abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:41:11 #1
206345 Magenta
Full of colour
pi_92687125
Dit topic gaat over genderdysforie: een discrepantie tussen je fysieke geslacht en je belevingsgeslacht (gender). De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich echt niet thuisvoelen in het lichaam dat ze bij hun geboorte kregen en daar vaak (niet altijd) iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Maar er zijn ook mildere vormen die zich anders uiten. Voor meer informatie kun je terecht op bijvoorbeeld wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Genderdysforie

Hier kletsen we verder over de dingen die ons bezighouden.

Geinterreseerd? Dit zijn de voorgaande delen:
Niet kunnen zijn wie je werkelijk bent
Genderdysforie - deel 2
Genderdysforie - deel 3
Genderdysforie - deel 4
Genderdysforie - deel 5
Genderdysforie - deel 6
Genderdysforie - deel 7
Genderdysforie - deel 8
Genderdysforie - deel 9
Genderdysforie - deel 10
Genderdysforie - deel 11
Genderdysforie - deel 12
Genderdysforie - deel 13
Genderdysforie - deel 14
Genderdysforie - deel 15
Genderdysforie - deel 16
Genderdysforie - deel 17
Genderdysforie - deel 18
Genderdysforie - deel 19
Genderdysforie - deel 20
Genderdysforie - deel 21
Genderdysforie - deel 22

TVP's zijn niet meer nodig: rechtsonder op het "volg topic" knopje klikken heeft hetzelfde effect.
~Fin
  zaterdag 12 februari 2011 @ 19:20:22 #2
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92688268
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:33 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Had je sjans? :D
Een kerel meldde na een heel gesprek dat ie wel seks met me wilde hebben, ja :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 09:08 schreef Onderweg het volgende:
@wonderer Hmm, passabel als wat precies? Ik word meestal nogal misselijk van dat hele passabiliteitsgedoe. Uiteindelijk moet je met jezelf kunnen leven als je in de spiegel kijkt. Passabel zijn is een beetje als eten. De één vindt dit lekker en de ander dat :-)
Als man, in mijn geval ;) Ik wil dat mensen mij als man zien, en dat lukte blijkbaar.
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 12:53 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

in jou geval wel ja.

enne is de homo in kwestie een beetje knap?
Nee :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 13 februari 2011 @ 12:15:24 #3
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_92711542
quote:
Als je van vrouwen houdt, in de zin van dat het veel leukere/meer superieure/mooiere wezens zijn dan mannen, kan je er ook op een andere manier van genieten.
Huh? Dit vind ik wel een hele rare opmerking. Suggereer je nou dat dit a) een motivatie is om zelf een vrouw te willen zijn en b) dat genieten van vrouwen een alternatief kan zijn voor er zelf een zijn?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_92715749
quote:
Huh? Dit vind ik wel een hele rare opmerking. Suggereer je nou dat dit a) een motivatie is om zelf een vrouw te willen zijn en b) dat genieten van vrouwen een alternatief kan zijn voor er zelf een zijn?
Nee, juist niet. Als dat de motivatie is kan je beter een extra keer nadenken over een transitie. Zo stond het dacht ik in mijn verhaaltje.
pi_92717169
Onderweg wat mij uit jou post bijgebleven is dat je de wachttijd tot de diagnostische fase goed kan gebruiken als opstapje om alvast aan je zelfbeeld te werken en om alvast kleine dingen te veranderen.

misschien haal ik wel 2 post in de discussie door elkaar zou kunnen.

Sowieso voordat je aan een transitie begint heb je al heel veel nagedacht en met andere mensen gesproken over de voors en tegens lijkt mij.

Zelf heb ik mijn wachttijd tussen de intake en het eerste diagnostische gesprek gebruikt om in het reine te komen met een psychiatrie verleden ( zonder actieve behandeling) en wat dingen om mijn zelfbeeld te versterken.
Voordeel de twijfel over hoe ik in mijn verleden geleefd heb of eigenlijk niet geleefd is nu weg.
  zondag 13 februari 2011 @ 17:44:17 #6
206345 Magenta
Full of colour
pi_92725684
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:15 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Huh? Dit vind ik wel een hele rare opmerking. Suggereer je nou dat dit a) een motivatie is om zelf een vrouw te willen zijn en b) dat genieten van vrouwen een alternatief kan zijn voor er zelf een zijn?
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 14:06 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Nee, juist niet. Als dat de motivatie is kan je beter een extra keer nadenken over een transitie. Zo stond het dacht ik in mijn verhaaltje.
Ik vond het ook een beetje een rare opmerking om eerlijk te zijn, maar het was me dan ook niet duidelijk in welke context het gelezen moest worden.
~Fin
  maandag 21 februari 2011 @ 17:51:57 #7
206345 Magenta
Full of colour
pi_93111150
*Hup* Niemand iets te melden?!
~Fin
  maandag 21 februari 2011 @ 18:04:21 #8
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93111614
Nope.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93111973
nope.
nou ja wel even over het laatste bericht op transman dan maar dat vrouwen die mannelijke hormonen toegediend krijgen hun inlevingsvermogen verliezen.
en de koppeling die er naar autisme gemaakt wordt dat viel te verwachten natuurlijk.

trouwens volgende week weer naar het vu gezellig.

voor de rest off-topic mijn huis is een grote bende dat zal wel met mijn levendige ADHD te maken hebben ;)
  maandag 21 februari 2011 @ 18:13:07 #10
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93112013
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:11 schreef Dropkogel het volgende:
nope.
nou ja wel even over het laatste bericht op transman dan maar dat vrouwen die mannelijke hormonen toegediend krijgen hun inlevingsvermogen verliezen.
en de koppeling die er naar autisme gemaakt wordt dat viel te verwachten natuurlijk.

trouwens volgende week weer naar het vu gezellig.

voor de rest off-topic mijn huis is een grote bende dat zal wel met mijn levendige ADHD te maken hebben ;)
Dat zat ik net te lezen :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 21 februari 2011 @ 18:20:09 #11
206345 Magenta
Full of colour
pi_93112341
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:11 schreef Dropkogel het volgende:
nope.
nou ja wel even over het laatste bericht op transman dan maar dat vrouwen die mannelijke hormonen toegediend krijgen hun inlevingsvermogen verliezen.
en de koppeling die er naar autisme gemaakt wordt dat viel te verwachten natuurlijk.

trouwens volgende week weer naar het vu gezellig.voor de rest off-topic mijn huis is een grote bende dat zal wel met mijn levendige ADHD te maken hebben ;)
That makes two of us. Zie er verder nog weinig nut van in, maar goed het is toch de één-na-laatste keer.
~Fin
pi_93112481
Magenta dat je nu nog moet komen je was toch bijna aan de beurt voor je SRS wat heeft een gesprek dan nog voor een zin?
Of je echt geen twijfel hebt? o|O
  maandag 21 februari 2011 @ 18:29:26 #13
206345 Magenta
Full of colour
pi_93112743
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:23 schreef Dropkogel het volgende:
Magenta dat je nu nog moet komen je was toch bijna aan de beurt voor je SRS wat heeft een gesprek dan nog voor een zin?
Of je echt geen twijfel hebt? o|O
Ja, dat weet ik dus eigenlijk ook niet. Moet een verslagje maken van 'wat ik van de SRS verwacht', tja OK..
Als het nog dichter bij de operatie was geweest had ik het afgezegd. Nu zit er ongeveer twee, wellicht drie weken tussen dus laat ik het maar gebeuren.
~Fin
  dinsdag 22 februari 2011 @ 20:54:40 #14
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93169481
Bellen met de verzekering:
"Is this wonderer speaking, sir? Because our files indicate that wonderer is a female" :')

Passabel aan de telefoon is leuk.

Twee keer geen brief krijgen is echter niet zo leuk, ik wou dat ik eerder had gebeld, verdomme. Mijn appeal is eind vorig jaar al afgewezen, en ik maar wachten :r
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:25:02 #15
206345 Magenta
Full of colour
pi_93175637
Sheesh, daar zijn ze ook lekker klungelig mee omgegaan -O- . Wat betekent dit nu concreet, geen financiële tegemoetkoming ben ik bang?
~Fin
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:26:11 #16
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93175713
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:25 schreef Magenta het volgende:
Sheesh, daar zijn ze ook lekker klungelig mee omgegaan -O- . Wat betekent dit nu concreet, geen financiële tegemoetkoming ben ik bang?
Eerst maar eens kijken waarom ze het hebben afgewezen, en daarna aanvechten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:33:42 #17
206345 Magenta
Full of colour
pi_93176197
Zal wel weer een 'eindeloosgeduld'kwestie worden :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~Fin
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:47:20 #18
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93177131
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:33 schreef Magenta het volgende:
Zal wel weer een 'eindeloosgeduld'kwestie worden :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toeval, ik klikte net op AT en toen stond ie bovenaan.

En ik wil uiterlijk in juni geopereerd worden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:55:00 #19
206345 Magenta
Full of colour
pi_93177623
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:47 schreef wonderer het volgende:

[..]

Toeval, ik klikte net op AT en toen stond ie bovenaan.

En ik wil uiterlijk in juni geopereerd worden.
Ik hoop dat ze nu een beetje gaan meewerken dan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~Fin
  woensdag 23 februari 2011 @ 21:36:46 #20
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93223483
Moet je raden wat er vandaag in de bus lag... juist, die brief van 30 december,met een poststempel van 16 februari...

Afgewezen, maar wel op gronden die ik in principe allemaal kan ombuigen naar "te accepteren". Moet alleen even weten of ik dit appeal moet aanvechten, of straks een nieuwe moet insturen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:57:34 #21
206345 Magenta
Full of colour
pi_93262444
Typisch, maar wel goed dat er kansen zijn dat het straks wel gaat lukken. Here's hoping..
~Fin
pi_93293016
Ik kwam op deze website het onderstaande bericht tegen. Het is toch ook raar dat er (bijna) overal man of vrouw ingevuld moet worden en/of vermeld staat? Ik bedoel: wat voegt het toe? Niets, vind ik. Wat vinden jullie ervan?

quote:
FemNet en RozeLinks presenteren: man/vrouw: verplicht veld? Debat over zin en onzin van het registeren van sekse

Wanneer je als kersverse ouder aangifte doet bij de burgerlijke stand van de geboorte van je kind, wil de wetgever van je weten of je een zoon of een dochter hebt gekregen. Het kind moet namelijk geregistreerd worden als M (mannelijk) of V (vrouwelijk). Andere opties zijn er niet en zomaar wijzigen kan ook niet. Wat vinden wij daarvan als GroenLinksers? Willen we anno 2011 nog wel dat er onderscheid gemaakt wordt op basis van sekse? Is dat niet achterhaald? Of is het nog steeds noodzakelijk? En zijn de hokjes man en vrouw niet te beperkend of volstaan ze nog? FemNet en RozeLinks dagen je uit tot een debat

FemNet, het Feministisch netwerk van GroenLinks, heeft een manifest geschreven waarin wordt gepleit voor verkenning van de mogelijkheden voor het afschaffen van geslacht als juridisch onderscheid. Of jij jezelf benoemt als vrouw, man of anders, en welke geslachtskenmerken jij hebt, gaat de wetgever niks aan. Jouw sekse, is net als je geloof of je seksuele voorkeur, een privé zaak, zo stelt FemNet gewaagd in het manifest. RozeLinks, de werkgroep voor seksuele diversiteit van GroenLinks, heeft enkele jaren geleden reeds aandacht gevraagd voor het feit dat allerlei instanties, bedrijven en verenigingen klakkeloos naar je geslacht vragen. Meestal is dit irrelevant en kan voor in het bijzonder transgenders, transseksuelen en interseksuelen heel storend zijn, zo stelt RozeLinks.

Hoe denk jij hierover? FemNet & RozeLinks organiseren samen een debat over dit thema op zaterdagmiddag 19 maart om 14:00 op het partijbureau in Utrecht. FemNet zal voor het eerst het manifest presenteren getiteld: Verplicht veld? : pleidooi voor het verkennen van mogelijkheden voor het afschaffen van geslacht als juridisch onderscheid. Vervolgens gaat een panel in discussie over de registratie in wet en samenleving onder leiding van oud GroenLinks Tweede Kamerlid Naima Azough. In het panel: Tineke Strik (Eerste Kamerlid GroenLinks), Jiro Ghianni (genderqueer actiecollectief De Noodles), Marjolein van den Brink (universitair docent rechtstheorie) en Herman Meijer (oud partijvoorzitter GroenLinks, lid van RozeLinks).

Aanmelden is noodzakelijk i.v.m. beperkte ruimte. Stuur een e-mail naar: femnet@groenlinks.nl Wij verheugen ons op je komst!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 04:35:38 #23
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93294813
Statistiek, dat is de enige reden, volgens mij. Dat soort bedrijven willen de demografie van hun klanten weten zodat ze hun producten daarop kan toespitsen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93294818
Interessant topic, dit.
Als een man begint met zekerheden zal hij eindigen met twijfel, maar als hij zich ermee tevreden stelt te beginnen met twijfels, zal hij eindigen met zekerheden
pi_93295175
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 04:35 schreef wonderer het volgende:
Statistiek, dat is de enige reden, volgens mij. Dat soort bedrijven willen de demografie van hun klanten weten zodat ze hun producten daarop kan toespitsen.
Demografie is er inderdaad wel eentje. Hoe meer je van je klanten weet, hoe meer je met die informatie kan in termen van productontwikkeling en vooral marketing en gerichte verkoop.

Maar er zijn ook gewoon redenen die er in geslopen zijn: hoffelijkheid. In lessen communicatie wordt er altijd op gehamerd klantvriendelijk en vooral persoonlijk te zijn. Een klant moet het gevoel krijgen dat hij als een uniek persoon wordt behandeld en niet als een anoniemnummer. In hotels merk je dat heel goed. Receptionisten worden getrained om in het gesprek tenminste 3 keer de naam van de gast te gebruiken bij het in- en uitchecken. Boven brieven wordt er geacht dat je beter Geachte heer Jansen, kan gebruiken dan Geachte heer/mevrouw Jansen,. dat staat netter.

Omdat de meeste talen, althans degene die ik ken, geen neutraal woord voor meneer/mevrouw hebben is het taalkundig lastig om iemand aan te spreken zonder te refereren aan een geslacht. Dat zal nog wel wat inventiviteit vragen, maar onmogelijk is het niet. Het taalkundige onderscheid tussen getrouwde en ongetrouwde vrouwen is ook al zo goed als verdwenen.

Buiten dat al: als ik zelf de optie "overig" kan aankruisen bij de vraag geslacht, kan ik er prima mee leven dat er iets minder persoonlijke brieven komen met een algemene aanhef. Want ach, die brieven zijn toch voor 99,9999996% automatisch gegenereerd en verstuurd. Daar is niets persoonlijks aan.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 17:15:01 #26
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93314197
Ja, of gewoon het hokje niet verplicht maken. Dan kunnen mensen die er problemen mee hebben niks invullen zonder consequenties.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93326180
@ Fixers,
Ik had er nooit bij stil gestaan, maar het is inderdaad waar wat je zegt. Ik vraag me ineens af hoe ze dat doen in Thailand, want daar is behalve "man" en "vrouw" ook "het derde geslacht" een wettelijk erkend geslacht wat vermeld wordt in paspoorten bij transseksuelen.
pi_93344540
Zucht gisteren moest ik mijn ID kaart geven..en er werd een kopie van gemaakt ook dat nog.
Maar goed passing ben ik wel want ondanks dat hij mijn voornaam een paar keer bekeek stelde hij er geen vragen over en bleef het gewoon dhr.
Ik snap dan ook niet waarom er uberhaupt een hokje geslacht of de volledige voornaam op die kaarten moet staan, bij mijn idee voldoen de voorletters wel.
pi_93361738
@ Dropkogel,
Mensen kijken vaak alleen maar naar je naam en geboortedatum, de rest - wat dus op je ID-kaart staat - is niet relevant om te bekijken als je bijvoorbeeld iets koopt. Daarbij: er zijn veel voornamen die zowel vrouwen als mannen kunnen hebben (zoals bijvoorbeeld Kim, Joop en Kees). Mochten ze wel zien dat er "vrouw" op je ID-kaart staat, als jij eruit ziet als een man en je stem is mannelijk dan zullen ze echt wel snappen dat jij in transitie zit lijkt me.
pi_93364183
@ Xenzo het is dan ook de voornaam die opviel denk ik.
maar omdat hij me zeker al die tijd dat ik er stond strak haast op een overdreven manier aankeek voelde ik me er erg ongemakkelijk bij.

Maar goed als het goed is is transitie een tijdelijke staat anders had het wel anders geheten.

Ach misschien maak ik me wel druk en viel ik echt niet op.
pi_93364341
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 17:15 schreef wonderer het volgende:
Ja, of gewoon het hokje niet verplicht maken. Dan kunnen mensen die er problemen mee hebben niks invullen zonder consequenties.
Ik moest mijn geslacht de laatste keer invullen op een diagnosekenmerkenlijst bij de GGZ.
toen heb ik gezegd dat ik dat niet deed waarop degene die de test deed er gewoon transman op schreef :)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:11:10 #32
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93364878
Ik heb wel eens mail gestuurd naar sites waar het geslacht er helemaal niet toe deed maar wel verplicht was. Dan hadden ze als excuus dat het script niet werkte als geslacht niet was ingevuld of zo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93368616
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:56 schreef Dropkogel het volgende:
@ Xenzo het is dan ook de voornaam die opviel denk ik.
maar omdat hij me zeker al die tijd dat ik er stond strak haast op een overdreven manier aankeek voelde ik me er erg ongemakkelijk bij.

Maar goed als het goed is is transitie een tijdelijke staat anders had het wel anders geheten.

Ach misschien maak ik me wel druk en viel ik echt niet op.
Ik ben er niet bij geweest, maar ik kan me voorstellen dat jij je er ongemakkelijk bij voelde. Echter, ik denk - en ik zeg het nogmaals - dat diegene echt wel door had dat jij in transitie zit en dat hij of zij daarom geen vragen gesteld had. Dat een transitie tijdelijk is, dat is een feit, maar in Nederland is dat geen officiële "staat" om het maar zo te zeggen. In België en Spanje kun je, zodra je de transitie ingaat, een speciaal Gender-pasje aanvragen waarop staat dat je bezig bent met het veranderen van geslacht en dat om die reden je ID-kaart niet meer overeenkomt met de persoon die je nu aan het worden bent. In deze landen, en wellicht zijn er nog meer landen die dat hebben, wordt de Gender-pas als een officieel identiteitsdocument beschouwd. Ik weet dat ze in Nederland ook Gender-pasjes hebben, maar voor zover ik weet is het hier geen officieel identiteitsdocument. Mijn advies is om een Gender-pasje aan te vragen en deze, naast je ID-kaart, altijd bij je te houden. Als jij je ID-kaart moet laten zien en hij of zij heeft vragen, laat dan je Gender-pasje zien zodat het voor diegene meteen duidelijk is hoe de vork in de steel zit.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 23:04:50 #34
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93369463
Denk je echt dat mensen snappen wat een transitie is en als ze iemand zien die verwarring oproept, ze daar aan denken? Ik betwijfel het, eerlijk gezegd, tenzij ze het van dichtbij hebben meegemaakt, en zelfs dan durven ze het nog niet eens echt aan te nemen. De kans is veel groter dat ze het niet eens gemerkt hebben.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93375386
@ Wonderer,
De laatste jaren wordt in media steeds meer aandacht besteed aan transseksualiteit en ook al zullen inderdaad veel mensen niet weten of snappen wat zo'n transitie inhoud, mensen zijn niet gek, want als je iemand voor je heb staan die eruit ziet-, gedraagt- en klinkt als iemand van het andere geslacht dan wat er op zijn of haar ID-kaart staat dan is de kans groot dat mensen zullen denken dat hij of zij misschien transseksueel zou kunnen zijn.
  zondag 27 februari 2011 @ 02:01:22 #36
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93377062
Ik weet niet hoor... da's nog best een grote gedachtenstap. Als ze het al merken, denk ik eerder dat ze er meteen naar vragen voor ze aan transseksualiteit denken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93379189
@ Wonderer,
Het lijkt mij niet dat iemand aan een wildvreemd persoon gaat vragen of diegene, die zijn of haar ID-kaart laat zien, een transseksueel is. Al is het alleen maar om een gênante/vervelende situatie voor diegene te voorkomen, want ja, ik kan me voorstellen dat het voor diegene ook niet fijn is als er ineens zo'n vraag gesteld wordt.
  zondag 27 februari 2011 @ 03:50:49 #38
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93379421
Nee, mensen vragen dan natuurlijk "huh, hier staat dat je een V bent, hoe zit dat".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93381445
Nou, een tijd gelee toen ik nog mijn OV-studentenkaart had. Wilde ik ook helemaal opgedirkt met de trein, moest nog wel even langs de toeangscontrole die er toevallg was. Dat heeft mij een nogal misplaatste grappig bedoelde opmerking van die controleur opgeleverd. Best ongemakkelijk:

Controleur: "Goedenavond, vervoersbewijs alstublieft."
Ik: *toont OV* "Alstu!"
Controleur: "Oh, maar die is vandaag niet geldig, je bent nu een vrouw. :P"
Ik: " :{ "
Controleur: "Ha ha, loop maar door, fijne avond! :)

Buiten dat ben ik ook nog eens enorm beledigd door een politieagent, in fokking Amsterdam nota bene. 8)7 Of ik mij "Wel eens had na laten kijken door een psych?!" -O- Ik stond zo met mijn mond vol tanden dat ik niet wat gegevens heb ik kunnen onthouden van die vent of het kenteken van zijn auto. Ik heb wel een klacht ingediend en ben teruggebeld door het kantoor van de Hoofd Commissaris, met een excuus. Maar aangezien zij ook niet konden herleiden welke agent het geweest is konden ze er weinig mee doen.

Dus nee, ik ga er niet van uit dat veel mensen snappen wat een transitie is. Ik ga er al helemaal niet uit dat mensen ongemakkelijke opmerkingen proberen te vermijden. Ik heb inmiddels het tegendeel ervaren.
pi_93382824
Misschien denk ik dan inderdaad te makkelijk c.q. te positief over dit soort dingen als het om benadering van transseksuelen gaat, maar dat zal wellicht komen omdat ik niet in transitie zit en dus niet uit ervaring kan spreken zoals vele hier dat wel kunnen.
pi_93385034
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 03:37 schreef Xenzo het volgende:
@ Wonderer,
Het lijkt mij niet dat iemand aan een wildvreemd persoon gaat vragen of diegene, die zijn of haar ID-kaart laat zien, een transseksueel is. Al is het alleen maar om een gênante/vervelende situatie voor diegene te voorkomen, want ja, ik kan me voorstellen dat het voor diegene ook niet fijn is als er ineens zo'n vraag gesteld wordt.
Als mij die vraag gesteld wordt zou ik als wedervraag stellen nee u wel?
pi_93385263
Trouwens het feit was dat ik daar alleen in de winkel was ( hij had het dus kunnen vragen) en bovendien heb ik de vorige keer toen ik er was al er een punt van gemaakt omdat men dus wel mevr erop wilde zetten.
Ik heb toen gezegd dat dit een genate vertoning werd als ik daar in de winkel langs moest komen hetgeen hij zich kon voorstellen.
Toen heeft hij er dus wel dhr van gemaakt zonder verdere vragen.

Trouwens hoorde ik wel van het personeel daar dat het afhankelijk is van in wel filiaal je bent of je je abonnement in het gewenste geslacht krijgt.

Ik ken ook mensen die hun papier dat ze bij het genderteam in behandeling zijn daar in de winkel moesten voorleggen op de balie.
Van dat papier werd dan ook een kopie gemaakt en bijgevoegd.
  maandag 28 februari 2011 @ 22:55:31 #43
206345 Magenta
Full of colour
pi_93468267
Uit de Psychologie magazine van deze maand;

__

Rest volgt later..
~Fin
  maandag 28 februari 2011 @ 22:59:08 #44
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93468515
Verhelderend, die reactie van Wilco, zeg :D Tof.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93477899
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 01:15 schreef Xenzo het volgende:
@ Wonderer,
De laatste jaren wordt in media steeds meer aandacht besteed aan transseksualiteit en ook al zullen inderdaad veel mensen niet weten of snappen wat zo'n transitie inhoud, mensen zijn niet gek, want als je iemand voor je heb staan die eruit ziet-, gedraagt- en klinkt als iemand van het andere geslacht dan wat er op zijn of haar ID-kaart staat dan is de kans groot dat mensen zullen denken dat hij of zij misschien transseksueel zou kunnen zijn.
"Mevrouw, u toont mij het paspoort van uw man. Heeft u ook uw eigen paspoort bij u?"

Dat ligt nu eenmaal veel meer voor de hand dan dat je transseksueel bent.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 18:17:12 #46
206345 Magenta
Full of colour
pi_93499847
Deel 2 (deel 3 volgt later)

_
~Fin
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:21:56 #47
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93503138
Hee, Stan ken ik :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:07:05 #48
206345 Magenta
Full of colour
pi_93505800
It's a small world :)
~Fin
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:13:43 #49
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93506273
Ja, dat sowieso. Maar toch grappig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:38:39 #50
107792 Hexley
the Platypus
pi_93528515
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:47 schreef Xenzo het volgende:
In België en Spanje kun je, zodra je de transitie ingaat, een speciaal Gender-pasje aanvragen waarop staat dat je bezig bent met het veranderen van geslacht en dat om die reden je ID-kaart niet meer overeenkomt met de persoon die je nu aan het worden bent. In deze landen, en wellicht zijn er nog meer landen die dat hebben, wordt de Gender-pas als een officieel identiteitsdocument beschouwd.
Sorry hoor, ik weet niet waar je die info vandaan hebt maar het bestaat niet....

Maar uh, je verhaaltje is wat vaag het een ID voor je ID? Weet je hoe ze de ID kaart in Spanje noemen? DNI dat staat voor Documento Nacional de Identidad en daar weer een "officieel identiteitsdocument" voor, klinkt best vreemd hé. En zelfs het idee van een aparte "speciale" ID kaart is redelijk zinloos. Wat is het nut? Zo'n afwijkende ID kaart die amper iemand kent, nee zou ook heel handig wezen al dat extra gehannes wat je dan krijgt.

Kijk, het probleempje met de pasfoto is zo opgelost. Aangifte van "verlies" doen en een nieuwe halen, in Spanje kost een ID kaart je zo'n 10 nog wat. Betaal je contant in winkels dan heb je hem ook niet zo vaak nodig, dus tja..
pi_93541843
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:38 schreef Hexley het volgende:
Sorry hoor, ik weet niet waar je die info vandaan hebt maar het bestaat niet....
Een Spaanse transman, waar ik mee bevriend ben, vertelde dat aan mij.
pi_93543614
hum ik moet tot morgenavond laat wachten totdat ik de uitslag van de diagnostische fase krijg.
hopelijk is er morgen heel veel werk op het werk want anders duurt de dag toch wel heel lang.
stel dat ik morgenavond niks te horen krijg zal ik dan vrijdag bellen?

want er werden mij 2 verschillende dingen gezegd over het terug bellen van morgen.
de een zegt je wordt sowieso gebeld ongeacht wat de uitslag is en weer een ander zegt dat je alleen gebeld wordt als je rood licht hebt.

vooral dat laatste vind ik een vage afspraak of ligt dat nu aan mij?
  woensdag 2 maart 2011 @ 16:51:43 #53
206345 Magenta
Full of colour
pi_93545303
Gewoon Vrijdag bellen :Y .

[ Bericht 69% gewijzigd door Magenta op 02-03-2011 17:04:54 ]
~Fin
pi_93546308
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:51 schreef Magenta het volgende:
Gewoon Vrijdag bellen :Y .
Oke :)
  donderdag 3 maart 2011 @ 17:37:42 #55
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93598995
"Staatssecretaris Teeven zei toe dat voor de zomer het wetsvoorstel wordt ingediend dat een einde maakt aan de sterilisatie eis voor transgenders. Nu moeten transgenders zich laten steriliseren voordat hun geslachtsaanduiding in hun paspoort kan worden gewijzigd. Nederland is hierover op de vingers getikt door mensenrechtenorganisaties en de Raad van Europa."

http://www.coc.nl/dopage.(...)ikel&artikel_id=4063
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:14:58 #56
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_93615378
Mooi, als ze een beetje opschieten kan ik misschien al voor m'n SRS dat V-tje in mijn paspoort krijgen :D

Trouwens, SpitsNieuws is weer bezig :r
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:20:47 #57
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93615883
*aan de telefoon hangt met verzekeraar* *zucht*

Die ene kerel was wel leuk, die vroeg of ik niet liever de F in een M wilde veranderen en alles.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93619830
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:14 schreef Joanne35 het volgende:
Mooi, als ze een beetje opschieten kan ik misschien al voor m'n SRS dat V-tje in mijn paspoort krijgen :D

Trouwens, SpitsNieuws is weer bezig :r
Minder erg dan de vorige keer. Maar 't blijft een telegraafvehikel. Echt, eens een foute krant, altijd een foute krant.
pi_93627489
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:19 schreef Fixers het volgende:

[..]

Minder erg dan de vorige keer. Maar 't blijft een telegraafvehikel. Echt, eens een foute krant, altijd een foute krant.
Van dit soort berechten draai mijn mag nog steeds om, Fixers wat bedoel je met dat vorige keer
Een is dat genderteam in Amsterdam nog steeds zo arrogante !!!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:13:29 #60
206345 Magenta
Full of colour
pi_93634914
Fixers refereerde hieraan geloof ik http://www.spitsnieuws.nl(...)t_transseksueel.html

En in mijn ervaring is het Genderteam niet arrogant, wel strikt..als dat je vraag was, tenminste.

[ Bericht 7% gewijzigd door Magenta op 04-03-2011 12:20:46 ]
~Fin
pi_93638034
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:19 schreef Fixers het volgende:
Minder erg dan de vorige keer.
Nou ja, het is maar wat je minder erg noemt, een poll of een trans wel of niet 'gelukt' is vind ik nogal mensonterend.
pi_93640395
Poll? Die heb ik dan over het hoofd gezien.

Wat een ranzig fout NSB bedrijf blijft die hele telegraaf media group. Met alle aanhangende onderdelen.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 17:20:47 #63
206345 Magenta
Full of colour
pi_93648880
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:11 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Oke :)
En? Goed nieuws mag ik hopen?
~Fin
pi_93652310
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:20 schreef Magenta het volgende:

[..]

En? Goed nieuws mag ik hopen?
Nee geen nieuws dus.
Bij de administratie wisten ze er niks vanaf, jos is er niet en de psychologe ook niet.
Nu moet ik maandag weer bellen en kan ik hopelijk de psychologe aan de telefoon krijgen zo niet dan moet ik tot de 15de wachten dan is Jos terug.
dus ik ben pissig.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:21:37 #65
206345 Magenta
Full of colour
pi_93657629
Pff, gedoe allemaal. :N
~Fin
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:55:25 #66
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93659773
Over gedoe gesproken... moederbedrijf van de verzekering vergoed WEL transitie, maar het dochterbedrijf, die wij dus als verzekering hebben, helemaal niks. Dus ik snap er geen flikker meer van.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93661643
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:55 schreef wonderer het volgende:
Over gedoe gesproken... moederbedrijf van de verzekering vergoed WEL transitie, maar het dochterbedrijf, die wij dus als verzekering hebben, helemaal niks. Dus ik snap er geen flikker meer van.
Dus je mag een grote zak geld mee nemen ;(
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:35:01 #68
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93662208
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:26 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Dus je mag een grote zak geld mee nemen ;(
Yeah. Niet om bovenstaande, maar omdat ze alleen het hele traject vergoeden en niet slechts een deel. Dus omdat ik geen phallo/meta wil, willen ze ook niet betalen voor een borstoperatie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93662486
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:35 schreef wonderer het volgende:

[..]

Yeah. Niet om bovenstaande, maar omdat ze alleen het hele traject vergoeden en niet slechts een deel. Dus omdat ik geen phallo/meta wil, willen ze ook niet betalen voor een borstoperatie.
Dat klinkt niet best.

Zelf ben ik er ook niet over uit nog wat de phallo of meta betreft.
Heb er maar een politiek correct antwoord op gegeven tot nu toe.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 22:28:32 #70
206345 Magenta
Full of colour
pi_93665688
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:35 schreef wonderer het volgende:

[..]

Yeah. Niet om bovenstaande, maar omdat ze alleen het hele traject vergoeden en niet slechts een deel. Dus omdat ik geen phallo/meta wil, willen ze ook niet betalen voor een borstoperatie.
Het is dus 'alles of niets' :N
En nu?
~Fin
  vrijdag 4 maart 2011 @ 22:36:32 #71
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93666197
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 22:28 schreef Magenta het volgende:

[..]

Het is dus 'alles of niets' :N
En nu?
Zelf betalen denk ik. Hoewel ik nog wel ga overleggen met mijn therapeut voor een 'external review'.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93666302
Wat kost dat eigenlijk de borstoperatie?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 22:40:16 #73
206345 Magenta
Full of colour
pi_93666463
NL uberhaupt nog een optie?
~Fin
  vrijdag 4 maart 2011 @ 22:41:04 #74
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93666520
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 22:38 schreef Dropkogel het volgende:
Wat kost dat eigenlijk de borstoperatie?
Ruwweg $8000

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 22:40 schreef Magenta het volgende:
NL uberhaupt nog een optie?
Nou ja, klinkt lullig, maar ik vind de resultaten van de Nederlandse chirurgen niet echt geweldig. Dus dan betaal ik het nog liever zelf.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 4 maart 2011 @ 23:05:02 #75
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_93667767
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 22:41 schreef wonderer het volgende:
Nou ja, klinkt lullig, maar ik vind de resultaten van de Nederlandse chirurgen niet echt geweldig. Dus dan betaal ik het nog liever zelf.
Maar ben je nog wel verzekerd in Nederland dan? :?

Want een SRS in Thailand wordt tegenwoordig ook steeds vaker vergoed, dus een borstoperatie in de V.S. misschien ook wel.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 4 maart 2011 @ 23:16:16 #76
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93668344
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 23:05 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Maar ben je nog wel verzekerd in Nederland dan? :?

Want een SRS in Thailand wordt tegenwoordig ook steeds vaker vergoed, dus een borstoperatie in de V.S. misschien ook wel.
Oh, nee, dat al helemaal niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 5 maart 2011 @ 20:55:30 #77
206345 Magenta
Full of colour
pi_93701021
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 22:41 schreef wonderer het volgende:
[..]

Nou ja, klinkt lullig, maar ik vind de resultaten van de Nederlandse chirurgen niet echt geweldig. Dus dan betaal ik het nog liever zelf.
Ok, logisch.

Laatste drie scans van het Psychologie magazine artikel;
__
~Fin
pi_93731731
gaat er nog iemand Labyrint kijken as dinsdag?
Het gaat over sekse.
En begint rond 21:15 op ned 2.
  zondag 6 maart 2011 @ 19:11:51 #79
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93736288
Nu je het zegt, uitzendinggemist dan maar ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93737477
Gelukkig hebben we uitzendinggemist daar maak ik toch wel heel geregeld gebruik van :)
pi_93737577
Vanavond is de documentaire "Danny - My secret female body" op RTL 4 van 23:50 uur tot 00:50 uur te zien. Danny, een 22-jarige man, werd geboren als vrouw. We zien hoe hij een ingrijpende operatie ondergaat om zijn lichaam te veranderen van vrouw naar man.
  zondag 6 maart 2011 @ 19:51:44 #82
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93737736
Ook leuk, ook uitzending gemist ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93738278
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 19:51 schreef wonderer het volgende:
Ook leuk, ook uitzending gemist ;)
RTL 4 heeft ook uitzending gemist maar of alle docu s erop staan weet ik niet.
  zondag 6 maart 2011 @ 20:34:21 #84
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93740091
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 20:02 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

RTL 4 heeft ook uitzending gemist maar of alle docu s erop staan weet ik niet.
Weet ik ook niet, soms is het ook betaald. Maar dat zie ik vanavond wel.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93743329
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 20:34 schreef wonderer het volgende:

[..]

Weet ik ook niet, soms is het ook betaald. Maar dat zie ik vanavond wel.
morgenavond dan denk ik want het is toch geen live stream?
  zondag 6 maart 2011 @ 21:58:01 #86
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93746159
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:22 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

morgenavond dan denk ik want het is toch geen live stream?
RTL pleurt de meeste dingen vrijwel meteen na uitzenden online, dus als het om 00:50 is afgelopen staat het om 1:00 online en da's bij mij zeven uur 's avonds. Dus ja, vanavond ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 6 maart 2011 @ 22:10:03 #87
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93746973
In de reunie vn vandaag ook een transvrouw, zit nu te kijken op uitzending gemist.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93748798
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 20:02 schreef Dropkogel het volgende:

RTL 4 heeft ook uitzending gemist maar of alle docu s erop staan weet ik niet.
Documentaires vaak niet, althans, niet gratis voor zover ik weet.
  zondag 6 maart 2011 @ 22:45:16 #89
206345 Magenta
Full of colour
pi_93749310
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:10 schreef wonderer het volgende:
In de reunie vn vandaag ook een transvrouw, zit nu te kijken op uitzending gemist.
En in Adam en E.v.a. net ook. Tis nogal een 'hot topic' geloof ik..weet ik ook niet zo wat ik daar nou van moet vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Magenta op 06-03-2011 22:52:06 ]
~Fin
pi_93749539
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:58 schreef wonderer het volgende:

[..]

RTL pleurt de meeste dingen vrijwel meteen na uitzenden online, dus als het om 00:50 is afgelopen staat het om 1:00 online en da's bij mij zeven uur 's avonds. Dus ja, vanavond ;)
ah oke fijne avond dan nog :)
Hier is het bedtijd :z
  zondag 6 maart 2011 @ 22:52:02 #91
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93749710
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:45 schreef Magenta het volgende:

[..]

En in Adam en E.v.a. net ook. Tis nogal een 'hot topic' geloof ik..weet ik ook niet zo wat daar nou van moet vinden.
Da's wel heel toevallig ja, dat het allemaal vandaag is.

Oh, da's een dramaserie? :? Nou ja, ook maar even kijken ;) (wel een geniale titel trouwens)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 6 maart 2011 @ 22:57:01 #92
206345 Magenta
Full of colour
pi_93750025
Ik vond het niet geweldig, moet ik zeggen.
~Fin
  zondag 6 maart 2011 @ 23:22:16 #93
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93751346
Vind wel dat ze dat enigszins realistisch hebben uitgewerkt met de reactie van die "maat" en zo. Maar verder... Rare personages.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 7 maart 2011 @ 15:11:04 #94
206345 Magenta
Full of colour
pi_93771008
Die situatie was wel typisch gedaan ja. Maar verder erg ongeloofwaardig en niet echt aansprekende personages.
~Fin
pi_93773734
Ik had, vanwege de trailer die RTL4 had laten zien om deze documentaire te promoten, verwacht dat ze de hele transitie (inclusief alle operaties) zouden laten zien. Maar helaas, ze lieten alleen de subcutane mastectomie (= borstoperatie) zien. Volgens die documentaire zou tussen de 5% en de 20% transmannen complicaties krijgen na zo'n operatie. Het zou kunnen dat het in Engeland zo is, maar dit schrikt wel mensen af die zo'n operatie nog moeten ondergaan.
  maandag 7 maart 2011 @ 16:26:47 #96
206345 Magenta
Full of colour
pi_93774311
Niet terug te vinden op rtlgemist trouwens, zover ik zo snel kon zien.
~Fin
pi_93775908
Adam en E.V.A wat een vage serie eigenlijk.
Alleen de reactie van de maat in de kantine zou ik me nog wel voor kunnen stellen.

Verder slappe hap.
  maandag 7 maart 2011 @ 18:46:34 #98
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93779892
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:14 schreef Xenzo het volgende:
Ik had, vanwege de trailer die RTL4 had laten zien om deze documentaire te promoten, verwacht dat ze de hele transitie (inclusief alle operaties) zouden laten zien. Maar helaas, ze lieten alleen de subcutane mastectomie (= borstoperatie) zien. Volgens die documentaire zou tussen de 5% en de 20% transmannen complicaties krijgen na zo'n operatie. Het zou kunnen dat het in Engeland zo is, maar dit schrikt wel mensen af die zo'n operatie nog moeten ondergaan.
Da's de peri toch?

En dat van die complicaties kan best kloppen, zwellingen, nabloedingen, slechte wondheling enzo wordt ook onder complicatie verstaan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:26:56 #99
206345 Magenta
Full of colour
pi_93816496
Hèhè eindelijk een definitieve operatiedatum (nog zelf achteraan moeten bellen, ik was het wachten op dat telefoontje echt wel zat }:| ). iig deze maand nog. Kan ik (en familie) eindelijk wat dingen in gaan plannen.
~Fin
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:28:57 #100
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_93818957
Oh, in Februari vroegen ze of ik niet in Maart geopereerd wilde worden. Maargoed, het is beneden nog niet kaal en ik ben er geestelijk nog niet aan toe :@

Niet dat ik onstabiel ben oid, maar ik ben bang dat het een hele (of: te) grote opgaaf wordt.

VGZ heeft eindelijk toegegeven dat ze fout zitten en ik krijg zelfs 10 behandelingen extra :)
Dus binnenkort mag ik ook *zap* doen in het gezicht.

Verder is het nog maar wachten op die machtiging voor het laseren downstairs, ik heb nu 1 keer zelf betaald, maar dat moet niet aan de gang blijven..... En het genderteam is verschrikkelijk qua bereikbaarheid, 4 maal gebeld op de ochtend, nemen gewoon niet op en e-mails versturen heb ik maar opgegeven. (Krijg toch geen antwoord.)
pi_93819794
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:26 schreef Magenta het volgende:
Hèhè eindelijk een definitieve operatiedatum (nog zelf achteraan moeten bellen, ik was het wachten op dat telefoontje echt wel zat }:| ). iig deze maand nog. Kan ik (en familie) eindelijk wat dingen in gaan plannen.
*O* mooi zo.
gefeliciteerd!
pi_93819848
*O* ik heb vandaag groen licht gekregen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:13:55 #103
206345 Magenta
Full of colour
pi_93820932
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:28 schreef NoktetMort het volgende:
Oh, in Februari vroegen ze of ik niet in Maart geopereerd wilde worden. Maargoed, het is beneden nog niet kaal en ik ben er geestelijk nog niet aan toe :@

Niet dat ik onstabiel ben oid, maar ik ben bang dat het een hele (of: te) grote opgaaf wordt.

VGZ heeft eindelijk toegegeven dat ze fout zitten en ik krijg zelfs 10 behandelingen extra :)
Dus binnenkort mag ik ook *zap* doen in het gezicht.

Verder is het nog maar wachten op die machtiging voor het laseren downstairs, ik heb nu 1 keer zelf betaald, maar dat moet niet aan de gang blijven..... En het genderteam is verschrikkelijk qua bereikbaarheid, 4 maal gebeld op de ochtend, nemen gewoon niet op en e-mails versturen heb ik maar opgegeven. (Krijg toch geen antwoord.)
Ja goed, ik ben 5 keer ge*zap*t down-under. Ik ga niet nog een half jaar wachten om nog drie keer te kunnen gaan. Knap dat je kan opbrengen om te wachten!

Gelukkig beginnen ze het bij de VGZ het (een beetje) te snappen. Maar heb je nog helemaal geen ZAPs in je gezicht gehad dan? Vreemd dat je het Genderteam niet kan bereiken, tot nu toe nog geen ervaring van die aard gehad. Anders even specifiek Jos mailen/bellen?

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:49 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

*O* mooi zo.
gefeliciteerd!
Thanks! :D

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:50 schreef Dropkogel het volgende:
*O* ik heb vandaag groen licht gekregen.
Gefeliciteerd, prachtig nieuws! *O*
~Fin
pi_93821235
Jos is op vakantie tot de 15de.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:21:44 #105
206345 Magenta
Full of colour
pi_93821292
Oh ja :@ .
~Fin
  dinsdag 8 maart 2011 @ 18:51:14 #106
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93825087
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:50 schreef Dropkogel het volgende:
*O* ik heb vandaag groen licht gekregen.
Droppie, wat goed :) Wanneer mag je nou beginnen?

En Magenta ook gefeliciteerd.

Ik heb gister nog eens gebeld met de verzekering en ze zeiden dat als ik groen licht krijg voor alle operaties en ik dan "onverhoopt" de bottom niet doe, dat ik dan de top terug moet betalen :r
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93826608
wanneer ik mag beginnen, voorlopig nog een week of 3 niet zit nog op de bloeduitslagen van mijn 0 meting te wachten.
Als die binnen zijn krijg ik een afspraak bij de endo en ook bij de psychologe.
pi_93827076
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 18:51 schreef wonderer het volgende:

[..]

Droppie, wat goed :) Wanneer mag je nou beginnen?

En Magenta ook gefeliciteerd.

Ik heb gister nog eens gebeld met de verzekering en ze zeiden dat als ik groen licht krijg voor alle operaties en ik dan "onverhoopt" de bottom niet doe, dat ik dan de top terug moet betalen :r
Je zou het bijna op een akkoordje gooien met de chirurg. Hij schrijft een rekening en gaat lekker golven. Kan je de opbrengst delen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 19:42:59 #109
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93827568
Ja, en als ik over een paar jaar wel de grote operatie wil vragen mensen zich af waarom ik er twee wil, zeker :')

Ik zit erover te denken om mijn gender marker te laten aanpassen en mijn huisarts een aanvraag te laten doen voor topsurgery wegens mannelijke borstgroei :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:27:50 #110
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_93830561
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:13 schreef Magenta het volgende:

[..]

Ja goed, ik ben 5 keer ge*zap*t down-under. Ik ga niet nog een half jaar wachten om nog drie keer te kunnen gaan. Knap dat je kan opbrengen om te wachten!

Gelukkig beginnen ze het bij de VGZ het (een beetje) te snappen. Maar heb je nog helemaal geen ZAPs in je gezicht gehad dan? Vreemd dat je het Genderteam niet kan bereiken, tot nu toe nog geen ervaring van die aard gehad. Anders even specifiek Jos mailen/bellen?

Ik vergeet je gewoon te feliciteren :@

Ik heb 3 zaps downstairs gehad, niet genoeg dus voor een operatie :)
Waarvan dus 1 zelf betaald aangezien je je vrij sterk aan het ritme van om de 6 - 7 weken moet houden. Ik ben gewoon ook ontzettend blond, dus de finishing touch is met electro.
Wat betreft de zaps in het gezicht leek er eerst geen vuiltje aan de lucht te zijn, aangezien de rekeningen werden betaald. Blijken die lurkers, zoals ook bij jou, het uit de aanvullende verzekering te halen. Dus ik moest opeens 140 euro zelf ophoesten. Daarna ben ik dus 9 maanden bezig geweest dat geld terug te halen, plus die 10 vergoedingen uit de basisverzekering te halen.
Nu een excuusbrief gekregen, plus 10 vergoedingen extra (En de 140 euro terug.). Dus ik had wel een paar *zaps* in m'n gezicht gekregen. Maja, ik kan nu weer gewoon opnieuw beginnen omdat er 10 maanden niks is gebeurd. (Want: geen geld.) Mocht de machtiging voor de zaps down-stairs ook 10 maanden duren, moet ik het zelf ophoesten en regel ik achteraf de betaling wel. Aangezien de wet gewoon zegt dat ze moeten betalen, klaar, uit. Ik wil/kan niet wachten met laseren daar.

Maargoed, langer wachten op de operatie is voor mij niet erg. Het is een mindere "must" dan de andere stappen die ik ondertussen gezet heb. De operatie daar beneden is namelijk niet zichtbaar voor de buitenwereld en momenteel kijk ik daar ook niet bepaald in de spiegel. Met andere woorden: wat er dus zit staat op een "mental block" zeg maar. :)
Enerzijds erg moeilijk, want ik kan het gaan ontkennen, of niet mee bezig zijn, zodat ik de operatie blijf uitstellen, want het is niet echt "dringend". Ik weet wel dat ik het haat en dat het niet klopt, maar ben er ergens geestelijk ook niet echt mee bezig. (repeat: Mental block.) :)
Daar tegenover staat dat wanneer ik er dus wel mee bezig ben en geconfronteerd wordt, dat de emoties des te heftiger zijn.
Waarna ik dus weer lig te janken, want ik ben doodsbang (fobie) voor ziekenhuizen, pijn, operaties, etc.

Maar om een operatie te gaan ervaren wil ik misschien mijn kin laten opereren (Naja, dat wil ik zeker, maar het probleem is geld),want dat is voor mij altijd zichtbaar. Misschien dat ik het geld bij elkaar kan sprokkelen, waarna ik dan kan concluderen dat een operatie echt zo erg nog niet is.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:56:28 #111
206345 Magenta
Full of colour
pi_93840722
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:27 schreef NoktetMort het volgende:

[..]

Ik vergeet je gewoon te feliciteren :@

Ik heb 3 zaps downstairs gehad, niet genoeg dus voor een operatie :)
Waarvan dus 1 zelf betaald aangezien je je vrij sterk aan het ritme van om de 6 - 7 weken moet houden. Ik ben gewoon ook ontzettend blond, dus de finishing touch is met electro.
Wat betreft de zaps in het gezicht leek er eerst geen vuiltje aan de lucht te zijn, aangezien de rekeningen werden betaald. Blijken die lurkers, zoals ook bij jou, het uit de aanvullende verzekering te halen. Dus ik moest opeens 140 euro zelf ophoesten. Daarna ben ik dus 9 maanden bezig geweest dat geld terug te halen, plus die 10 vergoedingen uit de basisverzekering te halen.
Nu een excuusbrief gekregen, plus 10 vergoedingen extra (En de 140 euro terug.). Dus ik had wel een paar *zaps* in m'n gezicht gekregen. Maja, ik kan nu weer gewoon opnieuw beginnen omdat er 10 maanden niks is gebeurd. (Want: geen geld.) Mocht de machtiging voor de zaps down-stairs ook 10 maanden duren, moet ik het zelf ophoesten en regel ik achteraf de betaling wel. Aangezien de wet gewoon zegt dat ze moeten betalen, klaar, uit. Ik wil/kan niet wachten met laseren daar.

Maargoed, langer wachten op de operatie is voor mij niet erg. Het is een mindere "must" dan de andere stappen die ik ondertussen gezet heb. De operatie daar beneden is namelijk niet zichtbaar voor de buitenwereld en momenteel kijk ik daar ook niet bepaald in de spiegel. Met andere woorden: wat er dus zit staat op een "mental block" zeg maar. :)
Enerzijds erg moeilijk, want ik kan het gaan ontkennen, of niet mee bezig zijn, zodat ik de operatie blijf uitstellen, want het is niet echt "dringend". Ik weet wel dat ik het haat en dat het niet klopt, maar ben er ergens geestelijk ook niet echt mee bezig. (repeat: Mental block.) :)
Daar tegenover staat dat wanneer ik er dus wel mee bezig ben en geconfronteerd wordt, dat de emoties des te heftiger zijn.
Waarna ik dus weer lig te janken, want ik ben doodsbang (fobie) voor ziekenhuizen, pijn, operaties, etc.

Maar om een operatie te gaan ervaren wil ik misschien mijn kin laten opereren (Naja, dat wil ik zeker, maar het probleem is geld),want dat is voor mij altijd zichtbaar. Misschien dat ik het geld bij elkaar kan sprokkelen, waarna ik dan kan concluderen dat een operatie echt zo erg nog niet is.
;) thanks.

Ik hoop dat de VGZ nu z'n woorden waar gaat maken, het blijft inderdaad nogal een kostbare aangelegenheid..

Voor de andere details stuur ik je even een PM :)
~Fin
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:59:15 #112
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93840897
Ik wil jullie baardhaar wel hoor :') Ruilen voor heupvet?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 8 maart 2011 @ 23:08:59 #113
206345 Magenta
Full of colour
pi_93841473
Daar ben ik gelukkig al vanaf. Heupvet kan nog wel wat bij, ja :D
~Fin
  woensdag 9 maart 2011 @ 00:32:53 #114
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93845090
Wat een raar onderzoek, in Labyrinth, zeg... Als je brein niet reageert op een geur waar heterovrouwen wel op reageert (als ftm), dan ben je eigenlijk een man. Maar dan gaan ze dus direct voorbij aan homoseksuele transen :{

Ik vind het trouwens ook stom dat ze "gender" op z'n engels zeggen. Ik spreek het altijd gewoon Nederlands uit (in Nederland). Met een zachte g.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93848402
Ik zag het in de NRC-Next al staan bij de 7 redenen om tv te kijken. Ik dacht bij de eerste regel "Ha, interresant!" en bij de tweede regel "What a big load of crap! Dat kijk ik dus niet."

Het is een totaal onzinonderzoek ervan uitgaande dat iedereen een duidelijk definieerbare voorkeur voor mannen óf vrouwen heeft. Homo- en Biseksualiteit wordt totaal genegeerd. Als dit een officieel wetenschappelijk onderzoek is geweest snap ik niet hoe dat een toetsingscommissie of een peer-review kan overleven met zo'n enorme bias erin.
pi_93848702
quote:
Ik kwam op deze website het onderstaande bericht tegen. Het is toch ook raar dat er (bijna) overal man of vrouw ingevuld moet worden en/of vermeld staat? Ik bedoel: wat voegt het toe? Niets, vind ik. Wat vinden jullie ervan?
Tja, ik heb mij best een tijdje zitten verwonderen om deze harde splitsing in sekses, voor mij mag dat allemaal best wat minder. Ik moet elk jaar medisch gekeurd worden voor mijn werk en mijn eerste keuring had ik in Spanje waarbij het niet echt hielp dat ik op 18 jarige leeftijd beroerd Spaans sprak. Bij geslacht had ik daar "M" ingevuld, niet wetende dat dat voor "Mujer" stond waarna ik vrolijk doorging op de vragen over menstruatie en zwangerschap. Puntje bij paaltje heb ik om die reden even als vrouw geregistreerd gestaan.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:43:35 #117
206345 Magenta
Full of colour
pi_93862245
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:32 schreef wonderer het volgende:
Wat een raar onderzoek, in Labyrinth, zeg... Als je brein niet reageert op een geur waar heterovrouwen wel op reageert (als ftm), dan ben je eigenlijk een man. Maar dan gaan ze dus direct voorbij aan homoseksuele transen :{

Ik vind het trouwens ook stom dat ze "gender" op z'n engels zeggen. Ik spreek het altijd gewoon Nederlands uit (in Nederland). Met een zachte g.
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 07:16 schreef Fixers het volgende:
Ik zag het in de NRC-Next al staan bij de 7 redenen om tv te kijken. Ik dacht bij de eerste regel "Ha, interresant!" en bij de tweede regel "What a big load of crap! Dat kijk ik dus niet."

Het is een totaal onzinonderzoek ervan uitgaande dat iedereen een duidelijk definieerbare voorkeur voor mannen óf vrouwen heeft. Homo- en Biseksualiteit wordt totaal genegeerd. Als dit een officieel wetenschappelijk onderzoek is geweest snap ik niet hoe dat een toetsingscommissie of een peer-review kan overleven met zo'n enorme bias erin.
Dan zijn we het daarover eens. Ik vond het ook nogal kort door de bocht en weinig verheffend.
~Fin
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:47:47 #118
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93865191
http://weblogs.vpro.nl/la(...)sekse-napraatsessie/

Napraatsessie. Ze weten het bij labyrinth dus ook niet. Beetje sneu om het dan toch wel op tv te laten zien, dan werken ze vooroordelen alleen maar in de hand (hoe lang geleden kreeg je bij de VU geen groen licht als je homo was, ook alweer? :P).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93866037
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:47 schreef wonderer het volgende:
http://weblogs.vpro.nl/la(...)sekse-napraatsessie/

Napraatsessie. Ze weten het bij labyrinth dus ook niet. Beetje sneu om het dan toch wel op tv te laten zien, dan werken ze vooroordelen alleen maar in de hand (hoe lang geleden kreeg je bij de VU geen groen licht als je homo was, ook alweer? :P).
End jaren 70 nog want op mij Dosie staat met groten letters hetero op
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:34:42 #120
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93867395
Volgens mij eind jaren 90 ook nog, die switch is recent gemaakt, meen ik.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93868723
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 17:34 schreef wonderer het volgende:
Volgens mij eind jaren 90 ook nog, die switch is recent gemaakt, meen ik.
gelukkig voor mij ;)
pi_93868885
komt vandaag de woonbegeleidster langs voor de post dus ik vertel haar dat ik groen heb.
vergist ze zich tot 2x toe met ze dus ik zei er iets van.
haar reactie terug ik heb je als V leren kennen.
Ik nee zeker niet toen leefde ik allang als man.
Zegt ze ja maar je zei dat je misschien wel geslachtsaanpassing wilde maar het nog niet zeker te weten.
Ook fijn om te weten dat dit jaren in de overdracht staat.
Prutsers.
  woensdag 9 maart 2011 @ 18:56:25 #123
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_93870655
@Magenta: gefeliciteerd!
@Dropkogel: had je elders al gefeliciteerd, maar hierbij dan nog maar een keertje! :)

@Noktetmort: Ik weet niet hoe grondig die kin-operatie is waar je over nadenkt, maar voor het geval het een wat zwaardere operatie is of een FFS, dan is het misschien wel handig om dat inderdaad voor de SRS te doen. Ik las pas op een ander forum namelijk over een trans die diepte kwijt is geraakt omdat ze niet kon dilateren terwijl ze onder zeil was vanwege haar FFS (die vond te kort na de SRS plaats).

Sowieso vind ik dat een beetje een angstige gedachte, je zal b.v. maar een ernstig ongeluk krijgen vlak na je SRS waardoor je b.v. een tijdje onder zeil moet worden gehouden of zo. Ik vraag me af of ze er in het ziekenhuis dan voor zorgen dat je wel gedilateerd wordt in die tijd. Ik betwijfel het eigenlijk.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 9 maart 2011 @ 19:40:31 #124
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93872816
Kun je die diepte niet meer terugkrijgen dan, is het permanent?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:39:14 #125
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_93879395
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:40 schreef wonderer het volgende:
Kun je die diepte niet meer terugkrijgen dan, is het permanent?
Hmm, goeie vraag, dat weet ik niet.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_93881642
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:40 schreef wonderer het volgende:
Kun je die diepte niet meer terugkrijgen dan, is het permanent?
EEn goede vraag voor de voorlichtingsbijeenkomst.
pi_93963364
Nu heb ik wel groen licht...en zou ik aan het begin van iets nieuws moeten staan aldus mijn omgeving.
Niet dat dit voor mij zo voelt maar goed.

Wat me dus opvalt is dat mijn omgeving in een soort van rouw is en afscheid neemt van iemand die ik nooit geweest ben wat gevoelens betreft.
Echt raar om te zien vind ik dat.
Ik vraag me dan echt af van wie nemen ze eigenlijk afscheid?

Echt zo raar.
pi_93963754
Gefeliciteerd Dropkogel!

De reacties van mensen om je heen, ja dat iets wat mij ook opvalt. Voor ons is het duidelijk, we zijn wie we zijn en we hebben er al ons leven over na kunnen denken. Maar toch zijn er veel mensen die nooit ons hebben gezien maar juist het masker wat we altijd hebben gedragen. Mensen hebben in hun hoofd altijd een bepaald wensbeeld van een persoon, hoe ze zelf iemand het liefste zien en dat strookt niet altijd met de werkelijkheid. Er wordt afscheid genomen van dat beeld wat men van je had, niet van jou zelf. Al is dat voor naasten wel bijna hetzelfde.
Mijn moeder bijvoorbeeld accepteert het wel, maar het was voor haar een hele grote schok om te ontdekken dat er zoveel in mij schuilging waar ze nooit enig vermoeden van had.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_93964229
@ Venus Castina,

Dank voor je snelle antwoord.
Ik vraag me dan echt af welk beeld men dan van mij gehad heeft.
Als je het op de man af vraagt wil niemand er iets over zeggen.

Om maar iets heel groots voor mij kleins voor mijn familie te noemen, bij mijn ouders staat er een foto van mij ergens halverwege jaren 90 genomen met halflang haar.
Ik stoor me erg aan die foto en vraag of mijn ouders een recente foto willen hebben.
Daar krijg ik of geen reactie op of de reactie nee want ik vind die foto mooi want toen had je nog haar.

Ik vraag me dan af wat is er mooi aan een foto waar iemand depressief opstaat?
Niks in mijn ogen.
pi_93964512
Dat is ook zoiets ja, bij alle gender vrienden bij wie ik thuis kom hangt wel een oude foto van voor de transitie. Het is iets nostalgisch voor de ouders. Het is natuurlijk vervelend om ermee geconfronteerd te worden, maar toch vind ik dat ik niet echt recht heb om te eisen die weg te halen. Het is nu eenmaal een deel van het verleden, iets wat je niet kan ontkennen en toch onder ogen zal moeten komen.
Zelf zou ik niet zo vlug oude foto's ophangen, maar kan me wel inleven in de behoefte van mijn ouders om toch iets van het verleden te hebben. Hoe je het went of keert, zij ervaren de transitie anders dan wij zelf doen.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_93965255
Van mij hoeven ze de foto ook niet weg te halen maar er een recente naast te zetten vind ik wel zo fijn.
Ik bedoel dat zou me toch een stuk erkenning geven voor wie ik nu ben.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 17:41:34 #132
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93965420
Oh, zo herkenbaar, drop! Ik heb echt niet het idee dat ik veranderd ben. Ja, qua uiterlijk, een beetje. Echt niet veel. En qua karakter heeft de T echt veel minder invloed op me gehad dan zou kunnen. Redelijk vervelend, eerlijk gezegd.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93965812
@ Wonderer jij hebt een iets minder glad gezicht gekregen wat structuur betreft en je stem is goed.
Verder vind ik het ook wel mee vallen.

Wat mis je aan mannelijk () karakter dan?
  vrijdag 11 maart 2011 @ 18:02:56 #134
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93966163
Ik mis niks aan mannelijk karakter, maar dat had ik vroeger ook al. Ik kleed me niet anders (nou ja, iets kleuriger tegenwoordig, dat krijg je met flanellen overhemden in de mode), denk niet anders, vind geen andere dingen leuk... heb alleen wat meer zelfvertrouwen.

Maar ik ben niet agressief geworden, niet minder emotioneel, niet botter (eerder het tegenovergestelde)... alles wat je met testosteron associeert heb ik gewoon niet. Tenzij ik echt blind ben voor mijn eigen veranderen natuurlijk, maar dat denk ik niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93968217
het niet agressief worden lijkt me juist een voordeel dat is niet echt iets waar je trots op kunt zijn.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 18:57:33 #136
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93968344
Ja, het is ook een voordeel. Het is vooral om te illustreren dat ik gewoon nog dezelfde persoon ben, alleen dan met een baard en lagere stem.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93968692
Voor mij zijn de grenzen tussen man en vrouw heel breed, maar dat gaat dan erg om de uitstraling van iemand. Ik kan het bijvoorbeeld heel erg waarderen om een jongen in vrouwenkleding te zien, maar ik wil dat onder die vrouwen kleding nog wel een jongen zit, omdat dat gewoon mijn voorkeur heeft. Ik kan het zelf ook wel waarderen om mezelf vrouwelijker op te stellen, maar omdat ik toch nog erg jong ben (16) en bang ben dat mijn ouders dit niet zullen accepteren, doe ik dat niet en heb ik ook moeite om een vriendje langs te brengen die in hun ogen "vreemd" zou kunnen zijn.
Ik vind het extreem belangrijk dat mensen zichzelf kunnen zijn, maar ik ben zelf te soft en te bang om niet met de stroom mee te gaan. Ik vind het extreem knap dat er mensen zijn die dit wel gewoon durfen, want uiteindelijk maken die mensen het wel makkelijker voor mij en anderen.
Als god bestaat, is hij een enorme sadist!
Ben jij ook een Atheïst, plaats dan ook deze signature in je profiel!
  vrijdag 11 maart 2011 @ 19:09:29 #138
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93968863
16 is ook gewoon een kutleeftijd :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_94017322
Ik kwam zojuist het onderstaande bericht op Transman.nl tegen.

quote:
Einde sterilisatie-eis transgenders in zicht
Teeven en OpsteltenStaatssecretaris Fred Teeven (VVD) heeft in een gesprek met COC Nederland toegezegd dat voor aankomende zomer een wetsvoorstel wordt ingediend dat een einde maakt aan de sterilisatie-eis voor transgenders. In hetzelfde gesprek nam minister Ivo Opstelten (VVD) een aantal voorstellen van COC Nederland aan, die de veiligheid van transgenders en holebi's (HLBT-ers) bevordert.

Sterilisatie-eis
Op dit moment is in Artikel 28 Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek vastgelegd dat transgenders onvruchtbaar moeten zijn, voordat hun geslacht in de Gemeentelijke Basisadministratie (en dus in het paspoort) kan worden veranderd. In de praktijk komt dit erop neer dat transgenders moeten aantonen dat zij gesteriliseerd zijn, voordat hun juridische geslacht kan worden aan hun fysieke voorkomen.

Deze Nederlandse regelgeving gaat lijnrecht in tegen de Jogjakarta Beginselen, die de Nederlandse overheid zegt te (willen) volgen. In de Jogjakarta Beginselen staan de Rechten van de Mens m.b.t. transgenders en holebi's beschreven. In het betreffende artikel staat: '(...) Niemand zal tot het ondergaan van medische procedures, inclusief geslachtsaanpassende operaties, sterilisatie of hormoontherapie, worden gedwongen als voorwaarde voor wettelijke erkenning van de gender-identiteit. (...)'

Nederland is hierover eerder al op de vingers getikt door mensenrechtenorganisaties en de Raad van Europa. Het Transgender Netwerk Nederland is al enkele jaren in gesprek met de Ministeries van Justitie, OCW en VWS, maar de wet is -ondanks diverse toezeggingen- nog niet veranderd. Nu ligt er een concrete toezegging van staatssecretaris Teeven over wijziging van het gewraakte artikel.

Deze week heeft het Transgender Netwerk Nederland een brief verstuurd naar de ministeries van Justitie, OCW en VWS over de aanpassing van Artikel 28 Boek 1 BW. In deze brief staat de toezegging van Teeven vastgelegd en worden nogmaals de vijf belangrijkste redenen voor herziening van dit artikel beschreven. Deze brief is namens acht organisaties voor transgenders en holebi's verstuurd, waaronder ook Stichting Transman.

Veiligheid
Een ander belangrijk onderwerp van het gesprek met Teeven en Opstelten was de veiligheid van HLBT-ers. Opstelten gaf aan dat hij de straffen bij anti-LHBT geweld verder wil verhogen.
Opstelten nam de suggsetie over van COC Nederland voor een landelijke campagne die de aangiftebereidheid van anti-LHBT geweld moet bevorderen. Veel transgenders en holebi's doen nu geen aangifte van geweld, omdat er weinig vertrouwen is in de afhandeling van justitie. De minister wil een aparte registratiecode voor homo- en transfoob geweld invoeren bij alle Nederlandse politiekorpsen. De politie in Amsterdam, Den Haag en Utrecht hebben al zo'n aparte registratiecode.
Het zou voor transgenders en transseksuelen fijn zijn als het wetsartikel aangepast gaat worden. Ik zit me alleen af te vragen of deze toezegging nu wel omgezet gaat worden in daden, want ja, de vorige toezeggingen van hun bleken loze beloftes te zijn. Als ze hun beloftes nu wél gaan nakomen, hoelang duurt het dan eigenlijk voordat er een wetsartikel aangepast is, weet iemand dat? Ik ben daar eigenlijk wel nieuwsgierig naar.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:23:52 #140
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94017928
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, hoe lang dat duurt.

Je kunt hier je Amerikaanse paspoort met alleen een brief van je therapeut aanpassen, maar hier is dan ook weer niet zoiets als een GBA...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_94018095
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 21:23 schreef wonderer het volgende:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, hoe lang dat duurt.

Je kunt hier je Amerikaanse paspoort met alleen een brief van je therapeut aanpassen, maar hier is dan ook weer niet zoiets als een GBA...
Oh, wat voor systeem hebben ze dan als ik vragen mag? Ik mag aannemen dat ook in Amerika een systeem is waar inwoners van dat land geregistreerd worden.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:48:30 #142
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94019061
Nee, dat is er niet (echt). Daarom is er ook om de zoveel tijd een volkstelling (census), omdat er niet een orgaan is waar alles geregistreerd wordt en dan weet de overheid dus niet hoe hun volk is samengesteld.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_94020023
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 21:48 schreef wonderer het volgende:
Nee, dat is er niet (echt). Daarom is er ook om de zoveel tijd een volkstelling (census), omdat er niet een orgaan is waar alles geregistreerd wordt en dan weet de overheid dus niet hoe hun volk is samengesteld.
Voor transgenders en transseksuelen is dit wel een voordeel denk ik, toch? Ik bedoel: dan heb je dat gezeik niet wat je wel in Nederland hebt.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:29:36 #144
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94020828
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:11 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Voor transgenders en transseksuelen is dit wel een voordeel denk ik, toch? Ik bedoel: dan heb je dat gezeik niet wat je wel in Nederland hebt.
Da's ook pas sinds afgelopen zomer hoor. Daarvoor was het sowieso per staat verschillend en moest je vaak eerst de genitale operatie ondergaan voor je je geslacht mocht aanpassen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:41:37 #145
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_94021379
Hallooootjes...

Ik heb een goeie vriendin die er transgender is.
Hoe kan ik het haar het beste helpen/steunen en wat is het precies?
Ze zit er zelf een beetje mee maar ze kan het moeilijk onder woorden brengen.

mvg,

Raggingbull
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:46:25 #146
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94021585
Da's nogal een brede vraag... Als je wat preciezer kunt zijn, zou dat helpen, maar wat ik nu vast wil zeggen: sta open voor wat ze (hij?) wel onder woorden kan brengen, en doe wat ze vraagt, ook al snap je het (nog) niet. Dus de juiste voornaamwoorden, ook al voelt het voor jou vreemd, dat soort dingen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:50:50 #147
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_94021789
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:46 schreef wonderer het volgende:
Da's nogal een brede vraag... Als je wat preciezer kunt zijn, zou dat helpen, maar wat ik nu vast wil zeggen: sta open voor wat ze (hij?) wel onder woorden kan brengen, en doe wat ze vraagt, ook al snap je het (nog) niet. Dus de juiste voornaamwoorden, ook al voelt het voor jou vreemd, dat soort dingen.
Naja... ben zelf bi dus ik kan het me een beetje voorstellen...
Het is een zij.
Ja ik sta er open voor interesseer me wel in dit onderwerp en wil en eigenlijk wel meer over weten vandaar dat ik ook wel hier gekomen ben.

eh... preciezer? Kun je misschien enkele dingen noemen ik weet nog niet veel.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:14:52 #148
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94022882
Nou ja, ik weet niet hoe ver je vriendin is in het proces, dus ook niet zo goed wat er uit te leggen valt. Dus als je dat zou kunnen uitdiepen, zou dat wel helpen ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:44:27 #149
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_94024228
Uhmm... welk proces?
Sorry ik weet hier echt te weinig van af.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_94025235
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:44 schreef Raggingbull het volgende:
Uhmm... welk proces?
Sorry ik weet hier echt te weinig van af.
Geeft niet, daarom zijn we je om te helpen.

Eerste fase: diagnostiek
Dit zijn gesprekken met de psycholoog en/of met de psychiater. Doel van deze gesprekken is om twee dingen vast te kunnen stellen: ten eerste moet hij/zij beoordelen of ze echt transseksueel is en ten tweede of ze voldoende draagkracht heeft om de transitie aan te kunnen.

Tweede fase: behandeling met geslachtshormonen
Als zij groen licht gekregen heeft dan krijgt ze de hormonale behandeling, dit is nodig om het lichaam zo veel als mogelijk aan te passen aan het gewenste geslacht. Dit is echter maar beperkt mogelijk, want lichamelijke veranderingen die tijdens de puberteit eenmaal zijn opgetreden zijn vaak onomkeerbaar. Om die reden zullen bij volwassen mannen een lage stem, relatief grove gelaatstrekken, gelaatsbeharing en brede schouders niet veranderen onder invloed van de hormoonbehandeling. Bij vrouwen zullen de borsten door gebruik van hormonen niet verdwijnen, daarvoor is chirurgische correctie vaak noodzakelijk.

Derde fase: de operaties
De laatste - en meest ingrijpende - stap in de behandeling, zijn de geslachtsaanpassende operaties. Bij een biologische man houdt in dat van zijn penis en scrotum een vagina wordt gemaakt. Bij een biologische vrouw worden de borsten, eierstokken en baarmoeder weggehaald en wordt van de clitoris een minipenis (= metaidoioplastiek) gemaakt of wordt er een wat grotere penis (= phalloplastiek) gecreëerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xenzo op 13-03-2011 00:14:34 (Er stonden wat spelfoutjes in mijn uitleg.) ]
  zondag 13 maart 2011 @ 00:09:46 #151
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_94025483
Naja... ik zal eens wat proberen aan de weet te komen.
Jullie zullen de eerste zijn die er wat van horen dan.

En Xenzo bedankt voor de uitleg.
Al een hoop duidelijker
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_94025672
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:09 schreef Raggingbull het volgende:
Xenzo bedankt voor de uitleg.
Graag gedaan.
  zondag 13 maart 2011 @ 00:16:16 #153
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_94025825
Owja in dat geval heeft ze fase 1 nog niet gehaald.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_94026831
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:16 schreef Raggingbull het volgende:
Owja in dat geval heeft ze fase 1 nog niet gehaald.
Heeft ze zich al aangemeld bij het Genderteam? Zo ja, dan wordt ze vanzelf uitgenodigd voor een intake gesprek. De woorden "intake gesprek" klinkt misschien eng, maar in praktijk valt het reuze mee (als ik de transmannen- en vrouwen moet geloven die ik ken). Tijdens het intake gesprek moet ze een vragenlijst invullen en daarna wordt deze vragenlijst, met de antwoorden die zij gegeven heeft, met haar besproken en moet ze (kort) haar levensverhaal vertellen aan de psycholoog zodat hij/zij kan kijken of ze bij het Genderteam wel op de goede plek is. Daarna heeft ze nog een gesprek met Jos Megens (= coördinator). Hij zal haar folders- en informatie geven over de werkwijze van het Genderteam en wat ze de komende tijd kan verwachten.
pi_94037890
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:09 schreef wonderer het volgende:
16 is ook gewoon een kutleeftijd :')
nauw ik weet daar alles van in 1970 een hel was dit voor mij
  zondag 13 maart 2011 @ 15:17:32 #156
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_94047484
Niet gedaan dacht ik
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:34 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Heeft ze zich al aangemeld bij het Genderteam? Zo ja, dan wordt ze vanzelf uitgenodigd voor een intake gesprek. De woorden "intake gesprek" klinkt misschien eng, maar in praktijk valt het reuze mee (als ik de transmannen- en vrouwen moet geloven die ik ken). Tijdens het intake gesprek moet ze een vragenlijst invullen en daarna wordt deze vragenlijst, met de antwoorden die zij gegeven heeft, met haar besproken en moet ze (kort) haar levensverhaal vertellen aan de psycholoog zodat hij/zij kan kijken of ze bij het Genderteam wel op de goede plek is. Daarna heeft ze nog een gesprek met Jos Megens (= coördinator). Hij zal haar folders- en informatie geven over de werkwijze van het Genderteam en wat ze de komende tijd kan verwachten.
.

Niet gedaan dacht ik.
Ik zal het eens bespreken met haar dank je.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_94187658
Ik hoor net dat de sterilisatie eis voor geslachts wijziging nu in Den Haag besproken wordt.

13.15 tot 14.00 uur, in de Suze Groenewegzaal
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  woensdag 16 maart 2011 @ 12:50:44 #158
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94187714
Nu al? :D Wow. Hopelijk komen ze ook snel met een beslissing.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_94187786
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 12:49 schreef Venus-Castina het volgende:
Ik hoor net dat de sterilisatie eis voor geslachts wijziging nu in Den Haag besproken wordt.

13.15 tot 14.00 uur, in de Suze Groenewegzaal
Is dat via een live-stream te zien? Zo ja, wie kan mij even de link geven? Alvast bedankt.
pi_94187913
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 12:52 schreef Xenzo het volgende:
Is dat via een live-stream te zien? Zo ja, wie kan mij even de link geven? Alvast bedankt.
Nee, helaas is dat niet live te volgen, de bespreking is wel vrij toegankelijk.
Het is dat ik nu veel werk te doen heb anders was ik direct op de trein naar Den Haag gesprongen.

http://www.tweedekamer.nl(...)fweek=Woensdag&his=0

Een vriendin van me gaat er heen, ze zal me bellen als er iets is. Dan post ik het ook wel hier.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_94187946


[ Bericht 100% gewijzigd door Venus-Castina op 16-03-2011 12:57:13 ]
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_94188038
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 12:56 schreef Venus-Castina het volgende:
[...]

Een vriendin van me gaat er heen, ze zal me bellen als er iets is. Dan post ik het ook wel hier.
Heeft zij de mogelijkheid om te Twitteren? Want dit vind ik wel interessant om te volgen.
pi_94188048
Edit: dit was een dubbelpost, mijn excuses ervoor.
pi_94188228
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 12:59 schreef Xenzo het volgende:
Heeft zij de mogelijkheid om te Twitteren? Want dit vind ik wel interessant om te volgen.
Volgens mij niet, ik denk dat ze alleen haar mobiel bij heeft. We kwamen er namelijk ook net pas achter dus het is wat haasten.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_94191951
Er is weinig nieuws te melden. Volgens Carolien van de Lagemaat is het ter kennisgeving aan genomen en als alles goed gaat wordt er voor de zomer een besluit genomen.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_94192656
Ik neem aan dat een aantal mensen uit de politiek zijn of haar mening geuit hebben over deze kwestie, of vergis ik me? Gaarne meer informatie als dat kan.
pi_94193003
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:02 schreef Xenzo het volgende:
Ik neem aan dat een aantal mensen uit de politiek zijn of haar mening geuit hebben over deze kwestie, of vergis ik me? Gaarne meer informatie als dat kan.
Het spijt me, maar meer informatie heb ik nu niet. Ik was er niet bij en moet het dus hebben van mensen die aanwezig waren.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  donderdag 17 maart 2011 @ 09:46:44 #168
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_94228562
Ze hebben de brief helemaal niet besproken, zie voor meer info: Juridische geslachtsverandering en het gebrek aan aandacht in politiek Nederland.

Overigens vind ik dat Alice Verheij een beetje overdrijft, die wet was er al lang geweest als het vorige kabinet niet was gevallen, en het politieke proces draait nu eenmaal erg langzaam.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:24:17 #169
107792 Hexley
the Platypus
pi_94229952
quote:
Dat leek mij dus echt een troll topic van een kleuter die niets beter met zijn tijd te doen heeft.
Desondanks toch het een en ander uiteengezet, waarom trap ik er iedere keer weer in?
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_94230540
Topics in Klaagbaak en Onzin, daar is het niveau nog lager dan op geenstijl. Dat moet je echt volledig negeren. Rickokun, een vrij bekende troll op fok, schopt graag tegen schenen denkende dat zulks leuk is en hem de man maakt. Afgaande op zijn posts schat ik hem in als een 14 jarig knulletje.
  donderdag 17 maart 2011 @ 11:50:01 #172
206345 Magenta
Full of colour
pi_94232464
Ik heb het gezien maar vond het niet de moeite om te reageren. Sommige mensen kun je maar beter gewoon negeren; die zijn niet vatbaar voor enig argument of nuance. Ze hadden trouwens beter de hele topic kunnen weggooien, wat er nu nog staat is alsnog 90% dom geblaat.

[ Bericht 12% gewijzigd door Magenta op 17-03-2011 15:05:29 ]
~Fin
pi_94238293
quote:
Tsss wat een walgtopic..
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:30:56 #174
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94243620
Had ik al gezegd dat ik een heel lief mailtje van mijn vader kreeg waarin hij vroeg waar hij het geld voor de operatie naartoe moest overmaken?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:52:26 #175
206345 Magenta
Full of colour
pi_94244711
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:30 schreef wonderer het volgende:
Had ik al gezegd dat ik een heel lief mailtje van mijn vader kreeg waarin hij vroeg waar hij het geld voor de operatie naartoe moest overmaken?
_O_ O+
~Fin
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:30:13 #176
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94246240
Overigens voelde ik gister een knobbel in mijn borst. Waarschijnlijk gewoon klierweefsel, maar goed, je wil er natuurlijk wel vroeg bij zijn mocht het iets raars zijn. Volgende week mammogram...

Hoe voelen jullie je als je een onderzoek moet ondergaan aan organen waar je eigenlijk geen binding mee hebt (prostaatonderzoek, urologisch, whatever)?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 17 maart 2011 @ 18:16:39 #177
206345 Magenta
Full of colour
pi_94247927
Geen ervaring mee, gelukkig. Niet blij waarschijnlijk.
~Fin
pi_94248784
Niet blij.
En dan heb ik alleen nog maar een paar echo s gehad.
Degene die dat deed dwong me bijna om mee te kijken ik zei tegen die vent dat hoort er niet te zitten dus ik hoef het ook niet te zien.
En hij ja maar.......
  zaterdag 19 maart 2011 @ 18:46:16 #179
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_94341965
Vond zojuist twee brieven in mijn bus van Interpolis: Mijn gegevens gaan ze niet aanpassen (zoals Jos al had voorspeld, ik moest het maar met het GBA oplossen), en voor mijn gezichtsepilatie willen ze mijn aanvullende verzekering aanspreken (wat dus niet klopt, en ook veel te weinig is). Wordt vervolgd. :(
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 20 maart 2011 @ 12:21:47 #180
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_94369790
Owh, balen.

Dat eerste hebben ze wel gedaan bij VGZ, het 2e pas na 10 maanden :P Dus succes :)
  zondag 20 maart 2011 @ 14:22:15 #181
206345 Magenta
Full of colour
pi_94374740
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 12:21 schreef NoktetMort het volgende:
Owh, balen.

Dat eerste hebben ze wel gedaan bij VGZ, het 2e pas na 10 maanden :P Dus succes :)
Nou bij mij dus niet 'we gebruiken alleen maar de gegevens zoals ze in het bevolkingsregister staan'. :{

Gister ook weer een declaratie teruggekregen met zo'n slap zinnetje 'uw zorgverlener voldoet niet aan de voorwaarden'. Nota bene exact dezelfde declaratie als een maand ervoor, die zonder problemen werd vergoed. :%

Na de zomer ben ik weg, ben dit ZO zat :r VGZ :r
~Fin
  maandag 21 maart 2011 @ 12:41:53 #182
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_94415321
Dankzij die lange weg van 10 maanden hoef ik nu maar 1 keer te bellen en het is geregeld :/

Maargoed, vaagheid bij verzekeraars en het VU.

Ik lees dat de eerste machtigingen voor epilatie van de genitale delen al geweigerd zijn. Nu zijn er daarvoor 2 oplossingen: declareren bij het VU zodra ik geopereerd ben (onder 1 DBC-code zoals vroeger), of aftrekken van de belasting.
Ik hoop maar dat mijn vriendin d'r huis kwijt kan en werk vind, dan kunnen we het nog rooien.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 11:06:38 #183
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_94460816
Ik was het bijna vergeten, maar alle Achmea verzekeraars (waar Interpolis ook onder valt) hebben de uitspraken van het CvZ al meegenomen in hun nieuwe voorwaarden van hun basisverzekering voor 2011:

quote:
Artikel 3 Plastische chirurgie
U heeft aanspraak op chirurgische ingrepen van plastisch chirurgische aard door een medisch specialist of kaakchirurg wanneer de behandeling leidt tot correctie van:
-- primaire geslachtskenmerken bij een vastgestelde transsexualiteit (inclusief epilatie van de
schaamstreek en baard
) bij een door ons gecontracteerde zorgverlener.
Die sukkels kennen hun eigen voorwaarden niet eens. |:(
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_94470419
As donderdag naar de endo.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 17:33:32 #185
206345 Magenta
Full of colour
pi_94473602
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 16:07 schreef Dropkogel het volgende:
As donderdag naar de endo.
*) ^O^

quote:
Transvisie werft donateurs
Transvisie heeft dringend nieuwe donateurs nodig. We houden daarom een bliksemactie voor het werven van donateurs. Ons doel is om het donateursbestand vóór 1 april 2011 te verdrievoudigen!

We doen daarom een klemmend beroep op uw medewerking. Help ons in woord en daad om het goede werk dat Transvisie te kunnen voortzetten en uitbouwen. Wordt donateur van Transvisie. Kijk eens goed rond in uw vrienden- en kennisenkring. Er zijn vast wel enkele mensen te vinden die het werk van Transvisie, net als u, een warm hart toedragen. Vraag hen minstens ¤25,-- over te maken op onze rekening en om het donateursformulier aan de rechterkant van deze webpagina in te vullen.

Wie zijn of haar bijdrage overmaakt vóór 1 april ontvangt desgewenst een GRATIS GLOSSY!
http://transvisie.net/
~Fin
pi_94481707
Wat gaat de endo vragen eigenlijk en hoe gaat zo n afspraak in zn werk?
  dinsdag 22 maart 2011 @ 21:39:06 #187
206345 Magenta
Full of colour
pi_94486639
Waarschijnlijk is het de eerste keer gewoon een kort vragenlijstje beantwoorden, informatie over de te gebruiken hormonen, even wegen, bloeddruk vaststellen en bloed prikken. (dat is mijn ervaring dus)
~Fin
pi_94487148
Alweer bloed prikken....afgelopen maand ook al |:(
  dinsdag 22 maart 2011 @ 21:58:02 #189
206345 Magenta
Full of colour
pi_94487780
Haha dat zal nog wel vaker moeten gebeuren :P
~Fin
pi_94518529
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:58 schreef Magenta het volgende:
Haha dat zal nog wel vaker moeten gebeuren :P
Ja lach maar ;)
Door een bepaalde situatie als kind ben ik als de dood om het bloedlab binnen te komen laat staan prikken.
Heel fijn dat er co - assistenten in het ziekenhuis werken die niet kunnen prikken.
Maar goed diegene prikte dus letterlijk 10 x mis...ik rende het hele ziekenhuis door.
Niet dat dit hielp want na een halve dag kon ik weer terug naar het bloedlab om weer bloed af te nemen ( dat moest 3x per dag om de medicatie spiegel in de gaten te houden en dat een half jaar lang).
En als kind kun je niet kiezen wie je gaat prikken je hebt naar je opvoeders te luisteren.
Zodoende ben ik niet blij met die situatie.
  donderdag 24 maart 2011 @ 12:26:11 #191
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_94550417
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:47 schreef Dropkogel het volgende:
Alweer bloed prikken....afgelopen maand ook al |:(
Bij het eerste bezoek aan de endo hoef je niet weer bloed te prikken hoor, dat moet pas weer als je een tijdje aan de hormonen bent (in mijn geval na 3 maanden, ik weet niet hoe het bij transmannen zit).

Edit: Oh, ik ben bang dat je dit niet meer op tijd leest, hoop dat je je niet teveel zorgen hebt gemaakt voor vandaag ;)

quote:
Heel fijn dat er co - assistenten in het ziekenhuis werken die niet kunnen prikken.
Volgens mij moet het altijd van te voren gemeld worden dat je door een co-assistent geholpen wordt, en volgens mij mag je dat ook weigeren.

Overigens heb ik dat zelf niet gedaan de vorige keer, ze moeten het toch leren, en wat mij betreft mogen ze dan ook wel op mij oefenen. Het ging trouwens in één keer goed :s)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 24 maart 2011 @ 14:21:32 #192
206345 Magenta
Full of colour
pi_94554555
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 17:45 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Ja lach maar ;)
Door een bepaalde situatie als kind ben ik als de dood om het bloedlab binnen te komen laat staan prikken.
Heel fijn dat er co - assistenten in het ziekenhuis werken die niet kunnen prikken.
Maar goed diegene prikte dus letterlijk 10 x mis...ik rende het hele ziekenhuis door.
Niet dat dit hielp want na een halve dag kon ik weer terug naar het bloedlab om weer bloed af te nemen ( dat moest 3x per dag om de medicatie spiegel in de gaten te houden en dat een half jaar lang).
En als kind kun je niet kiezen wie je gaat prikken je hebt naar je opvoeders te luisteren.
Zodoende ben ik niet blij met die situatie.
Oké begrijpelijk. Maar ik was wel serieus in die zin; het zal (helaas) zeker nog wel aantal keren voorkomen.

quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:26 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Bij het eerste bezoek aan de endo hoef je niet weer bloed te prikken hoor, dat moet pas weer als je een tijdje aan de hormonen bent (in mijn geval na 3 maanden, ik weet niet hoe het bij transmannen zit).
Hier dus wel. Ze moeten natuurlijk ook een startwaarde hebben, voordat je begint.
~Fin
  donderdag 24 maart 2011 @ 16:03:26 #193
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_94558465
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:21 schreef Magenta het volgende:
Ze moeten natuurlijk ook een startwaarde hebben, voordat je begint.
Ja, maar dropkogel had al bloed afgegeven bij het laatste diagnostische gesprek als ik het goed begrepen heb (hadden ze bij mij ook gedaan). Dan heeft het natuurlijk weinig zin om bij het eerste endo-gesprek weer bloed te gaan prikken :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_94602192
Maar goed uiteindelijk heb ik geen bloed geprikt.
Ik moest wegen, meten en de longen laten luisteren.
Ook werd de medische vragenlijst die je tijdens je diagnostiek in moest vullen door genomen.
Toen moest ik kiezen in welke vorm ik de hormonen wil gebruiken ( vreemd was dat er maar 3 opties genoemd werden terwijl er meer opties zijn)
Na het gesprek moest ik me inschrijven bij de apotheek en kreeg ik dus de hormonen mee.

Vandaag begonnen na de bijsluiter nog eens gelezen te hebben.
( zien jullie het voor je om 7 uur in de ochtend een bijsluiter lezen)

Over 3 maanden moet ik weer bloedprikken, een echo en een botscan krijgen.
En over 6 weken weer naar de psychologe.

Trouwens ook raar dan zit je daar bij de apotheek te wachten en dan hoor je iedere keer een geluidje als er een volgend iemand aan de balie mag komen en wat gebeurt er natuurlijk op de poli boven heeft men ook een bel....stress.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 17:07:21 #195
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_94606044
Oh ja, die botscan krijg ik ook bij mijn volgende afspraak.

Overigens kreeg ik gisteren weer een brief van Interpolis, dit keer met een nieuw verzekeringspasje. Op de plek waar op mijn oude pasje "man" stond staat nu "onbekend", en de brief was ook geadresseerd met de heer/mevrouw. Nu ja, ze proberen het in ieder geval :')
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_94606795
Joanne35 dat is al iets beter onbekend.

trouwens wat kunnen mensen zitten te zenuwen als het spreekuur uitloopt niet normaal.
ik ben maar het hokje van jos in gevlucht om water te pakken omdat ik er niks mee van doen wilde hebben.
gelukkig ging diegene toen weg.

het spreekuur liep een vol uur uit.

trouwens waar komt dat geluid vandaan ergens boven de apotheek dat de volgende aan de beurt is, echt heel irritant 2 bellen door elkaar dan moet je helemaal zo opletten.

maar goed vanmorgen heb ik dus mijn hormonen gesmeerd.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 17:53:28 #197
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94607547
Whoo, gefeliciteerd, droppie :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_94615471
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 17:53 schreef wonderer het volgende:
Whoo, gefeliciteerd, droppie :)
Dat zei mijn loge niet vanmorgen iig die zei het stinkt hier naar desinfectiezeep.
Daar vond ik het ook wel naar ruiken ja.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 16:06:49 #199
206345 Magenta
Full of colour
pi_94641906
Nou tot over een week of anderhalf á twee. @Dropkogel; smeer ze! :P
~Fin
pi_94655849
@ Magenta ben je op vakantie of in het ziekenhuis voor de operatie?

hm 2 dagen bezig en dan was vandaag al de camera mijn stille getuige ( + degene die het filmpje maakte natuurlijk) mijn stem begint nu wel langer als normaal wanneer ik verkouden begin te worden raar te doen :?
Alsof dat kan na 2 dagen nou ja....uh.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 22:17:11 #201
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94655931
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:15 schreef Dropkogel het volgende:
@ Magenta ben je op vakantie of in het ziekenhuis voor de operatie?

hm 2 dagen bezig en dan was vandaag al de camera mijn stille getuige ( + degene die het filmpje maakte natuurlijk) mijn stem begint nu wel langer als normaal wanneer ik verkouden begin te worden raar te doen :?
Alsof dat kan na 2 dagen nou ja....uh.
Ja, dat gaat snel hoor :D Ik moest de eerste weken ook steeds mijn keel schrapen, voelde echt gek, maar ging echt heel snel. En ze zeggen wel dat gel trager gaat, maar daar geloof ik na een aantal jongens op youtube gevolgd te hebben echt niks meer van.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_94666368
@ Wonderer heb je er youtube voorbeelden van?
Ach we zien wel gewoon over een paar weken weer eens een filmpje maken voor het verschil.
Dat doe ik niet op youtube hoor niet heel de wereld hoeft dat te horen :)
pi_94668799
Gisteren kon ik bijna mijn lachen niet inhouden.
ik was met een vriend in de supermarkt en moest even iets vragen aan een winkelmedewerker.
De medewerker in kwestie zag ik van achteren ik keek half tegen het gezicht aan toen diegene zich omdraaide.
Qua kapsel en gezicht echt een vrouw om te zien, totdat hij ging praten :@
pi_94682893
Mannen die zich laten ombouwen tot vrouw, dat is niks nieuws. Maar dat een omgebouwde man een baarmoeder in zijn lijf krijgt geïmplementeerd, hield niemand voor mogelijk. Toch kan het. De 32-jarige Kris (man) / Angelina (vrouw) uit Amsterdam blijkt een medisch wonder. Zie:
pi_94683445
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:28 schreef Xenzo het volgende:
Mannen die zich laten ombouwen tot vrouw, dat is niks nieuws. Maar dat een omgebouwde man een baarmoeder in zijn lijf krijgt geïmplementeerd, hield niemand voor mogelijk. Toch kan het. De 32-jarige Kris (man) / Angelina (vrouw) uit Amsterdam blijkt een medisch wonder. Zie:
En jij gelooft dat? je leven lang je immuunsysteem platleggen zodat het vreemde weefsel niet wordt afgestoten. Dat is schadelijk voor je gezondheid zeg!
Ik kan me niet voorstellen dat er een arts is die de eed van Hippocrates heeft gezworen en een dergelijke operatie wilt uitvoeren. Lili Elbe is als ik het goed heb overleden door afstoting na een baarmoeder transplantatie.

Een erg denigrerende rapportage overigens :(

[ Bericht 7% gewijzigd door Venus-Castina op 27-03-2011 20:00:12 ]
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_94685494
@ Venus-Castina,
Ik geloof niet dat zij een baarmoeder gekregen heeft van een andere vrouw, maar wat wél misschien zou kunnen is dat de medici één of ander onderdeel van haar eigen lichaam verbouwd hebben tot een baarmoeder-achtig-iets (wat het dan ook mag voorstellen). Nou ja, hoe dan ook: zij is happy, daar gaat het om.
  zondag 27 maart 2011 @ 21:15:07 #207
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94687677
Raar verhaal, maar als zij er blij van wordt *shrug*

Wel irritant dat bij dit soort reportages altijd nog even de oude naam erbij moet worden genoemd. Ik ben een keer geinterviewd waar ze dat ook vroegen en dat heb ik gewoon geweigerd te vertellen, dat doet er niet meer toe, zo heet ik niet meer (nou ja, legaal nog wel, maar boeien :P).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 27 maart 2011 @ 22:24:13 #208
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_94692302
Volgens mij is het een broodje Aap, ik kon ook helemaal niets vinden over die Italiaanse chirurg. En de enige bron die ik kan vinden is dat webregio tv, terwijl je toch zou verwachten dat zoiets als dit wel wat meer aandacht zou krijgen.

Edit: Ik zie dat Powned het "nieuws" inmiddels heeft overgenomen, maar dat zijn dan ook geen journalisten :P
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_94694639
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 11:57 schreef Dropkogel het volgende:
Gisteren kon ik bijna mijn lachen niet inhouden.
ik was met een vriend in de supermarkt en moest even iets vragen aan een winkelmedewerker.
De medewerker in kwestie zag ik van achteren ik keek half tegen het gezicht aan toen diegene zich omdraaide.
Qua kapsel en gezicht echt een vrouw om te zien, totdat hij ging praten :@
Als hotelreceptionist heb ik ook wel eens zoiets meegemaakt. Een van de gasten had blijkbaar een prostituee besteld. Niets bijzonders, zij meld zich aan draait om en loopt naar de lift. Onderweg struikelt ze ergens over en er volgt een harde mannelijke en vooral zware basstem: "OOOH GOD!"

Ja dan kan ik mijn lachen ook niet meer houden hoor. :)
  zondag 27 maart 2011 @ 23:20:19 #210
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94695333
Ik vermoed dat de overige huid van het scrotum is gestript en dat daar een zakje van is gemaakt voor aan het einde van de neovagina of iets in die richting.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_94722938
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 23:06 schreef Fixers het volgende:

[..]

Als hotelreceptionist heb ik ook wel eens zoiets meegemaakt. Een van de gasten had blijkbaar een prostituee besteld. Niets bijzonders, zij meld zich aan draait om en loopt naar de lift. Onderweg struikelt ze ergens over en er volgt een harde mannelijke en vooral zware basstem: "OOOH GOD!"

Ja dan kan ik mijn lachen ook niet meer houden hoor. :)
Dat is dan een gevalletje lachen als de gast weg is ;)
pi_94731411
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:54 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Dat is dan een gevalletje lachen als de gast weg is ;)
Dat leer je wel in de hotellerie, een stalen smoel hebben tot de kust veilig is. O-)

Vanmiddag nieuwe brillen gescoord. Zegt die verkoopster:
"En mevrouw moest nog gemeten worden?" (ik was samen met m'n vriendin)
"Nee, 't is voor mij."
"Oh, eh... het zijn nogal uitgesproken damesmodellen" :o
"Ja, leuk toch!" *)
Daarna ging ze verder met de orde van de dag in het gewone verkoopritueel.
  maandag 28 maart 2011 @ 20:35:31 #213
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94731729
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 20:30 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat leer je wel in de hotellerie, een stalen smoel hebben tot de kust veilig is. O-)

Vanmiddag nieuwe brillen gescoord. Zegt die verkoopster:
"En mevrouw moest nog gemeten worden?" (ik was samen met m'n vriendin)
"Nee, 't is voor mij."
"Oh, eh... het zijn nogal uitgesproken damesmodellen" :o
"Ja, leuk toch!" *)
Daarna ging ze verder met de orde van de dag in het gewone verkoopritueel.
Toen ik voor een nieuwe bril ging, werd ik tactvol (geen sarcasme) gewezen op de unisex sectie in plaats van de damessectie (dat was voor transitie).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_94733024
Leuk hoor ik ben vandaag weggestuurd van werk omdat een collega iets onbehoorlijks zei en ik haar kwaad aankeek.
Dezelfde collega denkt dat ik boos ben omdat mijn stem bij toevalligheid vrij diep was vanmorgen.
Begint ze een heel gezever over hormonen terwijl ze er niks vanaf weet, zodat ik vervolgens de stomme opmerking naar mn hoofd krijg dus je mag in de ochtend niet douchen.
Tja als ze nu eens goed geluisterd had zou ze weten dat het ging over na de gel opbrengen.
Maar goed normaal hoor ik er nooit iemand over en nu men weet dat je na de gel opbrengen niet mag douchen gaat ze bij de werkleider klagen dat ik stink. -O-
  maandag 28 maart 2011 @ 21:17:22 #215
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94734577
Jezus :') Er zijn zat mensen die 's avonds douchen, vindt ze die ook ineens stinken als ze dat weet? :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_94735291
Ja blijkbaar wel.
Want ze maakte ervan dat ik me dus dan wel nooit zal wassen.
:)
  maandag 28 maart 2011 @ 21:28:02 #217
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94735358
Wat doe je tussen die domme koeien?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_94736060
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:28 schreef wonderer het volgende:
Wat doe je tussen die domme koeien?
Werken althans een poging wagen.
pi_94741499
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 20:35 schreef wonderer het volgende:

[..]

Toen ik voor een nieuwe bril ging, werd ik tactvol (geen sarcasme) gewezen op de unisex sectie in plaats van de damessectie (dat was voor transitie).
Al het personeel was bezet toen we binnenkwamen. Daarom eerst maar monturen uitgezocht en die bijgehouden tot we aan de beurt waren. We zijn gewoon systematisch alle rekken afgegaan, maar bij de heren heb ik echt maar één model gezien, die waren allemaal hetzelfde. Nu nog een weekje wachten.

Zeg Dropkogel, wat voor werk poog je dan uit te voeren?

Ik ben druk aan het zoeken en solliciteren naar iets nieuws. Vooral om minder reistijd te hebben. Maar ik zie er een tweede voordeel in: ik kan met een schone lei beginnen en kan zonder het macho-mannen-masker wat ik nog wel eens op heb op mijn huidige werk.
pi_94764369
@ Fixers werk wat normaal door de mensen van de postkamer gedaan wordt, brieven mailen dus.
Saai.

Succes met solliciteren dat zal wel niet mee vallen.
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:22:12 #221
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_94895416
En zoals ik al dacht was het een broodje aap: Webregio's 1 april grap: Man met baarmoeder.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:25:07 #222
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94895549
Oh ja, ik heb mijn operatie geboekt. :Y :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_94897494
ik zelf vind dit een zieken grap
pi_94897604
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 12:19 schreef carla_ het volgende:
ik zelf vind dit een zieken grap
wat joanne35 schrijf
pi_94898590
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:25 schreef wonderer het volgende:
Oh ja, ik heb mijn operatie geboekt. :Y :)
Dus eindelijk kun je naar een platte borst uitkijken.
Mooi man.
Heb je nog voor de zomer een datum of lig je met hitte nogsteeds aan een hesje te trekken?
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:27:51 #226
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94919704
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 12:51 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Dus eindelijk kun je naar een platte borst uitkijken.
Mooi man.
Heb je nog voor de zomer een datum of lig je met hitte nogsteeds aan een hesje te trekken?
18 mei al :) Dan is het waarschijnlijk al wel warm maar da's maar een paar weken. En ik heb een zwembroek gekocht :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_94921822
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:27 schreef wonderer het volgende:

[..]

18 mei al :) Dan is het waarschijnlijk al wel warm maar da's maar een paar weken. En ik heb een zwembroek gekocht :Y
Dat is lekker snel zeg.

ik heb alweer 2 jaar een zwembroek nog niet vaak gebruikt trouwens aangezien iedereen die ik ken in een zwembad wil zwemmen en tja dat is een beetje lastig zo.
  vrijdag 1 april 2011 @ 22:47:08 #228
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94924052
Ik wil als ik weer in Nederland ben een zwembroek bij Danae met een pouch voor de packer, maar voor nu is een board short ook wel tof.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_94924414
Eigenlijk ben ik benieuwd hoe lang je na de top surgery weer zou mogen zwemmen.
Dat zou toch wel een van de eerste dingen zijn die ik weer ga doen denk ik.
Afgezien van het transman zwemmen van vorig jaar heb ik de afgelopen 15 jaar nog maar misschien 10 x gezwommen ofzo.

Wat wel lastig is dat mijn ma telkens vraagt of we gaan zwemmen.
Ik heb haar maar gezegd dat ik er niet speciaal badkleding voor ga kopen.
hopelijk weet ik de vraag te omzeilen nog deze zomer.
  vrijdag 1 april 2011 @ 23:44:04 #230
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94926729
Drie weken, geloof ik. Dan is de wond dicht en kun je in principe alles weer.

Ik hou helemaal niet van zwemmen, maar voor de hell of it ga ik het wel doen :D Sowieso wel met een rash guard of zo want ik verbrand keisnel.

Ik heb een foto van mijn nieuwe zwembroek maar ik weet niet waar ik hem moet uploaden :')



Gewoon blog maar.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 2 april 2011 @ 00:48:25 #231
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94929778
Ziet er stoer uit!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 2 april 2011 @ 00:54:38 #232
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94930022
Oja, ik ben door Wonderer deze reeks gaan volgen. kwam hem weken terug tegen in een topic.
Heb wel bewondering voor jullie. Het lijkt me echt geen makkelijke weg.

Komt een beetje onhandig over maar wil jullie eigenlijk allemaal veel succes wensen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 2 april 2011 @ 01:01:58 #233
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94930305
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 00:54 schreef Staal het volgende:
Oja, ik ben door Wonderer deze reeks gaan volgen. kwam hem weken terug tegen in een topic.
Heb wel bewondering voor jullie. Het lijkt me echt geen makkelijke weg.

Komt een beetje onhandig over maar wil jullie eigenlijk allemaal veel succes wensen.
Ah, eindelijk bijgelezen? ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 2 april 2011 @ 01:11:18 #234
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94930703
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 01:01 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ah, eindelijk bijgelezen? ;)
Nog niet alles uiteraard maar wel veel. :).
Voel me zelfs een beetje een voyeur vandaar dat ik nu toch wel even reageerde. Maar die broek heb je mooi gekozen en zwemmen is erg goed voor je armen en schouders.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_94935899
@ Wonderer mooie broek.
De mijne heeft ook dat model alleen lijkt het qua kleuren op een blauwe surfbroek zoals in een clip van Pearl Jam voorkomt.

@ Staal hoi.
Ik moet zeggen dat ik ook niet alle topics bijgelezen heb maar wel veel.
pi_95129546
Echt waarom moet iemand van de begeleiding thuis nu altijd het onderwerp op transitie brengen.
En dan ook nog de manier waarop....men vind dat de operaties het belangrijkste zijn dus dan is dat zo.
Naar mijn mening is het totaalplaatje belangrijk.
Maar goed.

Er zijn zo weinig momenten dat ik echt denk aan mn transitie eigenlijk niet met uitzondering van het moment dat ik mijn hormonen neem en het douchen na.

Ik geniet mag dat ook eens?
pi_95130904
Ik denk wel veel aan transitie en aanverwante zaken. Maar ik ben het met je eens dat er belangrijke dingen zijn dan dé operatie. Dat vind ik persoonlijk eigenlijk het minst boeiende onderdeel van het hele proces. Mijn totale zelfpresentatie, het beeld wat de buitenwereld ziet, wat ik zie in de spiegel dát is belangrijk voor mij.
  woensdag 6 april 2011 @ 20:58:37 #238
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95137845
Met alleen hormonen word je meer het andere geslacht dan met alleen de operaties. Wat is dan het belangrijkste? |:(

Overigens mag mijn online apotheek geen grote flesjes testo naar new hampshire sturen :r
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 7 april 2011 @ 12:09:32 #239
206345 Magenta
Full of colour
pi_95162101
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen terug uit het ziekenhuis. Operatie is voorspoedig verlopen, op wat darmkramp en vermoeidheidsklachten (niet gek natuurlijk) na gaat het goed. Alles moet nu de kans krijgen te helen dus voordat het echt een beetje 'mooi' qua aanzien wordt zal nog wel even duren, maar het levert wel een hoop innerlijke rust op!

groetjes :)
~Fin
pi_95162213
Gefeliciteerd Magenta, ben hartstikke blij voor je!
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_95162328
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:09 schreef Magenta het volgende:
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen terug uit het ziekenhuis. Operatie is voorspoedig verlopen, op wat darmkramp en vermoeidheidsklachten (niet gek natuurlijk) na gaat het goed. Alles moet nu de kans krijgen te helen dus voordat het echt een beetje 'mooi' qua aanzien wordt zal nog wel even duren, maar het levert wel een hoop innerlijke rust op!

groetjes :)
Eigenlijk kom ik hier nooit, maar gefeliciteerd :D
  donderdag 7 april 2011 @ 12:26:35 #242
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_95162683
Mooi om te horen, gefeliciteerd ^O^
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 7 april 2011 @ 12:29:01 #243
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95162762
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:09 schreef Magenta het volgende:
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen terug uit het ziekenhuis. Operatie is voorspoedig verlopen, op wat darmkramp en vermoeidheidsklachten (niet gek natuurlijk) na gaat het goed. Alles moet nu de kans krijgen te helen dus voordat het echt een beetje 'mooi' qua aanzien wordt zal nog wel even duren, maar het levert wel een hoop innerlijke rust op!

groetjes :)
^O^

Spoedig herstel :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 7 april 2011 @ 13:50:08 #244
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95166029
Van harte Magenta, sterk maar snel weer aan!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_95175690
Hoi Magenta,

Op naar een spoedig herstel :)
pi_95208166
Heey mensen,

Ik ben dinsdag bij dr. Bouman geweest in het VUmc en heb te horen gekregen dat ik niet genoeg lengte heb voor een gewone vaginoplastiek. Dit houd in dat ik de keuze heb tussen de Colovanginoplastiek en een operatie waarbij het deel dat ze tekort komen halen uit je lies en onderbuik. Zelf prefereer ik de Colovaginoplastiek, zeker gezien de voordelen die deze operatie met zich meebrengt (wegen in mijn ogen zwaarder dan de nadelen). Ik spreek dit echter alleen uit op basis van inbeelding en de uitleg over deze operatie van dr. Bouman zelf. Nou ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met deze operatie of iemand kennen die mogelijk deze operatie heeft ondergaan.
pi_95214607
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:13 schreef Mathildis-Augusta het volgende:
Heey mensen,

Ik ben dinsdag bij dr. Bouman geweest in het VUmc en heb te horen gekregen dat ik niet genoeg lengte heb voor een gewone vaginoplastiek. Dit houd in dat ik de keuze heb tussen de Colovanginoplastiek en een operatie waarbij het deel dat ze tekort komen halen uit je lies en onderbuik. Zelf prefereer ik de Colovaginoplastiek, zeker gezien de voordelen die deze operatie met zich meebrengt (wegen in mijn ogen zwaarder dan de nadelen). Ik spreek dit echter alleen uit op basis van inbeelding en de uitleg over deze operatie van dr. Bouman zelf. Nou ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met deze operatie of iemand kennen die mogelijk deze operatie heeft ondergaan.
Werk Bouman daar nog. ik krijg nog een operatie van hem te goed wat wel door de ziekenfonds betaald is naar nooit is uitgevoerd

carla snijder
pi_95214729
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:13 schreef Mathildis-Augusta het volgende:
Heey mensen,

Ik ben dinsdag bij dr. Bouman geweest in het VUmc en heb te horen gekregen dat ik niet genoeg lengte heb voor een gewone vaginoplastiek. Dit houd in dat ik de keuze heb tussen de Colovanginoplastiek en een operatie waarbij het deel dat ze tekort komen halen uit je lies en onderbuik. Zelf prefereer ik de Colovaginoplastiek, zeker gezien de voordelen die deze operatie met zich meebrengt (wegen in mijn ogen zwaarder dan de nadelen). Ik spreek dit echter alleen uit op basis van inbeelding en de uitleg over deze operatie van dr. Bouman zelf. Nou ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met deze operatie of iemand kennen die mogelijk deze operatie heeft ondergaan.
Zou ik ook doen. Alleen wordt hij dan niet erg diep, volgens mij. Maar ik weet niet of jou dat iets uitmaakt :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:44:15 #249
206345 Magenta
Full of colour
pi_95217910
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:12 schreef Venus-Castina het volgende:
Gefeliciteerd Magenta, ben hartstikke blij voor je!
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:15 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Eigenlijk kom ik hier nooit, maar gefeliciteerd :D
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:26 schreef Joanne35 het volgende:
Mooi om te horen, gefeliciteerd ^O^
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:29 schreef wonderer het volgende:

[..]

^O^

Spoedig herstel :)
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:50 schreef Staal het volgende:
Van harte Magenta, sterk maar snel weer aan!
Thanks! Allemaal een dikke :*
~Fin
pi_95246728
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 13:14 schreef carla_ het volgende:

[..]

Werk Bouman daar nog. ik krijg nog een operatie van hem te goed wat wel door de ziekenfonds betaald is naar nooit is uitgevoerd

carla snijder
Dr. Bouman werkt inderdaad nog steeds bij het VUmc.
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 13:16 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Zou ik ook doen. Alleen wordt hij dan niet erg diep, volgens mij. Maar ik weet niet of jou dat iets uitmaakt :)
Ik val toch niet op bio-mannen dus de lengte maakt opzich niet heel erg veel uit. Volgens Bouman kunnen ze er bij mij max. 13 cm van maken.
pi_95246878
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:44 schreef Mathildis-Augusta het volgende:
Ik val toch niet op bio-mannen dus de lengte maakt opzich niet heel erg veel uit. Volgens Bouman kunnen ze er bij mij max. 13 cm van maken.
Oh, 13 centimeter lijkt mij ook al voldoende :)
Ja, als ik in jouw schoenen stond zou ik toch ook voor een colovaginoplastiek gaan. Eerder dan wanneer ze overal dingen vandaan gaan halen. Dat zou ik alleen willen als mijn leven er vanaf zou hangen, ik denk namelijk wel dat je daar geen fraaie littekens aan overhoudt.
pi_95247046
Naja, ik zal er alleen in mijn achterste iets van merken als het goed is XD haha. Maar ik denk inderdaad dat colo het beste is. Ik ben nog steeds benieuwd of iemand ervaring heeft met deze operatie of iemand kent.
pi_95247195
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:53 schreef Mathildis-Augusta het volgende:
Naja, ik zal er alleen in mijn achterste iets van merken als het goed is XD haha. Maar ik denk inderdaad dat colo het beste is. Ik ben nog steeds benieuwd of iemand ervaring heeft met deze operatie of iemand kent.
Nee, ik zelf niet en ik ken ook niemand. Hmm... Misschien eens rondkijken op een transforum ergens?
Je kunt natuurlijk ook gewoon met de dokter over de voor- en nadelen praten.
  zaterdag 9 april 2011 @ 01:59:45 #254
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95248579
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:44 schreef Magenta het volgende:

[..]



[..]



[..]



[..]



[..]

Thanks! Allemaal een dikke :*
Hoe gaat het met je?

Ik kan nooit antwoord geven op vragen want ben een beetje aangewaaid onkruid in deze reeks. Blijf jullie wel volgen en met bewondering.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 9 april 2011 @ 05:02:12 #255
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95250163
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:53 schreef Mathildis-Augusta het volgende:
Naja, ik zal er alleen in mijn achterste iets van merken als het goed is XD haha. Maar ik denk inderdaad dat colo het beste is. Ik ben nog steeds benieuwd of iemand ervaring heeft met deze operatie of iemand kent.
Ik wist niet eens dat het bestond, tot ik in een docu over die puberteitsremmers hoorde dat die remmers zorgden voor een probleem: piemel bleef ook klein, dus niet bruikbaar voor vaginoplastiek. En toen zeiden ze iets over een stukje darm inderdaad.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 9 april 2011 @ 11:51:25 #256
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_95254059
Ik ken eigenlijk vrijwel niemand meer van ná een operatie met Colovaginoplastiek. Meestal wordt het inderdaad gebruikt bij jongeren die puberteitsremmers hebben gehad, idd vanwege bovengenoemde reden.
Het schijnt wel ok te zijn, aangezien je vagina dan wat vochtiger is, omdat dat stukje darm dus een slijmvlies heeft.En het blijft de peristaltische (schrijf ik dat goed?) beweging houden, net zoals schijnbaar een bio vagina een klein beetje doet (Dat laatste is echt van horen zeggen, dus reken me er niet op af.).
Ik zou het bijna ook willen, want ik ben niet bepaald groot geschapen, ze kunnen namelijk hoogstens ongeveer 8 cm diepte maken bij mij. Ik ben toen bij Buncamper geweest en die zei dat het niet hoefde omdat ze dat eigenlijk alleen doen bij jongeren met hormoonremmers en omdat het meer risico met zich meebrengt wat betreft infecties.
pi_95257255
Ze hebben minimaal 6 centimeter nodig voor een gewone vaginoplastiek (als ze de huid helemaal uitrekken). Ik zit daar dus onder en ik heb geen puberteitsremmers gehad, wat ik op zichzelf al vrij bijzonder vind.
pi_95257342
Verschillende mensen zijn verschillend geschapen. Er zijn biomannen waarbij er ook vrij weinig te vinden is.
In jouw situatie lijkt de colovaginoplastiek me de beste optie, maar dat wist je al ;)
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_95257430
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 13:32 schreef Venus-Castina het volgende:
Verschillende mensen zijn verschillend geschapen. Er zijn biomannen waarbij er ook vrij weinig te vinden is.
In jouw situatie lijkt de colovaginoplastiek me de beste optie, maar dat wist je al ;)
Hoeveel bio-mannen zouden er zijn met 3.8 cm? XD (Ja, ik weet het, TMI) :P
pi_95257635
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 13:34 schreef Mathildis-Augusta het volgende:
Hoeveel bio-mannen zouden er zijn met 3.8 cm? XD (Ja, ik weet het, TMI) :P
Ik zou het niet weten, zoveel heb ik er niet gezien. Misschien dat mijn zussen het weten :P
Als ik internet moet geloven heeft 0,6% van de mannen een micropenis.

[ Bericht 5% gewijzigd door Venus-Castina op 09-04-2011 13:50:30 ]
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_95258063
Maar ik ben geen man, dus dat scheelt weer :P
pi_95258171
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 13:51 schreef Mathildis-Augusta het volgende:
Maar ik ben geen man, dus dat scheelt weer :P
Ik vermoed dat het percentage bij vrouwen nog kleiner is..... ;)
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_95258912
quote:
Op zaterdag 9 april 2011 13:30 schreef Mathildis-Augusta het volgende:
Ze hebben minimaal 6 centimeter nodig voor een gewone vaginoplastiek (als ze de huid helemaal uitrekken). Ik zit daar dus onder en ik heb geen puberteitsremmers gehad, wat ik op zichzelf al vrij bijzonder vind.
Moet je blij mee zijn! Kan je ook nog bikini's aan (wel met een langer broekje) en hotpants en zo :)
pi_95259202
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:15 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Moet je blij mee zijn! Kan je ook nog bikini's aan (wel met een langer broekje) en hotpants en zo :)
Ik kan zelfs zonder extra aanpassingen bikini's aan. Daar ben ik wel blij mee. Maar die hotpants gaat me niet lukken, daarvoor moet ik eerst wat kilootjes kwijtraken :P moet sowieso voor de operatie
pi_95259589
quote:
Op zaterdag 9 april 2011 14:23 schreef Mathildis-Augusta het volgende:

[..]

Ik kan zelfs zonder extra aanpassingen bikini's aan. Daar ben ik wel blij mee. Maar die hotpants gaat me niet lukken, daarvoor moet ik eerst wat kilootjes kwijtraken :P moet sowieso voor de operatie
Ik hoop wel dat dat je voor de zomer gelukt is!
Hotpants in de zomer O+
pi_95259635
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:35 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Ik hoop wel dat dat je voor de zomer gelukt is!
Hotpants in de zomer O+
Mijn doel is om op 1 juni 15 kilo kwijt te zijn en ik ben er al een paar kwijt dus gaat de goede kant op :P
pi_95259715
quote:
Op zaterdag 9 april 2011 14:37 schreef Mathildis-Augusta het volgende:

[..]

Mijn doel is om op 1 juni 15 kilo kwijt te zijn en ik ben er al een paar kwijt dus gaat de goede kant op :P
Wat goed :D
Hoeveel was je en wat is je streefgewicht?
  zaterdag 9 april 2011 @ 17:47:20 #268
206345 Magenta
Full of colour
pi_95266765
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:59 schreef Staal het volgende:

[..]

Hoe gaat het met je?

Ik kan nooit antwoord geven op vragen want ben een beetje aangewaaid onkruid in deze reeks. Blijf jullie wel volgen en met bewondering.
Goed, maar met ups en downs. Voorlopig mag ik heel tevreden zijn, denk ik :Y .
~Fin
pi_95266956
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 17:47 schreef Magenta het volgende:

[..]

Goed, maar met ups en downs. Voorlopig mag ik heel tevreden zijn, denk ik :Y .
Ik hoop wel meer ups dan downs :)
  zaterdag 9 april 2011 @ 17:56:49 #270
206345 Magenta
Full of colour
pi_95267140
Ja ach die downs zijn (kleinere of wat grotere) ongemakken, daartegenover staat een hoop gemoedsrust, blijdschap en soms ook wel ''trots'' :)
~Fin
pi_95267195
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 17:56 schreef Magenta het volgende:
Ja ach die downs zijn (kleinere of wat grotere) ongemakken, daartegenover staat een hoop gemoedsrust, blijdschap en soms ook wel ''trots'' :)
Kan ik me voorstellen. Ben blij voor je! :D
  zaterdag 9 april 2011 @ 18:57:21 #272
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95269723
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:51 schreef NoktetMort het volgende:
net zoals schijnbaar een bio vagina een klein beetje doet (Dat laatste is echt van horen zeggen, dus reken me er niet op af.).
Ja, bij het klaarkomen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_95716024
Stil hier.

Jullie raden nooit waarom ik vandaag reden tot een rel was op het werk :)
Jawel laat door een collega de tondeuse over je hoofd halen.
( Hetgeen ik altijd al doe maar omdat iemand anders het doet is het opeens zonde)

Een collega oh waarom laat je je haar niet lang groeien.

A: omdat ik geen volle baard heb.
B: omdat ik me extra genderdysfoor voel met lang haar.
C : omdat ik een sloom gezicht krijg als ik lang haar heb.

Toen ik terug kwam van schaften durfde niemand iets te zeggen over mijn niet harige haardracht *O*
pi_95716291
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:37 schreef Dropkogel het volgende:
Stil hier.

Jullie raden nooit waarom ik vandaag reden tot een rel was op het werk :)
Jawel laat door een collega de tondeuse over je hoofd halen.
( Hetgeen ik altijd al doe maar omdat iemand anders het doet is het opeens zonde)

Een collega oh waarom laat je je haar niet lang groeien.

A: omdat ik geen volle baard heb.
B: omdat ik me extra genderdysfoor voel met lang haar.
C : omdat ik een sloom gezicht krijg als ik lang haar heb.

Toen ik terug kwam van schaften durfde niemand iets te zeggen over mijn niet harige haardracht *O*
Ik vind lang haar juist heel stoer en mannelijk :@
pi_95717624
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:43 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Ik vind lang haar juist heel stoer en mannelijk :@
Niet als je het in combinatie met mijn hoofd ziet hoor.
  dinsdag 19 april 2011 @ 17:50:40 #276
206345 Magenta
Full of colour
pi_95722416
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2011 17:58 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen. Ben blij voor je! :D
Thanks :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:37 schreef Dropkogel het volgende:
Stil hier.

Jullie raden nooit waarom ik vandaag reden tot een rel was op het werk :)
Jawel laat door een collega de tondeuse over je hoofd halen.
( Hetgeen ik altijd al doe maar omdat iemand anders het doet is het opeens zonde)

Een collega oh waarom laat je je haar niet lang groeien.

A: omdat ik geen volle baard heb.
B: omdat ik me extra genderdysfoor voel met lang haar.
C : omdat ik een sloom gezicht krijg als ik lang haar heb.

Toen ik terug kwam van schaften durfde niemand iets te zeggen over mijn niet harige haardracht *O*
Tis jouw haar, maar zonder foto's kunnen wij er natuurlijk niets van zeggen of het een verbetering is of niet ;)
~Fin
pi_95722506
Magenta ik zet nooit fotos online.
:)
pi_95722640
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:09 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Niet als je het in combinatie met mijn hoofd ziet hoor.
Oh, nou ja... Ik weet natuurlijk niet hoe je gezicht eruit ziet. Maar hou jij het maar hoe jij het leuk vindt! Ga het niet voor mij laten groeien alsjeblieft :')
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:23:08 #279
206345 Magenta
Full of colour
pi_95734644
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:52 schreef Dropkogel het volgende:
Magenta ik zet nooit fotos online.
:)
Snap ik hoor, vandaar ook de ' ;) '
~Fin
pi_95735142
@ Magenta hoe gaat het trouwens met je herstel?
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:44:30 #281
206345 Magenta
Full of colour
pi_95736195
Goed, vorige week voor een na-check geweest, ze waren tevreden :) (en ik ook)
~Fin
pi_95736251
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:44 schreef Magenta het volgende:
Goed, vorige week voor een na-check geweest, ze waren tevreden :) (en ik ook)
Dat is geweldig om te horen!
Misschien dat ik over 3 jaar ook zo tevreden kan zijn.... Geniet ervan meid!
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_95736405
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:44 schreef Magenta het volgende:
Goed, vorige week voor een na-check geweest, ze waren tevreden :) (en ik ook)
Dat klinkt goed :)
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:51:17 #284
206345 Magenta
Full of colour
pi_95736717
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:45 schreef Venus-Castina het volgende:

[..]

Dat is geweldig om te horen!
Misschien dat ik over 3 jaar ook zo tevreden kan zijn.... Geniet ervan meid!
Thx O+ , in welk stadium zit jij nu? (ik ben het overzicht door iedereen hier een beetje kwijtgeraakt, sorry).

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:47 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Dat klinkt goed :)
:Y
~Fin
pi_95737841
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:51 schreef Magenta het volgende:
Thx O+ , in welk stadium zit jij nu? (ik ben het overzicht door iedereen hier een beetje kwijtgeraakt, sorry).
Het is wat onoverzichtelijk af en toe ;)
Eigenlijk sta ik nog helemal aan het begin. Afgelopen zomer kwam bij mij het besef dat ik deze genderdysforie niet eeuwig kon blijven wegstoppen en dus actie moest ondernemen. Toen ben ik heel voorzichtig te werk gegaan in het mijzelf te ervaren en ontdekken omdat ik er in al die 15 jaren met alleen denken niet aan uit ben gekomen. Na gesprekken met een gender psycholoog heb ik mij heel symbolisch op mijn verjaardag aangemeld bij het VUmc en dezelfde week de intake gehad.
Nu is het dus wachten op de diagnostiek maar intussen zit ik ook niet stil en presenteer me vaker als vrouw in het publiek dan nog als man (voor familie en officiële zaken).
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_95747541
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:08 schreef Venus-Castina het volgende:

Na gesprekken met een gender psycholoog heb ik mij heel symbolisch op mijn verjaardag aangemeld bij het VUmc en dezelfde week de intake gehad.
Dezelfde week intake? De wonderen zijn de wereld nog niet uit :D
pi_95748028
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 01:42 schreef Maisnon het volgende:
Dezelfde week intake? De wonderen zijn de wereld nog niet uit :D
Het is daar wat krom geregeld he, sommige mensen moeten er 3 maanden op wachten... Ik ben regelmatig in de buurt van het VUmc dus kwam ik na mijn aanmelding ook af en toe bij receptie K langs. Bij een bezoekje bleken ze een gaatje te hebben voor een intake.
Eigenlijk heb ik veel te lang gewacht met inschrijven omdat ik het niet onder ogen wilde komen, maarja met niets doen bereik je ook niks he. Ik was ook een beetje bang voor afwijzing (wat moet je dan in vredesnaam met jezelf doen) maar de reactie was dat ik veel eerder had moeten komen en er werd me direct verteld dat ik het diagnostische traject inga. Met een beetje geluk start dat begin 2012, wat een tijd wachten zeg.

[ Bericht 12% gewijzigd door Venus-Castina op 20-04-2011 02:54:09 ]
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  woensdag 20 april 2011 @ 03:20:51 #288
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95748195
Mijn maatje had ook binnen een week een afspraak omdat ie de week erop naar Frankfurt zou vertrekken. Hij dacht nogal naief dat ie na dat gesprek een recept voor T zou krijgen, vandaar dat ie nog bij de VU terecht wilde.

Overigens, heeft iemand hier ervaring met naamsverandering.nl? En degenen die hun naam al veranderd hebben: moet je ergens per se zelf voor aanwezig zijn of kun je ook ondertekende papieren opsturen of zo?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_95748228
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 03:20 schreef wonderer het volgende:
Overigens, heeft iemand hier ervaring met naamsverandering.nl? En degenen die hun naam al veranderd hebben: moet je ergens per se zelf voor aanwezig zijn of kun je ook ondertekende papieren opsturen of zo?
Dat kun je het beste aan Mathildis-Augusta vragen, zij heeft in hoger beroep haar naam kunnen veranderen, wat haar is gelukt door onder andere een schrijven van het VUmc waarin staat dat ze tijdens de rle de rol van het vrouwelijke geslacht moet aannemen en daar helpt een mannelijke naam natuurlijk niet bij.
Ook heeft ze achterhaald dat haar naam in Nederland ook door een handjevol mannen gedragen wordt waardoor het officieel ook een mannelijke naam is en er dus juridisch geen bezwaar kan bestaan tegen het aannemen ervan.
Ze was als ik het goed heb aanwezig bij de zittingen.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  woensdag 20 april 2011 @ 05:07:28 #290
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95748429
Dan hoop ik dat ze hier ook komt posten ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_95749890
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 05:07 schreef wonderer het volgende:
Dan hoop ik dat ze hier ook komt posten ;)
Je kan toch ook een PM sturen en vragen of ze het antwoord in dit topic post?
pi_95752382
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 05:07 schreef wonderer het volgende:
Dan hoop ik dat ze hier ook komt posten ;)
Ik vraag het haar vanavond wel even.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  woensdag 20 april 2011 @ 11:53:11 #293
206345 Magenta
Full of colour
pi_95755321
Ik ben begonnen met de naam/geslachtsaanduidingwijzigingen. Dat kan (o.a.) in NL via vier adressen die ik via het VU gekregen heb. Daar stuur je de benodigde papieren (geboorteakte, kopie van legitimatiebewijs, bewijs van Nederlanderschap) aan op, ik ben het nu aan het bekijken.
~Fin
  woensdag 20 april 2011 @ 16:05:55 #294
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95764364
Ik zit nu alleen te kijken naar naamswijziging, ik heb nog geen behoefte aan nog een operatie, daaro.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 20 april 2011 @ 16:25:01 #295
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_95765186
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 03:31 schreef Venus-Castina het volgende:
Dat kun je het beste aan Mathildis-Augusta vragen, zij heeft in hoger beroep haar naam kunnen veranderen, wat haar is gelukt door onder andere een schrijven van het VUmc waarin staat dat ze tijdens de rle de rol van het vrouwelijke geslacht moet aannemen en daar helpt een mannelijke naam natuurlijk niet bij.
Weet je zeker dat het de VU was en dat ze niet bij het genderteam in Gent liep? Want er ligt ook een vergelijkbare uitspraak van iemand met een verklaring van het genderteam te Gent.

De vraag is natuurlijk wel of ze ook een verklaring van een psycholoog in de V.S. gaan accepteren.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_95767343
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:25 schreef Joanne35 het volgende:
Weet je zeker dat het de VU was en dat ze niet bij het genderteam in Gent liep? Want er ligt ook een vergelijkbare uitspraak van iemand met een verklaring van het genderteam te Gent.

De vraag is natuurlijk wel of ze ook een verklaring van een psycholoog in de V.S. gaan accepteren.
Nee dat is ze niet, Mathildis is een goede vriendin van me. Ik bel haar wel even of zie hier wat wilt plaatsen.
Edit, ze komt vanavond hier, dan vraag ik het wel.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_95775191
Ik heb contact opgenomen met Blat Advocaten in Zeist toen ik groen licht heb gekregen bij het VU Medisch Centrum. Dit doe je door naamswijziging.nl te gaan en daar dit formulier in te vullen. Ik heb daar een gesprek gehad met A. van Luipen en hij heeft mijn zaak in behandeling genomen. Ik heb bij hem een medische machtiging ondertekend zodat hij mijn dossier bij het VUmc kon inzien. Vervolgens heeft hij een verzoekschrift geschreven voor de rechtbank voor het aanpassen van de naamswijziging. In Nederland mag je officieel je naam wijzigen als;

* bij uw geboorteaangifte is een onjuiste naam opgegeven;
* uw voornaam is niet meer passend omdat u een geslachtsverandering heeft ondergaan;
* u vindt uw naam lelijk.


Hetgeen je als transgender op je pad tegen komt in het Nederlandse rechtsysteem (ik dus ook) is art. 4.2 van BW 1;

De ambtenaar van de burgerlijke stand weigert in de geboorteakte voornamen op te nemen die ongepast zijn, of overeenstemmen met bestaande geslachtsnamen tenzij deze tevens gebruikelijke voornamen zijn.

Naamswijzigingszaken verlopen via de rechtbank in het arrondissement van je geboorteplaats. In mijn geval moest ik naar de rechtbank 's-Hertogenbosch. Mijn zaak is in eerste aanleg enkel schriftelijk behandeld en afgewezen op bovenstaand artikel. Mijn naam zou niet overeenkomen met mijn juridisch geslacht. Dit was onjuist, gezien de aantal namen die per geslacht zijn goedgekeurd door een ambtenaar van de Burgerlijke Stand zijn terug te vinden in de voornamendatabank van het Meertens Instituut. Zo is Maud ook goedgekeurd bij gemeenten als jongensnaam. Hiermee was artikel BW 1 4.2 dus al van tafel.

Helaas stond ook in de beschikking dat de rechtbank achtte dat mijn operatie nog niet in de nabije toekomst zou zijn en dat dit tot conflict situaties kon lijden als mijn naam niet overeen zou komen met mijn juridisch geslacht. Volgens de rechtbank had ik dus pas recht op deze naam als mijn operatie al gepland zou staan, daar dus niet van bewust dat het dan weinig zin heeft om al je naamswijziging aan te vragen voor je operatie. Wat mij persoonlijk ook erg dwars zat, was het feit dat ten eerste soortgelijke zaken in arrondissementen als Amsterdam en Arnhem wel waren goedgekeurd. De arrondissementen werken (zoals wel meer overheidsinstanties) langs elkaar heen en zijn niet verplicht zich aan elkaar te refereren. Als A zegt ik doe het zo, mag B dus alsnog anders beslissen. Ten tweede zat mij erg dwars dat ik niet bij de eerste keer al ben uitgenodigd op ter zitting te verschijnen om mijn kant van het verhaal te doen, zeker gezien ze dus al van plan waren het af te wijzen.

Uiteraard ben ik in Hoger Beroep gegaan en mijn zaak werd zodoende naar het Hof van 's-Hertogenbosch doorverwezen. Hier mocht ik uiteindelijk wel met mijn advocaat ter zitting verschijnen en heb tegen de drie rechters tegenover mij verteld dat ik niet beter weet dan dat ik vrouw ben en dat ik niet eens zou weten hoe me als man te gedragen. Jullie kennen die verhalen wel :) Vervolgens heb ik verteld dat mijn naam ook als jongensnaam bestaat en dat mijn proces en dus mijn operatie(datum) niet van toepassing is op mijn recht om mijn naam te wijzigen. De rechters waren het daarmee eens. Na 6 weken kreeg ik bericht dat mijn naamswijziging was goedgekeurd. Daarna begint een tijd van 3 maanden wachten. Dit noemen ze 'berusting'. Het openbaar ministerie heeft in die periode nog de tijd om in hoger beroep te gaan. Helaas is het in dit soort zaken niet mogelijk om deze periode te laten vervallen (in ander soort zaken kan dat veelal wel). In mijn zaak heeft het OM besloten mee te gaan in de uitspraak van het Hof mede gezien het feit dat in andere arrondissementen het wel de eerste keer toegekend is en mijn zaak in eerste instantie afgewezen. Het OM wist daarom niet meer welke stelling zij moesten innemen. Je spant in principe een zaak aan tegen de Staat met een naamswijziging en dus is het OM altijd een tegenpartij in deze zaken.

Na deze 3 maanden berusting stuurt de rechtbank de beschikking eerst naar je geboortegemeente. Zij dienen een toevoeging op je geboorte-akte aan te brengen waardoor je in het geboorteregister staat ingeschreven onder je nieuwe naam. Vervolgens sturen zij een officiële bevestiging van deze toevoeging naar de gemeente waar je staat ingeschreven (kan dus ook dezelfde gemeente zijn) en zij wijzigen dan de voornaam in het GBA. LET OP! Je oude naam blijft voor de gemeente net zolang zichtbaar totdat je je geslacht hebt gewijzigd en schriftelijk aan de gemeente verzoekt om oude gegevens uit het GBA te verwijderen. Doe je dit niet, dan blijven je oude gegevens zichtbaar!

Zodra je naam is aangepast in het GBA krijg je een brief thuis van je geboortegemeente met de bevestiging dat er een toevoeging heeft plaatsgevonden op je geboorte-akte. Je kunt dan naar de gemeente waar je woont om daar een nieuw ID aan te vragen. Na 5 dagen ben je de trotse bezitter/ster van een nieuwe voornaam :)

Kosten


De kosten verschillen per persoon. Als je onder de 12.000 euro p.j. verdient heb je recht op rechtsbijstand. Dit kan je advocaat je helpen aanvragen. Als je een volledige rechtsbijstand krijgt betaal je voor de eerste aanleg 163 euro (dit is inclusief aanvraag uittreksel geboorteregister, bewijs van Nederlanderschap en uittreksel GBA). Als je bij de rechtbank moet/wilt verschijnen betaal je daar extra voor. Ik geloof dat het rondom de 50 euro lag. Als je meer dan dat verdient dan betaal je maximaal rondom 1100 euro. Bespreek met je advocaat goed wat de mogelijkheden zijn en kijk naar je eigen budget (en dus ook of je het financieel aankan om evt. in Hoger Beroep te gaan.) Er zijn ook advocaten waar je van tevoren een vast bedrag mee af kan spreken.

Succes ermee en als je vragen hebt dan hoor ik het wel! :D

Hierbij scans van de beschikking (let op de vrouwelijke aanspreekvorm ~O> :

http://img13.imageshack.us/img13/6018/beschikkingpage1s.png (copy/paste deze link)
http://img233.imageshack.us/img233/8502/beschikkingpage2s.png (copy/paste deze link)
http://img339.imageshack.us/img339/8862/beschikkingpage3s.png (copy/paste deze link)

[ Bericht 1% gewijzigd door Mathildis-Augusta op 20-04-2011 20:38:15 ]
  woensdag 20 april 2011 @ 21:08:14 #298
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95778654
Crisis... dan kan ik het voorlopig dus wel vergeten. Ik heb helemaal geen behoefte aan bottom surgery. Ik had niet verwacht dat het zo lastig zou gaan, zeg. Fuck.

Bedankt voor je immens uitgebreide verhaal trouwens, top! ^O^

Zowel mijn eerste als mijn tweede naam worden overigens ook wel eens (heel weinig, maar toch) aan vrouwen gegeven... dat is dus enigszins hoopvol...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_95782609
Bij vrouw-naar-man transseksuelen kun je je voornaam toch laten aanpassen zodra je groen licht (= beginnen met de hormoonbehandeling) gekregen heb of vergis ik me nou? Trouwens, als ik correct geïnformeerd ben heeft de advocaat alleen een verklaring nodig van het Genderteam waarin staat dat je in behandeling bent of vergis ik me nou? Want eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat een advocaat alle medische details (= bijvoorbeeld psychologische rapporten, bloed en urine onderzoeken, medicatie en operatie(s) details) nodig heeft.
  woensdag 20 april 2011 @ 22:15:09 #300
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_95782740
@wonderer: ze willen af van die verplichting tot sterilisatie om je geslacht te wijzigen, het nieuwe wetsvoorstel zou nog voor het zomerreces in de Tweede Kamer worden besproken. Dus met een beetje geluk valt het straks toch nog te regelen.

Ik vind het trouwens ook een hoop gedoe, ik wacht wel tot na mijn srs of totdat die nieuwe wet er door is :{
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 20 april 2011 @ 22:17:00 #301
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95782847
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:13 schreef Xenzo het volgende:
Bij vrouw-naar-man transseksuelen kun je je voornaam toch laten aanpassen zodra je groen licht (= beginnen met de hormoonbehandeling) gekregen heb of vergis ik me nou? Trouwens, als ik correct geïnformeerd ben heeft de advocaat alleen een verklaring nodig van het Genderteam waarin staat dat je in behandeling bent of vergis ik me nou? Want eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat een advocaat alle medische details (= bijvoorbeeld psychologische rapporten, bloed en urine onderzoeken, medicatie en operatie(s) details) nodig heeft.
Dat groene licht heb ik niet omdat ik niet bij het genderteam in behandeling ben... Ik probeer morgen wel even te bellen want op mijn mail reageren ze niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:15 schreef Joanne35 het volgende:
@wonderer: ze willen af van die verplichting tot sterilisatie om je geslacht te wijzigen, het nieuwe wetsvoorstel zou nog voor het zomerreces in de Tweede Kamer worden besproken. Dus met een beetje geluk valt het straks toch nog te regelen.

Ik vind het trouwens ook een hoop gedoe, ik wacht wel tot na mijn srs of totdat die nieuwe wet er door is :{
Ja, maar voor DAT erdoor is...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')