http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/327739quote:SOEST - De politie heeft woensdagavond een meisje uit Soest gearresteerd nadat ze op Twitter enkele berichten had geplaatst over het plaatsen van bommen.
De 17-jarige scholiere Charlotte Bouwman twitterde eerder deze week dat ze een bom op haar school ging plaatsen, het Johan van Oldenbarnevelt Gymnasium in Amersfoort. Later deed ze er nog een schepje bovenop.
De dreigementen zouden ironisch zijn bedoeld. De politie en het Openbaar Ministerie hebben niettemin besloten om het meisje thuis aan te houden voor verhoor.
Ja de moeder trekken we in twijfel en de bewezen onbetrouwbare overheid vertrouwen we blind.quote:Op donderdag 17 februari 2011 08:59 schreef 19patje72 het volgende:
als dat laatste waar is dan klopt dat niet natuurlijk.
Maar zal mij niet verbazen als moeders het verhaal wat aandikt om het nog zieliger te laten overkomen.
je weet net zo goed als ik dat beide niet te vertrouwen zijn. Sommige mensen zoeken nu eenmaal graag de aandacht,quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja de moeder trekken we in twijfel en de bewezen onbetrouwbare overheid vertrouwen we blind.
Nou, wat dan nog? Moet de politie dan maar gelijk met een AT binnenvallen om een tweet die duidelijk als grap bedoeld is? Aandachtshoer zijn is nog steeds niet wettelijk verboden (plus dat 17-jarige meisjes daar wel vaker last van hebben)quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:06 schreef 19patje72 het volgende:
[..]
je weet net zo goed als ik dat beide niet te vertrouwen zijn. Sommige mensen zoeken nu eenmaal graag de aandacht,
zo moeder, zo dochter
herinner je je die jongen nog in duitsland die op school een aantal lui doodschoot?quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:12 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Nou, wat dan nog? Moet de politie dan maar gelijk met een AT binnenvallen om een tweet die duidelijk als grap bedoeld is? Aandachtshoer zijn is nog steeds niet wettelijk verboden (plus dat 17-jarige meisjes daar wel vaker last van hebben)
Het is niet dommer dan er direct 4 man politie op af te sturen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 08:46 schreef Sant. het volgende:
Niks mee te maken! Oppakken die handel!
Als je echt zo dom bent dat je niet inziet dat dit echt niet kan, dan verdien je ook een nachtje cel.
domme geit
Tot dat er daadwerkelijk eentje serieus blijkt te zijn. Het is net zo achterlijk om dit soort onzin via Twitter te verspreiden. Gewoon niet doen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:12 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Nou, wat dan nog? Moet de politie dan maar gelijk met een AT binnenvallen om een tweet die duidelijk als grap bedoeld is? Aandachtshoer zijn is nog steeds niet wettelijk verboden (plus dat 17-jarige meisjes daar wel vaker last van hebben)
Ik vermoed dat het onwaarschijnlijk is dat iemand die begint over school en eindigt met grote kranten een direct gevaar vormt. Zou er zeker even mee gaan babbelen, dat wel.quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:14 schreef 19patje72 het volgende:
[..]
herinner je je die jongen nog in duitsland die op school een aantal lui doodschoot?
waarom zou dit meisje niet echt een poging hebben kunnen ondernemen?
Sjezus doe normaal,quote:Op donderdag 17 februari 2011 08:24 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
Denk dat het meisje gewoon psychisch niet in orde is, en heel erg aandacht nodig had op dat moment. Misschien Borderline?
Weet je nog hoe stomvervelend school kan zijn?quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:17 schreef ShaoliN het volgende:
Achterlijke tweets ook. Waarom in godsnaam?
Dat geloof ik niet, een normaal iemand weet dat er problemen komen van zo'n tweet. En te zien aan haar hashtags weet ze wel hoe internet en twitter werkt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Sjezus doe normaal,
het is gewoon een puber die zich verveeld, big deal weer.
Nee, 17-jarigen schatten dat nu eenmaal niet goed in, kijk maar naar FOK!, iedereen ziet dat dit een lolbroek puber is.quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:21 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet, een normaal iemand weet dat er problemen komen van zo'n tweet. En te zien aan haar hashtags weet ze wel hoe internet en twitter werkt.
Hm ok, dat kan ook. Nouja nu weet ze inmiddels dat het niet handig is.quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, 17-jarigen schatten dat nu eenmaal niet goed in, kijk maar naar FOK!, iedereen ziet dat dit een lolbroek puber is.
Politiestaat Nederlandquote:Op donderdag 17 februari 2011 09:24 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
[..]
Hm ok, dat kan ook. Nouja nu weet ze inmiddels dat het niet handig is.
Geen idee. Ik ging nooit.quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
Weet je nog hoe stomvervelend school kan zijn?
Dat weet ondertussen iedereen van die leeftijd. Maar niet iedereen van die leeftijd ziet goed de gevolgen in van dergelijke acties. Daar wordt ze nu op gewezen. Krijgt w.s. een boete, en denkt wel na voor ze weer zoiets doet.quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:21 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet, een normaal iemand weet dat er problemen komen van zo'n tweet. En te zien aan haar hashtags weet ze wel hoe internet en twitter werkt.
Blijkbaar ziet niet iedereen dat dit een lolbroek puber is.quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, 17-jarigen schatten dat nu eenmaal niet goed in, kijk maar naar FOK!, iedereen ziet dat dit een lolbroek puber is.
Je snapt toch wel dat de politie dit soort dingen altijd serieus moet nemen voor de zekerheid? En sowieso er op in moeten springen voor dat er straks meer pubers dit soort dingen gaan uithalen?quote:
Tuurlijk, maar niet meteen zo'n "met ons valt niet te sollen" houding er tegenaan, want ze zijn niet stoer en iedereen weet dat.quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:34 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat de politie dit soort dingen altijd serieus moet nemen voor de zekerheid? En sowieso er op in moeten springen voor dat er straks meer pubers dit soort dingen gaan uithalen?
Dan mogen ze 24/24 de topics op FOK! gaan lezen en op GS en op VK en nog een hele zooi blogs.quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:34 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat de politie dit soort dingen altijd serieus moet nemen voor de zekerheid? En sowieso er op in moeten springen voor dat er straks meer pubers dit soort dingen gaan uithalen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is gesnitchquote:Op donderdag 17 februari 2011 09:37 schreef yvonne het volgende:
Maarre Chiel zal blij zijn met je gesnitch Paul
Giel Beelen dreigt met aanslag
Wat is daar klikken aan dan? Hij zet het zelf in het openbaar op twitterquote:Op donderdag 17 februari 2011 10:12 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Een snitch is iemand die klikt. Wie kent dat begrip nou niet...
Ik zeg niet dat dat niet kan, maar ik vind dat ze iets verder moeten kijken dan hun neus lang is. Als je de twitterberichten even doorleest van dat kind, zie je dat ze gewoon loopt te geinen. Dat ze daar vervolgens wat media in betrekt, etc. is niet handig, maar ga dan als politie op een normaal tijdstip langs en praat eens streng met ouders en kind en leg uit dat ze dom bezig is.quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:14 schreef 19patje72 het volgende:
[..]
herinner je je die jongen nog in duitsland die op school een aantal lui doodschoot?
waarom zou dit meisje niet echt een poging hebben kunnen ondernemen?
En als ze echt iets in elkaar geknutseld had of wat mensen neergemaaid had op school was je wwaarschijnlijk de eerste die moord en brand zou roepen omdat de politie dit niet heeft kunnen voorkomen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan mogen ze 24/24 de topics op FOK! gaan lezen en op GS en op VK en nog een hele zooi blogs.
Oh wacht: dat doen ze al...
Politiestaat Nederland dus
Ja, want dat zijn de opties he?quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:38 schreef -0- het volgende:
[..]
En als ze echt iets in elkaar geknutseld had of wat mensen neergemaaid had op school was je wwaarschijnlijk de eerste die moord en brand zou roepen omdat de politie dit niet heeft kunnen voorkomen.
20 jaar geleden had niemaand het voor mogelijk gehouden dat leerlingen bloedbaden zouden gaan aanrichten op school in de eigen klas. Ondertussen zijn we vele schoolincidenten verder.quote:Op donderdag 17 februari 2011 08:57 schreef Chevalric het volgende:
Als je 20 jaar geleden iets flikte, dan moest je gewoon bij de schooldirecteur op het matje komen en werden je ouders ingelicht. Nu moet je een dag in een cel verblijven en mogen je ouders niet eens bij je komen. Dat vind ik een kwalijke zaak en een zwaar overtrokken reactie van de politie. Wat is er mis met een goed gesprek met dat kind en haar ouders?!
Iedereen ziet wel in dat 99,99% van dit soort gevallen grappig bedoelde tweets zijn. Helaas is het de tendens om bij de 0,01% van de gevallen waarin er wel iets gebeurt er uitgebreid media aandacht aan te geven en meestal met de beschuldigende vinger naar de overheid te wijzen, als zijnde die hebben veel te weinig gedaan om het te voorkomen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:29 schreef Emery het volgende:
[..]
Blijkbaar ziet niet iedereen dat dit een lolbroek puber is.
En dan zou de overheid gewoon eens aan "ons" de burgers moeten vertellen dat ze geen 100% veiligheid kunnen garanderen. IPV maar steeds meer geld bij "ons" weg te halen om maar meer schijnveiligheid te creeren.quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Iedereen ziet wel in dat 99,99% van dit soort gevallen grappig bedoelde tweets zijn. Helaas is het de tendens om bij de 0,01% van de gevallen waarin er wel iets gebeurt er uitgebreid media aandacht aan te geven en meestal met de beschuldigende vinger naar de overheid te wijzen, als zijnde die hebben veel te weinig gedaan om het te voorkomen.
Zijn er al eens FOK!kers opgepakt, nadat ze op een Zaterdagnacht met een stuk in de kraag iets teveel onzin hebben zitten te posten???..quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan mogen ze 24/24 de topics op FOK! gaan lezen en op GS en op VK en nog een hele zooi blogs.
Oh wacht: dat doen ze al...Politiestaat Nederland dus
Wel een keer iemand met een tas ballonnenquote:Op donderdag 17 februari 2011 11:05 schreef Tism het volgende:
[..]
Zijn er al eens FOK!kers opgepakt, nadat ze op een Zaterdagnacht met een stuk in de kraag iets teveel onzin hebben zitten te posten???..
De lokale politie van mijn kutdorpje leest actief hyves profielen van mensen zonder strafblad. Zo raar was zijn opmerking dus niet.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:05 schreef Tism het volgende:
[..]
Zijn er al eens FOK!kers opgepakt, nadat ze op een Zaterdagnacht met een stuk in de kraag iets teveel onzin hebben zitten te posten???..
En is het opsporingspercentage daardoor verhoogt?quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De lokale politie van mijn kutdorpje leest actief hyves profielen van mensen zonder strafblad. Zo raar was zijn opmerking dus niet.
En exact hoeveel van die incidenten waren in Nederland? En in hoeveel gevallen werden er bommen geplaatst?quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
20 jaar geleden had niemaand het voor mogelijk gehouden dat leerlingen bloedbaden zouden gaan aanrichten op school in de eigen klas. Ondertussen zijn we vele schoolincidenten verder.
Zo kunnen ze spanningen tussen groepen jongeren actief volgen ofzo. Je kan dat natuurlijk stiekem doen maar er werken ook domme mutsen bij de politie die graag populair willen doen en een opmerking maken over iets op de profielen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En is het opsporingspercentage daardoor verhoogt?
Nee he, dus onze dienders zitten hun tijd daarmee te verdoen laat ze maar ,mooi de straat op gaan zoals ons kabinet zegt meer blauw op straat.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook allemaal overdreven. Maar ik vind het ook hypocriet dat veel mensen die nou roepen dat het overdreven is, meestal degenen zijn die bij zulk soort incidenten als eerste staan te schreeuwen dat het de schuld van de overheid is en dat die veel meer had moeten doen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:57 schreef Chevalric het volgende:
[..]
En exact hoeveel van die incidenten waren in Nederland? En in hoeveel gevallen werden er bommen geplaatst?
Kom op, er wordt hier van een mug een olifant gemaakt, terwijl het ook opgelost had kunnen worden door een strenge toespraak van de wijkagent en/of de directie van de school.
Het meisje is opgepakt na een telefoontje van Joe Liebermann.quote:WASHINGTON - Topfunctionarissen van de Amerikaanse inlichtingendiensten hebben zich woensdag moeten verdedigen, omdat ze nogal verrast waren door de machtswisselingen in Egypte en Tunesië.
'We zijn niet helderziend', zei hoofd inlichtingendiensten James Clapper tegen een Senaatscommissie. 'We kunnen niet altijd weten of voorspellen wanneer instabiliteit leidt tot de val van allerlei regimes. Inlichtingendiensten kunnen de onzekerheid voor bestuurders verkleinen, maar zeker niet wegnemen.'
Werkgroep
CIA-directeur Leon Panetta zei dat hij een werkgroep van 35 mensen heeft opgezet om te onderzoeken waar nog meer onrust kan opduiken. Ze zullen daarbij beter letten op internet en sociale media.
quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:58 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
misschien heeft geert haar wel betaald, om onze angst te voeden
Euh,quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:38 schreef -0- het volgende:
[..]
En als ze echt iets in elkaar geknutseld had of wat mensen neergemaaid had op school was je wwaarschijnlijk de eerste die moord en brand zou roepen omdat de politie dit niet heeft kunnen voorkomen.
Nee dat doen ze nog niet. Maar goede tip!quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh wacht: dat doen ze al...
Politiestaat Nederland dus
JIj misschien niet, er zijn altijd uitzonderingenquote:
En dat je ook op een gymnasium randfiguren kunt tegenkomen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:39 schreef raptorix het volgende:
Het blijkt maar weer waarom je met VMBO bij de politie terecht kunt.
Yildiz? Dat was geen Turk tochquote:Op donderdag 17 februari 2011 18:13 schreef Kandijfijn het volgende:
Doet me aan dat topic denken van die Turkse jongen met zijn ''bomtassen'' vol met balonnen
We hebben een Labbekakkerige overheid, zul je bedoelen, ieder ander in dit land ziet dit idd als grapje..quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:24 schreef Fip het volgende:
Ik vind het best een leuke grap.Komop, pubers zeggen/smsen/msnen de hele dag dit soort dingen tegen elkaar. Dit meisje zet het op twitter, duidelijk voor de grap, en opeens haalt ze de landelijke media. Wat een bang land zijn we eigenlijk.
quote:Gooi een waxinelichtje naar majesteit en je verdwijnt maandenlang in een donkere cel. Maar iemand die in een volle kroeg voor het oog van de beveiligingscamera een puber halfdood steekt wordt door justitie heengezonden.
Nee Yildiz was gewoon Rick, hij is nu undercover als mod hier op fokquote:Op donderdag 17 februari 2011 21:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Yildiz? Dat was geen Turk tochEn die had er tenminste nog een statement-idee achter. Dit meisje is gewoon een puber met last van verveling en slechte humor, zoals elke functionaris met een greintje inzicht had kunnen zien. Geintje wat afgedaan had kunnen worden met gesprek plus vingertje.
Aan de andere kant is hier ook wel een statement in te zien aangezien het pijnlijk zichtbaar wordt hoe weinig er nog "kan". Zelfs een dom berichtje op een pixeldiarree-applicatie kan tegenwoordig leiden tot de politie in je huis...
Dit dus ja!quote:Op donderdag 17 februari 2011 08:57 schreef Chevalric het volgende:
Dat het een domme actie is, spreekt voor zich, maar als ik dan hoor dat de politie de school heeft lopen pushen om aangifte te doen en dat de politie een minderjarig kind gewoon meeneemt zonder ouderlijk toezicht (om zoiets als dit!), dan vraag ik me daadwerkelijk af in wat voor land we leven.
Als je 20 jaar geleden iets flikte, dan moest je gewoon bij de schooldirecteur op het matje komen en werden je ouders ingelicht. Nu moet je een dag in een cel verblijven en mogen je ouders niet eens bij je komen. Dat vind ik een kwalijke zaak en een zwaar overtrokken reactie van de politie. Wat is er mis met een goed gesprek met dat kind en haar ouders?!
Mocht je als politie daarna nog steeds geen goed gevoel hebben bij het hele gebeuren, dan kun je nog altijd verdere actie ondernemen. Maar zoals ik het vanochtend op de radio hoorde, is dat meisje gisteravond zonder al te veel uitleg opgepakt en vervolgens in een cel gemikt, zonder dat ze nog contact mocht hebben met haar ouders. Dat vind ik bij een minderjarige niet zoals het hoort.
Waarom is die moeder nou weer verontwaardigd? Haar dochter is gewoon een dom wijf.quote:Op donderdag 17 februari 2011 08:20 schreef mspoez het volgende:
Moeder nu op 3fm, zwaar verontwaardigd. Prina statement van het OM vind ik.
Die vond het achterlijk dat dochter was opgepakt en dat er geen ouder mee mocht. Dat was het vooral.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:41 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Waarom is die moeder nou weer verontwaardigd? Haar dochter is gewoon een dom wijf.
When the people fear their government, there is tyranny; when the governmentquote:Op donderdag 17 februari 2011 21:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Yildiz? Dat was geen Turk tochEn die had er tenminste nog een statement-idee achter. Dit meisje is gewoon een puber met last van verveling en slechte humor, zoals elke functionaris met een greintje inzicht had kunnen zien. Geintje wat afgedaan had kunnen worden met gesprek plus vingertje.
Aan de andere kant is hier ook wel een statement in te zien aangezien het pijnlijk zichtbaar wordt hoe weinig er nog "kan". Zelfs een dom berichtje op een pixeldiarree-applicatie kan tegenwoordig leiden tot de politie in je huis...
Meer:quote:De 17-jarige Charlotte Bouwman, ex-stagiaire van HP/De Tijd en vermeend twitterterrorist, is weer thuis. Gisteravond werd ze na een paar bomtweets gearresteerd. Hoe ze de zestien uur detentie heeft beleefd? "De rechercheurs vroegen wat een hashtag is. En hoe je follower schrijft."
Charlotte, je bent nu net tien minuten thuis. Hoe gaat het met je?
"Wel goed. Alleen staat er een enge man van de Amersfoortse Courant in de voortuin. Dat is de krant die de politie heeft gebeld over mijn tweets."
Serieus, een klikjournalist?
"Dat is wat de agenten tegen me zeiden. Zelf hadden ze geen idee wat Twitter is. Tijdens het verhoor moest ik alles uitleggen. Wie mijn berichten konden lezen, vrienden of ook vrienden van vrienden? Wat een hashtag is. Dat soort vragen. Van mijn hashtag #hoiaivd konden ze de humor ook niet inzien. Op een gegeven moment vroeg een vrouwelijke rechercheur zelfs hoe je follower schrijft."![]()
Klinkt als zestien uur lachengierenbrullen. Was het alleen maar leuk?
"Nee, toen ik in de cel werd gegooid en daar een brief las met wat ik allemaal wel en niet mocht doen heb ik wel even gehuild. En in Houten moest ik mijn beha uitdoen. Dat vond ik heel vernederend. Mijn blouse moest ook uit, omdat daar een strikje aan zat waar ik me aan zou kunnen ophangen. Kreeg ik zo'n lelijk politiepak aan."![]()
Het zou grappig zijn als het niet zo vreselijk bedroevend was.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Meer:
http://www.hpdetijd.nl/20(...)t-mijn-beha-uitdoen-
En hoe denk je dan over prank phonecalls naar de NS of de KLM. Dat zijn 9 van de 10 keer ook grappenmakers, net als dit mieisje. Waarom een tweet anders behandelelen als een telefoontje?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:41 schreef fs180 het volgende:
Ik heb een bom in huis, een op fok, op het werk en in een druk park.
Hallo OM
Sinds wanneer worden dat soort grappenmakers opgepakt dan? Die worden normaal gesproken toch gewoon naar bureau Halt gestuurd......quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En hoe denk je dan over prank phonecalls naar de NS of de KLM. Dat zijn 9 van de 10 keer ook grappenmakers, net als dit mieisje. Waarom een tweet anders behandelelen als een telefoontje?
Ik denk dat je het niet snapt..quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En hoe denk je dan over prank phonecalls naar de NS of de KLM. Dat zijn 9 van de 10 keer ook grappenmakers, net als dit mieisje. Waarom een tweet anders behandelelen als een telefoontje?
http://www.at5.nl/artikel(...)l-over-bom-te-roepenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:15 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Sinds wanneer worden dat soort grappenmakers opgepakt dan? Die worden normaal gesproken toch gewoon naar bureau Halt gestuurd......
Iemand die een valse bommelding pleegt is niet fout, maar de overheid die ons voor echte bommen wil hoeden wel?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:27 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het niet snapt..
Ik ben een voorstander van vrijheid en meningen. Het bomroepen kan imo ook nooit strafbaar worden gesteld. Het is immers niet de bomroeper die fout dat maar de paniekreactie van alle bange geindoctrineerde mensen.
Ongegerond vrijheidsontneming pas helaas wel in de lijn die nederland de laatste 20 jaar volgt..
Fear your goverment!
Ik had het eigenlijk over minderjarige "prank"callersquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:29 schreef fs180 het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/artikel(...)l-over-bom-te-roepen
http://www.rtvnh.nl/nieuws/53467/Purmerender+beboet+voor+'bom'+op+Schiphol
Twee willekeurige situaties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |