abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 februari 2011 @ 13:50:48 #1
335192 DeTandarts
Bewerkt je tanden
pi_92864655
Tien jaar samen, vijf jaar geleden huis gekocht.
Nooit ruzie, zie haar doodgraag.
Nooit een scheve schaats, nooit de behoefte gehad aan een ander.
Sinds een paar maanden is daar dan echter een nieuw licht in mijn leven.
Vonken knalden er meteen vanaf. Paar nachten samen en tot over de oren verliefd.
Wederzijds, maar waar gaat dit naartoe?
Ze is een paar jaar jonger dan mij en geeft me nieuwe energie en passie en de nachten zijn dan ook zoals ik ze in een ver verleden kon herinneren, maar al tijden niet meer had meegemaakt.

Het zegt wat over mijn relatie dat deze situatie is kunnen ontstaan, maar ik hou enorm veel van mijn partner en weet dan ook niet meer wat ik moet doen. Ik ben nooit bewust op zoek gegaan naar de verleiding, daar was geen enkele aanleiding toe, maar ik ben haar nou eenmaal tegengekomen en we waren allebei vanaf het eerste moment verkocht.

Ik wil geen van beiden op de 2e plaats zetten, maar dit kan zo ook niet verder natuurlijk.
Ik wil niet "zomaar" een relatie van 10 jaar overboord gooien en iemand kwetsen waar ik jarenlang alles mee heb gedeeld en gedaan. Als we nou ruzie zouden hebben of op elkaar uitgekeken zouden zijn, zou het niet zo moeilijk zijn, maar dat is niet het geval.
Ik wil echter ook niet breken met iemand die mij momenteel zoveel levensvreugde geeft en me met zoveel passie kust en nog veel meer.

Advies vragen is ook wat... maar ze zeggen dat het goed is om over problemen te praten dus here goes nothing.
pi_92864754
jij gaat veroordeeld worden hier. ~:)
pi_92864780
Maar hoe kun je het vreemdgaan voor jezelf verantwoorden? Kun je je partner nog recht in de ogen kijken dan?

Denk aan haar in plaats van aan jezelf.
I spoke proper England since I was a children.
  Vis een optie? woensdag 16 februari 2011 @ 13:55:30 #4
70532 loveli
N
pi_92864811
quote:
9s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:50 schreef DeTandarts het volgende:
Het zegt wat over mijn relatie mij dat deze situatie is kunnen ontstaan, maar ik hou enorm veel van mijn partner en weet dan ook niet meer wat ik moet doen. Ik ben nooit bewust op zoek gegaan naar de verleiding, daar was geen enkele aanleiding toe, maar ik ben haar nou eenmaal tegengekomen en we waren allebei vanaf het eerste moment verkocht.

Ik wil geen van beiden op de 2e plaats zetten, maar dit kan zo ook niet verder natuurlijk.
Ik wil niet "zomaar" een relatie van 10 jaar overboord gooien en iemand kwetsen waar ik jarenlang alles mee heb gedeeld en gedaan.
En je wilt je ouwe schoenen niet weggooien omdat je nu een paar toffe nieuwe bent tegengekomen die net zo mooi zijn als je ouwe toen ze net nieuw waren.

Je hebt niet bewust gezocht, maar je bent wel bewust verder gegaan. Zelf. Niemand die je heeft gedwongen.

Weet de nieuwe dat er een ouwe is?
crap in = crap out
pi_92864820
Als ik het zo lees, heb je niet echt een keuze. Je moet eerst zelf op een rijtje zetten wat je wilt. Je gaat in ieder geval flink vreemd.. wat uiteindelijk uit zal komen tenzij het je niets doet dat je je partner bedriegt.

Doe je 'het' ook met beide? Eh snoeperd?

Nee, no go. Shame on you and go wash yourself.
vrijdag 6 mei 2011 11:06 schreef Psy-freak het volgende:
Ik heb net serieus - door mc.chicken - een kipburger gehaald bij de supermarkt. :')
pi_92864828
Ik ben een gup en weet geen dup van liefde en grut. Desalniettemin wens ik u veel sterkte en succes.
hoi doei gr.
  woensdag 16 februari 2011 @ 13:57:09 #7
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_92864860
Je partner kwetsen doe je sowieso. Je zal toch moeten kiezen, want dit kan natuurlijk niet, dat snap je gelukkig zelf ook wel. Zul je je af moeten vragen wat je meer waard is, maar de kans is natuurlijk groot dat je partner je niet meer wil als ze hier achter komt...
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
pi_92864866
Vergeet niet dat het gras aan de overkant altijd groener is.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_92865061
bij je vrouw blijven, die minnares gaat net zo hard vervelen. plus met je vrouw weet je zekerder dat ze ook bij je blijft (zolang ze natuurlijk niet achter die minnares kan komen).
pi_92865078
-note-

[ Bericht 86% gewijzigd door Re op 16-02-2011 14:21:17 ]
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  Moderator woensdag 16 februari 2011 @ 14:04:32 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_92865104
Als je het zo geweldig hebt met je vrouw dan had je hier nooit aan moeten beginnen, maar dat weet je zelf ook wel...
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:05:15 #12
335192 DeTandarts
Bewerkt je tanden
pi_92865122
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:55 schreef loveli het volgende:

Je hebt niet bewust gezocht, maar je bent wel bewust verder gegaan. Zelf. Niemand die je heeft gedwongen.

Weet de nieuwe dat er een ouwe is?
Tsja, bewust.. slecht excuus, maar het ging als een stroomversnelling waar ik weinig tegenin te brengen had.. en voor je het weet zit je tot over nek in en dan lijkt het niet echt een keuze.

Ze weet dat ik al lang samenwoon en zegt tegen me dat ze al veel langer met gevoelens voor me rondliep, maar dat ze die maar weg bleef stoppen omdat ze zichzelf in bescherming wou nemen.
Ik heb ook ver voor de eerste kus gezegd dat ik nooit mijn huis zo verkopen en er met haar vandoor zou gaan, maar de gevoelens zijn alleen maar sterker geworden tot ik op het punt kwam dat ik serieus begon te twijfelen aan mijn relatie. Het is het gebrek aan passie.. het totaal uit elkaar gegroeid zijn wat het probleem is... en wat ik nu wellicht op deze manier compenseer..
pi_92865201
Gast, neem een baby. Lost alles op...

Of wacht tot er eentje zwanger wordt van je en je een keuze moet maken en je niet meer laf met smoesjes je neukertje kan verbergen voor je vriendin...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:09:07 #14
335192 DeTandarts
Bewerkt je tanden
pi_92865252
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:57 schreef Bloempje. het volgende:
Je partner kwetsen doe je sowieso. Je zal toch moeten kiezen, want dit kan natuurlijk niet, dat snap je gelukkig zelf ook wel. Zul je je af moeten vragen wat je meer waard is, maar de kans is natuurlijk groot dat je partner je niet meer wil als ze hier achter komt...
Het is net die keuze maken wat me niet lukt. Ik weet niet wat me meer waard is.
Dat is het hele probleem.
Het zal hoe dan ook mijn leven ingrijpend veranderen en het is niet zo dat ik de keuze uit wil stellen ofzo, maar krijg op de een of andere manier geen focus op de hele situatie om even rationeel te gaan denken hoe of wat.
  Moderator woensdag 16 februari 2011 @ 14:09:34 #15
9859 crew  Karina
Woman
pi_92865272
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:05 schreef DeTandarts het volgende:

[..]

Ik heb ook ver voor de eerste kus gezegd dat ik nooit mijn huis zo verkopen
Jouw huis :')

Van mij krijg je verder totaal geen sympathie, vreemdgangers :{
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:11:52 #16
335192 DeTandarts
Bewerkt je tanden
pi_92865354
quote:
99s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:09 schreef Karina het volgende:

[..]

Jouw huis :')

Van mij krijg je verder totaal geen sympathie, vreemdgangers :{
Heb geen sympathie nodig hoor.
En ja, mijn huis bij wijze van spreken. jezus..
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:13:58 #17
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_92865428
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:07 schreef De_Rikster het volgende:
Gast, neem een baby. Lost alles op...

8)7
Mij mag je er voor wakker maken.
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:14:13 #18
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_92865440
quote:
. Paar nachten samen en tot over de oren verliefd.
Daar ging het mis. Zo ver had je het imho al niet mogen laten komen.

En als je voor je minnares kiest: over 10 jaar is zij net zo vertrouwd als je huidige vrouw en lijkt dan dus ook saai en aan vervanging toe.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_92865553
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:05 schreef DeTandarts het volgende:

[..]

Tsja, bewust.. slecht excuus, maar het ging als een stroomversnelling waar ik weinig tegenin te brengen had.. en voor je het weet zit je tot over nek in en dan lijkt het niet echt een keuze.

Slecht excuus? Het overkwam me, ik was machteloos! :'( Hou toch stil, je was er zelf bij.

Als je echt zo van je vriendin houdt dan biecht je alles op, en geef je haar de kans om te beslissen of ze uberhaupt nog met je verder wil. Er zijn genoeg mannen die haar beter zullen behandelen, gun haar zo'n man.
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:19:44 #20
335192 DeTandarts
Bewerkt je tanden
pi_92865634
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:14 schreef teamlead het volgende:

[..]

Daar ging het mis. Zo ver had je het imho al niet mogen laten komen.

En als je voor je minnares kiest: over 10 jaar is zij net zo vertrouwd als je huidige vrouw en lijkt dan dus ook saai en aan vervanging toe.
Dat probeer ik ook op een rijtje te zetten. Even over de verliefdheid heen kijken en proberen uit te maken of we ook op lange termijn een blijvende match zouden zijn. Nadenken over hoe het samenwonen zou gaan, hoe je op een gegeven moment met elkaars minder leuke kanten om zou gaan... maar ik krijg die roze bril godver niet af.

en wat als... wat als ik over tien jaar weer op een ander verliefd zou worden... ik zou dan 45 zijn en nog best een nieuwe romance aankunnen... en het zou niet eens onnatuurlijk zijn als je kijkt naar alle discussie of monogamie nou wel of niet wenselijk zou zijn. Niet dat ik dat na wil streven ofzo, maar de wereld zou niet vergaan snapje.
  Vis een optie? woensdag 16 februari 2011 @ 14:21:40 #21
70532 loveli
N
pi_92865714
Ik moet het vragen... Is het je assistente?
crap in = crap out
pi_92865753
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:21 schreef loveli het volgende:
Hehe nu je het zegt..
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:23:16 #23
335192 DeTandarts
Bewerkt je tanden
pi_92865769
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:21 schreef loveli het volgende:
Ja, cliché he.

:')
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:23:48 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92865797
wees eerlijk naar jezelf toe ten eerste (je OP staat vol tegenstrijdigheden), dan volgt de eerlijkheid naar je partner en neukertje vanzelf
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_92865864
quote:
16s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:23 schreef DeTandarts het volgende:

[..]

Ja, cliché he.

:') Man man, serieus dat je zonder blijkbaar te denken met haar naar bed bent gegaan ook.. Had je niet zoiets van, eh.. dit is niet goed toen het je 'overkwam'?
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:26:25 #26
335192 DeTandarts
Bewerkt je tanden
pi_92865902
quote:
14s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:23 schreef Re het volgende:
wees eerlijk naar jezelf toe ten eerste (je OP staat vol tegenstrijdigheden), dan volgt de eerlijkheid naar je partner en neukertje vanzelf
Ik denk dat ik een moment (of een week ofzo) van bezinning nodig heb om dat objectief te kunnen bekijken en daaruit een eerlijke conclusie te kunnen trekken naar alle betrokkenen, maar momenteel zijn al mijn gedachten te veel gekleurd en beïnvloed door de hele situatie.
Misschien moet ik maar even een week op een bergtop gaan zitten om dit te kunnen doen.
pi_92865981
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 13:50 schreef DeTandarts het volgende:

Het spijt me, maar hier ga je imho al de mist in... Als je een vaste relatie op dat soort dingen baseert, dat je vooral nooit ruzie hebt, altijd elkaar graag ziet en dat je nooit een scheve schaats zal rijden en nooit de behoefte hebt aan een ander, is de kans dat de realiteit anders blijkt te zijn dan wat je eigenlijk jezelf voorhoud erg groot... vroeger of later gaat dat mis en wat ik lees is het vooral zo dat je in de volgende 'roze wolk' vlucht.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_92866000
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:19 schreef DeTandarts het volgende:

[..]

Dat probeer ik ook op een rijtje te zetten. Even over de verliefdheid heen kijken en proberen uit te maken of we ook op lange termijn een blijvende match zouden zijn. Nadenken over hoe het samenwonen zou gaan, hoe je op een gegeven moment met elkaars minder leuke kanten om zou gaan... maar ik krijg die roze bril godver niet af.

en wat als... wat als ik over tien jaar weer op een ander verliefd zou worden... ik zou dan 45 zijn en nog best een nieuwe romance aankunnen... en het zou niet eens onnatuurlijk zijn als je kijkt naar alle discussie of monogamie nou wel of niet wenselijk zou zijn. Niet dat ik dat na wil streven ofzo, maar de wereld zou niet vergaan snapje.
Wacht maar tot je de reaktie van je partner meemaakt. Dingen gaan gewoon keihard stuk.

quote:
16s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:23 schreef DeTandarts het volgende:

[..]

Ja, cliché he.

Met je personeel? Ook daar ontstaat een serieus probleem.

Dit wordt gewoon klote.
The view from nowhere.
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:30:26 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92866057
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:26 schreef DeTandarts het volgende:

[..]

Ik denk dat ik een moment (of een week ofzo) van bezinning nodig heb om dat objectief te kunnen bekijken en daaruit een eerlijke conclusie te kunnen trekken naar alle betrokkenen, maar momenteel zijn al mijn gedachten te veel gekleurd en beïnvloed door de hele situatie.
Misschien moet ik maar even een week op een bergtop gaan zitten om dit te kunnen doen.
lijkt me zeer verstandig

ook nieuwe schoenen worden vies van groen gras
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:30:49 #30
335192 DeTandarts
Bewerkt je tanden
pi_92866075
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:25 schreef CHZ het volgende:

[..]

:') Man man, serieus dat je zonder blijkbaar te denken met haar naar bed bent gegaan ook.. Had je niet zoiets van, eh.. dit is niet goed toen het je 'overkwam'?
Ja natuurlijk schieten die gedachten door je hoofd, maar heb je het zelf al eens meegemaakt dat je zo overdonderd wordt door een schat van een meid die je met zoveel passie kust en zo expliciet duidelijk maakt dat ze je hier en nu wil? Op dat moment denk je niet meer helder. Ja, ik ben dan maar een zwak persoon die zich over heeft gegeven aan de lust. Ik ben er ook niet trots op ofzo.
pi_92866123
Hey ouwe Tandarts pik! Ik zal je van de week even bellen om een afspraak te maken, moet nodig weer heen. Ken iemand die 'toevallig' tandartsassistente is en een verhaal heeft wat hier behoorlijk sterk mee overeenkomt: Je bent mijn tandarts _O-
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:32:51 #32
335192 DeTandarts
Bewerkt je tanden
pi_92866153
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:29 schreef deelnemer het volgende:

Met je personeel? Ook daar ontstaat een serieus probleem.

Dit wordt gewoon klote.
oh, ik dacht met die emoticon duidelijk te maken dat dit een grap was.
Nee, het is niet mijn assistente fyi.
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2011 @ 14:33:30 #33
230491 Zith
pls tip
pi_92866177
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:32 schreef De_Rikster het volgende:
Hey ouwe Tandarts pik! Ik zal je van de week even bellen om een afspraak te maken, moet nodig weer heen. Ken iemand die 'toevallig' tandartsassistente is en een verhaal heeft wat hier behoorlijk sterk mee overeenkomt: Je bent mijn tandarts _O-
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:33:47 #34
335192 DeTandarts
Bewerkt je tanden
pi_92866186
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:32 schreef De_Rikster het volgende:
:)
pi_92866241
Kak, maar ja ik wil graag een afspraak maken maar jij bent dus mijn tandarts niet :N
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:39:11 #36
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_92866425
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:35 schreef De_Rikster het volgende:
Kak, maar ja ik wil graag een afspraak maken maar jij bent dus mijn tandarts niet :N
met de assistente zeker?
pi_92866450
Beself wel Tandarts dat als jij niet een keuze maakt je dan ook een keuze maakt!! Dit kan jaren voortduren en blijf je erin hangen. Of als je vrouw er achter komt wordt de keuze voor jou gemaakt. Vraag je maar eens af of je dat zou willen!!!
pi_92866486
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:30 schreef DeTandarts het volgende:

[..]

Ja natuurlijk schieten die gedachten door je hoofd, maar heb je het zelf al eens meegemaakt dat je zo overdonderd wordt door een schat van een meid die je met zoveel passie kust en zo expliciet duidelijk maakt dat ze je hier en nu wil? Op dat moment denk je niet meer helder. Ja, ik ben dan maar een zwak persoon die zich over heeft gegeven aan de lust. Ik ben er ook niet trots op ofzo.
Het is voor een vrouw heel makkelijk om je dit gevoel te bezorgen, beetje ego streling enzo.
Wat wel erg zwak is buiten dat je toegeeft aan de lust, is dat je kennelijk niet genoeg in je relatie hebt geinvesteerd om hier het beste van te maken. Als de lust en aantrekkingskracht met je huidige relatie ver te zoeken is, waarom denk je dan ZELF dit wel te kunnen bij je scharrel?
Ja we veroordelen je, niet alleen vanwege je slippertje, maar ook vanwege de lamme zak dat je bent en jezelf zo in de nesten werkt.

Eigen huis + 10 jaar partner + losse scharrel + lambal = ellende.
You will realise what you got until it's gone. Succes. sterkte dan maar

[ Bericht 1% gewijzigd door witte_fantasie op 16-02-2011 14:44:36 (komt toch niet goed) ]
pi_92866507
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:39 schreef PaperRose het volgende:
Beself wel Tandarts dat als jij niet een keuze maakt je dan ook een keuze maakt!! Dit kan jaren voortduren en blijf je erin hangen. Of als je vrouw er achter komt wordt de keuze voor jou gemaakt. Vraag je maar eens af of je dat zou willen!!!
Zijn verantwoordelijkheidsgevoel voor zijn eigen daden rationaliseert hij weg. Hierdoor zal hij verder in de shit komen.
pi_92866568
quote:
Probeer je voor de verandering eens in te leven in zijn vrouw, in plaats van in die slappe zak.
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:46:58 #41
335192 DeTandarts
Bewerkt je tanden
pi_92866764
quote:
Dit speelt nog niet lang en ik wil dit ook niet aan laten slepen.
Ik weet ook wel dat ik verkeerd ben en natuurlijk word je veroordeeld op een forum. Ik wil verder dan ook geen smoesjes enzo opgooien en reken al helemaal niet op sympathie. De reden dat ik het verhaal hier plaats is omdat ik moeite heb met die keuze te maken en dat ik het idee heb dat input van vreemden me een meer heldere kijk op de zaken kan verschaffen.
Ik wil dit geen jaren aan laten slepen. Ik wil dit nu afronden.
pi_92866830
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:46 schreef DeTandarts het volgende:

[..]

Ik weet ook wel dat ik verkeerd ben en natuurlijk word je veroordeeld op een forum. Ik wil verder dan ook geen smoesjes enzo opgooien en reken al helemaal niet op sympathie. De reden dat ik het verhaal hier plaats is omdat ik moeite heb met die keuze te maken en dat ik het idee heb dat input van vreemden me een meer heldere kijk op de zaken kan verschaffen.
Stel, je kiest voor je huidge partner en je stopt met vreemdgaan, ga je het haar dan nog ooit vertellen?
pi_92866908
quote:

[..]

Wij kunnen je wel helpen te kiezen hoor. Kies voor je huidige partner. Al vind ik niet dat ze jou nog waard is.
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:52:29 #44
335192 DeTandarts
Bewerkt je tanden
pi_92867024
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:48 schreef K.Weenie het volgende:

[..]

Stel, je kiest voor je huidge partner en je stopt met vreemdgaan, ga je het haar dan nog ooit vertellen?
Dit lijkt me evident.
Mocht mijn relatie dan daarop stuklopen, is dat zo.
Ik ben echt niet te beroerd om de consequenties te dragen hoor.
Ik wil gewoon de goede beslissing nemen.
Ik begrijp best de woede ten opzichte van het vreemdgaan, maar zoals ik het zie is dat niet het enige probleem. Het kan toch ook gewoon zijn dat je op elkaar uitgekeken bent en dat je meer uit vertrouwdheid en uit platonische liefde bij elkaar blijft. Is het dat dan waard om een potentiële liefde van je leven mis te lopen? Het is dit vraagstuk dat me pijnigt.
pi_92867118
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:52 schreef DeTandarts het volgende:

[..]

Dit lijkt me evident.
Ik begrijp best de woede ten opzichte van het vreemdgaan, maar zoals ik het zie is dat niet het enige probleem. Het kan toch ook gewoon zijn dat je op elkaar uitgekeken bent en dat je meer uit vertrouwdheid en uit platonische liefde bij elkaar blijft. Is het dat dan waard om een potentiële liefde van je leven mis te lopen? Het is dit vraagstuk dat me pijnigt.
Hoezo praat je met "elkaar", vind zij dat dan ook? Of is het meer je onkunde om van een verslofde relatie weer iets spannnends te maken? Ofwel what have you done for her lately?
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:56:20 #46
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_92867185
Ik zou gewoon zo door gaan, dan hoef je ook niemand op de tweede plaats 'te zetten'. De assistente staat er al namelijk.

Niets veranderen, gewoon zo doorgaan, vooral je muil houden en duimen dat het goed gaat! O+

Spannend! ^O^

Mocht het fout gaan, kun je altijd met lame smoesjes je positie en verhaal proberen op te poetsen. *O* En ja... Ik ben serieus!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_92867341
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:52 schreef DeTandarts het volgende:

[..]

Dit lijkt me evident.
Ja dat kan, maar je kon ook het besluit nemen na tevergeefs alles geprobeerd te hebben om je relatie er bovenop te helpen niet voor de rest van je leven zo samen te willen blijven en je partner te verlaten. Ik kan me niet voorstellen dat je iemand zoiets aandoet als je zegt zoveel van haar te houden, zo hou je haar in principe toch aan het lijntje tot er wat beters langskomt? Heb je wel door wat je bij haar aanricht?
Dat is de reden dat ik mijn vorige relatie beeindigd heb, uiterst kut maar op de lange termijn een stuk beter dan de zooi die je nu gecreeerd hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door K.Weenie op 16-02-2011 18:32:19 ]
pi_92867649
quote:

[..]

Er zijn nog geen kinderen in het spel?
The view from nowhere.
  woensdag 16 februari 2011 @ 15:15:02 #49
335192 DeTandarts
Bewerkt je tanden
pi_92868006
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:59 schreef K.Weenie het volgende:

[..]

zo hou je haar in principe toch aan het lijntje tot er wat beters langskomt? Heb je wel door wat je bij haar aanricht?
Aan het lijntje houden en wachten tot er iets beters langskomt? Nee, zo is het dus echt niet.
Zoals ik al zei, ben ik totaal overdonderd door de gang van zaken. Voorbedachte rade is hier niet in het spel. Ik heb nooit echt getwijfeld aan mijn relatie, maar nu dit gebeurd is, ga je terugkijken en evalueren.

Ik begrijp dat je zegt "wat je bij haar aanricht", maar als ik heel eerlijk ben, ben ik meer bezig met wat ik zou aanrichten als ik de relatie zou verbreken. Ja, hier zal ik ook wel weer de volle laag voor krijgen, alsof ik het voor haar doe, maar ik daar denk ik echt aan. Hoe zij financieel rond moet gaan komen, wat er met haar zaak moet gebeuren (aanbouw van mijn praktijk), hoe ze zich gaat redden (erg afhankelijk van mij), etc.
Dan is het natuurlijk gemakkelijk om te zeggen "alles beter dan bij zo'n klootzak" te blijven, maar in de praktijk komt er natuurlijk wel iets meer bij kijken.

@ deelnemer: nee, er zijn geen kinderen in het spel
pi_92868118
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:15 schreef DeTandarts het volgende:

[..]

Aan het lijntje houden en wachten tot er iets beters langskomt? Nee, zo is het dus echt niet.
Zoals ik al zei, ben ik totaal overdonderd door de gang van zaken. Voorbedachte rade is hier niet in het spel. Ik heb nooit echt getwijfeld aan mijn relatie, maar nu dit gebeurd is, ga je terugkijken en evalueren.

Ik begrijp dat je zegt "wat je bij haar aanricht", maar als ik heel eerlijk ben, ben ik meer bezig met wat ik zou aanrichten als ik de relatie zou verbreken. Ja, hier zal ik ook wel weer de volle laag voor krijgen, alsof ik het voor haar doe, maar ik daar denk ik echt aan. Hoe zij financieel rond moet gaan komen, wat er met haar zaak moet gebeuren (aanbouw van mijn praktijk), hoe ze zich gaat redden (erg afhankelijk van mij), etc.
Dan is het natuurlijk gemakkelijk om te zeggen "alles beter dan bij zo'n klootzak" te blijven, maar in de praktijk komt er natuurlijk wel iets meer bij kijken.

WTF? Het wordt van kwaad tot erger. Weet niet of ik er om moet lachen of erom moet janken (naar je partner toe)...
pi_92868276
denk je dat je vrouw je nog terug wilt dan? als je voor haar kiest (en opbiecht?)
~ Bonito La Risa ~
pi_92868323
quote:
Tien jaar samen, vijf jaar geleden huis gekocht.
Sinds een paar maanden is daar dan echter een nieuw licht in mijn leven.
Vonken knalden er meteen vanaf. Paar nachten samen en tot over de oren verliefd.
Wederzijds, maar waar gaat dit naartoe?
Ze is een paar jaar jonger dan mij en geeft me nieuwe energie en passie en de nachten zijn dan ook zoals ik ze in een ver verleden kon herinneren, maar al tijden niet meer had meegemaakt.

Het zegt wat over mijn relatie dat deze situatie is kunnen ontstaan, maar ik hou enorm veel van mijn partner en weet dan ook niet meer wat ik moet doen. Ik ben nooit bewust op zoek gegaan naar de verleiding, daar was geen enkele aanleiding toe, maar ik ben haar nou eenmaal tegengekomen en we waren allebei vanaf het eerste moment verkocht.

Ik wil niet "zomaar" een relatie van 10 jaar overboord gooien en iemand kwetsen waar ik jarenlang alles mee heb gedeeld en gedaan. Als we nou ruzie zouden hebben of op elkaar uitgekeken zouden zijn, zou het niet zo moeilijk zijn, maar dat is niet het geval.
Ik wil echter ook niet breken met iemand die mij momenteel zoveel levensvreugde geeft en me met zoveel passie kust en nog veel meer.

Advies vragen is ook wat... maar ze zeggen dat het goed is om over problemen te praten dus here goes nothing.
Het is eigenlijk heel simpel: vraag je het volgende af.

wat heeft je parther dat je zo fijn vind en zet dat af wat de ander niet heeft. :) kijk,iets nieuws
is altijd leuk en geweldig(de sex dus) maar na verloop van tijd ga je aan andere dingen denken
en dan?
Zo turf je iig gewoon de voor en tegens af,en dan kom je uiteindelijk tot een voor jouw gunstig oordeel :s) want vroeg of laat gaat dit ooit mis,en dan verlies je gewoon beiden! :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_92868416
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:17 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

WTF? Het wordt van kwaad tot erger. Weet niet of ik er om moet lachen of erom moet janken (naar je partner toe)...
:') deze dus...

quote:
Hoe zij financieel rond moet gaan komen, wat er met haar zaak moet gebeuren (aanbouw van mijn praktijk), hoe ze zich gaat redden (erg afhankelijk van mij), etc.
Nee er komt niet meer bij kijken, je rationaliseert het om voor jezelf de goedkeuring van je gedrag te vinden.
pi_92868599
Partner dumpen als ik het zo aanzie dan is die relatie al een tijd geleden doodgebloed maar besef je het nu pas, nog een fout die je niet nog een keer moet maken. Misschien zie ik het verkeerd maar het lijkt dat het meer een vriendschap geworden is dan houden van.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_92868966
Sorry moet het toch even kwijt. Wat ben jij een lul zeg, een vrouw die zou afhankelijk van je is, bedriegen met een minnaar en vervolgens zelf niet weten wat je nu wil. Wat een hersenloos, gevoelloos en vooral egoistisch naar mannetje ben je zeg. Waar zijn de echte mannen gebleven...
  woensdag 16 februari 2011 @ 15:35:05 #56
335192 DeTandarts
Bewerkt je tanden
pi_92869021
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:33 schreef witte_fantasie het volgende:
Sorry moet het toch even kwijt. Wat ben jij een lul zeg, een vrouw die zou afhankelijk van je is, bedriegen met een minnaar en vervolgens zelf niet weten wat je nu wil. Wat een hersenloos, gevoelloos en vooral egoistisch naar mannetje ben je zeg. Waar zijn de echte mannen gebleven...
Jij zit met veel frustratie zeg. Sterkte daarmee.
pi_92869176
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:35 schreef DeTandarts het volgende:

[..]

Jij zit met veel frustratie zeg. Sterkte daarmee.
Ik heb wel wat frustratie ja. Omdat ik mensen ken die hun partner op dezelfde wijze behandelden als jij straks gaat doen. Dat laat weinig te raden over namelijk. Je beseft niet wat voor leed je aanricht bij mensen.
  woensdag 16 februari 2011 @ 15:39:04 #58
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_92869231
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:30 schreef DeTandarts het volgende:

[..]

Nee, dat is mij nou nog nooit overkomen. Omdat ik tot twee keer toe zo'n dame gestopt heb, voordat ze mij kuste, en dat zal ik ook blijven doen.

Verder moet je jezelf eens afvragen.
Als ik bij meid 1 blijf, zal ik vanaf nu dan altijd trouw zijn? of komt straks meid 3 langs met iets te veel overtuigingskracht?
Als ik met meid 2 verder ga, blijf ik haar dan trouw? En zal er een meid 3 komen, met iets te veel overtuigingskracht?

Je klinkt niet als iemand die gemaakt is voor een monogame relatie, en dan kun je beter een partner vinden die daarbij aansluit (zij dat 1,2 of 3), zodat je gelukkig wordt en niemand verder pijn doet.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_92869243
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:15 schreef DeTandarts het volgende:

Je kunt doen wat je wilt natuurlijk. Er is geen weg terug.

Wat is het verschil tussen die twee vrouwen, als je de spanning van de beginfase erbuiten laat?
The view from nowhere.
pi_92869577
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:19 schreef DeTandarts het volgende:

[..]

Dit is een scharrelperiode zoals heel veel mensen die doormaken. Beetje kijken, verkennen, bepalen of je echt bij elkaar past, of je misschien wel zou willen samenwonen. Niks mis mee. Een klein detail: de meesten doen dat vanuit een vrijgezelle basis, en niet terwijl er thuis een nietsvermoedend partner zit te wachten...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_92869620
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:45 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dit is een scharrelperiode zoals heel veel mensen die doormaken. Beetje kijken, verkennen, bepalen of je echt bij elkaar past, of je misschien wel zou willen samenwonen. Niks mis mee. Een klein detail: de meesten doen dat vanuit een vrijgezelle basis, en niet terwijl er al 10 jaar lang thuis een nietsvermoedend partner zit te wachten...
  woensdag 16 februari 2011 @ 15:50:18 #62
335192 DeTandarts
Bewerkt je tanden
pi_92869836
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:39 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Je kunt doen wat je wilt natuurlijk. Er is geen weg terug.

Wat is het verschil tussen die twee vrouwen, als je de spanning van de beginfase erbuiten laat?
Mijn partner is veranderd, dat zegt ze zelf ook. Wijzer wellicht en sowieso "volwassen" wat dat laatste ook moge betekenen. Ik ben van binnen nog altijd de cowboy die ik vroeger was en die nieuwe vrouw heeft me gewoon terug in het zadel gezet en waardeert me zoals ik ben terwijl mijn partner liever heeft dat ik mijn wilde haren definitief van me afschud. Ik denk dat dat het verschil is... partner wil me temmen, nieuwe liefde wil me zoals ik ben.
pi_92870079
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:50 schreef DeTandarts het volgende:

[..]

Mijn partner is veranderd, dat zegt ze zelf ook. Wijzer wellicht en sowieso "volwassen" wat dat laatste ook moge betekenen. Ik ben van binnen nog altijd de cowboy die ik vroeger was en die nieuwe vrouw heeft me gewoon terug in het zadel gezet en waardeert me zoals ik ben terwijl mijn partner liever heeft dat ik mijn wilde haren definitief van me afschud. Ik denk dat dat het verschil is... partner wil me temmen, nieuwe liefde wil me zoals ik ben.
ego-streling in ruil voor sex? wat vind je zelf van je wilde haren?
pi_92870321
quote:

[..]

Je bent een romanticus. Ik hou ook niet van volwassenen. :)
The view from nowhere.
pi_92870352
quote:

[..]

Smoesjes, smoesjes, smoesjes. Je bent geen cowboy, ook niet figuurlijk. Je nieuwe liefde wilt niet zoals je bent, maar wilt ook uiteindelijk huisje, boompje, beestje.

Mensen zoals jij verdienen een nekschot. Je belandt niet in een situatie zoals jij omschrijft spontaan. Jij WILT dit en zeg het dan ook eerlijk. Je wilt ongeremde sex met een relatief onbekend persoon. Kortom jij kiest de korte termijn optie(Sex, verliefdheid, spanning) tegenover lange termijn optie(Trouw, ervoor elkaar zijn, liefde).

Prima, maar had eerst een scheiding aangevraagd voordat je begon. Wees eerlijk en biecht het op tegenover je vrouw. Maar daarvoor moet je een duidelijk keuze maken, of je relatie proberen te redden of voor je nieuwe "liefde" gaan.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_92870599
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:39 schreef Tanin het volgende:

[..]

Nee, dat is mij nou nog nooit overkomen. Omdat ik tot twee keer toe zo'n dame gestopt heb, voordat ze mij kuste, en dat zal ik ook blijven doen.

Verder moet je jezelf eens afvragen.
Als ik bij meid 1 blijf, zal ik vanaf nu dan altijd trouw zijn? of komt straks meid 3 langs met iets te veel overtuigingskracht?
Als ik met meid 2 verder ga, blijf ik haar dan trouw? En zal er een meid 3 komen, met iets te veel overtuigingskracht?

Je klinkt niet als iemand die gemaakt is voor een monogame relatie, en dan kun je beter een partner vinden die daarbij aansluit (zij dat 1,2 of 3), zodat je gelukkig wordt en niemand verder pijn doet.
dit vind ik ook wel een belangerijk punt idd...weet je cker dat mevrouw nummer 2 dit keer wel je "echte" ware is, of val je na verloop van tijd weer voor de charmes van een andere vrouw, die na een tijdje van lief en leed delen met 2, ook een stuk interessanter is?

my god ga eerst maar eens bij jezelf te rade, waarom je dit hebt laten gebeuren en niet aankomen met smoesjes van 'ik liet me meeslepen, het gebeurde plotseling, het was er opeens" etc want dit is een bewuste keuze geweest (ik ben ook nog nooit opeens wakker geworden terwijl ik met mn tong in iemand anders mond zat te roeren oeps!) Je hebt zelf die grens opgezocht, flirten/plagen wss ook stieken smsen/mailen en vul zelf maar in. Wat vervolgens is uitgelopen tot een "spannende" kus (mss nog meer?)
En bovendien houdt je het nu dus ook zelf bewust in stand.

Effin, ga eerst maar eens na waarom je zo'n slappe zak bent en bedenk daarna maar eens welke vrouw jij toch het liefst vindt....en licht ook meteen ff je vrouw in, wel zo netjes om haar zelf ook een keuze te geven alvorens je nummer 2 ff uitgebreid gaat uittesten ^^
pi_92870745
En heb je al eens met je vrouw gesproken over hoe je in de relatie zit? wat je voor je gevoel mist en hoe zij erin staat? Of jullie samen misschien gewoon wat meer aandacht aan elkaar moeten besteden ipv gewoon de dagelijkse dingen doen op de auto piloot? Elkaar niet als vanzelfsprekend zien?

Of ren je liever weg, naar een nieuw scharreltje en doe je niet eens moeite voor je relatie? Lekker de weg van de minste weerstand (ja ondanks je 'ik heb t er zo moeilijk mee'kul want dat speelt zich allemaal in je hoofd af, lekker makkelijk!)

Als je dat niet eens van plan bent kan je beter t opbiechten en je biezen pakken en lekker weg gaan want dan is het sowieso al een verloren zaak voor je vrouw.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_92870946
Als je wilt leven met iemand die je helemaal kan vertrouwen en alles mee kunt delen, moet je zelf honds trouw zijn.
The view from nowhere.
pi_92871072
Er zijn maar 2 opties die je waarschijnlijk ook wel weet.
-bij je vriendin blijven, maar dan wel al het contact met de ander verbreken. Op den duur slijten de gevoelens weer, anders blijf je maar doorsukkelen.
-of dus je vriendin verlaten.

wat je ook doet, doe het snel. Vroeg of laat gaat je vriendin ook iets vermoeden omdat er waarschijnlijk wel iets in je gedrag veranderd zonder dat je het door hebt.
Too much is never enough!
pi_92871254
In plaats van jouw lul "passie" in die minnares te steken, steek die energie in jouw huidige relatie om de passie terug te krijgen. Aan een relatie moet je blijven werken, ook al ben je 30 jaar samen. Als je dat respect niet kunt opbrengen voor jouw partner, zet er gewoon een punt achter, maar niet verder blijven rommelen als een of andere slapjanus.
pi_92871514
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:26 schreef DeTandarts het volgende:

[..]

Gast :')

Als ik jou was zou ik het gewoon opbiechten bij je vrouw. Als ze je op straat zet, kan je nog altijd naar je nieuwe vlam. Als ze toch met je verder wil, dan heb je een schat van een meid thuis, en dan zou ik je neukertje even bellen dat het afgelopen is en dat jullie niet meer samen mogen spelen.
The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.
pi_92871629
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 15:50 schreef DeTandarts het volgende:

Ik ben van binnen nog altijd de cowboy die ik vroeger was en die nieuwe vrouw heeft me gewoon terug in het zadel gezet en waardeert me zoals ik ben terwijl mijn partner liever heeft dat ik mijn wilde haren definitief van me afschud.
:') jezus wat een slap gelul....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_92871838
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 16:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]

:') jezus wat een slap gelul....
ja mooi bedacht he? :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_92872026
Even een andere vraag: vrij je veilig?
pi_92872170
Overigens begin ik meer en meer ervan overtuigd te raken dat TS gewoon een relkloon is en zich nu gierend van het lachen aftrekt om zoveel voorspelbaar boze reacties :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 16 februari 2011 @ 16:40:07 #76
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_92872231
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:17 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Inderdaad, dit is triest. _O-
  woensdag 16 februari 2011 @ 16:41:11 #77
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_92872304
Nou de rest heb ik niet gelezen maar een serieuze reactie op de op.

Na zo een lange realtie is gewoon een deel van de spanning weg. Dit vind je nu in een nieuwe. Geloof mij, als jij je vriendin voor haar verlaat, zit je over 5 jaar precies in hetzelfde schuitje maar dan weer met een ander. Die passie die je nu met je minnares hebt, die verdwijnt ook met de tijd! Realiseer je dit.

Het enige wat het over je relatie zegt is dat hij kennelijk toch belangrijk genoeg is om er geen einde aan te maken, je geeft al aan dat je niet op haar bent uitgekeken. De vraag is nu alleen, ervanuit gaande dat er die nachten wel wat meer gebeurt is dan wat gepraat, kan je uberhaupt nog wel terug naar je vriendin, wetende wat je gedaan hebt? Je wilt niet de rest van je leven met iemand doorbrengen hopende dat ze er nooit achter komt. Maar aan de andere kant, kan het nog verder als je het opbiecht?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_92872650
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 16:41 schreef Frag_adder het volgende:
Nou de rest heb ik niet gelezen maar een serieuze reactie op de op.

Na zo een lange realtie is gewoon een deel van de spanning weg. Dit vind je nu in een nieuwe. Geloof mij, als jij je vriendin voor haar verlaat, zit je over 5 jaar precies in hetzelfde schuitje maar dan weer met een ander. Die passie die je nu met je minnares hebt, die verdwijnt ook met de tijd! Realiseer je dit.
Dit kun je onmogelijk weten. De spanning zal minder worden, maar misschien past de nieuwe vrouw beter bij hem, waarrdoor de relatie over 5 jaar leuker is dan de relatie die hij nu met z'n huidige vrouw heeft.

quote:
Het enige wat het over je relatie zegt is dat hij kennelijk toch belangrijk genoeg is om er geen einde aan te maken, je geeft al aan dat je niet op haar bent uitgekeken. De vraag is nu alleen, ervanuit gaande dat er die nachten wel wat meer gebeurt is dan wat gepraat, kan je uberhaupt nog wel terug naar je vriendin, wetende wat je gedaan hebt? Je wilt niet de rest van je leven met iemand doorbrengen hopende dat ze er nooit achter komt. Maar aan de andere kant, kan het nog verder als je het opbiecht?
Waarom vertellen? Dat is egoïstisch, alleen maar om je beter te voelen over jezelf. Zijn vrouw heeft er geen reet aan als ze het weet. Zolang ze van niks weet, bestaat het voor haar niet.
pi_92872986
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 16:47 schreef peeperklip het volgende:
Waarom vertellen? Dat is egoïstisch, alleen maar om je beter te voelen over jezelf. Zijn vrouw heeft er geen reet aan als ze het weet. Zolang ze van niks weet, bestaat het voor haar niet.
Dit blijft toch het meest stompzinnige gelul ooit als het over vreemdgaan gaat.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 16 februari 2011 @ 16:55:56 #80
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_92873086
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 16:47 schreef peeperklip het volgende:

[..]

Dit kun je onmogelijk weten. De spanning zal minder worden, maar misschien past de nieuwe vrouw beter bij hem, waarrdoor de relatie over 5 jaar leuker is dan de relatie die hij nu met z'n huidige vrouw heeft.

Nee, hoe goed een relatie ook is, spanning word minder. Het kan prima leuk blijven dat klopt, maar die intensiteit blijft niet :) een relatie ontwikkeld zich naarmate je elkaar beter leert kennen maar blijft echt niet in die initiële verliefdheid en lust hangen voor 40 jaar. En of je de juiste keuze maakt, is iets wat je echt alleen maar met veel tijd kan leren!

quote:
Leer eens te leven met de consequenties van je eigen keuze. Een relatie (mag ik hopen) is gebaseerd op eerlijkheid en vertrouwen. Hij heeft er voor gekozen om vreemd te gaan. Als hij hiermee door gaat blijft de relatie de rest van de tijd gebaseerd op een leugen, een zeepbel die knapt wanneer zij er eens achter komt. Wat niet weet wat niet deert is heel leuk, maar niet binnen een relatie.
En het egoïstisch noemen :') Ga het een beetje goed praten om de rest van je leven tegen je vriendin / vrouw te liegen.

Zo een non reden dit, alleen om het voor je zelf goed te praten dat je niets hoeft te vertellen omdat je haar anders meer pijn doet....
pi_92873238
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 16:55 schreef Frag_adder het volgende:
Leer eens te leven met de consequenties van je eigen keuze. Een relatie (mag ik hopen) is gebaseerd op eerlijkheid en vertrouwen. Hij heeft er voor gekozen om vreemd te gaan. Als hij hiermee door gaat blijft de relatie de rest van de tijd gebaseerd op een leugen, een zeepbel die knapt wanneer zij er eens achter komt. Wat niet weet wat niet deert is heel leuk, maar niet binnen een relatie.
En het egoïstisch noemen :') Ga het een beetje goed praten om de rest van je leven tegen je vriendin / vrouw te liegen.

Zo een non reden dit, alleen om het voor je zelf goed te praten dat je niets hoeft te vertellen omdat je haar anders meer pijn doet....
Echt he, allemaal goedpraterij.

Ineens vergeten dit soort mensen dat ze ooit een monogame relatie zijn aangegaan waarin de partner gewoon het volste recht heeft om het te weten, heeft imo echt helemaal niets met je eigen geweten schoonvegen te maken, nul komma nul.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_92874248
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 16:55 schreef Frag_adder het volgende:

De consequentie heeft hij zelf in de hand. Je kan op meerdere manieren met de situatie omgaan.
Velen komen hier op voor het belang van de vrouw. Als je de situatie werkelijk vanuit haar oogpunt bekijkt is het beter om niets te zeggen, simpelweg omdat zij niks weet. (Hierbij ga ik er gemakshalve wel vanuit dat zij tevreden is met de relatie en meneer tandarts verder goed bij haar past.)

quote:
Ik praat niets goed, ik probeer juist morele oordelen te vermijden. Wanneer je namelijk de situatie niet gelijk reduceert tot een morele zaak, kun je naar een betere oplossing zoeken, waarin de belangen van beide partijen maximaal tot uiting komen.
pi_92874601
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:21 schreef peeperklip het volgende:

[..]

De consequentie heeft hij zelf in de hand. Je kan op meerdere manieren met de situatie omgaan.
Velen komen hier op voor het belang van de vrouw. Als je de situatie werkelijk vanuit haar oogpunt bekijkt is het beter om niets te zeggen, simpelweg omdat zij niks weet. (Hierbij ga ik er gemakshalve wel vanuit dat zij tevreden is met de relatie en meneer tandarts verder goed bij haar past.)

[..]

Ik praat niets goed, ik probeer juist morele oordelen te vermijden. Wanneer je namelijk de situatie niet gelijk reduceert tot een morele zaak, kun je naar een betere oplossing zoeken, waarin de belangen van beide partijen maximaal tot uiting komen.
Wat een gezever, als ik die vrouw was, zou ik het willen weten. Niet weten dat je in een leugen leeft is nooit beter dan de waarheid weten en zelf beslissen wat je er mee doet. Dan maar een half jaar jankend in bed liggen en weer de draad oppakken, beter dan je tijd verspillen aan zo'n slappe zak. Hij hoeft me niet meer aan te raken vanaf het moment dat ie vreemd is gegaan en mag een eind opflikkeren. Godverdegodver. :')
Je hoeft niet voor haar te bepalen wat beter voor haar is!
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:33:51 #84
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_92874765
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:30 schreef K.Weenie het volgende:

[..]

Wat een gezever, als ik die vrouw was, zou ik het willen weten. Niet weten dat je in een leugen leeft is nooit beter dan de waarheid weten en zelf beslissen wat je er mee doet. Dan maar een half jaar jankend in bed liggen en weer de draad oppakken, beter dan je tijd verspillen aan zo'n slappe zak. Hij hoeft me niet meer aan te raken vanaf het moment dat ie vreemd is gegaan en mag een eind opflikkeren. Godverdegodver. :')
Jij herstelt mijn hoop in de mensheid ^O^
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_92874908
quote:

[..]

Volledige transparantie is een hoog ideaal.

Je woedende reaktie is heel overtuigend.
The view from nowhere.
pi_92875029
En jij denkt niet dat de nieuwe vlam over 10 jaar net zo passieloos wordt?
pi_92876537
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:40 schreef heaven7 het volgende:
En jij denkt niet dat de nieuwe vlam over 10 jaar net zo passieloos wordt?
Dan wordt het weer tijd voor een nieuw jong mokkeltje lol.
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:20:04 #88
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_92876642
quote:

[..]

Dit bedoel ik, hij heeft de keuze gemaakt vreemd te gaan, de volgende keuze is aan haar!

quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:37 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Volledige transparantie is een hoog ideaal.

Je woedende reaktie is heel overtuigend.
Ze preekt ook geen volledige transparantie, alleen eerlijkheid over belangrijke zaken. En dat is een hele goede basis van een relatie :)
pi_92876778
Ik begrijp niet wat mensen bezield soms.. soms kun je iemand nog zo goed kennen, maar dan nog gaan ze er ineens vandoor met iemand anders.

Het ergste vind ik nog als iemand tegen je begint te huilen met "ik wil je nooit meer kwijt, ik hou ontzettend veel van jou" en al die dingen en vervolgens de volgende avond alweer verdwenen is om bij zijn of haar lover te zijn.

Dat heb ik pas nog meegemaakt. Mijn vertrouwen in de mensheid is weer tot een dieptepunt gezakt.
There is a long line down from heaven.
pi_92876981
Boeddhisten klagen daar al 2500 jaar over. Het leven is lijden.
We zitten gevangen in de sluier van Maya ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Maya_(begrip) )

[ Bericht 37% gewijzigd door deelnemer op 16-02-2011 18:45:47 ]
The view from nowhere.
pi_92877193
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:20 schreef Frag_adder het volgende:

Ze preekt ook geen volledige transparantie, alleen eerlijkheid over belangrijke zaken. En dat is een hele goede basis van een relatie :)
Moet je wel hetzelfde waarde systeem hebben natuurlijk. Overspel is echt geen marginaal verschijnsel. Dat kun je nooit met moraal alleen verklaren.
The view from nowhere.
pi_92877465
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:20 schreef Frag_adder het volgende:
Daarom zei ik ook altijd voor de relatie dat ik erg geintresseerd ben in andere vrouwen :P en dat ze daar mee moet kunnen leven.
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:43:44 #93
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_92877606
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:35 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Moet je wel hetzelfde waarde systeem hebben natuurlijk.
Neem toch aan dat je het daar over hebt voor je een serieuze relatie begint. De meeste relaties zijn op voorwaarde dat de partijen (emotioneel en fysiek) trouw zijn aan elkaar. Meneer de tandarts heeft eenzijdig die voorwaarden gebroken en verzuimt tot nu toe de andere partij daarover in te lichten.
De hele relatie is derhalve vanaf de 1e kus met de assistente niks meer dan een leugen.

Succes er mee cowboy!
pi_92877833
als een echte cowboy betaamt het wedden op 2 paarden, niks mis mee. Maar blijf je minnares ook zien als minnares en zeg dit ook tegen je minnares.
dont get high on your own supply
pi_92877905
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:43 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Neem toch aan dat je het daar over hebt voor je een serieuze relatie begint. De meeste relaties zijn op voorwaarde dat de partijen (emotioneel en fysiek) trouw zijn aan elkaar. Meneer de tandarts heeft eenzijdig die voorwaarden gebroken en verzuimt tot nu toe de andere partij daarover in te lichten.
De hele relatie is derhalve vanaf de 1e kus met de assistente niks meer dan een leugen.

Succes er mee cowboy!
Een slippertje wordt wel eens door de vingers gezien en vaak verzwegen. Als we er te zwaar aan tillen ontstaat er te grote problemen.
The view from nowhere.
pi_92877982
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:35 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Moet je wel hetzelfde waarde systeem hebben natuurlijk. Overspel is echt geen marginaal verschijnsel. Dat kun je nooit met moraal alleen verklaren.
Helaas niet, maar ik geloof dat we als mens onderhand onze driften met het verstand wel kunnen bedwingen. Als je vreemdgaat kies je ervoor die moraal te verwerpen. Rond willen neuken, prima, maar niet als je weet dat je er iemand mee kwetst.
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:52:54 #97
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_92878092
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:51 schreef K.Weenie het volgende:

[..]

Helaas niet, maar ik geloof dat we als mens onderhand onze driften met het verstand wel kunnen bedwingen. Als je vreemdgaat kies je ervoor die moraal te verwerpen. Rond willen neuken, prima, maar niet als je weet dat je er iemand mee kwetst.
Dat is niets voor sommige mensen, dat vind ik prima, maar ben er dan vanaf voor het een relatie is al duidelijk over dat je iemand bent voor een open relatie.

Dan weet ik tenminste dat zo een persoon niets voor mij is, en dat weet ik liever van te voren, dan na een jaar of 5....
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:53:21 #98
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_92878117
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:49 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Een slippertje wordt wel eens door de vingers gezien en vaak verzwegen. Als we er te zwaar aan tillen ontstaat er te grote problemen.
Dat is aan de partner, of ze er zwaar aan wil tillen.

Om iets door de vingers te zien moet je het wel eerst weten... dan heb je inderdaad de keuze er wel of niet wat mee te doen.
Verzwijgen kan ook. Dat vind ik verwerpelijk, dan bepaal je voor de ander. Bovendien is de kans zeer groot dat de ander er alsnog achter komt. Dan ontstaan er pas grote problemen.
pi_92878534
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:53 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Dat is aan de partner, of ze er zwaar aan wil tillen.

Om iets door de vingers te zien moet je het wel eerst weten... dan heb je inderdaad de keuze er wel of niet wat mee te doen.
Verzwijgen kan ook. Dat vind ik verwerpelijk, dan bepaal je voor de ander. Bovendien is de kans zeer groot dat de ander er alsnog achter komt. Dan ontstaan er pas grote problemen.
Je verandert ook wezenlijk de situatie als je het vertelt. Soms moet je dat niet willen. Juist als een ander er heel zwaar aan tilt, krijgt ie het nooit te horen.
The view from nowhere.
pi_92878737
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:01 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Je verandert ook wezenlijk de situatie als je het vertelt. Soms moet je dat niet willen. Juist als een ander er heel zwaar aan tilt, krijgt ie het nooit te horen.
Je verandert de situatie alleen wezenlijk door het te doen, niet door het te vertellen. Je bent vreemdgegaan, of het nou vertelt of niet. Soms moet je dat niet willen? Wat zou jij willen als jij de onwetende bedrogen partner was? Een vriendin die er iemand anders op nahoudt en even voor jou beslist dat je dat niet erg vindt of weg bij haar met de mogelijkheid om in de toekomst een partner te hebben die jou wel betrekt in fundamentele dingen in je eigen relatie?

[ Bericht 0% gewijzigd door K.Weenie op 16-02-2011 23:15:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')