Mooie eerste pizza hoor!!!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hier mijn 1ste pizza:
[ afbeelding ]
Ik doe altijd 4 bollen in de koelkast. Jouw recept voor 1 pizza x3 en dan in 4 stukkenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:02 schreef MaximusTG het volgende:
Haha, dus nu heb je 4 bollen in de koelkast? Ach, te veel bestaat niet als het om pizza's gaat!
quote:Op zondag 13 februari 2011 16:04 schreef MaximusTG het volgende:
Mooie pizza! Persoonlijk vind ik pizza's met weinig (maar wel smaakvolle) ingredienten erop altijd het lekkerst. Moet er wel veel smaak aan de bodem zitten natuurlijk.
Maar dan bedoel je dus mn oude PDF? Volgens mij is de nieuwe al oude recept x 3, en dan voor 4 bollen. Zag laatst wat pizzahumor op pizzamaking.com :p; Als de straal van je pizza 'z' is, en de dikte 'a', dan is het volume 'pi*z*z*a'.
En @motorbloempje; Gelukt met het met de hand vormen? Fotootje gemaakt?
La tua farina.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:44 schreef MaximusTG het volgende:
Dan moet je toch even eerst posten welk recept/werkwijze je nu gebruikt? Tipo 00 is waarschijnlijk niet de beste bloem voor zo'n oven (wordt waarschijnlijk niet zo bruin), maar zou wel luchtig moeten kunnen worden. Meestal is het probleem met pizza's die niet luchtig zijn dat ze te weinig/verkeerd rijzen, maar vooral dat de meeste mensen hun deeg te droog maken.
Foccaciaquote:Op maandag 14 februari 2011 18:25 schreef Naamah het volgende:
Wat is dan precies het verschil tussen een foccacia en een pizza?
Wat ik meestal doe is vanuit het midden werken. Heel veel trekken hem als het ware uit elkaar, ik duw het deeg naar buiten. Zelden of nooit komen er scheuren in.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Krijg het echt niet rond of in een vorm... dan vallen er weer gaten in... Heb het geduld niet voor!
Deze was van gisteren:
Met tonijn, knoflook, ui, paprika, champignons, chorizo, ham en ei
[ afbeelding ]
Erg lekker
Ik zag vanmorgen heel toevallig op de kindertv (zat samen met m'n dochter te kijken) een kindje die een turkse pizza maakte. Het was inderdaad dun uitrollen van het deeg.en dan een prutje er op smeren. Zag er lekker uit, ook maar eens proberen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:10 schreef MaximusTG het volgende:
Hmm, nog nooit gedaan. Is niet alleen de vulling anders? Zo ja, dan kan je toch het deegrecept nemen dat je het beste lijkt, en voor de vulling is volgens mij genoeg te vinden op internet. Ik heb wel het idee dat het deeg voor Turkse pizza wordt uitgerold, maar ik kan me vergissen.
Hmmm, yummie dat ga ik ook eens proberen. Terug naar de italiaanse pizza.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |