abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:37:55 #76
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92521616
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:31 schreef phpmystyle het volgende:
Vendrik heeft er wel verstand van.
:Y Dat heeft Zalm ook een keer gezegd.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_92521642
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:37 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:39:07 #78
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_92521688
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:37 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Ik mag toch wel zeggen dat ik'm goed vindt? Ondanks dat het een links politicus is.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_92521728
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:36 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dit komt in de buurt van Suicidal Silence, niet goed dus :D.
Er zit nog wel een aanzienlijk verschil tussen hardcore en extreme metal, deathcore of welk hip naampje ze er nu weer voor verzinnen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_92521750

stond bij de zalm-lachen op images.google
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:41:16 #81
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92521812
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik mag toch wel zeggen dat ik'm goed vindt? Ondanks dat het een links politicus is.
Natuurlijk, ik vind Gerrit Zalm ook een goed politicus.

pi_92521925
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:40 schreef Cerbie het volgende:
[ afbeelding ]

stond bij de zalm-lachen op images.google
Is een hele ONZ reeks met dergelijke 'stripjes' toch..zit af en toe nog wel eens iets grappigs tussen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_92521950
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Is een hele ONZ reeks met dergelijke 'stripjes' toch..zit af en toe nog wel eens iets grappigs tussen.
Die reeks was geniaal, vooral de eerste delen
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:43:41 #84
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_92521980
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Pardon? Vendrik is niet mijn favoriete politicus maar heeft wel degelijk een goed verhaal neergezet, hij heeft goed naar de geschiedenis gekeken en dat op de een of andere manier naar nu vertaald. Verder heeft hij in jip en janneke taal uitgelegd waarom het onverstandig is om uit de euro te stappen.
Dat is het probleem. Hij belicht het maar van een kant. Vendrik houdt het echter buiten beschouwing dat de Nederlandse overheid een zeer goede reputatie heeft op de financiële markten.

Dus wanneer we terug gaan op de Gulden, we tegen zeer lage rentes leningen kunnen afsluiten. Daarnaast is het handelsbelangen-argument ook achterhaald. Als Nederland terug gaat op de Gulden kunnen wij onze munt devalueren/depreciëren, wat nog wel gunstiger kan uitpakken voor onze handelspositie.
pi_92522315
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:43 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat is het probleem. Hij belicht het maar van een kant. Vendrik houdt het echter buiten beschouwing dat de Nederlandse overheid een zeer goede reputatie heeft op de financiële markten.

Dus wanneer we terug gaan op de Gulden, we tegen zeer lage rentes leningen kunnen afsluiten. Daarnaast is het handelsbelangen-argument ook achterhaald. Als Nederland terug gaat op de Gulden kunnen wij onze munt devalueren/depreciëren, wat nog wel gunstiger kan uitpakken voor onze handelspositie.
Waarbij je even vergeet dat het weer overgaan op de gulden ook zeer veel geld kost en we zoals ook al in de uitzending aan de orde kwam we onze schulden hebben uitstaan in Euro's zodat je daar nog volledig van afhankelijk zijn.
Daarnaast was het ook niet de gulden die zo sterk was maar haar grote zus de D-mark. Daar liggen de lage rentes dan ook eerder aan dan aan onszelf.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:50:02 #86
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92522336
quote:

[..]

Heb je gekeken? Het klopt namelijk niet hij gaat er juist wel op in.
quote:
In het programma gaat hij vooral in op Ierland die terug gaat op de Pond en niet op Nederland die gulden weer afstoft.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:51:42 #87
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_92522426
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarbij je even vergeet dat het weer overgaan op de gulden ook zeer veel geld kost en we zoals ook al in de uitzending aan de orde kwam we onze schulden hebben uitstaan in Euro's zodat je daar nog volledig van afhankelijk zijn.
Daarnaast was het ook niet de gulden die zo sterk was maar haar grote zus de D-mark. Daar liggen de lage rentes dan ook eerder aan dan aan onszelf.
Daarnaast zijn we erg kredietwaardig (zonder het relatief arme zuiden), waardoor de munt te sterk wordt, wat onze handelspositie juist in gevaar brengt. Daarnaast stijgt de rente juist.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_92522457
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:51 schreef mlg het volgende:

[..]

Daarnaast zijn we erg kredietwaardig (zonder het relatief arme zuiden), waardoor de munt te sterk wordt, wat onze handelspositie juist in gevaar brengt. Daarnaast stijgt de rente juist.
Dat is ook niet bepaald ideaal inderdaad.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:55:38 #89
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_92522645
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

De verhoudingen tussen de Gulden en de D-Mark liepen scheef. Ten eerste was de BRD veel geld kwijt aan de Duitse hereniging. De DDR-Burgers konden hun waardeloze munt tegen een gunstige koers inruilen (Ik geloof 1 DDR-Mark tegen 2 D-Mark, maar dat weet ik niet helemaal zeker).

Daarnaast was de Gulden in werkelijkheid meer waard dan de D-Mark. De economie in Nederland liep beter dan in Duitsland, waardoor dat er in verhouding meer vraag was naar de Gulden dan naar de D-Mark.

De Gulden had dus eigenlijk geapprecieerd moeten worden, maar dat is niet gebeurd vanwege de invoering van de euro.

Ik zal niet ontkennen dat de herinvoering ook geen geld kost. Maar de Nederlandse staat zal nog veel meer geld kwijt zijn aan het redden van onrendabele eurolanden.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:55:44 #90
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_92522648
quote:

[..]

Lieverd, we hebben 700 miljard euro aan pensioenen uitstaan bij andere landen, en wat dacht je van al die schulden.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_92522789
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bloemlezing uit de ONZ-reeks [PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #2
pi_92522803
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:55 schreef Holograph het volgende:

Ik zal niet ontkennen dat de herinvoering ook geen geld kost. Maar de Nederlandse staat zal nog veel meer geld kwijt zijn aan het redden van onrendabele eurolanden.
En ik betwijfel dat ten zeerste.
pi_92522886
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:58 schreef Cerbie het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bloemlezing uit de ONZ-reeks [PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #2
Wel erg flauw allemaal.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:00:16 #94
294269 mlg
pi_92522930
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

En ik betwijfel dat ten zeerste.
Je zult het voor de zekerheid even moeten nazoeken, maar het herinvoeren van de gulden zou geloof ik 5 miljard kosten. De economische schade zal in ieder geval een stuk hoger zijn, dan het redden van landen.
pi_92522972
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wel erg flauw allemaal.
Ik kan er wel om lachen. Then again, als je de eerste pagina hebt gezien wordt je zo melig dat je om alles lacht.
Vooral die van Geert :D
pi_92522997
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:00 schreef mlg het volgende:

[..]

Je zult het voor de zekerheid even moeten nazoeken, maar het herinvoeren van de gulden zou geloof ik 5 miljard kosten. De economische schade zal in ieder geval een stuk hoger zijn, dan het redden van landen.
De directe kosten zijn nog niet eens zo spannend inderdaad.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:04:34 #97
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_92523178
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:00 schreef mlg het volgende:

[..]

10 mrd, maar dat zij de kosten niet. Daarnaast valt de economische schade te beperken door devaluatie/depreciatie.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:05:27 #98
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92523224
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:00 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ik kan er wel om lachen. Then again, als je de eerste pagina hebt gezien wordt je zo melig dat je om alles lacht.
Vooral die van Geert :D
Kan je die ene van Ruud vinden met "een lekker kippetje"?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:07:28 #99
294269 mlg
pi_92523324
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:04 schreef Holograph het volgende:

[..]

10 mrd, maar dat zij de kosten niet. Daarnaast valt de economische schade te beperken door devaluatie/depreciatie.
Je weet dat we dan met een hyperinflatie kampen? Lul toch niet zo stom.
pi_92523357
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:05 schreef eriksd het volgende:

[..]

Kan je die ene van Ruud vinden met "een lekker kippetje"?
Die ken ik niet geloof ik :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')