En je wilt je ouwe schoenen niet weggooien omdat je nu een paar toffe nieuwe bent tegengekomen die net zo mooi zijn als je ouwe toen ze net nieuw waren.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:50 schreef DeTandarts het volgende:
Het zegt wat over mijn relatie mij dat deze situatie is kunnen ontstaan, maar ik hou enorm veel van mijn partner en weet dan ook niet meer wat ik moet doen. Ik ben nooit bewust op zoek gegaan naar de verleiding, daar was geen enkele aanleiding toe, maar ik ben haar nou eenmaal tegengekomen en we waren allebei vanaf het eerste moment verkocht.
Ik wil geen van beiden op de 2e plaats zetten, maar dit kan zo ook niet verder natuurlijk.
Ik wil niet "zomaar" een relatie van 10 jaar overboord gooien en iemand kwetsen waar ik jarenlang alles mee heb gedeeld en gedaan.
Tsja, bewust.. slecht excuus, maar het ging als een stroomversnelling waar ik weinig tegenin te brengen had.. en voor je het weet zit je tot over nek in en dan lijkt het niet echt een keuze.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:55 schreef loveli het volgende:
Je hebt niet bewust gezocht, maar je bent wel bewust verder gegaan. Zelf. Niemand die je heeft gedwongen.
Weet de nieuwe dat er een ouwe is?
Het is net die keuze maken wat me niet lukt. Ik weet niet wat me meer waard is.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:57 schreef Bloempje. het volgende:
Je partner kwetsen doe je sowieso. Je zal toch moeten kiezen, want dit kan natuurlijk niet, dat snap je gelukkig zelf ook wel. Zul je je af moeten vragen wat je meer waard is, maar de kans is natuurlijk groot dat je partner je niet meer wil als ze hier achter komt...
Jouw huisquote:Op woensdag 16 februari 2011 14:05 schreef DeTandarts het volgende:
[..]
Ik heb ook ver voor de eerste kus gezegd dat ik nooit mijn huis zo verkopen
Heb geen sympathie nodig hoor.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Jouw huis
Van mij krijg je verder totaal geen sympathie, vreemdgangers![]()
quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:07 schreef De_Rikster het volgende:
Gast, neem een baby. Lost alles op...
Daar ging het mis. Zo ver had je het imho al niet mogen laten komen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:50 schreef DeTandarts het volgende:
. Paar nachten samen en tot over de oren verliefd.
Slecht excuus? Het overkwam me, ik was machteloos!quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:05 schreef DeTandarts het volgende:
[..]
Tsja, bewust.. slecht excuus, maar het ging als een stroomversnelling waar ik weinig tegenin te brengen had.. en voor je het weet zit je tot over nek in en dan lijkt het niet echt een keuze.
Dat probeer ik ook op een rijtje te zetten. Even over de verliefdheid heen kijken en proberen uit te maken of we ook op lange termijn een blijvende match zouden zijn. Nadenken over hoe het samenwonen zou gaan, hoe je op een gegeven moment met elkaars minder leuke kanten om zou gaan... maar ik krijg die roze bril godver niet af.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:14 schreef teamlead het volgende:
[..]
Daar ging het mis. Zo ver had je het imho al niet mogen laten komen.
En als je voor je minnares kiest: over 10 jaar is zij net zo vertrouwd als je huidige vrouw en lijkt dan dus ook saai en aan vervanging toe.
Hehe nu je het zegt..quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:21 schreef loveli het volgende:
Ik moet het vragen... Is het je assistente?
Ja, cliché he.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:21 schreef loveli het volgende:
Ik moet het vragen... Is het je assistente?
quote:
Ik denk dat ik een moment (of een week ofzo) van bezinning nodig heb om dat objectief te kunnen bekijken en daaruit een eerlijke conclusie te kunnen trekken naar alle betrokkenen, maar momenteel zijn al mijn gedachten te veel gekleurd en beïnvloed door de hele situatie.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:23 schreef Re het volgende:
wees eerlijk naar jezelf toe ten eerste (je OP staat vol tegenstrijdigheden), dan volgt de eerlijkheid naar je partner en neukertje vanzelf
Het spijt me, maar hier ga je imho al de mist in... Als je een vaste relatie op dat soort dingen baseert, dat je vooral nooit ruzie hebt, altijd elkaar graag ziet en dat je nooit een scheve schaats zal rijden en nooit de behoefte hebt aan een ander, is de kans dat de realiteit anders blijkt te zijn dan wat je eigenlijk jezelf voorhoud erg groot... vroeger of later gaat dat mis en wat ik lees is het vooral zo dat je in de volgende 'roze wolk' vlucht.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:50 schreef DeTandarts het volgende:
Nooit ruzie, zie haar doodgraag.
Nooit een scheve schaats, nooit de behoefte gehad aan een ander.
Wacht maar tot je de reaktie van je partner meemaakt. Dingen gaan gewoon keihard stuk.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:19 schreef DeTandarts het volgende:
[..]
Dat probeer ik ook op een rijtje te zetten. Even over de verliefdheid heen kijken en proberen uit te maken of we ook op lange termijn een blijvende match zouden zijn. Nadenken over hoe het samenwonen zou gaan, hoe je op een gegeven moment met elkaars minder leuke kanten om zou gaan... maar ik krijg die roze bril godver niet af.
en wat als... wat als ik over tien jaar weer op een ander verliefd zou worden... ik zou dan 45 zijn en nog best een nieuwe romance aankunnen... en het zou niet eens onnatuurlijk zijn als je kijkt naar alle discussie of monogamie nou wel of niet wenselijk zou zijn. Niet dat ik dat na wil streven ofzo, maar de wereld zou niet vergaan snapje.
Met je personeel? Ook daar ontstaat een serieus probleem.quote:
lijkt me zeer verstandigquote:Op woensdag 16 februari 2011 14:26 schreef DeTandarts het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een moment (of een week ofzo) van bezinning nodig heb om dat objectief te kunnen bekijken en daaruit een eerlijke conclusie te kunnen trekken naar alle betrokkenen, maar momenteel zijn al mijn gedachten te veel gekleurd en beïnvloed door de hele situatie.
Misschien moet ik maar even een week op een bergtop gaan zitten om dit te kunnen doen.
Ja natuurlijk schieten die gedachten door je hoofd, maar heb je het zelf al eens meegemaakt dat je zo overdonderd wordt door een schat van een meid die je met zoveel passie kust en zo expliciet duidelijk maakt dat ze je hier en nu wil? Op dat moment denk je niet meer helder. Ja, ik ben dan maar een zwak persoon die zich over heeft gegeven aan de lust. Ik ben er ook niet trots op ofzo.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:25 schreef CHZ het volgende:
[..]
Man man, serieus dat je zonder blijkbaar te denken met haar naar bed bent gegaan ook.. Had je niet zoiets van, eh.. dit is niet goed toen het je 'overkwam'?
oh, ik dacht met die emoticon duidelijk te maken dat dit een grap was.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:29 schreef deelnemer het volgende:
Met je personeel? Ook daar ontstaat een serieus probleem.
Dit wordt gewoon klote.
quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:32 schreef De_Rikster het volgende:
Hey ouwe Tandarts pik! Ik zal je van de week even bellen om een afspraak te maken, moet nodig weer heen. Ken iemand die 'toevallig' tandartsassistente is en een verhaal heeft wat hier behoorlijk sterk mee overeenkomt: Je bent mijn tandarts
quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:32 schreef De_Rikster het volgende:
Hey ouwe Tandarts pik! Ik zal je van de week even bellen om een afspraak te maken, moet nodig weer heen. Ken iemand die 'toevallig' tandartsassistente is en een verhaal heeft wat hier behoorlijk sterk mee overeenkomt: Je bent mijn tandarts
met de assistente zeker?quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:35 schreef De_Rikster het volgende:
Kak, maar ja ik wil graag een afspraak maken maar jij bent dus mijn tandarts niet
Het is voor een vrouw heel makkelijk om je dit gevoel te bezorgen, beetje ego streling enzo.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:30 schreef DeTandarts het volgende:
[..]
Ja natuurlijk schieten die gedachten door je hoofd, maar heb je het zelf al eens meegemaakt dat je zo overdonderd wordt door een schat van een meid die je met zoveel passie kust en zo expliciet duidelijk maakt dat ze je hier en nu wil? Op dat moment denk je niet meer helder. Ja, ik ben dan maar een zwak persoon die zich over heeft gegeven aan de lust. Ik ben er ook niet trots op ofzo.
Zijn verantwoordelijkheidsgevoel voor zijn eigen daden rationaliseert hij weg. Hierdoor zal hij verder in de shit komen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:39 schreef PaperRose het volgende:
Beself wel Tandarts dat als jij niet een keuze maakt je dan ook een keuze maakt!! Dit kan jaren voortduren en blijf je erin hangen. Of als je vrouw er achter komt wordt de keuze voor jou gemaakt. Vraag je maar eens af of je dat zou willen!!!
Probeer je voor de verandering eens in te leven in zijn vrouw, in plaats van in die slappe zak.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:39 schreef PaperRose het volgende:
Beself wel Tandarts dat als jij niet een keuze maakt je dan ook een keuze maakt!! Dit kan jaren voortduren en blijf je erin hangen. Of als je vrouw er achter komt wordt de keuze voor jou gemaakt. Vraag je maar eens af of je dat zou willen!!!
Dit speelt nog niet lang en ik wil dit ook niet aan laten slepen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:39 schreef PaperRose het volgende:
Stel, je kiest voor je huidge partner en je stopt met vreemdgaan, ga je het haar dan nog ooit vertellen?quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:46 schreef DeTandarts het volgende:
[..]
Dit speelt nog niet lang en ik wil dit ook niet aan laten slepen.
Ik weet ook wel dat ik verkeerd ben en natuurlijk word je veroordeeld op een forum. Ik wil verder dan ook geen smoesjes enzo opgooien en reken al helemaal niet op sympathie. De reden dat ik het verhaal hier plaats is omdat ik moeite heb met die keuze te maken en dat ik het idee heb dat input van vreemden me een meer heldere kijk op de zaken kan verschaffen.
Ik wil dit geen jaren aan laten slepen. Ik wil dit nu afronden.
Wij kunnen je wel helpen te kiezen hoor. Kies voor je huidige partner. Al vind ik niet dat ze jou nog waard is.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:46 schreef DeTandarts het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat ik verkeerd ben en natuurlijk word je veroordeeld op een forum. Ik wil verder dan ook geen smoesjes enzo opgooien en reken al helemaal niet op sympathie. De reden dat ik het verhaal hier plaats is omdat ik moeite heb met die keuze te maken en dat ik het idee heb dat input van vreemden me een meer heldere kijk op de zaken kan verschaffen.
Dit lijkt me evident.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:48 schreef K.Weenie het volgende:
[..]
Stel, je kiest voor je huidge partner en je stopt met vreemdgaan, ga je het haar dan nog ooit vertellen?
Hoezo praat je met "elkaar", vind zij dat dan ook? Of is het meer je onkunde om van een verslofde relatie weer iets spannnends te maken? Ofwel what have you done for her lately?quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:52 schreef DeTandarts het volgende:
[..]
Dit lijkt me evident.
Mocht mijn relatie dan daarop stuklopen, is dat zo.
Ik ben echt niet te beroerd om de consequenties te dragen hoor.
Ik wil gewoon de goede beslissing nemen.
Ik begrijp best de woede ten opzichte van het vreemdgaan, maar zoals ik het zie is dat niet het enige probleem. Het kan toch ook gewoon zijn dat je op elkaar uitgekeken bent en dat je meer uit vertrouwdheid en uit platonische liefde bij elkaar blijft. Is het dat dan waard om een potentiële liefde van je leven mis te lopen? Het is dit vraagstuk dat me pijnigt.
Ja dat kan, maar je kon ook het besluit nemen na tevergeefs alles geprobeerd te hebben om je relatie er bovenop te helpen niet voor de rest van je leven zo samen te willen blijven en je partner te verlaten. Ik kan me niet voorstellen dat je iemand zoiets aandoet als je zegt zoveel van haar te houden, zo hou je haar in principe toch aan het lijntje tot er wat beters langskomt? Heb je wel door wat je bij haar aanricht?quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:52 schreef DeTandarts het volgende:
[..]
Dit lijkt me evident.
Mocht mijn relatie dan daarop stuklopen, is dat zo.
Ik ben echt niet te beroerd om de consequenties te dragen hoor.
Ik wil gewoon de goede beslissing nemen.
Ik begrijp best de woede ten opzichte van het vreemdgaan, maar zoals ik het zie is dat niet het enige probleem. Het kan toch ook gewoon zijn dat je op elkaar uitgekeken bent en dat je meer uit vertrouwdheid en uit platonische liefde bij elkaar blijft. Is het dat dan waard om een potentiële liefde van je leven mis te lopen? Het is dit vraagstuk dat me pijnigt.
Er zijn nog geen kinderen in het spel?quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:46 schreef DeTandarts het volgende:
[..]
Aan het lijntje houden en wachten tot er iets beters langskomt? Nee, zo is het dus echt niet.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:59 schreef K.Weenie het volgende:
[..]
zo hou je haar in principe toch aan het lijntje tot er wat beters langskomt? Heb je wel door wat je bij haar aanricht?
WTF? Het wordt van kwaad tot erger. Weet niet of ik er om moet lachen of erom moet janken (naar je partner toe)...quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:15 schreef DeTandarts het volgende:
[..]
Aan het lijntje houden en wachten tot er iets beters langskomt? Nee, zo is het dus echt niet.
Zoals ik al zei, ben ik totaal overdonderd door de gang van zaken. Voorbedachte rade is hier niet in het spel. Ik heb nooit echt getwijfeld aan mijn relatie, maar nu dit gebeurd is, ga je terugkijken en evalueren.
Ik begrijp dat je zegt "wat je bij haar aanricht", maar als ik heel eerlijk ben, ben ik meer bezig met wat ik zou aanrichten als ik de relatie zou verbreken. Ja, hier zal ik ook wel weer de volle laag voor krijgen, alsof ik het voor haar doe, maar ik daar denk ik echt aan. Hoe zij financieel rond moet gaan komen, wat er met haar zaak moet gebeuren (aanbouw van mijn praktijk), hoe ze zich gaat redden (erg afhankelijk van mij), etc.
Dan is het natuurlijk gemakkelijk om te zeggen "alles beter dan bij zo'n klootzak" te blijven, maar in de praktijk komt er natuurlijk wel iets meer bij kijken.
@ deelnemer: nee, er zijn geen kinderen in het spel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |