quote:Op maandag 21 februari 2011 11:37 schreef Zienswijze het volgende:
We hebben het veel te goed voor massale demonstraties. Onze welvaart is dit decennium hoger dan ooit. We hoeven niet 16 uur per dag voor een karig loon te werken, hebben 2 vrije dagen per week, kunnen meerdere keren per jaar op vakantie en vrijwel iedereen kan de nieuwste technologische snufjes kopen.
Ik weet wel 1 functie, maar Mark Rutte heeft geen kinderen, dus ben ook wel benieuwd....quote:
Nee, ik geloof je niet. Voor geen millimeter.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:35 schreef idontwannastop het volgende:
[..]
![]()
Grootste onzin, als dit de gemiddelde burger moet voorstellen dan ben ik een paar jaar niet wakker geweest, alles behalve dit, geloof mij.
Een drukke vader heb jij. Dat hij zich niet doodgewerkt heeft is mij een raadsel en nog tijd vinden om kindertjes te maken, Respect hoor.quote:Als je wat wil sparen kan je niet meerdere malen per jaar op vakantie, we hoeven niet 16 uur te werken voor een karige loon nee, maar veel krijg je er ook niet voor terug. 2 vrije dagen per week, ligt eraan welke sector je zit he..Sommige mensen als mijn vader hebben 0 vrije dagen per jaar.
Een eenmanszaak, in de horeca. Kom niet aan met het gelul dat hij dan nog meer werknemers moet inhuren want 1 hij verdient niet zoveel dat hij dat kan veroorloven en 2 dan moet je iemand hebben die je ook nog eens vertrouwt (kassa aan toe dienen, iemand die precies alles kan etc..)quote:
Omdat jij je ogen niet opendoet en alleen kijkt naar wat jij zelf misschien leeft. De meeste mensen die ik ken leven TOTAAL niet zo, ik weet niet of jij in een omgeving leeft waar alleen elite burgers zitten die rondrijden in een 2006 Jaguar maar ik weet zeker dat ik beter dan jij weet wat de gemiddelde burger is.quote:Nee, ik geloof je niet. Voor geen millimeter.
Sarcasme? Hoe durf je zo te praten, stoer ben je hoor....Maar omdat je het perse wilt horen: Mijn vader werkt niet de heledag, ''slechts'' 8 uur en in het weekend 11 uur. maarja, wat maakt het toch uit volgens jou, hij had een andere sector moeten kiezen, toch? Hypocriet. Mijn moeder heeft altijd voor ons gezorgd en ik heb nooit een echte vader gehad die mij bracht naar de stad of waarmee ik een wedstrijd ging kijken ofzo, hij had het druk met geld verdienen voor ons.quote:Een drukke vader heb jij. Dat hij zich niet doodgewerkt heeft is mij een raadsel en nog tijd vinden om kindertjes te maken, Respect hoor.
Stel je niet zo aan manquote:Op zondag 27 maart 2011 17:35 schreef idontwannastop het volgende:
[..]
![]()
Grootste onzin, als dit de gemiddelde burger moet voorstellen dan ben ik een paar jaar niet wakker geweest, alles behalve dit, geloof mij. Als je wat wil sparen kan je niet meerdere malen per jaar op vakantie, we hoeven niet 16 uur te werken voor een karige loon nee, maar veel krijg je er ook niet voor terug. 2 vrije dagen per week, ligt eraan welke sector je zit he..Sommige mensen als mijn vader hebben 0 vrije dagen per jaar.
Mega-bonussen en de burger die moet betalen voor de krediet crisis. Liegen en stelen op enorme schaal.quote:Op zondag 27 maart 2011 20:10 schreef Zienswijze het volgende:
Vertel, waarom moet je demonstreren? Wat zijn de klachten?
Dat is altijd al gebeurd en zal altijd zo blijven. Overheden en grote bedrijven zijn nou eenmaal machtige pionnen.quote:Op zondag 27 maart 2011 20:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mega-bonussen en de burger die moet betalen voor de krediet crisis. Liegen en stelen op enorme schaal.
Nee, dat gaat veranderen.quote:Op zondag 27 maart 2011 20:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is altijd al gebeurd en zal altijd zo blijven.
En hoe gaat dat veranderen?quote:Op zondag 27 maart 2011 20:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat gaat veranderen.
Let maar op.quote:
Door iets te doen.quote:
Wauw 500.000 man op een bevolking van pakweg 50.000.000 miljoen? Nog niet eens 1% is komen opdagen en dat noem jij een massale demonstratie?quote:Op zondag 27 maart 2011 21:51 schreef truepositive het volgende:
Ongeveer 500.000 man toch. En er is al het een en ander gaande in Europa, we horen er alleen niet zoveel over.
Dit is wat ik altijd als enige argument krijg, STEL JE NIET ZO AAN. Doe eens normaal man, dat we het goed hebben betekent niet dat het niet beter kan, of wil jij dat Nederland vooraltijd zo blijft?quote:Stel je niet zo aan man
Het lijkt me bijna vanzelfsprekend dat als een land ontwikkelt dat het ook beter gaat met de bewoners. Dit is een non-argument, Zienswijze. Ik ken je niet persoonlijk maar je moet met wat betere argumentatie komen om mij te overtuigen. Dat we het beter hadden dan toen geeft NIKS aan. Vrijwel elk land in europa heeft het beter dan 40/50 jaar geleden. Dus hou aub met argumenten die oplossingen uitsluiten. Jij gooit het maar in een doofpot.quote:We hebben het beter dan de mensen die pakweg 40/50 jaar geleden leefden. Sterkr nog, wij hebben het betere dan wélke generatie dan ook. Alle mogelijkheden liggen open voor mijn generatie (de jongeren generatie van nu).
Onzin, onzin en nog eens onzin. Wil je dit worden moet je vanaf je geboorte al in Nederland zijn en ook maar net de juiste opvoeding hebben gehad etc. Jij kijkt niet naar de realiteit maar naar wat zou moeten. Mijn vader kan namelijk geen directeur van ING worden, ook niet over 30 jaar. Nooit kan hij dat meer. Hou het reeel dus ipv alleen kijken naar wat zou kunnen. Want het kan niet in praktijk, en dat weet je zelf ook.quote:Je kan stratenmaker worden, maar je kan ook manager worden. Je kan alles bereiken wat je wil in het leven.
Weer zoiets. WE KUNNEN WE KUNNEN WE KUNNEN. Je kan het alleen roepen, ik zie nog steeds genoeg mensen die het niet kunnen hoor. Ik wil mijzelf totaal niet in een slachtofferrol stoppen maar je lult hier. Alleen met de juiste contacten en met de juiste scholing etc kan je daar komen, en zoals net gezegd moet je daar al jong mee beginnen.quote:Wij hebben de technologie; we kunnen met iedereen waar dan ook ter wereld communiceren, we kunnen naar elk afgelegen deel vd wereld reizen. We kunnen oneindig veel verdienen, honderduizenden, zo niet miljoenen euro's. Alles is mogelijk.
Ik heb het ook nooit over demonstreren gehad. En nee, werken doe je tegewoordig niet omdat je het leuk vind, dat is een sprookje. Werken doe je om jezelf te onderhouden, met geluk onderhoud je jezelf met iets wat je leuk vindt. dat is werken.quote:Waarom demonstreren? Omdat je langer door moet werken na je 65e? Stel je niet zo aan man, werken is normaal, iedereen moet dat. Het gaat erom dat je je werk leuk vindt; dan vind je het niet erg om te werken.
Weer zo'n droom...Nogmaals, sommige mensen hebben geen tijd voor vakanties of kunnen zich het niet veroorloven, niet buiten en ook niet binnen nederland. Jij hebt zeker geen spaargeld, ofwel?quote:Ga je niet op vakantie? Ook prima, in NL zijn er zat leuke dingen te doen. Voor ontspanning hoef je niet naar een ver oord, je kan zelfs prima in de andere kant van het land ontspannen.
Wat dacht je van de torenhoge belastingen? Meer dan de helft van mijn vaders inkomen gaat weg naar belasting etc. Hij verdient netto boven de 60000 maar bruto houdt hij heeel weinig over. Af en toe vind ik het zielig als ik hem zo hard zie werken en tik ik een bestelling niet in de kassa zodat hij het geld over heeft ipv dat er belasting over heen komt.quote:Vertel, waarom moet je demonstreren? Wat zijn de klachten?
Dus omdat het maar altijd zo is, moet het ook altijd zo blijven? Nogmaals, je bent erg passief. Je moet vooruitstreven en niet alles accepteren. Altijd maar weer pakweg 30/40 geleden blablabla...Je moet vooruitkomen, niet blijven staan. Dan ga je in werkelijkheid achteruit omdat de rest van de wereld wel vooruit gaat.quote:Op zondag 27 maart 2011 20:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is altijd al gebeurd en zal altijd zo blijven. Overheden en grote bedrijven zijn nou eenmaal machtige pionnen.
Vertel mij, waarom zou jij om die reden gaan rellen? Een normaal mens verdient nu meer dan iemand van pakweg 30/40 jaar geleden. Waarom rellen?
Of ben je een sensatiezoeker?
Nee jij geeft perfecte argumenten. '' Het is altijd zo geweest '', ''stel je niet zo aan''quote:Op zondag 27 maart 2011 20:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat een waanzinnig goed argument.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |