abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92776913
Deze docu komt op tv en mag je niet missen

Maandag (14-02-2011)
BBC 2 (20:00): Geert Wilders: Europe’s Most Dangerous Man?
He was once refused entry to Britain. He has called for the Qur'an to be banned and has proposed a tax on wearing headscarves. And he is also the first politician ever to stand trial on charges of 'incitement to hatred'. Geert Wilders, instantly recognisable for his quiff of platinum blond hair, is one of Holland's most controversial and well-known politicians and, some argue, Europe's most dangerous man.
Bafta-winning filmmakers Mags Gavan and Joost van der Valk follow Wilders on his campaign trail during the recent Dutch elections, meet members of the international anti-Islamic network who support him, and find out about a conspiracy theory promoting the belief that Europe is being taken over by Islam.
With anti-Islamic, anti-immigration parties on the rise all over the European continent, why has
Wilders, on the brink of real power in the Netherlands, become the poster boy for the far right?
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_92777289
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:37 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

Maandag (14-02-2011)
He was once refused entry to Britain. He has called for the Qur'an to be banned and has proposed a tax on wearing headscarves. And he is also the first politician ever to stand trial on charges of 'incitement to hatred'. Geert Wilders, instantly recognisable for his quiff of platinum blond hair, is one of Holland's most controversial and well-known politicians and, some argue, Europe's most dangerous man.
Bafta-winning filmmakers Mags Gavan and Joost van der Valk follow Wilders on his campaign trail during the recent Dutch elections, meet members of the international anti-Islamic network who support him, and find out about a conspiracy theory promoting the belief that Europe is being taken over by Islam.
With anti-Islamic, anti-immigration parties on the rise all over the European continent, why has
Wilders, on the brink of real power in the Netherlands, become the poster boy for the far right?
Dank, zal hem zeker even bekijken. Ik woon zelf ook in de UK en mocht het erg controversieel zijn krijg ik daar morgen nog wel comments over. 'In de trend van dat er zo'n enorme droeftoeter in Nederland zoveel macht heeft'
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_92777383
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dank, zal hem zeker even bekijken. Ik woon zelf ook in de UK en mocht het erg controversieel zijn krijg ik daar morgen nog wel comments over. 'In de trend van dat er zo'n enorme droeftoeter in Nederland zoveel macht heeft'
Jij wordt als Nederlander afgerekend op personen als Wilders?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_92777756
Anti-Islam partijen komen overal op. Sinds Le Pen weg is bij Front National gaat deze ook steeds meer lijken op de PVV, waar veel Fransen wel brood in zien.
pi_92777773
Zorgelijk dat die fascist overal in de wereld ons imago besmeurt. Ik wordt hier liever niet mee geassocieerd.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_92777879
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:53 schreef Holograph het volgende:
Anti-Islam partijen komen overal op. Sinds Le Pen weg is bij Front National gaat deze ook steeds meer lijken op de PVV, waar veel Fransen wel brood in zien.
Inderdaad een zeer zorgwekkende ontwikkeling.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 14 februari 2011 @ 17:56:56 #7
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_92777906
Een Nederlandse gedoog partner dat een gevaar voor Europa vormt?
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_92778026
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

`
Nee hoor, Europa wordt wakker. De Christen- en Sociaal-Democratie zijn failliet. Common sense is tegenwoordig weer helemaal in.
pi_92778039
quote:
he is also the first politician ever to stand trial on charges of 'incitement to hatred'
Klopt dat eigenlijk wel?

Edit:

Ik meende al dat Janmaat op die gronden veroordeeld was:

quote:
Werd op 28 maart 1995 door het Gerechtshof te 's-Gravenhage veroordeeld tot een boete van f 2.000 (waarvan de helft voorwaardelijk) of 35 dagen gevangenisstraf (waarvan 15 dagen voorwaardelijk) vanwege belediging en aanzetten tot haat tegen of discriminatie van vreemdelingen
bron

[ Bericht 58% gewijzigd door Monolith op 14-02-2011 18:11:43 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 februari 2011 @ 18:08:12 #10
862 Arcee
Look closer
pi_92778426
Even tapen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_92778531
Hebben ze daar Broadcast Missed?
I´m back.
pi_92778882
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:56 schreef mlg het volgende:
Het is de BBC, hè! Zo'n kop zou je trouwens ook van The Guardian kunnen verwachten.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_92779048
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:37 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

Maandag (14-02-2011)
^O^
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_92779296
Overigens zal wel weer tegenvallen ook, denk ik nu.
Wat voor geheime informatie zullen ze over hem hebben, geen. Dus je krijgt de opgewonden meningen van een aantal lieden over 'Gurt' Wilders?
'Gurt' is sws over een tijdje uitgekakt als het hele Midden-Oosten veranderd is in een aaneenschakeling van liberale-democratieën. Dan slaat zijn samenzweringstheorie als een l*l op een drumstel...
I´m back.
pi_92780359
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:59 schreef Holograph het volgende:

[..]

`
Nee hoor, Europa wordt wakker. De Christen- en Sociaal-Democratie zijn failliet. Common sense is tegenwoordig weer helemaal in.
Angst voor een tsunami van islamisering noem jij common sense?
pi_92780484
Ja, op het lijstje van gevaarlijkste mannen staat Wilders bovenaan. Samen met James Bond.
  maandag 14 februari 2011 @ 18:56:00 #17
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92780687
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:56 schreef mlg het volgende:
Dus omdat CDA en VVD zo dom zijn om met deze ophitser te regeren is Wilders niet gevaarlijk. Rare gedachtegang. :?
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  maandag 14 februari 2011 @ 19:06:55 #18
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_92781256
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 18:56 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Dus omdat CDA en VVD zo dom zijn om met deze ophitser te regeren is Wilders niet gevaarlijk. Rare gedachtegang. :?
Leer lezen. Ik zeg voor Europa.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  maandag 14 februari 2011 @ 19:10:00 #19
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92781421
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:06 schreef mlg het volgende:

[..]

Leer lezen. Ik zeg voor Europa.
En ik zeg dat Wilders een gevaar voor Europa is!!
  maandag 14 februari 2011 @ 19:21:58 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92782095
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 18:10 schreef Ryan3 het volgende:
Hebben ze daar Broadcast Missed?
bbc Iplayer, niet toegankelijk zonder brits IP Adres
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 14 februari 2011 @ 19:24:37 #21
45206 Pietverdriet
pi_92782263
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kan je beter afvragen waarom mensen zo een afkeer hebben van de gematigde partijen en kiezen voor populisten.
  maandag 14 februari 2011 @ 19:27:30 #22
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92782469
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan je beter afvragen waarom mensen zo een afkeer hebben van de gematigde partijen en kiezen voor populisten.
Ik moet echt waarom is de burger boos eens gaan lezen! Ik zou het namelijk niet weten.
  maandag 14 februari 2011 @ 19:28:01 #23
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92782506
quote:

[..]

Niet zo moeilijk. Alleen dan komt Mike Godwin met zijn wet weer voorbij gefietst.
pi_92782867
quote:

[..]

Omdat populisten op het eerste oog eenvoudige en werkbare oplossingen aandragen. Neem als voorbeeld het PVV-standpunt over de EU. Wilders en consorten schreeuwen van de daken dat de EU ons alleen maar geld kost en dat we die hele Unie misschien maar de rug moeten toekeren. Het kost echter wat meer tijd om uit te leggen dat de EU ook zat voordelen met zich meebrengt, met name voor het bedrijfsleven. Maar dan moet de kiezer zich laten informeren en dat kost tijd en moeite dus haakt hij af.

Ik snap volkomen waarom mensen de voorkeur geven aan populistische partijen.
  maandag 14 februari 2011 @ 19:38:11 #25
45206 Pietverdriet
pi_92783177
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat populisten op het eerste oog eenvoudige en werkbare oplossingen aandragen. Neem als voorbeeld het PVV-standpunt over de EU. Wilders en consorten schreeuwen van de daken dat de EU ons alleen maar geld kost en dat we die hele Unie misschien maar de rug moeten toekeren. Het kost echter wat meer tijd om uit te leggen dat de EU ook zat voordelen met zich meebrengt, met name voor het bedrijfsleven. Maar dan moet de kiezer zich laten informeren en dat kost tijd en moeite dus haakt hij af.

Ik snap volkomen waarom mensen de voorkeur geven aan populistische partijen.
Waarom deden ze dat in de jaren 70, 80 en 90 dan niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')