Wat ontzettend vet gedaanquote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:15 schreef rakotto het volgende:
Epic plaatjeIk hoop dat jullie het begrijpen.
[ afbeelding ]
Wel positief om in te zien dat het Egyptische volk het er niet bij laat zitten nu Mubarak weg is. Ze blijven op hun hoede.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:28 schreef Daniel1976 het volgende:
Nou deze reeks kan voorlopig nog niet op slot dus.
Ziet er naar uit dat het nog wel even duurt voor er iets echt anders wordt.
Als dat daadwerkelijk zo was geweest hadden we dat tijdens de revolutie wel gemerkt denk ik. Ik vermoed dat het leger eerder probeert de orde te laten terugkeren zodat met de heropbouw verder kan worden gegaan... wat natuurlijk niet inhoudt dat er geen middel geschuwd mag worden.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:54 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
damnz...vannacht dus niet goed gegaan ..
![]()
kunnen we dit zien als het bewijs dat het leger daadwerkelijk toch niet aan de kant van het volk staat ???
okaj , ja ik hoop het maar dat het dat is ..quote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:03 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Als dat daadwerkelijk zo was geweest hadden we dat tijdens de revolutie wel gemerkt denk ik. Ik vermoed dat het leger eerder probeert de orde te laten terugkeren zodat met de heropbouw verder kan worden gegaan... wat natuurlijk niet inhoudt dat er geen middel geschuwd mag worden.
Zowel de positie als het volk als die van het leger valt in dezen wel te begrijpen.
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:34 schreef Drifter__ het volgende:
Op staatstv nu de grondwet wijzigingen. President ambtstermijn max 8 jaar(2x4), verplicht vice-president. En de overige artikelen waarover werd gedemonstreerd, zijn allemaal gewijzigd.
Mooi.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:34 schreef Drifter__ het volgende:
Op staatstv nu de grondwet wijzigingen. President ambtstermijn max 8 jaar(2x4), verplicht vice-president. En de overige artikelen waarover werd gedemonstreerd, zijn allemaal gewijzigd.
Nog niet kunnen vinden....quote:Op zaterdag 26 februari 2011 16:52 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Is het volledige pakket van wijzigingen nog ergens na te lezen?
Ik vind het wel een goed gebaar dat ze hun fouten erkennen en zelfs excuses aanbieden.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:35 schreef rakotto het volgende:
Leger heeft sorry gezegdMaar het is niet genoeg!
Mja, vanochtend was het een miezerige excuus op facebook dmv een plaatje. Later in de middag hebben zij hun excuses aangeboden op TV maar met veel smoesjes erbij.quote:Op zondag 27 februari 2011 00:18 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Ik vind het wel een goed gebaar dat ze hun fouten erkennen en zelfs excuses aanbieden.
Hebben ze weer een "klok"?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:09 schreef yavanna het volgende:
Hopelijk verloopt vanavond vreedzamer dan afgelopen nacht.
ElFoulio Abdel-Rahman Hussein
Police cars driving arnd the square tellin ppl thru a megaphone that the curfew has now started #jan25
ElFoulio Abdel-Rahman Hussein
There are families here with little babies #jan25
Niks goeds aan. Ze proberen gewoon dingetjes om de macht te houden, en als het niet lukt zijn ze zielig?quote:Op zondag 27 februari 2011 00:18 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Ik vind het wel een goed gebaar dat ze hun fouten erkennen en zelfs excuses aanbieden.
Klok hebben zij altijd zolang de noodtoestand nog actief is.quote:Op zondag 27 februari 2011 11:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hebben ze weer een "klok"?
Die is nooit opgehevenquote:Op zondag 27 februari 2011 11:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hebben ze weer een "klok"?
Voor de niet arabisch sprekende mensen.quote:Op zondag 27 februari 2011 16:45 schreef rakotto het volgende:
Gisteren in Port Said:
Mensen die geëlektrocuteerd worden.
Aan de manier van spreken en de houding te zien, zijn dit waarschijnlijk opgepakte dieven/criminelen. Heb hier geen medelijden mee, leger is duidelijk geweest, wie de wet overtreed, zal hard worden aangepakt.quote:Op zondag 27 februari 2011 16:45 schreef rakotto het volgende:
Gisteren in Port Said:
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:03 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
livebeelden net op AJE net weer behoorlijk druk ja .. pffff. gaat daar ook door , maar indd. er is te weinig veranderd ..
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:26 schreef Dance99Vv het volgende:
wel wat me verbaast is dat ze zeer gedreven zijn, feestje na een week zonder moebi, en nu wat vrijdagen later gaan met die banaan om die emergency-law eindelijk is op te heffen. Wat dat betreft houd de bevolking de druk aardig op de ketel
Ze hebben dit boek gelezen. Gene Sharp: Author of the nonviolent revolution rulebookquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:34 schreef rakotto het volgende:
Ze eisen vandaag dat Mubarak zelf berecht wordt en dat Shafik en co. opstappen. Ze zijn het er niet mee eens dat hij in sharm el sheik zit.
Helaas loopt het geluid niet echt synchroon in het begin. Ik vind dit niet echt martelen. Hij krijgt klappen omdat ie een grote mond heeft en een bevel niet opvolgt.(stil zijn)quote:Op zondag 27 februari 2011 17:32 schreef rakotto het volgende:
Ik had het zonder geluid bekeken, maar criminelen of niet. Martelen hoort niet meer te gebeuren.
En dan electroshocks geven? O_oquote:Op zondag 27 februari 2011 17:41 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Helaas loopt het geluid niet echt synchroon in het begin. Ik vind dit niet echt martelen. Hij krijgt klappen omdat ie een grote mond heeft en een bevel niet opvolgt.(stil zijn)
Fantastisch ja, die filmpjes van 'het moment' kunnne niet vaak genoeg geplaatst wordenquote:Op zondag 27 februari 2011 19:08 schreef Drifter__ het volgende:
Deze vid is volgens mij niet langs geweest ? Het "moment" gefilmd in Alexandrië , kreeg er kippenvel van![]()
, ik ben wel heel erg benieuwd "wie "deze mensen zijn ..quote:Op zondag 27 februari 2011 16:45 schreef rakotto het volgende:
Gisteren in Port Said:
Het is opgepakte tuig. Ze zijn naar een basis verplaatst en zitten daar op grond. Het is dus geen openbare straat wat je ziet.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:28 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
, ik ben wel heel erg benieuwd "wie "deze mensen zijn ..
maar daar is dus nog geen duidelijkheid over? ....
Mooi blijft dit tochquote:Op zondag 27 februari 2011 19:08 schreef Drifter__ het volgende:
Deze vid is volgens mij niet langs geweest ? Het "moment" gefilmd in Alexandrië , kreeg er kippenvel van![]()
ik vond het indd. ook wel heel gemeen ; hij is indd vastgebonden ziet niks, ik hoor em zelfs huilen , waarom dan meerdere xeren "tasseren "quote:Op zondag 27 februari 2011 23:40 schreef rakotto het volgende:
[..]
Het is opgepakte tuig. Ze zijn naar een basis verplaatst en zitten daar op grond. Het is dus geen openbare straat wat je ziet.
Okay, het is goed dat ze opgepakt zijn en dat zij vastgebonden zijn... Maar een paar dingen ben ik het niet mee eens. Het geven van elektrische schokken, het blinddoeken en het uitschelden van hoerenzoon.
Wat voor tuig het ook is, je moet ze niet zo behandelen.
Volgens mij taseren ze hem niet. Ze dreigen (tik tik tik) en dan prikken ze hem met dat ding zonder te taseren. Als ze hem echt taseren reageert ie fysiek veel heftiger.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:46 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ik vond het indd. ook wel heel gemeen ; hij is indd vastgebonden ziet niks, ik hoor em zelfs huilen , waarom dan meerdere xeren "tasseren "
![]()
Volledig mee eens, maar je moet niet vergeten dat deze mensen het slachtoffer zijn van de vorige systeem. Daardoor zijn zij onderontwikkeld.quote:Op maandag 28 februari 2011 00:18 schreef Drifter__ het volgende:
Je moet dat tuig eens een paar uur eerder hebben gezien. Burgers stuipen op het lijf jagen, inbreken, mensen bedreigen, rond zwaaien met messen etc......kijken of je het dan nog steeds zo gemeen vind......
Ik wel ja. Vooral omdat de mensen waar jij het over hebt hoofdzakelijk pro-Mubarak waren (of een beetje geld kregen om zich zo te gedragen).quote:Op maandag 28 februari 2011 00:18 schreef Drifter__ het volgende:
Je moet dat tuig eens een paar uur eerder hebben gezien. Burgers stuipen op het lijf jagen, inbreken, mensen bedreigen, rond zwaaien met messen etc......kijken of je het dan nog steeds zo gemeen vind......
ik dacht dat ik ook dat "geknetter "hoorde ....quote:Op maandag 28 februari 2011 00:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Volgens mij taseren ze hem niet. Ze dreigen (tik tik tik) en dan prikken ze hem met dat ding zonder te taseren. Als ze hem echt taseren reageert ie fysiek veel heftiger.
trusten
Ik heb het over de mensen in het filmpje.quote:Op maandag 28 februari 2011 09:05 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Ik wel ja. Vooral omdat de mensen waar jij het over hebt hoofdzakelijk pro-Mubarak waren (of een beetje geld kregen om zich zo te gedragen).
De gemiddelde demonstrant in Egypte heeft zichzelf vreedzaam opgesteld, iets waar ik wel respect voor heb. Misschien kunnen ze in de toekomst de mensen nog oppakken waar jij het over hebt.
Het is officieelquote:Op maandag 28 februari 2011 12:02 schreef snellejelle21 het volgende:
@BreakingNews
Egypt's public prosecutor issues travel ban on ex-president Hosni Mubarak and his family - Reuters
NOS meldt het ook op het journaal.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:55 schreef rakotto het volgende:
[..]
Het is officieelHet staat ook op de Arabische versie van AlMasryAlYoum
Yep prima.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:53 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ik dacht dat ik ook dat "geknetter "hoorde ....
lekker geslapen ?
Muwaahahahahaaquote:Op maandag 28 februari 2011 12:02 schreef snellejelle21 het volgende:
@BreakingNews
Egypt's public prosecutor issues travel ban on ex-president Hosni Mubarak and his family - Reuters
Betekent in mijn ogen dat ze iets willen met hem daar te houden.quote:Op maandag 28 februari 2011 15:06 schreef Staal het volgende:
[..]
NOS meldt het ook op het journaal.
Hij kan iig niet weg.
Wat een regen.quote:Op maandag 28 februari 2011 14:01 schreef Drifter__ het volgende:
Dag met die kamelen/paarden. Pro's vs anti's in één van de zijstraten van het Tahrir plein.
Zou idd jammer zijn. Echt een mooi gebouw. Oldskool Sovjet-Unie stijlquote:Op maandag 28 februari 2011 21:10 schreef Drifter__ het volgende:
Omg nee niet de Mogama' ! Zeker aangestoken of niet
'Mooi' is niet het goede woord vind ik, maar het is wel een bijzonder gebouw ja. Maar ja, voor het volk is het waarschijnlijk ook een symbool..quote:Op maandag 28 februari 2011 22:10 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Zou idd jammer zijn. Echt een mooi gebouw. Oldskool Sovjet-Unie stijl
Prachtigquote:Op zondag 27 februari 2011 19:08 schreef Drifter__ het volgende:
Bronquote:Egypte krijgt een nieuwe regering. Premier Shafiq, die nog door president Mubarak was benoemd, heeft zijn ontslag ingediend. Volgens de militaire leiders van Egypte gaat oud-minister Sharaf van Transport een nieuwe regering vormen.
De beslissing volgt op druk van de oppositie. Die vond dat niet alleen Mubarak moest opstappen, maar ook zijn regering. De ministersploeg bleef na de omwenteling echter grotendeels intact.
Het is nog onduidelijk of in het nieuwe kabinet ook mensen van de oppositie worden opgenomen. Aan het eind van de zomer moeten presidents- en parlementsverkiezingen worden gehouden.
ik kwam deze tweet indd. ook tegen AlArabiya_Eng Egypt pm resigns after calls for purge: http://goo.gl/ULvClquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |