Helaas "Plazadetoros" komt uit het 1e legioen.quote:Op zondag 20 februari 2011 19:54 schreef Broertie het volgende:
+1 voor Habork
Gokje: Asterix in Hispania?
Indien goed: Tekenis
kloptquote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:33 schreef PhysicsRules het volgende:
Panoramix tegen Obelix, nadat ie zijn geheugen kwijt is geraakt.
Asterix en de Kampioen
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:33 schreef PhysicsRules het volgende:
Panoramix tegen Obelix, nadat ie zijn geheugen kwijt is geraakt.
Asterix en de Kampioen
Wanneer gaat dat gebeuren? Anders heb ik nog wel een nieuwe......quote:Op maandag 14 maart 2011 14:05 schreef PhysicsRules het volgende:
als ik mijn albums in de buurt heb zal ik een nieuwe verzinnen
quote:Zeg Asterix, er is rechts helemaal geen deur!
quote:Als jullie me willen doden, barbaren, laat 't jullie dan gezegd zijn dat ik m'n huid duur zal verkopen
quote:Ik dacht Asterix en de Britten
quote:Alvast (of eigenlijk, alsnog) mijn opdracht, kan best tegelijkertijd, toch?
helaas is wormonline je voor.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:25 schreef Nemephis het volgende:
[..]
[..]
... nog even over die opdracht van je - ik weet 'm (nog) niet maar dit topic is een goed excuus om de stapel nog eens door te nemen!
Jij hebt 'em! Ik heb gespiekt (in het album)...quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:24 schreef enilnomrow het volgende:
Caesar, Asterix en de Belgen?
Tof topic trouwens.
Oh wacht, is dit de broedertwist?quote:Op maandag 14 maart 2011 19:38 schreef Nemephis het volgende:
..dan gooi ik er alvast een tegenaan niet bedoeld om lomp voor te dringen, tel anders maar als spek-en-bonen-vraag:
Obelix:
[..]
quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:40 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Oh wacht, is dit de broedertwist?
O, verrek, dat is natuurlijk dat verhaal dat ze die bureaucratische hel terechtkomen.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:38 schreef Nemephis het volgende:
..dan gooi ik er alvast een tegenaan niet bedoeld om lomp voor te dringen, tel anders maar als spek-en-bonen-vraag:
Obelix:
[..]
Bureaucratische hel? Dat zou Asterix & Het eerste legioen moeten zijn denk ik?quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:34 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
O, verrek, dat is natuurlijk dat verhaal dat ze die bureaucratische hel terechtkomen.
Astrix verovert Rome
Ah, een echte kenner!quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:01 schreef PhysicsRules het volgende:
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Asterix_verovert_Rome
Is eigenlijk een tekenfilm van Asterix, maar is ook als album uitgebracht (gratis bij Eppo)
http://www.stripverhalen.(...)s?reeks=asrx&niv=yes
HIj is blijkbaar nooit apart verschenen, maar heb 'm hier liggen. Zeker de moeite waard.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:15 schreef PhysicsRules het volgende:
Ik ben een boef, maar ik ben niet gek
Sorryquote:Op donderdag 17 maart 2011 20:58 schreef Broertie het volgende:
Het loopt allemaal een beetje door elkaar heen, maar laten we maar zeggen dat dit de lopende opgave is.....
[..]
Dat is 'm inderdaadquote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:17 schreef ShadyLane het volgende:
Die is uit het 1e legioen, ze zijn op zoek naar Tragicomix "met de T van timeo danaos et dona ferentes
quote:Neem ons niet kwalijk, we dachten jullie Filistijnen waren. Wij zijn Assyriers en we zijn in oorlog met de Filistijnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door Iblardi op 19-03-2011 23:49:12 (Hint uitgebreid) ]
Obelix die Latijn spreekt? Volgens mij heb ik dat nog nooit gezien.....quote:Op zondag 20 maart 2011 16:30 schreef enilnomrow het volgende:
Volgens mij zegt Obelix het, maar ik kan het album even niet voor me halen.
Dat ging om de hint.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:28 schreef Broertie het volgende:
[..]
Obelix die Latijn spreekt? Volgens mij heb ik dat nog nooit gezien.....
* Broertie zit in de richting van Asterix en de Belgen te denken *
goed hoor!quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:45 schreef boertie het volgende:
Asterix in Indus-land?
Damn ik moet ze toch weer eens gaan lezen. De meeste teksten hier kan ik heel slecht plaatsen. :x
quote:Niks! sla nog
maar 'ns... ik voel
steeds meer pijn,
maar angst...
nee...
yepquote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:29 schreef boertie het volgende:
Ik dacht Asterix en het ijzeren schild. Volgens mij is dat in 1 of andere vreetschuur waar abraracourcix het er nog even van neemt voordat hij naar een kuuroord gaat.
Bingoquote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:58 schreef Iblardi het volgende:
Ja, want Obelix geeft hem een enorme por... Is dat in Het Geschenk van Caesar, waar ze een ruzie om een meisje bijleggen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:De lauwerkrans van Caesar (1972) is een stripalbum uit de Asterix-reeks. Het album is het meest "volwassen" album uit de reeks, met verwijzingen naar orgieën, decadentie, dronkenschap en geweld. De letters zijn dan ook wat kleiner, om te jonge kinderen enigszins te ontmoedigen.
Bingoquote:Op woensdag 30 maart 2011 00:23 schreef PhysicsRules het volgende:
Obelix in z'n uppie bij de romeinen, dat moet Obelix & Co zijn.
Ja, "en een hele meute honden", volgens mij, terwijl het alleen om Asterix, Obelix en Idéfix gaat. Hm, maar welk album? De Grote Oversteek?quote:
Die hele meute honden komt denk ik inderdaad uit De Grote Oversteek, maar mijn citaat nietquote:Op woensdag 30 maart 2011 22:24 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, "en een hele meute honden", volgens mij, terwijl het alleen om Asterix, Obelix en Idéfix gaat. Hm, maar welk album? De Grote Oversteek?
quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:03 schreef Iblardi het volgende:
Wacht eens... Is het dan de Olympische Spelen, waarin alle mannen van het dorp per boot naar Olympia afreizen?
Klopt allemaal, nu het antwoord nog!quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:36 schreef Iblardi het volgende:
Ik kan me het plaatje zo voor de geest halen. Volgens mij zegt die andere: "Choed, choed, we chaan al." Het album weet ik niet zeker, maar volgens mij is het een hele vroege.
Ik denk dat je gelijk hebt!quote:Op vrijdag 1 april 2011 16:30 schreef Iblardi het volgende:
Ik denk dat het de algemene inleiding aan het begin van De Galliër is, waar Caesar onder andere de Gothen Gallië uitstuurt.
Helemaal goed!quote:Op zondag 3 april 2011 12:08 schreef ShadyLane het volgende:
Is dat niet Asterix als gladiator? Dat de Romeinen die bard hebben ontvoerd en naar Rome gestuurd, A&O gaan hem terughalen, dreigen voor de leeuwen gegooid te worden en dan houdt Asterix 'n redevoering over dat het zielig is voor de dieren.
quote:Laat die laatste woorden van Caesar maar weg. Zo'n citaat zou alleen maar een slechte indruk bij 't nageslacht kunnen wekken.
Goegelen is voor mietjes, uit je blote hoofd moet het!!!quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:50 schreef boertie het volgende:
Ik moest goegelenDaarom doe ik deze opgave ook niet mee
Edit: Ik heb het album niet bij de hand, maar ik geloof dat dit de goede vorm is...quote:-Klokklok?
-Wrafwraf.
zo goed"?quote:Goegelen is voor mietjes, uit je blote hoofd moet het!!!
Zeker! Even het plaatje van internet geplukt (wederom in het Frans):quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:28 schreef boertie het volgende:
Asterix en de grote oversteek.
[..]
zo goed"?
Nu is het denk ik wel een weggevertjequote:Hé, ik heb nog een van die zaadjes over...
GEFELICITEERDquote:
Dat zou best eens kunnenquote:Op donderdag 7 april 2011 01:06 schreef Iblardi het volgende:
Nee, volgens mij zijn de Romeinen bezig een aquaduct te bouwen terwijl Asterix en Obelix over een geplaveide weg wandelen. De Ronde van Gallia?
Correct!quote:Op donderdag 7 april 2011 01:06 schreef Iblardi het volgende:
Nee, volgens mij zijn de Romeinen bezig een aquaduct te bouwen terwijl Asterix en Obelix over een geplaveide weg wandelen. De Ronde van Gallia?
quote:"Ha!ha!ha! Hebben jullie dat gehoord, Panoramix, Hippix, Nognix, Assurancetourix, Geefmunrix, Hokkiestix?"
quote:Echt waar meneer. Ik heb niets tegen gekleurde mensen!
quote:Ik wel! Vooral als ze groen en geel
zien van angst, weetjewel.
Hippix is de hoofdpersoon van Asterix en de Noormannenquote:Op donderdag 7 april 2011 18:35 schreef boertie het volgende:
Volgens mij is dat Asterix en de Noormannen. Dat zegt Abraracourcix als Asterix verteld dat de Noormannen aan land zijn gegaan en al hun namen eindigen op "af"
De beproeving van Obelix. Mijn eerdere quote komt inderdaad uit De Noormannenquote:
quote:Vanavond eten we everzwijn aan het spit en taart met room toe
quote:
quote:
Correct en tevens juistquote:Op zaterdag 9 april 2011 08:15 schreef boertie het volgende:
Asterix en het eerste legioen.
Dat zegt de kok na een dagmars richting de boot opweg naar africa.
quote:Dat is niet waar!
Ik ben galliër , maar ik ben doodsbang!
quote:Wie zullen we het eerst tegenkomen. De wolven of de rovers?
quote:Zullen we eens wedden?
Bingoquote:
Deze komt niet uit de Ronde van Gallia maar wel uit Het gouden snoeimes. Kwam ik deze week tegen toen ik het gouden snoeimes aan het lezen was.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:19 schreef De_Hertog het volgende:
'Die Romeinen verpesten het landschap met hun moderne bouwwerken'
Uiteraard. Wide eigenlijk een andere doen, maar heb mijn albums hier niet.quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:42 schreef enilnomrow het volgende:
Niet moeilijker dan Tekenis. De Odyssee.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb alleen Limburgse versie van de Ronde van Gallia hier en een boek over de achtergronden van de verhalen. Die laatste is wel leuk, maar ik heb er nog geen toffe opgave uit kunnen halen. Nog maar even denken!quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:57 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Uiteraard. Wide eigenlijk een andere doen, maar heb mijn albums hier niet.
Tsja, alles wat ik nu uit mijn duim zuig zal simpel zijn, ben ik bang.quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:41 schreef enilnomrow het volgende:
En dat is ook meteen goed! Jij mag weer.
Dan mag je er weer eentje doen!quote:Op vrijdag 15 april 2011 17:07 schreef Hooidraad het volgende:
Ik heb een torrent binnengehaald met alle albums in .cbr-formaat, daar zoek ik m'n quotes uit.
quote:Verbrandt u steeds uw galeien achter u als u een signaal geeft, kapitein?
Dat is tegen de Ziener, die Idéfix wil 'lezen'.quote:Op zondag 17 april 2011 20:26 schreef Hooidraad het volgende:
DE EERSTE DIE IDEFIX AANRAAKT, KRIJGT EEN DREUN!
Je zit heel dicht in de buurt. De context klopt, maar de titel niet.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:01 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Het deel met de Romeinse belegeringstorens denk ik... is dat De Intrigant?
quote:PRRRRRRRRRR!
Nope dat isquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:31 schreef PhysicsRules het volgende:
Nee, dat is als Asterix naar het legerkamp gaat om de romeinen te lokken voor Obelix verjaardag.
Roos en zwaard?
Hooidraad zit ook mis dus nog even een hintje voor het slapengaan.quote:bléhbléhbléhblé
quote:Heb je er nooit aan gedacht om een houten vloertje in je hut te leggen?
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:50 schreef enilnomrow het volgende:
Moet haast wel, verklaart ook de eerste hint iig
quote:
Wordt dat niet gezegt door die piraat?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:28 schreef enilnomrow het volgende:
'Je kent me, ik heb niets tegen vreemdelingen... Enkele van mijn beste vrienden zijn zelfs vreemdelingen.'
Dat is eigenlijk niet eens zo'n rare gok.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:19 schreef Broertie het volgende:
Ik denk dat het gezegd wordt door Geert Wilderix....
quote:D'R HEEFT NOG NOOIT IEMAND ONS GELEZEN EN DAT ZAL OOK NIET GEBEUREN OOK!
quote:Met die Batavieren zou ik best de rivier een stukje willen afzakken
quote:Regen? Hoe kom je erbij. In het zuiden van Gallië regent het. Hier is het alleen een beetje vochtig, da's verkwikkend.
Je bent me voorquote:Op maandag 23 mei 2011 19:46 schreef enilnomrow het volgende:
Klinkt een beetje (zeikerig) als Hippix. Noormannen?
quote:Op maandag 23 mei 2011 19:46 schreef enilnomrow het volgende:
Heb je nog inspiratie voor een nieuwe?quote:Op maandag 23 mei 2011 19:46 schreef enilnomrow het volgende:
quote:Wonderbaarlijk!
- Hoezo? 't Is een doodgewone eik.
Maar ... zag je dan niet hoe snel hij groeide?
- Nou ... 't is anders de eerste keer dat ik een eik zie groeien ...
Ja, goed, sorry, ik ben een beetje laat met reageren.quote:
De Gallierquote:Op woensdag 12 maart 2014 21:08 schreef Broertie het volgende:
Ok, 1000-4 dagen topic-kick, ik geloof dat ik aan de beurt was:
"Frambozen? In deze tijd van het jaar?"
Goed lijkt mequote:Op donderdag 13 maart 2014 15:09 schreef De_Hertog het volgende:
Cleopatra (zowel de albumtitel als het personage)
quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:09 schreef De_Hertog het volgende:
Cleopatra (zowel de albumtitel als het personage)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |