Jawel, ik deed als of ik veel studeerde en werd uiteindelijk paraveterinairquote:
quote:En bedankt, nu mag ik het bier van het beeldscherm poetsen...
De MAS?quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:31 schreef Maitje het volgende:
[..]
Hahaha joah idd.
Maar ik heb op een soort van "boeren" school gezeten, daar had je dan de boeren, en de penny;s (de meisjes die de paarden opleiding deden).. en ik zat bij geen van beide overigens.
Maar goed, er komen bij die poort een aantal keer per dag van de penny kutjes.. dus ja
Ik neem aan dat dat de naam van de school is en niet de opleiding, Middelbaar Agragische School is meer een soort 'boeren' school.quote:
Hmm... nee zo is het nooit genoemd bij mij op school. Je kunt er vele dingen leren maar is niet speciafiek gericht alleen op MAS.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:42 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat de naam van de school is en niet de opleiding, Middelbaar Agragische Opleiding is meer een soort 'boeren' school.
quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:38 schreef Maitje het volgende:
Jawel, ik deed als of ik veel studeerde en werd uiteindelijk paraveterinair
Ja, ben nog bezig....quote:
Nee, het is dierenartsassistente, alleen elke boerenlul die je van de straat plukt kun je tot dierenartsassistente benoemen, maar ik heb er voor gestudeerd en mag ik mijzelf paraveterinair noemen... (al heeft het mij 3 jaar gekost om het goed te spellenquote:Op woensdag 16 februari 2011 21:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
![]()
Is dat hetzelfde als dierenarts of serieus grabbelen in paarden en koeien? (dat deden wij nl. zelf, inclusief dat trek hem eruit apparaat)
[..]
Ja, ben nog bezig....
Een beetje zoals de hospik bij Defensie, tegenwoordig noemt een soldaat met EHBO zich ook al hospik maar heeft daar ook geen studie in gedaan.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:45 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nee, het is dierenartsassistente, alleen elke boerenlul die je van de straat plukt kun je tot dierenartsassistente benoemen, maar ik heb er voor gestudeerd en mag ik mijzelf paraveterinair noemen... (al heeft het mij 3 jaar gekost om het goed te spellen).
Al moet ik wel zeggen dat ik bijna net zoveel weet als een dierenarts. Wordt enkel alleen behandeld als grof vuil...
Ik heb er al eens 3 uit een koe getrokken (vandaar ook de term grabbelton, die is toen maar verzonnen door ons) Ze waren alleen alle 3 dood. Niet dat ik ook maar enige "dierenkunde" opleiding gehad heb, maar heb jaren op boerderijen gewerkt. Arm erin, poten vinden en trekken (jaja, leuk) tot falen. De hond er standaard bij, die likt ze mooi schoon.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:46 schreef Maitje het volgende:
Trouwens, heb alleen maar in de "vagina" van schapen gezeten.. voelt warm hoor!
Als je dat maar bij mensen laat!quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb er al eens 3 uit een koe getrokken (vandaar ook de term grabbelton, die is toen maar verzonnen door ons) Ze waren alleen alle 3 dood. Niet dat ik ook maar enige "dierenkunde" opleiding gehad heb, maar heb jaren op boerderijen gewerkt. Arm erin, poten vinden en trekken (jaja, leuk) tot falen. De hond er standaard bij, die likt ze mooi schoon.
quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:50 schreef Clan het volgende:
[..]
Een beetje zoals de hospik bij Defensie, tegenwoordig noemt een soldaat met EHBO zich ook al hospik maar heeft daar ook geen studie in gedaan.
Er is eigenlijk niets mooiers dan een levend wezen ter wereld te brengen. Ik heb veel lammetjes ter wereld gebracht, idd erin met de hand en zoeken naar de pootjes, alles recht leggen en dan trekken...quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb er al eens 3 uit een koe getrokken (vandaar ook de term grabbelton, die is toen maar verzonnen door ons) Ze waren alleen alle 3 dood. Niet dat ik ook maar enige "dierenkunde" opleiding gehad heb, maar heb jaren op boerderijen gewerkt. Arm erin, poten vinden en trekken (jaja, leuk) tot falen. De hond er standaard bij, die likt ze mooi schoon.
Hier in het dorp heb ik het ook vaker gezien, en alles wat dood is gaat dan in zo'n grote ton voor op het erf, daar zie je soms de grootste misbaksels tussen liggen, biggen met 5 poten of 1 oog, ziet er allemaal niet uit, om maar over de stank te zwijgen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:53 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat bij def precies werkt..
[..]
Er is eigenlijk niets mooiers dan een levend wezen ter wereld te brengen. Ik heb veel lammetjes ter wereld gebracht, idd erin met de hand en zoeken naar de pootjes, alles recht leggen en dan trekken...
Zou stiekem nog wel een keer bij een koe willen doen
Heb alleen 1x gehad, was met stage en werden we gebeld dat er een schaap aan het bevallen was, maar het lam kwam er niet uit.
Wij er naar toe, lag dat arme ding in de zon te branden.
Dus ik leg dat schaap goed neer, die boer trekt aan dat lam dat al dood is.. trekt ie gekko zo hard dat hij zo dat lammetje zijn poot eraf trekt.
Ik lag dubbel.. (zullen wel zenuwen geweest zijn). Daarna pakte die er een mes bij en moesten we het lam eruit snijden...
Ja, dat gaat in een ton of onder zo'n lijkenkap en dan wordt het eens in de zoveel weken opgehaald. Is altijd wel triestquote:Op woensdag 16 februari 2011 21:57 schreef Clan het volgende:
[..]
Hier in het dorp heb ik het ook vaker gezien, en alles wat dood is gaat dan in zo'n grote ton voor op het erf, daar zie je soms de grootste misbaksels tussen liggen, biggen met 5 poten of 1 oog, ziet er allemaal niet uit, om maar over de stank te zwijgen.
Dan ga je dus echt tot je oksel erin als het een beetje meezit. Vaak bonden wij een touw aan de poten, dat maakt het leven wat eenvoudiger. En daarna aan de "krik".quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:53 schreef Maitje het volgende:
Er is eigenlijk niets mooiers dan een levend wezen ter wereld te brengen. Ik heb veel lammetjes ter wereld gebracht, idd erin met de hand en zoeken naar de pootjes, alles recht leggen en dan trekken...
Zou stiekem nog wel een keer bij een koe willen doen
Schapen heb ik weinig ervaring mee. Maar de boeren een beetje kennende zal er wel een botte Herder tevoorschijn zijn gekomen.quote:Heb alleen 1x gehad, was met stage en werden we gebeld dat er een schaap aan het bevallen was, maar het lam kwam er niet uit.
Wij er naar toe, lag dat arme ding in de zon te branden.
Dus ik leg dat schaap goed neer, die boer trekt aan dat lam dat al dood is.. trekt ie gekko zo hard dat hij zo dat lammetje zijn poot eraf trekt.
Ik lag dubbel.. (zullen wel zenuwen geweest zijn). Daarna pakte die er een mes bij en moesten we het lam eruit snijden...
Dat is de natuur, wat ik vorig jaar zag hier was een hele wij met witte lammetjes en daar zat één zo'n pikzwarte tussen, zag apart uit.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:58 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ja, dat gaat in een ton of onder zo'n lijkenkap en dan wordt het eens in de zoveel weken opgehaald. Is altijd wel triest
Ja touwtjes eraan en trekken... alleen bij schapen was dat niet nodig, soms overigens wel. En ik heb vrij dunnen maar grote handen (of vingers) dus het was makkelijk om bij de lammetjes te komen..quote:Op woensdag 16 februari 2011 22:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan ga je dus echt tot je oksel erin als het een beetje meezit. Vaak bonden wij een touw aan de poten, dat maakt het leven wat eenvoudiger. En daarna aan de "krik".
Whehehe joahquote:Schapen heb ik weinig ervaring mee. Maar de boeren een beetje kennende zal er wel een botte Herder tevoorschijn zijn gekomen.
Haha das leuk hé!!quote:Op woensdag 16 februari 2011 22:01 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat is de natuur, wat ik vorig jaar zag hier was een hele wij met witte lammetjes en daar zat één zo'n pikzwarte tussen, zag apart uit.
quote:Op woensdag 16 februari 2011 22:07 schreef Maitje het volgende:
Op mijn stage hadden we 2 zwarte. Helaas brak 1 met het bevallen zijn borstbeen en overleed ter plekke.
De ander had ik gehaald![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |