En om het nog serieuzer aan te pakken, dit is de tevredenheid gemeten per provider in de VS:quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:03 schreef bushwackerish het volgende:
[..]
???
Ik hou mezelf liever bij de basale beginselen van de statistiek, in plaats van dat ik me aan fanboyisme schuldig maak. Ik raad jou aan om hetzelfde te doen. Word je nameljk ook wat serieuzer genomen.
terug naar school jij.. statistieken uit de VS zijn gewoon niet van toepassing op Europa..quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:10 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Nou goed als je het op valide statistiek wilt gooien, hier een grafiekje over de tevredenheid per OS, en dus niet het totale toestel met bijbehorende service waar jij het over hebt.
[ afbeelding ]
Ze hebben daar geen andere OS'en hoor.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:14 schreef bushwackerish het volgende:
[..]
terug naar school jij.. statistieken uit de VS zijn gewoon niet van toepassing op Europa..
punt uit.
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:14 schreef bushwackerish het volgende:
[..]
terug naar school jij.. statistieken uit de VS zijn gewoon niet van toepassing op Europa..
punt uit.
Bron: http://www.marketingbril.nl/?p=60quote:Amerikaanse usability richtlijnen zijn vaak net zo goed toepasbaar in Europa en andersom. Hoe anders is dat voor landen waar men een andere leesrichting heeft en landen met een niet-westerse cultuur.
Dat is onzin. Beide fabrikanten, ook de Blackberry fabrikant, zijn Amerikaans. Service en RMA etc wordt daar heel anders gedaan (aangezien het hun thuismarkt is) dan in bijvoorbeeld Europa. Daardoor krijg je hele andere gebruikerswaarderingen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:40 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat maakt natuurlijk geen reet uit. Als je een half procent Motorola gebruikers hebt in Nederland kan alsnog 71 procent daarvan tevreden zijn over het toestel. Bij iPhone is het zo dat ze een aardig groot marktaandeel hebben en 77% daarvan is daar tevreden over. Niet zo moeilijk te begrijpen toch?
Dan zou het voor hun in Europa dus alleen lager uit kunnen vallen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat is onzin. Beide fabrikanten, ook de Blackberry fabrikant, zijn Amerikaans. Service en RMA etc wordt daar heel anders gedaan (aangezien het hun thuismarkt is) dan in bijvoorbeeld Europa. Daardoor krijg je hele andere gebruikerswaarderingen.
Bekijk de bovenstaande posts nog eens, we zijn er net over uitgeweid.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat is onzin. Beide fabrikanten, ook de Blackberry fabrikant, zijn Amerikaans. Service en RMA etc wordt daar heel anders gedaan (aangezien het hun thuismarkt is) dan in bijvoorbeeld Europa. Daardoor krijg je hele andere gebruikerswaarderingen.
Nogmaals, dat is onzin. Er zijn zoveel variabelen die anders zijn in de USA in vergelijking met Nederland.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:29 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Bekijk de bovenstaande posts nog eens, we zijn er net over uitgeweid.
Wat je niet helemaal begrepen hebt hier is dat dat alleen geldig is wanneer je hebt over IDENTIEKE producten. En in het geval van smartphones en hun besturingssystemen is dat nu eenmaal niet zo; om een hele hoop redenen:quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:21 schreef Apekoek het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.marketingbril.nl/?p=60
Dit gaat dan wel over een ander onderwerp maar het komt op hetzelfde neer, voor de rest heb ik hier ook wel eens een peer reviewed artikel van gehad, maar kan dat niet zo snel terug vinden.
In andere woorden jij probeert iets onderuit te halen wat totaal niet onderbouwd is. Deze statistieken geven genoeg duidelijkheid over het gemiddelde beeld van de tevredenheid gebaseerd op een westerse samenleving.
In dat geval zou ik de Sony Ericsson Xperia Arc ook even in de gaten houden. Ook een Android met groot scherm die later dit jaar uit komt.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:11 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Cool, zal eens checken.
Weet wel bijna zeker dat het toch wel weer een Android toestel gaat worden... Daar ben ik wel over te spreken.
De iPhone en iOS hebben in hun categorie altijd het hoogst gescoord, terwijl AT&T (tot gisteren de enige Amerikaanse provider die de iPhone aanbood) het slechtst scoorde. De iPhone en iOS zijn in Europa niet anders dan in Amerika. Zelfde geldt voor de support van Apple.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:32 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is onzin. Er zijn zoveel variabelen die anders zijn in de USA in vergelijking met Nederland.
Service en RMA's van domestic companies, carriers, services, sales etc. etc.
Wil je het echt weten, dan moet je naar de NL'se markt kijken. Verder is er een groot verschil tussen fabrikanten en gebruikers van een bepaald OS. Zo gebruiken Samsung/HTC zowel WM7 als Android (10 versies of zo???) en dan nog eens operators die hun eigen versies uitbrengen met resrricties dan wel uitbreidingen die je buiten NL niet ziet.
Denk je echt dat TS hier op zit te wachten?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:55 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
De iPhone en iOS hebben in hun categorie altijd het hoogst gescoord, terwijl AT&T (tot gisteren de enige Amerikaanse provider die de iPhone aanbood) het slechtst scoorde. De iPhone en iOS zijn in Europa niet anders dan in Amerika. Zelfde geldt voor de support van Apple.
Met Android toestellen is dit inderdaad anders, maar dit is altijd in het nadeel van Europa. Als er al verschil zou zijn, zou dit dus in Europa negatief uitvallen voor Android toestellen.
Ik zie geen reden om aan te nemen dat in Europa iemand anders op nummer 1 zou staan.
Hee, IK begon deze discussie niet hoor.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:59 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Denk je echt dat TS hier op zit te wachten?
Dat maakt het niet minder stompzinnig. Het argument ''hij begon'' leren de meeste kinderen trouwens af na hun 10e.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:03 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Hee, IK begon deze discussie niet hoor.
Het is hypocriet.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:31 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat maakt het niet minder stompzinnig. Het argument ''hij begon'' leren de meeste kinderen trouwens af na hun 10e.
Het is gewoon onderdeel van de discussie, het lijkt mij een volslagen normaal argument.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:59 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Denk je echt dat TS hier op zit te wachten?
Omdat het bloed irritant fanboy gedrag is met altijd dezelfde argumenten die iedereen al kent. Nadat alle cijfertjes en feitjes zijn opgeramt eindigt de discussie altijd met geschillen over subjectieve termen en randzaken.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:40 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Het is hypocriet
Verder zie ik niet wat er "stompzinnig" is aan een normale discussie.
Feiten en cijfers lijken mij tamelijk valide argumenten. Ook zie ik niet waarom het "fanboy gedrag" moet worden genoemd. Omdat ik pro-iPhone ben?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Omdat het bloed irritant fanboy gedrag is met altijd dezelfde argumenten die iedereen al kent. Nadat alle cijfertjes en feitjes zijn opgeramt eindigt de discussie altijd met geschillen over subjectieve termen en randzaken.
Tja er wordt oa gezegd dat cijfers als tevredenheid naar het OS totaal anders (dus los van provider, want zoveel verschilt dat echt niet) kunnen zijn in Nederland en dat is natuurlijk erg ongeloofwaardig. Daarbij vraag TS naar een goed toestel en dus ook het bijbehorende OS. Wij willen alleen maar aangeven dat wellicht daardoor iPhone een prima keuze kan zijn gezien de hoge gemiddelde tevredenheid onder klanten.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Omdat het bloed irritant fanboy gedrag is met altijd dezelfde argumenten die iedereen al kent. Nadat alle cijfertjes en feitjes zijn opgeramt eindigt de discussie altijd met geschillen over subjectieve termen en randzaken.
Niet echt neequote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:59 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Denk je echt dat TS hier op zit te wachten?
Dat jij het verschil tussen markten niet snapt, kan je niet helpen. Natuurlijk kan iPhone een goede keuze zijn, dat heb ik nooit geopperd. Ik opper alleen dat je Android niet met Android kan vergelijken, vanwege de vele versies, vele providers, vele fabrikanten, verschillende services, aftersales en 2 markten waar een oceaan tussen ligt.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:57 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Tja er wordt oa gezegd dat cijfers als tevredenheid naar het OS totaal anders (dus los van provider, want zoveel verschilt dat echt niet) kunnen zijn in Nederland en dat is natuurlijk erg ongeloofwaardig. Daarbij vraag TS naar een goed toestel en dus ook het bijbehorende OS. Wij willen alleen maar aangeven dat wellicht daardoor iPhone een prima keuze kan zijn gezien de hoge gemiddelde tevredenheid onder klanten.
Je kunt ook de ontwikkelingen van Nokia in de gaten houden. Nu ze voor Windows Phone 7 hebben gekozen zullen er wat nieuwe toestellen de komende maanden worden uitgebracht.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:16 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Niet echt nee.
Maar ik vind het niet erg hoor, ik kan er wel om lachen.
Er wordt gezegd dat Galaxy S en Desire HD nice zijn, maar die zijn nu al op de markt.
Tegen de tijd dat ik een nieuw toestel mag uitzoeken zijn er toch wel weer nieuwere modellen uit!
En ga nu niet weer schreeuwen over de nieuwe iPhone.
Is dat wat? Windows Phone 7?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:29 schreef Yakolev het volgende:
[..]
Je kunt ook de ontwikkelingen van Nokia in de gaten houden. Nu ze voor Windows Phone 7 hebben gekozen zullen er wat nieuwe toestellen de komende maanden worden uitgebracht.
Zijn android versies zo extreem verschillend aan elkaar dan? Ja kan inwezen toch exact dezelfde apps draaien of heb ik het nu mis?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:24 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat jij het verschil tussen markten niet snapt, kan je niet helpen. Natuurlijk kan iPhone een goede keuze zijn, dat heb ik nooit geopperd. Ik opper alleen dat je Android niet met Android kan vergelijken, vanwege de vele versies, vele providers, vele fabrikanten, verschillende services, aftersales en 2 markten waar een oceaan tussen ligt.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:03 schreef iRemco het volgende:
Ga je nu al kijken voor een toestel dat je in September pas krijgt?
Ik denk dat er een soort 'apps bubble' gaande is en dat op den duur mensen kritischer worden als de nieuwigheid er van af is. Las laatst ergens dat de meeste apps maar 1 keer gebruikt wordt en dan weer gewist wordt. Ik word persoonlijk ook wel snel moe als ik mensen bezig zie met iFart en Lightsaber apps.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:19 schreef Ypmaha het volgende:
Ik mag in oktober een nieuwe smartphone uitzoeken, maar ik mag hopen dat ze dan iets verder zijn dan een beter scherm, betere camera, dunnere telefoons e.d, om van die geintegreerde twitter- en facebook-applets maar te zwijgen, evenals die hele zooi andere apps dat constant maar uitgemolken wordt. Ik zeg 3D telefoons
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |