Ik heb er dus 56 minuten en 57 seconden over gedaan.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:08 schreef MissMSX het volgende:
[..]
En wat is dan de 'officiele' tijd?
Goed zo! Volhouden hè.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Taatatatataaaa, taatatatataaaa ... CHIHUAHUA!
Les 5 ook overleefd, het wordt nog wat met mij.
De brutotijd is de officiële tijd! Deze start op het moment dat het startschot valt en stopt op het moment dat je de finish passeert. De nettotijd is de tijd die start op het moment dat je de mat op de startlijn passeert en stopt als je de finish passeert. Deze nettotijd wordt als extra service vermeld.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:08 schreef MissMSX het volgende:
[..]
En wat is dan de 'officiele' tijd?
Haha, ik dacht er precies hetzelfde over toen ik die les moest lopen.quote:Overigens is de tekst 'Time goes by, so slowly' met Madonna erbij geen motivatie hoor.
Pas op voor shin splintsquote:Op maandag 14 februari 2011 20:10 schreef Skaai het volgende:
Ohja de eerste 5 minuutjes krijg ik licht last van mijn schenen maar dan verdwijnt het en heb ik nergens meer last van.
je kan bijv op afstand meten.nl je route uitstippelen/bekijkenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 08:36 schreef zjenien85 het volgende:
Ik moet straks les 3 gaan doen, hihi.. Les 1 en 2 gingen wel gemakkelijk, terwijl ik bij les 2 per ongeluk voor een glibberige bosroute met kleine bochtjes en heel veel heuveltjes had gekozen.. Ben net verhuisd en probeer iedere les een andere route uit, maar die maar even niet meer.
Als je je hand/vingers op de pijnlijke plek houdt, en je beweegt je voet, voel je het dan ook "kraken" (crepiteren)..? Het klinkt zo als een peesschedeontsteking (ben behalve hardloopbeginner ook arts, haha)..quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:28 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik heb waarschijnlijk een ontsteking in mn voet. Vrijdag na het stappen pijn aan mn linkervoet, bovenop. Is ook rood.![]()
Jep, dat ja. Ik ga zo ook maar even ibuprofen inslaan, vanwege het ontstekingsremmende. En ik heb het gekregen door inderdaad nieuwe schoenen, maar niet mn hardloopschoenen. Vrijdagavond stappen op hakken, geen goed idee...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:54 schreef zjenien85 het volgende:
[..]
Als je je hand/vingers op de pijnlijke plek houdt, en je beweegt je voet, voel je het dan ook "kraken" (crepiteren)..? Het klinkt zo als een peesschedeontsteking (ben behalve hardloopbeginner ook arts, haha)..Heb je pas nieuwe schoenen? Probeer op schoenen met een zo hard mogelijke zool te lopen, geen soepele zolen, want juist met afwikkelen van je voeten belast je je pezen het meest! Klompen zijn het beste.
Ik heb zonet les 3 met succes afgerond, yeeeey.. Ging verbazend makkelijk! Ademhaling gaat ook al beter, yes.. Ben trots op mezelf!En stak precies na het einde van het uitloopnummer m'n sleutel in het slot, wat een timing!
Lekker bezig!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:07 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben vorige week na een goeie 2 maanden niks doen door sneeuw en andere smoesjes begonnen met les 18 van Evy1 en dat viel nog niet eens tegen, de laatste 7 wilden niet, maar de keer erop ging dat ook gewoon wel.
Ik heb die nu 4 keer achter elkaar gedaan, nu morgen eens kijken hoe les 19 bevalt.
Sws ben ik heel blij dat ik het weer opgepakt heb, zo lekker!![]()
Ik ben het hier wel mee eensquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:20 schreef DarkElf het volgende:
Laatst vroeg ik mij af; mensen die snel afhaken door wat dan ook (pijntjes, druk, t weer, noem maar op..) rennen die wel omdat ze t leuk vinden of alleen omdat het beweging is?
als ik naar mezelf kijk: Ik heb de vorige winter doorgerend bijv en deze zo goed als ook, helaas vanwege een peesblessure 6 weken niet kunnen rennen, en vind t echt leuk. Ik word echt onrustig als ik niet gerend heb, en geniet ook echt van de inspanning/ het grenzen verleggen en de rust die het me geeft.
Maar ken ook iemand die t rennen vooral als middel ziet om af te vallen en niet zozeer om lekker te sporten en daar sluipt het niet rennen omdat [insert welke reden dan ook] er toch erg snel in hoor.
Misschien is een andere sport dan meer iets voor die mensen? iets wat wel echt leuk gevonden wordt? (als dat t is he? ik denk gewoon wat hardop)
Alleen voor het afvallen lijkt me niet genoeg inderdaad. Ik ben ook bezig met afvallen, maar het rennen doe ik toch omdat ik goede conditie wil krijgen. En als extra stok achter de deur heb ik me ingeschreven voor wedstrijden. Het lijkt me echt geweldig om over een tijdje die 5 km te kunnen rennen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:20 schreef DarkElf het volgende:
Laatst vroeg ik mij af; mensen die snel afhaken door wat dan ook (pijntjes, druk, t weer, noem maar op..) rennen die wel omdat ze t leuk vinden of alleen omdat het beweging is?
als ik naar mezelf kijk: Ik heb de vorige winter doorgerend bijv en deze zo goed als ook, helaas vanwege een peesblessure 6 weken niet kunnen rennen, en vind t echt leuk. Ik word echt onrustig als ik niet gerend heb, en geniet ook echt van de inspanning/ het grenzen verleggen en de rust die het me geeft.
Maar ken ook iemand die t rennen vooral als middel ziet om af te vallen en niet zozeer om lekker te sporten en daar sluipt het niet rennen omdat [insert welke reden dan ook] er toch erg snel in hoor.
Misschien is een andere sport dan meer iets voor die mensen? iets wat wel echt leuk gevonden wordt? (als dat t is he? ik denk gewoon wat hardop)
Preciesquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:23 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Alleen voor het afvallen lijkt me niet genoeg inderdaad. Ik ben ook bezig met afvallen, maar het rennen doe ik toch omdat ik goede conditie wil krijgen. En als extra stok achter de deur heb ik me ingeschreven voor wedstrijden. Het lijkt me echt geweldig om over een tijdje die 5 km te kunnen rennen.
De eerste keer lukte de 7 niet, de 3 volgende keer wel.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:17 schreef GotC het volgende:
[..]
Lekker bezig!
Jammer dat de 7 min nog niet lukten..maar je gaat toch door voor les 19? Ondanks dat dat 5-6-7-8 is?
zo train je aan alle kanten spieren, goed juistquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, en op zich heeft het weinig raakvlakken omdat softbal meer af en toe heel explosief hard lopen is (op de honken of in het outfield), maar ik vind het hardlopen ook echt heel fijn.
ja ik snap je wel hoor, lange stukken vind ik ook heerlijk. Gisteren dan 6.7 gelopen en dan kom ik helemaal met een 'schoon' hoofd thuis, heerlijkquote:Mijn loopvriendinnetje zei dat ze opzag tegen straks weer die lange stukken, terwijl ik daar juist naar uit kijk, gewoon lekker rennen en je gedachten hun gang laten gaan.
Aha, je wil dus over een tijdje 5 km. aan een stuk kunnen rennen? Wacht, ik ga even denken voor een schema.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:04 schreef Lush-lady het volgende:
hoi hoi,
ik heb nog niet eerder op dit forum geschreven. Ik wil heel graag de ladiesrun in rotterdam op 19 juni. Ik kan wel wat tips en motivatie gebruiken. Ik heb best een redelijke conditie en heb al vaker gelopen, maar heb nog nooit de 5km aan een stuk gehaald. Dit doordat ik wat pech in mijn leven heb gehad waardoor soms mijn conditie achteruit ging.
Nu wil ik er echt voor gaan, ik voel me goed en lekker en heb er zin in. Zeker nu die bruggen eruit zijn met het nieuwe parcours!!!
gaan jullie me helpen?? weet iemand een goed schema voor te trainen???
Welkom! In de eerste post van dit topic staan een aantal sites waarop schema's te vinden zijn. Maar de meeste mensen rennen inderdaad met de Start to run podcasts van Evy. Dat zijn een aantal lessen waarbij elke volgende les een stukje zwaarder is dan de vorige. Zo kan je na een aantal weken 5 kilometer lopen. Deze lessen zijn speciaal voor beginners zoals wij. Succes!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:04 schreef Lush-lady het volgende:
hoi hoi,
ik heb nog niet eerder op dit forum geschreven. Ik wil heel graag de ladiesrun in rotterdam op 19 juni. Ik kan wel wat tips en motivatie gebruiken. Ik heb best een redelijke conditie en heb al vaker gelopen, maar heb nog nooit de 5km aan een stuk gehaald. Dit doordat ik wat pech in mijn leven heb gehad waardoor soms mijn conditie achteruit ging.
Nu wil ik er echt voor gaan, ik voel me goed en lekker en heb er zin in. Zeker nu die bruggen eruit zijn met het nieuwe parcours!!!
gaan jullie me helpen?? weet iemand een goed schema voor te trainen???
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Les 5 is wel een stuk zwaarder dan lessen 3 en 4. Ik zou gewoon een keertje kijken of les 4 lekker gaat. Les 3 en 4 zijn overigens hetzelfde.
thanks, ik ga googlenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:08 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Aha, je wil dus over een tijdje 5 km. aan een stuk kunnen rennen? Wacht, ik ga even denken voor een schema.
![]()
Velen rennen hier (ik ook) met Evy, onze vlaamse vriendin. Podcastst voor ipod of andere mp3-speler. Even googlen naar evy start to run en je moet het kunnen vinden.
als je een week niet getraind hebt ga je 2-3 trainingen terug opnieuw beginnen van waar je was, dus in jouw geval zou ik les 2 of 3 gaan doen, ook omdat je pas net begonnen was.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:17 schreef ray_nl het volgende:
Hoi,
was vorige week zondag bij les 4 van Evy, daarna werd ik ziek.
Nu wil ik morgen weer beginnen maar wat is nu slim, gewoon les 5 gaan lopen en als het niet lukt terug te gaan of weer bij les 3 of 4 te beginnen?
Wat doen jullie meestal?
Top,quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Les 5 is wel een stuk zwaarder dan lessen 3 en 4. Ik zou gewoon een keertje kijken of les 4 lekker gaat. Les 3 en 4 zijn overigens hetzelfde.
Moet je gaan zwemmen en krachtraining doen! Das heerlijk tijdens de winterstop. Waar softbal je eigenlijk?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, en op zich heeft het weinig raakvlakken omdat softbal meer af en toe heel explosief hard lopen is (op de honken of in het outfield), maar ik vind het hardlopen ook echt heel fijn.
Mijn loopvriendinnetje zei dat ze opzag tegen straks weer die lange stukken, terwijl ik daar juist naar uit kijk, gewoon lekker rennen en je gedachten hun gang laten gaan.
Spam account. Het post overal van die rare linkjesquote:
The Braves. Zwemmen heb ik idd ook wel een tijdje gedaan in de winter.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:18 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Moet je gaan zwemmen en krachtraining doen! Das heerlijk tijdens de winterstop. Waar softbal je eigenlijk?
Die zitten in Atlantaquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
The Braves. Zwemmen heb ik idd ook wel een tijdje gedaan in de winter.
Bedankt maar ik was al op de hoogte van die kwaal. Overigens wel eens last van gehad voordat ik zelfs maar aan hardlopen dacht. Verkeerd schoeisel en verkeerde houding werkt nogal goed bij mijquote:
Hey wat grappig, een vriend van mij speelt sinds een jaar bij de Hurricanes!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:29 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Die zitten in AtlantaMaar jullie in Gouda zie ik. Nooit tegen gespeeld (zat in regio Midden NL). Al heb ik ook landelijk gespeeld, maar toch, ken ze niet. M'n pa is trainer/coach bij Hilversum (Hurricanes) en heb zelf altijd bij Zuidvogels gespeeld en een paar jaar bij Almere '90.
Das kut, ik lig nu (running wise) stil vanwege een blessure.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:43 schreef Skaai het volgende:
[..]
Bedankt maar ik was al op de hoogte van die kwaal. Overigens wel eens last van gehad voordat ik zelfs maar aan hardlopen dacht. Verkeerd schoeisel en verkeerde houding werkt nogal goed bij mij
Das idd grappigquote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hey wat grappig, een vriend van mij speelt sinds een jaar bij de Hurricanes!
Ik had er nog ooit van gehoord, een van zijn oud teamgenoten riep: heeft ie het zelf opgericht?
quote:
Volgens mij wel. Ik gebruik sportstracker, ook helemaal gratis. Was ik zo blij mee dat ik bij hen ook de hartslagmeter heb gekocht. Steun ik ze toch nog een beetjequote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:12 schreef motorbloempje het volgende:
wat is http://www.endomondo.com/login leukdie live activity!
oh,en weet iemand of 't gratis is, echt gratis? Kan namelijk nergens een prijs/kosten vinden
Tis gratis, maar er komen wat paid services aan (in maart), de stats ed. beetje wat de rest ook doet. maar de app zelf is gratis en alles op de site ook.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:12 schreef motorbloempje het volgende:
wat is http://www.endomondo.com/login leukdie live activity!
oh,en weet iemand of 't gratis is, echt gratis? Kan namelijk nergens een prijs/kosten vinden
Dat heb ik ook altijd, ik weet nooit zo goed wat ik er mee aanmoet, maar na het rennen dan doen mijn scheenbenen zo'n pijn ! Net alsof die mijn gewicht niet aankunnen.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:10 schreef Skaai het volgende:
Ohja de eerste 5 minuutjes krijg ik licht last van mijn schenen maar dan verdwijnt het en heb ik nergens meer last van.
Dat klinkt niet ok hoor, ik zou dat zeker serieus nemen en niet ermee doorlopen. Shin splits is een serieuze blessure en kan a) lang duren voor het over is als je niet goed ermee omgaat en b) ook zonder rennen flinke pijn gaan geven.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:35 schreef Susi het volgende:
[..]
Dat heb ik ook altijd, ik weet nooit zo goed wat ik er mee aanmoet, maar na het
rennen dan doen mijn scheenbenen
zo'n pijn ! Net alsof die mijn gewicht niet aankunnen.
En ik heb last van m'n enkel, maar alleen
als ik stop met rennen, dus daar blijf ik nog mee doorgaan
ik zou zeker niet les 6 doen, maar gewoon een lesje of wat vroeger. Zoals DE zei les 1 en dan weer met grotere stappen richting 6, of gewoon weer bij 3 of 4 beginnen. Voel gewoon even aan hoe het gaat als je begint met 1 minuut lopen (doen al die lessen geloof ik in het begin!)quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:39 schreef Tamashii het volgende:
Zucht, door ziekte kon ik een week niet rennen. Moet ik nu overnieuw beginnen of verder gaan met les 6?
Oke, ja want wil het echt wel gaan doen; heb wel het idee dat het goed voor me is. Aan de andere kant fiets ik ook wel zo'n 20 km per week...quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik zou zeker niet les 6 doen, maar gewoon een lesje of wat vroeger. Zoals DE zei les 1 en dan weer met grotere stappen richting 6, of gewoon weer bij 3 of 4 beginnen. Voel gewoon even aan hoe het gaat als je begint met 1 minuut lopen (doen al die lessen geloof ik in het begin!)
Oke, dat ga ik doen. Ja ik heb ook nog steeds geen goede hardloopschoenen dus zal rustig aan doen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:02 schreef motorbloempje het volgende:
bij fietsen gebruik je wel heel andere spieren weermaar ik zou gewoon les 3 of 4 pakken, niet meteen te hard willen en vooral goed naar je lichaam luisteren. Doe je nu les 3 en denk je aan 't eind dat je makkelijk 6 had kunnen doen, dan kun je overmorgen gewoon daarmee verder gaan volgens mij. Maar overschat jezelf/je lichaam niet!
jaaaaaaaaaa, het is zulk lekker weer! Heb bijna spijt dat ik gisteren ben gaan lopenquote:Op woensdag 16 februari 2011 14:08 schreef Horchata het volgende:
Les 16 ging goed, heerlijk weer ook
Rustig aan hequote:Op woensdag 16 februari 2011 14:11 schreef mazaru het volgende:
Als ik straks weer ga beginnen, dan begin ik gewoon weer bij les 1. Als dat goed gaat, doe ik misschien les 2 er gelijk achteraan.
Hoever kom je?quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Pff, les 5 weer gedaan. Het lukt wel maar ik heb niet het gevoel dat ik verder kan. Overmorgen ga ik m voor de 3e keer doen en dat moet dan de laatste zijn.
Ja, je hebt gelijk. Ik zie ook in het schema dat het enige verschil tussen lessen 5 en 6 een minuutje extra aan het begin is. Dat moet ik wel reddenquote:Op woensdag 16 februari 2011 14:25 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Hoever kom je?
Owh wacht, je haalt les 5 dus wel helemaal? Dan zou ik verder gaan met les 6 i.p.v. les 5 nog een keer te doen. Alleen door steeds een stapje verder te gaan ga je 'grenzen verleggen'
Zeker in het begin zijn de verschillen niet zo grootquote:Op woensdag 16 februari 2011 14:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. Ik zie ook in het schema dat het enige verschil tussen lessen 5 en 6 een minuutje extra aan het begin is. Dat moet ik wel redden
Je hebt helemaal gelijk. Ik zit sinds een week aan medicijnen voor mijn schildklier en ik vind op het moment weinig leuk en veel niet leuk eigenlijk, vooral mijn lichaam niet omdat die gewoon raar doet at the moment. Een van de weinige dingen die ik nog wel leuk vind is het hardlopen dus dat scheelt. Maar ik ben op t moment dus nogal negatief. Maar natuurlijk kan ik die ene minuut er nog wel bij nemen, stukkie cake!quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:35 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Zeker in het begin zijn de verschillen niet zo groot
En sommige weken zijn zelfs hetzelfde als de week ervoor (week 3 en 4 bijvoorbeeld).
En heel belangrijk: Blijf denken dat je het kunt, want dat is namelijk de waarheid
Ging goed zo te zien?quote:
quote:
Appel/banaan eten, paar slokken water, en natijd warm etenquote:Op woensdag 16 februari 2011 18:53 schreef douche-eendje het volgende:
Pfff ik wou nog gaan lopen maar ik ben net thuis en moet nog eten. Suf.
Daar had ik het gisteren niet op gered, ga morgen weer en dan volgende week wel gewoon het normale schema. Zou vanavond wel willen, maar ben weer laat thuis, was een wat minder handige planning zoquote:Op donderdag 17 februari 2011 05:11 schreef Aukje83 het volgende:
[..]
Appel/banaan eten, paar slokken water, en natijd warm eten.
Wel een leuk ideequote:Op donderdag 17 februari 2011 12:54 schreef robdriessen het volgende:
Gedachtenkronkel: in de OP ook een lijstje opnemen van bekende 5k of 10k runs? City-Pier-City, Dam-tot-Dam, 5k bij Marathon Rotterdam, enz. enz.
let ook op de ladiesrun 19 juni in rotterdam!!!quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:54 schreef robdriessen het volgende:
Gedachtenkronkel: in de OP ook een lijstje opnemen van bekende 5k of 10k runs? City-Pier-City, Dam-tot-Dam, 5k bij Marathon Rotterdam, enz. enz.
Goedtdt bezig!!quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:06 schreef GotC het volgende:
[..]
Wel een leuk ideeIk zorg er vanavond wel voor, incl (mooie) banners
Ik moest echt hardop lachenquote:Op donderdag 17 februari 2011 16:58 schreef mazaru het volgende:
Was ik er eindelijk weer eens helemaal klaar voor.
Renschoenen aan, Evy in mijn oren.
Evy roept begin maar met lopen, ik helemaal mijn sportieve hoofd opgezet, wordt ik na 15 seconden aangehouden door een oude man die de weg wou weten.![]()
Ik keurig mijn fatsoen gehouden en netjes gewezen waar hij heen moest, blijft die achter elkaar tegen me aanpraten, over busstakingen, zijn vakantie naar Zeeland met de kerst, het hotel waar hij was geweest, hoe de deur open moest van zijn hotelkamer, zijn nieuwe ABCfiets, hoe fris het nog was zonder sjaal, zijn tuin, de kat van zijn buren en God mag weten wat nog meer.
Ik kreeg er geen woord meer tussen.
![]()
Toen die na een kwartier ademhaalde, kon ik er net nog tussen komen om te zeggen dat ik door moest.
Onderweg kwam ik nog meer van die praatgrage oude mensjes tegen. Ik denk dat het door het weer kwam.
En dit jaar weer?quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:12 schreef Clayton1 het volgende:
Deze loop is ook leuk. heb hem zelf ook gelopen.
www.ricosalvettiloop.nl
Ja! Dat wilde ik dus net gaan vragen idd, of er ergens een lijstje is met runs.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:54 schreef robdriessen het volgende:
o hai, er is ook een hardlooptopic in spt waarvoor gotc ook een mooie nieuwe OP heeft gemaaktquote:
Rondje om de Singel of een run voor singles?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja! Dat wilde ik dus net gaan vragen idd, of er ergens een lijstje is met runs.
Hoeven wmb niet eens per se de bekendste te zijn hoor.
Ik weet dat er bijv. in Gouda een Singelloop is, die valt mss niet onder bekend, maar is mss voor sommigen wel interessant qua locatie bijvoorbeeld.
Dat is slechts één onderzoek en critici zullen ongetwijfeld ook argumenten voor het tegendeel kunnen aandragenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:55 schreef Horchata het volgende:
Stretchen voor hardlopen blijkt zinloos
Kwam ik net tegen op nu.nl, ik moet ook zeggen dat ik nooit stretch of wat dan ook vooraf. Gewoon maar zo door blijven gaan dus![]()
Oh, en straks les 17!
Je hoort mij ook nergens beweren dat het de absolute waarheid isquote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is slechts één onderzoek en critici zullen ongetwijfeld ook argumenten voor het tegendeel kunnen aandragen. Het is dus niet zo dat dit meteen WAAR is. Het is maar een onderzoekje
.
Nee, maar al die mensen die op basis van zo'n onderzoek meteen zeggen: "oh kijk, stretchen is dus nergens voor nodig, ik ga niet meer stretchen." of : "Ik ga het eens aan een vriendinnetje van me doorsturen dat altijd zoveel tijd verkwanselt met stretchen." Als ik dat vriendinnetje was zou ik zeggen: "Ja dus? Dat is één onderzoekje, wie zegt dat het allemaal klopt? Laat ze het onderzoek eerst maar eens replicerenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:14 schreef Horchata het volgende:
[..]
Je hoort mij ook nergens beweren dat het de absolute waarheid is
Dat zal ze ook vast zeggen en dus huppelt en stretcht zij door en sta ik erbij te kijken en te kletsen en ga daarna mee rennen als ze er klaar voor is.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, maar al die mensen die op basis van zo'n onderzoek meteen zeggen: "oh kijk, stretchen is dus nergens voor nodig, ik ga niet meer stretchen." of : "Ik ga het eens aan een vriendinnetje van me doorsturen dat altijd zoveel tijd verkwanselt met stretchen." Als ik dat vriendinnetje was zou ik zeggen: "Ja dus? Dat is één onderzoekje, wie zegt dat het allemaal klopt? Laat ze het onderzoek eerst maar eens repliceren".
Voor mij is het een goed excuus om het niet-stretchen door te zetten, maar als je echt wilt weten hoe de vork in de steel zit, moet je het oorspronkelijke artikel eens lezen en ook kritieken die er vast ook zijn.
Zie je wel?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tijd voor een feestje om te vieren dat ik een bikkel ben! Vandaag was mijn 10e keer lopen en de eerste keer voor les 6 en het ging prima!
Volgende keer gelijk door naar 7 want die is hetzelfde maar dan met een minuut minder uitlopen.
Super hoor!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Crosspost
9.33 km met 9.6 km/uur.
Leuke gadget die Garwin gps horloge met google earth :
[ afbeelding ]
aangemeten bij Runnersworld hierquote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:33 schreef Lush-lady het volgende:
morgen en zondag ga ik beginnen met de poscast van evy, ben benieuwd, ik heb al een goede basisconditie dus ik wacht maar af wat evy van plan is.
op wat voor schoenen lopen jullie?? aangemeten of gewoon gekocht??
goed bezig!!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:46 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, dat was les 1. De vorige keer de 3 minuten niet gered, nu wel!
Lushdouche, happy hippy om weer fris te ruikenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:46 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
goed bezig!!
daarna een lekker lush bad??
Dat heb ik ook, merk ook zeker dat mijn knieën het zwaar hebben door te weinig demping in combinatie met mijn gewicht. Binnenkort dus maar even op zoek naar goede schoenen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:56 schreef Lush-lady het volgende:
ik ben zelf vrij snel op goede schoenen gaan lopen. Ik weeg niet zoals veel echte hardloopdames rond de 60 kg, ik weeg wel iets zwaarde, hierdoor liep ik in het begin op schoenen met te weinig demping en daardoor kreeg ik last van knieklachten. Ik heb toen vrij snel de keuze gemaakt om de investering te maken voor goede schoenen
Bij mij mag er momenteel zo'n 20 kilo vanaf, maar dat is maar deels reden voor het hardlopen. Wil voornamelijk aan mijn conditie werken, en sporten i.c.m. opletten met eten zou het afvallen een. Als het lukt kan ik volgend jaar zomer namelijk mijn tripje door Europa maken, dat wil ik nu nog niet gaan doen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:03 schreef motorbloempje het volgende:
toen ik begon woog ik ook iets van 95 kg
Hier ook Saucony's van Runnersworld. Ik heb niet alleen brede voeten maar ook doorgezakte voeten en een hoge wreef. Geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
aangemeten bij Runnersworld hierHeb Saucony's
maar ga eerst 's kijken of 't lopen bevalt voordat je zo'n dure aanschaf gaat doen
Heb de eerste paar lessen heel slecht op tennisschoenen gelopen, maar pas toen ik dacht 'ja, dit ga ik volhouden' heb ik me aan een duurdere aanschaf gewaagd
het lekkere aan hardlopen vind ik dat je op jezelf aangewezen bent en dat je even echt tijd voor jezelf hebt. Het liefste zou ik ongeveer 8 kilo afvallen, weeg nu ongeveer 80kg. Ik weet alleen niet of het reeel is, ik ben wel trots op lucky_strike, go for it girl!!!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 00:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hier ook Saucony's van Runnersworld. Ik heb niet alleen brede voeten maar ook doorgezakte voeten en een hoge wreef. Geen enkel probleem.
Ik heb juist voordat ik ook maar had gelopen dure schoenen gekocht van mijn verjaardagsgeld. Ik dacht dat als ik 140 euro uitgegeven zou hebben, dat een goede reden is om niet te zeuren maar er gewoon voor te gaan. Nu blijkt dat het nog gewoon leuk is ook![]()
Bij mij moet er ook 20 kilo af en het lukt nog voor geen meter. Ik had er al een stuk of 7 teveel en ik ben de afgelopen 3 maanden 13 kilo aangekomen. Bleek niet te komen door het stoppen met roken maar doordat er iets mis is met mijn schildklier. Anyway, die kilo's gaan er gewoon nog niet af. Ik had gehoopt dat er wel iets te merken zou zijn op de weegschaal na dik een week medicijnen, 3 weken hardlopen en al een hele week (!) veel gezonder en regelmatiger eten dan ik eerst deed.
Maar ik voel me dus wel gezonder en ik denk dat het hardlopen daar toch veel mee te maken heeft, mijn lichaam voelt gewoon veel beter op een of andere manier. En dat is toch de grootste ellende van te dik zijn, nog niet eens hoe je eruit ziet eigenlijk. Die kilo's komen vanzelf wel.
Vergeet niet dat spieren zwaarder zijn dan vet hequote:Op zaterdag 19 februari 2011 00:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hier ook Saucony's van Runnersworld. Ik heb niet alleen brede voeten maar ook doorgezakte voeten en een hoge wreef. Geen enkel probleem.
Ik heb juist voordat ik ook maar had gelopen dure schoenen gekocht van mijn verjaardagsgeld. Ik dacht dat als ik 140 euro uitgegeven zou hebben, dat een goede reden is om niet te zeuren maar er gewoon voor te gaan. Nu blijkt dat het nog gewoon leuk is ook![]()
Bij mij moet er ook 20 kilo af en het lukt nog voor geen meter. Ik had er al een stuk of 7 teveel en ik ben de afgelopen 3 maanden 13 kilo aangekomen. Bleek niet te komen door het stoppen met roken maar doordat er iets mis is met mijn schildklier. Anyway, die kilo's gaan er gewoon nog niet af. Ik had gehoopt dat er wel iets te merken zou zijn op de weegschaal na dik een week medicijnen, 3 weken hardlopen en al een hele week (!) veel gezonder en regelmatiger eten dan ik eerst deed.
Maar ik voel me dus wel gezonder en ik denk dat het hardlopen daar toch veel mee te maken heeft, mijn lichaam voelt gewoon veel beter op een of andere manier. En dat is toch de grootste ellende van te dik zijn, nog niet eens hoe je eruit ziet eigenlijk. Die kilo's komen vanzelf wel.
Dat is dan een troost voor mij. Ik fiets minimaal 50 per week sinds kort en loop minstens 10km hard, maar val niks af.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:15 schreef GotC het volgende:
[..]
Vergeet niet dat spieren zwaarder zijn dan vet heEn hardlopers merken vaak dat je lichaam wel aan het veranderen is, maar de weegschaal niet.
En goed bezig verder hoor! Maar verwacht geen wonderen na een week goed eten+medicijnen
Bedoel.. ik eet al een aantal maanden best ok, loop regelmatig hard, zwem ongeveer 2x per week. Er is geen kilo afgegaan sinds juli..maar wel 14 cm van m'n taille. En daar doe ik t voorDie weegschaal mag van mij weg
Dus, als je hardlopen doet om kilo's kwijt te raken, zit je vrees ik bij de verkeerde sport
Zou je eigenlijk jezelf moeten opmeten, en dat elke maand doen oidquote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:19 schreef Blinker het volgende:
[..]
Dat is dan een troost voor mij. Ik fiets minimaal 50 per week sinds kort en loop minstens 10km hard, maar val niks af.
Klopt. Ik wissel het ook af.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:21 schreef GotC het volgende:
[..]
Zou je eigenlijk jezelf moeten opmeten, en dat elke maand doen oid![]()
Maargoed, bij hardlopen is het natuurlijk ook zo dat je rustdagen even belangrijk zijn als je loopdagen. En je kan beter 3x per week 5 km lopen, dan 1x 10 km bv.
Taille, heupen, borst en elk bovenbeen bv. Al zal je misschien merken dat bv je bovenbeen wat groter zal worden oidquote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:24 schreef Blinker het volgende:
[..]
Klopt. Ik wissel het ook af.
De ene dag neem ik de fiets naar m'n werk en op die dag loop ik niet en de andere dag neem ik OV naar m'n werk en ga ik die avond 3-4km hardlopen.
Maar goede tip van de taille, dat ga ik maar eens proberen
Duhquote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:28 schreef Skaai het volgende:
Ik stond net onder de douche en mijn kuiten voelden opeens heel gek aan. Ik heb vrij stevige kuiten en dat ehm..flubbert nogal maar ik had zowaar het idee dat het minder flubberde dan voorheen.
En als je 10 km loopt, is het verstandig om 1x 5 km, 1x 7 km en 1x 10 km te lopenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:59 schreef Viking84 het volgende:
Ik doe alleen aan hardlopen en dat is al heel wat, want vroeger haatte ik sport.
Ik loop om de dag (4 x per week dus), maar dat kan ik ook gemakkelijk doen, aangezien ik momenteel in between jobs zit. Die situatie zal ergens in de komende 2 weken hopelijk veranderen, dus dan wordt het minder, maar ik wil toch wel minimaal 2 keer per week blijven gaan (en dan minstens 7,5 km per keer, zeker in het weekend)
Okquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:14 schreef GotC het volgende:
[..]
En als je 10 km loopt, is het verstandig om 1x 5 km, 1x 7 km en 1x 10 km te lopen
Behalve dat t idd veel tijd kost, kan je bij de 5 km wat aan je snelheid werken bvquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ok.
Niet 3 x 10 dus?![]()
. Nah, dan zou ik in het weekend de 1x10 doen, denk ik, aangezien het anders teveel tijd kost.
Ja, dat is ook zoquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Behalve dat t idd veel tijd kost, kan je bij de 5 km wat aan je snelheid werken bvAl is intervaltraining (dus Evy 2 bv) erg goed om wat op snelheid te komen.
Maar het schijnt ook wat te zwaar te zijn om 3x 10 km te lopen per week. Dan moet je lichaam (lijkt mij) wel erg bijzonder herstellen.
Evy 2 is natuurlijk wel anders hequote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo. Ok, bedankt voor je advies
.
Evy 2 zie ik niet zo zitten. Sowieso niet, want ik wil met eigen muziek lopen en ik heb ook geen zin in een nieuwe periode van 5 minuten hardlopen, 1 minuut wandelen afgewisseld. Opdelen in twee delen prima, maar meer niet.
Het lijkt me ook niet goed om nu steeds 7,5 km te lopen? Ik ben nu een half jaar bezig, loop sinds een week 30 minuten achtereen. Of is het niet zo erg als je ook nog een wandelstukje ertussenin hebt? Anders ga ik maandag 5 km lopen en donderdag weer 7,5.
Intervaltraining is wel interessant! Maar even googlen(linkjes zijn welkom
)
Je kan natuurlijk ook de focus leggen op tijdquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:33 schreef Viking84 het volgende:
Ok, voorlopig doe ik het even zo: 1 keer per week 5 km (intervaltraining zou leuk zijn, even kijken), 2 x per week 7,5, later uitgebouwd naar 1x 7,5 en 1 x 10.
Dan loop ik wel maar 3 keer per week hard. Maar ik loop wel verder, dus ik denk dat dit beter is zo
.
Nopequote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:34 schreef Viking84 het volgende:
Bedankt voor het linkje, GotC!
En ik heb Runkeeper er net af gegooid. Kan het niet met Cardiotrainer?
.
Want met pro kan het wel?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:37 schreef GotC het volgende:
[..]
NopeDat is het enige stomme van CT
Zou bijna de pro versie ervan kopen..
Volgens mij welquote:
Armband kopenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:45 schreef Crutch het volgende:
Ik wil graag mijn Galaxy S meenemen tijdens het hardlopen. Hoe doen jullie dat met je telefoon?
Ik draag 'm in de broekzak van mijn trainingsbroek, maar het kabeltje van mijn koptelefoon is maar net lang genoeg.
Zag hetquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:44 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb even in het andere topic gepost. Ik wil het wel goed (en niet overhaast) aanpakken dus. Dat ik nu 1 keer 7,5 km loop, wil niet zeggen dat ik dat 3 keer per week maar even moet doen
.
Ik vind dat schema van jou eigenlijk wel heel interessant! Misschien dat ik dat wel gewoon ga doenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:59 schreef GotC het volgende:
[..]
Zag hetDenk een verstandige stap, aangezien hier toch echt beginners zitten die nog naar de 5 km moeten, of beginners die nu richting de 10 km gaan. De mensen in dat topic lopen al zo lang duurlopen
En dat advies voor 1x 5 km, 1x 7,5 km en 1x 10 km komt van m'n vaderDie loopt al ongeveer..6/7 jaar 10 km, maar doet trouw 1x5, 1x7, 1x 10 per week
. Toch netjes, voor een man van ruim in de 50 met Bechterew
(*trots*)
Ik heb 6 winkels gebeld, overal uitverkocht.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Armband kopen. Ik draag hem ook nog in m'n zak, maar wil ook overgaan naar armband
.
Welke winkels heb je dan gebeld?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:09 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ik heb 6 winkels gebeld, overal uitverkocht.
verplaatst naar morgen. Even de rug wat rust gunnen.. *auw*quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:28 schreef motorbloempje het volgende:
ik moet/mag ook weer straks, maar eerst nog even lunchen en daarna eten laten zakken met 'n wandelingetje
Running Worldquote:
Weet niet waar je woont, maar in Den Haag bij De Hardloopwinkel hebben ze die armbanden altijd, en verschillende soortenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:30 schreef Crutch het volgende:
[..]
Running World
Sport 2000
Bever Zwerfsport
MacMe Macstore (Belkin-armband, is te klein zeiden ze)
Visscher Sport
5 winkels dus, was iets té enthousiast.
Friesland.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Weet niet waar je woont, maar in Den Haag bij De Hardloopwinkel hebben ze die armbanden altijd, en verschillende soorten.
Wacht maarquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:39 schreef Lush-lady het volgende:
Zo evy 1 zit erop, morgen ga ik gelijk voor evy 2, al moet het eigenlijk overmorgen maar dan heb ik echt geen tijd. Wel lache hoor die evy, twas erg makkelijk moet ik zeggen. En Evy maar zeggen "kom op volhouden, je bent al op de helft" haha. Leuke manier om te rennen en de muziek is ook wel leuk om te luisteren.
groetjes
Evy 1 les 1 gedaan neem ik aan?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:39 schreef Lush-lady het volgende:
Zo evy 1 zit erop, morgen ga ik gelijk voor evy 2, al moet het eigenlijk overmorgen maar dan heb ik echt geen tijd. Wel lache hoor die evy, twas erg makkelijk moet ik zeggen. En Evy maar zeggen "kom op volhouden, je bent al op de helft" haha. Leuke manier om te rennen en de muziek is ook wel leuk om te luisteren.
groetjes
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Goed bezig Vik, echt leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent
M'n vriend heeft ook de HTC Desire, ik de Legend. We gebruiken gewoon een armband waar je ook een iPhone in kan doen, dan past het sowiesoquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:45 schreef Viking84 het volgende:
Ik wil ook een armband voor mijn smartphone (HTC Desire). Even op internet kijken.
Ja, maar dan kun je er onderweg ook niet op kijkenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:47 schreef GotC het volgende:
[..]
M'n vriend heeft ook de HTC Desire, ik de Legend. We gebruiken gewoon een armband waar je ook een iPhone in kan doen, dan past het sowiesoAlleen hebben we er bewust voor gekozen om een armband te kopen zonder zo'n 'doorzichtig scherm' aan de voorkant. Niet iedereen hoeft te zien wat voor mobiel ik meesleep
wordt het gekke muziek dan???quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, maar dan kun je er onderweg ook niet op kijken.
Oh, dat wil ik eigenlijk helemaal niet, want dan denk ik: Huuuhhh? Nog zó lang?. Maar goed, ik stippel mijn rondjes tegenwoordig uit via Gmaps pedometer dus dan weet ik wel tot waar ik ongeveer moet.
@ lush-lady: ik doelde meer op de muziek van Evy.
ik kan veel hebben qua muziek, en zo'n armband klinkt wel handig. Ik zit ook te klojooen met mijn snoertje van mijn ipod, ik wel handige zakjes in mijn jasje voor de ipod in te stoppen...quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het moet maar net je smaak zijn, zeg maar.
Ik wil er absoluut niet op kijken, en heb ook eigenlijk niet de neiging om dat te doenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, maar dan kun je er onderweg ook niet op kijken.
Oh, dat wil ik eigenlijk helemaal niet, want dan denk ik: Huuuhhh? Nog zó lang?. Maar goed, ik stippel mijn rondjes tegenwoordig uit via Gmaps pedometer dus dan weet ik wel tot waar ik ongeveer moet.
Heb je dan trouwens ook last van condensvorming? Want dat heb ik dus wel als ik hem in m'n broek heb. Draag bewust het display van me af en dat helpt wel.
@ lush-lady: ik doelde meer op de muziek van Evy.
En met zo'n armband kun je je telefoon om je arm dragen ipv in je zak / in je hand. Zoals iemand hierboven al postte is het snoertje vaak te kort als je hem in je zak draagt en ook voor het GPS-signaal is het beter als je hem om je arm draagt.
We hebben er 1 in de stad gekocht bij De Hardloopwinkel, en 1 in Naaldwijk bij een hardloopwinkel. Zorg wel dat je er niet 1 neemt met elastische bandquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:58 schreef Viking84 het volgende:
@ GotC: waar heb je dat hoesje gekocht? En wat kostte het?.
Ik ga 'straks' in korte broek lopen en dan heb ik geen zakken, dus dan wil ik m'n zwikkie in een handig hoesje kwijt kunnen.
jawel, maar ik ben geen absolute beginner. Ik heb al vaker hardgelopen, en al vaker 5 km. Ik kon om medische redenen alleen een jaartje niet lopen, ik dacht laat ik het eens netjes op gaan bouwen met een schema. Daarom weet ik ook zeker dat het goed gaat en ging vandaag ook erg makkelijk. Ik loop hard sinds ongeveer 2006 (misschien 2007) en voor het hardlopen op de weg heb ik 20 jaar gekorfbald en ik fiets elke dag.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:56 schreef GotC het volgende:
Maarre, Lush-lady..snap je wat ik bedoel met 2 dagen achter elkaar lopen? Dat het vooral als absolute beginner gewoon niet verstandig is? Je kan zelfs beter 2 dagen rust nemen.
Topquote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:00 schreef GotC het volgende:
[..]
We hebben er 1 in de stad gekocht bij De Hardloopwinkel, en 1 in Naaldwijk bij een hardloopwinkel. Zorg wel dat je er niet 1 neemt met elastische bandMy word, dat gaat knellen, ook al doe je het zo los mogelijk
Beiden kostte 10 euro, misschien 15. Naast m'n sportbh is dat m'n beste aankoop geweest
Het gaat me er ook zeker niet om of je het aankanquote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:00 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
jawel, maar ik ben geen absolute beginner. Ik heb al vaker hardgelopen, en al vaker 5 km. Ik kon om medische redenen alleen een jaartje niet lopen, ik dacht laat ik het eens netjes op gaan bouwen met een schema. Daarom weet ik ook zeker dat het goed gaat en ging vandaag ook erg makkelijk. Ik loop hard sinds ongeveer 2006 (misschien 2007) en voor het hardlopen op de weg heb ik 20 jaar gekorfbald en ik fiets elke dag.
Ik liep nu nog wel elke week 10 minuten hard op de loopband bij de fitness, wel lief voor je bezorgdheid maar ik weet zeker dat ik het morgen aankan...
De ene zonder elastische band is van Suxes (hebben we volgens mij in Naaldwijk gekochtquote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:09 schreef Viking84 het volgende:
GotC: ik zie geen hoesje zonder doorzichtig scherm aan de voorkant op de site van de hardloopwinkel en ze zijn ook allemaal > 15 euro. Of hebben ze in de winkel meer dan op de site staat? Weet je het merk toevallig ook?
.
Deal Extreme idem ditoquote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:46 schreef Skaai het volgende:
Ik weet niet hoeveel groter de Samsung Galaxy is t.o.v de iPhone, maar heb bij Buy In Coins wel eens van die armbanden besteld voor een scheet en drie knikkers. Gratis verzenden vanuit China, duurt max een week of 3 voordat je 'm hebt. Zie hem er niet bij staan voor de Samsung maar wie weet past ie in het iPhone hoesje.
Snap ikquote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Deal Extreme idem dito.
Bij Buy in coins is 'ie nog goedkoper zie ik. Alleen moet ik dan max 4 weken wachten voor ik m'n intervaltraining kan starten
, aangezien ik niet meer met m'n foon in m'n zak ga lopen.
Ik vind het vooral vanwege de condensvorming niet zo slimquote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:51 schreef Skaai het volgende:
[..]
Snap ikik heb hem nu even in mijn jasje maar daar kan de rits van dicht. In mijn buidel werkt het niet echt merkte ik.
Het is dezelfde als die werd gepost, die dure jaquote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:01 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben op zich wel geïnteresseerd, neen.Heb je er ook een plaatje van?
. En is opsturen ook een optie?
.
Ik gebruik een hoesje van Belkin voor mijn telefoon. Maar ik moet zeggen dat ik de laatste tijd zoveel lekkerder loop zonder muziek. Voel me veel vrijer en rustiger zonder muziek op.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:50 schreef Viking84 het volgende:
Door al die sites en al die cases heb ik nu last van keuzestress.
Het helpt me juist om een ritme vast te houden.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:15 schreef Aukje83 het volgende:
Loop ook nooit met muziek. Kan me er niets bij voorstellen om dat wel te doen, lijkt me irritant als je het ritme van de muziek naast je loopritme hebt. En het gesjouw met die voorwerpen enzo, no thanksDifferent strokes for different folks
Dat doe ik zo af en toe wel eens bij een nr waar ik blij van wordquote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:22 schreef Crutch het volgende:
[..]
Het helpt me juist om een ritme vast te houden.
Sommige nummers geven me zelfs een boost om een stukje harder te gaan rennen.
Klinkt alsof je te kort van tevoren gegeten had en/of te hard hebt gelopen. Ik laat zelf mijn eten 5 kwartier zakken (eet dus niets meer in die tijd) en als ik steken voel (die ik zelden voel trouwens), ga ik iets langzamer lopen, dan gaan ze wel over.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:00 schreef Periodista het volgende:
Bah, niet fijn gelopen vandaag. Les 10 van Evy wel voltooid, maar het ging niet lekker.
Ik kreeg last van 'steken' aan de rechterkant in m'n onderlichaam zeg maar. Zoiets heb je ook wel is bij je milt, maar die is dan weer links, toch?
Hopen dat het maandag beter gaat.
Wat?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:37 schreef murp het volgende:
ik ben bij les 16 van Evy.. Ik ben vier bezig
Ja dat zegt evy altijd als ik goed mijn best doequote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:54 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Wat?
Mijn voet is weer bijna normaal. Jeuh! Ik ga volgende week weer beginnen.
Evy zegt: ik ben fier op u! Fier = trotsquote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:02 schreef murp het volgende:
[..]
Ja dat zegt evy altijd als ik goed mijn best doe
nou, dan zit ik er toch dicht bij?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:07 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Evy zegt: ik ben fier op u! Fier = trots
Zeker! Ik ben fier op je, hoor!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:16 schreef murp het volgende:
[..]
nou, dan zit ik er toch dicht bij?
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:17 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Zeker! Ik ben fier op je, hoor!
Wij hebben ook met klittenband, nog nooit losgegaan.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:43 schreef Viking84 het volgende:
Vraag me wel af of klittenband wel stevig genoeg is? Ik ben dan weer bang dat dat losgaat en dat m'n foon dan op de grond pleurt.
Bij die Buyincoins-site zijn alle leuke standaardhoesjes uitverkocht. Dus ik kijk nog even naar jouw linkjes, Skaai!
Ik heb vandaag les 13 gelopen. Ik merk inderdaad wel vooruitgang maar om nou te zeggen dat ik het fluitend doe.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:36 schreef robdriessen het volgende:
Vandaag run 14 gedaan, we zitten halverwege! (qua aantal lessen dan, he). Best gaaf, 4 weken geleden gruwelde je al bij 3 minuten moeten rennen, nu doe je er fluitend 7!
Ja, dat gaat echt flink tegenvallen als ik weer naar buiten ga. Over 4 dagen door naar het volgende hotel, daar hopelijk buitn lopen weer.quote:Op zondag 20 februari 2011 10:28 schreef DarkElf het volgende:
op de band lopen is idd zoveel makkelijker he?
Maar is dat niet vreselijk saai op zo'n band?quote:Op zondag 20 februari 2011 12:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, dat gaat echt flink tegenvallen als ik weer naar buiten ga. Over 4 dagen door naar het volgende hotel, daar hopelijk buitn lopen weer.
waar zit je?quote:Op zondag 20 februari 2011 12:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, dat gaat echt flink tegenvallen als ik weer naar buiten ga. Over 4 dagen door naar het volgende hotel, daar hopelijk buitn lopen weer.
Ja, is echt niks aan, beetje naar buiten kijken, that's it. Maar het is hier best fris nog en ik heb alleen mijn zomer renkleding bij me, vandaar maar binnen.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:30 schreef murp het volgende:
[..]
Maar is dat niet vreselijk saai op zo'n band?
Lessen 7-9 en 10-12 zijn echt... killing. Die vielen mij behoorlijk tegen.quote:Op zondag 20 februari 2011 18:34 schreef Skaai het volgende:
Ik had weinig hoop vanmiddag, maar heb net les 8 gelopen. Jeetje ik had niet verwacht dat het 1 minuut wandelen om 2 minuten hardlopen zo pittig zou zijn. En mijn zus belde
dus ik 'hijg hijg hijg ik ben aan het hardlopen hijg hijg' dus mijn zus zou later bellen. Toen moest ik al rennend mijn les 8 weer opzoeken en hervatten
. Toch volgehouden
. Nu douchen, ik heb een zweetkop!
De hele serie is wel te koop bij de piratenbaai. Check je PM.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:00 schreef WaLLy090 het volgende:
Ik wil ook gaan beginnen met hardlopen maar ik lees vooral dat de meeste hardlopen in combinatie met evy. Waar is dat schema te vinden?
Ik wandel altijd een stuk van ca. 2km waarna ik een boom pak om te rekken en strekken.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:32 schreef neen het volgende:
Even wat rek- en strek oefeningen. Daarna gewoon alvast trap af naar buiten lopen schudden dit dat tot ik fatsoenlijk GPS signaal heb om te gaan jagen!
rekken en strekken schijn je niet te moeten doen met een koud en verstijfd lichaam. Kan er gemakkelijker iets knappen en zulks.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:32 schreef neen het volgende:
Even wat rek- en strek oefeningen. Daarna gewoon alvast trap af naar buiten lopen schudden dit dat tot ik fatsoenlijk GPS signaal heb om te gaan jagen!
oh, eigenlijk niets, al merk ik wel soms wat kleine pijntjes omdat ik waarschijnlijk niet rek en strekquote:Op zondag 20 februari 2011 23:30 schreef Crutch het volgende:
Wat voor warming-up doen jullie voordat je begint met rennen?
Ik denk niet dat dat de oorzaak is.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:57 schreef murp het volgende:
[..]
oh, eigenlijk niets, al merk ik wel soms wat kleine pijntjes omdat ik waarschijnlijk niet rek en strek
ieder lichaam is verschillend en 1 onderzoek wat zegt dat rekken en strekken zinloos is betekent niet dat men geen warming up moet doen.quote:Op maandag 21 februari 2011 11:17 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat de oorzaak is.
http://www.nu.nl/gezondhe(...)-blijkt-zinloos.html
Nogmaals, dat is slechts één onderzoek. Ik vind de titel ook veel te stellig. Ik zou eerder opteren voor een titel als "Stretchen hardlopen zinloos volgens onderzoek".quote:Op maandag 21 februari 2011 11:17 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat de oorzaak is.
http://www.nu.nl/gezondhe(...)-blijkt-zinloos.html
Nee, in ieder geval niet hele erge stekende pijn. Draag je wel goede ren schoenen? Misschien dat je er nog aan moet wennen en dat het als je wat langer rent afneemt!quote:Op maandag 21 februari 2011 12:48 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben 2 weken geleden begonnen met rennen...
Vandaag ga ik 2 minuten rennen 1 minuut lopen 8x. Alleen ik begin last te krijgen van mn knieen.. Hoort dat erbij?
Moet je maar even aankijken dan, hoop dat het dan de komende weken steeds minder wordtquote:Op maandag 21 februari 2011 13:33 schreef Ticootje het volgende:
Mijn lichaam is niet zo gewent aan uberhaupt beweging... Dus het zal wel gewoon een soort shock zijn..
Tja, dat is een beetje de overweging hèquote:Op maandag 21 februari 2011 15:48 schreef Ticootje het volgende:
Nee ik heb geen overgewicht..
Schoenen zou nog wel kunnen, maar ik ga nu geen schoenen van 100 eu kopen als ik niet eens weet of ik wel door ga met rennen. Eerst ff aankijken of dit iets is wat bij me past.
Ik vond het vandaag zwaar vanwege de koude lucht.quote:Op maandag 21 februari 2011 15:49 schreef Pinzon het volgende:
Wat doen jullie op zo'n dag als gister? Als ik die koude lucht inadem hou ik het een stuk minder lang vol.
Kleding heb ik, en ik gebruik mn iphone voor de runkeeper, dus gps meuk heb ik ook..quote:Op maandag 21 februari 2011 15:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Tja, dat is een beetje de overweging hè. Straks geef je het op door pijnlijke knieën die veroorzaakt worden door slechte schoenen, terwijl je dat met goede schoenen had kunnen voorkomen
.
Hardloopkleding, hartslagmeters, GPS-horloges etc kunnen wachten tot je zeker weet of je doorgaat of niet, goede schoenen niet.
Ik heb nooit last van de koude lucht. Gewoon gelopen dus netquote:Op maandag 21 februari 2011 15:49 schreef Pinzon het volgende:
Wat doen jullie op zo'n dag als gister? Als ik die koude lucht inadem hou ik het een stuk minder lang vol.
heb ik geen last van, ik heb alleen erg last van mist (ben astmatisch aangelegd)quote:Op maandag 21 februari 2011 15:49 schreef Pinzon het volgende:
zou sporttape niet helpen? dat heb ik nu ook en heb geen last meer van blaren!quote:Op maandag 21 februari 2011 12:32 schreef Viking84 het volgende:
Net Evy 2 les 1 gedaan. 30 minuten, 4,67 km, 9,3 km/u = nieuw PR voor de 30 minuten
. Ik ben tevreden
. Ik had tijdens het lopen het gevoel dat het maar bagger ging, maar vreemd genoeg wijzen de statistieken anders uit.
Wel last van een blaar, again. Toch maar even blarenpleisters plakken de komende keren.
Ja, ik gebruik al sporttapequote:Op maandag 21 februari 2011 16:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
zou sporttape niet helpen? dat heb ik nu ook en heb geen last meer van blaren!
Misschien ook een motivatie om te blijven rennen, de schoenenquote:Op maandag 21 februari 2011 15:48 schreef Ticootje het volgende:
Nee ik heb geen overgewicht..
Schoenen zou nog wel kunnen, maar ik ga nu geen schoenen van 100 eu kopen als ik niet eens weet of ik wel door ga met rennen. Eerst ff aankijken of dit iets is wat bij me past.
Wie weet, ik ben een geval apart he, haha. Ik heb de smaak iig te pakken en wil dit zeker door gaan zetten.quote:Op maandag 21 februari 2011 16:37 schreef Viking84 het volgende:
http://www.natuurlijkhardlopen.nl
Die schoenen!.
@douche-eendje: het kopen van dure spullen als motivatie om te blijven hardlopen schijnt in het algemeen niet zo te werken. Maar misschien bij jou wel
.
Ik draag sokken van Falke. Wou je zeggen dat die niet goed genoeg zijn?quote:Op maandag 21 februari 2011 16:38 schreef GotC het volgende:
Schoenen zijn t belangrijkste van een hardloopoutfit, bespaar daar niet op en laat je adviseren bij een échte hardloopwinkel (dus niet Perry Sport, Sport2000 of Aktiesport oid).
Verder, die koude lucht is voor mij ook een killer..loopt niet tof!
En blaren? Nog nooit gehad van t lopen? Misschien andere sokken dragen?
Misschien ligt het aan je schoenen? Dat het toch ergens knelt oid?quote:Op maandag 21 februari 2011 16:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik draag sokken van Falke. Wou je zeggen dat die niet goed genoeg zijn?. En ik heb me voor mijn schoenen destijds ook laten adviseren door Intersport. Ik wil deze zomer nieuwe schoenen kopen, dan ga ik wel even naar de specialist
.
last van je knieen kun je krijgen als je schoenen hebt die niet goed voor je zijn... laat je adviseren bij een speciaalzaak!quote:Op maandag 21 februari 2011 12:48 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben 2 weken geleden begonnen met rennen...
Vandaag ga ik 2 minuten rennen 1 minuut lopen 8x. Alleen ik begin last te krijgen van mn knieen.. Hoort dat erbij?
Ik loop al jaren op sokken van x-socks en wil echt geen andere, ze lopen zo heerlijk en goed ondersteunend. Helemaal superquote:Op maandag 21 februari 2011 16:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik draag sokken van Falke. Wou je zeggen dat die niet goed genoeg zijn?. En ik heb me voor mijn schoenen destijds ook laten adviseren door Intersport. Ik wil deze zomer nieuwe schoenen kopen, dan ga ik wel even naar de specialist
.
Die schoenen zijn wel wat meer voor gevorderdenquote:Op maandag 21 februari 2011 16:37 schreef Viking84 het volgende:
http://www.natuurlijkhardlopen.nl
Die schoenen!.
@douche-eendje: het kopen van dure spullen als motivatie om te blijven hardlopen schijnt in het algemeen niet zo te werken. Maar misschien bij jou wel
.
Ik weet hetquote:Op maandag 21 februari 2011 18:57 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Die schoenen zijn wel wat meer voor gevorderden
Daarmee kan je de voorvoetlanding heel makkelijk uitvoeren, net of je op blote voeten loopt
Hop hop gaan! Dan ben je straks trots op jezelf!quote:Op maandag 21 februari 2011 19:04 schreef murp het volgende:
ik moet zo eigenlijk gaan lopen alleen niet zo heel veel zin
tis koudquote:Op maandag 21 februari 2011 19:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hop hop gaan! Dan ben je straks trots op jezelf!
Dan moet je wat harder lopenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |