Reiki is de naam van zowel de energie als de alternatieve manuele energetische behandelmethode gericht op de behandeling van zowel het lichamelijke, geestelijke, emotionele en spirituele vlak.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:34 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik ben twaalf en wat is reiki?
Geen idee, iemand suggesties?quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:40 schreef kwiwi het volgende:
Hoe weten wij nou of die test goed wordt/is uitgevoerd?
Ki is vitale levens energie die gebruikt of gestuurd wordt door rei oftewel de ziel of geest, reiki opzich is geen energie alhoewel dat vaak zo opgevat wordt door ons westerlingen. Een sneetje brood kan niet ziek zijn dus het lijkt me redelijk zinloos wat je doet maar alle succes met je experimenten.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Reiki is de naam van zowel de energie als de alternatieve manuele energetische behandelmethode gericht op de behandeling van zowel het lichamelijke, geestelijke, emotionele en spirituele vlak.
Hang een webcam op boven de boterham en zorg zo voor een 24-uurs stream.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Geen idee, iemand suggesties?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je procedures goed omschrijven, evenals de resultaten. Zodoende kan er gekeken worden of het goed uitgevoerd is en nagedaan worden. Voor de uitvoering van je procedures zelf, moeten we je vertrouwen.. (en daarna nadoen)quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Geen idee, iemand suggesties?
Een beschimmeld stuk brood is toch wel 'ziek'?quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:45 schreef loop het volgende:
[..]
Ki is vitale levens energie die gebruikt of gestuurd wordt door rei oftewel de ziel of geest, reiki opzich is geen energie alhoewel dat vaak zo opgevat wordt door ons westerlingen. Een sneetje brood kan niet ziek zijn dus het lijkt me redelijk zinloos wat je doet maar alle succes met je experimenten.
Alles wat je tenminste uitprobeert loontquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
Veel mensen zijn sceptisch tegenover reiki en wat dan ook. Ik wil daarom een klein testje doen. Geen idee of het werkt, maar vooruit.
Ik wil een snee brood doormidden snijden. Een helft ervan behandel ik met reiki, de andere helft niet. Daarna leg ik de twee helften in de kast. Na een paar dagen begint brood normaal gesproken te schimmelen. Het is mijn doel om te kijken of de met reiki behandelde helft minder schimmelt. Ik zal er regelmatig een foto van maken en die hier posten.
Vinden jullie dat een leuk idee of zeggen jullie van laat maar?
Nadoen wordt, voor een (reiki) leek moeilijk. Je al eerst reiki moeten leren accepteren als werkend onderdeel voor het volledig effect heeft volgens mij, in ieder geval bij de beoefenaar.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:54 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je procedures goed omschrijven, evenals de resultaten. Zodoende kan er gekeken worden of het goed uitgevoerd is en nagedaan worden. Voor de uitvoering van je procedures zelf, moeten we je vertrouwen.. (en daarna nadoen)
Dat is met elk onderzoek natuurlijk, niet iedereen heeft de juiste skills en kennis, maar dat hoeft reproductie niet in de weg te staan, er zijn voldoende "reiki-experts" die wel kunnen meedoen..quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Nadoen wordt, voor een (reiki) leek moeilijk. Je al eerst reiki moeten leren accepteren als werkend onderdeel voor het volledig effect heeft volgens mij, in ieder geval bij de beoefenaar.
Nou Vogeltjesdans, het levenslot van deze dame en de goede naam van Mikao Usui ligt in jouw handen..quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:35 schreef Ratelslangetje het volgende:
Ik heb geen verstand van reiki, vind het 'spirituele zweverige blabla' ehh gedoe maar als vogeltjesdans resultaat boekt ga ik me er toch eens in verdiepen.
Ja ok, maar technisch gezien is tarwe het product van een plant en schimmel is niet meer dan een organisme dat ook maar op de wereld is gezet om bepaalde materie op te ruimen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:12 schreef Splet het volgende:
Een beschimmeld stuk brood is toch wel 'ziek'?![]()
Zo kun je (bijna) elke ziekte wel typeren. Een virus is immers ook maar een organisme dat zichzelf wil voortplanten, net zoals de mens zelf...quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:35 schreef loop het volgende:
[..]
Ja ok, maar technisch gezien is tarwe het product van een plant en schimmel is niet meer dan een organisme dat ook maar op de wereld is gezet om bepaalde materie op te ruimen.
Levenslot is wel wat overdreven he. Ik geloof zondermeer in innerlijke kracht en de uitwerking daarvan. (als ex kankerpatient heb ik dat zelf ervarenquote:Op donderdag 10 februari 2011 19:40 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou Vogeltjesdans, het levenslot van deze dame en de goede naam van Mikao Usui ligt in jouw handen..
Ik typeer helemaal geen ziektequote:Op donderdag 10 februari 2011 20:39 schreef The_stranger het volgende:
Zo kun je (bijna) elke ziekte wel typeren. Een virus is immers ook maar een organisme dat zichzelf wil voortplanten, net zoals de mens zelf...
Reken maar dat viri noodzakelijk zijn voor het in stand houden van een ecosysteem. Waar je de theorie vandaan hebt dat het gemuteerd afval is dat is gaan rondzwerven weet ik niet. Maar het slaat als een lul op een slagroomtaart.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:05 schreef loop het volgende:
[..]
Een virus aan de andere kant is een stukje "afval" code dat al dan niet gemuteerd is gaan rondzwerven in plaatsen waar het niet hoort en verder niet veel nut heeft.
Jij bent ook niet de slimste thuis.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:05 schreef loop het volgende:
[..]
Ik typeer helemaal geen ziekteik heb het ook niet over virussen, dat is je eigen beredenering, niet de mijne. Als je bepaalde schimmels eet dan word je ziek, misschien ligt daar de oorzaak van de verwarring. Maar een schimmel is heel nuttig voor de natuur, die ruimt voor de natuur nutteloze materie op, niets meer. Een virus aan de andere kant is een stukje "afval" code dat al dan niet gemuteerd is gaan rondzwerven in plaatsen waar het niet hoort en verder niet veel nut heeft.
Daar heb je een goed punt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:55 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Levenslot is wel wat overdreven he. Ik geloof zondermeer in innerlijke kracht en de uitwerking daarvan. (als ex kankerpatient heb ik dat zelf ervaren) maar dat op naam gerichte hokjes gedoe is me veel te verwarrend en niet puur genoeg.
Je hebt helemaal gelijk dat niemand zeker weet waar virussen vandaan komen of hoe ze zijn ontstaan. Ik vond zelf die theorie het meest aannemelijk, dat DNA van andere soorten is gaan rondzwerven en in andere organismen is terecht gekomen waar het anders mee reageert, vaak op een destructieve manier.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:10 schreef tarantism het volgende:
Reken maar dat viri noodzakelijk zijn voor het in stand houden van een ecosysteem. Waar je de theorie vandaan hebt dat het gemuteerd afval is dat is gaan rondzwerven weet ik niet.
moet je doenquote:Op donderdag 10 februari 2011 19:35 schreef Ratelslangetje het volgende:
Ik heb geen verstand van reiki, vind het 'spirituele zweverige blabla' ehh gedoe maar als vogeltjesdans resultaat boekt ga ik me er toch eens in verdiepen.
Kan beide he? Want schimmel is een levensvorm. Ik denk dat een significante afwijking tussen de beide broodhelften, hetzij beschimmeld of niet, het beste enig resultaat aantoontquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:43 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Wat is trouwens je verwachting TS?
Dat de behandelde helft langer goed blijft of juist eerder gaat schimmelen (als in: meer energie voor de schimmels)?
Noem er eens een? Dan moet het brood wel naar de zolder want daar staat mijn vaste pcquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:55 schreef jogy het volgende:
Jaaaaa, leujk! Ik zeg, als het binnen je middelen ligt en je hebt de webkip ervoor, een webcam erop hangen met een stream naar één van de 100 gratis camsites.
Dus het zou kunnen zijn dat als ìk en virus heb opgelopen en ik behandeld word met reiki, dat 'reiki' het virus liever vindt dan mij en ik dus zieker word?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 00:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kan beide he? Want schimmel is een levensvorm. Ik denk dat een significante afwijking tussen de beide broodhelften, hetzij beschimmeld of niet, het beste enig resultaat aantoont
Ik vermoed dat het brood wat de behandeling heeft gehad langer vers zal blijven.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:19 schreef Kroketvulling het volgende:
Ik ga het volgen! Stel dat het nu zo is dat de behandelde helft nu juist veel sneller bederft dan de onbehandelde helft, dan nog kun je evengoed wel stellen dat die reiki evengoed nog wel iets doet.
Hoelang behandel je het brood dan trouwens? Hou je het stuk brood echt in je handen, of plaats je beide erboven, en hoe groot is de afstand dan?
Het leuke is dat reiki altijd positief werkt, maar in hoeverre er sprake is van tgenstrijdige belangen kan ik niet inschatten natuurlijkquote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:18 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Dus het zou kunnen zijn dat als ìk en virus heb opgelopen en ik behandeld word met reiki, dat 'reiki' het virus liever vindt dan mij en ik dus zieker word?
Zou het niet leuk zijn om dit zeker te weten als je iemand behandeld?
Ongeveer 10 cm erboven. En ik zet dan het schoteltje op tafel ofzo. Het andere schoteltje blijft in de kast staan.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:19 schreef Kroketvulling het volgende:
Ik ga het volgen! Stel dat het nu zo is dat de behandelde helft nu juist veel sneller bederft dan de onbehandelde helft, dan nog kun je evengoed wel stellen dat die reiki evengoed nog wel iets doet.
Hoelang behandel je het brood dan trouwens? Hou je het stuk brood echt in je handen, of plaats je beide erboven, en hoe groot is de afstand dan?
Geen idee, ik zal eens kijken.quote:
Behandel je het brood elke dag, of blijft het bij die ene keer?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ongeveer 10 cm erboven. En ik zet dan het schoteltje op tafel ofzo. Het andere schoteltje blijft in de kast staan.
Ik hoop iedere dag?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Behandel je het brood elke dag, of blijft het bij die ene keer?
Elke dag natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik hoop iedere dag?
Even voor mijn plaatje vogeltjesdans, welke reiki meester hang je aan, of welke stroming en in welke graad?
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Elke dag natuurlijk.
Ik ben reikimaster 3a Usui.
Wellicht dat het geen verschil maakt, maar voor de zekerheid zou ik beide schoteltjes op dezelfde plaats, onder dezelfde omstandigheden (minus de behandeling) bewaren. Zo kunnen er wat confounding factors weg worden gestreept.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ongeveer 10 cm erboven. En ik zet dan het schoteltje op tafel ofzo. Het andere schoteltje blijft in de kast staan.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:45 schreef Lutte het volgende:
[..]
Hang een webcam op boven de boterham en zorg zo voor een 24-uurs stream.Ik zie daar een schimmel opkomen, o jeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
Ik kan de test ook wel met bakstenen uitvoeren, maar ik denk dat bakstenen niet zo snel beschimmelen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:21 schreef Class het volgende:
Waarom kies je voor brood? Waarschijnlijk zullen beide helften niet beschimmelen maar gewoon uitdrogen
Rijstquote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik kan de test ook wel met bakstenen uitvoeren, maar ik denk dat bakstenen niet zo snel beschimmelen.
En jij denkt dat ik elke rijstkorrel apart ga behandelenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 21:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En jij denkt dat ik elke rijstkorrel apart ga behandelen
Dit is of sarcastisch of ontzettend dom?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
U mad broquote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik kan de test ook wel met bakstenen uitvoeren, maar ik denk dat bakstenen niet zo snel beschimmelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |