zondag 20 februari 2011 23:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb ik gedaan toen ik nieuw deel moest openenStaan toch allemaal in de statistieken, vond het nutteloos om dat steeds te moeten aanpassen
Sowieso, wie leest er nog terug
MaffiaWars ftw!quote:Op zondag 20 februari 2011 23:22 schreef Grielen het volgende:
[..]
Olaat me vorige post dan maar zitten, heb ik ook nog eens meer tijd voor Cityville op Facebook morgen
Dat kloptquote:Op zondag 20 februari 2011 23:21 schreef Bargehassus het volgende:
Ik zie overigens sommige namen in de op die ik hier nog nooit gezien heb en aan de andere kant (redelijk) veel voorkomende namen in de topics die niet in de op staan?
tijden geleden heb ik veel travian gespeeld... was ook geweldig! Kost alleen wel zeeën met tijd, die ik daar nu niet meer voor over heb.quote:
quote:
Ben al sinds tijden op Facebook, toen ik ging studeren kreeg ik een hele sloot buitenlandse vrienden die geen hyves hadden, dus toen ook maar een profiel aangelegd.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:28 schreef Grielen het volgende:
[..]
Cityville klinkt veel leuker
Ik begin dat Facebook na 2 jaar eindelijk een beetje uit te vinden. Kan ik m'n Italiaanse, Duitse en Noord-Amerikaanse vriendinnen mee op de hoogte houden van alles
Facebook doet het ook op mijn telefoon en Hyves niet. Maar ik ga toch een nieuwe telefoon nemen, deze valt om de haverklap uitquote:Op zondag 20 februari 2011 23:32 schreef Sjoegerd het volgende:
Facebook, begin er steeds vaker op te kijken..
Hoe staat het met sportief doen?quote:Op zondag 20 februari 2011 23:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Plus dat mijn bolle harsens er ook op staan, maar dat interesseert natuurlijk niemand.
Van mij hoeft het allemaal niet zo. Ik heb twitter, de rest van mn vrienden mail, sms of spreek ik welquote:Op zondag 20 februari 2011 23:32 schreef Sjoegerd het volgende:
Facebook, begin er steeds vaker op te kijken..
Hoe bedoel je?quote:
dat meende ik me te herinneren, dat je je had voorgenomen de komende tijd wat sportiever wilde gaan doenquote:Op zondag 20 februari 2011 23:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Ik ben zo sportief als een natte krant, dus een sportieve auto of de schietsport zijn het dichste wat erbij zou komen.
Ohja, LinkedIn heb ik ook inderdaad, al doe ik daar bijzonder weinig mee...quote:Op zondag 20 februari 2011 23:36 schreef Bargehassus het volgende:
Geen Facebook, geen Hyves, alleen LinkedIn...
Jaaaaa, nu je het zegt, alleen ben ik daar al weer van terug gekomen......moet mijn fiets nog steeds een laten repareren. Je hebt helemaal gelijk, erg slecht van mij, thumbs down.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:36 schreef L0we het volgende:
[..]
dat meende ik me te herinneren, dat je je had voorgenomen de komende tijd wat sportiever wilde gaan doen
Twitter gebruik ik niet. Meeste mensen gaat via msn maar Facebook/Hyves is lurkmateriaal en tijdvulling.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:35 schreef L0we het volgende:
[..]
Van mij hoeft het allemaal niet zo. Ik heb twitter, de rest van mn vrienden mail, sms of spreek ik wel
Het word weer mountainbikeweer hoop ikquote:Op zondag 20 februari 2011 23:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jaaaaa, nu je het zegt, alleen ben ik daar al weer van terug gekomen......moet mijn fiets nog steeds een laten repareren. Je hebt helemaal gelijk, erg slecht van mij, thumbs down.![]()
Maar ik ga nog wel regelmatig wandelen, al is het meer om mijn hoofd vrij te krijgen.
Ach, het begin is er!quote:Op zondag 20 februari 2011 23:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jaaaaa, nu je het zegt, alleen ben ik daar al weer van terug gekomen......moet mijn fiets nog steeds een laten repareren. Je hebt helemaal gelijk, erg slecht van mij, thumbs down.![]()
Maar ik ga nog wel regelmatig wandelen, al is het meer om mijn hoofd vrij te krijgen.
Neuh, ik eet gewoon heel veel de laatste tijd. Met z'n drieën ongeveer 11 liter lasagna in 2 dagen weggewerkt, waarvan ik, hoewel ik de kleinste en slankste van de 3 ben, het meeste eet.quote:
Klimmen ftw!quote:Op zondag 20 februari 2011 23:40 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Het word weer mountainbikeweer hoop ik.. Dat is mijn manier om mijn hoofd vrij te krijgen.
Hoogtevrees ftlquote:
Das wat minder inddquote:
Ik voel me op een keukentrapje al niet prettigquote:Op zondag 20 februari 2011 23:47 schreef L0we het volgende:
[..]
Das wat minder indd
Gelukkig heb ik daar geen last van, al is het best even wennen als je in de rosten een route van bijna 200 meter lang recht omhoog klimt
Ik lig hier nu ook met de wetenschap dat mijn wekker in minder dan 6 uur afgaatquote:
Goedemorgen! Alhoewel ik nog steeds niet helemaal wakker ben..quote:
En het is altijd maar de vraag of een maandagmorgen goed kan zijn...quote:Op maandag 21 februari 2011 11:38 schreef Purdey het volgende:
[..]
Goedemorgen! Alhoewel ik nog steeds niet helemaal wakker ben..
Nice jobquote:Op maandag 21 februari 2011 11:52 schreef L0we het volgende:
[..]
En het is altijd maar de vraag of een maandagmorgen goed kan zijn....
Vanmorgen had ik ook een automobilist met een humeurtje achter me zeg...
Ik reed achter een auto die bij mij op de teller 47 reed, in het echt zal dat iets onder de 45 zijn... Nu heb ik altijd de gewoonte om aardig wat afstand te houden, je schiet er toch niets mee op als je dr vlak achter gaat plakken, en het rijdt alleen maar relaxter vind ik.
Helaas dacht de auto achter me daar anders over. Inhalen kon hij niet, ivm doorgetrokken streep, en naderend stoplicht. Dus begon hij maar te kleven, te seinen en te claxonneren. Op de een of andere manier maakt dat gedrag het slechtste in me los.... Ik liet mn snelheid zakken tot 35-40. Mijnheer natuurlijk nog kwaaier, en probeerde in te halen. In een reflex geef ik volgas, waardoor hij niet meer kon inhalen voor het naderende stoplicht...
Gelukkig moest ik links, en hij rechtdoor.... Ik ben normaal helemaal niet zo, maar als je het bloed onder mn nagels vandaan haalt heb je een slechte aan mij...
Ja, meestal ben ik daar ook wel vrij gemakkelijk in. Hier had ik alleen wél last van!quote:Op maandag 21 februari 2011 12:01 schreef Breuls het volgende:
Automobilisten die lopen te kloten gaan hun gang maar, zo lang ik er geen last van heb.
En dat is precies de reden waarom ik altijd geniet van een overdaad aan vermogen, dan hoef je mensen zoals jouw niet te ergeren maar dan ga je er gewoon snel nog even langs. Jij blij, ik blij, iedereen blij.quote:Op maandag 21 februari 2011 11:52 schreef L0we het volgende:
[..]
En het is altijd maar de vraag of een maandagmorgen goed kan zijn....
Vanmorgen had ik ook een automobilist met een humeurtje achter me zeg...
Ik reed achter een auto die bij mij op de teller 47 reed, in het echt zal dat iets onder de 45 zijn... Nu heb ik altijd de gewoonte om aardig wat afstand te houden, je schiet er toch niets mee op als je dr vlak achter gaat plakken, en het rijdt alleen maar relaxter vind ik.
Helaas dacht de auto achter me daar anders over. Inhalen kon hij niet, ivm doorgetrokken streep, en naderend stoplicht. Dus begon hij maar te kleven, te seinen en te claxonneren. Op de een of andere manier maakt dat gedrag het slechtste in me los.... Ik liet mn snelheid zakken tot 35-40. Mijnheer natuurlijk nog kwaaier, en probeerde in te halen. In een reflex geef ik volgas, waardoor hij niet meer kon inhalen voor het naderende stoplicht...
Gelukkig moest ik links, en hij rechtdoor.... Ik ben normaal helemaal niet zo, maar als je het bloed onder mn nagels vandaan haalt heb je een slechte aan mij...
Als hij dr gelijk langs was geschoten zonder dat ik daar last van heb had ik hem hooguit versleten als aso. Maar als BMW-rijder zal je daar nu onderhand wel tegenkunnenquote:Op maandag 21 februari 2011 12:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En dat is precies de reden waarom ik altijd geniet van een overdaad aan vermogen, dan hoef je mensen zoals jouw niet te ergeren maar dan ga je er gewoon snel nog even langs. Jij blij, ik blij, iedereen blij.
Hier nog 1.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:26 schreef L0we het volgende:
[..]
tijden geleden heb ik veel travian gespeeld... was ook geweldig! Kost alleen wel zeeën met tijd, die ik daar nu niet meer voor over heb.
En voor je concentratie op je studie & werk...quote:Op maandag 21 februari 2011 14:25 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hier nog 1.
Leuk spel maar dodelijk voor je nachtrust!
En juist dit gedrag kan ik niet uitstaan. Dat jij achter iets wilt blijven plakken is prima, maar als ik niet weet dat er meters voor jou iemand met een bejaardengang zit te tuffen denk ik dat jij degene bent die de opstopping veroorzaakt. Dan wil ik je gewoon inhalen zonder gezeik en wat ik dan verder tegenkom is weer mijn probleem! Heel sociaal natuurlijk om de ander niet voor te laten.quote:Op maandag 21 februari 2011 11:52 schreef L0we het volgende:
[..]
En het is altijd maar de vraag of een maandagmorgen goed kan zijn....
Vanmorgen had ik ook een automobilist met een humeurtje achter me zeg...
Ik reed achter een auto die bij mij op de teller 47 reed, in het echt zal dat iets onder de 45 zijn... Nu heb ik altijd de gewoonte om aardig wat afstand te houden, je schiet er toch niets mee op als je dr vlak achter gaat plakken, en het rijdt alleen maar relaxter vind ik.
Helaas dacht de auto achter me daar anders over. Inhalen kon hij niet, ivm doorgetrokken streep, en naderend stoplicht. Dus begon hij maar te kleven, te seinen en te claxonneren. Op de een of andere manier maakt dat gedrag het slechtste in me los.... Ik liet mn snelheid zakken tot 35-40. Mijnheer natuurlijk nog kwaaier, en probeerde in te halen. In een reflex geef ik volgas, waardoor hij niet meer kon inhalen voor het naderende stoplicht...
Gelukkig moest ik links, en hij rechtdoor.... Ik ben normaal helemaal niet zo, maar als je het bloed onder mn nagels vandaan haalt heb je een slechte aan mij...
Mijn dual was gelukkig een nachtmens.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:55 schreef L0we het volgende:
[..]
En voor je concentratie op je studie & werk...
Ik reed er nog geen 10 sec achter. Als je je dan gelijk zo gedraagt kan je op weinig mededogen van mij rekenen. Zeker omdat hij nog op 20-30 meter voor het stoplicht, over het verdrijvingsvlak begon in te halen. Mijn inschatting was dat hij met geen mogelijkheid nog fatsoenlijk kon inhalenquote:Op maandag 21 februari 2011 15:04 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
En juist dit gedrag kan ik niet uitstaan. Dat jij achter iets wilt blijven plakken is prima, maar als ik niet weet dat er meters voor jou iemand met een bejaardengang zit te tuffen denk ik dat jij degene bent die de opstopping veroorzaakt. Dan wil ik je gewoon inhalen zonder gezeik en wat ik dan verder tegenkom is weer mijn probleem! Heel sociaal natuurlijk om de ander niet voor te laten.
Dat kan ik me ook wel goed voorstellen, maar dit was in de spits, binnen de bebouwde kom, en hij zat nog geen 10 sec achter me. Nogal een nuanceverschil he?quote:Nou snap ik in dit geval wel dat hij niet moest toeteren en seinen, maar je kon hem natuurlijk ook makkelijk ervoor langs laten. Ik kom dit echt heel vaak tegen als ik iemand wil inhalen die 60/65 op een 80 weg blijft plakken, komt het moment dat ik kan inhalen trappen ze als debielen op het gaspedaal om hun irritante ego te strelen en andermans humeur kapot te maken.
Zo!Ik hoef de komende week nergens meer naartoe te rijden, dus geen ergernissen meer.
Ik probeerde alles alleen te doen, niet handig!quote:Op maandag 21 februari 2011 15:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Mijn dual was gelukkig een nachtmens.
Ehm, de golf 5 gloednieuwquote:Op maandag 21 februari 2011 15:42 schreef Purdey het volgende:
Net een gloednieuwe, donkergrijze Golf 5 voor de deur, wat zijn die dingen toch tof..
Jammer dat de man in kwestie deurwaarder was
Precies, vandaar ook mijn tweede alineaquote:Op maandag 21 februari 2011 15:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik reed er nog geen 10 sec achter. Als je je dan gelijk zo gedraagt kan je op weinig mededogen van mij rekenen. Zeker omdat hij nog op 20-30 meter voor het stoplicht, over het verdrijvingsvlak begon in te halen. Mijn inschatting was dat hij met geen mogelijkheid nog fatsoenlijk kon inhalen.
[..]
Dat kan ik me ook wel goed voorstellen, maar dit was in de spits, binnen de bebouwde kom, en hij zat nog geen 10 sec achter me. Nogal een nuanceverschil he?
Golf 5 kun je nog steeds nieuw bestellen hoorquote:
Zoveel verschilt de 6 ook niet van de 5 toch?quote:Op maandag 21 februari 2011 15:51 schreef Purdey het volgende:
Golf 5 kun je nog steeds nieuw bestellen hoor
Golf 5 is een leuke auto, maakt niet uit of ie nieuw is. Heb je eventueel een kenteken? En heb je er zelf ook in gereden of is ie van iemand anders?quote:Op maandag 21 februari 2011 15:51 schreef Purdey het volgende:
[..]
Golf 5 kun je nog steeds nieuw bestellen hoor
Kenteken, JNR in het midden geloof ik.. En ik heb ooit wel in een golf gereden, maar die was dus van iemand andersquote:Op maandag 21 februari 2011 16:02 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Golf 5 is een leuke auto, maakt niet uit of ie nieuw is. Heb je eventueel een kenteken? En heb je er zelf ook in gereden of is ie van iemand anders?
Dan is'ie niet meer helemaal nieuw. De J-reeks is van 2009 geloof ik.quote:Op maandag 21 februari 2011 16:04 schreef Purdey het volgende:
Kenteken, JNR in het midden geloof ik.. En ik heb ooit wel in een golf gereden, maar die was dus van iemand anders
Hmm, ik weet niet precies of het dat was he?quote:Op maandag 21 februari 2011 16:23 schreef JDude het volgende:
[..]
Dan is'ie niet meer helemaal nieuw. De J-reeks is van 2009 geloof ik.
Dat wel jaquote:Op maandag 21 februari 2011 19:02 schreef Purdey het volgende:
Niemand anders daar last van? Dat een auto met een 'nieuw' kenteken in je gedachte ook meteen héél nieuw is?
Nee, ik zie meestal wel aan het type auto / details uit welke periode hij moet komen, ik weet alleen dat het nieuwe kenteken in mei 2008 is ingevoerd. Maar gelukkig kan ik altijd nog wel kentekens via mijn mobiel door de RDW-kentekencheck halen en dan allerlei gegevens over de desbetreffende auto opvragen.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:02 schreef Purdey het volgende:
[..]
Hmm, ik weet niet precies of het dat was he?
Ik ben nog steeds in de war met die nieuwe kentekens. Ik ben helemaal de draad kwijt van wanneer een auto nu is. Terwijl ik 'vroeger' best nog wel aardig kon gokken
Niemand anders daar last van? Dat een auto met een 'nieuw' kenteken in je gedachte ook meteen héél nieuw is?
ghehe geniaalquote:Op maandag 21 februari 2011 19:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, ik zie meestal wel aan het type auto / details uit welke periode hij moet komen, ik weet alleen dat het nieuwe kenteken in mei 2008 is ingevoerd. Maar gelukkig kan ik altijd nog wel kentekens via mijn mobiel door de RDW-kentekencheck halen en dan allerlei gegevens over de desbetreffende auto opvragen.
Btw, je zult in Duitsland maar zo een alcoholcontrole tegenkomen:
Valt me trouwens op dat je de laatste tijd een stortvloed aan oude Mercedessen van het type W124 ziet, allemaal op "nieuw" kenteken. Zal wel komen omdat het een onverwoestbare auto was die nu belastingvrij (?) is geworden.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:10 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik zie het ook aan het model uit welk tijdperk de auto komt.. Alleen zie je niet het verschil tussen import en niet import. Nu wel met die oude bakken met 'nieuw' kenteken.
Klopt, je ziet het ook regelmatig bij de Volvo 740. Zijn belastingvrij nog best aan de prijs trouwens.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Valt me trouwens op dat je de laatste tijd een stortvloed aan oude Mercedessen van het type W124 ziet, allemaal op "nieuw" kenteken. Zal wel komen omdat het een onverwoestbare auto was die nu belastingvrij (?) is geworden.
Deze:
[ afbeelding ]
Ja, ik vind ze wel vet.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Valt me trouwens op dat je de laatste tijd een stortvloed aan oude Mercedessen van het type W124 ziet, allemaal op "nieuw" kenteken. Zal wel komen omdat het een onverwoestbare auto was die nu belastingvrij (?) is geworden.
Deze:
[ afbeelding ]
Dat heb ik ook, in Nederland kan ik de prijzen totaal niet inschatten (Duitse prijzen daarentegen wel erg goed, ook qua motor / uitrusting etc.). Dus ik heb maar de formule duitse prijs + 30% is ongeveer de Nederlandse prijs.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:11 schreef Purdey het volgende:
Van types en modellen heb ik weer helemaal geen verstand.. En ik vergis me altijd in prijsklasse.
Ach sommige mensen zal het verschil tussen een Phase I en een Phase II S/V40 ook niet opvallenquote:Op maandag 21 februari 2011 19:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, in Nederland kan ik de prijzen totaal niet inschatten (Duitse prijzen daarentegen wel erg goed, ook qua motor / uitrusting etc.). Dus ik heb maar de formule duitse prijs + 30% is ongeveer de Nederlandse prijs.
Bij Audi / BMW / Mercedessen kan ik trouwens vaak aan bijv. uitlaten, grille etc. zien wat voor motor er waarschijnlijk in ligt.
Zo is bij de oude 5-serie 1 uitlaat een 4-cylinder (520i of 520d), een dubbele ovaal / platte uitlaat een 6-cylinder (523i, 525i, 530i, 525d, 530d) en twee ronde uitlaten een V8 of biturbo R6 (535i, 535d, 540i, 550i). En een blik op de toerenteller laat dan zien of het om een diesel of benzineversie gaat.
Of ik kan aan zulke sullige dingen als het knopje van de navigatie zien of een 5-serie uit de periode 2003 - 2005, 2005 - 2007, 2007 - 2009 of 2009 - 2010 komt.
Ja, ik weet het, ik ben een freak.
Voor de maffiaversie moet je minstens een oude S-klasse hebben:quote:Op maandag 21 februari 2011 19:15 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, ik vind ze wel vet.
Echt zo'n maffia wagen in het zwart
Die zijn ook vetquote:Op maandag 21 februari 2011 19:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Voor de maffiaversie moet je minstens een oude S-klasse hebben:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat je zegt ja. Ze zijn onverwoestbaar en ze zijn belastingvrij, of worden dat vrij snel.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Valt me trouwens op dat je de laatste tijd een stortvloed aan oude Mercedessen van het type W124 ziet, allemaal op "nieuw" kenteken. Zal wel komen omdat het een onverwoestbare auto was die nu belastingvrij (?) is geworden.
Deze:
[ afbeelding ]
Echt prachtbakken jaquote:Op maandag 21 februari 2011 19:34 schreef von_Preussen het volgende:
Ik vind deze versie toch echt zo'n dikke Gestapobak, ik zie mezelf al met een hoedje en lange zwarte leren jas daarin rondrijden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan de bijpassende kleding:
[ afbeelding ]
Jaaaaa, de BMW E38, mijn droomwagen. Mijn eerste liefde, die vergeet je nooit meer, ik zie hem nog pakweg 15 jaar geleden in het donkerblauw bij de buurman op de oprit staan.....ik was op slag verliefd.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:23 schreef D. het volgende:
Als het dan toch een Duitser moet zijn....
[ afbeelding ]
En nee, niet per se de 740, en sowieso geen L
Turbo af laten koelen. Komt omdat een turbo bij zijn oliekoeling afhankelijk is van het motortoerental. Zet jij na lekker blazen op de weg je motor in 1 keer uit, dan komt er dus geen olie bij de turbo en zegt ie sgggrrrrrgg.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:35 schreef Kadooosh het volgende:
Lees soms dat mensen hun motor even aan laten voordat ze hem uit zetten, waarom is dat eigenlijk goed en hangt dat ook van het soort ritje af.
Weet dat het met de temperatuur te maken heeft enzo.
Ook mijn favoquote:Op maandag 21 februari 2011 20:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jaaaaa, de BMW E38, mijn droomwagen. Mijn eerste liefde, die vergeet je nooit meer, ik zie hem nog pakweg 15 jaar geleden in het donkerblauw bij de buurman op de oprit staan.....ik was op slag verliefd.![]()
Ooit ga er nog eens een E38 komen, al is het maar als hobby-auto voor in de weekenden.
Alleen schaf wel een goede aan, bij eentje met achterstallig onderhoud loop je leeg op de kosten. En helaas zijn er in Nederland zo weinig goede te vinden, slechts zelden kom je echt een mooie tegen.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:48 schreef D. het volgende:
[..]
Ook mijn favo
Ik overweeg 'm eigenlijk al jaren, en als alles loopt zoals ik hoop/verwacht dan schaf ik er over een paar maanden eentje aan
En wat is een turbo precies?quote:Op maandag 21 februari 2011 20:47 schreef Grielen het volgende:
[..]
Turbo af laten koelen. Komt omdat een turbo bij zijn oliekoeling afhankelijk is van het motortoerental. Zet jij na lekker blazen op de weg je motor in 1 keer uit, dan komt er dus geen olie bij de turbo en zegt ie sgggrrrrrgg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |