SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:De lauwerkrans van Caesar (1972) is een stripalbum uit de Asterix-reeks. Het album is het meest "volwassen" album uit de reeks, met verwijzingen naar orgieën, decadentie, dronkenschap en geweld. De letters zijn dan ook wat kleiner, om te jonge kinderen enigszins te ontmoedigen.
Bingoquote:Op woensdag 30 maart 2011 00:23 schreef PhysicsRules het volgende:
Obelix in z'n uppie bij de romeinen, dat moet Obelix & Co zijn.
Ja, "en een hele meute honden", volgens mij, terwijl het alleen om Asterix, Obelix en Idéfix gaat. Hm, maar welk album? De Grote Oversteek?quote:
Die hele meute honden komt denk ik inderdaad uit De Grote Oversteek, maar mijn citaat nietquote:Op woensdag 30 maart 2011 22:24 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, "en een hele meute honden", volgens mij, terwijl het alleen om Asterix, Obelix en Idéfix gaat. Hm, maar welk album? De Grote Oversteek?
quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:03 schreef Iblardi het volgende:
Wacht eens... Is het dan de Olympische Spelen, waarin alle mannen van het dorp per boot naar Olympia afreizen?
Klopt allemaal, nu het antwoord nog!quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:36 schreef Iblardi het volgende:
Ik kan me het plaatje zo voor de geest halen. Volgens mij zegt die andere: "Choed, choed, we chaan al." Het album weet ik niet zeker, maar volgens mij is het een hele vroege.
Ik denk dat je gelijk hebt!quote:Op vrijdag 1 april 2011 16:30 schreef Iblardi het volgende:
Ik denk dat het de algemene inleiding aan het begin van De Galliër is, waar Caesar onder andere de Gothen Gallië uitstuurt.
Helemaal goed!quote:Op zondag 3 april 2011 12:08 schreef ShadyLane het volgende:
Is dat niet Asterix als gladiator? Dat de Romeinen die bard hebben ontvoerd en naar Rome gestuurd, A&O gaan hem terughalen, dreigen voor de leeuwen gegooid te worden en dan houdt Asterix 'n redevoering over dat het zielig is voor de dieren.
quote:Laat die laatste woorden van Caesar maar weg. Zo'n citaat zou alleen maar een slechte indruk bij 't nageslacht kunnen wekken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goegelen is voor mietjes, uit je blote hoofd moet het!!!quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:50 schreef boertie het volgende:
Ik moest goegelenDaarom doe ik deze opgave ook niet mee
Edit: Ik heb het album niet bij de hand, maar ik geloof dat dit de goede vorm is...quote:-Klokklok?
-Wrafwraf.
zo goed"?quote:Goegelen is voor mietjes, uit je blote hoofd moet het!!!
Zeker! Even het plaatje van internet geplukt (wederom in het Frans):quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:28 schreef boertie het volgende:
Asterix en de grote oversteek.
[..]
zo goed"?
Nu is het denk ik wel een weggevertjequote:Hé, ik heb nog een van die zaadjes over...
GEFELICITEERDquote:
Dat zou best eens kunnenquote:Op donderdag 7 april 2011 01:06 schreef Iblardi het volgende:
Nee, volgens mij zijn de Romeinen bezig een aquaduct te bouwen terwijl Asterix en Obelix over een geplaveide weg wandelen. De Ronde van Gallia?
Correct!quote:Op donderdag 7 april 2011 01:06 schreef Iblardi het volgende:
Nee, volgens mij zijn de Romeinen bezig een aquaduct te bouwen terwijl Asterix en Obelix over een geplaveide weg wandelen. De Ronde van Gallia?
quote:"Ha!ha!ha! Hebben jullie dat gehoord, Panoramix, Hippix, Nognix, Assurancetourix, Geefmunrix, Hokkiestix?"
quote:Echt waar meneer. Ik heb niets tegen gekleurde mensen!
quote:Ik wel! Vooral als ze groen en geel
zien van angst, weetjewel.
Hippix is de hoofdpersoon van Asterix en de Noormannenquote:Op donderdag 7 april 2011 18:35 schreef boertie het volgende:
Volgens mij is dat Asterix en de Noormannen. Dat zegt Abraracourcix als Asterix verteld dat de Noormannen aan land zijn gegaan en al hun namen eindigen op "af"
De beproeving van Obelix. Mijn eerdere quote komt inderdaad uit De Noormannenquote:
quote:Vanavond eten we everzwijn aan het spit en taart met room toe
quote:
quote:
Correct en tevens juistquote:Op zaterdag 9 april 2011 08:15 schreef boertie het volgende:
Asterix en het eerste legioen.
Dat zegt de kok na een dagmars richting de boot opweg naar africa.
quote:Dat is niet waar!
Ik ben galliër , maar ik ben doodsbang!
quote:Wie zullen we het eerst tegenkomen. De wolven of de rovers?
quote:Zullen we eens wedden?
Bingoquote:
Deze komt niet uit de Ronde van Gallia maar wel uit Het gouden snoeimes. Kwam ik deze week tegen toen ik het gouden snoeimes aan het lezen was.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:19 schreef De_Hertog het volgende:
'Die Romeinen verpesten het landschap met hun moderne bouwwerken'
Uiteraard. Wide eigenlijk een andere doen, maar heb mijn albums hier niet.quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:42 schreef enilnomrow het volgende:
Niet moeilijker dan Tekenis. De Odyssee.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb alleen Limburgse versie van de Ronde van Gallia hier en een boek over de achtergronden van de verhalen. Die laatste is wel leuk, maar ik heb er nog geen toffe opgave uit kunnen halen. Nog maar even denken!quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:57 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Uiteraard. Wide eigenlijk een andere doen, maar heb mijn albums hier niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |