Met een verschil.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:56 schreef Stokstaart het volgende:
Kankermentaliteit ja.. Stelselmatig mensen lastig vallen en overlast plegen kan prima onder die noemer.
Zoals jouw linkse vriend Cohen al sprak van kutMarokkanen.
Kankergezwellen in je lichaam pak je toch ook niet aan met een aspirientje? Waarom dit soort overlast dan wel?quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:57 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
We moeten het blijkbaar maar gewoon accepteren en deels zijn beloop laten, want het aanpakken is vervelend.
Gast, ik ga niet eens verder meer in discussie met je, ik heb daar gewoond en het zelf gezien, dat je er zelf niet aan wilt is niet mijn probleem.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:59 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Dat we in die tijd onderontwikkeld waren in het begrip van humanitair met elkaar omgaan?
Of wil je zeggen dat zwarte mensen slecht zijn? Want dat is achterhaald.
Dat is het niet, maar steek dan de hand in eigen boezem. Ghettovorming is namelijk vooral te danken aan gemeentelijk beleid; flikker ze bij elkaar in een verpauperde wijk, dan zal het er vanzelf wel beter op worden.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:57 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
We moeten het blijkbaar maar gewoon accepteren en deels zijn beloop laten, want het aanpakken is vervelend.
Omdat het je hypocriet maakt doordat je tegen andere mensen die er WEL dagelijks mee te maken hebben zegt dat ze zich niet moeten aanstellen. Sta je voor je principes? Doe dan als Athlon64x, die wel gewoon een aso gezin naast zich duld. Hij heeft meer morele principes dan jij op dat vlak.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat interesseert mij werkelijk geen zak. Vertel eens, waarom zou ik in bouwval gaan wonen in de armste wijk van de stad, terwijl ik mij een veel comfortabeler woning kan veroorloven?
Dus de maatschappij moet zichzelf een schuldgevoel aanpraten omdat er mensen zijn die zich niet conformeren aan diezelfde maatschappij...logisch.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is het niet, maar steek dan de hand in eigen boezem. Ghettovorming is namelijk vooral te danken aan gemeentelijk beleid; flikker ze bij elkaar in een verpauperde wijk, dan zal het er vanzelf wel beter op worden.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat het je hypocriet maakt doordat je tegen andere mensen die er WEL dagelijks mee te maken hebben zegt dat ze zich niet moeten aanstellen. Sta je voor je principes? Doe dan als Athlon64x, die wel gewoon een aso gezin naast zich duld. Hij heeft meer morele principes dan jij op dat vlak.
Ja, dat geneuzel om etniciteit is inderdaad hinderlijk. Want het maakt niks uit.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gast, ik ga niet eens verder meer in discussie met je, ik heb daar gewoond en het zelf gezien, dat je er zelf niet aan wilt is niet mijn probleem.
En nee ze zijn niet slecht, en nee ze zijn ook niet goed, net zo min als dat jij en ik dat zijn. Al dat gekanker om etniciteit komt me de neusgaten uit.
De implicatie dat dit de sterke drug is ipv een placebo klopt alleen niet natuurlijk.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kankergezwellen in je lichaam pak je toch ook niet aan met een aspirientje? Waarom dit soort overlast dan wel?
Ik zou niet verhuizen wanneer een Tokkie naast mij komen wonen. En als ik niet over voldoende financiele middelen zou beschikken, dan zou ik een volksbuurt gaan wonen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat het je hypocriet maakt doordat je tegen andere mensen die er WEL dagelijks mee te maken hebben zegt dat ze zich niet moeten aanstellen. Sta je voor je principes? Doe dan als Athlon64x, die wel gewoon een aso gezin naast zich duld. Hij heeft meer morele principes dan jij op dat vlak.
De maatschappij is daar schuldig aan, ja.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus de maatschappij moet zichzelf een schuldgevoel aanpraten omdat er mensen zijn die zich niet conformeren aan diezelfde maatschappij...logisch.
Kanker is niet te genezen, alleen te voorkomen. Dus bravo met je vergelijking; De enige manier om de kanker van Nederland te voorkomen is laten opgroeien in een welvarende structuur.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kankergezwellen in je lichaam pak je toch ook niet aan met een aspirientje? Waarom dit soort overlast dan wel?
Je kan ze ook in een gouden kooi zetten, maar daar los je ook niks mee op. Het is een groot NIMBY verhaal, en de mensen die er gewoon voor uit komen dat ze niets te maken willen hebben met volk van die aard worden weggezet als discriminerende racisten.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:03 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ja, dat geneuzel om etniciteit is inderdaad hinderlijk. Want het maakt niks uit.
Maar als je Ghetto's gaat vormen degradeer je de sociale, beschaafde structuur waar die mensen zich in bevinden en verkanker je de ghetto's nog meer.
Volledig mee eens. Kansloos dat je gaat roepen dat het niet kan, maar zelf toch veilig op afstand blijven als 't erop aankomt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima, maar pretendeer dan niet de wijsheid in pacht te hebben en andere mensen te vertellen dat het heus wel mee valt met de overlast die zij ondervinden.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zou niet verhuizen wanneer een Tokkie naast mij komen wonen. En als ik niet over voldoende financiele middelen zou beschikken, dan zou ik een volksbuurt gaan wonen.
Omdat ik pleit voor een meer humane oplossing, ben ik het ergst? Ik ontken dat maatregelen nodig zijn, ik vind een ghetto echter onwenselijk. Bovendien creeer je hiermee een neerwaartse spiraal van ellende. Ik acht de kans dat mensen de ghetto kunnen verlaten namelijk niet bijster groot. Gevolg is dat de Tokkievesting na verloop van jaren maar blijft groeien. Totdat de bom een keer barst.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:05 schreef Voorschrift het volgende:
De grootste discriminerende mensen zijn degene als Koos die de rest meteen wegzet als achterlijk en racist.
Ik durf te wedden dat de meeste van dat soort neerbuigend volk nog nooit een tokkie-gezin in het wild heeft gezien, alleen op TV. En maar kankeren op het volk dat wel dagelijks te maken heeft met dat soort buren, want zij weten het wel even beter.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Kansloos dat je gaat roepen dat het niet kan, maar zelf toch veilig op afstand blijven als 't erop aankomt.
Dat heb ik in dit topic dan ook nergens beweerd. Ik ben gekant tegen de ghetto-maatregel, maar ik onderken de problematiek.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima, maar pretendeer dan niet de wijsheid in pacht te hebben en andere mensen te vertellen dat het heus wel mee valt met de overlast die zij ondervinden.
Meer humane oplossing?quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat ik pleit voor een meer humane oplossing, ben ik het ergst? Ik ontken dat maatregelen nodig zijn, ik vind een ghetto echter onwenselijk. Bovendien creeer je hiermee een neerwaartse spiraal van ellende. Ik acht de kans dat mensen de ghetto kunnen verlaten namelijk niet bijster groot. Gevolg is dat de Tokkievesting na verloop van jaren maar blijft groeien. Totdat de bom een keer barst.
LOL hypocrisie.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De grootste discriminerende mensen zijn degene als Koos die de rest meteen wegzet als achterlijk en racist.
Nee, oorzaak-gevolg.quote:
Leuk geprobeerd, maar http://nl.wikipedia.org/wiki/Kanker#Medische_behandeling lees dit even. Genezing is wel degelijk mogelijk.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:05 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Kanker is niet te genezen, alleen te voorkomen. Dus bravo met je vergelijking; De enige manier om de kanker van Nederland te voorkomen is laten opgroeien in een welvarende structuur.
Ja, en als ze gewoon tussen keurige mensen wonen geeft dat constant heibel, en die aso's trekken zich er niks van aan, want die trekken toch aan het langste eind. Ik vind de oplossing om ze bij elkaar te zetten prima. Soort bij soort, dan voelen zij zich op hun gemak want ze zijn onder soortgenoten en de rest van de bevolking heeft er geen last van.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat ik pleit voor een meer humane oplossing, ben ik het ergst? Ik ontken dat maatregelen nodig zijn, ik vind een ghetto echter onwenselijk. Bovendien creeer je hiermee een neerwaartse spiraal van ellende. Ik acht de kans dat mensen de ghetto kunnen verlaten namelijk niet bijster groot. Gevolg is dat de Tokkievesting na verloop van jaren maar blijft groeien. Totdat de bom een keer barst.
Asociale buren kunnen je leven letterlijk tot een hel maken. Weet ik uit ervaring.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat de meeste van dat soort neerbuigend volk nog nooit een tokkie-gezin in het wild heeft gezien, alleen op TV. En maar kankeren op het volk dat wel dagelijks te maken heeft met dat soort buren, want zij weten het wel even beter.
De grap is dat dat zo ongeveer wel de bevindingen zijn van Herman Milikowski. Er is een onderscheid tussen primaire en secundaire onmaatschappelijkheid. Onaangepast gedrag valt onder de secundaire onmaatschappelijkheid, en is het gevolg van primaire onmaatschappelijkheid (d.w.z.: niet bestrijden van sociale / culturele achterstellingen, slechte leef- en woonomstandigheden, et cetera).quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je kan ze ook in een gouden kooi zetten, maar daar los je ook niks mee op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |