Dat mag niet, je moet raden!..quote:Op woensdag 9 februari 2011 02:06 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik heb die film laatst gezien, maar ik weet niet hoe hij heet. Wel waar hij over gaat. Eens googlen
Beide niet.quote:Op woensdag 9 februari 2011 01:35 schreef mschol het volgende:
hele wilde gok: hotel rwanda?
anders wellicht American Gangster?
dat kunnen we niet ruiken aan het screenshotquote:Op woensdag 9 februari 2011 02:08 schreef Weissman het volgende:
[..]
Beide niet.
Er spelen ook blanke mensen in hoor
ok hier komt hint #1:quote:Op woensdag 9 februari 2011 02:24 schreef mschol het volgende:
[..]
dat kunnen we niet ruiken aan het screenshot
is dat trouwens geen hint?
ME !!quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:39 schreef Rectum het volgende:
[..]
He, eindelijk. Ik kan helaas nu zelf geen nieuwe screenshot plaatsen.Liefhebbers?
Nee helaas.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:43 schreef RacerDKB het volgende:
Die meneer ken ik alleen uit The Aviator.
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
binnen 1 minuut geraden.. ik had maar al te graag geen screenshot van 00:22:22 gemaakt (en net eff een ander moment...)quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh...ik lees nu pas de OP best fail van mijquote:
ik mag nog geen hints geven..quote:
dat is toch niet verboden? er zijn zat geanimeerde films die bekender zijn als andere films die hier worden genoemd...quote:
nope.quote:
Ah, dus daarom mogen animatiefilms van jou niet?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:29 schreef Weissman het volgende:
Zelfs met een hint maak ik geen kans
persoonlijk deel ik die mening ook, ik had graag een shot genomen waarbij je iets meer karakters en/of andere omgeving zagquote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:24 schreef MASD het volgende:
Wie heeft die 22:22 regel verzonnen dan? Op dat moment gebeurt er in films niets memorabels of er is net een transitie bezig. Dan krijg je dat niemand het weet tot er genoeg hints worden gegeven dat iemand het kan googlen en net kan doen alsof hij het gokt door er een vraagteken bij te zetten.
hint #2:quote:Op zaterdag 12 februari 2011 01:07 schreef MASD het volgende:
De zoon van hayao miyazaki dus. Geen idee wie dat is.
correct.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:20 schreef exaCtly het volgende:
Tales from Earthsea
(Nooit van gehoord, laat staan dat ik ooit een Anime film heb gezien)
Pokemon The Movie telt toch ook mee als Anime?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:41 schreef mschol het volgende:
[..]
correct.
dan kan je dus nog flink wat kijken :p
Neef van mij was hierquote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:49 schreef Waaghals het volgende:
nooit van gehoord? hoe weet je de titel dan?
Is dat echt 22:22?quote:
Ik zei niet dat het een film van tarantino is.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:30 schreef RacerDKB het volgende:
Natural Born killers?
Heb alles van tarantino minste s een keer gezien maar ik herken het niet echt
Tsja maar natural Born killers heeft ie alleen deels geschreven :pquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:32 schreef MASD het volgende:
[..]
Ik zei niet dat het een film van tarantino is.
(
^
)
Hier misschienquote:Op woensdag 16 februari 2011 23:03 schreef Waaghals het volgende:
Omdat ik het echt niet weet, ben ik gaan zoeken
Denk dat er hier nauwelijks mensen ooit van deze film hebben gehoord.
(als het de film is die ik denk)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vaag plaatje maar makkelijke opgave lijkt me...Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
quote:Op donderdag 17 februari 2011 02:00 schreef Beetlebum het volgende:
mag ik er een plaatsen??Dat is volgens mij red.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vaag plaatje maar makkelijke opgave lijkt me...Nope.quote:Op donderdag 17 februari 2011 02:08 schreef Beetlebum het volgende:
ow is het trouwens: "girl in yellow boots" ?Long live music.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vind toch knap dat je RED zo snel gezien hebt; 2 mensen in een auto waarvan je geen gezicht zie maar alleen een kale kop in de spiegel...
scherp!
wist dat ie niet moeilijk was maar zo snel had ik niet verwacht...Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
quote:Op donderdag 17 februari 2011 02:19 schreef Beetlebum het volgende:
Ik heb 'm trouwens gevonden (na zoeken inderdaad) en had er nog nooit van gehoord.
Denk ook dat ie te moeilijk is voor de gemiddelde filmkijker die ook fok!t.
de oplossing staat in een spoiler omdat ik niet helemaal eerlijk heb gespeeld.Fuck it, ik tel hem mee. Gefeliciteerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vind toch knap dat je RED zo snel gezien hebt; 2 mensen in een auto waarvan je geen gezicht zie maar alleen een kale kop in de spiegel...
scherp!
wist dat ie niet moeilijk was maar zo snel had ik niet verwacht...
En een beetje filmkijker herkend het achterhoofd van meneer Willis met gemak. Ik geef iemand anders de kans om een plaatje te posten. De eerste die meldt.Long live music.
Nee.quote:
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik me al suf gepeinst had over de ginger en niet aan Eric Stoltz had gedacht. Drugs en overval echter... "Now, we do heroin!"quote:
Lock Stock and Two Smoking Barrels..quote:Op donderdag 17 februari 2011 02:37 schreef Grunge. het volgende:
Hmm, ik wilde eerst een andere doen, maar die 22:22-regel geldt nog steeds, hè? Hopelijk werkt deze beter... (Ik ben bang van niet.)
[ afbeelding ]
Sowieso is het sowieso, maar dat terzijde.quote:Op zondag 20 februari 2011 12:10 schreef mschol het volgende:
[..]
en wat maakt dat uit?
zowiezo is die 22:22 regel beetje vreemd...
Jee, ja!quote:Op zondag 20 februari 2011 11:47 schreef kcidymkcus het volgende:
[..]
Lock Stock and Two Smoking Barrels..
Van mij wel ja. Je hebt het al gedaan zie ik, prima hoor. Dan kunnen we twee proberen te raden, meestal duurt het toch allemaal wel even met het juiste antwoord.quote:
Lock Stock, dat is die scene dat ze gaan pokeren in die boksring en die grote baas vals speelt via dat apparaatje.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:03 schreef RacerDKB het volgende:
Dat is toch niet Lock Stock maar Johnny English?
Het begint nu een beetje door elkaar te lopen omdat er meerdere vragen tegelijkertijd open staan, maar mijn plaatje van 10:36 is inderdaad Johnny English.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:03 schreef RacerDKB het volgende:
Dat is toch niet Lock Stock maar Johnny English?
Creation denk ik. Het is in ieder geval een van de vinken van Darwin.quote:Op zondag 20 februari 2011 12:40 schreef kcidymkcus het volgende:
Ik doe het gewoon:
[ afbeelding ]
Het is een recente film.
En wanneer zit daar iemand in de grond?quote:Op zondag 20 februari 2011 13:05 schreef kcidymkcus het volgende:
[..]
Lock Stock, dat is die scene dat ze gaan pokeren in die boksring en die grote baas vals speelt via dat apparaatje.
Misschien moet je ff kijken welke post ik quote.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:22 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
En wanneer zit daar iemand in de grond?
Jij bent hier in de war hoor, die film is helemaal niet Lock Stock, maar het is Johnny Englishquote:Op zondag 20 februari 2011 13:33 schreef kcidymkcus het volgende:
[..]
Misschien moet je ff kijken welke post ik quote.
Oow, die foto met die broekspijp! Ahja.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:33 schreef kcidymkcus het volgende:
[..]
Misschien moet je ff kijken welke post ik quote.
Nee hoor. Ik ging deze post quoten:quote:Op zondag 20 februari 2011 13:34 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Jij bent hier in de war hoor, die film is helemaal niet Lock Stock, maar het is Johnny English
Op het plaatje zie je Rowan Atkinson in de grond, er zit zo'n tunnel onder dat geval waar de kroon in zit, en daar gaat ie dan in.
En daar zat deze afbeelding bij:quote:Op donderdag 17 februari 2011 02:37 schreef Grunge. het volgende:
Hmm, ik wilde eerst een andere doen, maar die 22:22-regel geldt nog steeds, hè? Hopelijk werkt deze beter... (Ik ben bang van niet.)
[ afbeelding ]
?quote:Op zondag 20 februari 2011 13:16 schreef MASD het volgende:
[..]
Creation denk ik. Het is in ieder geval een van de vinken van Darwin.
quote:Op zondag 20 februari 2011 12:40 schreef kcidymkcus het volgende:
Ik doe het gewoon:
Het is een recente film.
Dit topic is al een stuk of 6 keer misluktquote:Op donderdag 21 april 2011 17:21 schreef rubje het volgende:
[ afbeelding ] is deze thread dood,was mijn antwoord goed? of wachten we met z'n allen op een volgende screencap?
Ja, dat denk ik ook.quote:Op donderdag 21 april 2011 20:24 schreef RitseB het volgende:
Punten telling ala [FOK! Movie Trivia] April 2011 Deel XVII werkt denk ik ook beter.
quote:Op vrijdag 22 april 2011 06:25 schreef Waaghals het volgende:
Mensen, ik was er gister niet meer
en heb nu geen tijd om foto te zoeken
dus aan iemand anders de eer
Mortensen oid.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:25 schreef RacerDKB het volgende:
Godver volgens mij heb ik die gezien, ook met die dude van Lord Of The Rings, Viggo nog iets.
Cassel is tof.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:28 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Eastern Promises
Kerel hierboven is die engerd Vincent Kassel.
Juist ende correctquote:Op maandag 6 juni 2011 23:28 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Eastern Promises
Kerel hierboven is die engerd Vincent Kassel.
Deed me denken aan dit Dirkjan stripjequote:
Deze moet makkelijker zijn:quote:Op maandag 6 juni 2011 23:32 schreef Boe-man het volgende:
Maar 23 dagen geduurd voor het juiste antwoord kwam
Die kerel aan de telefoon ziet eruit als Kees Prinsquote:Op maandag 6 juni 2011 23:35 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Deed me denken aan dit Dirkjan stripje
[..]
Deze moet makkelijker zijn:
[ afbeelding ]
Geen Nederlander geen Dial M.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:29 schreef Boe-man het volgende:
[..]
Die kerel aan de telefoon ziet eruit als Kees Prins![]()
Maar een wilde gok, Dial M for murder?
The Great Gatsbyquote:Op maandag 6 juni 2011 23:35 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Deed me denken aan dit Dirkjan stripje
[..]
Deze moet makkelijker zijn:
[ afbeelding ]
Potverdikkiequote:Op donderdag 9 juni 2011 15:38 schreef sleppie het volgende:
the firm
met: Tom Cruise,
Jeanne Tripplehorn
Kut ik wist em ookquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:16 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Jep!
Is 't wat eigenlijk, die film? Heb hem nog niet gezien.
1 acteur? Hoe dat zo? Zie op IMDB 7 namen staan (excl. Kevin Spaceys stem).quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:17 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Kut ik wist em ook
Ja is echt een goede film, met maar 1 acteur
Jup, echt een aanradert.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:16 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Jep!
Is 't wat eigenlijk, die film? Heb hem nog niet gezien.
Ja oke de stem van de robot, maarja je ziet in principe maar 1 persoon de hele film.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:19 schreef picodealion het volgende:
[..]
Jup, echt een aanradert.
En 2 acteurs Verbordbord, Kevin Spacey doet de stem van de robot.
Ohja en zijn vrouw en kinderen op een schermpje een keer, maar je ziet echt 99,9% van de tijd alleen maar de kop van Rockwell.
Mary and Maxquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:20 schreef picodealion het volgende:
Even een film die ik toevallig bij de hand heb:
[ afbeelding ]
Nee, het is wel een beetje ongelukkig screenshot wat betreft de film.quote:
Wel een herkenbare scene dus als iemand hem gezien heeft weet ie hem zoquote:Op donderdag 9 juni 2011 22:32 schreef Boe-man het volgende:
[..]
Nee, het is wel een beetje ongelukkig screenshot wat betreft de film.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:34 schreef Waaghals het volgende:
haha die is makkelijk, The Hulk natuurlijk
die zit op de bank
quote:
Nee.quote:
Posten die hap! Had waaghals maar wat sneller moeten zijnquote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:07 schreef picodealion het volgende:
Ik heb nog wel een moeilijke liggen anders.
Gezien dit topic al 5 keer gefaald is, ga ik nu meteen even een nieuwe opzet maken en doorvoeren.quote:Op donderdag 8 september 2011 17:51 schreef picodealion het volgende:
Jawohl!
2,5 maand later gaat het spel weer rustig voort.
Ik denk dat er inderdaad fundamenteel wat anders moetquote:Op donderdag 8 september 2011 17:54 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Gezien dit topic al 5 keer gefaald is, ga ik nu meteen even een nieuwe opzet maken en doorvoeren.
Geef me een kwartiertje.
Enkele voorbeelden voor deze keer:quote:Regels:
Om het een beetje leuk te houden gelden er enkele regels:
• Welk moment je in de film kiest, mag je zelf weten. Maak het echter niet te makkelijk, een afbeelding van de iconische Reservoir Dogs-scene waar ze op rij richting de camera lopen is zo geraden, maar een willekeurig shot van een nietszeggende figurant kan natuurlijk ook niemand iets mee.
Misschien is het lastig om te bepalen welk frame je moet kiezen, zorg er gewoon voor dat je wel een paar herkenningspunten hebt, maar niet zo veel dat iedereen het kan raden.
• Afbeeldingen van Google halen is uitgesloten, hierbij kan je veel te makkelijk achterhalen welke film het is, ook al heb je hem niet gezien. Bestandsnamen verklappen vaak genoeg, en ergens anders uploaden heeft ook geen zin aangezien Google ook afbeeldingen kan herkennen en anders is er nog TinEye.
• Als je een film goed geraden heb, wacht dan niet te lang met het posten van een nieuw plaatje, zo bederf je het spelplezier van anderenDe regel is dat als er binnen 60 minuten geen nieuwe staat iemand anders hem mag posten
• Soms is het nogal te moeilijk, dan mag je hints/tips geven. Geef deze echter niet te snel, zodat anderen ook nog kunnen nadenken en gokken. Zorg voor een redelijke tijd tussen de tips, zeg 3 uur. Wanneer je de eerste hint geeft ligt aan de drukte in het topic, maar laten we maar uitgaan van een minimum van 6 uur zodat iedereen een kans heeft gehad in het topic te kijken.
Lost in translation?quote:Op donderdag 8 september 2011 18:30 schreef RacerDKB het volgende:
En bij deze ook een nieuwe afbeelding:
[ afbeelding ]
Ik twijfelde wel of het Bill Murray was of nietquote:Op donderdag 8 september 2011 19:51 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Jazeker, geweldige film.
Niet al te moeilijk denk ik
Idd, heb je ook wat vrijheid om een niet-te-makkelijk-niet-te-moeilijk shot te kiezen.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:17 schreef Boe-man het volgende:
[..]
Ik twijfelde wel of het Bill Murray was of niet
Maar nu dus een random screenshot en niet meer op 22:22
2 keer de helftquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 september 2011 23:19 schreef Weissman het volgende:
[..]
2 keer de helftEen kwart films?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |