Haha TS is snel op der teentjes getraptquote:Op maandag 14 februari 2011 21:07 schreef Piene17 het volgende:
Ik heb een probleem. Ik ben een meisje en ik ben best snel aggressief. Dit kan ik niet echt uiten, aangezien ik dit meestal s'morgens of s'avonds heb. Van mijn ouders mag ik trouwens niet op een of andere vechtsport.
Wat moet ik doen om mijn agressie kwijt te kunnen of hoe moet ik daar mee omgaan?
Tja. Wel een goed idee. Maarja nog zoiets, mijn ouders weten niet dat ik hiermee zit. Ik heb niet echt zo'n ouders waar je mee over problemen praat. Dus ik weet niet of iets kopen erin zit..quote:
Met waterpolo maak je het probleem alleen maar groter...quote:Op maandag 14 februari 2011 21:22 schreef tarantism het volgende:
ja vollybal, daar zou ik ook agressief van worden.
Ga lekker aan waterpolo of atletiek doen, iig een echte sport.
vollybal pfffff dat is korfbal voor gehandicapten
quote:Op maandag 14 februari 2011 21:22 schreef tarantism het volgende:
ja vollybal, daar zou ik ook agressief van worden.
Ga lekker aan waterpolo of atletiek doen, iig een echte sport.
vollybal pfffff dat is korfbal voor gehandicapten
Wat doen ze dan als je erover praat? Misschien mag je dan wél naar een vechtsport als ze dit weten.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:20 schreef Piene17 het volgende:
[..]
Tja. Wel een goed idee. Maarja nog zoiets, mijn ouders weten niet dat ik hiermee zit. Ik heb niet echt zo'n ouders waar je mee over problemen praat. Dus ik weet niet of iets kopen erin zit..
Ja dit zou wel kunnen. Tot nu toe zeggen mijn ouders altijd als ik vraag of ik op nog een sport wil dat ik dat niet mag. Omdat ik 4x in de week volley en havo 4 doe, en werk.. dus ze zeggen dat ik daar geen tijd voor hebquote:Wat doen ze dan als je erover praat? Misschien mag je dan wél naar een vechtsport als ze dit weten.
Als dat ook echt zo is hebben ze een punt nietwaar? Als jij een maand lang een logboek bij houdt waarin staat dat je alle dingen die je moet doen goed doet, en goede cijfers haalt op school, en nog steeds 2 uur per dag overhoudt en dat kan laten zien is dat iig geen reden meer.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:32 schreef Piene17 het volgende:
[..]
Ja dit zou wel kunnen. Tot nu toe zeggen mijn ouders altijd als ik vraag of ik op nog een sport wil dat ik dat niet mag. Omdat ik 4x in de week volley en havo 4 doe, en werk.. dus ze zeggen dat ik daar geen tijd voor heb
Vind ik wel jammer.
Ik heb geen idee, ik denk dat ik gevoelens opkrop, en dat die als dan ook maar een klein dingetje mij irriteert alles er ineens uit komt.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:28 schreef pannenkoekenpanpannenkoek het volgende:
Waarom ben je agressief? Heb je jezelf dat al afgevraagd, dus niet hoe kom ik er vanaf?
Gebeurt er iets, denk je aan iets, ben je opgefokt, krop je dingen op, heb je het (te) druk? Leer je emoties herkennen, meestal is het een signaal. Je bent niet voor niets boos/agressief..
Haha, herkenbaar. Maar je zusje kan ook ècht niet zingen.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:55 schreef Piene17 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik denk dat ik gevoelens opkrop, en dat die als dan ook maar een klein dingetje mij irriteert alles er ineens uit komt.
Bijv: Als mijn zusje s'morgens aan het fluiten is en ik vraag haar te stoppen en ze gaat door, dan wil ik haar echt slaan ofzo. Terwijl ik eigenlijk niks tegen mijn zusje heb of zo..
Dus? Dan moet hij alsnog een oplossing vinden om het te beheersen toch?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:09 schreef Prenzlauer het volgende:
17, iets met puberteit en hormonen.
Dus als iemand in elkaar geslagen wordt moet er pas actie ondernomen worden?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:25 schreef Prenzlauer het volgende:
Waarom? Er is nog geen klap gevallen. Alsof niemand agressieve gedachten heeft tegen de dingen die hij niet onder controle heeftHeb je wel eens in de spits gereden?
Easy tiger, als puber leef je alles wat intensiever ik zie hier echt geen problemen. Ze klaagt niet over aantoonbare problemen thuis alleen kleine situaties, echt niets om je zorgen over te maken.quote:Dus als iemand in elkaar geslagen wordt moet er pas actie ondernomen worden?
Voorkomen is toch veel beter? TS kent zichzelf beter dan wij tweeën en ik vind het goed als hij onder actie wilt komen. Dat is veel beter dan pubers die het niet eens in de gaten hebben en hulp weigeren.
Ken je haar persoonlijk dan?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:33 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Easy tiger, als puber leef je alles wat intensiever ik zie hier echt geen problemen. Ze klaagt niet over aantoonbare problemen thuis alleen kleine situaties, echt niets om je zorgen over te maken.
Maar mijn excuus, volgende keer roep ik wel gewoon borderline want dat valt hier tenminste wel in smaak bij het gros van de posters.
Jij wel dan?quote:Ken je haar persoonlijk dan?
Als ze niet op haar vel voelt, dan mag ze er wat toch tegen doen? Alles laten gaan alleen omdat je een puber bent, vind ik onverantwoordelijk.
Een vechtsport doen, wat ie zelf voorstelt, lijkt me geen negatieve voorstel. Zelfs als er niets gaande is (wat jij dus zegt), dan heeft ze een leuke sport beoefend (is ook een goede zelfverdediging als vrouw). Win-win situatie, of niet?
Enige wat mis kan gaan is dat haar agenda hierdoor te vol wordt. Als ze dit bespreekt met haar ouders en samen een goed schema kunnen regelen, dan is er niets aan de hand.
En jouw bordeline-opmerking negeer ik trouwens.
Nee, en daarom kan ik het niet onderschatten wat jij doet. Ik ga het ook niet overschatten zoals jij denkt wat ik doe. Ik blijf op het niveau wat TS zelf denkt hoe ernstig het voor haar is.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:00 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Jij wel dan?
ze mag er best wat tegen doen, ik neem het alleen niet zo serieus als jij.
En blijkbaar kon je borderline toch niet negeren, de suggestie blijft staan trouwens. Het is hoogstwaarschijnlijk borderline.
Wat mij betreft is dit dus een probleem. Je kunt er ook niet echt veel aan doen, ieg niet op korte termijn.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:20 schreef Piene17 het volgende:
[..]
Ik heb niet echt zo'n ouders waar je mee over problemen praat.
Serieusquote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:31 schreef Piene17 het volgende:
Mensen, er zijn wel eens klappen gevallen... Helaas.
KKbek houden aub.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:00 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Jij wel dan?
ze mag er best wat tegen doen, ik neem het alleen niet zo serieus als jij.
En blijkbaar kon je borderline toch niet negeren, de suggestie blijft staan trouwens. Het is hoogstwaarschijnlijk borderline.
Volgens mij ben je aan een nieuwe bokszak toe, vertiefte neuroot dat je er rondloopt.quote:KKbek houden aub.
TS, probeer wat meer te relativeren, is het echt zo erg dat je zusje doorgaat met fluiten? Waarschijnlijk niet. En als het dat wel is dan kun je het misschien beter uit de weg gaan of zelf harder fluiten (ben creatief). Zelf heb ik een bokszak op zolder, daar kan ik lekker op loos gaan (het liefst met de juiste muziek erbij).
Jij ook blijkbaar, met je opvliegende reactie.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:36 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Volgens mij ben je aan een nieuwe bokszak toe, vertiefte neuroot dat je er rondloopt.
Ligt natuurlijk aan de vechtsport, de meeste leraren begrijpen wel dat geweld een laatste redmiddel hoort te zijn en dat het voornamelijk attitude kweken is, oftewel je zelfvertrouwen versterken omdat je weet dat als je jezelf fysiek moet verdedigen je een goede kans maakt jezelf te redden. Je hebt dan niet zoveel meer te bewijzen tegenover de ander, laat je minder snel uitlokken.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:06 schreef clockcabl3 het volgende:
Een vechtsport is echt geen oplossing hoor![]()
Dan leer je vechten en heb je meer vertrouwen in je vechtkunsten. Hierdoor zal je sneller wenden tot geweld als je boos bent.
Ik heb persoonlijk niks tegen geweld maar aangezien ts dat wel heeft kan je beter niet op een vechtsport gaan.
T is dat je me niet voor een Borderliner uitscheldtquote:Op woensdag 16 februari 2011 19:36 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Volgens mij ben je aan een nieuwe bokszak toe, vertiefte neuroot dat je er rondloopt.
Ik hoop het wel jaquote:Op donderdag 17 februari 2011 14:12 schreef Darkangle het volgende:
Hey Piene,
Ik zie dat je pas 15 bent. Da's dan vrij makkelijk, een vrij onstabiele tijd voor je.
Komt wel weer goed.
1) Neem een vriend, één die 's ochtends en 's avonds bij je is- je hebt frustraties denk ik omdat "potje okay" niet binnen bereik ligt (hormonen die je heen- en weer ping-pongen)quote:Op maandag 14 februari 2011 21:07 schreef Piene17 het volgende:
Dit kan ik niet echt uiten, aangezien ik dit meestal s'morgens of s'avonds heb.
Wat moet ik doen om mijn agressie kwijt te kunnen of hoe moet ik daar mee omgaan?
2) Bij een goede vechtsport is zelfbeheersing juist belangrijk.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:58 schreef clockcabl3 het volgende:
1) Een goeie relatie 'neem' je niet zomaar. Dat moet wederzijds zijn.
2) Als je een vechtsport beoefent ben je sneller geneigd geweld te gebruiken als je boos bent
3) Wat heeft groene thee en Japanse muziek nou voor effect![]()
4) Ritalin raak je alleen maar opgefokter van
Als je meer vertrouwen hebt in je vechtkunsten ga je uberhaupt niet in gevecht met iemand die dat niet heeft.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:33 schreef clockcabl3 het volgende:
Zelfbeheersing en discipline zijn natuurlijk belangrijk bij vechtsporten. Ik ben dan ook van mening dat vechtsporten heel goed zijn voor je. Mentaal en fysiek.
Maar het is wel zo dat je meer vertrouwen hebt in je vechtkunsten en als iemand je echt boos maakt dan denk je niet meer aan zelfbeheersing. Niet dat ík dat erg vind, ik heb niks tegen geweld
Jij misschienquote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:39 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Als je meer vertrouwen hebt in je vechtkunsten ga je uberhaupt niet in gevecht met iemand die dat niet heeft.
Serotonine is toch een stof die je juist niet zomaar in kunt nemen, of direct zelf aanmaakt- daarom is er een keur aan medicatie die via een omweg de aanmaak van serotonine stimuleert.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:29 schreef DemonRage het volgende:
Als het blinde agressie is waar je je achteraf maar de helft van kan herinneren (of niet snapt waar het vandaan komt) dan kun je beter serotonine tabletten nemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |