Bij series ook heel vaak ja.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
Bij series heb ik ook regelmatig tranen in ogen maar die ga ik allemaal niet opnoemen.
True, al had ik het vooral bij de dood van Haley's moederquote:Op vrijdag 2 september 2011 15:48 schreef loezzzje het volgende:
[..]
Bij series ook heel vaak ja.
Onder andere gehuild; toen Brooke van OTH bijna verdronk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:I am not an elephant! I am not an animal! I am a human being! I am a man!
Ik zet The Elephant Man daar dan ook maar bijquote:Op vrijdag 2 september 2011 03:50 schreef Baszh het volgende:
Ik zou zeggen...
Grave of The Fireflies
Schindler's List
La vita e belle
Up (begin)
Een 5e kan ik nog niet bedenken
Grey'squote:Op donderdag 10 februari 2011 22:41 schreef wieksel het volgende:
Notebook
en PS I love you (al had ik dat meer bij het boek)
en greys anatomy - de afl waar Denny doodgaat![]()
![]()
Ik haat dat gevoel, kreeg het laatst al bij het luisteren naar het begin van The Lion King. Die herinneringen...quote:Op zondag 4 september 2011 12:43 schreef WRH het volgende:
Bambi, zonder grap, die kan ik nog steeds niet kijken.
Wall E, vlak voor het einde, gelukkig daarna happy ending.
het einde van Pan's labyrint,
Big fish, meerdere enorm ontroerende momenten in de film, Finding Nemo, King Kong als hij wordt doodgeschoten,
The Untouchables als Sean Connery wordt neergeschoten, het einde van Meet Joe Black.
eigenlijk hebben best veel films een 'dichtgeknepen keel' gevoel op sommige momenten.
Eens met dit. Van de trailer moet ik al bijna huilenquote:Op donderdag 10 februari 2011 18:05 schreef Taartjeh het volgende:
Hachi![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar wel om tekenfilmsquote:Op woensdag 14 september 2011 23:43 schreef Gramulanion het volgende:
Begin van Up en Toy Story 3.
Voor de rest huil ik niet om films.
Juist, zielige films. Dus een kind die jankt bij Bambi is vrij normaal.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:56 schreef WRH het volgende:
ik ben vrouw, mag een huilebalk zijn![]()
maar ik denk dat het meer te maken heeft met je inleven in beelden.
als ik een film kijk, zit ik gevoelsmatig ook echt ín de film, ook als het een onwaarschijnlijke film is, of een animatie, ik ga er volledig in mee en dompel mijzelf onder in de wereld die ik op het scherm bekijk.
gewoon omdat ik dat leuk vind, niet denken aan de wereld buiten maar gewoon even ín de film zijn.
dan ga je dus ook de gevoelens inleven en ik denk dat dat voor de meeste mensen opgaat die het bij een zielige film niet droog houden.
Het nieuws is niet gemonteerd met een epische soundtrack en voorzien van prachtige beelden. Klein verschil. Tevens is een film niet echt. Ook nog een klein verschil.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Juist, zielige films. Dus een kind die jankt bij Bambi is vrij normaal.
Maar bij films als Gladiator, The untouchables of Lord of the Rings vind ik het maar vreemd om te gaan huilen. Ik zou eerder gaan huilen bij het journaal en het aan schouwen van alle ellende in de wereld dan bij een fictieve vette actiefilm. Dus mijn vraag hoe ervaren mensen die schijnbaar iets gevoeliger zijn als mij het nieuws?
Dat weet je en nog ga je janken bij een film, terwijl je bij het kijken van het journaal je schouders ophaalt bij het zien van de ellende in de wereld. Iets klopt er niet voor mijn gevoel.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:15 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Het nieuws is niet gemonteerd met een epische soundtrack en voorzien van prachtige beelden. Klein verschil. Tevens is een film niet echt. Ook nog een klein verschil.
Mensen verliezen zich graag in een film, terwijl je de hele dag door doodgegooid wordt met ellende om je heen, daardoor verandert het nieuws snel in een ' ver-van-me-bed show '. Het doet je gewoon minder omdat het realiteit is. Raar maar waar.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat weet je en nog ga je janken bij een film, terwijl je bij het kijken van het journaal je schouders ophaalt bij het zien van de ellende in de wereld. Iets klopt er niet voor mijn gevoel.
dat dus.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:20 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Het doet je gewoon minder omdat het realiteit is. Raar maar waar.
Ik wou em al opnoemen toen ik de titel las.... Damn wat een tranen... En het is ook ooit echt gebeurd! Arme hachiko...quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:05 schreef Taartjeh het volgende:
Hachi![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
mooie stukjes ja, maar eerder "traanje wegpinken" i.p.v. huilfilmquote:Op woensdag 14 september 2011 23:43 schreef Gramulanion het volgende:
Begin van Up en Toy Story 3.
Voor de rest huil ik niet om films.
de scene opzich doet mij eigenlijk niks, dat is wellicht anders als ik de film zou zien..quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:03 schreef Danny het volgende:
wint hands down wmb.
Jeugdtrauma. Ik kan me nog herinneren dat we met de hele familie die film hadden gehuurd.
Ik, neefjes, nichtjes, ooms, tantes etc. (ja, een film huren was toen nog een happening).
Na afloop 20 man in tranen
Deze scene is gewoon gruwelijk...
Absoluut. Er zit een voorgeschiedenis achter. Vader is bokser, zoontje noemt 'm champ en is apetrots op z'n pappie en 't is gewoon een prachtige kutfilm. Heb 'm sinds ik tien ofzo was nooit meer gezien trouwens. Laatst was-ie op TCM ofzo. Vijf minuten gekeken, maar toch maar snel doorgezapt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:15 schreef mschol het volgende:
[..]
mooie stukjes ja, maar eerder "traanje wegpinken" i.p.v. huilfilm
[..]
de scene opzich doet mij eigenlijk niks, dat is wellicht anders als ik de film zou zien..
ik kan dat dus echt niet.. ik heb altijd nog de gedachte ernaast van ''dit is allemaal maar nep, het gaat nergens over''. Ik kan wel meeleven met personages hoor maar ik denk toch op een andere manier dan jij.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:56 schreef WRH het volgende:
ik ben vrouw, mag een huilebalk zijn![]()
maar ik denk dat het meer te maken heeft met je inleven in beelden.
als ik een film kijk, zit ik gevoelsmatig ook echt ín de film, ook als het een onwaarschijnlijke film is, of een animatie, ik ga er volledig in mee en dompel mijzelf onder in de wereld die ik op het scherm bekijk.
gewoon omdat ik dat leuk vind, niet denken aan de wereld buiten maar gewoon even ín de film zijn.
dan ga je dus ook de gevoelens inleven en ik denk dat dat voor de meeste mensen opgaat die het bij een zielige film niet droog houden.
Dat dacht ik dus ook altijd, tot ik Dancer in the Dark zagquote:Op zondag 5 augustus 2012 01:08 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ik kan dat dus echt niet.. ik heb altijd nog de gedachte ernaast van ''dit is allemaal maar nep, het gaat nergens over''. Ik kan wel meeleven met personages hoor maar ik denk toch op een andere manier dan jij.
Ik kan zeker genieten van films, maar huilen? Nah.
Precies dat. The Champ!quote:Op zondag 4 september 2011 12:02 schreef Copycat het volgende:
The Champ, onbetwist op 1.
Daarna in willekeurige volgorde:
The yearling
Schindlers' List
La vita e bella
It's a wonderful life (maar dat zijn feel good tranen).
De mensen die hier traantjes bij vergoten zijn wel allemaal zo rond de 40 en zagen de film als kind.quote:Op zondag 5 augustus 2012 02:01 schreef picodealion het volgende:
Had er nog nooit van gehoord, maar wellicht moet ik de dan maar eens kijken.
zonde, niets leukers dan je helemaal overgeven aan het gevoel dat een film kan geven als je er in gelooftquote:Op zondag 5 augustus 2012 01:08 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ik kan dat dus echt niet.. ik heb altijd nog de gedachte ernaast van ''dit is allemaal maar nep, het gaat nergens over''. Ik kan wel meeleven met personages hoor maar ik denk toch op een andere manier dan jij.
Ik kan zeker genieten van films, maar huilen? Nah.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |