Dank, zal hem zeker even bekijken. Ik woon zelf ook in de UK en mocht het erg controversieel zijn krijg ik daar morgen nog wel comments over. 'In de trend van dat er zo'n enorme droeftoeter in Nederland zoveel macht heeft'quote:Op maandag 14 februari 2011 17:37 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Deze docu komt op tv en mag je niet missen
Maandag (14-02-2011)
BBC 2 (20:00): Geert Wilders: Europe’s Most Dangerous Man?
He was once refused entry to Britain. He has called for the Qur'an to be banned and has proposed a tax on wearing headscarves. And he is also the first politician ever to stand trial on charges of 'incitement to hatred'. Geert Wilders, instantly recognisable for his quiff of platinum blond hair, is one of Holland's most controversial and well-known politicians and, some argue, Europe's most dangerous man.
Bafta-winning filmmakers Mags Gavan and Joost van der Valk follow Wilders on his campaign trail during the recent Dutch elections, meet members of the international anti-Islamic network who support him, and find out about a conspiracy theory promoting the belief that Europe is being taken over by Islam.
With anti-Islamic, anti-immigration parties on the rise all over the European continent, why has
Wilders, on the brink of real power in the Netherlands, become the poster boy for the far right?
Jij wordt als Nederlander afgerekend op personen als Wilders?quote:Op maandag 14 februari 2011 17:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dank, zal hem zeker even bekijken. Ik woon zelf ook in de UK en mocht het erg controversieel zijn krijg ik daar morgen nog wel comments over. 'In de trend van dat er zo'n enorme droeftoeter in Nederland zoveel macht heeft'
Inderdaad een zeer zorgwekkende ontwikkeling.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:53 schreef Holograph het volgende:
Anti-Islam partijen komen overal op. Sinds Le Pen weg is bij Front National gaat deze ook steeds meer lijken op de PVV, waar veel Fransen wel brood in zien.
`quote:Op maandag 14 februari 2011 17:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inderdaad een zeer zorgwekkende ontwikkeling.
Klopt dat eigenlijk wel?quote:he is also the first politician ever to stand trial on charges of 'incitement to hatred'
bronquote:Werd op 28 maart 1995 door het Gerechtshof te 's-Gravenhage veroordeeld tot een boete van f 2.000 (waarvan de helft voorwaardelijk) of 35 dagen gevangenisstraf (waarvan 15 dagen voorwaardelijk) vanwege belediging en aanzetten tot haat tegen of discriminatie van vreemdelingen
Het is de BBC, hè! Zo'n kop zou je trouwens ook van The Guardian kunnen verwachten.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:56 schreef mlg het volgende:
Een Nederlandse gedoog partner dat een gevaar voor Europa vormt?
quote:Op maandag 14 februari 2011 17:37 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Deze docu komt op tv en mag je niet missen
Maandag (14-02-2011)
BBC 2 (20:00): Geert Wilders: Europe’s Most Dangerous Man?
He was once refused entry to Britain. He has called for the Qur'an to be banned and has proposed a tax on wearing headscarves. And he is also the first politician ever to stand trial on charges of 'incitement to hatred'. Geert Wilders, instantly recognisable for his quiff of platinum blond hair, is one of Holland's most controversial and well-known politicians and, some argue, Europe's most dangerous man.
Bafta-winning filmmakers Mags Gavan and Joost van der Valk follow Wilders on his campaign trail during the recent Dutch elections, meet members of the international anti-Islamic network who support him, and find out about a conspiracy theory promoting the belief that Europe is being taken over by Islam.
With anti-Islamic, anti-immigration parties on the rise all over the European continent, why has
Wilders, on the brink of real power in the Netherlands, become the poster boy for the far right?
Angst voor een tsunami van islamisering noem jij common sense?quote:Op maandag 14 februari 2011 17:59 schreef Holograph het volgende:
[..]
`
Nee hoor, Europa wordt wakker. De Christen- en Sociaal-Democratie zijn failliet. Common sense is tegenwoordig weer helemaal in.
Dus omdat CDA en VVD zo dom zijn om met deze ophitser te regeren is Wilders niet gevaarlijk. Rare gedachtegang.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:56 schreef mlg het volgende:
Een Nederlandse gedoog partner dat een gevaar voor Europa vormt?
Leer lezen. Ik zeg voor Europa.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:56 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Dus omdat CDA en VVD zo dom zijn om met deze ophitser te regeren is Wilders niet gevaarlijk. Rare gedachtegang.
En ik zeg dat Wilders een gevaar voor Europa is!!quote:
bbc Iplayer, niet toegankelijk zonder brits IP Adresquote:
Je kan je beter afvragen waarom mensen zo een afkeer hebben van de gematigde partijen en kiezen voor populisten.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inderdaad een zeer zorgwekkende ontwikkeling.
Ik moet echt waarom is de burger boos eens gaan lezen! Ik zou het namelijk niet weten.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan je beter afvragen waarom mensen zo een afkeer hebben van de gematigde partijen en kiezen voor populisten.
Niet zo moeilijk. Alleen dan komt Mike Godwin met zijn wet weer voorbij gefietst.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan je beter afvragen waarom mensen zo een afkeer hebben van de gematigde partijen en kiezen voor populisten.
Omdat populisten op het eerste oog eenvoudige en werkbare oplossingen aandragen. Neem als voorbeeld het PVV-standpunt over de EU. Wilders en consorten schreeuwen van de daken dat de EU ons alleen maar geld kost en dat we die hele Unie misschien maar de rug moeten toekeren. Het kost echter wat meer tijd om uit te leggen dat de EU ook zat voordelen met zich meebrengt, met name voor het bedrijfsleven. Maar dan moet de kiezer zich laten informeren en dat kost tijd en moeite dus haakt hij af.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom deden ze dat in de jaren 70, 80 en 90 dan niet?quote:Op maandag 14 februari 2011 19:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat populisten op het eerste oog eenvoudige en werkbare oplossingen aandragen. Neem als voorbeeld het PVV-standpunt over de EU. Wilders en consorten schreeuwen van de daken dat de EU ons alleen maar geld kost en dat we die hele Unie misschien maar de rug moeten toekeren. Het kost echter wat meer tijd om uit te leggen dat de EU ook zat voordelen met zich meebrengt, met name voor het bedrijfsleven. Maar dan moet de kiezer zich laten informeren en dat kost tijd en moeite dus haakt hij af.
Ik snap volkomen waarom mensen de voorkeur geven aan populistische partijen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |