abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93116814
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:41 schreef MuyTrabajo het volgende:
Arrbeidurrrs horen zich natuurlijk niet in de avonduurtjes op te werken, wat denken ze wel niet!
Ken uw stand.
Zijlstra houdt het oude gezegde Wie voor een dubbeltje geboren wordt, wordt nooit een kwartje in ere.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_93116976
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:41 schreef MuyTrabajo het volgende:
Arrbeidurrrs horen zich natuurlijk niet in de avonduurtjes op te werken, wat denken ze wel niet!
Ken uw stand.
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:44 schreef Steeven het volgende:
Stel je voor dat mensen zich ontwikkelen. Een schande.
http://www.joop.nl/politi(...)en_bomvolle_klas_in/
Best triest. Ontdek je, na jarenlang onderschat te zijn in een uitgehold schoolsteem, (omdat je ouders geen geld hadden voor bijles) dat er meer inzit, wordt het je verboden alsnog hogerop te komen.

En ondertussen de rechtsen maar blaten dat de armen vooral zelf schuld hebben aan hun positie.
When it comes to survival..
pi_93117356
quote:
9s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:48 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Zijlstra houdt het oude gezegde Wie voor een dubbeltje geboren wordt, wordt nooit een kwartje in ere.
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:50 schreef LesStroud het volgende:

http://www.joop.nl/politi(...)en_bomvolle_klas_in/
Best triest. Ontdek je, na jarenlang onderschat te zijn in een uitgehold schoolsteem, (omdat je ouders geen geld hadden voor bijles) dat er meer inzit, wordt het je verboden alsnog hogerop te komen.

En ondertussen de rechtsen maar blaten dat de armen vooral zelf schuld hebben aan hun positie.
idd.

En de Storms en Merijns die via een internationale basisschool en het Luzac zo hoog scoren dat ze naar het University College mogen, dat zijn de mensen die het wel verdiend hebben omdat ze zo 'hard gewerkt' hebben. :')

Hard werken, pffff. Uit de juiste kut getrokken worden zal je bedoelen. :{w
  maandag 21 februari 2011 @ 20:03:16 #154
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93117825
Luzac is voor falers hoor, daar is geen goede naam aan verbonden.
pi_93118687
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:03 schreef Mishu het volgende:
Ja maar terwijl Patrick afzakt naar de havo en het vmbo en denkt dat school niks voor hem is, krijgen Storm en Merijn door alle persoonlijke aandacht weer de lol in het leren terug en slagen met hoge cijfers.
pi_93118750
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:03 schreef Mishu het volgende:
In jouw ogen, maar weet je wel wat het is?
pi_93120076
quote:
10s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:18 schreef Etsu het volgende:

[..]

In jouw ogen, maar weet je wel wat het is?
Een school waar mensen zitten die falen maar rijke ouders hebben en mensen die sneller willen gaan en goed zijn. De falers schijnen wel op je af, hoe goed je ook bent. Ik zou als ik goed was een jaartje langer erover doen en goede cijfers halen aan een normale school.
pi_93121116
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:42 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Een school waar mensen zitten die falen maar rijke ouders hebben en mensen die sneller willen gaan en goed zijn. De falers schijnen wel op je af, hoe goed je ook bent. Ik zou als ik goed was een jaartje langer erover doen en goede cijfers halen aan een normale school.
Ik zit zelf ook op het Luzac, en uiteraard zitten er mensen die echt keihard falen, ontken ik inderdaad niet. Ze hebben niet de juiste capaciteiten ervoor. Maar lang niet iedereen: er zijn mensen die serieus ervoor werken en toch goeie cijfers halen, zowel als voor SE als voor CE (voor het geval als iemand komt bleren dat er een (groot) verschil in zit).
Als er normale scholen zouden zijn die iedereen zouden toelaten, zouden mensen niet naar privé scholen hoeven gaan (in mijn geval, want ik ben namelijk afgewezen vanwege mijn handicap.. Dus Luzac was mijn laatste en enige optie om havo én vwo te kunnen/mogen doen).
Ik word gewoon moe van die vooroordelen, dat het Luzac een school is voor alle falers en je beter niet kan doen, dit en dat, terwijl het toch heel anders inhoudt. Daarom reageerde ik erop.

Maar daar gaar het topic niet eens over, het gaat om de bezuinigen in het onderwijs.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2011 20:59:28 ]
pi_93121230
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:58 schreef Etsu het volgende:

(in mijn geval, want ik ben namelijk afgewezen vanwege mijn handicap..
Is dat geen discriminatie? :{

Of ben je Brandon van Ingen en is je handicap dat je alles sloopt als het tuigje los gaat. :P
pi_93121276
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:00 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Is dat geen discriminatie?

Of ben je Brandon van Ingen en is je handicap dat je alles sloopt als het tuigje los gaat.
Geen idee, maar mij werd de deur direct gewezen en werd zelfs niet eens uitgenodigd voor een gesprek. :') Dus heb er ook geen zin meer in, terwijl ik wel iets wilde bereiken. Dus dat dan maar.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2011 21:01:20 ]
pi_93121321
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:00 schreef Etsu het volgende:

[..]

Geen idee, maar mij werd de deur direct gewezen en werd zelfs niet eens uitgenodigd voor een gesprek. :') Dus heb er ook geen zin meer in.
Wat achterlijk. :{
  maandag 21 februari 2011 @ 21:01:41 #162
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_93121326
Het buitenland doet het beter, binnenkort ziet de rest dat ook wel in.
pi_93122684
Sinds wanneer is het Luzac voor falers? Goed, ik faalde op mijn oude school, maar het is niet alsof het Luzac voor mongolen is. Ik heb elke cent terugbetaald aan mijn ouders en bij menig sollicitatiegesprek zagen ze het eerder als een pluspunt dan een nadeel; twee jaar in één schooljaar met goede cijfers afsluiten zegt wel degelijk iets blijkbaar. Los van dat heb ik op het Luzac veel meer geleerd dan op mijn oude middelbare school, ik denk dat ik niet eens op de universiteit had gezeten als ik niet naar het Luzac was geweest. Een dure les, maar ook onmisbaar voor mij persoonlijk en dus de moeite waard geweest.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 21 februari 2011 @ 21:34:16 #164
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_93123491
Het Luzac had op mijn middelbare school ook de reputatie de school te zijn voor jongeren die het VWO niet aankonden, maar dat van hun ouders wel moesten halen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_93123823
quote:
10s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:34 schreef ethiraseth het volgende:
Het Luzac had op mijn middelbare school ook de reputatie de school te zijn voor jongeren die het VWO niet aankonden, maar dat van hun ouders wel moesten halen.
Het niet aankunnen zit tussen je oren, iedereen kan het aan, ene moet meer moeite doen dan de ander. Je hebt ook van die fcking luie donders die maar vmbo gaan doen omdat ze denken dat het te moeilijk is, maar ondertussen zuipen en blowen belangrijker vinden dan een carrière. :') Da's ook op het Luzac.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2011 21:39:15 ]
pi_93123904
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:38 schreef Etsu het volgende:

[..]

Het niet aankunnen zit tussen je oren, iedereen kan het aan, ene moet meer moeite doen dan de ander.
Ik heb genoeg apen gezien die zelfs de havo niet konden halen met urenlang stampwerk. Dus, nee.
pi_93123931
Het schooljaar is juist 2x zo zwaar. Er is alleen meer persoonlijke aandacht dan op de normale middelbare school en je zit vrijwel de hele dag in de schoolbanken van 09:00 tot 17:30.

Althans, dat is mijn ervaring van vele jaren geleden. Misschien is dat veranderd.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_93124034
quote:
10s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:34 schreef ethiraseth het volgende:
Wel een beetje ja.

Een vriend van mij heeft er les gegeven en hij zei dat een gedeelte van de leerlingen heel gemotiveerd was, maar het andere -zeker zo grote gedeelte- waren gewoon luie apen die door hun pappie en mammie erop waren gezet omdat ze niet met een VMBO-diploma konden aankomen. Overigens gaf hij wel les in het Gooi, misschien geeft dat een wat vertekend beeld. :P
pi_93124077
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:39 schreef Steeven het volgende:
Het schooljaar is juist 2x zo zwaar. Er is alleen meer persoonlijke aandacht dan op de normale middelbare school en je zit vrijwel de hele dag in de schoolbanken van 09:00 tot 17:30.

Althans, dat is mijn ervaring van vele jaren geleden. Misschien is dat veranderd.
Nee, is nog steeds zo.
pi_93124153
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:41 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wel een beetje ja.

Een vriend van mij heeft er les gegeven en hij zei dat een gedeelte van de leerlingen heel gemotiveerd was, maar het andere -zeker zo grote gedeelte- waren gewoon luie apen die door hun pappie en mammie erop waren gezet omdat ze niet met een VMBO-diploma konden aankomen. Overigens gaf hij wel les in het Gooi, misschien geeft dat een wat vertekend beeld. :P
Is hier in Rotterdam ook.

Dan klopt het beeld van 'een school voor falers' niet, wat sommige FOK!kers wel beweren.
pi_93124249
Zelf heb ik na de HAVO mijn VWO op het volwassenonderwijs gedaan, dus ook de twee jaar die er normaalgesproken voor staan in 1 jaar, alleen dan zonder de persoonlijke aandacht. Uiteindelijk met goede cijfers geslaagd (veel 8en en wat 9ens, 2 6en) en ondanks dat ik er "alleen" voor stond erg tevreden mee geweest. Alleen jammer dat ik nu tijdens mijn studie tegen mijn handicap aanloop, maar das weer een ander verhaal.

Daar zaten nogal wat mensen tussen die het Luzac niet meer aankonden en dus maar daar hun diploma gingen halen, altijd humor natuurlijk als mensen zo een lamlendige instelling hebben. Ik zie het nog voor me hoe een gast tijdens de les terloops meldde: "meneer, ik wens dit jaar geen examen te doen in dit vak", hij stond op en liep weg. _O-

Edit: voor de rest was zowel op het VAVO als mijn kring bekenden die op het Luzac zat erg gemengd, er zaten idd falers tussen die door hun ouders of van hun ouders "te hoog" gepushed hebben, maar ook zeer gemotiveerde mensen die graag een jaar wilden "winnen".
pi_93124363
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:42 schreef Etsu het volgende:

[..]

Is hier in Rotterdam ook.

Dan klopt het beeld van 'een school voor falers' niet, wat sommige FOK!kers wel beweren.
Er zitten wel degelijk mensen op die het eigenlijk niet kunnen, maar met heeeeeeeel veel pijn en moeite uiteindelijk het wel halen. Of niet. Feit blijft dat er veel mensen zitten die in het reguliere systeem vastlopen.
pi_93124413
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:45 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Er zitten wel degelijk mensen op die het eigenlijk niet kunnen, maar met heeeeeeeel veel pijn en moeite uiteindelijk het wel halen. Of niet. Feit blijft dat er veel mensen zitten die in het reguliere systeem vastlopen.
En hoe komt dat?
Omdat het reguliere systeem suckt. ;)
pi_93124537
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:45 schreef Etsu het volgende:

[..]

En hoe komt dat?
Omdat het reguliere systeem suckt. ;)
Deels, maar ook gewoon omdat er mensen niet slim genoeg zijn, of ze gewoon te lui zijn.
pi_93124787
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:47 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Deels, maar ook gewoon omdat er mensen niet slim genoeg zijn, of ze gewoon te lui zijn.
Je kan het echter niet alleen op de leerlingen zelf afschuiven, zo ken ik een meisje dat de jongste van 3 was en de beide oudsten deden een universitaire studie (zo waren de ouders ook geschoold). Alleen het meisje in kwestie zat eerder op MAVO-niveau en is toen met veel pijn en moeite door de ouders door het Luzac heengesleurd, ondanks dat ze haar best deed.

Ze is tijdens verschillende studies dan ook enorm hard op haar bek gegaan, heeft toen een opleiding gevolgd en is sindsdien daarin erg tevreden verder gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')