abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92776913
Deze docu komt op tv en mag je niet missen

Maandag (14-02-2011)
BBC 2 (20:00): Geert Wilders: Europe’s Most Dangerous Man?
He was once refused entry to Britain. He has called for the Qur'an to be banned and has proposed a tax on wearing headscarves. And he is also the first politician ever to stand trial on charges of 'incitement to hatred'. Geert Wilders, instantly recognisable for his quiff of platinum blond hair, is one of Holland's most controversial and well-known politicians and, some argue, Europe's most dangerous man.
Bafta-winning filmmakers Mags Gavan and Joost van der Valk follow Wilders on his campaign trail during the recent Dutch elections, meet members of the international anti-Islamic network who support him, and find out about a conspiracy theory promoting the belief that Europe is being taken over by Islam.
With anti-Islamic, anti-immigration parties on the rise all over the European continent, why has
Wilders, on the brink of real power in the Netherlands, become the poster boy for the far right?
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_92777289
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:37 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

Maandag (14-02-2011)
He was once refused entry to Britain. He has called for the Qur'an to be banned and has proposed a tax on wearing headscarves. And he is also the first politician ever to stand trial on charges of 'incitement to hatred'. Geert Wilders, instantly recognisable for his quiff of platinum blond hair, is one of Holland's most controversial and well-known politicians and, some argue, Europe's most dangerous man.
Bafta-winning filmmakers Mags Gavan and Joost van der Valk follow Wilders on his campaign trail during the recent Dutch elections, meet members of the international anti-Islamic network who support him, and find out about a conspiracy theory promoting the belief that Europe is being taken over by Islam.
With anti-Islamic, anti-immigration parties on the rise all over the European continent, why has
Wilders, on the brink of real power in the Netherlands, become the poster boy for the far right?
Dank, zal hem zeker even bekijken. Ik woon zelf ook in de UK en mocht het erg controversieel zijn krijg ik daar morgen nog wel comments over. 'In de trend van dat er zo'n enorme droeftoeter in Nederland zoveel macht heeft'
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_92777383
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dank, zal hem zeker even bekijken. Ik woon zelf ook in de UK en mocht het erg controversieel zijn krijg ik daar morgen nog wel comments over. 'In de trend van dat er zo'n enorme droeftoeter in Nederland zoveel macht heeft'
Jij wordt als Nederlander afgerekend op personen als Wilders?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_92777756
Anti-Islam partijen komen overal op. Sinds Le Pen weg is bij Front National gaat deze ook steeds meer lijken op de PVV, waar veel Fransen wel brood in zien.
pi_92777773
Zorgelijk dat die fascist overal in de wereld ons imago besmeurt. Ik wordt hier liever niet mee geassocieerd.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_92777879
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:53 schreef Holograph het volgende:
Anti-Islam partijen komen overal op. Sinds Le Pen weg is bij Front National gaat deze ook steeds meer lijken op de PVV, waar veel Fransen wel brood in zien.
Inderdaad een zeer zorgwekkende ontwikkeling.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 14 februari 2011 @ 17:56:56 #7
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_92777906
Een Nederlandse gedoog partner dat een gevaar voor Europa vormt?
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_92778026
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

`
Nee hoor, Europa wordt wakker. De Christen- en Sociaal-Democratie zijn failliet. Common sense is tegenwoordig weer helemaal in.
pi_92778039
quote:
he is also the first politician ever to stand trial on charges of 'incitement to hatred'
Klopt dat eigenlijk wel?

Edit:

Ik meende al dat Janmaat op die gronden veroordeeld was:

quote:
Werd op 28 maart 1995 door het Gerechtshof te 's-Gravenhage veroordeeld tot een boete van f 2.000 (waarvan de helft voorwaardelijk) of 35 dagen gevangenisstraf (waarvan 15 dagen voorwaardelijk) vanwege belediging en aanzetten tot haat tegen of discriminatie van vreemdelingen
bron

[ Bericht 58% gewijzigd door Monolith op 14-02-2011 18:11:43 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 februari 2011 @ 18:08:12 #10
862 Arcee
Look closer
pi_92778426
Even tapen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_92778531
Hebben ze daar Broadcast Missed?
I´m back.
pi_92778882
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:56 schreef mlg het volgende:
Het is de BBC, hè! Zo'n kop zou je trouwens ook van The Guardian kunnen verwachten.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_92779048
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:37 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

Maandag (14-02-2011)
^O^
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_92779296
Overigens zal wel weer tegenvallen ook, denk ik nu.
Wat voor geheime informatie zullen ze over hem hebben, geen. Dus je krijgt de opgewonden meningen van een aantal lieden over 'Gurt' Wilders?
'Gurt' is sws over een tijdje uitgekakt als het hele Midden-Oosten veranderd is in een aaneenschakeling van liberale-democratieën. Dan slaat zijn samenzweringstheorie als een l*l op een drumstel...
I´m back.
pi_92780359
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:59 schreef Holograph het volgende:

[..]

`
Nee hoor, Europa wordt wakker. De Christen- en Sociaal-Democratie zijn failliet. Common sense is tegenwoordig weer helemaal in.
Angst voor een tsunami van islamisering noem jij common sense?
pi_92780484
Ja, op het lijstje van gevaarlijkste mannen staat Wilders bovenaan. Samen met James Bond.
  maandag 14 februari 2011 @ 18:56:00 #17
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92780687
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:56 schreef mlg het volgende:
Dus omdat CDA en VVD zo dom zijn om met deze ophitser te regeren is Wilders niet gevaarlijk. Rare gedachtegang. :?
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  maandag 14 februari 2011 @ 19:06:55 #18
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_92781256
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 18:56 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Dus omdat CDA en VVD zo dom zijn om met deze ophitser te regeren is Wilders niet gevaarlijk. Rare gedachtegang. :?
Leer lezen. Ik zeg voor Europa.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  maandag 14 februari 2011 @ 19:10:00 #19
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92781421
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:06 schreef mlg het volgende:

[..]

Leer lezen. Ik zeg voor Europa.
En ik zeg dat Wilders een gevaar voor Europa is!!
  maandag 14 februari 2011 @ 19:21:58 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92782095
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 18:10 schreef Ryan3 het volgende:
Hebben ze daar Broadcast Missed?
bbc Iplayer, niet toegankelijk zonder brits IP Adres
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 14 februari 2011 @ 19:24:37 #21
45206 Pietverdriet
pi_92782263
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kan je beter afvragen waarom mensen zo een afkeer hebben van de gematigde partijen en kiezen voor populisten.
  maandag 14 februari 2011 @ 19:27:30 #22
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92782469
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan je beter afvragen waarom mensen zo een afkeer hebben van de gematigde partijen en kiezen voor populisten.
Ik moet echt waarom is de burger boos eens gaan lezen! Ik zou het namelijk niet weten.
  maandag 14 februari 2011 @ 19:28:01 #23
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92782506
quote:

[..]

Niet zo moeilijk. Alleen dan komt Mike Godwin met zijn wet weer voorbij gefietst.
pi_92782867
quote:

[..]

Omdat populisten op het eerste oog eenvoudige en werkbare oplossingen aandragen. Neem als voorbeeld het PVV-standpunt over de EU. Wilders en consorten schreeuwen van de daken dat de EU ons alleen maar geld kost en dat we die hele Unie misschien maar de rug moeten toekeren. Het kost echter wat meer tijd om uit te leggen dat de EU ook zat voordelen met zich meebrengt, met name voor het bedrijfsleven. Maar dan moet de kiezer zich laten informeren en dat kost tijd en moeite dus haakt hij af.

Ik snap volkomen waarom mensen de voorkeur geven aan populistische partijen.
  maandag 14 februari 2011 @ 19:38:11 #25
45206 Pietverdriet
pi_92783177
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat populisten op het eerste oog eenvoudige en werkbare oplossingen aandragen. Neem als voorbeeld het PVV-standpunt over de EU. Wilders en consorten schreeuwen van de daken dat de EU ons alleen maar geld kost en dat we die hele Unie misschien maar de rug moeten toekeren. Het kost echter wat meer tijd om uit te leggen dat de EU ook zat voordelen met zich meebrengt, met name voor het bedrijfsleven. Maar dan moet de kiezer zich laten informeren en dat kost tijd en moeite dus haakt hij af.

Ik snap volkomen waarom mensen de voorkeur geven aan populistische partijen.
Waarom deden ze dat in de jaren 70, 80 en 90 dan niet?
pi_92783793
quote:
Qur'an
Och och, wat islamlievend toch weer van de documentairemakers. Zo'n ding heet in Europa een koran. Zij zouden zeker ook een boerka of nikaap liever een burqa of niqaab noemen.
pi_92784195
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom deden ze dat in de jaren 70, 80 en 90 dan niet?
Omdat er problemen zijn. Ik ben de laatste die dat zal ontkennen. Het is geen geheim dat er problemen zijn met de straat-Marokkaantjes. De gevestigde orde had en heeft nog steeds geen passend antwoord gevonden op deze problematiek. De PVV ook niet, maar zij wekt wel die schijn.

Komt bij dat de anti-islamboodschap een hoop mensen aan lijkt te spreken. Wat op zich ook wel logisch is. Door het gedrag van straatklootzakjes te linken aan de islam, krijgt het kwaad een gezicht en is er een duidelijke oorzaak aan te wijzen. We, althans de PVV en haar achterban, hebben weer een doel om na te streven. De gedachte dat alle ellende verdwijnt wanneer de islam uit Nederland cq Europa wordt verbannen, is voor veel mensen aantrekkelijk. Daarbij is het nog niet eens van belang of deze oplossing haalbaar is of dat het ook leidt tot resultaat. Mensen hebben weer iets om zich aan vast te klampen. Een idee dat leidt tot een eind aan de problematiek.
  maandag 14 februari 2011 @ 19:53:00 #28
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92784219
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:47 schreef twaalf het volgende:

[..]

Och och, wat islamlievend toch weer van de documentairemakers. Zo'n ding heet in Europa een koran. Zij zouden zeker ook een boerka of nikaap liever een burqa of niqaab noemen.
Het is een Engelstalige documentaire he
O)))
pi_92784254
En ik dacht nog altijd dat de BBC nog enigszins verstand had, wat een teleurstelling toch weer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:06:27 #30
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92785134
quote:
9s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:53 schreef Voorschrift het volgende:
En ik dacht nog altijd dat de BBC nog enigszins verstand had, wat een teleurstelling toch weer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D :D
  maandag 14 februari 2011 @ 20:08:13 #31
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92785258
Gouda :D
O)))
pi_92785405
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:53 schreef arucard het volgende:

[..]

Het is een Engelstalige documentaire he
Niet Arabisch dus.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:10:48 #33
45206 Pietverdriet
pi_92785438
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat er problemen zijn. Ik ben de laatste die dat zal ontkennen. Het is geen geheim dat er problemen zijn met de straat-Marokkaantjes. De gevestigde orde had en heeft nog steeds geen passend antwoord gevonden op deze problematiek. De PVV ook niet, maar zij wekt wel die schijn.

In de jaren 80 had je massale werkeloosheid,
quote:
Komt bij dat de anti-islamboodschap een hoop mensen aan lijkt te spreken. Wat op zich ook wel logisch is. Door het gedrag van straatklootzakjes te linken aan de islam, krijgt het kwaad een gezicht en is er een duidelijke oorzaak aan te wijzen. We, althans de PVV en haar achterban, hebben weer een doel om na te streven. De gedachte dat alle ellende verdwijnt wanneer de islam uit Nederland cq Europa wordt verbannen, is voor veel mensen aantrekkelijk. Daarbij is het nog niet eens van belang of deze oplossing haalbaar is of dat het ook leidt tot resultaat. Mensen hebben weer iets om zich aan vast te klampen. Een idee dat leidt tot een eind aan de problematiek.
Dus wat je bedoeld te zeggen is dat er problemen zijn in de oude wijken, wat jarenlang taboe was om aan te spreken en dat mensen daar genoeg van hebben en willen dat er wat aan gedaan wordt? Dat men geen gehoor krijgt bij de klassieke partijen en dat mensen daar genoeg van hebben?
  maandag 14 februari 2011 @ 20:11:51 #34
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92785506
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:10 schreef twaalf het volgende:

[..]

Niet Arabisch dus.
klopt. :') En nu?
O)))
pi_92785584
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:11 schreef arucard het volgende:

[..]

klopt. :') En nu?
Dus niet met rare tekens translitereren.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:14:00 #36
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_92785677
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:12 schreef twaalf het volgende:

[..]

Dus niet met rare tekens translitereren.
De Britten proberen zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke spelling te blijven bij het gebruik van dit soort termen uit dit soort talen. Wat ik beter vind dat die paniekerige vernederlandsing die we hier altijd aantreffen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 14 februari 2011 @ 20:15:13 #37
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92785766
Heel raar teken ook, die apostrof. Nog nooit gezien hier in de Nederlandse taal.
O)))
pi_92785805
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In de jaren 80 had je massale werkeloosheid,
Maar blijkbaar was er geen populistische partij met een passend antwoord.

quote:
Dus wat je bedoeld te zeggen is dat er problemen zijn in de oude wijken, wat jarenlang taboe was om aan te spreken en dat mensen daar genoeg van hebben en willen dat er wat aan gedaan wordt? Dat men geen gehoor krijgt bij de klassieke partijen en dat mensen daar genoeg van hebben?
Ja, tot op zekere hoogte ondersteun ik die bewering. Een groot aantal Nederlanders vinden dat zij niet werden en worden gehoord door de mainsteam partijen. Dus wenden zij zich tot een PVV. Niet omdat die werkbare oplossingen aandraagt, maar vooral omdat Wilders ideeen presenteert die lekker in het gehoor liggen. En ik vermoed dat het islamverhaal veel mensen ook wel aanspreekt.
pi_92785866
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De Britten proberen zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke spelling te blijven bij het gebruik van dit soort termen uit dit soort talen. Wat ik beter vind dat die paniekerige vernederlandsing die we hier altijd aantreffen.
In het Nederlands en Engels en veel andere West-Europese talen heeft het boek dat ze in het Arabisch noemen ook een naam, namelijk koran.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:17:42 #40
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92785948
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:16 schreef twaalf het volgende:

[..]

In het Nederlands en Engels en veel andere West-Europese talen heeft het boek dat ze in het Arabisch noemen ook een naam, namelijk koran.
Engelsen gebruiken blijkbaar ook andere namen. Boeiend.
O)))
pi_92786060
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:17 schreef arucard het volgende:

[..]

Engelsen gebruiken blijkbaar ook andere namen. Boeiend.
Nee, deze documentairemakers gebruiken een andere naam. Dat is een bewuste politieke en culturele keuze. Anders ga je niet voor je plezier q's en apostrofs in een woord gebruiken.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:19:31 #42
66444 Lord_Vetinari
pi_92786087
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:16 schreef twaalf het volgende:

[..]

In het Engels gebruikt men meestal Qu'ran, en niet Koran. Je kunt het niet leuk vinden en het is vast weer een teken van islamisering, maar de Britten zijn wat beleefder als het aankomt op termen uit andere culturen en gaan niet als een idioot termen lopen verengelsen.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:20:48 #43
45206 Pietverdriet
pi_92786170
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar blijkbaar was er geen populistische partij met een passend antwoord.
Nee, ik denk dat je theorie niet klopt, de had destijds oa de CP
quote:
[..]

Ja, tot op zekere hoogte ondersteun ik die bewering. Een groot aantal Nederlanders vinden dat zij niet werden en worden gehoord door de mainsteam partijen. Dus wenden zij zich tot een PVV. Niet omdat die werkbare oplossingen aandraagt, maar vooral omdat Wilders ideeen presenteert die lekker in het gehoor liggen. En ik vermoed dat het islamverhaal veel mensen ook wel aanspreekt.
Dus het succes van Wilders is te danken aan het lange tijd niet bespreekbaar zijn van problemen omdat ze niet in de ideologie pasten.
Wat mensen dus eigenlijk willen is dat de politiek daadwerkelijk wat doet aan problemen en niet politiek correct is.
Ergo, Law, Order and Stability, Keihard aanpakken, niets tolereren, Schluss mit Lustig
pi_92786243
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In het Engels gebruikt men meestal Qu'ran, en niet Koran. Je kunt het niet leuk vinden en het is vast weer een teken van islamisering, maar de Britten zijn wat beleefder als het aankomt op termen uit andere culturen en gaan niet als een idioot termen lopen verengelsen.
Het is geen tegengaan van verengelsing, het is juist een arabisering. In Europa is dat boek al eeuwen bekend en het heeft hier dan ook de naam koran gekregen. Afgeleid van het Arabisch, maar de Nederlandse naam ervan. Net zoals wapen en Waffen op elkaar lijken in Nederlands en Duits, maar niet hetzelfde zijn. Nu gaan we plotseling dus qur'an zeggen, terwijl het aan de uitspraak niets verandert.
pi_92786286
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Dus het succes van Wilders is te danken aan het lange tijd niet bespreekbaar zijn van problemen omdat ze niet in de ideologie pasten.
Wat mensen dus eigenlijk willen is dat de politiek daadwerkelijk wat doet aan problemen en niet politiek correct is.
Ergo, Law, Order and Stability, Keihard aanpakken, niets tolereren, Schluss mit Lustig
Naar mijn weten heb ik dat ook nooit ontkend. Het is natuurlijk geen geheim dat veel Nederlanders geen genoegen namen/nemen met de oplossingen van de gevestigde orde. Of een politieke incorrecte aanpak daarom the way to go is, valt echter te bezien. Althans, in mijn ogen.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:22:39 #46
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92786294
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:21 schreef twaalf het volgende:

[..]

Het is geen tegengaan van verengelsing, het is juist een arabisering. In Europa is dat boek al eeuwen bekend en het heeft hier dan ook de naam koran gekregen. Afgeleid van het Arabisch, maar de Nederlandse naam ervan. Net zoals wapen en Waffen op elkaar lijken in Nederlands en Duits, maar niet hetzelfde zijn. Nu gaan we plotseling dus qur'an zeggen, terwijl het aan de uitspraak niets verandert.
Deze documentaire komt, ik zeg het nogmaals, niet uit Nederland. In Engeland is Qur'an ook gebruikelijk.
O)))
pi_92786382
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:22 schreef arucard het volgende:

[..]

Deze documentaire komt, ik zeg het nogmaals, niet uit Nederland.
OK dan vervang ik in mijn tekst Nederland door Engeland. In Europa is dat boek al eeuwen bekend en het heeft hier dan ook de naam koran gekregen. Afgeleid van het Arabisch, maar de Engels naam ervan. Net zoals weapon en Waffen op elkaar lijken in Engels en Duits, maar niet hetzelfde zijn. Nu gaan we plotseling dus qur'an zeggen, terwijl het aan de uitspraak niets verandert.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:24:40 #48
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92786452
:') Het zal wel.
O)))
pi_92786496
quote:

[..]

In Engeland is Qur'an ook gebruikelijk.
Natuurlijk niet. Een taal schrijf je met de tekens die je bekend zijn. Die q en die apostrof zijn bedacht door taalkundigen die dat gebruiken om de uitspraak in het Arabisch beter weer te geven. Voor de gewone taalgebruiker heeft dat geen invloed.
pi_92786698
Engeland is nog politiek correcter dan Nederland. Niet zo gek dat een Engelse zender met deze provocerende tekst komt: Europe's most dangerous man?

In Engelad hebben ze shariarechtbanken met veel plezier verwelkomt, dan vindt men het niet bijzonder plezierig als een man enige kritiek op de islam en de sharia levert.

Zo is het denk ik.
pi_92787090
quote:

[..]

Deze documentaire komt, ik zeg het nogmaals, niet uit Nederland. In Engeland is Qur'an ook gebruikelijk.
Maar Qur'an komt uit het het Arabisch..
Terwijl er ook gewoon een Engelse term is: Koran.
pi_92787183
De aller-gevaarlijkste man is natuurlijk Julian Assange. :')
  maandag 14 februari 2011 @ 20:36:30 #53
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92787303
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar Qur'an komt uit het het Arabisch..
Terwijl er ook gewoon een Engelse term is: Koran.
Wat maakt het uit?
  maandag 14 februari 2011 @ 20:37:11 #54
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92787351
quote:
The Qur'an is the religious text of Islam,[1] also sometimes transliterated as Quran, Kuran, Koran, Qurn, Coran or al-Qurn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Koran (redirect naar Qur'an)

Wat een maffe figuren trouwens in die documentaire :D
O)))
pi_92787386
quote:
18s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:36 schreef betyar het volgende:

[..]

Wat maakt het uit?
Ik neem aan dat de doelgroep van deze documentaire het gehele Engelse volk is. Het grote merendeel van het Engelse volk is bekend met de term Koran.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:38:22 #56
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92787431
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de doelgroep van deze documentaire het gehele Engelse volk is. Het grote merendeel van het Engelse volk is bekend met de term Koran.
Niet dus
O)))
pi_92787450
quote:
18s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:36 schreef betyar het volgende:

[..]

Wat maakt het uit?
Dat dit een staaltje verarabisering is van de taal. Deze gaat echter niet uit zichzelf (zoals verengelsing van onze taal), maar wordt opgelegd door de documentairemakers. Daarom zal het woord Qur'an ook geen doorgang vinden in alledaagse taal, maar het blijft storend dat de makers desondanks Qur'an schrijven.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:39:46 #58
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92787533
Dit is toch wel het bewijs dat de Moslims Europa overnemen, vreselijk hoor.
O)))
pi_92787563
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:38 schreef arucard het volgende:

[..]

Niet dus
Wel dus. In het Engels is het naar Koran verbasterd.

Ik begrijp best dat de linkse BBC de islamitische minderheid wilt pleasen (daar zijn al klachten over gekomen trouwens van enkele andere religieuzen groepen). Maar de doelgroep van deze documentaire is toch echt het gehele Engelse vorm en die zijn toch echt beter met de term Koran bekend.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:41:09 #60
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92787631
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Is het dan zo raar om de oorspronkelijke naam te gebruiken? Mijn naam is in het Nederlands ook anders, maar niemand die mij bij de nederlandse benaming noemt.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:41:59 #61
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92787696
Het grote deel van de Engelse bevolking is bekend met het woord Qur'an.
O)))
  maandag 14 februari 2011 @ 20:42:07 #62
44906 merino
World of Sleepers
pi_92787705
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:38 schreef twaalf het volgende:

[..]

Dat dit een staaltje verarabisering is van de taal. Deze gaat echter niet uit zichzelf (zoals verengelsing van onze taal), maar wordt opgelegd door de documentairemakers. Daarom zal het woord Qur'an ook geen doorgang vinden in alledaagse taal, maar het blijft storend dat de makers desondanks Qur'an schrijven.
Een van de twee makers is opgeleid als visueel antropoloog en die heeft denk ik heel bewust gekozen voor de wetenschappelijke benaming.
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_92787745
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:41 schreef arucard het volgende:
Het grote deel van de Engelse bevolking is bekend met het woord Qur'an.
Bewijs?
pi_92787749
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:39 schreef arucard het volgende:
Dit is toch wel het bewijs dat de Moslims Europa overnemen, vreselijk hoor.
Niet overdrijven, omdat niemand de term Qur'an gaat overnemen in het Nederlands of Engels (buiten documentairemakers), zal het geen gemeengoed worden. Het is gewoon storend.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:42:58 #65
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92787764
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:38 schreef twaalf het volgende:

[..]

verarabisering :o :o Het woord van 2011 _O- _O-
  maandag 14 februari 2011 @ 20:43:28 #66
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92787800
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:42 schreef twaalf het volgende:

[..]

Niet overdrijven, omdat niemand de term Qur'an gaat overnemen in het Nederlands of Engels (buiten documentairemakers), zal het geen gemeengoed worden. Het is gewoon Ik vind het storend.
pi_92787801
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:41 schreef betyar het volgende:

[..]

Is het dan zo raar om de oorspronkelijke naam te gebruiken? Mijn naam is in het Nederlands ook anders, maar niemand die mij bij de nederlandse benaming noemt.
Tot hoever wil je dan gaan? Wil je dan ook het Arabische strafrecht gebruiken ipv het Engelse?
pi_92787827
Knap hoor, een discussie voeren over een woord,
pi_92787854
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:42 schreef merino het volgende:

[..]

Een van de twee makers is opgeleid als visueel antropoloog en die heeft denk ik heel bewust gekozen voor de wetenschappelijke benaming.
Wetenschappelijke benamingen zijn niet uniek; ze verschillen per taal. Wat we hier een wapen noemen, heet daar een weapon.
pi_92787862
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Tot hoever wil je dan gaan? Wil je dan ook het Arabische strafrecht gebruiken ipv het Engelse?
Oh wacht dat doen ze al.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:45:34 #71
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92787967
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:43 schreef KoosVogels het volgende:
Ik snap ook niet wat het probleem is.
O)))
pi_92787982
quote:
Klopt, ze kunnen beter een documentaire over het islamitische radicalisme in Engeland maken. Engeland is het Europese land waar het meeste moslimfundamentalisme vandaan komt, waar zelfs landen buiten Europa hinder van ondervinden.
pi_92788039
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Klopt, ze kunnen beter een documentaire over het islamitische radicalisme in Engeland maken. Engeland is het Europese land waar het meeste moslimfundamentalisme vandaan komt, waar zelfs landen buiten Europa hinder van ondervinden.
Ik hoop dan ook dat Europa islamiseert.
pi_92788045
quote:
Als de makers een politieke keuze maken voor Qur'an, kan dat je irriteren. Tenzij je daar al niet meer gevoelig voor bent.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:46:44 #75
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92788046
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

:? Nee natuurlijk niet, ik pleit met mijn buitenlandse naam toch ook niet dat het strafrecht van het land waar mijn naam vandaan komt moet worden ingevoerd.
Wat jij uitkraamt is puur angst zaaien. Wat een bullshit.
pi_92788176
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik hoop dan ook dat Europa islamiseert.
Zo zie je maar dat politiekcorrect linksen gevaarlijker zijn dat potentiele (moslim)fundamentalisten.

Maar even serieus, het islamitisch radicalisme in Engeland loopt de spuigaten uit. Meerdere landen hebben kritiek op Engeland dat ze het fundamentalisme in eigen land niet voldoende aanpakken.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:48:40 #77
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92788177
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:46 schreef twaalf het volgende:

[..]

Als de makers een politieke keuze maken voor Qur'an, kan dat je irriteren. Tenzij je daar al niet meer gevoelig voor bent.
Als je je daar echt aan kan ergeren ben je naar mijn mening niet goed snik.
O)))
  maandag 14 februari 2011 @ 20:48:51 #78
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92788186
quote:

[..]

Als de makers een politieke keuze maken voor Qur'an, kan dat je irriteren. Tenzij je daar gewoon al niet meer gevoelig voor bent.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:49:30 #79
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92788235
quote:

[..]

je moet je laten opnemen, er zijn vast therapieën voor.
pi_92788329
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:46 schreef betyar het volgende:

[..]

:? Nee natuurlijk niet, ik pleit met mijn buitenlandse naam toch ook niet dat het strafrecht van het land waar mijn naam vandaan komt moet worden ingevoerd.
Wat jij uitkraamt is puur angst zaaien. Wat een bullshit.
Ik vroeg het me alleen af...omdat jij zo vurig voor Arabische woorden in Engelse documentaires plijt.

Ik snap dat niet: de documentaire is voor het gehele Engelse volk bedoeld, maar ze gebruiken een Arabisch woord dat alleen binnen de islamitische minderheid hoofdgebruikelijk is.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:51:03 #81
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92788363
En nu ga ik romantisch in bad. Samen met mijn gelijkwaardige vrouw die zelfs een hoofddoekje in bad draagt.

SPOILER
pi_92788523
quote:

[..]

Niet echt. Maar ik ben dan ook niet kleinburgerlijk.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:53:44 #83
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92788567
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:50 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik vroeg het me alleen af...omdat jij zo vurig voor Arabische woorden in Engelse documentaires plijt.

Ik snap dat niet: de documentaire is voor het gehele Engelse volk bedoeld, maar ze gebruiken een Arabisch woord dat alleen binnen de islamitische minderheid hoofdgebruikelijk is.
Ik plijt pleit helemaal nergens voor.

Dan was de naam "fitna" ook niet goed van Wilders. Die "documentaire" had dan ook "beproeving" moeten heten.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:55:17 #84
66444 Lord_Vetinari
pi_92788676
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:51 schreef betyar het volgende:
En nu ga ik romantisch in bad. Samen met mijn gelijkwaardige vrouw die zelfs een hoofddoekje in bad draagt.

SPOILER
Pics, or it didn't happen :P
pi_92788830
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:53 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik plijt pleit helemaal nergens voor.

Dan was de naam "fitna" ook niet goed van Wilders. Die "documentaire" had dan ook "beproeving" moeten heten.
Klopt. Maar die film had als doelgroep de gehele wereld, ook moslims in islamitische landen bijvoorbeeld. Dan pas je je aan aan je publiek.

Maar in dit geval is de doelgroep de Engelse bevolking (immers, niet alle Nederlanders kunnen deze documentaire niet bekijken). Daarom snap ik niet waarom ze de Arabische term gebruiken, en niet de Engelse.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:59:19 #86
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92788987
Ik had ook niet verwacht dat jij dat zou snappen.
O)))
pi_92789590
Wel meerdere mensen snappen dit niet. Zijn deze dan allemaal dom?

Je kan het ons ook gewoon uitleggen waarom ze dat woord toepassen.
pi_92789638
quote:
11s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:46 schreef waht het volgende:

[..]

Jij wordt als Nederlander afgerekend op personen als Wilders?
Jazeker. Ik heb in mijn vriendengroep veel moslims zitten. Ook niet heel gek sinds hier (heel) veel Indiers en Pakistanen zijn. En heb al meerdere malen de vraag gekregen; 'Jij bent toch niet zo'n iemand die het met zijn gedachtes eens is?'.

En ze vinden hem echt een enorme droeftoeter. En snappen er geen reet van dat zo'n idioot figuur zoveel stemmers kan krijgen. Met name omdat hun kennis over Nederland niet veel verder graat als 'vrij land'. Hippies, homo's, joints, Amsterdam. Je kent het wel. En staan er dus echt van te kijken..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_92789875
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jazeker. Ik heb in mijn vriendengroep veel moslims zitten. Ook niet heel gek sinds hier (heel) veel Indiers en Pakistanen zijn. En heb al meerdere malen de vraag gekregen; 'Jij bent toch niet zo'n iemand die het met zijn gedachtes eens is?'.

En ze vinden hem echt een enorme droeftoeter. En snappen er geen reet van dat zo'n idioot figuur zoveel stemmers kan krijgen. Met name omdat hun kennis over Nederland niet veel verder graat als 'vrij land'. Hippies, homo's, joints, Amsterdam. Je kent het wel. En staan er dus echt van te kijken..
Verrassend. Maar krijgt men in Engeland wel objectieve informatie over Wilders?
  maandag 14 februari 2011 @ 21:12:33 #90
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92789990
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:07 schreef Zienswijze het volgende:
Wel meerdere mensen snappen dit niet. Zijn deze dan allemaal dom?

Je kan het ons ook gewoon uitleggen waarom ze dat woord toepassen.
Omdat het gewoon een woord is dat gebruikt wordt in de Engelse taal. Kom op zeg :')
http://en.wikipedia.org/wiki/Qur'an
http://en.wikipedia.org/wiki/Koran
O)))
pi_92790084
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dus hun vriendschap hangt voor hun er van af of je het met ze eens bent of niet? Goh.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_92790257
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:10 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Verrassend. Maar krijgt men in Engeland wel objectieve informatie over Wilders?
Nope, dat denk ik niet. En als hij in het nieuws komt hier is dat natuurlijk ten negatieve.

En zo heel veel issues hebben we hier ook niet met moslims enzo.
pi_92790261
quote:
7s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:13 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dus hun vriendschap hangt voor hun er van af of je het met ze eens bent of niet? Goh.
Ja, dat vraag ik mij ook af. Pakistanen staan gemiddeld bekend als 1 van de meest streng gelovige moslims. Niet zo vreemd dat ze een hekel aan Wilders hebben en aan iedereen vragen of ze het wel of niet eens met Wilders zijn. :)

Je laat je eigen mening toch niet manipuleren/wijzigen door de vriendengroep die je hebt?
pi_92790377
quote:
6s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je laat je eigen mening toch niet manipuleren/wijzigen door de vriendengroep die je hebt?
Tja, mijn Islamitische vrienden weten dat ik zwaar Pro-Israel ben en 't kan ze geen moer schelen, net zo min als 't mij kan schelen of ze een Erdogan poster in de kamer hebben hangen.

Ik mag toch hopen dat vriendschap niet af hangt van zoiets als "alle neuzen dezelfde kant op". Saaie bende dan zeg, en disrespectvol ook.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_92790460
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nope, dat denk ik niet. En als hij in het nieuws komt hier is dat natuurlijk ten negatieve.
Ja dat bedoek ik: negatief. Het lijkt mij sterk dat Engeland Wilders objectief in beeld brengt. Ze interpreteren het anders en geven er hun eigen subjectieve draai aan. Daarom vraag ik mij af of Engelsen van objectieve informatie over Wilders krijgen?

quote:
En zo heel veel issues hebben we hier ook niet met moslims enzo.
Je hebt er daar meer dan hier. Van haatpreken in moskeeen, tot radicalisme en oproepen tot terreur. Daar heb je zelfs religieuze spanningen en onlusten in diverse steden gehad.
pi_92790467
quote:
7s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:13 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? :')

En nee daar hangt het natuurlijk niet vanaf, maar ze zagen Nederland als 'vrij' land. Iets waar je kon doen wat je wou. Dat viel ze erg tegen en ze begrepen er echt geen reet van dat zo'n iemand zoveel stemmen krijgt. Zo iemand zou in de UK bijvoorbeeld nooit zoveel zetels krijgen.

En zo kortzichtig zijn ze niet, dat als ik een Wilders stemmer zou zijn dat de vriendschap door de plee ging. Dat zijn met name de ouders. Maar dat zijn allemaal nog mensen die geboren zijn in Pakistan en India. De jeugd heeft daar echt geen issues mee.

En de meeste issues hier komen met name van chavs!
pi_92790586
quote:
7s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:19 schreef Zienswijze het volgende:
Je hebt er daar meer dan hier. Van haatpreken in moskeeen, tot radicalisme en oproepen tot terreur. Daar heb je zelfs religieuze spanningen en onlusten in diverse steden gehad.
Ik betwijfel dat. Ik heb nog geen enkele aanvaring met die lui gehad en ken niemand die daar aanvaring mee heeft gehad hier. De meeste issues hier zijn met chavs. Ook uit eigen ervaring.

En ja, die lui pakken inderdaad ook wel moslims aan. Maar ook Aziaten en mensen uit Noord Afrika. Dit zijn chavs.
pi_92790829
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:17 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Tja, mijn Islamitische vrienden weten dat ik zwaar Pro-Israel ben en 't kan ze geen moer schelen, net zo min als 't mij kan schelen of ze een Erdogan poster in de kamer hebben hangen.

Ik mag toch hopen dat vriendschap niet af hangt van zoiets als "alle neuzen dezelfde kant op". Saaie bende dan zeg, en disrespectvol ook.
Ik ga ook met moslims om en ik geef ook kritiek op de islam. Wel netjes geformuleerd natuurlijk, maar zij maken er geen probleem van. Ook mijn pro-Israel standpunt geeft geen problemen. We hebben natuurlijk wel discussies - en dan vooral over het wereldwijde islamitisch fundamentalisme, maar problemen geeft het zeker niet.

Voor mijn zaken moet ik later ook naar islamitische landen gaan. Ook daar heb ik geen problemen mee en ik wijzig zeker niet mijn mening door mijn omgeving of het land waar ik verblijf.
pi_92791286
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik betwijfel dat. Ik heb nog geen enkele aanvaring met die lui gehad en ken niemand die daar aanvaring mee heeft gehad hier. De meeste issues hier zijn met chavs. Ook uit eigen ervaring.

En ja, die lui pakken inderdaad ook wel moslims aan. Maar ook Aziaten en mensen uit Noord Afrika. Dit zijn chavs.
Wellicht jij niet, en dat was mijn punt ook niet, maar Engeland als land heeft wel zeker meer issues met moslims dan wij hier in Nederland hebben; daar reageerde ik op. In Engeland heb je poging tot en daadwerkelijke aanslagen gehad. Engelse moskeeen staan als (zeer) extremistisch bekend, hier zijn ook documentaires over gemaakt. In Engeland groeien fundamentalisten op die later in het buitenland aanslagen hebben gepleeggd. Er zijn rassenrellen in Engeland geweest. Er zijn religieuze rellen in Engeland geweest. Dit hebben wij allemaal niet in Nederland gehad.

Als een Nederlander dan kritiek op de islam heeft, vraag ik mij of hoe het in Engeland wordt geinterprerteerd. Wordt er een eigen subjectieve draai aangegeven? Met name, uit de islamitische gemeenschappen, geven Pakistanen en Somaliers daar nogal wat problemen. Worden deze groepen beschermd en wordt daarom Wilders in Engeland slecht afgeschilderd?

Overigens is de BBC al eerder van een pro-Muslim bias beschuldigd, dus vraag ik mij sterk af in hoeverre de BBC objectief is in de zaak Wilders.
  maandag 14 februari 2011 @ 21:43:57 #100
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92792171
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Klopt. Maar die film had als doelgroep de gehele wereld, ook moslims in islamitische landen bijvoorbeeld. Dan pas je je aan aan je publiek.

Maar in dit geval is de doelgroep de Engelse bevolking (immers, niet alle Nederlanders kunnen deze documentaire niet bekijken). Daarom snap ik niet waarom ze de Arabische term gebruiken, en niet de Engelse.
dus als de doelgroep heel de wereld is mag het wel in het arabisch? Zo werk je de "arabisering" waar jij zo op tegen bent dan toch juist in de hand?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')