abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93086344
Probeer eerst eens de vibrance omhoog te brengen, betere oplossing dan de verzadiging omhoog te brengen. Betere oplossing dan verzadiging omhoog.
pi_93086957

zoiets?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_93087283
Mm dat is ook niet echt wat ik bedoel, weer net teveel. Lastig uit te leggen.. vind het nu te standaard wat ik heb. Wil dat het net een tikkie specialer is. Zal ook eens kijken naar die vibrance dan..als ik het kan vinden haha.
pi_93087495
Is toch niets mis met de kleuren van jouw foto's? Misschien dat ze van een beetje extra contrast nog wat opknappen, maar voor de rest...

In CS5 kun je vibrance trouwens (onder andere) in je layerpanel vinden. Even op het zwart/witte rondje van de adjustment layers klikken en dan een vibrance adjustment layer toevoegen. Maar ik denk dat je meer hebt aan een contrast adjustment.
pi_93087687
Ah oke thanx. Dan zal ik wel eens gaan knutselen met photoshop. Kan ook gewoon aan mij liggen hoor haha, heb het gewoon in mn hoofd zitten dat ik wil dat de honden er net wat meer uitknallen. Maar het moet ook weer niet te nep worden natuurlijk. En zo lang ben ik hier nog niet mee bezig, dus moet nog veel leren;)
pi_93088448
Zoiets zou ik er eerder van hebben gemaakt:

Ietsje meer contrast en een beetje scherper. Veel scheelt het niet, maar op zich wel genoeg denk ik. :P
pi_93088702
Ja dat scheelt idd maar een klein beetje, maar wel net iets mooier. Hoe heb je het scherper gemaakt dan?

Heb van de week weer een paar wandelingen, dus kan weer zat oefenen;)
  maandag 21 februari 2011 @ 13:01:45 #33
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93097944
Volgens mij doet die foto het ook goed in zwart-wit. Zeker als je de ogen dan niet in zwart-wit zet ;)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 21 februari 2011 @ 15:48:33 #34
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_93105283
Ik ben op zoek naar een GPS photo tracker. Ik zie heel veel verschillende mogelijkheden en prijzen. Sommigen schuiven op de flitservoet, anderen moet je los synchroniseren op basis van de interne klok van je camera en die van de tracker. Kan iemand me uitleggen wat precies de voor en nadelen zijn?
Life is what you make it.
pi_93150643
Ik heb hulp nodig bij een probleem.

Ik ben in het bezit van een EF-S 17-85 IS USM en deze heeft autofocus problemen.
De ene keer focussed die op alle afstanden en de andere keer pak hij hem gewoon niet.

Ik heb geen error 01 of 99.

Bij een vriend van me die een 50D heeft is het zelfde probleem.

Heeft iemand een oplossing of enig idee waardoor dit komt?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 22 februari 2011 @ 16:09:00 #36
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_93155096
Heb je de contactpunten van je lens al eens schoon gemaakt?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:09:52 #37
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_93155158
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 14:32 schreef Gluut het volgende:
Ik heb hulp nodig bij een probleem.

Ik ben in het bezit van een EF-S 17-85 IS USM en deze heeft autofocus problemen.
De ene keer focussed die op alle afstanden en de andere keer pak hij hem gewoon niet.

Ik heb geen error 01 of 99.

Bij een vriend van me die een 50D heeft is het zelfde probleem.

Heeft iemand een oplossing of enig idee waardoor dit komt?
Zit er genoeg detail in het beeld? Dus niet dat je op een egaal vlak zit te focussen?
...misschien een hele simpele gedachte, maar ik vraag het toch maar even :')
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_93155571
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:09 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Zit er genoeg detail in het beeld? Dus niet dat je op een egaal vlak zit te focussen?
...misschien een hele simpele gedachte, maar ik vraag het toch maar even :')
Ben niet aan het richting om een egaal vlak, genoeg details als je het mij vraagt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:09 schreef Ynske het volgende:
Heb je de contactpunten van je lens al eens schoon gemaakt?
Contactpunten zijn schoon, op dit doet die het na behoren.... erg vreemd!
pi_93234101
Hoe snel moet een SD kaartje minimaal zijn om geen last te hebben van lange verwerkingstijden? En welke merken zijn aan te raden?
pi_93234297
Hangt af van je camera, maar class8 is niet zo duur en ik heb goede ervaringen met Transcend
http://bit.ly/gIKMn3
pi_93235308
De professionele lenzen serie van Canon is de L-serie. Heeft Nikon ook zo'n serie? Kenmerkend aan bijvoorbeeld witte lenzen, rode randen etc... en hebben die ook een aparte vermelding om aan te tonen dat het de betere lenzen zijn?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_93236665
Gouden randje(volgens mij noggeeneens op al hun lenzen), maar niet echt een andere benaming oid. Afwerking van hun pro-line is ook stukken beter.
pi_93236673
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 00:35 schreef Neo-Mullen het volgende:
De professionele lenzen serie van Canon is de L-serie. Heeft Nikon ook zo'n serie? Kenmerkend aan bijvoorbeeld witte lenzen, rode randen etc... en hebben die ook een aparte vermelding om aan te tonen dat het de betere lenzen zijn?
Een Nikonian zou nu antwoorden dat elke Nikon-lens gelijkwaardig is aan de L-serie van Canon natuurlijk. :+

Maar aangezien ik een Canonian ben: Nikon heeft niet zo'n duidelijke professionele serie zoals Canon dat heeft, maar eigenlijk is het ook bullshit natuurlijk. Een lens is goed of niet goed, maar da's niet afhankelijk van de aanwezigheid van een rode ring. Ook met een rode ring blijft een schijtlens een schijtlens, en een stukje topglas zal ook zonder rode ring nog een stukje topglas zijn. :)
pi_93352766
Hallo,
Heb een vraagje over hoe ik mijn studio opstelling het beste kan plaatsen om zo'n soort foto te maken:

Ik heb 3 flitskoppen+ 2 softboxen
  FOK!fotograaf zaterdag 26 februari 2011 @ 17:39:29 #45
17893 Forno
pi_93355835
Zou de 2 softboxen erboven plaatsen, zo laag mogelijk. De flitsers zo laag mogelijk, op de grond, en via reflectoren laten bouncen tussen de mensen in? Heb ook weinig ervaring, maar dat zou mijn eerste testopstelling zijn.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 17:41:47 #46
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93355937
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 16:33 schreef Marloes30 het volgende:
Hallo,
Heb een vraagje over hoe ik mijn studio opstelling het beste kan plaatsen om zo'n soort foto te maken:
[ afbeelding ]

Ik heb 3 flitskoppen+ 2 softboxen
Ik zou 't leuker make kwa opstelling, en ze niet met hun hoofden tegen elkaar aan leggen, maar dat degene links of rechts van iemand met zijn/haar hoofd tegen je schouder/nek aan ligt, en dan met je oor op je schouder.

Zal vast niet te begrijpen zijn, dus als je wilt zal ik 't wel even painten :P
pi_93356394
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 17:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zou 't leuker make kwa opstelling, en ze niet met hun hoofden tegen elkaar aan leggen, maar dat degene links of rechts van iemand met zijn/haar hoofd tegen je schouder/nek aan ligt, en dan met je oor op je schouder.

doe maar, dit topic kan wel enige hilariteit gebruiken :')
pi_93357462
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 17:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik begrijp er echt helemaal niets van, kom maar op met die verduidelijkende paint. :7
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:29:12 #49
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93357934
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 17:52 schreef Vendris het volgende:

[..]

doe maar, dit topic kan wel enige hilariteit gebruiken :')
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:16 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ik begrijp er echt helemaal niets van, kom maar op met die verduidelijkende paint. :7

Zo dus! Ik heb meteen een flitsopstelling gemaakt. :P
pi_93358125
Bedankt voor het meedenken!

Kannovinnie, ik had hem wel begrepen hoor, maar bedankt voor de ophelderende tekening!!
Geweldig met die kameel?? erbij ^O^
Ga het een dezer dagen eens proberen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')