Ah dus ze hebben al van mij een vuistdik dossier omdat ze bij mij aan de deur hebben gestaan.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Voordat de buurvrouw de politie heeft gebeld, en die er is heb jij die joint al op, en gebeurt er dus niets. En de politie komt toch niet zomaar als iemand belt van 'kom vlug, die buurman staat weer in de tuin te blowen!'
Voordat ze langs komen moet er echt een vuistdik dosier liggen bij politie, woningbouw etc. Doen alsof dit het begin is van een plan om heel blowend Nederland onder een brug te laten slapen, is niet recht te praten.
Beleid dat erop gebasseerd is dat de uitvoerende macht toch niet effectief genoeg is om het beleid daadwerkelijk nut te laten hebben slaat natuurlijk nergens op. Niet iedereen woont ver van het politiebureau af en niet iedereen hijst zijn joint even snel op in 5 minuten en gaat weer naar binnen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nee.dat snap ik dus niet...als iets niet geconstateerd is, kan het jou niet van huren afhouden, en om te constateren moet de politie er wel zijn.
Zo ook een beetje zonde zijn héquote:Op woensdag 9 februari 2011 13:32 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Beleid dat erop gebasseerd is dat de uitvoerende macht toch niet effectief genoeg is om het beleid daadwerkelijk nut te laten hebben slaat natuurlijk nergens op. Niet iedereen woont ver van het politiebureau af en niet iedereen hijst zijn joint even snel op in 5 minuten en gaat weer naar binnen.
En hoevaak is er geklaagd waar jij geen weet van hebt? Kan iemand me zinvol weerwoord geven als ik dit scenario:quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah dus ze hebben al van mij een vuistdik dossier omdat ze bij mij aan de deur hebben gestaan.![]()
Blijkbaar is het dossier dus nog niet zo vuistdik geweest dat ze reden genoeg hebben gehad om mijn voordeur in te trappen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
En hoevaak is er geklaagd waar jij geen weet van hebt? Kan iemand me zinvol weerwoord geven als ik dit scenario:
Basp1 staat in de tuin met z'n joint, buurvrouw belt politie. In no time staat een koppel agenten voor de deur, en zonder een kans te krijgen om de joint door de plee te spoelen wordt basp1 in de ijzers geslagen. Nou niet echt geloof?
Of deze mooie pre-lentequote:Op woensdag 9 februari 2011 13:47 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Inderdaad, zeker op een mooie zomerse dag.
quote:
Euthanizequote:
vervang het blowen door bier en dan?quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hoe wordt drugsoverlast gedefinieerd? Jij gaat nu er gelijk van uit dat een joint op het balkon genoeg is voor 2 jaar geen huis. Dat staat nergens. Als jij elke zomer met vrienden op je balkon zit te blowen, zodat je buren de hele avond/nacht in de wietlucht zitten, en het bijbehorende slappe gelul van een groep stonede mensen...dan is dat overlast. Wiet stinkt. Heel simpel. Dus iedereen mag van mij eens een jointje opsteken in eigen huis, maar er zijn grenzen!
En waarom? Ik denk dat je beter af bent met een alcoholist naast je dan een drugsgebruiker.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom zou dit niet moeten gelden voor alcoholisten. Ik heb 100x liever mensen naast me wonen die verslaafd zijn aan wiet of XTC, dan aan alcohol.
Idem voor blowenquote:Op donderdag 10 februari 2011 13:12 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
En waarom? Ik denk dat je beter af bent met een alcoholist naast je dan een drugsgebruiker.
(ja alcohol is ook drugs).
Het voordeel van alcohol is dat je er op een gegeven moment moe en slap van wordt, dus een beetje alcoholist ligt de halve dag te slapen en daar heb je minder last van denk ik
Nee, alleen religie is een ergere drug.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:12 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
En waarom? Ik denk dat je beter af bent met een alcoholist naast je dan een drugsgebruiker.
Oe ja, ik zou ook niet naast een religieuze fanaticus willen wonen. Krijg je weer dat geëmmer dat ze vinden dat jij op zondag niet in de tuin mag werken want zondag is een rustdagquote:Op donderdag 10 februari 2011 13:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, alleen religie is een ergere drug.
Als jij een kennis hebt die gebruikt, en daar toevallig mee in aanraking komt op het verkeerde moment, heb je ook een drugsrelateerd incident aan je broek.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Drugshandel/overlast lijkt me een prima reden om mensen niet naast je te willen hebben. En twee jaar is geen extreem lange termijn. vind het wel mild.
Hij wordt ook ooit wakker hoor, dat prettige gezelschap..quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:12 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het voordeel van alcohol is dat je er op een gegeven moment moe en slap van wordt, dus een beetje alcoholist ligt de halve dag te slapen en daar heb je minder last van denk ik
En dat is waarom dit idee gevaarlijk is.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
Als jij een kennis hebt die gebruikt, en daar toevallig mee in aanraking komt op het verkeerde moment, heb je ook een drugsrelateerd incident aan je broek.
Dat je het even weet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |