Heeft er deels mee te maken ja, maar ik kan uit eigen ervaring melden dat het in het oosten van het land minder erg is gesteld dan in het westen (zoals vmbo als MBO). Maar dat is maar een kleine factor he? Tis niet zo dat het vmbo en mbo voor een significant verschil zorgen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk weet wel zeker dat de problemen met Marokkaanse straatschoffies meer voortkomen uit het falen van het VMBO dan door islamitische basisscholen.
I-S-L-A-Mquote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:38 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Noem mij eens 1 religie die voor grote problemen zorgt.
Nee, want dit geldt voor elke religie.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Discriminatie op basis van religie dus.
En voor ongelovigen niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, want dit geldt voor elke religie.
Hij heeft het scenario op verzoek geschreven.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:46 schreef phpmystyle het volgende:
Spreek Kees vendrik een veronderstelling uit dat als de euro valt, of denkt ie dat echt?
Ik denk dat het een beetje aangedikt is.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:46 schreef phpmystyle het volgende:
Spreek Kees vendrik een veronderstelling uit dat als de euro valt, of denkt ie dat echt?
Uiteindelijk zouden de staten die er nog relatief goed voor staan 'de macht grijpen' in Europa volgens dat scenario. Hun individuele belangen zouden dan het gezamenlijk belang worden. Dat zou natuurlijk best kunnen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:50 schreef Holograph het volgende:
Sowieso was het droomscenario ook niet echt doordacht. Als de VSE wordt opgericht dan is de schuldencrisis opeens voorbij? Nee. Daarnaast zijn de belangen van de individuele staten belangrijker dan de belangen van de VSE.
Dat is niet waar. Polen is een groot machtsblok van de EU, terwijl zij in absolute getallen het meeste geld ontvangen van de EU.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Uiteindelijk zouden de staten die er nog relatief goed voor staan 'de macht grijpen' in Europa volgens dat scenario. Hun individuele belangen zouden dan het gezamenlijk belang worden. Dat zou natuurlijk best kunnen.
Onder die voorwaarden wil ik geen VSE.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:58 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Polen is een groot machtsblok van de EU, terwijl zij in absolute getallen het meeste geld ontvangen van de EU.
Nederland daarentegen betaalt per saldo (per hoofd van de bevolking) het meeste geld aan de EU.
Ik wil de VSE best een kans geven, maar dan moet er wel een districtenstelsel komen met een soort van censuskiesrecht: de staat die het meest bijdraagt aan de EU heeft ook de meeste kiesmannen. Niet andersom.
Waarom niet? Ik bedoel geen censuskiesrecht dat mensen die een uitkering hebben niet mogen stemmen, maar meer een systeem dat 'de betalende staat bepaalt'. Is dat nou zo'n gek principe?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 21:00 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Onder die voorwaarden wil ik geen VSE.
Dan is de stem van een Duitser meer waard dan de stem van een Portugees, ik vind dat een kromme democratie. Het volk bepaald en iedere stem is gelijk, ongeacht het land van herkomst. Jouw systeem is een kromme democratie en daar heb ik niets mee.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 21:01 schreef Holograph het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik bedoel geen censuskiesrecht dat mensen die een uitkering hebben niet mogen stemmen, maar meer een systeem dat 'de betalende staat bepaalt'. Is dat nou zo'n gek principe?
Welke problemen worden door de Islam veroorzaakt? Terrorisme misschien, maar je kunt je afvragen of dat niet het gevolg is van vele decennia zeer complexe internationale politiek.quote:
Op je pik getrapt?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 21:07 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Welke problemen worden door de Islam veroorzaakt? Terrorisme misschien, maar je kunt je afvragen of dat niet het gevolg is van vele decennia zeer complexe internationale politiek.
Ik heb begrip voor de gevoelens hoor, die afkeer van het onbekende die inherent menselijk is, maar ik denk niet dat je daarom mensen hun vrijheid moet ontzeggen.
Het raakt de essentie van vele discussies die hier worden gevoerd over de Islam. Daarnaast wil php nog wel eens weigeren antwoord te geven, zo valt het lekker op nietwaar.quote:
Dit komt in de buurt van Suicidal Silence, niet goed dusquote:
Pardon? Vendrik is niet mijn favoriete politicus maar heeft wel degelijk een goed verhaal neergezet, hij heeft goed naar de geschiedenis gekeken en dat op de een of andere manier naar nu vertaald. Verder heeft hij in jip en janneke taal uitgelegd waarom het onverstandig is om uit de euro te stappen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 21:34 schreef Holograph het volgende:
[..]
Of jij hebt er geen verstand van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |