Zijlstra houdt het oude gezegde Wie voor een dubbeltje geboren wordt, wordt nooit een kwartje in ere.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:41 schreef MuyTrabajo het volgende:
Arrbeidurrrs horen zich natuurlijk niet in de avonduurtjes op te werken, wat denken ze wel niet!
Ken uw stand.
quote:Op maandag 21 februari 2011 19:41 schreef MuyTrabajo het volgende:
Arrbeidurrrs horen zich natuurlijk niet in de avonduurtjes op te werken, wat denken ze wel niet!
Ken uw stand.
http://www.joop.nl/politi(...)en_bomvolle_klas_in/quote:Op maandag 21 februari 2011 19:44 schreef Steeven het volgende:
Stel je voor dat mensen zich ontwikkelen. Een schande.
quote:Op maandag 21 februari 2011 19:48 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Zijlstra houdt het oude gezegde Wie voor een dubbeltje geboren wordt, wordt nooit een kwartje in ere.
idd.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:50 schreef LesStroud het volgende:
http://www.joop.nl/politi(...)en_bomvolle_klas_in/
Best triest. Ontdek je, na jarenlang onderschat te zijn in een uitgehold schoolsteem, (omdat je ouders geen geld hadden voor bijles) dat er meer inzit, wordt het je verboden alsnog hogerop te komen.
En ondertussen de rechtsen maar blaten dat de armen vooral zelf schuld hebben aan hun positie.
Ja maar terwijl Patrick afzakt naar de havo en het vmbo en denkt dat school niks voor hem is, krijgen Storm en Merijn door alle persoonlijke aandacht weer de lol in het leren terug en slagen met hoge cijfers.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:03 schreef Mishu het volgende:
Luzac is voor falers hoor, daar is geen goede naam aan verbonden.
In jouw ogen, maar weet je wel wat het is?quote:Op maandag 21 februari 2011 20:03 schreef Mishu het volgende:
Luzac is voor falers hoor, daar is geen goede naam aan verbonden.
Een school waar mensen zitten die falen maar rijke ouders hebben en mensen die sneller willen gaan en goed zijn. De falers schijnen wel op je af, hoe goed je ook bent. Ik zou als ik goed was een jaartje langer erover doen en goede cijfers halen aan een normale school.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
In jouw ogen, maar weet je wel wat het is?
Ik zit zelf ook op het Luzac, en uiteraard zitten er mensen die echt keihard falen, ontken ik inderdaad niet. Ze hebben niet de juiste capaciteiten ervoor. Maar lang niet iedereen: er zijn mensen die serieus ervoor werken en toch goeie cijfers halen, zowel als voor SE als voor CE (voor het geval als iemand komt bleren dat er een (groot) verschil in zit).quote:Op maandag 21 februari 2011 20:42 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Een school waar mensen zitten die falen maar rijke ouders hebben en mensen die sneller willen gaan en goed zijn. De falers schijnen wel op je af, hoe goed je ook bent. Ik zou als ik goed was een jaartje langer erover doen en goede cijfers halen aan een normale school.
Is dat geen discriminatie?quote:Op maandag 21 februari 2011 20:58 schreef Etsu het volgende:
(in mijn geval, want ik ben namelijk afgewezen vanwege mijn handicap..
Geen idee, maar mij werd de deur direct gewezen en werd zelfs niet eens uitgenodigd voor een gesprek.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:00 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Is dat geen discriminatie?
Of ben je Brandon van Ingen en is je handicap dat je alles sloopt als het tuigje los gaat.
Wat achterlijk.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:00 schreef Etsu het volgende:
[..]
Geen idee, maar mij werd de deur direct gewezen en werd zelfs niet eens uitgenodigd voor een gesprek.Dus heb er ook geen zin meer in.
Het niet aankunnen zit tussen je oren, iedereen kan het aan, ene moet meer moeite doen dan de ander. Je hebt ook van die fcking luie donders die maar vmbo gaan doen omdat ze denken dat het te moeilijk is, maar ondertussen zuipen en blowen belangrijker vinden dan een carrière.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:34 schreef ethiraseth het volgende:
Het Luzac had op mijn middelbare school ook de reputatie de school te zijn voor jongeren die het VWO niet aankonden, maar dat van hun ouders wel moesten halen.
Ik heb genoeg apen gezien die zelfs de havo niet konden halen met urenlang stampwerk. Dus, nee.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:38 schreef Etsu het volgende:
[..]
Het niet aankunnen zit tussen je oren, iedereen kan het aan, ene moet meer moeite doen dan de ander.
Wel een beetje ja.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:34 schreef ethiraseth het volgende:
Het Luzac had op mijn middelbare school ook de reputatie de school te zijn voor jongeren die het VWO niet aankonden, maar dat van hun ouders wel moesten halen.
Nee, is nog steeds zo.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:39 schreef Steeven het volgende:
Het schooljaar is juist 2x zo zwaar. Er is alleen meer persoonlijke aandacht dan op de normale middelbare school en je zit vrijwel de hele dag in de schoolbanken van 09:00 tot 17:30.
Althans, dat is mijn ervaring van vele jaren geleden. Misschien is dat veranderd.
Is hier in Rotterdam ook.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:41 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Wel een beetje ja.
Een vriend van mij heeft er les gegeven en hij zei dat een gedeelte van de leerlingen heel gemotiveerd was, maar het andere -zeker zo grote gedeelte- waren gewoon luie apen die door hun pappie en mammie erop waren gezet omdat ze niet met een VMBO-diploma konden aankomen. Overigens gaf hij wel les in het Gooi, misschien geeft dat een wat vertekend beeld.
Er zitten wel degelijk mensen op die het eigenlijk niet kunnen, maar met heeeeeeeel veel pijn en moeite uiteindelijk het wel halen. Of niet. Feit blijft dat er veel mensen zitten die in het reguliere systeem vastlopen.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
Is hier in Rotterdam ook.
Dan klopt het beeld van 'een school voor falers' niet, wat sommige FOK!kers wel beweren.
En hoe komt dat?quote:Op maandag 21 februari 2011 21:45 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Er zitten wel degelijk mensen op die het eigenlijk niet kunnen, maar met heeeeeeeel veel pijn en moeite uiteindelijk het wel halen. Of niet. Feit blijft dat er veel mensen zitten die in het reguliere systeem vastlopen.
Deels, maar ook gewoon omdat er mensen niet slim genoeg zijn, of ze gewoon te lui zijn.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:45 schreef Etsu het volgende:
[..]
En hoe komt dat?
Omdat het reguliere systeem suckt.
Je kan het echter niet alleen op de leerlingen zelf afschuiven, zo ken ik een meisje dat de jongste van 3 was en de beide oudsten deden een universitaire studie (zo waren de ouders ook geschoold). Alleen het meisje in kwestie zat eerder op MAVO-niveau en is toen met veel pijn en moeite door de ouders door het Luzac heengesleurd, ondanks dat ze haar best deed.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Deels, maar ook gewoon omdat er mensen niet slim genoeg zijn, of ze gewoon te lui zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |