Nee, 'figuren' als jij klagen niet. Je geeft net aan dat je stroomverbruik een verslaving is (al dan niet gestimuleerd door de overheid) dus wanneer het of gigantisch duur wordt of op raakt, dan ga je wel degelijk klagen. Colt turkey noemen ze zoiets.quote:Op zondag 13 februari 2011 18:49 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Wat boeit mij het als de prijzen stijgen. Ik kan het betalen.
"Figuren" zoals ik gaan ook niet klagen op de telegraaf site. Daar staan we boven.
Waarschijnlijk zit jij er wel vaak op gezien je frustratie.
Klopt. Wij hebben ballen.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:09 schreef heegenees het volgende:
[..]
Nee, 'figuren' als jij klagen niet.
Ik ben slachtoffer.quote:Je geeft net aan dat je stroomverbruik een verslaving is (al dan niet gestimuleerd door de overheid)
Rare conclusie trek je.quote:dus wanneer het of gigantisch duur wordt of op raakt, dan ga je wel degelijk klagen.
Nee hoor. In lijn met de economische voortgang.quote:Verder is je standpunt gigantisch asociaal
Laten we eens kijken...quote:en geeft het aan dat je een erg verdraaid beeld van de wereld hebt en er nog trots op bent ook.
Inderdaad. Ook al kun jij het Higgs deeltje splijten (voor je hem gevonden hebt), je beperkte wereldbeeld blijft ervoor zorgen dat je naar anderen wijst. Ik heb het te doen met je.quote:Naïviteit is niets.
We hebben vast nog wel een paar lege mijnen in Limburg en gasvelden in Groningen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 07:48 schreef LasTeR het volgende:
En je wil de zonne-energie opslaan in mega-batterijen?![]()
Het zou goed kunnen zijn dat de brandstofcel-revolutie ook nabij is!quote:Op maandag 21 februari 2011 14:15 schreef Lyrebird het volgende:
Het zit er aan te komen.
Techniek op basis van silicium, de panelen van de jaren 60 zeg maar, gaat het niet redden. De Duitsers en Chinezen hebben er grof op ingezet, maar dat zit economisch gewoonweg niet goed in elkaar. Je kunt het onmogelijk op een goedkope manier maken, en het levert te weinig rendement op. Overheden kicken er op, omdat ze het lekker kunnen subsidieren, maar efficient is anders.
Organische zonnecellen, of zonnecellen op basis van nano-technologie hebben MI de toekomst. Het komt nog eens zo ver dat je je dak en huis kunt laten "schilderen" met een coating die voor genoeg electriciteit zorgt dat je er zelfs auto mee kunt rijden.
Wanneer? Geef het 10 a 15 jaar.
Ze zullen wel moeten willen ze de grote partijen blijven.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:27 schreef stbabylon het volgende:
En jij denkt dat die grote partijen dat zo maar slikken?
Regeringen en oliebedrijven zien dit ook aankomen. Energiebedrijven ook. En er is nu dus al gezeur over dat het netwerk niet in evenwicht is door al die zelfopgewekte stroom. De grote partijen zijn nu al zachtjes aan bezig om dit hele idee van persoonlijk stroom opwekken aan het tegen werken. Subsidie's intrekken enzo. Of de procedure die je moet doorlopen om je teveel aan stroom te kunnen verkopen. De particulier wordt het niet makkelijk gemaakt. En dit zijn zo maar een paar voorbeelden hoe de grote partijen zich al aan het indekken zijn. Want als er 1 ding is waar grote bedrijven en regering bang voor zijn, dan is het wel geldverlies.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:32 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten willen ze de grote partijen blijven.
Probeer jij als grote partij maar eens belasting te heffen op zelf opgewekte energie, iets wat politiek gezien totaal niet te rechtvaardigen is anders dan "we hebben je geld nou eenmaal nodig".
Je zult als partij alle geloofwaardigheid verliezen en kleinere partijen die geen belasting zullen heffen zullen snel groter worden.
Hoe dacht jij anders dat het zou gaan? Ik vind het namelijk vreemd dat jij met zo'n simpele ondoordachte one-liner komt![]()
Tegenwerking zal niet veel helpen. Zonnepanelen zo goed dat een huishouden zichzelf kan voorzien zullen er komen ongeacht tegenwerking.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Regeringen en oliebedrijven zien dit ook aankomen. Energiebedrijven ook. En er is nu dus al gezeur over dat het netwerk niet in evenwicht is door al die zelfopgewekte stroom. De grote partijen zijn nu al zachtjes aan bezig om dit hele idee van persoonlijk stroom opwekken aan het tegen werken. Subsidie's intrekken enzo. Of de procedure die je moet doorlopen om je teveel aan stroom te kunnen verkopen. De particulier wordt het niet makkelijk gemaakt. En dit zijn zo maar een paar voorbeelden hoe de grote partijen zich al aan het indekken zijn. Want als er 1 ding is waar grote bedrijven en regering bang voor zijn, dan is het wel geldverlies.
Ja, dat denk ikquote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:27 schreef stbabylon het volgende:
En jij denkt dat die grote partijen dat zo maar slikken?
En daar zitten geen subsidies aan vast?quote:Op maandag 7 maart 2011 00:22 schreef Monstarr het volgende:
Zonnepanelen NU zorgen ervoor dat je 20-25 jaar vanaf nu onder de 25 cent voor je kWh blijft betalen...
ik zeg dat het dus vandaag de dag al goedkoper is.
Of je nou 1000W uit 4m2 voor 200e haalt of 800W uit 4m2 voor 160e, maakt dan toch niet uit?quote:Op maandag 7 maart 2011 13:38 schreef Lyrebird het volgende:
Ik had vorige week een vergadering, waarbij ook een aantal experts op het gebied van (organische) zonnecellen aanwezig waren. Die heb ik een tijdje uit mogen horen, en mijn conclusie is dat het er echt aan zit te komen, maar dat er nog steeds niet gefocusseerd wordt op waar het nu echt om draait: prijs! Die lui zijn veel te druk bezig met het rendement te verhogen, maar dat rendement dat telt niet, zo lang een m2 niet voor een redelijke prijs (terugverdientijd 10 jaar of minder) geleverd kan worden.
Het maakt natuurlijk wel uit of je 1000W uit 4m2 haalt voor 2000,- of 1000W uit 6m2 voor 1100,-quote:Op maandag 7 maart 2011 14:14 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Of je nou 1000W uit 4m2 voor 200e haalt of 800W uit 4m2 voor 160e, maakt dan toch niet uit?
Het gaat om vermogen/oppervlak per euro, dus die sommetjes kunnen we inderdaad doen, en zien of het wel of niet uitmaakt.quote:Op maandag 7 maart 2011 14:14 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Of je nou 1000W uit 4m2 voor 200e haalt of 800W uit 4m2 voor 160e, maakt dan toch niet uit?
Ik snap niet waarom iedereen zo krampachtig aan met die terugverdientijd zit. Zolang de technische levensduur 25 jaar is en de terugverdientijd 10 jaar maak je winst en het belangrijkste je maakt jezelf minder afhankelijk van inflatiequote:Op maandag 7 maart 2011 13:38 schreef Lyrebird het volgende:
Ik had vorige week een vergadering, waarbij ook een aantal experts op het gebied van (organische) zonnecellen aanwezig waren. Die heb ik een tijdje uit mogen horen, en mijn conclusie is dat het er echt aan zit te komen, maar dat er nog steeds niet gefocusseerd wordt op waar het nu echt om draait: prijs! Die lui zijn veel te druk bezig met het rendement te verhogen, maar dat rendement dat telt niet, zo lang een m2 niet voor een redelijke prijs (terugverdientijd 10 jaar of minder) geleverd kan worden.
Wat heb ik aan een theoretische terugverdientijd en levensduur als ik maar 2 jaar garantie krijg?quote:Op maandag 7 maart 2011 18:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom iedereen zo krampachtig aan met die terugverdientijd zit. Zolang de technische levensduur 25 jaar is en de terugverdientijd 10 jaar maak je winst en het belangrijkste je maakt jezelf minder afhankelijk van inflatie
Vreemde redenatie.quote:Op maandag 7 maart 2011 18:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat heb ik aan een theoretische terugverdientijd en levensduur als ik maar 2 jaar garantie krijg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |