abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92789596
Ik heb een probleem. Ik ben een meisje en ik ben best snel aggressief. Dit kan ik niet echt uiten, aangezien ik dit meestal s'morgens of s'avonds heb. Van mijn ouders mag ik trouwens niet op een of andere vechtsport.
Wat moet ik doen om mijn agressie kwijt te kunnen of hoe moet ik daar mee omgaan?
pi_92789669
Sporten?
pi_92789822
Ja ik volley. Maar ik train 3x in de week en wedstrijd op zaterdag. Maar tijdens wedstrijd of zo heb ik er nooit last van. Meestal als iemand op mijn zenuwen of zo werkt. Of uit het niets..
pi_92789846
Hoezo denk je dat je daar last van hebt dan?
pi_92789945
anders ga je toch gewoon op een sport waar je veel meer energie in kwijt kunt?
  maandag 14 februari 2011 @ 21:12:44 #6
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_92790003
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:07 schreef Piene17 het volgende:
Ik heb een probleem. Ik ben een meisje en ik ben best snel aggressief. Dit kan ik niet echt uiten, aangezien ik dit meestal s'morgens of s'avonds heb. Van mijn ouders mag ik trouwens niet op een of andere vechtsport.
Wat moet ik doen om mijn agressie kwijt te kunnen of hoe moet ik daar mee omgaan?
Haha TS is snel op der teentjes getrapt
AJAX PAKT 30e LANDSTITEL ✯✯✯
Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Flippiee het volgende:
CREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :*
  Eindredactie Games maandag 14 februari 2011 @ 21:14:57 #7
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_92790172
Koop een bokszak.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_92790512
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:14 schreef 2dope het volgende:
Koop een bokszak.
Tja. Wel een goed idee. Maarja nog zoiets, mijn ouders weten niet dat ik hiermee zit. Ik heb niet echt zo'n ouders waar je mee over problemen praat. Dus ik weet niet of iets kopen erin zit..
  maandag 14 februari 2011 @ 21:22:11 #9
294141 tarantism
hups in die kont
pi_92790636
ja vollybal, daar zou ik ook agressief van worden.

Ga lekker aan waterpolo of atletiek doen, iig een echte sport.

vollybal pfffff dat is korfbal voor gehandicapten
  Redactie Frontpage maandag 14 februari 2011 @ 21:26:41 #10
4530 crew  Crazy Harry
pi_92790960
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:22 schreef tarantism het volgende:

Met waterpolo maak je het probleem alleen maar groter...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_92791003
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:22 schreef tarantism het volgende:

:{
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_92791059
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:20 schreef Piene17 het volgende:

[..]

Tja. Wel een goed idee. Maarja nog zoiets, mijn ouders weten niet dat ik hiermee zit. Ik heb niet echt zo'n ouders waar je mee over problemen praat. Dus ik weet niet of iets kopen erin zit..
Wat doen ze dan als je erover praat? Misschien mag je dan wél naar een vechtsport als ze dit weten.
pi_92791450
quote:
Wat doen ze dan als je erover praat? Misschien mag je dan wél naar een vechtsport als ze dit weten.
Ja dit zou wel kunnen. Tot nu toe zeggen mijn ouders altijd als ik vraag of ik op nog een sport wil dat ik dat niet mag. Omdat ik 4x in de week volley en havo 4 doe, en werk.. dus ze zeggen dat ik daar geen tijd voor heb :(
Vind ik wel jammer.
  maandag 14 februari 2011 @ 21:38:10 #14
300556 Tom_Poes
Marten bedankt!
pi_92791847
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:32 schreef Piene17 het volgende:

[..]

Ja dit zou wel kunnen. Tot nu toe zeggen mijn ouders altijd als ik vraag of ik op nog een sport wil dat ik dat niet mag. Omdat ik 4x in de week volley en havo 4 doe, en werk.. dus ze zeggen dat ik daar geen tijd voor heb :(
Vind ik wel jammer.
Als dat ook echt zo is hebben ze een punt nietwaar? Als jij een maand lang een logboek bij houdt waarin staat dat je alle dingen die je moet doen goed doet, en goede cijfers haalt op school, en nog steeds 2 uur per dag overhoudt en dat kan laten zien is dat iig geen reden meer.

Lijkt me dat je met je ouders praat als je problemen hebt trouwens. Al begin je maar met: Pa, Ma, ik weet dat we nooit veel over problemen ofzo praten, maar ik heb jullie hulp hierbij nodig...
pi_92793642
Ja goed idee. Misschien ga ik dat wel doen ja..
pi_92793722
Succes :D
pi_92795732
Waarom ben je agressief? Heb je jezelf dat al afgevraagd, dus niet hoe kom ik er vanaf?
Gebeurt er iets, denk je aan iets, ben je opgefokt, krop je dingen op, heb je het (te) druk? Leer je emoties herkennen, meestal is het een signaal. Je bent niet voor niets boos/agressief..
met panceta!
pi_92797346
kan je agressie sws ergens anders op kwijt als de bron van je agressie? Of is dat slechts een tijdelijke oplossing? (gewoon even een gerelateerde vraag tussendoor)

Ik niet namelijk
pi_92797833
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 22:28 schreef pannenkoekenpanpannenkoek het volgende:
Waarom ben je agressief? Heb je jezelf dat al afgevraagd, dus niet hoe kom ik er vanaf?
Gebeurt er iets, denk je aan iets, ben je opgefokt, krop je dingen op, heb je het (te) druk? Leer je emoties herkennen, meestal is het een signaal. Je bent niet voor niets boos/agressief..
Ik heb geen idee, ik denk dat ik gevoelens opkrop, en dat die als dan ook maar een klein dingetje mij irriteert alles er ineens uit komt.
Bijv: Als mijn zusje s'morgens aan het fluiten is en ik vraag haar te stoppen en ze gaat door, dan wil ik haar echt slaan ofzo. Terwijl ik eigenlijk niks tegen mijn zusje heb of zo..
  Eindredactie Games maandag 14 februari 2011 @ 22:56:42 #20
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_92797879
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 22:55 schreef Piene17 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, ik denk dat ik gevoelens opkrop, en dat die als dan ook maar een klein dingetje mij irriteert alles er ineens uit komt.
Bijv: Als mijn zusje s'morgens aan het fluiten is en ik vraag haar te stoppen en ze gaat door, dan wil ik haar echt slaan ofzo. Terwijl ik eigenlijk niks tegen mijn zusje heb of zo..
Haha, herkenbaar. Maar je zusje kan ook ècht niet zingen.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_92800358
Zou om te beginnen maar eens met ze erover praten ja. Zal hun kijk erop wellicht veranderen.

Misschien biedt een vechtsport idd uitkomst, maar als je het al erg druk hebt hebben je ouders wel een punt wanneer ze zeggen dat je dat beter niet kan doen. Sowieso lijkt therapie me misschien beter, maargoed. Praat er iig met je ouders over, kom op, je bent 17 :P
pi_92815426
17, iets met puberteit en hormonen.
Doe eens lief!
pi_92815646
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:09 schreef Prenzlauer het volgende:
17, iets met puberteit en hormonen.
Dus? Dan moet hij alsnog een oplossing vinden om het te beheersen toch?
pi_92816069
[quote]Dus? Dan moet hij alsnog een oplossing vinden om het te beheersen toch? ]/quote]
Waarom? Er is nog geen klap gevallen. Alsof niemand agressieve gedachten heeft tegen de dingen die hij niet onder controle heeft :') Heb je wel eens in de spits gereden?
Doe eens lief!
pi_92816147
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:25 schreef Prenzlauer het volgende:

Waarom? Er is nog geen klap gevallen. Alsof niemand agressieve gedachten heeft tegen de dingen die hij niet onder controle heeft :') Heb je wel eens in de spits gereden?
Dus als iemand in elkaar geslagen wordt moet er pas actie ondernomen worden?
Voorkomen is toch veel beter? TS kent zichzelf beter dan wij tweeën en ik vind het goed als hij onder actie wilt komen. Dat is veel beter dan pubers die het niet eens in de gaten hebben en hulp weigeren.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:30:00 #26
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_92816232
-edit- flikker op graftak

[ Bericht 69% gewijzigd door Re op 15-02-2011 16:34:52 ]
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_92818949
quote:
Dus als iemand in elkaar geslagen wordt moet er pas actie ondernomen worden?
Voorkomen is toch veel beter? TS kent zichzelf beter dan wij tweeën en ik vind het goed als hij onder actie wilt komen. Dat is veel beter dan pubers die het niet eens in de gaten hebben en hulp weigeren.
Easy tiger, als puber leef je alles wat intensiever ik zie hier echt geen problemen. Ze klaagt niet over aantoonbare problemen thuis alleen kleine situaties, echt niets om je zorgen over te maken.

Maar mijn excuus, volgende keer roep ik wel gewoon borderline want dat valt hier tenminste wel in smaak bij het gros van de posters.
Doe eens lief!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 14:36:46 #28
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_92819121
Ga erbij hardlopen?
pi_92819597
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:33 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Easy tiger, als puber leef je alles wat intensiever ik zie hier echt geen problemen. Ze klaagt niet over aantoonbare problemen thuis alleen kleine situaties, echt niets om je zorgen over te maken.

Maar mijn excuus, volgende keer roep ik wel gewoon borderline want dat valt hier tenminste wel in smaak bij het gros van de posters.
Ken je haar persoonlijk dan?
Als ze niet op haar vel voelt, dan mag ze er wat toch tegen doen? Alles laten gaan alleen omdat je een puber bent, vind ik onverantwoordelijk.
Een vechtsport doen, wat ie zelf voorstelt, lijkt me geen negatieve voorstel. Zelfs als er niets gaande is (wat jij dus zegt), dan heeft ze een leuke sport beoefend (is ook een goede zelfverdediging als vrouw). Win-win situatie, of niet?
Enige wat mis kan gaan is dat haar agenda hierdoor te vol wordt. Als ze dit bespreekt met haar ouders en samen een goed schema kunnen regelen, dan is er niets aan de hand.

En jouw bordeline-opmerking negeer ik trouwens.
pi_92820187
quote:
Ken je haar persoonlijk dan?
Als ze niet op haar vel voelt, dan mag ze er wat toch tegen doen? Alles laten gaan alleen omdat je een puber bent, vind ik onverantwoordelijk.
Een vechtsport doen, wat ie zelf voorstelt, lijkt me geen negatieve voorstel. Zelfs als er niets gaande is (wat jij dus zegt), dan heeft ze een leuke sport beoefend (is ook een goede zelfverdediging als vrouw). Win-win situatie, of niet?
Enige wat mis kan gaan is dat haar agenda hierdoor te vol wordt. Als ze dit bespreekt met haar ouders en samen een goed schema kunnen regelen, dan is er niets aan de hand.

En jouw bordeline-opmerking negeer ik trouwens.
Jij wel dan?

ze mag er best wat tegen doen, ik neem het alleen niet zo serieus als jij.
En blijkbaar kon je borderline toch niet negeren, de suggestie blijft staan trouwens. Het is hoogstwaarschijnlijk borderline.
Doe eens lief!
pi_92820373
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:00 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Jij wel dan?

En blijkbaar kon je borderline toch niet negeren, de suggestie blijft staan trouwens. Het is hoogstwaarschijnlijk borderline.
Nee, en daarom kan ik het niet onderschatten wat jij doet. Ik ga het ook niet overschatten zoals jij denkt wat ik doe. Ik blijf op het niveau wat TS zelf denkt hoe ernstig het voor haar is.
Maar blijkbaar vind je dat ze er wat tegen kan doen, dat zag ik niet uit jouw reacties. Dan zijn we over dat gedeelte met elkaar eens.

En ik blijf het gewoon negeren hoor. :)
pi_92820889
Ik vind het ook wel romantisch: een aggressieve vrouw. Denk gelijk aan Senead O'Conner is haar jongere jaren of Anoek.
The view from nowhere.
pi_92839262
Mensen, er zijn wel eens klappen gevallen... Helaas.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:32:32 #34
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_92839352
Ga hardlopen / iets waar je je energie in kan duwen.

Voor mij werkte vroeger gamen, gewoon wat mensen inmaken die slechter waren dan ik en ik voelde me al weer een stuk beter :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_92863474
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:20 schreef Piene17 het volgende:

[..]

Ik heb niet echt zo'n ouders waar je mee over problemen praat.
Wat mij betreft is dit dus een probleem. Je kunt er ook niet echt veel aan doen, ieg niet op korte termijn.

Wat irritaties betreft, veel mensen met autisme (ik zeg niet dat dat voor jou zo is, maar bij mij werkt 't wel zo) kunnen ergens snel door geirriteerd raken en vervolgens moeilijk duidelijk maken wat nou eigenlijk 't probleem is.
't kan ook zijn dat je sneller geirriteerd bent omdat je al langer onder een hogere druk staat dan je eigenlijk aan kan.

In elk geval is dit een goed moment om over jezelf te gaan nadenken, wat beweegt je?
pi_92866513
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:31 schreef Piene17 het volgende:
Mensen, er zijn wel eens klappen gevallen... Helaas.
Serieus _O-

Wat frustreert je zoal? Wat is de ideale trigger?
The view from nowhere.
pi_92867315
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:00 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Jij wel dan?

KKbek houden aub.

TS, probeer wat meer te relativeren, is het echt zo erg dat je zusje doorgaat met fluiten? Waarschijnlijk niet. En als het dat wel is dan kun je het misschien beter uit de weg gaan of zelf harder fluiten (ben creatief). Zelf heb ik een bokszak op zolder, daar kan ik lekker op loos gaan (het liefst met de juiste muziek erbij).
pi_92867489
Een flinke bokszak is ideaal ja ;) vooral omdat je je dan altijd op ieder moment af kunt reageren.

Een vechtsport is ook maar een paar keer in de week of nog niet eens.
pi_92870834
Klopt, een goeie uitlaatklep is handig, maar zolang je niet weet wat je beweegt is 't dweilen met de kraan open.
pi_92880674
quote:
KKbek houden aub.

TS, probeer wat meer te relativeren, is het echt zo erg dat je zusje doorgaat met fluiten? Waarschijnlijk niet. En als het dat wel is dan kun je het misschien beter uit de weg gaan of zelf harder fluiten (ben creatief). Zelf heb ik een bokszak op zolder, daar kan ik lekker op loos gaan (het liefst met de juiste muziek erbij).
Volgens mij ben je aan een nieuwe bokszak toe, vertiefte neuroot dat je er rondloopt.
Doe eens lief!
pi_92881353
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:36 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Volgens mij ben je aan een nieuwe bokszak toe, vertiefte neuroot dat je er rondloopt.
Jij ook blijkbaar, met je opvliegende reactie.
pi_92895997
Een vechtsport is echt geen oplossing hoor :+
Dan leer je vechten en heb je meer vertrouwen in je vechtkunsten. Hierdoor zal je sneller wenden tot geweld als je boos bent.
Ik heb persoonlijk niks tegen geweld maar aangezien ts dat wel heeft kan je beter niet op een vechtsport gaan.
pi_92900867
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:06 schreef clockcabl3 het volgende:
Een vechtsport is echt geen oplossing hoor :+
Dan leer je vechten en heb je meer vertrouwen in je vechtkunsten. Hierdoor zal je sneller wenden tot geweld als je boos bent.
Ik heb persoonlijk niks tegen geweld maar aangezien ts dat wel heeft kan je beter niet op een vechtsport gaan.
Ligt natuurlijk aan de vechtsport, de meeste leraren begrijpen wel dat geweld een laatste redmiddel hoort te zijn en dat het voornamelijk attitude kweken is, oftewel je zelfvertrouwen versterken omdat je weet dat als je jezelf fysiek moet verdedigen je een goede kans maakt jezelf te redden. Je hebt dan niet zoveel meer te bewijzen tegenover de ander, laat je minder snel uitlokken.

TS, leer ermee leven dat je omgeving niet altijd zo zal doen als jij wil en respecteer het lichaam van een ander voor je het gaat slaan, geweld lost toch niks op. Tenzij je haar stembanden eruit rukt natuurlijk maar ik weet verder niet hoe gewelddadig je bent. Dan is het makkelijker gewoon een mp3 speler op te zetten bijvoorbeeld.

Of probeer datgene waar vrouwen goed in zijn; psychologische oorlogsvoering. Maak haar duidelijk dat ze vooral veel moet fluiten zodat het misschien ooit nog eens ergens op gaat lijken, zet een nummer op waarin wordt gefluit (hoe irritant het ook kan zijn) en maak haar duidelijk dat dat tenminste nog ergens op lijkt vergeleken met die paar tonen die zij kan produceren, je bent een vrouw, je zal vast wel iets kunnen verzinnen.
  donderdag 17 februari 2011 @ 08:04:57 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92903394
wat een liefde weer in het topic O+ :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_92907247
Een abusievelijke vriend opzoeken. Die schijnen wel goed te kunnen huishouden.

Maar op een wat serieuzere toon. Wat is het dat je zo aggressief maakt? kan natuurlijk ook een hormonale speling zijn.
pi_92915006
Hey Piene,

Ik zie dat je pas 15 bent. Da's dan vrij makkelijk, een vrij onstabiele tijd voor je.

Komt wel weer goed.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_92915134
Maar waar is TS: nul posten.
The view from nowhere.
pi_92921005
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:36 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

T is dat je me niet voor een Borderliner uitscheldt ;(
pi_92939517
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:12 schreef Darkangle het volgende:
Hey Piene,

Ik zie dat je pas 15 bent. Da's dan vrij makkelijk, een vrij onstabiele tijd voor je.

Komt wel weer goed.
Ik hoop het wel ja :)
  vrijdag 18 februari 2011 @ 00:45:44 #50
262982 IkHaatRegistrerenOpFora
Geen zachte G, wel een harde L
pi_92948757
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:07 schreef Piene17 het volgende:
Dit kan ik niet echt uiten, aangezien ik dit meestal s'morgens of s'avonds heb.
1) Neem een vriend, één die 's ochtends en 's avonds bij je is- je hebt frustraties denk ik omdat "potje okay" niet binnen bereik ligt (hormonen die je heen- en weer ping-pongen)
2) Ga op een vechtsport, bij voorkeur één van het uitputtende soort- kickboxen bijv. ;)
3) Drink groene thee (zonder suiker!) en luister naar Japanse muziek, boots een thee-ceremonie na
4) Als het echt te erg wordt, neem Ritalin.

Succes!
Hard van buiten, geil van binnen...
pi_92950262
Ja, doe wat hier boven staat :')
  vrijdag 18 februari 2011 @ 01:50:16 #52
pi_92950862
Goede tips, toch? o|O
pi_92970963
1) Een goeie relatie 'neem' je niet zomaar. Dat moet wederzijds zijn.
2) Als je een vechtsport beoefent ben je sneller geneigd geweld te gebruiken als je boos bent
3) Wat heeft groene thee en Japanse muziek nou voor effect :{w
4) Ritalin raak je alleen maar opgefokter van :')
pi_92971031
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:58 schreef clockcabl3 het volgende:
1) Een goeie relatie 'neem' je niet zomaar. Dat moet wederzijds zijn.
2) Als je een vechtsport beoefent ben je sneller geneigd geweld te gebruiken als je boos bent
3) Wat heeft groene thee en Japanse muziek nou voor effect :{w
4) Ritalin raak je alleen maar opgefokter van :')
2) Bij een goede vechtsport is zelfbeheersing juist belangrijk.
pi_92971261
@clockcabl3:
Vind het nogal kort door de bocht dat vechtsport gelijk gelinkt wordt aan aggressief gedrag, of aggressief gedrag juist toejuicht.

Het is juist een vorm van therapie om die aggressie op een positieve manier dmv discipline kwijt te raken. Ik beoefen zelf MMA en er zijn zat mensen met wie ik train die via deze manier hun uitlaat klep kunnen legen.
Je wordt er zelfbewuster van omdat het een contact sport is. En de discipline die daarmee samen gaat geeft uiteindelijk alleen maar een positieve uitwerking.

@ TS ik zou het overwegen een keer te gaan doen. Zoek een dojo op. (kickboxen, MMA of shooto) en draai eens een proeflesje mee.
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_92972578
Zelfbeheersing en discipline zijn natuurlijk belangrijk bij vechtsporten. Ik ben dan ook van mening dat vechtsporten heel goed zijn voor je. Mentaal en fysiek.
Maar het is wel zo dat je meer vertrouwen hebt in je vechtkunsten en als iemand je echt boos maakt dan denk je niet meer aan zelfbeheersing. Niet dat ík dat erg vind, ik heb niks tegen geweld ;)
pi_92972878
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:33 schreef clockcabl3 het volgende:
Zelfbeheersing en discipline zijn natuurlijk belangrijk bij vechtsporten. Ik ben dan ook van mening dat vechtsporten heel goed zijn voor je. Mentaal en fysiek.
Maar het is wel zo dat je meer vertrouwen hebt in je vechtkunsten en als iemand je echt boos maakt dan denk je niet meer aan zelfbeheersing. Niet dat ík dat erg vind, ik heb niks tegen geweld ;)
Als je meer vertrouwen hebt in je vechtkunsten ga je uberhaupt niet in gevecht met iemand die dat niet heeft.
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_92973437
Ken eigenlijk vrij weinig mensen die op een vechtsport zitten en daadwerkelijk veel vechten op straat.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 18:07:25 #59
pi_92974213
Het is een lekkere uitlaatklep, maar als de wrijving daarnaast toch nog ontstaat, tja- dan heeft het wellicht niet het gewenste effect.

Daarom; tel tot tien, neem een bakkie groene thee, vouw je stelten over elkaar en kom tot rust. ;)
  vrijdag 18 februari 2011 @ 18:12:15 #60
310990 Granduppaaaaah
Dolfijnen Reiki Specialist
pi_92974404
Therapie misschien? Heeft vaak met onderliggende frustraties en copingmethoden te maken. Met geweldadidge dingen bezig zijn is vaak een katalysator voor gewelddadig gedrag, aldus mijn psychologie lesboek. Heb ook wel eens gelezen dat vechtsporters statistisch gezien vaker betrokken zijn bij agressie, maar of dit komt omdat vechtsporters een wat hoger testosteron peil hebben dan de gemiddelde bevolking en dus eerder geneigd tot status beschermend gedrag, weet ik niet.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 18:26:09 #61
pi_92974996
Kijk, now we're talking! Maar bij een vrouw zou dit niet zo logisch zijn, toch?
Vrouwen zetten gevoelens om in woorden en sociale uiting, mannen in daden- storten zich op werk, sport of worden agressief.

Idd meer iets van ggz/mindfullness/agressie-regulatie-training werk zou ik denken, als je bron/oorzaak aan wilt pakken.
pi_92975132
Als het blinde agressie is waar je je achteraf maar de helft van kan herinneren (of niet snapt waar het vandaan komt) dan kun je beter serotonine tabletten nemen.
pi_92975355
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:39 schreef incognitoomuch het volgende:

[..]

Als je meer vertrouwen hebt in je vechtkunsten ga je uberhaupt niet in gevecht met iemand die dat niet heeft.
Jij misschien :') Ik zie de logica hier niet van in. Als iemand ruzie zoekt en je bent echt boos dan verkoop je hem toch een paar tikken? Of ie nou kan vechten of niet.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:42:56 #64
pi_92979256
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 18:29 schreef DemonRage het volgende:
Als het blinde agressie is waar je je achteraf maar de helft van kan herinneren (of niet snapt waar het vandaan komt) dan kun je beter serotonine tabletten nemen.
Serotonine is toch een stof die je juist niet zomaar in kunt nemen, of direct zelf aanmaakt- daarom is er een keur aan medicatie die via een omweg de aanmaak van serotonine stimuleert.
(Even los van alle placebo-troep uit de vitrine van de gemiddelde sportschool, waar de eigenaar zijn boterham van betaald.)
pi_92979516
Je moet niet eens beginnen aan medicatie, dan zit je dagelijks pillen te slikken. Pillen moet je voor je plezier slikken :7
Mij lijkt het beste om je aan te leren als je kwaad word om eerst een keer diep adem te halen en even tot 10 te tellen en daarna te bedenken dat je geen zin hebt om je druk te maken.
pi_93079608
Nee als het zonder medactie kan, dan het liefst zoner hé ;p
pi_93081354
zoek een vriendje waar je los mee kan gaan
alsjesnapt wat ik bedoel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')