Morgen, ik gok meteen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:31 schreef -jos- het volgende:
Het zou toch wat zijn als Mubarak nu weer eenzelfde toespraak als de vorige gaat houden, dan breekt de hel toch echt los morgen.
Waarom is het tv-gebouw ontruimt?quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:30 schreef shomila het volgende:
beleidy Beleidy
Egyptian TV says Mubarak will speak tonight!
20 seconds ago
Mooiste nog, sprak gister een zwaar anti-amerikaanse moslim vriend van me, en hij dacht dat Amerika achter de opstand zatquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Amerikaanse propaganda. En we slikken alles voor zoete koek, de publieke omroepen voorop
Ze buitelen allemaal over elkaar heen...quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:33 schreef -jos- het volgende:
blakehounshell Conflicting statements from different branches of the Egyptian govt. indicate that something big is definitely going on...
Denk het juist niet. Denk dat het een mogelijke voorbereiding is opquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:31 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Dat hij gaat. Staats-tv heeft al eerder laten merken dat ze info vooraf krijgen. En als Mubarak niet af zou treden, dan heeft ie de staats-tv nodig. Dus zou hij wel in hebben gegrepen.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:31 schreef -jos- het volgende:
Het zou toch wat zijn als Mubarak nu weer eenzelfde toespraak als de vorige gaat houden, dan breekt de hel toch echt los morgen.
Nou of juist niet, bang dat staats TV wordt bestormd omdat hij toch niet aftreed en zei dat al weten omdat ze het interview gaan uitzenden.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:31 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Dat hij gaat. Staats-tv heeft al eerder laten merken dat ze info vooraf krijgen. En als Mubarak niet af zou treden, dan heeft ie de staats-tv nodig. Dus zou hij wel in hebben gegrepen.
Dat gebouw staat symbool voor de onderdrukking, dat innemen is ook een victorie ook. Wellicht dat mensen zo blij worden en in victorie zijn dat ze het willen innemen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:32 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Waarom is het tv-gebouw ontruimt?
Ik denk hierom:
Mubarak blijft zitten --> massa wordt boos --> gaat naar plein, maken dingen kapot enz --> leger grijpt in onder het mom van: het is gewelddadig en dat bestrijden wij. .
dát is juist waar ik nu bang voor ben , leger heeft gezegd het volk en het land te beschermen , als de pleuris uitbreekt , is het ook onder het mom van we beschermen het volk ( de mensen die nu niet mee demonstreren )quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:32 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Waarom is het tv-gebouw ontruimt?
Ik denk hierom:
Mubarak blijft zitten --> massa wordt boos --> gaan naar het paleis en andere gebouwen, maken dingen kapot enz --> leger grijpt in onder het mom van: het is gewelddadig en dat bestrijden wij. .
Ja maar om het dan te evacueren? De demonstranten willen geen geweld.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:34 schreef yavanna het volgende:
[..]
Dat gebouw staat symbool voor de onderdrukking, dat innemen is ook een victorie ook. Wellicht dat mensen zo blij worden en in victorie zijn dat ze het willen innemen.
Ik geloof nooit dat dat Ghonim is, die spreekt engels. En goed ookquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:33 schreef -jos- het volgende:
SultanAlQassemi Wael @Ghonim to Al Jazeera now: I trust Omar Suleiman who said that he doesn't want to retain power & is there only temporarily
quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:33 schreef raistlin6 het volgende:
En wie niet springt die is een thug
Het is stil bij Hosni thuis, het is stil etc....
Hand in hand kameraden
Hand in hand, voor Wael Ghonim
Etc.
Kan, maar het leger heeft al beloofd dat de demonstranten hun eisen ingewilligd zullen worden, dus zodra hij met zo'n ridicule speech komt dan zullen ze ingrijpen. Enige opties zijn in mijn ogen, Mubarak negeert het verder compleet en gaat niet speechen, oh nu bevestigd dat hij wel gaat speechen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:33 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Nou of juist niet, bang dat staats TV wordt bestormd omdat hij toch niet aftreed en zei dat al weten omdat ze het interview gaan uitzenden.
Die heeft teveel Staats-tv gekeken.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:32 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
Mooiste nog, sprak gister een zwaar anti-amerikaanse moslim vriend van me, en hij dacht dat Amerika achter de opstand zat
Klopt, maar dan kunnen ze er nog wel bang voor zijn, dat men hun blijdschap toch afreageerd na al die weken van protest.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:34 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Ja maar om het dan te evacueren? De demonstranten willen geen geweld.
Men blijft gereserveerd doch vastbesloten dusquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:35 schreef yavanna het volgende:
globepmartin Patrick Martin
It's getting a little more festive again in the square. Message spreading that this is good thing, but not necessarily the end of their
En toch denk ik dat hij gek genoeg is om aan te blijven. Of hij de macht nou overdraagt of niet.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:35 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Kan, maar het leger heeft al beloofd dat de demonstranten hun eisen ingewilligd zullen worden, dus zodra hij met zo'n ridicule speech komt dan zullen ze ingrijpen. Enige opties zijn in mijn ogen, Mubarak negeert het verder compleet en gaat niet speechen, oh nu bevestigd dat hij wel gaat speechen.
Dan zie ik echt geen andere optie.
Dat dus...quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:36 schreef yavanna het volgende:
[..]
Klopt, maar dan kunnen ze er nog wel bang voor zijn, dat men hun blijdschap toch afreageerd na al die weken van protest.
..of toch op z'n minst een goed lijkende replica.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:36 schreef yavanna het volgende:
EgyptianTV: #Mubarak to address the nation tonight from the Presidential Palace in #Cairo. #Egypt #Jan25 #Tahrir
1, 2, 3, 24 uur?quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:36 schreef yavanna het volgende:
Breaking Al Jazeera: Egypt State TV: President Mubarak will address the nation "within hours"
Zo'n kantoor is simpel na te maken. Als ik de films moet geloven, is er een kopie van de Oval Office in Air-Force-1quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
..of toch op z'n minst een goed lijkende replica.
Of niet live zoals ook voorheenquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
..of toch op z'n minst een goed lijkende replica.
Ja, en in iedere Hollywood-studio. Ik zou er in ieder geval weinig uit af proberen te leiden, zeker als de staatstv het zegtquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:37 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zo'n kantoor is simpel na te maken. Als ik de films moet geloven, is er een kopie van de Oval Office in Air-Force-1
"En nu zal Mubarak een speech geven vanaf Tahrir"quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, en in iedere Hollywood-studio. Ik zou er in ieder geval weinig uit af proberen te leiden, zeker als de staatstv het zegt
Drom & het geeft totaal geen zekerheid over zijn locatie.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, en in iedere Hollywood-studio. Ik zou er in ieder geval weinig uit af proberen te leiden, zeker als de staatstv het zegt
'Zie je? Helemaal niemand.'quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:39 schreef Dekatria het volgende:
[..]
"En nu zal Mubarak een speech geven vanaf Tahrir"
Zou wel een hele coole spin zijn van de situatie. Gewoon melden dat al die mensen daar staan omdat ze van hem houden & hij voor een green-screenquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:39 schreef Dekatria het volgende:
[..]
"En nu zal Mubarak een speech geven vanaf Tahrir"
je ziet het hem doen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zou wel een hele coole spin zijn van de situatie. Gewoon melden dat al die mensen daar staan omdat ze van hem houden & hij voor een green-screen
LoLquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zou wel een hele coole spin zijn van de situatie. Gewoon melden dat al die mensen daar staan omdat ze van hem houden & hij voor een green-screen
Moebie wel jaquote:
Alle eisen worden ingewilligd, dus ze kunnen nu met wat nieuwe eisen komenquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:41 schreef yavanna het volgende:
Protestors want release of political prisoners and lift of emergency law #egypt #jan25
Wel snel voor dat het leger de macht grijpt hè... Anders zijn ze te laatquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:42 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Alle eisen worden ingewilligd, dus ze kunnen nu met wat nieuwe eisen komen
Gaat het er eindelijk van komenquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:42 schreef yavanna het volgende:
AJELive AJELive
by CivilLizard
Al Jazeera's Hoda Abdel-Hamid: "Million-man march planned for tomorrow has already begun- Tahrir Square is absolutely packed." #Egypt #Jan25
Denk dat ik niet veel slaap ga krijgen de aankomende 2 dagenquote:
Extra ruimte voor de Tahririanenquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:43 schreef yavanna het volgende:
Als het state tv gebouw straks leeg is, kan men het heel makkelijk innemen.![]()
![]()
Ja tuurlijk! Dikke party man!quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:43 schreef Infection het volgende:
[..]
Maar wat als hij vanavond nog opstapt? Is die mars dan echt nog nodig?
volksfeest denk dat het hele land op zijn kop staatquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:43 schreef Arcee het volgende:
Zal wel een flink volksfeest geven als-ie gaat.
Daarmee bedoelde hij niet dat ze daadwerkelijk ergens heen aan het lopen zijn, maar gewoon dat het er nu al enorm druk is.quote:
De demo's beginnen steeds vroeger, net als de "klok"quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:42 schreef yavanna het volgende:
AJELive AJELive
by CivilLizard
Al Jazeera's Hoda Abdel-Hamid: "Million-man march planned for tomorrow has already begun- Tahrir Square is absolutely packed." #Egypt #Jan25
quote:nolanjazeera Dan Nolan
State TV confirms there'll be a 3rd speech from Mubarak in coming hours. Wonder if it'll be in 3rd person again? "Hosni is tired&leaving"???
Dat is nog een understatement... ik denk dat onze bevrijding in 45 er nog bij in het niet valtquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:44 schreef Toverheks het volgende:
[..]
volksfeest denk dat het hele land op zijn kop staatdan gaan er gekke dingen gebeuren
Het is in ieder geval een voordeel dat moslims geen alcohol nuttigen. Anders had het al helemaal een chaos geworden.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:44 schreef Toverheks het volgende:
[..]
volksfeest denk dat het hele land op zijn kop staatdan gaan er gekke dingen gebeuren
Inderdaad, wat doen al die mensen nog op straat?!quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De demo's beginnen steeds vroeger, net als de "klok"
Natuurlijk. Afscheidsfeestje.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:43 schreef Infection het volgende:
[..]
Maar wat als hij vanavond nog opstapt? Is die mars dan echt nog nodig?
Goed op de hoogte.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:45 schreef -jos- het volgende:
Huh, volgens de NOS zat hij in Sharm el-Sheik en gaat hij nu naar Cairo en het is vantevoren opgenomen
riiight.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:45 schreef raistlin6 het volgende:
[Upd] Egypte: Mubarak mogelijk vandaag weg
Update 17.38 uur
De Egyptische Staatstelevisie heeft inmiddels bekendgemaakt dat er vanavond een toespraak van Mubarak zal worden uitgezonden. Verder zijn er berichten dat een deel van de medewerkers van de staats-tv weg is gevlucht uit het gebouw, waarom ze dat zouden hebben gedaan is nog niet duidelijk en kan meerdere dingen betekenen.
"Wir brauchen Lebungsraum"quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:44 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Extra ruimte voor de Tahririanen
Ze kunnen dit toch ook volgen vanachter de TV?quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:45 schreef yavanna het volgende:
[..]
Inderdaad, wat doen al die mensen nog op straat?!
Er kunnen max zo'n 300k mensen op dat pleinquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:46 schreef rakotto het volgende:
AJA:
3 miljoen mensen op al tahrir plein... NU.
slechts ongeveer 20% heeft internet, streamt wat kutquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ze kunnen dit toch ook volgen vanachter de TV?
ik hoop het echt voor de pleinbewoners, maar hoop ook dat het land dan verder gaat en er verbeteringen komen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:45 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat is nog een understatement... ik denk dat onze bevrijding in 45 er nog bij in het niet valt
Naja, 3 miljoen op staat in Tahrir omgeving.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:46 schreef -jos- het volgende:
[..]
Er kunnen max zo'n 300k mensen op dat plein
Zitten ze op elkaar? Dacht ca 600.000 max? op het plein zelf dan.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:46 schreef rakotto het volgende:
AJA:
Dat zijn zeker een hoop luie stakersquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:46 schreef rakotto het volgende:
AJA:
Sensatiezoekersquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ze kunnen dit toch ook volgen vanachter de TV?
Het zal in elk geval een hele tijd duren voor ze uit het dal komen. Europa (en Nederland) had het ook enorm zwaar na de Duitse bezetting.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:47 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ik hoop het echt voor de pleinbewoners, maar hoop ook dat het land dan verder gaat en er verbeteringen komen.
Beetje een kruispunt bezetten... je kan niet eens fatsoenlijk naar je werkquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ramptoeristen zijn het, allemaal
Hoe is de verslaggeving daar? Nog net zo triest als we gewend zijn?quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:48 schreef bokaal het volgende:
[..]
Ze sleuren ze overal vandaan, maar ze zitten er nog!
[ afbeelding ]
SOGgers en WOGgersquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ramptoeristen zijn het, allemaal
Uhm, je bedoelt naar huis?quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:49 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Beetje een kruispunt bezetten... je kan niet eens fatsoenlijk naar je werk
Wil je werken, staakt je baas.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:49 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Beetje een kruispunt bezetten... je kan niet eens fatsoenlijk naar je werk
Alleen Mubarak weg was ook niet de eis... het hele regime dient te worden opgedoekt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:48 schreef yavanna het volgende:
En alleen Mubarak weg zegt nog niets, dus weggaan lijkt mij geen optie voor de Tahririanen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |