Deel Iquote:Kon het niet korter samenvatten, maar het gaat hierom: Je noemt een kenmerkend woord uit een Asterix-album en dan moet iemand anders raden om welk album het gaat......
quote:Op zondag 16 maart 2014 21:21 schreef De_Hertog het volgende:
"Ik zou zelfs willen zeggen: Julius Caesar is [weggehaald om het niet al te makkelijk te maken]"
quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:31 schreef De_Hertog het volgende:
Dit is een zeer typerende uitspraak van dit karakter, ook al komt de uitspraak maar in één boek uit de Asterix-reeks voor.
Game onquote:Op woensdag 19 maart 2014 17:36 schreef boertie het volgende:
Schot voor de boeg, Asterix en de Britten?
Belangrijk stukje even benadrukt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:31 schreef De_Hertog het volgende:
Dit is een zeer typerende uitspraak van dit karakter, ook al komt de uitspraak maar in één boek uit de Asterix-reeks voor.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:25 schreef enilnomrow het volgende:
Is het niet Jans(s)en in De Belgen? Al weet ik niet of ze een andere naam hebben in Asterix dan in Kuifje.
Ik had het goede antwoord al gegevenquote:Op donderdag 20 maart 2014 18:31 schreef boertie het volgende:
Gokje dan nav de laatste hint.
De Odysee van Asterix?
Het is Asterix die het zegt, maar het album is correct! Als Asterix en Panoramix gevangen zijn genomen door de Romeinen en ze het toverdrankrecept van ze willen hebben.quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:50 schreef cafca het volgende:
Volgens mij is dat Panoramix in de Gallier
quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:55 schreef enilnomrow het volgende:
Is dat niet in Obelix & Co? Ik zie de pagina zo voor me (eindigt met Obelix die heel hard hèhèhèhèhè schreeuwt tegen een nietsvermoedende voorbijganger, maar de context kan ik niet helemaal voor me halen.
Ik heb trouwens inmiddels alle Asterixen in het Nederlands gedownload, dus ik kan weer leuke opgaves verzinnen (en ben meteen begonnen met ze weer te herlezen - hilarisch).
Ach, ja.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:58 schreef boertie het volgende:
[..]
Ah, Dat moet het gouden snoeimes zijn.
quote:Wie van jullie is zo leuk om stammen terug te gooien?
Klopt!quote:Op maandag 24 maart 2014 17:58 schreef boertie het volgende:
[..]
Ah, Dat moet het gouden snoeimes zijn.
Nopequote:Op dinsdag 25 maart 2014 07:06 schreef cafca het volgende:
Bij stammen moet ik aan de Romeinse Lusthof denken.
Ook niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:46 schreef enilnomrow het volgende:
[..]
Klopt!
Bij die boomstammen moet ik aan De Belgen denken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |