Onderbouw dat eens ipv dom te bléren.quote:
Dat ziet er wel uit als een aardig toestel.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 10:56 schreef JeMoeder het volgende:
LG komt met een mooi apparaat, eerste Android phone met dual-core processor:
[ afbeelding ]
LG optimus 2x speed
Zoek maar eens op benchmark tests op youtube. Hij verslaat de Galaxy series en Desire series met bijna 150% meer snelheid volgens mij...quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:09 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Dat ziet er wel uit als een aardig toestel.
Als het maar beter is dan die LG Arena, want dat is een van de meest sneue toestellen die ik ooit heb gezien.
Cool, zal eens checken.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Zoek maar eens op benchmark tests op youtube. Hij verslaat de Galaxy series en Desire series met bijna 150% meer snelheid volgens mij...
Amerikaanse gebruikers zo te zien. Motorola heeft in Nederland een marktaandeel van ongeveer een half procent, Apple heeft daar de markt overspoeld (slim natuurlijk) voordat Android uitkwam. In Nederland is dat helemaal niet aan de hand. Ook Blackberry is daar een veelvoud populairder dan hier in Nederland.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:26 schreef retorbrapi het volgende:
Ik zou zeggen: vraag het de gebruikers!
[ afbeelding ]
Die grafiek geldt natuurlijk voor gebruikers uit de VS, waar bedrijven heel anders omgaan met hun klanten. En support en up-to-date software zijn juist hele belangrijke aspecten bij het kiezen van je telefoon.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:26 schreef retorbrapi het volgende:
Ik zou zeggen: vraag het de gebruikers!
De grafiek heeft geen betrekking op marktaandeel maar op tevredenheid.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Amerikaanse gebruikers zo te zien. Motorola heeft in Nederland een marktaandeel van ongeveer een half procent, Apple heeft daar de markt overspoeld (slim natuurlijk) voordat Android uitkwam. In Nederland is dat helemaal niet aan de hand. Ook Blackberry is daar een veelvoud populairder dan hier in Nederland.
Beetje scheve data dus als je dat spiegelt op de NL'se situatie.
Dat maakt natuurlijk geen reet uit. Als je een half procent Motorola gebruikers hebt in Nederland kan alsnog 71 procent daarvan tevreden zijn over het toestel. Bij iPhone is het zo dat ze een aardig groot marktaandeel hebben en 77% daarvan is daar tevreden over. Niet zo moeilijk te begrijpen toch?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Amerikaanse gebruikers zo te zien. Motorola heeft in Nederland een marktaandeel van ongeveer een half procent, Apple heeft daar de markt overspoeld (slim natuurlijk) voordat Android uitkwam. In Nederland is dat helemaal niet aan de hand. Ook Blackberry is daar een veelvoud populairder dan hier in Nederland.
Beetje scheve data dus als je dat spiegelt op de NL'se situatie.
Feit blijft dat die grafiek niks zegt over Europa.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:40 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat maakt natuurlijk geen reet uit. Als je een half procent Motorola gebruikers hebt in Nederland kan alsnog 71 procent daarvan tevreden zijn over het toestel. Bij iPhone is het zo dat ze een aardig groot marktaandeel hebben en 77% daarvan is daar tevreden over. Niet zo moeilijk te begrijpen toch?
Een eventueel verschil zou dus alleen maar negatief kunnen uitvallen voor de Android toestellen. De iPhone is in Amerika en Europa gewoon hetzelfde en heeft altijd up-to-date software.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:48 schreef bushwackerish het volgende:
[..]
Feit blijft dat die grafiek niks zegt over Europa.
Zo is het tevredenheidspercentage voor Motorola redelijk hoog in de VS, maar dat komt vooral door het grote succes van de Droid, en de support die er voor wordt gegeven. Het apparaat wordt daar met abbonementen van grote telco;s geleverd die erg goede support leverden, Verder was de Droid 1 van de eerste toestellen die Froyo kreeg.
In Europa is dat een compleet ander verhaal, hier is er geen of nauwelijks support, en heeft Motorola te kennen gegeven dat de Milestone (tegenhanger van de Droid) helemaal geen Froyo gaat krijgen in een hoop landen. En de (nieuwere!) XT720 bijvoorbeeld is compleet gedropped in alle landen.
Mij maak je niet wijs dat Motorola hier ook een dikke 7+ krijgt,,,
Dat kan je dus helemaal niet weten.. Voor hetzelfde geld doet HTC het hier weel veel beter dan in de VS. Misschien zijn er in Europa wel weer veel meer problemen met tijdige reparaties van Apple producten.. Etc..quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:52 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Een eventueel verschil zou dus alleen maar negatief kunnen uitvallen voor de Android toestellen. De iPhone is in Amerika en Europa gewoon hetzelfde en heeft altijd up-to-date software.
Nu wil ik mij niet als een enorme nerd/fanboy opstellen, maar de service en software zijn inderdaad indentiek aan elkaar, dat maakt niet uit of we het over Europa hebben of over de VS. Het enige verschil is de provider, daar waar Nederland vooraal te kampen had met T-Mobile wat niet eens de beste provider is!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:52 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Een eventueel verschil zou dus alleen maar negatief kunnen uitvallen voor de Android toestellen. De iPhone is in Amerika en Europa gewoon hetzelfde en heeft altijd up-to-date software.
Service bij Apple is overal gestandaardiseerd, kan dus niet enorm verschillen (http://support.apple.com/kb/HT3450)quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:55 schreef bushwackerish het volgende:
[..]
Dat kan je dus helemaal niet weten.. Voor hetzelfde geld doet HTC het hier weel veel beter dan in de VS. Misschien zijn er in Europa wel weer veel meer problemen met tijdige reparaties van Apple producten.. Etc..
Goeiste tipsquote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:57 schreef Kandijfijn het volgende:
Daar gaan we weer![]()
Galaxy S
Desire HD
Dat is de markt maak je keuze :
???quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:57 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dit is gewoon een reden zoeken om de iPhone af te zeiken.
Nou goed als je het op valide statistiek wilt gooien, hier een grafiekje over de tevredenheid per OS, en dus niet het totale toestel met bijbehorende service waar jij het over hebt.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:03 schreef bushwackerish het volgende:
[..]
???
Ik hou mezelf liever bij de basale beginselen van de statistiek, in plaats van dat ik me aan fanboyisme schuldig maak. Ik raad jou aan om hetzelfde te doen. Word je nameljk ook wat serieuzer genomen.
En om het nog serieuzer aan te pakken, dit is de tevredenheid gemeten per provider in de VS:quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:03 schreef bushwackerish het volgende:
[..]
???
Ik hou mezelf liever bij de basale beginselen van de statistiek, in plaats van dat ik me aan fanboyisme schuldig maak. Ik raad jou aan om hetzelfde te doen. Word je nameljk ook wat serieuzer genomen.
terug naar school jij.. statistieken uit de VS zijn gewoon niet van toepassing op Europa..quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:10 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Nou goed als je het op valide statistiek wilt gooien, hier een grafiekje over de tevredenheid per OS, en dus niet het totale toestel met bijbehorende service waar jij het over hebt.
[ afbeelding ]
Ze hebben daar geen andere OS'en hoor.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:14 schreef bushwackerish het volgende:
[..]
terug naar school jij.. statistieken uit de VS zijn gewoon niet van toepassing op Europa..
punt uit.
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:14 schreef bushwackerish het volgende:
[..]
terug naar school jij.. statistieken uit de VS zijn gewoon niet van toepassing op Europa..
punt uit.
Bron: http://www.marketingbril.nl/?p=60quote:Amerikaanse usability richtlijnen zijn vaak net zo goed toepasbaar in Europa en andersom. Hoe anders is dat voor landen waar men een andere leesrichting heeft en landen met een niet-westerse cultuur.
Dat is onzin. Beide fabrikanten, ook de Blackberry fabrikant, zijn Amerikaans. Service en RMA etc wordt daar heel anders gedaan (aangezien het hun thuismarkt is) dan in bijvoorbeeld Europa. Daardoor krijg je hele andere gebruikerswaarderingen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:40 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat maakt natuurlijk geen reet uit. Als je een half procent Motorola gebruikers hebt in Nederland kan alsnog 71 procent daarvan tevreden zijn over het toestel. Bij iPhone is het zo dat ze een aardig groot marktaandeel hebben en 77% daarvan is daar tevreden over. Niet zo moeilijk te begrijpen toch?
Dan zou het voor hun in Europa dus alleen lager uit kunnen vallen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat is onzin. Beide fabrikanten, ook de Blackberry fabrikant, zijn Amerikaans. Service en RMA etc wordt daar heel anders gedaan (aangezien het hun thuismarkt is) dan in bijvoorbeeld Europa. Daardoor krijg je hele andere gebruikerswaarderingen.
Bekijk de bovenstaande posts nog eens, we zijn er net over uitgeweid.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat is onzin. Beide fabrikanten, ook de Blackberry fabrikant, zijn Amerikaans. Service en RMA etc wordt daar heel anders gedaan (aangezien het hun thuismarkt is) dan in bijvoorbeeld Europa. Daardoor krijg je hele andere gebruikerswaarderingen.
Nogmaals, dat is onzin. Er zijn zoveel variabelen die anders zijn in de USA in vergelijking met Nederland.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:29 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Bekijk de bovenstaande posts nog eens, we zijn er net over uitgeweid.
Wat je niet helemaal begrepen hebt hier is dat dat alleen geldig is wanneer je hebt over IDENTIEKE producten. En in het geval van smartphones en hun besturingssystemen is dat nu eenmaal niet zo; om een hele hoop redenen:quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:21 schreef Apekoek het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.marketingbril.nl/?p=60
Dit gaat dan wel over een ander onderwerp maar het komt op hetzelfde neer, voor de rest heb ik hier ook wel eens een peer reviewed artikel van gehad, maar kan dat niet zo snel terug vinden.
In andere woorden jij probeert iets onderuit te halen wat totaal niet onderbouwd is. Deze statistieken geven genoeg duidelijkheid over het gemiddelde beeld van de tevredenheid gebaseerd op een westerse samenleving.
In dat geval zou ik de Sony Ericsson Xperia Arc ook even in de gaten houden. Ook een Android met groot scherm die later dit jaar uit komt.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:11 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Cool, zal eens checken.
Weet wel bijna zeker dat het toch wel weer een Android toestel gaat worden... Daar ben ik wel over te spreken.
De iPhone en iOS hebben in hun categorie altijd het hoogst gescoord, terwijl AT&T (tot gisteren de enige Amerikaanse provider die de iPhone aanbood) het slechtst scoorde. De iPhone en iOS zijn in Europa niet anders dan in Amerika. Zelfde geldt voor de support van Apple.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:32 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is onzin. Er zijn zoveel variabelen die anders zijn in de USA in vergelijking met Nederland.
Service en RMA's van domestic companies, carriers, services, sales etc. etc.
Wil je het echt weten, dan moet je naar de NL'se markt kijken. Verder is er een groot verschil tussen fabrikanten en gebruikers van een bepaald OS. Zo gebruiken Samsung/HTC zowel WM7 als Android (10 versies of zo???) en dan nog eens operators die hun eigen versies uitbrengen met resrricties dan wel uitbreidingen die je buiten NL niet ziet.
Denk je echt dat TS hier op zit te wachten?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:55 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
De iPhone en iOS hebben in hun categorie altijd het hoogst gescoord, terwijl AT&T (tot gisteren de enige Amerikaanse provider die de iPhone aanbood) het slechtst scoorde. De iPhone en iOS zijn in Europa niet anders dan in Amerika. Zelfde geldt voor de support van Apple.
Met Android toestellen is dit inderdaad anders, maar dit is altijd in het nadeel van Europa. Als er al verschil zou zijn, zou dit dus in Europa negatief uitvallen voor Android toestellen.
Ik zie geen reden om aan te nemen dat in Europa iemand anders op nummer 1 zou staan.
Hee, IK begon deze discussie niet hoor.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:59 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Denk je echt dat TS hier op zit te wachten?
Dat maakt het niet minder stompzinnig. Het argument ''hij begon'' leren de meeste kinderen trouwens af na hun 10e.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:03 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Hee, IK begon deze discussie niet hoor.
Het is hypocriet.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:31 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat maakt het niet minder stompzinnig. Het argument ''hij begon'' leren de meeste kinderen trouwens af na hun 10e.
Het is gewoon onderdeel van de discussie, het lijkt mij een volslagen normaal argument.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:59 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Denk je echt dat TS hier op zit te wachten?
Omdat het bloed irritant fanboy gedrag is met altijd dezelfde argumenten die iedereen al kent. Nadat alle cijfertjes en feitjes zijn opgeramt eindigt de discussie altijd met geschillen over subjectieve termen en randzaken.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:40 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Het is hypocriet
Verder zie ik niet wat er "stompzinnig" is aan een normale discussie.
Feiten en cijfers lijken mij tamelijk valide argumenten. Ook zie ik niet waarom het "fanboy gedrag" moet worden genoemd. Omdat ik pro-iPhone ben?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Omdat het bloed irritant fanboy gedrag is met altijd dezelfde argumenten die iedereen al kent. Nadat alle cijfertjes en feitjes zijn opgeramt eindigt de discussie altijd met geschillen over subjectieve termen en randzaken.
Tja er wordt oa gezegd dat cijfers als tevredenheid naar het OS totaal anders (dus los van provider, want zoveel verschilt dat echt niet) kunnen zijn in Nederland en dat is natuurlijk erg ongeloofwaardig. Daarbij vraag TS naar een goed toestel en dus ook het bijbehorende OS. Wij willen alleen maar aangeven dat wellicht daardoor iPhone een prima keuze kan zijn gezien de hoge gemiddelde tevredenheid onder klanten.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Omdat het bloed irritant fanboy gedrag is met altijd dezelfde argumenten die iedereen al kent. Nadat alle cijfertjes en feitjes zijn opgeramt eindigt de discussie altijd met geschillen over subjectieve termen en randzaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |